abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219767234
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2026 09:59 schreef Homey het volgende:

[..]
Google eens op nu.nl, krijg je dit als antwoord:

Ja, NU.nl wordt beschouwd als het grootste online nieuwsplatform in Nederland, met miljoenen unieke bezoekers per maand, die het vooral via hun smartphone benaderen, en staat daarmee aan kop in de Nederlandse nieuwsmarkt voor online bereik. Het merk is onderdeel van DPG Media en is populair vanwege zijn snelle, neutrale en feitelijke berichtgeving en interactieve elementen zoals NUjij, waardoor lezers betrokken blijven en zich gehoord voelen.
Belangrijke punten over NU.nl:
Marktleider: NU.nl is de nummer één nieuwssite van Nederland qua online bereik, gevolgd door namen als NOS, AD en Telegraaf.
Mobiel dominant: De meerderheid van de bezoekers (ongeveer 70%) consumeert nieuws via de smartphone.
Betrokkenheid: Dankzij functies als NUjij betrekken ze lezers actief bij de inhoud, wat bijdraagt aan loyaliteit.
Eigendom: Het platform behoort tot DPG Media.
Bereik: Het bereikt meer dan 7 miljoen Nederlanders per maand, met veel zeer loyale en terugkerende bezoekers.
Kortom, NU.nl is een dominante speler in de Nederlandse digitale nieuwsvoorziening.

Ja, en?

Zoals al gezegd: nu.nl schrijft er wel degelijk over. Net als andere DPG media en de NPO.
En ook al zou nu.nl er niet over schrijven, is alsnog niet boeiend. Is maar 1 partij.
pi_219767241
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2026 09:59 schreef Homey het volgende:

[..]
Nope, doe maar een control f zoals ik al zei

wel doen he
https://www.nu.nl/buitenl(...)-tegen-regering.html
pi_219767272
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2026 10:00 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Ja, en?

Zoals al gezegd: nu.nl schrijft er wel degelijk over. Net als andere DPG media en de NPO.
En ook al zou nu.nl er niet over schrijven, is alsnog niet boeiend. Is maar 1 partij.
Dat zei je idd maar klopt feitelijk niet, doe maar een control f vandaag

En je zei dat nu.nl er weinig doet, maar het is de grootste media speler

Ergo, je lult maar wat uit je nek. Komt erg dom over. En dat liegen staat niet sterk.

is het zo moeilijk toegeven dat die enorme opstand amper wordt verslagen in onze pers? Dat is inmiddels gewoon een feit

wat je daar verder van vindt is vers 2
pi_219767321
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2026 10:05 schreef Homey het volgende:

[..]
Dat zei je idd maar klopt feitelijk niet, doe maar een control f vandaag

En je zei dat nu.nl er weinig doet, maar het is de grootste media speler

Ergo, je lult maar wat uit je nek. Komt erg dom over. En dat liegen staat niet sterk.

is het zo moeilijk toegeven dat die enorme opstand amper wordt verslagen in onze pers? Dat is inmiddels gewoon een feit

wat je daar verder van vindt is vers 2
quote:
pi_219767435
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2026 10:09 schreef bianconeri het volgende:

[..]
[..]

oude link, staat niet op de voorpagina als je surft naar nu.nl

stop gewoon met liegen bro

en geef toe, dat mensen opstaan tegen een islamitische dictatuur valt slecht bij jou

sowieso het proces van de-islamisering van jongeren in die regio

dat wil jij niet horen, maar het gebeurt wel!
pi_219767558
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2026 10:18 schreef Homey het volgende:

[..]

en geef toe, dat mensen opstaan tegen een islamitische dictatuur valt slecht bij jou

Ah, nu moet het ineens frontpage staan _O- _O-

Je wordt (alweer) op liegen betrapt en gewezen op je fout. Maar goed dat kan natuurlijk niet.
pi_219767738
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2026 10:26 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Ah, nu moet het ineens frontpage staan _O- _O-

Je wordt (alweer) op liegen betrapt en gewezen op je fout. Maar goed dat kan natuurlijk niet.
Als je naar nu.nl gaat zie je alles, de frontpage is heel groot

doe dat nu en doe een control op iran

0 hits

en dat is heel vreemd, want als je goed kijkt zie je talrijke links als nu die site checkt van dagen geleden.

Een voorbeeld is deze:https://www.nu.nl/algemee(...)iet-uit-het-oog.html

geplaatst op 29 december, maar nog steeds op de frontpage te zien.

De link over iran die jij noemt is van gisteren, maar is al wel uit de frontpage gehaald

zie je?
pi_219768122
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2026 10:46 schreef Homey het volgende:

[..]
Als je naar nu.nl gaat zie je alles, de frontpage is heel groot

doe dat nu en doe een control op iran

0 hits

en dat is heel vreemd, want als je goed kijkt zie je talrijke links als nu die site checkt van dagen geleden.

Een voorbeeld is deze:https://www.nu.nl/algemee(...)iet-uit-het-oog.html

geplaatst op 29 december, maar nog steeds op de frontpage te zien.

De link over iran die jij noemt is van gisteren, maar is al wel uit de frontpage gehaald

zie je?
Zucht......

Jij zegt dat het nergens in de media stond. DPG media niet. NPO media niet.
Er is je duidelijk aangetoond dat dit een leugen is.

Dat het niet (meer) op frontpage staat is niet je punt en ik zie het probleem ook niet.
Genoeg media doen er dus gewoon verslag van. Oftewel je liegt gewoon.
pi_219768154
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2026 11:27 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Zucht......

Jij zegt dat het nergens in de media stond. DPG media niet. NPO media niet.
Er is je duidelijk aangetoond dat dit een leugen is.

Dat het niet (meer) op frontpage staat is niet je punt en ik zie het probleem ook niet.
Genoeg media doen er dus gewoon verslag van. Oftewel je liegt gewoon.
Dat heb ik niet gezegd, niet liegen bro. En stop eens met jij-bakken en je eigen leugens projecteren, dat staat niet sterk.

"ik zie het probleem niet". Tja, vingers in je oren, hand voor je ogen. Dan valt weinig op idd. Wel makkelijk. Als mensen helemaal het nieuws niet volgen is ook prima.
pi_219768216
LIVE
Protests, strikes continue in Iran despite heavy crackdown

https://www.iranintl.com/en/liveblog/202601054803

Er zijn wederom veel demonstraties aan de gang, het is er net middag.
Incelfrikandel
pi_219768386
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2026 10:18 schreef Homey het volgende:

[..]

Die nieuwsberichten hebben op een bepaald moment op de voorpagina gestaan, maar zijn door ander recenter nieuws naar de achtergrond verdwenen. Daarnaast is men in de media zich ervan bewust dat de protesten op sommige plekken hevig of groot zijn, maar dat ze relatief gezien niet groot genoeg zijn om de Iraanse regering omver te werpen. Dat was ook het geval bij andere protesten.

Het idee dat er sprake zou zijn van een massaal verzet tegen de islam of dat er een proces plaatsvindt van de-islamisering lijkt mij vooral wishful thinking. De protesten zijn in de kern ontstaan uit economische malaise. Natuurlijk zijn er groepen die staan voor de terugkeer van de Pahlavi-dynastie, of die atheïstisch, communistisch of anders ideologisch gemotiveerd zijn, maar zij vertegenwoordigen niet alle Iraniërs.

Als ik de tweets bekijk die hier worden gedeeld, dan valt me steeds op dat de video’s in die tweets in veel gevallen niet overeenkomen met de opgewonden, prikkelende en soms overdreven teksten waarmee ze gepaard gaan. Dat verschilt niet van andere protesten in het verleden (zie de oude topics hierover). Niet dat ik hier de party pooper wil zijn, maar ik probeer het gewoon realistisch te bekijken.
  woensdag 7 januari 2026 @ 11:52:42 #112
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_219768414
Ondertussen in Shiraz:
twitter
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_219768714
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2026 11:50 schreef Kwntm het volgende:

Het idee dat er sprake zou zijn van een massaal verzet tegen de islam of dat er een proces plaatsvindt van de-islamisering lijkt mij vooral wishful thinking.
Dat is mooi voor je, maar wat ik van mijn Iraanse vrienden begrijp, is dat jongen mensen daar heel weinig met het geloof hebben.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_219768965
https://x.com/PahlaviReza/status/2008767994428633428

Pahlavi komt zelfverzekerd over. Het kunnen weer historische tijden worden.

Dat de bevolking en met name de vrouwen en jongeren afwillen van de islamitische juk is duidelijk, maar of ze echt de sjah terug willen?
pi_219769016
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2026 12:22 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
Dat is mooi voor je, maar wat ik van mijn Iraanse vrienden begrijp, is dat jongen mensen daar heel weinig met het geloof hebben.
Vergelijkbaar met de vele immigranten in Nederland ook weinig met het islamitisch geloof hebben maar we toch hier constant berichten lezen dat ze echt allemaal fundamentalistische moslim extremisten zijn..

Hoe dan ook is het erg moeilijk voor een bevolking onder een autoritair regime om een geslaagde revolutie te hebben om hun land met vrijheid voor iedereen te krijgen. Waarbij het in landen met samengestelde bevolkingsgroepen door atbitraire grenzen nog stukken moeilijker is. De Koerden in Iran willen net zoals de andere Koerden in Turkije en Irak ook een koerdistan. Dan willen de beloegistanen ook nog een eigen staat.
pi_219769020
De redactie heeft, waarschijnlijk met frisse tegenzin, toch maar eens artikel gewijd aan die protesten:

https://nos.nl/artikel/25(...)e-provincies-in-iran

Verder geen diepere duiding, of worden mensen aan het woord gelaten.

Een groot verschil met de duizenden dagelijkse artikelen over Gaza, vol met activisme, oproepen, duiders aan het woord, etcetera.

De hamvraag is ook, als de media zogenaamd de macht controleert, wie controleert dan die media? Wie factcheckt de factchecker?
  woensdag 7 januari 2026 @ 13:22:05 #117
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_219769204
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2026 12:57 schreef Homey het volgende:
De redactie heeft, waarschijnlijk met frisse tegenzin, toch maar eens artikel gewijd aan die protesten:

https://nos.nl/artikel/25(...)e-provincies-in-iran

Verder geen diepere duiding, of worden mensen aan het woord gelaten.

Een groot verschil met de duizenden dagelijkse artikelen over Gaza, vol met activisme, oproepen, duiders aan het woord, etcetera.

De hamvraag is ook, als de media zogenaamd de macht controleert, wie controleert dan die media? Wie factcheckt de factchecker?
Ja helaas een segment aan opiniemakers en journalisten die vaker wel dan niet betrokken zijn bij laten we zeggen minder gewaardeerde stromingen in de maatschappij. Het is een beetje als Edwin Wagensveld. Als je merkt dat dat soort zwijnen een valide punt moet maken, dan is de niche te klein en verrot om genoeg mensen te bereiken.
pi_219769265
quote:

[..]
quote:
Een groot deel van Iran is nauwelijks meer islamitisch, zeggen deze onderzoekers: 'Er is echt een 'tipping point' gaande'
https://eenvandaag.avrotr(...)-point-gaande-141570
Incelfrikandel
pi_219769343
quote:

[..]
Wat ik wel/niet mooi vind staat daar buiten, ik probeer het gewoon realistisch te bekijken.

Als je je in een bepaalde sociale kring begeeft, kan het snel lijken alsof die ervaringen representatief zijn voor de hele samenleving. In werkelijkheid zegt dat vaak meer over de mensen met wie je je omringt dan over het land als geheel.

Wanneer ik kijk naar bredere gegevens, zoals een Pew Research-onderzoek uit 2013 zie ik een ander beeld. Daaruit blijkt dat een meerderheid van de Iraniërs voorstander is van een zekere mate van religieuze invloed op de politiek, en dat 83% aangeeft de sharia te steunen. Slechts 11% geeft aan helemaal geen religieuze invloed in de politiek te willen.
pi_219769349
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2026 13:22 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Ja helaas een segment aan opiniemakers en journalisten die vaker wel dan niet betrokken zijn bij laten we zeggen minder gewaardeerde stromingen in de maatschappij. Het is een beetje als Edwin Wagensveld. Als je merkt dat dat soort zwijnen een valide punt moet maken, dan is de niche te klein en verrot om genoeg mensen te bereiken.
Ja, of zetpop Lidewij de Vos, die geen enkele moeite neemt om de flirt van Baudet en andere binnen haar partij met extremisten als Fuentes aan de kant te schuiven. Zo wordt het nooit wat met Forum.

Dat is het probleem van al die 'fake nieuws' roepers, die gaan een andere extreme kant opzoeken, namelijk daadwerkelijk extrem-rechts en radicale autonomen.

Ik herinner mensen die nogal kritisch zijn op het nieuws etc (wat ik opzich ook ben), dat we toch in een heel vrij en welvarend land nog leven. Je bent ook altijd vrij om te gaan als het je niet bevalt. Dat kunnen mensen in landen als Cuba niet zeggen. Geen welvaart, en de grenzen zijn potdicht voor de eigen bevolking.
pi_219769416
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2026 12:57 schreef Homey het volgende:
Ze maken zichzelf steeds onmogelijker. Van de ene kant door pay walls, en van de andere kant door ons te behandelen als kleine kinderen die je moet vertellen waar ze moeten poepen.

Hunter laptop story, het Wuhan virus dat niet uit het Wuhan virus lab kwam, het Israel bombardeert Gaza ziekenhuis verhaal: de media hebben een agenda en daarbij kan onzin worden gepromoot en de waarheid worden vermeden.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_219769438
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2026 13:35 schreef Kwntm het volgende:

[..]
Wat ik wel/niet mooi vind staat daar buiten, ik probeer het gewoon realistisch te bekijken.

Als je je in een bepaalde sociale kring begeeft, kan het snel lijken alsof die ervaringen representatief zijn voor de hele samenleving. In werkelijkheid zegt dat vaak meer over de mensen met wie je je omringt dan over het land als geheel.

Wanneer ik kijk naar bredere gegevens, zoals een Pew Research-onderzoek uit 2013 zie ik een ander beeld. Daaruit blijkt dat een meerderheid van de Iraniërs voorstander is van een zekere mate van religieuze invloed op de politiek, en dat 83% aangeeft de sharia te steunen. Slechts 11% geeft aan helemaal geen religieuze invloed in de politiek te willen.
Dat onderzoek is 13 jaar oud. Er is in die 13 jaar blijkbaar nogal wat veranderd.

Uit de link boven jouw post:

quote:
"Terwijl iedereen die Iran bezocht voelde dat het land snel veranderde", voegt hij toe. "Het PEW Research Center meet al jaren dat Iran voor 99 procent Islamitisch is. En zelfs de New York Times schreef enkele jaren geleden dat 'de meerderheid van de vrouwen in Iran vrijwillig een sluier dragen'. Wij wisten: dit kán niet kloppen.

Anonieme vragenlijsten

Waar de klassieke onderzoekers nog steeds telefonische interviews hanteerden, probeerden Pooyan en Ammar een andere methode: vragenlijsten via het internet die anoniem ingevuld konden worden. "In totalitaire staten geven mensen die door een vreemde gebeld worden over het algemeen geen eerlijke antwoorden", zegt Pooyan.

"Dus wij hebben gezocht naar een methode waarbij we online via apps en platforms duizenden mensen vragenlijsten stuurden. Veel mensen in Iran hebben toegang tot internet, vergelijkbaar met Europa. En Iraniërs zijn bijzonder handig in het vinden van VPN-verbindingen waarmee ze ongefilterd het internet op kunnen."
pi_219769459
Mensen die hier zelf objectief gezien onzin en leugens verkondigen die dan ook nog erbij blijven zeggen dat de media onzin verkopen hoe cynisch moet het worden. :')

Klagen over paywalls hoe moeten onafhankelijke journalisten dan betaald worden? Als het nieuws je echt interesseert heb je er toch wel wat geld voor over om wat meer diepgravende verhalen te lezen. ^O^
pi_219769463
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2026 13:42 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
Ze maken zichzelf steeds onmogelijker. Van de ene kant door pay walls, en van de andere kant door ons te behandelen als kleine kinderen die je moet vertellen waar ze moeten poepen.

Hunter laptop story, het Wuhan virus dat niet uit het Wuhan virus lab kwam, het Israel bombardeert Gaza ziekenhuis verhaal: de media hebben een agenda en daarbij kan onzin worden gepromoot en de waarheid worden vermeden.
Vraag me hoeveel abonnees die kranten hebben en wat de trend is. Zijn die kranten nog wel rendabel? En als je moet bezuinigen, bezuinig je op het product wat de kwaliteit doet dalen. En ook weer minder abonnees.

Verder gebruik ik soms archive.ph voor paywall artikelen.

Ben overigens wel betaald (digitaal) lid van de plaatselijke krant hier, en gebruik hun app. Het lokale nieuws is prima en relevant voor mij. In die zin support ik de journalistiek wel.
pi_219769502
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2026 13:47 schreef Basp1 het volgende:
Mensen die hier zelf objectief gezien onzin en leugens verkondigen die dan ook nog erbij blijven zeggen dat de media onzin verkopen hoe cynisch moet het worden. :')

Klagen over paywalls hoe moeten onafhankelijke journalisten dan betaald worden? Als het nieuws je echt interesseert heb je er toch wel wat geld voor over om wat meer diepgravende verhalen te lezen. ^O^
Wat heb jij met leugens? Alles is bij jou een leugen. Dat je het er niet mee eens bent, prima, maar dat maakt het niet meteen een leugen.

Als journalisten vakwerk afleveren, dan betaal ik wel. Ik heb een abonnement op NR. Die kan ik zelden op een fout betrappen. Maar ik ga niet voor de propaganda van DPG betalen.
pi_219769744
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2026 13:53 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
Wat heb jij met leugens? Alles is bij jou een leugen. Dat je het er niet mee eens bent, prima, maar dat maakt het niet meteen een leugen.

Als journalisten vakwerk afleveren, dan betaal ik wel. Ik heb een abonnement op NR. Die kan ik zelden op een fout betrappen. Maar ik ga niet voor de propaganda van DPG betalen.
ik ageer tegen leugens en jij spande vandaag weer de kroon met je objectief weerlegde leugens over de gehele dpg groep dat ze niets over Iran zouden publiceren.

NR zelden op een fout betrappen impliceert dat dus ook hun foutjes maken net zoals andere nieuws media dat soms doen.
pi_219769784
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2026 14:22 schreef Basp1 het volgende:

[..]
ik ageer tegen leugens en jij spande vandaag weer de kroon met je objectief weerlegde leugens over de gehele dpg groep dat ze niets over Iran zouden publiceren.

NR zelden op een fout betrappen impliceert dat dus ook hun foutjes maken net zoals andere nieuws media dat soms doen.
Het is een leugen als ik wist dat de Volkskrant en Trouw onderdeel waren van DPG en als ik zou blijven ontkennen dat ze onderdeel waren van DPG. Het AD, ED en de Stentor krijgen hun nieuws uit dezelfde database, en Volkskrant en Trouw lijken onafhankelijk te opereren. My bad. Het duurde even om dat te achterhalen.
  woensdag 7 januari 2026 @ 15:41:07 #128
38496 Perrin
pi_219770381
Bojnourd, 200k inwoners, in het Noord-Oosten van Iran.
twitter
pi_219770416
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2026 13:44 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
Dat onderzoek is 13 jaar oud. Er is in die 13 jaar blijkbaar nogal wat veranderd.

Uit de link boven jouw post:
[..]

Ik heb het artikel gelezen, maar ik vraag me af in hoeverre de twee Iraanse onderzoekers die hierheen zijn gevlucht en openlijk fel gekant zijn tegen het regime, werkelijk neutraal zijn in hun onderzoek. Vooral omdat dit onderzoek volledig online is uitgevoerd. Deze kritiek wordt overigens ook in het artikel zelf benoemd:

Omdat Pooyan gevlucht is uit Iran, worden zijn onderzoeksgegevens door critici soms ‘gekleurd’ genoemd.

Ik hecht daarom meer waarde aan het onderzoek van Pew Research. Dat onderzoek is face-to-face uitgevoerd in Iran zelf. In het artikel bekritiseren de twee Iraanse onderzoekers andere studies omdat deze telefonisch zouden zijn afgenomen, terwijl Pew expliciet aangeeft dat hun onderzoek daadwerkelijk in Iran heeft plaatsgevonden. Tegelijkertijd hebben zij hun eigen onderzoek online uitgevoerd, wat het risico met zich meebrengt dat je via specifieke platforms bepaalde groepen oververtegenwoordigt. Dat, naast de andere punten, maakt hun onderzoek m.i. niet representatief.

Ze trekken de conclusies van Pew Research als de New York Times in twijfel, terwijl hun eigen neutraliteit ter discussie staat. Voor Pew Research en NYT zie ik geen reden om te stellen dat de meerderheid van de Iraniërs islamitisch is en voor de sharia is. Voor deze twee onderzoekers bestaan daarentegen wel duidelijke persoonlijke en politieke motieven om het tegenovergestelde te beweren.

Het argument van minder typische islamitische namen die ze aanvoeren in het artikel vind ik ook niet overtuigend, omdat 1) het weinig zegt over een afnemende religieuze invloed, 2) bepaalde sites wel aangeven dat namen als Mohammed en Ali tot 2018 populair bleven, en 3) het regime na 2018 gestopt is met het publiceren van cijfers hierover net zo goed kan samenhangen met de sancties die de VS in 2018 opnieuw heeft ingesteld en in 2019 heeft uitgebreid, i.p.v. met religieuze ontwikkelingen.
pi_219771267
Ik hoop dat het het iets oplevert maar ik zie het somber in voor de Iraniërs. Het hele probleem is dat de protesten verspreid zijn en daarnaast ook geen duidelijke ''leider'' hebben zoals de Iraanse Revolutie dat wel had met Khomeini. Het is geen eensgezind front en dat zal er ook voor zorgen dat de mensen die in de binnenste kringen van de Ayatollah zitten zich niet snel tegen hem zullen keren.

Het enige wat me wel doet denken dat er een kans is dat het dit keer slaagt is dat het klimaat voor Israël/Amerika heel gunstig is op dit moment. De Axis of Resistance is ontzettend fragiel op dit moment en ik zie Khamenei wel vluchten naar bijv. Rusland als hij echt denkt dat het een Syrië situatie wordt. Maar goed, wie gaat er dan het gat opvullen?

[ Bericht 0% gewijzigd door Nexum op 07-01-2026 21:39:22 ]
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
  woensdag 7 januari 2026 @ 18:07:08 #131
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_219771344
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2026 11:50 schreef Kwntm het volgende:

[..]
Die nieuwsberichten hebben op een bepaald moment op de voorpagina gestaan, maar zijn door ander recenter nieuws naar de achtergrond verdwenen. Daarnaast is men in de media zich ervan bewust dat de protesten op sommige plekken hevig of groot zijn, maar dat ze relatief gezien niet groot genoeg zijn om de Iraanse regering omver te werpen. Dat was ook het geval bij andere protesten.

Het idee dat er sprake zou zijn van een massaal verzet tegen de islam of dat er een proces plaatsvindt van de-islamisering lijkt mij vooral wishful thinking. De protesten zijn in de kern ontstaan uit economische malaise. Natuurlijk zijn er groepen die staan voor de terugkeer van de Pahlavi-dynastie, of die atheïstisch, communistisch of anders ideologisch gemotiveerd zijn, maar zij vertegenwoordigen niet alle Iraniërs.

Als ik de tweets bekijk die hier worden gedeeld, dan valt me steeds op dat de video’s in die tweets in veel gevallen niet overeenkomen met de opgewonden, prikkelende en soms overdreven teksten waarmee ze gepaard gaan. Dat verschilt niet van andere protesten in het verleden (zie de oude topics hierover). Niet dat ik hier de party pooper wil zijn, maar ik probeer het gewoon realistisch te bekijken.
:')
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 7 januari 2026 @ 22:29:28 #133
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_219773984
twitter
pi_219774230
quote:
It’s not just the Iranian people versus the Islamic Republic’s street thugs. It’s the Iranian people versus an entire ecosystem that props the regime up:

1- The BBC, The New York Times, The Washington Post, and The Guardian, either dead silent or laundering regime talking points.

2- Russian state media and Al Jazeera, doing PR while people bleed.

3- The United Nations, dead silent while mass murder continues.

4- Pro-Palestine activists who suddenly “forgot” that killing innocent civilians is wrong, because no one is paying them to care this time.

5- Marxists and communists who always side with dictators when it’s inconvenient to care.

6- Most Democratic political figures cutting quiet deals with Tehran.

7- The National Iranian American Council, the regime’s lobby in all but name.

8- The Quincy Institute and allied DC networks running interference.

9- George Soros and the NGO echo chamber.

10- Islamist allies of the regime, Hamas, Hezbollah.

11- The MEK, a Marxist-Islamist cult masquerading as opposition.

12- Opportunists like Rudy Giuliani legitimizing that cult.

This is a people fighting a regime, and the global machinery that keeps it breathing

https://x.com/__Injaneb96/status/2008916950341087611
Zo waar dit.
pi_219775005
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2026 15:44 schreef Kwntm het volgende:

[..]
Ik heb het artikel gelezen, maar ik vraag me af in hoeverre de twee Iraanse onderzoekers die hierheen zijn gevlucht en openlijk fel gekant zijn tegen het regime, werkelijk neutraal zijn in hun onderzoek. Vooral omdat dit onderzoek volledig online is uitgevoerd. Deze kritiek wordt overigens ook in het artikel zelf benoemd:

Omdat Pooyan gevlucht is uit Iran, worden zijn onderzoeksgegevens door critici soms ‘gekleurd’ genoemd.

Ik hecht daarom meer waarde aan het onderzoek van Pew Research. Dat onderzoek is face-to-face uitgevoerd in Iran zelf. In het artikel bekritiseren de twee Iraanse onderzoekers andere studies omdat deze telefonisch zouden zijn afgenomen, terwijl Pew expliciet aangeeft dat hun onderzoek daadwerkelijk in Iran heeft plaatsgevonden. Tegelijkertijd hebben zij hun eigen onderzoek online uitgevoerd, wat het risico met zich meebrengt dat je via specifieke platforms bepaalde groepen oververtegenwoordigt. Dat, naast de andere punten, maakt hun onderzoek m.i. niet representatief.

Ze trekken de conclusies van Pew Research als de New York Times in twijfel, terwijl hun eigen neutraliteit ter discussie staat. Voor Pew Research en NYT zie ik geen reden om te stellen dat de meerderheid van de Iraniërs islamitisch is en voor de sharia is. Voor deze twee onderzoekers bestaan daarentegen wel duidelijke persoonlijke en politieke motieven om het tegenovergestelde te beweren.

Het argument van minder typische islamitische namen die ze aanvoeren in het artikel vind ik ook niet overtuigend, omdat 1) het weinig zegt over een afnemende religieuze invloed, 2) bepaalde sites wel aangeven dat namen als Mohammed en Ali tot 2018 populair bleven, en 3) het regime na 2018 gestopt is met het publiceren van cijfers hierover net zo goed kan samenhangen met de sancties die de VS in 2018 opnieuw heeft ingesteld en in 2019 heeft uitgebreid, i.p.v. met religieuze ontwikkelingen.
Je kunt je idd afvragen of de onderzoekers geen conflict of interest hebben en of hun methode klopt. Desondanks hecht ik meer waarde aan hun onderzoek dan jouw 13-jarig onderzoek van Pew Research, dat niet anoniem was en werd uitgevoerd onder een bevolking in een land met een totalitair regime.

Verder is de “99% van de bevolking is moslim” niet te vertrouwen als alle (alle!) Iraanse migranten die ik goed ken (meer dan tien) helemaal niets met de islam hebben.
pi_219776268
Vandaag op nu.nl weer niks over Iran

Terwijl Pahlavi een duidelijke oproep plaatste op internet. Zelfs de BBC, die de opstand dagenlang doodzweeg, komt met een artikel vandaag.

De gemiddelde Nederlander op straat die alleen de systeempers volgt, heeft geen idee dat er een grote revolutie aan het plaatsvinden is in Iran. Zo werkt censuur.
pi_219776452
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2026 09:50 schreef Homey het volgende:
Vandaag op nu.nl weer niks over Iran

Terwijl Pahlavi een duidelijke oproep plaatste op internet. Zelfs de BBC, die de opstand dagenlang doodzweeg, komt met een artikel vandaag.

De gemiddelde Nederlander op straat die alleen de systeempers volgt, heeft geen idee dat er een grote revolutie aan het plaatsvinden is in Iran. Zo werkt censuur.
Censuur, of er is momenteel gewoon teveel aan de hand? Sneeuw ellende, schiphol, Venezuela, Groenland etc.
pi_219776457
Bewuste een narratief blijven verspreiden door maar bewezen onzin te herhalen omdat in de conservatieve bubbel gezegd wordt dat sommige westerse media niet snel genoeg op het nieuws springt. Erg doorzichtig maar zo werkt propaganda.
pi_219776654
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2026 10:04 schreef Simmertje het volgende:

[..]
Censuur, of er is momenteel gewoon teveel aan de hand? Sneeuw ellende, schiphol, Venezuela, Groenland etc.
Geen van beiden.

Past niet in de agenda. Dat is de enige reden.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_219776698
twitter
Incelfrikandel
  donderdag 8 januari 2026 @ 10:46:47 #141
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_219776787
Voor een echt tipping point moet iemand de Ayatollah naar de volgende wereld helpen. En nog wat revolutionaire garde topmensen erbij.

Ik hoop daadwerkelijk dat dat gebeurt.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_219776817
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2026 23:00 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Zo waar dit.
Ik denk dat dit wel een beetje ongenuanceerd is. Gaza kreeg internationaal meer aandacht omdat het de grootste invasie was in de Palestijnse gebieden in jaren tijd, en daarnaast was het een reactie op de bloedigste gebeurtenis in Israël in decennia’s tijd, het was van hele andere schaal. De Iraanse protesten gebeuren vaker en zijn keer op keer onderdrukt, ik denk dat de media echt wel storm gaat lopen als ze een veel duidelijkere vorm gaan aannemen
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
pi_219776868
quote:
Iranian officials seek visas for families - French media
https://www.iranintl.com/en/202601089494

The French daily Le Figaro reported that senior Iranian officials have sought French visas for their families in recent days.

“Since 24 hours ago, high-ranking dignitaries from the reformist clan – including the president of the Islamic Assembly – have been attempting to obtain French visas for their families via a Parisian lawyer” Iranian-French journalist Emmanuel Razavi said on Le Figaro’s Points de Vue program.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_219776945
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2026 10:04 schreef Basp1 het volgende:
Bewuste een narratief blijven verspreiden door maar bewezen onzin te herhalen omdat in de conservatieve bubbel gezegd wordt dat sommige westerse media niet snel genoeg op het nieuws springt. Erg doorzichtig maar zo werkt propaganda.
Waar wordt dat in de conservatieve bubbel gezegd?
pi_219777370
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2026 11:04 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
Waar wordt dat in de conservatieve bubbel gezegd?
Hoe kwam jij dan bijvoorbeeld erop om stellig te beweren dat dpg niet over iran bericht en er pas later achter kwam dat er ook andere uitgaves van de dpg groep waren die weldegelijk er over berichten.

Zie ook veel van de tweets die hier door de extreem conservatieven gedeeld worden met een bepaald narratief.
pi_219777389
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2026 11:42 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Hoe kwam jij dan bijvoorbeeld erop om stellig te beweren dat dpg niet over iran bericht en er pas later achter kwam dat er ook andere uitgaves van de dpg groep waren die weldegelijk er over berichten.

Zie ook veel van de tweets die hier door de extreem conservatieven gedeeld worden met een bepaald narratief.
Aan het vissen?

Of moeten we hier stellen dat je aan het liegen bent?
pi_219777780
quote:
1s.gif Op donderdag 8 januari 2026 03:47 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
Je kunt je idd afvragen of de onderzoekers geen conflict of interest hebben en of hun methode klopt. Desondanks hecht ik meer waarde aan hun onderzoek dan jouw 13-jarig onderzoek van Pew Research, dat niet anoniem was en werd uitgevoerd onder een bevolking in een land met een totalitair regime.

Verder is de “99% van de bevolking is moslim” niet te vertrouwen als alle (alle!) Iraanse migranten die ik goed ken (meer dan tien) helemaal niets met de islam hebben.
De onderzoeken richten zich dan ook op Iran en de bevolking die daar woont, niet op Iraniërs die naar het buitenland zijn gemigreerd. Die laatste groep is inderdaad vaker atheïstisch of christelijk, al is bekend dat sommige Iraniërs hierover niet altijd eerlijk zijn (zie bijvoorbeeld dit soort nieuwsberichten). Daarnaast is een persoonlijke vriendenkring vanzelfsprekend niet representatief voor de gehele Iraanse bevolking.
pi_219779506
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2026 10:04 schreef Simmertje het volgende:

[..]
die kan je prima omkeren, dus niks melden over Groenland, Venezuela, sneeuw.

want: er is gewoon teveel aan de hand. En dus wel de hele pagina vol over Iran kalken.

Zie je?
pi_219779520
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2026 12:33 schreef Kwntm het volgende:

[..]
De onderzoeken richten zich dan ook op Iran en de bevolking die daar woont, niet op Iraniërs die naar het buitenland zijn gemigreerd. Die laatste groep is inderdaad vaker atheïstisch of christelijk, al is bekend dat sommige Iraniërs hierover niet altijd eerlijk zijn (zie bijvoorbeeld dit soort nieuwsberichten). Daarnaast is een persoonlijke vriendenkring vanzelfsprekend niet representatief voor de gehele Iraanse bevolking.
Toch doet dit onderwerp iets met je, gezien je vele ontkenningen hier. Vervelend voor je dat de islam zelf een keer door een bevolking aan de kant wordt geschoven?
pi_219779872
twitter
pi_219781183
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2026 15:12 schreef Homey het volgende:

[..]
Toch doet dit onderwerp iets met je, gezien je vele ontkenningen hier. Vervelend voor je dat de islam zelf een keer door een bevolking aan de kant wordt geschoven?
Het is projectie om te suggereren dat dit onderwerp mij persoonlijk raakt, terwijl vrijwel al je reacties sterk emotioneel geladen zijn. Alleen al je laatste zin bevat meerdere aannames, over mij en Iran. Verder ontken ik niets; ik probeer het simpelweg realistisch te benaderen, mede door eerdere protesten in Iran en de manier waarop daar destijds over werd bericht, inclusief alle tweets en beelden die toen massaal circuleerden. Zelfs de media die normaliter kritisch of anti-Iran zijn, lijken daar inmiddels voorzichtiger in te zijn en gaan niet meer automatisch mee in de hype. In alle emotie wordt dit dan weer hier als een groot complot afgeschilderd.
pi_219781687
Er wordt ook heel veel rotzooi verspreid, door meerdere kampen natuurlijk, om allemaal hun eigen verhaaltjes te vertellen. Zowel het regime, de tegenstanders en de profiteurs, ie het Westen. Het is dus weer afwachten waar dit allemaal gaat leiden.

Die verbazing over een stokoude moellah die kritiek heeft, bijvoorbeeld. NOOIT GEZIEN IN IRAN, EEN IMAM TEGEN HET REGIME. Eeeh Shariatmadari, Montazeri of Shirazi vergeten? :')
pi_219781880
De geschiedenis herhaalt zich want in 1979 stond de westerse pers ook achter de islamisten. Khomeini werd zelfs door Frankrijk gehuisvest en speciaal naar Iran gevlogen voor de intocht van “de grote leider”.
pi_219782175
Het regime in Iran wankelt - Keyvan Shahbazi

Bekijk deze YouTube-video
pi_219782359
Het kan elk moment gebeuren

donderdag 8 januari 2026 @ 20:09:07 #156
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_219782701
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2026 19:20 schreef Homey het volgende:
De geschiedenis herhaalt zich want in 1979 stond de westerse pers ook achter de islamisten. Khomeini werd zelfs door Frankrijk gehuisvest en speciaal naar Iran gevlogen voor de intocht van “de grote leider”.
En ik ben een beetje bang dat die Pahlavi straks als de nieuwe Messias binnengehaald wordt en dat er daarna blijkt dat het ook maar een mens is terwijl diverse facties hun kans schoon zien terwijl het centrale gezag (nog meer) weg is en het een bak aan ellende voor jaren wordt.

Dat regime van nu moet weg, maar ik hoop echt dat het een beetje geciviliseerd op zijn pootjes terecht komt daarna. Wat dat betreft geeft het gemiddelde niveau in de diaspora wat hoop, maar het zou niet de eerste keer zijn dat domme schreeuwers, brute kracht en rare denkbeelden de stem van de rede vertrappen in die regio.
pi_219782941
twitter

👀

@Ali_boo
  donderdag 8 januari 2026 @ 20:29:39 #158
38496 Perrin
pi_219783001
quote:
1s.gif Op donderdag 8 januari 2026 20:24 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]

👀

@:ali_boo
Klinkt alsof ze de Israëliërs of Amerikanen op bezoek verwachten.
  donderdag 8 januari 2026 @ 20:33:54 #159
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_219783057
quote:
11s.gif Op donderdag 8 januari 2026 20:29 schreef Perrin het volgende:

[..]
Klinkt alsof ze de Israëliërs of Amerikanen op bezoek verwachten.
Ik zet in op de Joe Es of Ee. Denk dat Israël zich echt wel koest houdt als ze niks hoeven of zelf niks op hun dak krijgen.
pi_219783059
Wat zullen de media redacties van onze NOS, de BBC en nu.nl een enorme cognitieve dissonantie krijgen als dat islamitische regime valt. Dat mensen een halt tegen verregaande islamisering roepen. Dat zullen de aanhangers van GL en DENK op die redacties niet leuk vinden.

Hoe gaan ze dat spinnen? Downplayen?
pi_219783077
twitter
Incelfrikandel
  Moderator donderdag 8 januari 2026 @ 20:35:26 #162
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_219783084
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2026 20:34 schreef Homey het volgende:
Wat zullen de media redacties van onze NOS, de BBC en nu.nl een enorme cognitieve dissonantie krijgen als dat islamitische regime valt. Dat mensen een halt tegen verregaande islamisering roepen. Dat zullen de aanhangers van GL en DENK op die redacties niet leuk vinden.

Hoe gaan ze dat spinnen? Downplayen?
GL stemmer hier. Wat zou ik waarom niet leuk (moeten?) vinden?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  donderdag 8 januari 2026 @ 20:35:50 #163
38496 Perrin
pi_219783088
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2026 20:33 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Ik zet in op de Joe Es of Ee. Denk dat Israël zich echt wel koest houdt als ze niks hoeven of zelf niks op hun dak krijgen.
Ja dit is wat Trump een week geleden zei:

Moderator donderdag 8 januari 2026 @ 20:37:05 #164
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_219783103
quote:
15s.gif Op donderdag 8 januari 2026 20:35 schreef Perrin het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Bijzonder dat hij zelf dan weer wel protesteerders kapot laat schieten.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_219783235
quote:
1s.gif Op donderdag 8 januari 2026 20:24 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]

👀

@:ali_boo
Wat heb ik gemist?
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_219783353
quote:

[..]

[ afbeelding ]
En vandaag nog een keer bevestigd

twitter
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_219783428
twitter
pi_219783462
quote:
14s.gif Op donderdag 8 januari 2026 20:54 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
En vandaag nog een keer bevestigd

[ x ]
Trump: stop met het doden van protesteerders, anders vallen we het land binnen en sterven er duizenden zo niet honderdduizenden burgers.
pi_219783540
quote:

[..]

[ afbeelding ]
Die houdt zich wel even koest.

En we weten dat de Trumppanzee heel gevoelig is voor kritiek van de golf arabieren. Het was heel snel afgelopen de oorlog roes van Bibi, na zijn dwaze aanval op Qatar.
pi_219783542
Hmmm

twitter
pi_219783570
NetBlocks bevestigt dat het regime nu het internet volledig blokkeert. De laatste keer dat dit gebeurde was in 2019, vlak nadat de blokkade inging schoot het regime circa 1500 betogers dood.

https://en.wikipedia.org/wiki/2019_Internet_blackout_in_Iran
Incelfrikandel
pi_219783610
Voor wat het waard is :9

twitter
pi_219783668
Over Golf Arabieren gesproken, totaal onder de radar verdwenen door alle chaos de afgelopen weken. Ben benieuwd wat voor effect dit gaat opleveren tussen Iran en Saoedi-Arabië plus protesten.

Saoedi Arabie: i am going to make this pencil separatist movement disappear
https://www.aljazeera.com(...)n-looks-further-away
pi_219783674

[ Bericht 100% gewijzigd door Doler12 op 08-01-2026 21:17:30 ]
pi_219783680
de Israëlische pers doet uiteraard wel uitgebreid verslag:

https://www.timesofisrael.com/
  donderdag 8 januari 2026 @ 21:23:38 #176
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_219783743
quote:
15s.gif Op donderdag 8 januari 2026 21:09 schreef Frikandelbroodje het volgende:
NetBlocks bevestigt dat het regime nu het internet volledig blokkeert. De laatste keer dat dit gebeurde was in 2019, vlak nadat de blokkade inging schoot het regime circa 1500 betogers dood.

https://en.wikipedia.org/wiki/2019_Internet_blackout_in_Iran
En toch blijven die mensen de straat op gaan met de wetenschap van dat risico. Ik zou het niet durven _O_
pi_219783753
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2026 21:12 schreef Ali_boo het volgende:
Voor wat het waard is :9

[ x ]
Zuid-Yemen, de schaduwvloot, Oekraïne en Rusland, verder acties tegen Venezuela. Oow Groenland natuurlijk. Zoveel onderwerpen. Nou ja mijn commentator van vandaag kan zo op agedlikemilk, als de VS vannacht aanvalt. :D
  donderdag 8 januari 2026 @ 21:38:22 #178
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_219783900
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  donderdag 8 januari 2026 @ 21:39:17 #179
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_219783908
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  donderdag 8 januari 2026 @ 21:42:05 #180
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_219783939
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2026 21:24 schreef Doler12 het volgende:

[..]
Zuid-Yemen, de schaduwvloot, Oekraïne en Rusland, verder acties tegen Venezuela. Oow Groenland natuurlijk. Zoveel onderwerpen. Nou ja mijn commentator van vandaag kan zo op agedlikemilk, als de VS vannacht aanvalt. :D
Kan idd allerlei redenen hebben.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_219783975
twitter
Incelfrikandel
pi_219784025
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2026 21:23 schreef Qarrad het volgende:

[..]
En toch blijven die mensen de straat op gaan met de wetenschap van dat risico. Ik zou het niet durven _O_
Trump en zijn Trump International Law maken dit mogelijk. Een verschrikkelijk regime (in dit geval heb ik het over de VS), maar het feit dat Trump zich nergens iets van aantrekt en dus dreigt dat de VS zich ermee gaat bemoeien als die betogers opnieuw iets wordt aangedaan, is een prettige bijkomstigheid.
pi_219784106
twitter
pi_219784204
Iran gaat de decoy worden van het ICE incident.
  donderdag 8 januari 2026 @ 22:07:27 #185
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
  donderdag 8 januari 2026 @ 22:11:14 #186
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_219784232
quote:
1s.gif Op donderdag 8 januari 2026 21:50 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Trump en zijn Trump International Law maken dit mogelijk. Een verschrikkelijk regime (in dit geval heb ik het over de VS), maar het feit dat Trump zich nergens iets van aantrekt en dus dreigt dat de VS zich ermee gaat bemoeien als die betogers opnieuw iets wordt aangedaan, is een prettige bijkomstigheid.
Mede mogelijk. Tijdens de eerdere protesten werden de demonstranten bij bosjes afgeknald zonder dat extra momentum van een Amerikaanse president met lak aan bepaalde conventies.
  donderdag 8 januari 2026 @ 22:34:00 #187
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_219784425
Israel zal erg blij zijn .
Groen links zal wel weer gaan protesteren in hun pallie shirts

Khamenei kan ook naar Moscow plek zat daar

quote:
Iranian Forces Turn Against Supreme Leader... Then Mass Surrender ERUPTS
quote:
Iraanse regime 'is nog nooit zo wankel geweest': 'Ayatollahs hebben hun legitimiteit verloren'

[ Bericht 17% gewijzigd door michaelmoore op 08-01-2026 22:41:12 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  donderdag 8 januari 2026 @ 22:40:05 #188
402274 Cruzinats
we were kings, and such
pi_219784461

looking real bullish :D
geruchten gaan al dat de ayatollah in Moskou, gezellig theekransje met Assad.
pi_219784525
twitter
pi_219784626
twitter
  donderdag 8 januari 2026 @ 23:51:01 #191
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_219784852
quote:
IRAN REGIME IMPLODES: Elite Mullahs & Relatives PACK BAGS for Europe as Police ABANDON Khamenei!
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_219784867
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2026 22:47 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
vwb Iran is BBC al een tijdje door de mand gevallen
  vrijdag 9 januari 2026 @ 00:03:23 #193
38496 Perrin
pi_219784879
Zo te zien vlucht het regime niet naar Moskou maar naar Beiroet.

twitter
pi_219785149
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2026 22:47 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Ergens wel logisch - het topic over die mevrouw krijgt hier ook meer aandacht. Alles wat met Trump (derangement syndrome) te maken heeft, is rage bait van het hoogste kaliber.

In Australië is er ‘s avonds bijna altijd wel een programma van de ABC (de Australische NOS), waarbij Trump te kakken wordt gezet. Mijn indruk is dat vooral de boomers hier wel pap van lusten.

[ Bericht 2% gewijzigd door Lyrebird op 09-01-2026 04:34:53 ]
  vrijdag 9 januari 2026 @ 04:37:23 #195
182182 spapaars
Ver onder het NAP
pi_219785162
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 04:26 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
Ergens wel logisch - het topic over die mevrouw krijgt hier ook meer aandacht. Alles wat met Trump (derangement syndrome) te maken heeft, is rage bait van het hoogste kaliber.

In Australië is er ‘s avonds bijna altijd wel een programma van de ABC (de Australische NOS), waarbij Trump te kakken wordt gezet. Mijn indruk is dat vooral de boomers hier wel pap van lusten.
Moet je een boomer zijn om de idioterie van die mafketel te doorzien?
pi_219785169
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 04:37 schreef spapaars het volgende:

[..]
Moet je een boomer zijn om de idioterie van die mafketel te doorzien?
Jij hebt het over nazis dus het lijkt me duidelijk wie hier de mafketel is.
  vrijdag 9 januari 2026 @ 04:46:55 #197
182182 spapaars
Ver onder het NAP
pi_219785176
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 04:42 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
Jij hebt het over nazis dus het lijkt me duidelijk wie hier de mafketel is.
Terreur zaaien in je eigen land is nazisme.
pi_219785434
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 04:46 schreef spapaars het volgende:

[..]
Terreur zaaien in je eigen land is nazisme.
Klinkt als Khamenei
pi_219785601
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 00:03 schreef Perrin het volgende:
Zo te zien vlucht het regime niet naar Moskou maar naar Beiroet.

[ x ]
Leuk. Dan gaat Israël de aanvallen richting Libanon weer opschalen -O-
pi_219785665
twitter
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')