Denken dat dit om een dictatortje meer of minder gaatquote:Op zondag 4 januari 2026 14:05 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Ik vind het een heerlijk idee dat alle totalitaire regimes dit veroordelen omdat ze donders goed weten dat dictators afgezet mogen worden.
Heerlijk bijkomend voordeel. Laat ze maar beven.quote:Op zondag 4 januari 2026 14:29 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Denken dat dit om een dictatortje meer of minder gaat. Kinderlijk.
Ligt eraan welk land word binnengevallen en door wie. Ik ben er ieder geval niet rouwig om dat Maduro is opgepakt en dat de bodemschatten van Venezuela onder Amerikaans beheer komen.quote:Op zondag 4 januari 2026 14:00 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Jij vindt het verder niet bezwaarlijk dat de VS een land binnenvalt en vervolgens de olie opeist?
Je denkt ook echt dat Kim Yong Un of Poetin nu denkt van 'ohjee, straks komen ze me halen'? Ach Pietertje.quote:Op zondag 4 januari 2026 14:30 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Heerlijk bijkomend voordeel. Laat ze maar beven.
Beheer. Uiteraard.quote:Op zondag 4 januari 2026 14:30 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ligt eraan welk land word binnengevallen en door wie. Ik ben er ieder geval niet rouwig om dat Maduro is opgepakt en dat de bodemschatten van Venezuela onder Amerikaans beheer komen.
Dus jij vindt het acceptabel dat de VS met geweld de 'bodemschatten' van andere landen opeist?quote:Op zondag 4 januari 2026 14:30 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ligt eraan welk land word binnengevallen en door wie. Ik ben er ieder geval niet rouwig om dat Maduro is opgepakt en dat de bodemschatten van Venezuela onder Amerikaans beheer komen.
Als dat Iran in de weg zit en de baten binnen Venezuela blijven is dat alleen maar goed.quote:Op zondag 4 januari 2026 14:37 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dus jij vindt het acceptabel dat de VS met geweld de 'bodemschatten' van andere landen opeist?
De baten ten goede komen aan Venezuela? Heb je überhaupt naar Trump geluisterd? Volgens hem is de olie in Venezuela eigendom van de VS.quote:Op zondag 4 januari 2026 14:38 schreef ludovico het volgende:
[..]
Als dat Iran in de weg zit en de baten binnen Venezuela blijven is dat alleen maar goed.
Dit is een beladen vraag, het alternatief was dat de bodemschatten niet onder het westen zouden vallen. Dus in dat opzicht is het wenselijk ja.quote:Op zondag 4 januari 2026 14:37 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dus jij vindt het acceptabel dat de VS met geweld de 'bodemschatten' van andere landen opeist?
En waarom zou dat moeten dan?quote:Op zondag 4 januari 2026 14:45 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Dit is een beladen vraag, het alternatief was dat de bodemschatten niet onder het westen zouden vallen. Dus in dat opzicht is het wenselijk ja.
Zie post hierboven; waarom zouden die bodemschatten eigendom moeten zijn van de VS?quote:Op zondag 4 januari 2026 14:45 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Dit is een beladen vraag, het alternatief was dat de bodemschatten niet onder het westen zouden vallen. Dus in dat opzicht is het wenselijk ja.
Maakt niet uit wie die olie exploiteert, elk vat dat de markt bereikt, bereikt de markt.quote:Op zondag 4 januari 2026 14:45 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Met het verschil dat er geen oorlog binnen de VS is. Dat is wel een groot verschil met Oekraïne.quote:Op zondag 4 januari 2026 09:42 schreef Toby56 het volgende:
Los van het geleuter over olie en narcotica, voor mij is dit gewoon een plan om ervoor te zorgen dat de VS een aantal vijanden creëert, waardoor het in de nabije toekomst gemakkelijker wordt om 'bepaalde' democratische regels en wetgevingen te kunnen negeren.
Dus: de VS stort zich moedwillig in een oorlogssituatie (Iran staat wellicht ook al op de nominatie), en daardoor kan Trump zo dadelijk de 'Zelenskykaart' gaan trekken: geen verkiezingen in oorlogstijd.
Sowieso: na January the 6th sta ik met deze man nergens meer van te kijken.
Ik vond vooral de veroordeling van Hamas te grappig.quote:Op zondag 4 januari 2026 14:35 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Je denkt ook echt dat Kim Yong Un of Poetin nu denkt van 'ohjee, straks komen ze me halen'? Ach Pietertje.
Geopolitiek spel met Iran zit hier ook in.quote:Op zondag 4 januari 2026 14:42 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
De baten ten goede komen aan Venezuela? Heb je überhaupt naar Trump geluisterd? Volgens hem is de olie in Venezuela eigendom van de VS.
En denk je werkelijk dat de regering Trump dit doet uit de goedheid van hun hart, om Venezuela welvarend te maken en daar zelf niet aan te verdienen.
Hoop naïevelingen vandaag.
Gegarandeerd dat je dezelfde issues krijgt als in Nigeria. Gaten in leidingen boren om olie af te tappen etc. Zoals je al ziet in dat stuk van Politico, oliemaatschappijen zijn er niet happig op.quote:Op zondag 4 januari 2026 14:05 schreef KoosVogels het volgende:
En nogmaals, het lijkt mij vrij stug Amerikaanse bedrijven daar straks ongestoord olie kunnen winnen, tenzij Venezuela en haar bevolking daar duidelijk beter van worden.
En zelfs dan is het twijfelachtig of zulke buitenlandse invloeden zomaar worden geaccepteerd.
Dit neigt naar neokolonialisme, en dat is meestal geen groot succes.
Vandaar dat ze de democratisch verkozen kandidaat niet als leider willen hebben, maar degene die nu VP van het niet democratisch verkozen leiderschap willen hebben?quote:Op zondag 4 januari 2026 14:05 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Ik vind het een heerlijk idee dat alle totalitaire regimes dit veroordelen omdat ze donders goed weten dat dictators afgezet mogen worden.
En ik had daar ook al op gereageerd.quote:Op zondag 4 januari 2026 15:02 schreef Gunner het volgende:
[..]
Met het verschil dat er geen oorlog binnen de VS is. Dat is wel een groot verschil met Oekraïne.
Ah dat zei @:Wantie al.
Dictators mogen gewoon altijd worden afgezet. Indien het internationaal recht ze beschermt, dan kunnen we dat beter afschaffen.quote:Op zondag 4 januari 2026 15:31 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Vandaar dat ze de democratisch verkozen kandidaat niet als leider willen hebben, maar degene die nu VP van het niet democratisch verkozen leiderschap willen hebben?
Een dictator afzetten zodat je een regimeverandering kunt krijgen lijkt me een goede zaak, mits je bereid bent door te pakken en het land daadwerkelijk te helpen op een goede manier van de grond te komen.quote:Op zondag 4 januari 2026 15:36 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Dictators mogen gewoon altijd worden afgezet. Indien het internationaal recht ze beschermt, dan kunnen we dat beter afschaffen.
Ofwel een breed maatschappelijk debat hoe we onszelf in deze onmogelijke slaafse geopolitieke positie hebben gemanoeuvreerd en hoe we eruitkomen, ofwel ophouden met huichelen en ronduit de allerbraafste vazal van de Oranje Keizer spelen.quote:Op zondag 4 januari 2026 14:01 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wat zou jij graag willen dat Europa en Nederland doen?
Werkelijk?quote:
Jouw constante gemekker erover in ongeveer élk topic waar je het in kan proppen (afgezien van of het waar is of niet) begint me anders ook lichtelijk de keel uit te hangenquote:Op zondag 4 januari 2026 15:41 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ofwel een breed maatschappelijk debat hoe we onszelf in deze onmogelijke slaafse geopolitieke positie hebben gemanoeuvreerd en hoe we eruitkomen, ofwel ophouden met huichelen en ronduit de allerbraafste vazal van de Oranje Keizer spelen.
Dat slappe, totaal ongeloofwaardige gedoe daar tussenin hangt me de keel uit.
En laat de EU dat nou best aardig doen.quote:Op zondag 4 januari 2026 16:18 schreef Peligrosso het volgende:
Een van de vele dingen die Europa imo moet doen, is zorgen dat onze eigen media weer sterk worden. Lokaal, regionaal, landelijk en Europa-breed.
We laten nu toe dat onze bevolking dagelijks wordt sufgebeukt door algoritmes die o.a. anti-democratische, anti-Europese en extreemrechtse content pushen vanuit de VS/China/Rusland.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I fought the war, but the war won't stop, for the love of god.
I fought the war, but the war won.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |