abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219743814
quote:
1s.gif Op zondag 4 januari 2026 14:05 schreef PieterDeRijcke het volgende:

[..]
Ik vind het een heerlijk idee dat alle totalitaire regimes dit veroordelen omdat ze donders goed weten dat dictators afgezet mogen worden.
Denken dat dit om een dictatortje meer of minder gaat :') . Kinderlijk.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_219743832
quote:
10s.gif Op zondag 4 januari 2026 14:29 schreef Ludachrist het volgende:

[..]
Denken dat dit om een dictatortje meer of minder gaat :') . Kinderlijk.
Heerlijk bijkomend voordeel. Laat ze maar beven.
pi_219743845
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2026 14:00 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Jij vindt het verder niet bezwaarlijk dat de VS een land binnenvalt en vervolgens de olie opeist?
Ligt eraan welk land word binnengevallen en door wie. Ik ben er ieder geval niet rouwig om dat Maduro is opgepakt en dat de bodemschatten van Venezuela onder Amerikaans beheer komen.
pi_219743924
quote:
1s.gif Op zondag 4 januari 2026 14:30 schreef PieterDeRijcke het volgende:

[..]
Heerlijk bijkomend voordeel. Laat ze maar beven.
Je denkt ook echt dat Kim Yong Un of Poetin nu denkt van 'ohjee, straks komen ze me halen'? Ach Pietertje.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  zondag 4 januari 2026 @ 14:36:18 #255
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_219743936
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2026 14:30 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Ligt eraan welk land word binnengevallen en door wie. Ik ben er ieder geval niet rouwig om dat Maduro is opgepakt en dat de bodemschatten van Venezuela onder Amerikaans beheer komen.
Beheer. Uiteraard. _O-
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_219743950
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2026 14:30 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Dus jij vindt het acceptabel dat de VS met geweld de 'bodemschatten' van andere landen opeist?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_219743967
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2026 14:37 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Dus jij vindt het acceptabel dat de VS met geweld de 'bodemschatten' van andere landen opeist?
Als dat Iran in de weg zit en de baten binnen Venezuela blijven is dat alleen maar goed.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_219743995
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2026 14:38 schreef ludovico het volgende:

[..]
Als dat Iran in de weg zit en de baten binnen Venezuela blijven is dat alleen maar goed.
De baten ten goede komen aan Venezuela? Heb je überhaupt naar Trump geluisterd? Volgens hem is de olie in Venezuela eigendom van de VS.

En denk je werkelijk dat de regering Trump dit doet uit de goedheid van hun hart, om Venezuela welvarend te maken en daar zelf niet aan te verdienen.

Hoop naïevelingen vandaag.
pi_219744022
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2026 14:37 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Dit is een beladen vraag, het alternatief was dat de bodemschatten niet onder het westen zouden vallen. Dus in dat opzicht is het wenselijk ja.
  zondag 4 januari 2026 @ 14:47:29 #260
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_219744038
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2026 14:45 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Dit is een beladen vraag, het alternatief was dat de bodemschatten niet onder het westen zouden vallen. Dus in dat opzicht is het wenselijk ja.
En waarom zou dat moeten dan?
pi_219744075
quote:

[..]
Zie post hierboven; waarom zouden die bodemschatten eigendom moeten zijn van de VS?
pi_219744113
quote:

[..]
Maakt niet uit wie die olie exploiteert, elk vat dat de markt bereikt, bereikt de markt.

Doe bv china. Leuk. Maar betekent dan per definitie dat china andere olie op de markt niet afneemt, ze hebben immers die olie uit VE.
I fought the war, but the war won't stop, for the love of god.
I fought the war, but the war won.
  zondag 4 januari 2026 @ 15:02:06 #263
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_219744151
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2026 09:42 schreef Toby56 het volgende:
Los van het geleuter over olie en narcotica, voor mij is dit gewoon een plan om ervoor te zorgen dat de VS een aantal vijanden creëert, waardoor het in de nabije toekomst gemakkelijker wordt om 'bepaalde' democratische regels en wetgevingen te kunnen negeren.
Dus: de VS stort zich moedwillig in een oorlogssituatie (Iran staat wellicht ook al op de nominatie), en daardoor kan Trump zo dadelijk de 'Zelenskykaart' gaan trekken: geen verkiezingen in oorlogstijd.

Sowieso: na January the 6th sta ik met deze man nergens meer van te kijken.
Met het verschil dat er geen oorlog binnen de VS is. Dat is wel een groot verschil met Oekraïne.

Ah dat zei @Wantie al.
Where law ends, tyrrany begins.
pi_219744179
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2026 14:35 schreef Ludachrist het volgende:

[..]
Je denkt ook echt dat Kim Yong Un of Poetin nu denkt van 'ohjee, straks komen ze me halen'? Ach Pietertje.
Ik vond vooral de veroordeling van Hamas te grappig. _O-
pi_219744280
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2026 14:42 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
De baten ten goede komen aan Venezuela? Heb je überhaupt naar Trump geluisterd? Volgens hem is de olie in Venezuela eigendom van de VS.

En denk je werkelijk dat de regering Trump dit doet uit de goedheid van hun hart, om Venezuela welvarend te maken en daar zelf niet aan te verdienen.

Hoop naïevelingen vandaag.
Geopolitiek spel met Iran zit hier ook in.

En heb je beeldmateriaal van Trump?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_219744468
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2026 14:05 schreef KoosVogels het volgende:
En nogmaals, het lijkt mij vrij stug Amerikaanse bedrijven daar straks ongestoord olie kunnen winnen, tenzij Venezuela en haar bevolking daar duidelijk beter van worden.

En zelfs dan is het twijfelachtig of zulke buitenlandse invloeden zomaar worden geaccepteerd.

Dit neigt naar neokolonialisme, en dat is meestal geen groot succes.
Gegarandeerd dat je dezelfde issues krijgt als in Nigeria. Gaten in leidingen boren om olie af te tappen etc. Zoals je al ziet in dat stuk van Politico, oliemaatschappijen zijn er niet happig op.
pi_219744482
quote:
1s.gif Op zondag 4 januari 2026 14:05 schreef PieterDeRijcke het volgende:

[..]
Ik vind het een heerlijk idee dat alle totalitaire regimes dit veroordelen omdat ze donders goed weten dat dictators afgezet mogen worden.
Vandaar dat ze de democratisch verkozen kandidaat niet als leider willen hebben, maar degene die nu VP van het niet democratisch verkozen leiderschap willen hebben?
pi_219744505
quote:
2s.gif Op zondag 4 januari 2026 15:02 schreef Gunner het volgende:

[..]
Met het verschil dat er geen oorlog binnen de VS is. Dat is wel een groot verschil met Oekraïne.

Ah dat zei @:Wantie al.
En ik had daar ook al op gereageerd.
Wij kunnen die verschillen opmerken, en zelfs Trump kan dat. Maar de laatste zal de halve overeenkomsten weten te verdraaien tot hele overeenkomsten (en halve waarheden), en er zijn voordeel mee doen.

Dat een hufter als Maduro in de bak terechtkomt, daar kan niemand een probleem mee hebben.
Maar dit landjepik voor economisch-nationalistische doeleinden (Monroe-doctrine 2.0) zal andere grootmachten alleen maar inspireren om, indien 'gewenst', hetzelfde te (blijven) doen.
(Zoals het al eeuwen gaat eigenlijk.)

Naast de gevangenneming van Maduro is voor mij persoonlijk het enige positieve aan de toestand in Venezuela dat Poetin ongetwijfeld gevloekt en getierd moet hebben vanwege het feit dat het zijn slappe-hapleger destijds niet lukte om de zogenaamde Nazi Zelensky snel op te pakken en uit te schakelen. Eigenlijk laat de VS nu aan hem zien: zo doe je dat dus. Bovendien is Rusland nu een handelsbondgenoot kwijt. Hoewel, je weet maar nooit: for a few dollars more is Trump misschien best bereid om zaakjes met Vladimir te doen.
Ik doe het ff rustig aan.
pi_219744514
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2026 15:31 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Vandaar dat ze de democratisch verkozen kandidaat niet als leider willen hebben, maar degene die nu VP van het niet democratisch verkozen leiderschap willen hebben?
Dictators mogen gewoon altijd worden afgezet. Indien het internationaal recht ze beschermt, dan kunnen we dat beter afschaffen.
pi_219744544
quote:
1s.gif Op zondag 4 januari 2026 15:36 schreef PieterDeRijcke het volgende:

[..]
Dictators mogen gewoon altijd worden afgezet. Indien het internationaal recht ze beschermt, dan kunnen we dat beter afschaffen.
Een dictator afzetten zodat je een regimeverandering kunt krijgen lijkt me een goede zaak, mits je bereid bent door te pakken en het land daadwerkelijk te helpen op een goede manier van de grond te komen.

Het afzetten van een dictator om een andere dictator neer te zetten zodat je er zelf rijker van wordt is een slecht idee.
  zondag 4 januari 2026 @ 15:41:34 #271
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_219744582
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2026 14:01 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Wat zou jij graag willen dat Europa en Nederland doen?
Ofwel een breed maatschappelijk debat hoe we onszelf in deze onmogelijke slaafse geopolitieke positie hebben gemanoeuvreerd en hoe we eruitkomen, ofwel ophouden met huichelen en ronduit de allerbraafste vazal van de Oranje Keizer spelen.

Dat slappe, totaal ongeloofwaardige gedoe daar tussenin hangt me de keel uit.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_219744686
quote:
1s.gif Op zondag 4 januari 2026 15:41 schreef Perrin het volgende:
daar tussenin hangt me de keel uit.
Werkelijk?

Ik vroeg me namelijk af of het je de keel uithing. Was me niet helemaal duidelijk.
  zondag 4 januari 2026 @ 15:56:10 #273
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_219744721
quote:
1s.gif Op zondag 4 januari 2026 15:41 schreef Perrin het volgende:

[..]
Ofwel een breed maatschappelijk debat hoe we onszelf in deze onmogelijke slaafse geopolitieke positie hebben gemanoeuvreerd en hoe we eruitkomen, ofwel ophouden met huichelen en ronduit de allerbraafste vazal van de Oranje Keizer spelen.

Dat slappe, totaal ongeloofwaardige gedoe daar tussenin hangt me de keel uit.
Jouw constante gemekker erover in ongeveer élk topic waar je het in kan proppen (afgezien van of het waar is of niet) begint me anders ook lichtelijk de keel uit te hangen :P

[ Bericht 2% gewijzigd door Whiskers2009 op 04-01-2026 16:01:19 ]
pi_219744902
Een van de vele dingen die Europa imo moet doen, is zorgen dat onze eigen media weer sterk worden. Lokaal, regionaal, landelijk en Europa-breed.
We laten nu toe dat onze bevolking dagelijks wordt sufgebeukt door algoritmes die o.a. anti-democratische, anti-Europese en extreemrechtse content pushen vanuit de VS/China/Rusland.
Radio Espantoso
pi_219744997
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2026 16:18 schreef Peligrosso het volgende:
Een van de vele dingen die Europa imo moet doen, is zorgen dat onze eigen media weer sterk worden. Lokaal, regionaal, landelijk en Europa-breed.
We laten nu toe dat onze bevolking dagelijks wordt sufgebeukt door algoritmes die o.a. anti-democratische, anti-Europese en extreemrechtse content pushen vanuit de VS/China/Rusland.
En laat de EU dat nou best aardig doen.

Laatste miljoenen boete die twitter naar z'n hoofd kreeg was vanwege het gebrek aan transparantie, NIET omdat er dingen gezegd worden die de EU zogenaamd niet bevalt:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')