Zij het wat oneerlijk opgezet, maar het waren inderdaad 'verkiezingen'.quote:Op zondag 4 januari 2026 10:25 schreef Wantie het volgende:
In Rusland gingen de verkiezingen ook gewoon door.
Huh?quote:Op zondag 4 januari 2026 01:11 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik ben niet zo kapot van de Fransen. Toen wij werden aangevallen door de Duitsers hebben zij ons wat halfslachtig in Zeeland en Brabant wat zitten mokken en tegenstribbelen. Daarna waren ze gevlucht.
quote:The Narco-Terrorist Elite - The American Prospect
If you’re a little too online, you likely know that Marco Rubio as a teenager made extra cash working for his late brother-in-law Orlando Cicilia. The business imported and sold exotic animals as a front for moving nearly a half million pounds of cocaine and marijuana. It was later said, when kingpin Mario Tabraue became a main character on the monstrously popular documentary series Tiger King, that the cocaine was actually stuffed into the bodies of vipers and boa constrictors, though an 80-page indictment of the enterprise makes no mention of that, and Tabraue has been known to sue those who accuse him of animal cruelty.
“I dealt to support my animal habit,” Tabraue humbly told the Netflix documentarians about the drug ring that imported and distributed $79 million worth of drugs between 1976 and 1987. It was Rubio’s job, according to Manuel Roig-Franzia’s 2012 biography of the then-senator, to build the cages.
Rubio has sworn he knew nothing about the drugs. He was only 16. (Admittedly, one of Cicilia’s co-defendants had been only 16 when Tabraue had allegedly ordered him to murder his estranged wife to stop her from telling the feds what they’d done with the body of another guy they’d murdered the year earlier.) Not that it matters, of course: What politician doesn’t have a felon relative? But for Rubio in particular, the connection seems too incongruous with his long-cultivated squeaky-cleanness. As a third grader, Rubio convinced his family to convert to Mormonism to better fit in with their wholesome new neighbors during a short stint living in Las Vegas. He spent every spare hour of high school obsessing over football, and his wife attends masses at multiple churches multiple times per week.
When Univision broke the story of his ties to Cicilia’s business in 2011, Team Rubio declared war on the entire network, first dispatching surrogates like Ana Navarro to pressure executives to shelve the story, then convincing a host of other Republican politicians to boycott its debate on the nonsensical premise that the network had attempted to use the information about his brother-in-law as “blackmail” for the purposes of “extorting” an interview out of him.
The following year, Rubio’s memoir cast Cicilia as a paragon of Old World filial piety, a central presence in his fondest childhood memories. The house where Cicilia cut and stored cocaine into emptied cigarette cartons was depicted as a sanctuary that held his far-flung family together during the difficult Vegas years. Most significantly for the football-obsessed young Rubio, Cicilia paid him enough cash to clean animal cages and bathe his seven Samoyed dogs so he could buy tickets to every Dolphins home game of Dan Marino’s 14-2 sophomore season. On the December day in Rubio’s junior year of high school that Cicilia was taken away in handcuffs from the home where he’d briefly lived, his entire family was “stunned.”
Today, Marco Rubio is the Trump administration’s most formidable liar. When Pam Bondi or Pete Hegseth or Karoline Leavitt or Stephen Miller refers to an anti-genocide protester or a day laborer or a sandwich hurler or a fisherman clinging to the wreckage of a fishing boat that has just been struck by a Hellfire missile as a “terrorist,” they come off as pathological. But Rubio’s approval ratings are the highest in the Republican Party, even as he is the architect of what is arguably Trump’s single most cynical policy: the scheme to appoint drug cartel bosses and their cronies atop the governments of every Latin American country, in the name of fighting drug cartels.
https://prospect.org/2025(...)america-iran-contra/
Ze trekken vooral lijnen tussen goed en kwaad in Latijns- en Zuid-Amerika, waarbij het niet zo gek veel uitmaakt wat zich nu effectief aan weerszijden van de lijn bevindt, zolang het maar meer invloed oplevert... Power, a hell of a drug.quote:Op zondag 4 januari 2026 11:00 schreef AnneX het volgende:
Really Rubio.
En ik vroeg mij al af hoe deze gluiperd met een uitgestreken smoelwerk gezicht achter trump kon staan bij de presser.
Zouden die schijnheilenkabinetsleden zelf ondertussen lijnen trekken?
Ik begrijp vooral niet hoe het congres dit soort dingen telkens maar goed kan keuren. Rubio heeft blijkbaar tegen congres gelogen, meerdere malen. Er moet toch een moment komen dat ook republikeinse senatoren hier klaar mee zijn? Ik kan er met mijn hoofd niet bij dat elke politicus vooral voor z'n eigen hachje op het pluche zit.quote:Op zondag 4 januari 2026 11:20 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
[..]
Ze trekken vooral lijnen tussen goed en kwaad in Latijns- en Zuid-Amerika, waarbij het niet zo gek veel uitmaakt wat zich nu effectief aan weerszijden van de lijn bevindt, zolang het maar meer invloed oplevert... Power, a hell of a drug.
Maar, zoals het artikel ook beschrijft, de VS kennen een zeer lange historie van dit soort vernietigende 'politiek' op het continent, dus wat dat betreft zijn de recente acties van de zittende regering weinig meer dan een 'gear-shifting', meer openlijke en schaamteloze voortzetting van dat beleid (met ongetwijfeld wel meer schade aan de internationale betrekkingen, maar die leken toch al opgegeven).
Angst, lijkt me. Kijk wat er voor nodig was om, uiteindelijk, openbaring van de Epstein files te eisen. Het komt aan op de acties van enkelen die bereid zijn hun (politieke) leven aan de wilgen te hangen.quote:Op zondag 4 januari 2026 11:24 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Ik begrijp vooral niet hoe het congres dit soort dingen telkens maar goed kan keuren. Rubio heeft blijkbaar tegen congres gelogen, meerdere malen. Er moet toch een moment komen dat ook republikeinse senatoren hier klaar mee zijn? Ik kan er met mijn hoofd niet bij dat elke politicus vooral voor z'n eigen hachje op het pluche zit.
Fijn olie winnen in een onstabiel land waar een deel van de bevolking je ongunstig gezind is en waar zwaarbewapende milities rondwaren.quote:
Ze zetten dus al hun geld op die vicepresident die dan kennelijk de rest van het corrupte regime moet pacifiëren en in hun ogen voor binnenlandse consumptie nog de schijn ophoudt.quote:Op zondag 4 januari 2026 12:20 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Fijn olie winnen in een onstabiel land waar een deel van de bevolking je ongunstig gezind is en waar zwaarbewapende milities rondwaren.
Veel succes.
Berg wensdenken zit daarin. En Machado? Die kan aansluiten in de lange rij van ‘Everything Trump Touches Dies’, ondanks al haar geslijm, omdat ze het apparaat niet achter zich krijgt en de VS niet bereid is zoveel militaire macht in te zetten om het gehele regime te ontmantelen.quote:Weeks earlier, U.S. officials had already settled on an acceptable candidate to replace Mr. Maduro, at least for the time being: Vice President Delcy Rodríguez, who had impressed Trump officials with her management of Venezuela’s crucial oil industry.
The people involved in the discussions said intermediaries persuaded the administration that she would protect and champion future American energy investments in the country.
“I’ve been watching her career for a long time, so I have some sense of who she is and what she’s about,” said one senior U.S. official, referring to Ms. Rodríguez.
“I’m not claiming that she’s the permanent solution to the country’s problems, but she’s certainly someone we think we can work at a much more professional level than we were able to do with him,” the official added, referring to Mr. Maduro.
It was an easy choice, the people said. Mr. Trump had never warmed up to the Venezuelan opposition leader María Corina Machado, who had organized a winning presidential campaign in 2024, earning her the Nobel Peace Prize this year. Since Mr. Trump’s re-election, Ms. Machado has gone out of her way to please him, calling him a “champion of freedom,” mimicking his talking points on election fraud in the United States and even dedicating her Peace Prize to him.
It was in vain. On Saturday, Mr. Trump said he would accept Ms. Rodríguez, saying that Ms. Machado lacked the “respect” needed to govern Venezuela.
U.S. officials say that their relationship with Ms. Rodríguez’s interim government will be based on her ability to play by their rules, adding that they reserve the right to take additional military action if she fails to respect America’s interests. Despite Ms. Rodríguez’s public condemnation of the attack, a senior U.S. official said that it was too soon to draw conclusions about what her approach would be and that the administration remained optimistic that they could work with her.
Mr. Trump declared on Saturday that the United States intended to “run” Venezuela for an unspecified period and reclaim U.S. oil interests, an extraordinary assertion of unilateral, expansionist power after more narrow, and also contested, arguments about stopping the flow of drugs.
In Ms. Rodríguez, the Trump administration would be engaging a leader of a government that it had routinely labeled illegitimate, while abandoning Ms. Machado, whose movement won a presidential election last year in a victory widely recognized as stolen by Mr. Maduro.
And it was not immediately clear if Ms. Rodriguez would even play along. In a televised address, she accused the United States of making an illegal invasion and asserted that Mr. Maduro remained Venezuela’s legitimate leader.
Precies.quote:Op zondag 4 januari 2026 12:20 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Fijn olie winnen in een onstabiel land waar een deel van de bevolking je ongunstig gezind is en waar zwaarbewapende milities rondwaren.
Veel succes.
En wat gaan wij, Nederland, Europa, daar precies aan doen? Behalve mopperen hoe erg het allemaal is?quote:Op zondag 4 januari 2026 12:38 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Precies.
De meeste tegenstanders van Maduro in Venezuela zelf willen gewoon een democratie, en een zo fatsoenlijk mogelijk eigen bestuur.
Dat is niet Trumps prioriteit. Die wil gewoon een horig olieland erbij.
Nou Groenland nog.
Zelfde verhaal.
Allemaal oorlogjes op komst, en dat ook nog eens met (potentiële) bondgenoten. Mooi man.
Heb jij 'Love Actually' dan niet (her)bekeken afgelopen Kerst?quote:Op zondag 4 januari 2026 12:42 schreef Perrin het volgende:
[..]
En wat gaan wij, Nederland, Europa, daar precies aan doen? Behalve mopperen hoe erg het allemaal is?
Dat is kennelijk hoe Trump en Rubio het voor zich zien, maar zoals Politico al via diverse bronnen opvoert zitten er nogal wat haken en ogen aan. Wat vind jij van dit ‘plan’?quote:Op zondag 4 januari 2026 12:38 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Strong arming? Lijkt mij sterk als ze daar aan de slag kunnen en miljarden kunnen verdienen.
De ironie is dat ze zeggen dat Maduro niet erkend wordt als president, maar de kandidaat die daadwerkelijk de verkiezingen gewonnen heeft ook niet in seat brengen. Maargoed, hypocrisie is de Trump-administratie goed in.quote:Op zondag 4 januari 2026 12:38 schreef Szura het volgende:
[..]
Ze zetten dus al hun geld op die vicepresident die dan kennelijk de rest van het corrupte regime moet pacifiëren en in hun ogen voor binnenlandse consumptie nog de schijn ophoudt.
https://archive.is/74SBU
[..]
Berg wensdenken zit daarin. En Machado? Die kan aansluiten in de lange rij van ‘Everything Trump Touches Dies’, ondanks al haar geslijm, omdat ze het apparaat niet achter zich krijgt en de VS niet bereid is zoveel militaire macht in te zetten om het gehele regime te ontmantelen.
Ik ben er bang voor dat Venezuela er nog armer van wordt, aangezien dat oliegeld niet naar de burgers in Venezuela zal vloeien, maar naar de VS en een aantal promintente "leiders" in Venezuela.quote:[ x ]
Zoals ik gistermiddag ook al aangaf. Dus al diegenen in zowel Venezuela als daarbuiten die juichen om het verwijderen van Maduro, veel plezier met het restant van z’n regime dat nu alleen niet de olie naar China en Rusland maar grotendeels naar de VS moet sluizen (in een hypothetisch scenario). Want om democratie heeft het bij die oranje gek nooit gedraaid.
Het is ieder geval een beter plan dan een volwaardige troepenmacht compleet met het opknappen van het land gefinancierd door de belastingbetaler.quote:Op zondag 4 januari 2026 13:34 schreef Szura het volgende:
[..]
Dat is kennelijk hoe Trump en Rubio het voor zich zien, maar zoals Politico al via diverse bronnen opvoert zitten er nogal wat haken en ogen aan. Wat vind jij van dit ‘plan’?
Jij vindt het verder niet bezwaarlijk dat de VS een land binnenvalt en vervolgens de olie opeist?quote:Op zondag 4 januari 2026 13:52 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Het is ieder geval een beter plan dan een volwaardige troepenmacht compleet met het opknappen van het land gefinancierd door de belastingbetaler.
Ik lees ieder geval in dat artikel dat de bedrijven vooral willen onderzoeken in hoeverre de infrastructuur naar de knoppen is en wat het allemaal moet gaan kosten. Ook zullen de bedrijven wel enige veiligheidsgaranties moeten afdwingen bij de overheid.
Kortom ik zie het redelijk positief in dat Trump zijn plan een kans van slagen heeft.
Wat zou jij graag willen dat Europa en Nederland doen?quote:Op zondag 4 januari 2026 12:42 schreef Perrin het volgende:
[..]
En wat gaan wij, Nederland, Europa, daar precies aan doen? Behalve mopperen hoe erg het allemaal is?
Ik vind het een heerlijk idee dat alle totalitaire regimes dit veroordelen omdat ze donders goed weten dat dictators afgezet mogen worden.quote:Op zondag 4 januari 2026 14:00 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Jij vindt het verder niet bezwaarlijk dat de VS een land binnenvalt en vervolgens de olie opeist?
Waarom spreek jij je ineens zo uit tegen Trump, Putin en Netanyahu?quote:Op zondag 4 januari 2026 14:05 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Ik vind het een heerlijk idee dat alle totalitaire regimes dit veroordelen omdat ze donders goed weten dat dictators afgezet mogen worden.
Ook nog een grote kans dat dit gaat gebeuren ja.quote:Op zondag 4 januari 2026 09:42 schreef Toby56 het volgende:
Los van het geleuter over olie en narcotica, voor mij is dit gewoon een plan om ervoor te zorgen dat de VS een aantal vijanden creëert, waardoor het in de nabije toekomst gemakkelijker wordt om 'bepaalde' democratische regels en wetgevingen te kunnen negeren.
Dus: de VS stort zich moedwillig in een oorlogssituatie (Iran staat wellicht ook al op de nominatie), en daardoor kan Trump zo dadelijk de 'Zelenskykaart' gaan trekken: geen verkiezingen in oorlogstijd.
Sowieso: na January the 6th sta ik met deze man nergens meer van te kijken.
Dit gaat helemaal niet om het afzetten van dictators. Wees niet zo naïef.quote:Op zondag 4 januari 2026 14:05 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Ik vind het een heerlijk idee dat alle totalitaire regimes dit veroordelen omdat ze donders goed weten dat dictators afgezet mogen worden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |