abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Forum Admin vrijdag 2 januari 2026 @ 17:43:10 #126
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_219722647
quote:
In Nederland worden jaarlijks naar schatting 150.000 mensen gebeten door een hond, waarvan zo'n 30.000 medische behandeling nodig hebben en gemiddeld één persoon overlijdt, meestal een kind. De meeste beten gebeuren in huiselijke kring door een bekende hond, met kinderen als vaakst slachtoffer, en kinderen worden vaak in het gezicht gebeten
Het doet even zeer, maar de traditie van honden als huisdier houden sterft vanzelf uit als je maar doorzet. Bovendien weet je meteen dat elke hond illegaal is, dus pluk je ook direct de vechthonden er tussenuit. Veel makkelijker te handhaven dan enkel een verbod op gevechtshonden. Tijd voor een algemeen verbod op het houden van honden als huisdier.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  Spellchecker vrijdag 2 januari 2026 @ 17:43:49 #127
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_219722652
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 januari 2026 17:43 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Het doet even zeer, maar de traditie van honden als huisdier houden sterft vanzelf uit als je maar doorzet. Bovendien weet je meteen dat elke hond illegaal is, dus pluk je ook direct de vechthonden er tussenuit. Veel makkelijker te handhaven dan enkel een verbod op gevechtshonden. Tijd voor een algemeen verbod op het houden van honden als huisdier.
_O-
Dankjewel voor de lach! O+
pi_219722669
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2026 17:35 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Er hoeft maar een handjevol handelaartjes de grens over te gaan die gaan inslaan en het door verkopen. Net zoals met tabak al gebeurt. Dus vuurwerk wat al illegaal was, zal nog steeds illegaal worden gebruikt en illegaal worden misbruikt.

Bovendien kun je in België het hele jaar door vuurwerk kopen, daar is geen houden aan.
Klopt. Een verbod is niet waterdicht.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_219722701
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2026 17:41 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Klopt en dat zal slachtoffers schelen, maar de kern van het probleem is dat het voor bepaalde mensen de dag van de anarchie is en daar gebruikten/misbruikten ze toch al illegaal vuurwerk voor.

Dit verbod lost dat niet op.
Niks doen lost in ieder geval ook niks op. Dus ik denk dat dit wel de makkelijkste manier is om te proberen de rellen in te dammen.
pi_219722755
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2026 17:35 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Er hoeft maar een handjevol handelaartjes de grens over te gaan die gaan inslaan en het door verkopen. Net zoals met tabak al gebeurt. Dus vuurwerk wat al illegaal was, zal nog steeds illegaal worden gebruikt en illegaal worden misbruikt.

Bovendien kun je in België het hele jaar door vuurwerk kopen, daar is geen houden aan.
Het vuurwerk wat je in België het hele jaar door kunt kopen stelt bijzonder weinig voor. Maar als mensen dat risico willen nemen dan zijn ze in ieder geval strafbaar en dat laatste houdt genoeg mensen tegen om het dan maar niet meer te kopen. Als de helft van Nederland daardoor geen vuurwerk meer afsteekt is dat al winst ten behoeve van de capaciteit van hulpdiensten.
  Forum Admin vrijdag 2 januari 2026 @ 17:56:37 #131
pi_219722782
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 januari 2026 17:49 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Niks doen lost in ieder geval ook niks op. Dus ik denk dat dit wel de makkelijkste manier is om te proberen de rellen in te dammen.
Dat er wat moet gebeuren staat vast, maar het verstieren van oud en nieuw voor iedereen terwijl de problemen die dat verbod veroorzaken blijven staan vind ik gewoon niet fair.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  Forum Admin vrijdag 2 januari 2026 @ 17:57:15 #132
pi_219722791
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 januari 2026 17:53 schreef Vliegbaard het volgende:
Als de helft van Nederland daardoor geen vuurwerk meer afsteekt is dat al winst ten behoeve van de capaciteit van hulpdiensten.
Que? Want de helft van Nederland verwondt zichzelf, of erger nog, hulpdiensten?
pi_219722819
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 januari 2026 17:43 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Best mee eens eigenlijk, zeg ik als ex hondenbezitter. En niet vanwege de bijtende honden, maar vanwege het feit dat grofweg 75% van de honden niet de verzorging en aandacht krijgen die ze verdienen. Het zijn in te veel gevallen accesoires of zelfs statussymbolen.

Ik ben verder al tegen elke andere vorm van huisdieren, dus honden mogen daar nog best bij.
pi_219722832
quote:
7s.gif Op vrijdag 2 januari 2026 17:57 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Que? Want de helft van Nederland verwondt zichzelf, of erger nog, hulpdiensten?
Nou voor de 3e keer dan maar.
Die hulpdiensten moeten, naast alle relschoppers, ook beschikbaar zijn en blijven voor idioten die met hun dronken kop een cake bij de overburen naar binnen schieten. Net zoals dat de hulpdiensten beschikbaar moeten zijn bij een voetbalwedstrijd van een willekeurige betaalde voetbal club. Daar gaat het ook 99 van de 100 keer goed. Maar de overheden moeten wel mitigerende maatregelen treffen en dat zijn er een stuk minder als er een stuk minder vuurwerk wordt afgeschoten.
pi_219722840
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2026 17:56 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Dat er wat moet gebeuren staat vast, maar het verstieren van oud en nieuw voor iedereen terwijl de problemen die dat verbod veroorzaken blijven staan vind ik gewoon niet fair.
Je kunt het niet fair vinden maar zijn er objectieve alternatieven?
  Moderator vrijdag 2 januari 2026 @ 18:02:33 #136
5428 crew  miss_sly
pi_219722843
quote:

[..]
Sowieso niet voor iedereen. Er zijn ook echt veel mensen die echt niks met vuurwerk hebben; noch om af te steken, noch om te kijken. En van de mensen die het kijken wel leuk vinden, zullen er ook genoeg zijn die het prima vinden zonder.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 2 januari 2026 @ 18:04:21 #137
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_219722862
quote:

[..]
Het is dan ook zeer zwak bestuur dat algehele verbod.

De politie gaat straks achter pubertjes aan die wat rommel afsteken en in de broeinesten worden ze weer in een hinderlaag gelokt met cobra's en molotov cocktails.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  vrijdag 2 januari 2026 @ 18:05:20 #138
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_219722874
Verbod is nog niet eens zeker dacht ik.
Sommige zullen afhaken, maar de fanatiekelingen (80% van al het mooie siervuurwerk) zal doorgaan.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  vrijdag 2 januari 2026 @ 18:06:40 #139
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_219722888
het mooie aan vuurwerk is dat het elkaar verbindt, met de buren buiten staan met glas champagne en wat potten afsteken. Zo nu en dan een pijltje. Etc.

Nu verdwijnt óók dat. De relatie burger tot burger gaat erop achteruit om maar te zwijgen erover dat die verdwijnt op deze manier, en de relatie burger overheid groeit.

En toch is iedereen tegen individualisering...
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  Forum Admin vrijdag 2 januari 2026 @ 18:07:30 #140
pi_219722898
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 januari 2026 18:01 schreef Vliegbaard het volgende:
Die hulpdiensten moeten, naast alle relschoppers, ook beschikbaar zijn en blijven voor idioten die met hun dronken kop een cake bij de overburen naar binnen schieten
Dit is simpelweg niet de norm. Bovendien zou je dan voor een alcoholverbod moeten pleiten, iets waar nog veel meer argumenten voor te bedenken zijn zoals ik al aangaf in mijn eerdere post. Of honden.. of eigenlijk alles wat ''vervelend'' is.
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 januari 2026 18:02 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Je kunt het niet fair vinden maar zijn er objectieve alternatieven?
Nu? Niet meer, het is al verpest. Maar ''geen mankracht, niet te handhaven dus een algeheel verbod'' is zo'n zwak en hellend vlak argument dat ik er altijd tegen in zal blijven gaan. En ik heb zelf helemaal niks met vuurwerk.
quote:
7s.gif Op vrijdag 2 januari 2026 18:02 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Sowieso niet voor iedereen. Er zijn ook echt veel mensen die echt niks met vuurwerk hebben; noch om af te steken, noch om te kijken. En van de mensen die het kijken wel leuk vinden, zullen er ook genoeg zijn die het prima vinden zonder.
Ik heb niks met stinkende kuthonden die ongevraagd naar me toe komen rennen en op me springen omdat de eigenaar er niet mee kan om gaan. Heel vervelend, maar dat is nou eenmaal de keerzijde van een vrije maatschappij.

Of zullen we toch maar voor een hondenverbod gaan? Tienduizenden incidenten.. jaarlijks.
pi_219722944
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2026 18:07 schreef Straatcommando. het volgende:
Dit is simpelweg niet de norm. Bovendien zou je dan voor een alcoholverbod moeten pleiten, iets waar nog veel meer argumenten voor te bedenken zijn zoals ik al aangaf in mijn eerdere post. Of honden.. of eigenlijk alles wat ''vervelend'' is.

Wat bedoel je met de norm?

Daarbij vind ik een alcoholverbod niet te vergelijken met een vuurwerkverbod.
  vrijdag 2 januari 2026 @ 18:14:04 #142
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_219722957
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2026 18:07 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
[..]
Nu? Niet meer, het is al verpest. Maar ''geen mankracht, niet te handhaven dus een algeheel verbod'' is zo'n zwak en hellend vlak argument dat ik er altijd tegen in zal blijven gaan. En ik heb zelf helemaal niks met vuurwerk.
[..]
Ik heb niks met stinkende kuthonden die ongevraagd naar me toe komen rennen en op me springen omdat de eigenaar er niet mee kan om gaan. Heel vervelend, maar dat is nou eenmaal de keerzijde van een vrije maatschappij.

Of zullen we toch maar voor een hondenverbod gaan? Tienduizenden incidenten.. jaarlijks.
Honden zijn wonderlijke wezens. Ja, ze kunnen bijten want woorden hebben ze niet. Ze zijn de beste vrienden van de mens.
  Forum Admin vrijdag 2 januari 2026 @ 18:15:01 #143
pi_219722966
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 januari 2026 18:12 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Wat bedoel je met de norm?

Daarbij vind ik een alcoholverbod niet te vergelijken met een vuurwerkverbod.
Dat het niet normaal is om met je dronken kop een cake bij de buren naar binnen te schieten. Dat is bovendien misbruik van vuurwerk en mag je imo straffen als vuurwapengeweld.

En voor een alcoholverbod zijn nog veel meer argumenten te bedenken. Zeker als we het over (onschuldige) slachtoffers gaan hebben. Of de maatschappelijke schade.
pi_219722977
quote:
88s.gif Op vrijdag 2 januari 2026 17:22 schreef sp3c het volgende:

[..]
ja

ene moment zijn grenscontroles een terugkeer naar nazi duitsland en andere moment moet het hele politieapperaat met de marechaussee en 'het leger' de grens dichtgooien

is weird
Zucht wat een lui
  vrijdag 2 januari 2026 @ 18:18:46 #145
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_219722986
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2026 17:10 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Dat is omdat er al jaren, zo niet decennia, de kaasschaaf over het politieapparaat is gehaald. Er zijn niet voldoende agenten.
Dan moeten we daar wat aan doen
  Forum Admin vrijdag 2 januari 2026 @ 18:19:24 #146
pi_219722993
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2026 18:18 schreef xzaz het volgende:

[..]
Dan moeten we daar wat aan doen
Nee, we gaan gewoon dingen verbieden. Da's makkelijker.
pi_219722998
quote:
2s.gif Op vrijdag 2 januari 2026 18:15 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Dat het niet normaal is om met je dronken kop een cake bij de buren naar binnen te schieten. Dat is bovendien misbruik van vuurwerk en mag je imo straffen als vuurwapengeweld.
Het hoeft niet bewust te zijn maar ongelukken gebeuren elk jaar. Zelfs bij mensen die niks drinken als ze vuurwerk afsteken. Dus nog maar eens; er is een risico als er voor 190mio aan vuurwerk de lucht in gaat. Daar moeten overheden mitigerende maatregelen tegen treffen hetgeen ze aan preventieve inzet al standaard capaciteit kost.
quote:
En voor een alcoholverbod zijn nog veel meer argumenten te bedenken. Zeker als we het over (onschuldige) slachtoffers gaan hebben. Of de maatschappelijke schade.
Voor een alcoholverbod zijn ook meerdere argumenten te verzinnen waarom dat niet werkt waar er voor een vuurwerkverbod genoeg voorbeelden zijn waar dat wel werkt.

Maar het is geen kwestie van kiezen welke nou het meest effectief is.
pi_219723035
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 januari 2026 18:20 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Het hoeft niet bewust te zijn maar ongelukken gebeuren elk jaar. Zelfs bij mensen die niks drinken als ze vuurwerk afsteken. Dus nog maar eens; er is een risico als er voor 190mio aan vuurwerk de lucht in gaat.
Dat risico is, zeker vergeleken met een heleboel andere bezigheden, zeer zeer klein.
  Forum Admin vrijdag 2 januari 2026 @ 18:27:47 #149
pi_219723047
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 januari 2026 18:20 schreef Vliegbaard het volgende:
Dus nog maar eens; er is een risico als er voor 190mio aan vuurwerk de lucht in gaat. Daar moeten overheden mitigerende maatregelen tegen treffen hetgeen ze aan preventieve inzet al standaard capaciteit kost.
Oftewel, het is ook een capaciteitsprobleem. Iets wat de politie zelf ook onderstreept. Ik verban het hele forum toch ook niet preventief tussen 11 en 1 als ik er niet ben?

quote:
Het hoeft niet bewust te zijn maar ongelukken gebeuren elk jaar. Zelfs bij mensen die niks drinken als ze vuurwerk afsteken.
Elk jaar komen er tientallen mensen om het leven in het verkeer alleen al, door mensen die onder invloed van alcohol anderen aanrijden. Da's nog los van alle andere doden en gewonden die het veroorzaakt.

quote:
Voor een alcoholverbod zijn ook meerdere argumenten te verzinnen waarom dat niet werkt waar er voor een vuurwerkverbod genoeg voorbeelden zijn waar dat wel werkt.
Ik ben benieuwd. Het is dezelfde gestapelde logica.
  vrijdag 2 januari 2026 @ 18:28:49 #150
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_219723051
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2026 18:27 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Oftewel, het is ook een capaciteitsprobleem. Iets wat de politie zelf ook onderstreept. Ik verban het hele forum toch ook niet preventief tussen 11 en 1 als ik er niet ben?
[..]
Er is over de hele breedte een capaciteitsprobleem, laten we dus niets meer gaan verbieden
VBL SC influencer
Left, right, behind
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')