Dat is omdat er al jaren, zo niet decennia, de kaasschaaf over het politieapparaat is gehaald. Er zijn niet voldoende agenten.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 17:08 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Omdat er meer tokkie, tuig en reljeugd zich misdraagt dan dat je kan aanpakken.
ik was in Amsterdam met oud en nieuwquote:Op vrijdag 2 januari 2026 17:09 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
Goed, het is maar een klein groepje dat het doet.. maar die tradities sterven vanzelf uit met een verbod.
Ik denk dat het meer aan de bevoegdheden ligt dan aan het quotum.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 17:10 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat is omdat er al jaren, zo niet decennia, de kaasschaaf over het politieapparaat is gehaald. Er zijn niet voldoende agenten.
In alle steden met een verbod was het compleet drama.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 17:10 schreef sp3c het volgende:
[..]
ik was in Amsterdam met oud en nieuw
daar is het al sinds 2021 verboden en volgens mij was het dit jaar erger dan ooit
Beide, maar het is voornamelijk mankracht.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 17:10 schreef maily het volgende:
[..]
Ik denk dat het meer aan de bevoegdheden ligt dan aan het quotum.
denk ik ookquote:Op vrijdag 2 januari 2026 17:10 schreef maily het volgende:
[..]
Ik denk dat het meer aan de bevoegdheden ligt dan aan het quotum.
Hier geen verbod en het viel mee.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 17:10 schreef sp3c het volgende:
[..]
daar is het al sinds 2021 verboden en volgens mij was het dit jaar erger dan ooit
Ben je echt iemand tegengekomen die aan deze voorwaarden voldoet? Ik kan namelijk ook een idiote vuurwerkdebiel schetsen en doen alsof die persoon tekenend is voor vuurwerk liefhebbers.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 15:58 schreef AchJa het volgende:
[..]
Niemand gilt over het afnemen van illegaal vuurwerk...
Wat ik heel bijzonder vind is dat half Nederland liep te bleren dat grenscontroles allemaal niet konden en dat niks zou opleveren en weet ik het maar nu er vuurwerkcontroles waren is dat volgens diezelfde kliek weer enorm goed en kan het allemaal prima.
Jij komt dichtbij, ik was hier al.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 17:17 schreef sp3c het volgende:
ik ga binnenkort naar leeuwarden, komt zo dichtbij nu
Die lokale verboden zetten nou eenmaal weinig zoden aan de dijk.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 17:10 schreef sp3c het volgende:
[..]
jaquote:Op vrijdag 2 januari 2026 17:19 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ben je echt iemand tegengekomen die aan deze voorwaarden voldoet? Ik kan namelijk ook een idiote vuurwerkdebiel schetsen en doen alsof die persoon tekenend is voor vuurwerk liefhebbers.
ja en in Europa met vrij verkeer van goederen en personen gaat het ook niet opquote:Op vrijdag 2 januari 2026 17:21 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Die lokale verboden zetten nou eenmaal weinig zoden aan de dijk.
Afsteken mag niet, maar je kunt het wel gewoon kopen in je 'vuurwerkvrije' stad. Dat schiet natuurlijk niet op.
Er is helemaal niets hypocriet aan een ander standpunt hebben op je 45e als op je 15e. Totale flauwekul om dingen die je als puber deed je hele leven ok te blijven moeten vinden.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 14:35 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Exact mijn punt.
Pak dit aan en niet de mensen die gewoon normaal legaal vuurwerk afsteken.
En dan heb ik nog nooit zwaar vuurwerk afgestoken en was al helemaal niet zo dom om zelf dingen in elkaar te knutselen.
Wel een beetje hypocriet om nu alles te willen verbieden terwijl je zelf ook illegaal en zwaar vuurwerk hebt afgestoken en zelfs gemaakt.
Niet helemaal, want ik ben ook tegen legaal vuurwerk omdat zaken als overlast, milieuschade en branden ook gewoon worden veroorzaakt door mensen die wel op een verantwoorde manier met vuurwerk omgaan. Als je brandende dingen de lucht in stuurt heb je nu eenmaal geen controle meer over wat er daarna gebeurt. Dat geldt zelfs voor de zo charmante wens ballonnen.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 14:36 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Dat is helemaal wat ik de hele tijd zeg.
Allebei niet mijn mening in elk geval. Vrij verkeer van goederen en mensen binnen de EU is wat mij betreft een zegen. Het betekent echter niet dat je artikelen die in land A legaal zijn en ik land B niet ook over de grens mag vervoeren.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 17:22 schreef sp3c het volgende:
[..]
ja
ene moment zijn grenscontroles een terugkeer naar nazi duitsland en andere moment moet het hele politieapperaat met de marechaussee en 'het leger' de grens dichtgooien
is weird
Europees verbod zou ideaal zijn, inderdaad.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 17:22 schreef sp3c het volgende:
[..]
ja en in Europa met vrij verkeer van goederen en personen gaat het ook niet op
Sterker nog, dat kwam hier op het forum ook voorbij. Nu weet iedereen hier wel dat ik weinig op heb met asielgemekker, maar ''we stoppen er mee omdat een kleine groep zich niet kan gedragen'' gaat blijkbaar niet op voor asielmigratie. En ja, ik weet dat dat niet zonder meer kan.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 17:22 schreef sp3c het volgende:
[..]
ja
ene moment zijn grenscontroles een terugkeer naar nazi duitsland en andere moment moet het hele politieapperaat met de marechaussee en 'het leger' de grens dichtgooien
is weird
En zo stop jezelf steeds meer in een onvrijere situatie omdat men maar niet fatsoenlijk durft te handhaven.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 17:32 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Europees verbod zou ideaal zijn, inderdaad.
Maar nationaal verbod is een goede eerste stap. Meeste Nederlanders gaan niet de grens over om vuurwerk in te slaan, wetende dat het illegaal is om überhaupt iets af te steken.
Er hoeft maar een handjevol handelaartjes de grens over te gaan die gaan inslaan en het door verkopen. Net zoals met tabak al gebeurt. Dus vuurwerk wat al illegaal was, zal nog steeds illegaal worden gebruikt en illegaal worden misbruikt.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 17:32 schreef KoosVogels het volgende:
Meeste Nederlanders gaan niet de grens over om vuurwerk in te slaan, wetende dat het illegaal is om überhaupt iets af te steken.
Verbod of nietquote:Op vrijdag 2 januari 2026 17:39 schreef Mexicanobakker het volgende:
Volgend jaar gaat er natuurlijk wel een groep helemaal geen vuurwerk meer kopen. Maar er komt sowieso een hoop rellende jeugd.
Klopt en dat zal slachtoffers schelen, maar de kern van het probleem is dat het voor bepaalde mensen de dag van de anarchie is en daar gebruikten/misbruikten ze toch al illegaal vuurwerk voor.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 17:39 schreef Mexicanobakker het volgende:
Volgend jaar gaat er natuurlijk wel een groep helemaal geen vuurwerk meer kopen. Maar er komt sowieso een hoop rellende jeugd.
Waarom niet? Als je een verbod wil, moet je handhaven. Als je dat nalaat is dat jouw probleem.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 17:21 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Die lokale verboden zetten nou eenmaal weinig zoden aan de dijk.
Afsteken mag niet, maar je kunt het wel gewoon kopen in je 'vuurwerkvrije' stad. Dat schiet natuurlijk niet op.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |