Natuurlijk gaat controle niet helpen, maar hoeveel mensen zie jij nog roken in de Horeca?quote:Op donderdag 1 januari 2026 12:41 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Whahahaha
Nee. Sorry dat ik je uitlach hier, maar ik zou er niet op rekenen. En ook niet dat de politie opeens wel gaat optreden. De deuren staan het hele jaar door wagenwijd open en er zal zat binnenkomen wat in het illegale circuit mensen stinkend rijk gaat maken.
Tijdens corona ook niet gebeurd dat we opeens stopten en je kan je verenigen straks.
Verslagen nog wel, nou Jim ga wat avondjes zingen en met de pet rond zou ik zeggen.quote:Op donderdag 1 januari 2026 12:43 schreef Kim-Holland het volgende:
Jim Bakkum (38) verslagen na verwoesting Vondelkerk: ’Hier werden we man en vrouw’
Tots en preejors voor Jim en zijn vrouw.
Boeiend dst je dat staat. Je bent toch met je eigen groepje die het ook doet.quote:Op donderdag 1 januari 2026 12:44 schreef raptorix het volgende:
[..]
Natuurlijk gaat controle niet helpen, maar hoeveel mensen zie jij nog roken in de Horeca?
Het punt is dat je in de straat gelijk als tokkie bekent staat als je wel gaat lopen afsteken.
Ik ben niet voor het vuurwerk verbod, maar ik zie nu ook best veel straten waar niks word afgestoken.quote:Op donderdag 1 januari 2026 12:49 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Boeiend dst je dat staat. Je bent toch met je eigen groepje die het ook doet.
En in de horeca wordt nog veel gerookt op de terassen. Als je gewoon ff gaat zitten ergens, ruik je het direct.
En wordt uberhaupt nog genoeg gerookt, ondanks het halfslachtige duur maak beleid.
Ok maar welke ondernemer wil nou op de fles gaan?quote:Op donderdag 1 januari 2026 12:21 schreef raptorix het volgende:
[..]
Je zie dat die zaakjes dan ook met enige regelmaat weer verdwijnen, het zijn ook typisch van die lui die lekker op hun gemak 3 uur over een kopje koffie doen, op hun laptop gaan "werken" etc.
Lang niet iedereen koopt ook he.quote:Op donderdag 1 januari 2026 12:49 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik ben niet voor het vuurwerk verbod, maar ik zie nu ook best veel straten waar niks word afgestoken.
Tja, lastig te zeggen, er moet natuurlijk ook een lading water overheen om de boel te blussen wat extra schade veroorzaakt.quote:Op donderdag 1 januari 2026 13:11 schreef Elan het volgende:
[ afbeelding ]
Zo op het oog zou je toch denken dat dit wel te fiksen valt.
Valt inderdaad nog mee ja.quote:Op donderdag 1 januari 2026 13:11 schreef Elan het volgende:
[ afbeelding ]
In een stad waar de burgemeester en veel van de inwoners zo goed als niets om de nederlandse cultuur geven lijkt me zo'n restauratie van een voor het huidige gebruik uitermate onhandig gebouw een enorme verspilling.quote:Op donderdag 1 januari 2026 13:11 schreef Elan het volgende:
[ afbeelding ]
Het is van een vrij bekende architect toch? Leeftijd zegt natuurlijk niet alles als het gaat om de architectonische waarde van een gebouw, bedoel de Eiffeltoren is jonger.quote:Op donderdag 1 januari 2026 13:25 schreef quo_ het volgende:
[..]
In een stad waar de burgemeester en veel van de inwoners zo goed als niets om de nederlandse cultuur geven lijkt me zo'n restauratie van een voor het huidige gebruik uitermate onhandig gebouw een enorme verspilling.
Toevallig heeft iedereen op dit moment tijd zat om er met grote krokodillentranen op los te jeuzelen alsof het om de Notre Dame gaat.
Maar het gaat hier uiteindelijk slechts om een kerkgebouwtje uit de late 19e eeuw. (de telefoon en de eerste auto's waren al uitgevonden).
De NotreDame is een kathedraal die 10x groter is en uit de hoge middeleeuwen stamt, dat is toch echt iets anders.
Ik begreep dat het om de binnenkant gingquote:Op donderdag 1 januari 2026 13:11 schreef Elan het volgende:
[ afbeelding ]
Hij is al eens compleet afgefikt, dus waarom niet opnieuw opbouwen. Lijkt me geen probleem. Stuk minder schade zelfs.quote:Op donderdag 1 januari 2026 13:25 schreef quo_ het volgende:
[..]
In een stad waar de burgemeester en veel van de inwoners zo goed als niets om de nederlandse cultuur geven lijkt me zo'n restauratie van een voor het huidige gebruik uitermate onhandig gebouw een enorme verspilling.
Toevallig heeft iedereen op dit moment tijd zat om er met grote krokodillentranen op los te jeuzelen alsof het om de Notre Dame gaat.
Maar het gaat hier uiteindelijk slechts om een kerkgebouwtje uit de late 19e eeuw. (de telefoon en de eerste auto's waren al uitgevonden).
De NotreDame is een kathedraal die 10x groter is en uit de hoge middeleeuwen stamt, dat is toch echt iets anders.
quote:
quote:Op donderdag 1 januari 2026 12:49 schreef Cockwhale het volgende:
Waarschijnlijk door Femke zelf aangestoken, om de verbooslimisatie te vorderen.
Het is net of ik Gerard Reve hoor pratenquote:Op donderdag 1 januari 2026 13:25 schreef quo_ het volgende:
[..]
https://maartenslagboom.n(...)ges-weer-salonfahig/quote:Toen Gerard Reve er in oktober 1969 feest vierde vanwege de hem toegekende P.C. Hooftprijs noemde hij de Vondelkerk ‘aandoenlijk lelijk, maar de naam verkwikt en verwarmt mijn gemoed’. Het was, meende de Volksschrijver, ‘net de dom van Keulen, maar dan gebouwd van luciferhoutjes door invalide mijnwerkers’. Columnist Jan Blokker noemt het Centraal Station een voorbeeld van ‘oudbakken, meiderige namaakgotiek’. Hij ergerde zich eraan dat de Vondelkerk niet mocht worden afgebroken, omdat ‘onze smaak langzaam maar zeker uitgehold raakt door de roestvorming van oneigenlijke sentimenten’.
Dat hoeft geen probleem te zijn. De kerk in Hoogmade is ook volledig hersteld na brand in 2019.quote:Op donderdag 1 januari 2026 13:31 schreef Moeraskat het volgende:
[..]
Ik begreep dat het om de binnenkant ging
Toen was het vastgoed van de RK kerk die destijds voldoende finaciele middelen had.quote:Op donderdag 1 januari 2026 13:34 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Hij is al eens compleet afgefikt, dus waarom niet opnieuw opbouwen. Lijkt me geen probleem. Stuk minder schade zelfs.
Wat een eer !quote:Op donderdag 1 januari 2026 13:35 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
Het is net of ik Gerard Reve hoor praten
Ze kunnen nog altijd weer een loterij uitschrijvenquote:Op donderdag 1 januari 2026 13:41 schreef quo_ het volgende:
[..]
Toen was het vastgoed van de RK kerk die destijds voldoende finaciele middelen had.
Nu fungeert het als een te ruim uitgevallen buurtcentrum van een stad die al een schuld heeft van bijna 10 miljard.
https://stadsherstel.nl/monumenten/de-vondelkerk/quote:In 1872 werd de eerste steen gelegd van de kruisbasiliek aan de Noordkant van het Vondelpark. Het begin van een nieuwe rooms-katholieke kerk in neogotische stijl. Een jaar later was het geld echter op en waren er slechts twee traveeën van het koor met apsis klaar. Een apsis is een halfronde, of veelhoekige, nisvormige ruimte aan een kerk.
Met behulp van een loterij van ‘kunstvoortbrengselen en voorwerpen van smaak’ werd in 1875 een bedrag van 45.000 gulden opgehaald om de kerk af te bouwen. De bisschop van Haarlem wijdde in 1880 de kerk van het Allerheiligst Hart van Jezus in, de officiële naam van de Vondelkerk.
https://www.at5.nl/artike(...)ddag-terug-naar-huisquote:Omwonenden kunnen in loop van de middag terug naar huis
Omwonenden mogen in de loop van de middag terug naar hun woning. Het kan zijn dat zij bij terugkeer nog geen elektriciteit hebben. Liander herstelt de stroom gefaseerd. Het herstellen van de stroom duurt minimaal vier uur, aldus de Veiligheidsregio.
Waarom wil je dat? Het lijkt me beter om te kijken of dit monumentale gebouw nog hersteld kan worden.quote:Op donderdag 1 januari 2026 14:00 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Kan mooi een moskee voor in de plek komen.
Ik vind het filmhuis ook prachtig, wilden ze een jaar of wat terug nog afbreken geloof ikquote:Op donderdag 1 januari 2026 13:34 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Hij is al eens compleet afgefikt, dus waarom niet opnieuw opbouwen. Lijkt me geen probleem. Stuk minder schade zelfs.
Is ook 1 van de mooiste gebouwen van Amsterdam vind ik.
We hebben al een mooie Moskee verderop in die stijlquote:Op donderdag 1 januari 2026 14:00 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Kan mooi een moskee voor in de plek komen.
Het lijkt de koepelgevangenis wel.quote:Op donderdag 1 januari 2026 14:11 schreef raptorix het volgende:
[..]
We hebben al een mooie Moskee verderop in die stijl
Ik kijk er deels op uit
Geloof trouwens dat dat ding nog steeds niet in gebruik is.
[ afbeelding ]
Die zijn wel wat groter hoorquote:Op donderdag 1 januari 2026 14:12 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Het lijkt de koepelgevangenis wel.
Omdat de islam inmiddels de grootste religie in Amsterdam is, dus het lijkt mij toepasselijker om de bestemming te veranderen. Ik denk ook dat de meeste inwoners van Amsterdam niet zoveel op hebben met de christelijke geschiedenis.quote:Op donderdag 1 januari 2026 14:06 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Waarom wil je dat? Het lijkt me beter om te kijken of dit monumentale gebouw nog hersteld kan worden.
Niks mis met de huidige bestemming.quote:Op donderdag 1 januari 2026 14:14 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Omdat de islam inmiddels de grootste religie in Amsterdam is, dus het lijkt mij toepasselijker om de bestemming te veranderen. Ik denk ook dat de meeste inwoners van Amsterdam niet zoveel op hebben met de christelijke geschiedenis.
Daar zullen de GL/PvdA wethouders ook wel voor te porren zijn.
Bron?quote:Op donderdag 1 januari 2026 14:14 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Omdat de islam inmiddels de grootste religie in Amsterdam is, dus het lijkt mij toepasselijker om de bestemming te veranderen. Ik denk ook dat de meeste inwoners van Amsterdam niet zoveel op hebben met de christelijke geschiedenis.
Je mag dus alleen iets opbouwen als het nog een oorsponkeleijke functie heeft?quote:Op donderdag 1 januari 2026 14:16 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Waarom weer opbouwen? Is er behoefte aan een kerk?
quote:Op donderdag 1 januari 2026 14:14 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Nee hoor, maar denk dat er meer behoefte is aan woningenquote:Op donderdag 1 januari 2026 14:19 schreef raptorix het volgende:
[..]
Je mag dus alleen iets opbouwen als het nog een oorsponkeleijke functie heeft?
Dat kan prima samen. Zat voorbeelden van voormalige kerken waarin appartementen gemaakt zijn.quote:Op donderdag 1 januari 2026 14:22 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Nee hoor, maar denk dat er meer behoefte is aan woningen
Er werden/worden inderdaad ook wel vaker woningen/appartementen of bibliotheken in voormalige kerken gebouwd.quote:Op donderdag 1 januari 2026 14:22 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Dat zet weinig zode in de dijk, het is maar een klein kerkje, net even gekeken, ongeveer 40 bij 25 meter. Bovendien technisch gezien ook allemaal niet handig gelegen, en gezien de mensen die daar wonen ben je nog wel 30 jaar verder voordat je een bestemmingswijziging hebt.quote:Op donderdag 1 januari 2026 14:22 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Schuilkelder, voor als de Russen komen,quote:Op donderdag 1 januari 2026 14:22 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door Dagoduck op 01-01-2026 15:26:43 ]|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
Die hebben we een 200 meter verderop al liggenquote:Op donderdag 1 januari 2026 14:28 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Schuilkelder, voor als de Russen komen,
Of bij het park betrekken, wonen kan ook buiten hartje Amsterdam.quote:Op donderdag 1 januari 2026 14:22 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Niets wat deze user in die post stelt is niet waar. Weet je wel zeker dat je zelf al wel ontnuchtert bent na vannacht?quote:Op donderdag 1 januari 2026 14:20 schreef Isdatzo het volgende:
[..]hoe verzin je het?
Misschien eerst even ontnuchteren voordat je allemaal domme dingen op het internet zegt.
Het nieuwsbericht wordt niet 'geclaimd'. Er is letterlijk één user in bijna 150 reacties die hier iets over zegt, van claimen is dus geen sprake. Daarnaast is het helemaal geen vreemd punt dat hij maakt, aangezien de Islam inderdaad de grootste religie in Amsterdam is (sterker nog, dit was ruim 10 jaar geleden al zo - bron) en ook kerken geregeld wordt gebruikt als moskee (zie bijvoorbeeld bron, bron, bron).quote:Op donderdag 1 januari 2026 14:39 schreef Zwansen het volgende:
Grappig dat zelfs dit nieuwsbericht weer geclaimd wordt om iets over moslims en de GL-wethouders te zeggen.
En jij bent er weer als de kippen bij zodat het weer nergens anders over gaat.quote:Op donderdag 1 januari 2026 14:46 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het nieuwsbericht wordt niet 'geclaimd'. Er is letterlijk één user in bijna 150 reacties die hier iets over zegt, van claimen is dus geen sprake. Daarnaast is het helemaal geen vreemd punt dat hij maakt, aangezien de Islam inderdaad de grootste religie in Amsterdam is (sterker nog, dit was ruim 10 jaar geleden al zo - bron) en ook kerken geregeld wordt gebruikt als moskee (zie bijvoorbeeld bron, bron, bron).
Nee. Maar nuchter genoeg om onzin te herkennen wanneer ik het zie.quote:Op donderdag 1 januari 2026 14:35 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Niets wat deze user in die post stelt is niet waar. Weet je wel zeker dat je zelf al wel ontnuchtert bent na vannacht?
Idd ik zie het, heeft geen groot perceelquote:Op donderdag 1 januari 2026 14:28 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat zet weinig zode in de dijk, het is maar een klein kerkje, net even gekeken, ongeveer 40 bij 25 meter. Bovendien technisch gezien ook allemaal niet handig gelegen, en gezien de mensen die daar wonen ben je nog wel 30 jaar verder voordat je een bestemmingswijziging hebt.
Het blijkt van niet, want het meeste dat deze user opnoemt is dus een feit.quote:Op donderdag 1 januari 2026 14:50 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Nee. Maar nuchter genoeg om onzin te herkennen wanneer ik het zie.
Ah, er wordt al teruggekrabbeld.quote:Op donderdag 1 januari 2026 14:52 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het blijkt van niet, want het meeste dat deze user opnoemt is dus een feit.
Komt goe.quote:Sterkte nog met de kater
Wat een sukkel.quote:
Zeg me dat je een obsessie hebt zonder me te zeggen dat je een obsessie hebt.quote:
Waarom plaats je die debiele tweets hier? Laat die drek gewoon lekker zitten in het afvoerputje waar het thuishoort.quote:
Zelfs Stevie Wonder kon zien dat de Vondelkerk niet meer te redden was. Dat betekent alleen niet per definitie dat hij ook niet hersteld kan worden.quote:Op donderdag 1 januari 2026 15:08 schreef ikweethetookniet het volgende:
Vondelkerk niet meer te redden, brandweer nog uren bezig met blussen
In de nieuwjaarsnacht is brand uitgebroken in de top van de Vondelkerk in Amsterdam, die bij het Vondelpark staat. De monumentale kerk is niet meer te redden, meldt de veiligheidsregio. Meerdere woningen in de omgeving van de kerk zijn ontruimd.
https://www.nhnieuws.nl/n(...)en-bezig-met-blussen
Nu al bekend dat hij niet meer te redden is
Dit is echt een tikje te moeilijk, hoor.quote:Op donderdag 1 januari 2026 15:11 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Zelfs Stevie Wonder kon zien dat de Vondelkerk niet meer te redden was. Dat betekent alleen niet per definitie dat hij ook niet hersteld kan worden.
Ik denk dat Halsema er een Moskee neerzet.quote:Op donderdag 1 januari 2026 15:11 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Zelfs Stevie Wonder kon zien dat de Vondelkerk niet meer te redden was. Dat betekent alleen niet per definitie dat hij ook niet hersteld kan worden.
Ja, waarom bellen ze niet die anonieme Fokker die aan de hand van wat edgy tweetjes wel even kan bepalen of de kerk wel of niet te redden was.quote:Op donderdag 1 januari 2026 15:12 schreef ikweethetookniet het volgende:
Een veiligheidsregio is in Nederland een gebied waarin wordt samengewerkt door verscheidene besturen en diensten bij de uitvoering van taken op het terrein van brandweerzorg, rampen- en crisisbeheersing, geneeskundige hulpverlening, openbare orde en veiligheid. De term veiligheidsregio betekent ook het desbetreffende openbaar lichaam.
Nederland kent 25 veiligheidsregio's. Een regio omvat de volledige grondgebieden van een aantal gemeenten. Het samenwerkingsverband wordt bestuurd door deze gemeenten. De samenwerking is gestoeld op de Wet veiligheidsregio's (Wvr) en de Wet gemeenschappelijke regelingen (Wgr): de eerste bepaalt dat de colleges van burgemeester en wethouders van de betreffende gemeenten een gemeenschappelijke regeling treffen, waarbij een openbaar lichaam wordt ingesteld met de aanduiding veiligheidsregio, maar wel met bepaalde afwijkingen van de Wgr.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Veiligheidsregio
Zij bepalen binnen paar uur na brand meester dat hij niet meer te redden is
Misschien dat denken voortaan maar overlaten aan iemand die er wat beter in is?quote:Op donderdag 1 januari 2026 15:16 schreef Joopklepzeiker het volgende:
[..]
Ik denk dat Halsema er een Moskee neerzet.
Of een linkse hobbytent.
Wel leuk om onze babyboomende nimby vrienden van de Amsterdamse binnenstad een beroerte te geven door zo'n plan uit te werken.quote:Op donderdag 1 januari 2026 14:32 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Direct naast het vondelpark is zowat de duurste grond van Nederland, dus daar zou wel een mooie wolkenkrabber kunnen staan voor maximale winst.
Ben wel sarcastisch natuurlijk.
Ik vind het eerder triest dan grappigquote:Op donderdag 1 januari 2026 14:39 schreef Zwansen het volgende:
Grappig dat zelfs dit nieuwsbericht weer geclaimd wordt om iets over moslims en de GL-wethouders te zeggen.
En volledig de aandacht gebruiken ook. De reacties die erop afkomen zijn weer giftig tot en met, maar toch trekt het bekijksquote:Op donderdag 1 januari 2026 11:41 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Trieste foto op een andere manier
Pareltje dit.quote:Op donderdag 1 januari 2026 11:41 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Trieste foto op een andere manier
Wat een pedant kutvolk op die site.quote:Op donderdag 1 januari 2026 15:42 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Wel leuk om onze babyboomende nimby vrienden van de Amsterdamse binnenstad een beroerte te geven door zo'n plan uit te werken.
Zoals Halsema?quote:Op donderdag 1 januari 2026 15:24 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Misschien dat denken voortaan maar overlaten aan iemand die er wat beter in is?
Ik eerlijk gezegd ook.quote:Op donderdag 1 januari 2026 15:59 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Ik vind het eerder triest dan grappig
Ik kan nergens vinden dat Islam de grootste religie is in Amsterdam. Integendeel zelfs. Dus zou wel graag een bron willen zien.quote:Op donderdag 1 januari 2026 14:35 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Niets wat deze user in die post stelt is niet waar. Weet je wel zeker dat je zelf al wel ontnuchtert bent na vannacht?
Alle ramen, het gehele binnen werk, vloer en dak moeten opnieuw worden opgebouwd. Daarnaast zal het voegwerk en alle stenen gerestaureerd moeten worden. Die stenen zijn zo lek als een mandje.quote:Op donderdag 1 januari 2026 18:24 schreef Ama het volgende:
Toch staat er ook nog best wel wat overeind als ik het zo zie. Hopelijk kunnen ze het weer herstellen.
Ik was vandaag in de buurt en ben gaan kijken. Er staat gelukkig ook nog veel wel overeind, dus ik hoop dat dit prachtige monument kan worden hersteld.quote:Op donderdag 1 januari 2026 18:24 schreef Ama het volgende:
Toch staat er ook nog best wel wat overeind als ik het zo zie. Hopelijk kunnen ze het weer herstellen.
Dat beslis jij?quote:Op donderdag 1 januari 2026 18:28 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Alle ramen, het gehele binnen werk, vloer en dak moeten opnieuw worden opgebouwd. Daarnaast zal het voegwerk en alle stenen gerestaureerd moeten worden. Die stenen zijn zo lek als een mandje.
Nee, restaureren gaat veel te veel geld kosten.
Nu wat vroeg nog, maar over dat alles zal snel nader gesproken gaan worden. Niet op de zaken vooruit lopen.quote:Op donderdag 1 januari 2026 18:28 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Alle ramen, het gehele binnen werk, vloer en dak moeten opnieuw worden opgebouwd. Daarnaast zal het voegwerk en alle stenen gerestaureerd moeten worden. Die stenen zijn zo lek als een mandje.
Ik stel voor te wachten op het oordeel van mensen die er verstand van hebben.quote:Op donderdag 1 januari 2026 18:28 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Dat is een andere kerk.quote:Op donderdag 1 januari 2026 18:37 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Nee, ik heb die prachtige documentaire gezien over de herbouw/restauratie van de Notre Dame.
Het was de bedoeling dat er op het Amstelveld nog later een ”echte” kerk zou komen. Vandaar ook de nogal merkwaardige plek op het plein.quote:Op donderdag 1 januari 2026 18:33 schreef Boca_Raton het volgende:
Op het Amstelveld in Amsterdam staat volgens mij een geheel houten kerk. Dat deze nog nooit vlam heeft gevat.
Het is idd geen ‘echte’ kerk maar wel als zodanig in gebruik.quote:Op donderdag 1 januari 2026 18:48 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Het was de bedoeling dat er op het Amstelveld nog later een ”echte” kerk zou komen. Vandaar ook de nogal merkwaardige plek op het plein.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |