Ik vind het filmhuis ook prachtig, wilden ze een jaar of wat terug nog afbreken geloof ikquote:Op donderdag 1 januari 2026 13:34 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Hij is al eens compleet afgefikt, dus waarom niet opnieuw opbouwen. Lijkt me geen probleem. Stuk minder schade zelfs.
Is ook 1 van de mooiste gebouwen van Amsterdam vind ik.
We hebben al een mooie Moskee verderop in die stijlquote:Op donderdag 1 januari 2026 14:00 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Kan mooi een moskee voor in de plek komen.
Het lijkt de koepelgevangenis wel.quote:Op donderdag 1 januari 2026 14:11 schreef raptorix het volgende:
[..]
We hebben al een mooie Moskee verderop in die stijl
Ik kijk er deels op uit
Geloof trouwens dat dat ding nog steeds niet in gebruik is.
[ afbeelding ]
Die zijn wel wat groter hoorquote:Op donderdag 1 januari 2026 14:12 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Het lijkt de koepelgevangenis wel.
Omdat de islam inmiddels de grootste religie in Amsterdam is, dus het lijkt mij toepasselijker om de bestemming te veranderen. Ik denk ook dat de meeste inwoners van Amsterdam niet zoveel op hebben met de christelijke geschiedenis.quote:Op donderdag 1 januari 2026 14:06 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Waarom wil je dat? Het lijkt me beter om te kijken of dit monumentale gebouw nog hersteld kan worden.
Niks mis met de huidige bestemming.quote:Op donderdag 1 januari 2026 14:14 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Omdat de islam inmiddels de grootste religie in Amsterdam is, dus het lijkt mij toepasselijker om de bestemming te veranderen. Ik denk ook dat de meeste inwoners van Amsterdam niet zoveel op hebben met de christelijke geschiedenis.
Daar zullen de GL/PvdA wethouders ook wel voor te porren zijn.
Bron?quote:Op donderdag 1 januari 2026 14:14 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Omdat de islam inmiddels de grootste religie in Amsterdam is, dus het lijkt mij toepasselijker om de bestemming te veranderen. Ik denk ook dat de meeste inwoners van Amsterdam niet zoveel op hebben met de christelijke geschiedenis.
Je mag dus alleen iets opbouwen als het nog een oorsponkeleijke functie heeft?quote:Op donderdag 1 januari 2026 14:16 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Waarom weer opbouwen? Is er behoefte aan een kerk?
quote:Op donderdag 1 januari 2026 14:14 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Nee hoor, maar denk dat er meer behoefte is aan woningenquote:Op donderdag 1 januari 2026 14:19 schreef raptorix het volgende:
[..]
Je mag dus alleen iets opbouwen als het nog een oorsponkeleijke functie heeft?
Dat kan prima samen. Zat voorbeelden van voormalige kerken waarin appartementen gemaakt zijn.quote:Op donderdag 1 januari 2026 14:22 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Nee hoor, maar denk dat er meer behoefte is aan woningen
Er werden/worden inderdaad ook wel vaker woningen/appartementen of bibliotheken in voormalige kerken gebouwd.quote:Op donderdag 1 januari 2026 14:22 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Dat zet weinig zode in de dijk, het is maar een klein kerkje, net even gekeken, ongeveer 40 bij 25 meter. Bovendien technisch gezien ook allemaal niet handig gelegen, en gezien de mensen die daar wonen ben je nog wel 30 jaar verder voordat je een bestemmingswijziging hebt.quote:Op donderdag 1 januari 2026 14:22 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Schuilkelder, voor als de Russen komen,quote:Op donderdag 1 januari 2026 14:22 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door Dagoduck op 01-01-2026 15:26:43 ]|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
Die hebben we een 200 meter verderop al liggenquote:Op donderdag 1 januari 2026 14:28 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Schuilkelder, voor als de Russen komen,
Of bij het park betrekken, wonen kan ook buiten hartje Amsterdam.quote:Op donderdag 1 januari 2026 14:22 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Niets wat deze user in die post stelt is niet waar. Weet je wel zeker dat je zelf al wel ontnuchtert bent na vannacht?quote:Op donderdag 1 januari 2026 14:20 schreef Isdatzo het volgende:
[..]hoe verzin je het?
Misschien eerst even ontnuchteren voordat je allemaal domme dingen op het internet zegt.
Het nieuwsbericht wordt niet 'geclaimd'. Er is letterlijk één user in bijna 150 reacties die hier iets over zegt, van claimen is dus geen sprake. Daarnaast is het helemaal geen vreemd punt dat hij maakt, aangezien de Islam inderdaad de grootste religie in Amsterdam is (sterker nog, dit was ruim 10 jaar geleden al zo - bron) en ook kerken geregeld wordt gebruikt als moskee (zie bijvoorbeeld bron, bron, bron).quote:Op donderdag 1 januari 2026 14:39 schreef Zwansen het volgende:
Grappig dat zelfs dit nieuwsbericht weer geclaimd wordt om iets over moslims en de GL-wethouders te zeggen.
En jij bent er weer als de kippen bij zodat het weer nergens anders over gaat.quote:Op donderdag 1 januari 2026 14:46 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het nieuwsbericht wordt niet 'geclaimd'. Er is letterlijk één user in bijna 150 reacties die hier iets over zegt, van claimen is dus geen sprake. Daarnaast is het helemaal geen vreemd punt dat hij maakt, aangezien de Islam inderdaad de grootste religie in Amsterdam is (sterker nog, dit was ruim 10 jaar geleden al zo - bron) en ook kerken geregeld wordt gebruikt als moskee (zie bijvoorbeeld bron, bron, bron).
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |