abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219710439
quote:
0s.gif Op donderdag 1 januari 2026 12:41 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Whahahaha

Nee. Sorry dat ik je uitlach hier, maar ik zou er niet op rekenen. En ook niet dat de politie opeens wel gaat optreden. De deuren staan het hele jaar door wagenwijd open en er zal zat binnenkomen wat in het illegale circuit mensen stinkend rijk gaat maken.

Tijdens corona ook niet gebeurd dat we opeens stopten en je kan je verenigen straks.
Natuurlijk gaat controle niet helpen, maar hoeveel mensen zie jij nog roken in de Horeca?
Het punt is dat je in de straat gelijk als tokkie bekent staat als je wel gaat lopen afsteken.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  donderdag 1 januari 2026 @ 12:44:26 #102
345631 Scjvb
Genieten op z'n Haarlems!
pi_219710441
:') Jim Bakkum.
-Het leven is goed in het beschaafde en welgestelde milieu op Haarlemse bodem, waar wij met volle teugen van het leven genieten! :Y)
pi_219710446
quote:
Verslagen nog wel, nou Jim ga wat avondjes zingen en met de pet rond zou ik zeggen.
pi_219710500
quote:
0s.gif Op donderdag 1 januari 2026 12:44 schreef raptorix het volgende:

[..]
Natuurlijk gaat controle niet helpen, maar hoeveel mensen zie jij nog roken in de Horeca?
Het punt is dat je in de straat gelijk als tokkie bekent staat als je wel gaat lopen afsteken.
Boeiend dst je dat staat. Je bent toch met je eigen groepje die het ook doet.

En in de horeca wordt nog veel gerookt op de terassen. Als je gewoon ff gaat zitten ergens, ruik je het direct.
En wordt uberhaupt nog genoeg gerookt, ondanks het halfslachtige duur maak beleid.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_219710505
Waarschijnlijk door Femke zelf aangestoken, om de verbooslimisatie te vorderen.
pi_219710515
quote:
0s.gif Op donderdag 1 januari 2026 12:49 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Boeiend dst je dat staat. Je bent toch met je eigen groepje die het ook doet.

En in de horeca wordt nog veel gerookt op de terassen. Als je gewoon ff gaat zitten ergens, ruik je het direct.
En wordt uberhaupt nog genoeg gerookt, ondanks het halfslachtige duur maak beleid.
Ik ben niet voor het vuurwerk verbod, maar ik zie nu ook best veel straten waar niks word afgestoken.
pi_219710552
quote:
0s.gif Op donderdag 1 januari 2026 12:21 schreef raptorix het volgende:

[..]
Je zie dat die zaakjes dan ook met enige regelmaat weer verdwijnen, het zijn ook typisch van die lui die lekker op hun gemak 3 uur over een kopje koffie doen, op hun laptop gaan "werken" etc.
Ok maar welke ondernemer wil nou op de fles gaan?

Ik snap die koffiebar business case niet zo als er al honderden koffiebar zijn.
pi_219710554
quote:
0s.gif Op donderdag 1 januari 2026 12:49 schreef raptorix het volgende:

[..]
Ik ben niet voor het vuurwerk verbod, maar ik zie nu ook best veel straten waar niks word afgestoken.
Lang niet iedereen koopt ook he.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_219710835

Zo op het oog zou je toch denken dat dit wel te fiksen valt.
blablablabla
pi_219710940
quote:
0s.gif Op donderdag 1 januari 2026 13:11 schreef Elan het volgende:
[ afbeelding ]

Tja, lastig te zeggen, er moet natuurlijk ook een lading water overheen om de boel te blussen wat extra schade veroorzaakt.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  donderdag 1 januari 2026 @ 13:23:56 #111
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_219710962
quote:
[ afbeelding ]

Valt inderdaad nog mee ja.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_219710983
quote:
[ afbeelding ]

In een stad waar de burgemeester en veel van de inwoners zo goed als niets om de nederlandse cultuur geven lijkt me zo'n restauratie van een voor het huidige gebruik uitermate onhandig gebouw een enorme verspilling.

Toevallig heeft iedereen op dit moment tijd zat om er met grote krokodillentranen op los te jeuzelen alsof het om de Notre Dame gaat.
Maar het gaat hier uiteindelijk slechts om een kerkgebouwtje uit de late 19e eeuw. (de telefoon en de eerste auto's waren al uitgevonden).
De NotreDame is een kathedraal die 10x groter is en uit de hoge middeleeuwen stamt, dat is toch echt iets anders.
-
pi_219711005
quote:
0s.gif Op donderdag 1 januari 2026 13:25 schreef quo_ het volgende:

[..]
In een stad waar de burgemeester en veel van de inwoners zo goed als niets om de nederlandse cultuur geven lijkt me zo'n restauratie van een voor het huidige gebruik uitermate onhandig gebouw een enorme verspilling.

Toevallig heeft iedereen op dit moment tijd zat om er met grote krokodillentranen op los te jeuzelen alsof het om de Notre Dame gaat.
Maar het gaat hier uiteindelijk slechts om een kerkgebouwtje uit de late 19e eeuw. (de telefoon en de eerste auto's waren al uitgevonden).
De NotreDame is een kathedraal die 10x groter is en uit de hoge middeleeuwen stamt, dat is toch echt iets anders.
Het is van een vrij bekende architect toch? Leeftijd zegt natuurlijk niet alles als het gaat om de architectonische waarde van een gebouw, bedoel de Eiffeltoren is jonger.

Halsema betichten gaat wel ver, Misschien zit Trump er achter ,of Macabi fans.
blablablabla
  donderdag 1 januari 2026 @ 13:31:44 #114
355931 Moeraskat
Gemorste gedachten.
pi_219711026
quote:
[ afbeelding ]

Ik begreep dat het om de binnenkant ging
Wat je niet doodt, zorgt er alleen voor dat je vreemd overkomt in intieme situaties.
pi_219711050
quote:
0s.gif Op donderdag 1 januari 2026 13:28 schreef Elan het volgende:

[..]

Halsema betichten gaat wel ver,
Wie doet dat?
-
  donderdag 1 januari 2026 @ 13:34:27 #116
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_219711056
quote:

[..]

Hij is al eens compleet afgefikt, dus waarom niet opnieuw opbouwen. Lijkt me geen probleem. Stuk minder schade zelfs.

Is ook 1 van de mooiste gebouwen van Amsterdam vind ik.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  donderdag 1 januari 2026 @ 13:35:01 #117
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_219711067
quote:
0s.gif Op donderdag 1 januari 2026 13:33 schreef quo_ het volgende:

[..]
Wie doet dat?
quote:
1s.gif Op donderdag 1 januari 2026 12:49 schreef Cockwhale het volgende:
Waarschijnlijk door Femke zelf aangestoken, om de verbooslimisatie te vorderen.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_219711079
quote:

[..]

Het is net of ik Gerard Reve hoor praten
quote:
Toen Gerard Reve er in oktober 1969 feest vierde vanwege de hem toegekende P.C. Hooftprijs noemde hij de Vondelkerk ‘aandoenlijk lelijk, maar de naam verkwikt en verwarmt mijn gemoed’. Het was, meende de Volksschrijver, ‘net de dom van Keulen, maar dan gebouwd van luciferhoutjes door invalide mijnwerkers’. Columnist Jan Blokker noemt het Centraal Station een voorbeeld van ‘oudbakken, meiderige namaakgotiek’. Hij ergerde zich eraan dat de Vondelkerk niet mocht worden afgebroken, omdat ‘onze smaak langzaam maar zeker uitgehold raakt door de roestvorming van oneigenlijke sentimenten’.
https://maartenslagboom.n(...)ges-weer-salonfahig/
pi_219711133
quote:
2s.gif Op donderdag 1 januari 2026 13:31 schreef Moeraskat het volgende:

[..]
Ik begreep dat het om de binnenkant ging
Dat hoeft geen probleem te zijn. De kerk in Hoogmade is ook volledig hersteld na brand in 2019.

De reden dat de sloop daar voorkomen is was primair omdat de muren stabiel genoeg waren. Dat zal hier gok niet anders zijn.
blablablabla
pi_219711156
quote:
2s.gif Op donderdag 1 januari 2026 13:34 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Hij is al eens compleet afgefikt, dus waarom niet opnieuw opbouwen. Lijkt me geen probleem. Stuk minder schade zelfs.

Toen was het vastgoed van de RK kerk die destijds voldoende finaciele middelen had.
Nu fungeert het als een te ruim uitgevallen buurtcentrum van een stad die al een schuld heeft van bijna 10 miljard.
-
pi_219711167
quote:
6s.gif Op donderdag 1 januari 2026 13:35 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]
Het is net of ik Gerard Reve hoor praten

Wat een eer !
-
pi_219711223
quote:
0s.gif Op donderdag 1 januari 2026 13:41 schreef quo_ het volgende:

[..]
Toen was het vastgoed van de RK kerk die destijds voldoende finaciele middelen had.
Nu fungeert het als een te ruim uitgevallen buurtcentrum van een stad die al een schuld heeft van bijna 10 miljard.
Ze kunnen nog altijd weer een loterij uitschrijven
quote:
In 1872 werd de eerste steen gelegd van de kruisbasiliek aan de Noordkant van het Vondelpark. Het begin van een nieuwe rooms-katholieke kerk in neogotische stijl. Een jaar later was het geld echter op en waren er slechts twee traveeën van het koor met apsis klaar. Een apsis is een halfronde, of veelhoekige, nisvormige ruimte aan een kerk.

Met behulp van een loterij van ‘kunstvoortbrengselen en voorwerpen van smaak’ werd in 1875 een bedrag van 45.000 gulden opgehaald om de kerk af te bouwen. De bisschop van Haarlem wijdde in 1880 de kerk van het Allerheiligst Hart van Jezus in, de officiële naam van de Vondelkerk.
https://stadsherstel.nl/monumenten/de-vondelkerk/
pi_219711386
quote:
Omwonenden kunnen in loop van de middag terug naar huis
Omwonenden mogen in de loop van de middag terug naar hun woning. Het kan zijn dat zij bij terugkeer nog geen elektriciteit hebben. Liander herstelt de stroom gefaseerd. Het herstellen van de stroom duurt minimaal vier uur, aldus de Veiligheidsregio.
https://www.at5.nl/artike(...)ddag-terug-naar-huis

hopelijk is hun noodpakket droog gebleven
pi_219711400
Kan mooi een moskee voor in de plek komen.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  donderdag 1 januari 2026 @ 14:06:37 #125
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_219711510
quote:
14s.gif Op donderdag 1 januari 2026 14:00 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Kan mooi een moskee voor in de plek komen.
Waarom wil je dat? Het lijkt me beter om te kijken of dit monumentale gebouw nog hersteld kan worden.
Huilen dan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')