Vroeg ik me ook af. Zo niet lijkt het me ook aangestoken.quote:Op donderdag 1 januari 2026 09:42 schreef halfway het volgende:
Ken het hele ding niet, was die van hout ofzo?
Zal wel weer flink gehyped worden maar in feite is het niet meer dan een in onbruik geraakt kerkgebouw.quote:Op donderdag 1 januari 2026 04:38 schreef Document1 het volgende:
Ik zal wel verketterd worden maar is dit een belangrijke kerk? Is dit niveau Notre Dame of is dit meer de plaatselijke kerk in Schubbekutteveen? Ik heb echt geen idee.
Toch zie ik liever een kerk waar ook nog tal van andere dingen mee kunnen worden gedaan.quote:Op donderdag 1 januari 2026 10:13 schreef quo_ het volgende:
[..]
Zal wel weer flink gehyped worden maar in feite is het niet meer dan een in onbruik geraakt kerkgebouw.
Het laand staat vol van dit soort gedrochten die meestal met veel gemeenschapsgeld in leven worden gehouden.
Niks bijzonders, geen cent uit de rijksbegroting waard.
Schuif de boel maar vlak en maak er parkeerruimte van.
Ik denk dat het verstandig is dat we zo snel mogelijk het Giro nummer moeten openen om onze solidariteit van onze financieele collegas tegenmoet te komen, het val niet mee als je ook nog je eindejaars bonus net hebt zien verdampen bij de belastingdienst.quote:Op donderdag 1 januari 2026 10:32 schreef Scjvb het volgende:
Een functionaris die op de zaak in Zuid werkt woont met z'n gezin in één van de nabije panden.![]()
Hij kan helaas ook niet naar huis.
Moet lukken om hem te herbouwen of herstellen. Als ze dat met De Notre Dame kunnen moet een relatief kleine kerk geen probleem zijn.quote:Op donderdag 1 januari 2026 10:34 schreef Ericr het volgende:
Het is een Cuypers kerk, niet zomaar een kerk. Groot deel van die door hem ontworpen gebouwen zijn cultureel erfgoed zoals het Rijksmuseum en het CS in Amsterdam. Het is dus wel iets meer dan een in onbruik geraakt kerkgebouw. Niet altijd goed mee omgegaan maar dat gebeurde met veel monumenten in de vorige eeuw.
Is overigens al eens deels herbouwd na een brand maar dit keer lijkt de kerk niet meer te redden.
Wat wel lastig maakt is dat het relatief ingesloten zit, qua werkzaamheden is dat behoorlijk complex, het zijn gewoon nauwe straatjes, en de aanvoersweg is 1 van de drukste van Amsterdam.quote:Op donderdag 1 januari 2026 10:42 schreef Elan het volgende:
[..]
Moet lukken om hem te herbouwen of herstellen. Als ze dat met De Notre Dame kunnen moet een relatief kleine kerk geen probleem zijn.
Inderdaad niet zomaar een kerk.quote:Op donderdag 1 januari 2026 10:34 schreef Ericr het volgende:
Het is een Cuypers kerk, niet zomaar een kerk. Groot deel van die door hem ontworpen gebouwen zijn cultureel erfgoed zoals het Rijksmuseum en het CS in Amsterdam. Het is dus wel iets meer dan een in onbruik geraakt kerkgebouw. Niet altijd goed mee omgegaan maar dat gebeurde met veel monumenten in de vorige eeuw.
Is overigens al eens deels herbouwd na een brand maar dit keer lijkt de kerk niet meer te redden.
Het enige positieve is dat de muren schijnbaar nog wel staan maar geen idee of men daar iets concreets mee kan qua heropbouw.quote:Op donderdag 1 januari 2026 10:44 schreef raptorix het volgende:
[..]
Wat wel lastig maakt is dat het relatief ingesloten zit, qua werkzaamheden is dat behoorlijk complex, het zijn gewoon nauwe straatjes, en de aanvoersweg is 1 van de drukste van Amsterdam.
Ik vind dit een trieste fotoquote:
Dit komt niet door vuurwerk. Dat kan ook helemaal niet want er is een vuurwerkverbod in Amsterdam.quote:Op donderdag 1 januari 2026 10:08 schreef bianconeri het volgende:
En wat is vuurwerk toch een mooie traditie
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |