quote:Veel vrouwen willen geen man meer, want wat moet je met ‘een kamerplant met rijbewijs’?
Veel vrouwen hoeven geen emotioneel onvolwassen man meer. Hij vergt te veel onderhoud en levert te weinig op. Daardoor is de ‘echte’ man de weg kwijt, merkt Debby Gerritsen. Want wat moet hij nu precies doen? Zijn spierballen laten zien, over zijn gevoel praten of juist zijn feministische kant ontwikkelen? Alledrie tegelijk lijkt onmogelijk.
Het aantal hetero single vrouwen groeit, blijkt uit cijfers. Een belangrijke reden: ze hebben geen zin meer in een relatie met een emotioneel onvolwassen partner. „Veel vrouwen zijn de hoofdhuishouding, hoofdcommunicatie, crisismanager, therapeut én agenda-beheerder van hun man. Op TikTok wordt hij een ‘kamerplant met een rijbewijs’ genoemd - weinig functies, veel onderhoud’’, zegt Elles Beijers, managing editor van Elle, in de nieuwste aflevering.
Dat fenomeen heet mankeeping en is schadelijker dan je denkt. Voor vrouwen, omdat zij structureel de emotionele last dragen. Voor mannen omdat zij aantoonbaar gelukkiger zijn in een relatie, juist vanwege die emotionele steun, maar tegelijkertijd steeds moeilijker relaties en vriendschappen aangaan. Inmiddels heeft 15 procent van de mannen geen hechte vriendschappen; in 1990 was dat nog 3 procent.
Diep in onze cultuur
Dat mannen niet praten over gevoelens zit diep in onze cultuur. Terwijl die behoefte er wél is. Mannen en vrouwen hebben dezelfde hersenen: ze voelen hetzelfde. Toch woedt online een felle strijd over wat ‘mannelijk’ zou zijn, aangevoerd door Andrew Tate en zijn toxic masculinity-wannabe’s. Mannen die doodsbang zijn voor vrouwelijke kracht en veranderende gendernormen.
Types als fitfluencer Joel Beukers, die uren in de sportschool doorbrengt en opgewonden raakt van zijn eigen spiegelbeeld. De halfnaakte badkamer- en gymselfies worden gretig gedeeld op sociale media, omlijst met lange betogen over wat een ‘echte man’ zou moeten zijn. Gevoeligheid en empathie horen daar niet bij.
En dan is er de tegenreactie: de performative man. Ook wel de Matcha Man. „De man met een linnen tasje en een feministische klassieker onder zijn arm – het liefst uit tweedehands winkels’’, zegt Elles. „Hij heeft tampons voor zijn vriendinnen en plakt menstruatiekrampstickers op zijn buik om te laten zien dat hij ‘precies weet hoe het voelt’.’’
Het oogt als het perfecte tegenwicht van de Andrew-Tate-bro’s. Maar ook dit is vaak een rol. „Een manier om te zeggen: ik ben niet toxic’’, zegt Elles. „Maar ook gebruikt om makkelijk een date te scoren. Want: oh my god, hij snapt haar zó.’’
Dat weet enkel God. Tijd zal het laten zien. Mijn vader is ook passport bro en is al 40 jaar samen.quote:
Ahh je bent de Oekraiense of Russische markt opgegaan?quote:Op woensdag 31 december 2025 10:57 schreef mortalkees het volgende:
[..]
Gewoon een traditionele wijfje importeren. Genoeg in butenland die ook zo denken en aangeven dat man en vrouw geen gelijkren zijn. En ik heb momenteel zoeen vrouw met wie ik in relatie ben. ze is bezig met het leren van de taal
wtf is een paspoort bro nu weerquote:Op woensdag 31 december 2025 11:00 schreef mortalkees het volgende:
[..]
Dat weet enkel God. Tijd zal het laten zien. Mijn vader is ook passport bro en is al 40 jaar samen.
Als de vrouw goed traditioneel is opgevoed en een goede familie heeft is de kans op een goede huwelijk hoog.
Er staat een heel lijstje onwenselijke eigenschappen in het stuk die niet heel onredelijk klinken.quote:Op woensdag 31 december 2025 10:54 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
In bepaalde contreien is dit hele onderwerp natuurlijk ook een zeer gevoelig thema en dus reageert men op een manier waarbij het de regel is om vrouwen naar de mond te praten en problemen bij de man te zoeken. Immers, als een vrouw dus klaagt over 'onvolwassen' mannen, dan is dat per definitie een feit en kan het niet zo zijn dat wellicht mevrouw nogal hoge eisen stelt aan mannen en daardoor net iets te veel mannen als 'onvolwassen' wegzet.
das precies het type vrouwen waar het stuk in de bijbel wat hij quote en verder nooit gelezen heeft voor waarschuwtquote:Op woensdag 31 december 2025 11:00 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ahh je bent de Oekraiense of Russische markt opgegaan?
Kunnen best leuke types tussen zitten, maar die bieden zich alleen maar aan uit materialistische motieven, en daar zit ik dan weer niet op te wachten.
Hij moet ze zelfs importeren.quote:Op woensdag 31 december 2025 10:56 schreef Hathor het volgende:
[..]
Vrouwen zijn geen eigendom. Als je echt zo in het leven staat zul je er inderdaad nooit een vinden.
Nee bij mij is het de islamitische markt. Ik hou wel van een stukje strenge opvoeding bij vrouwen.quote:Op woensdag 31 december 2025 11:00 schreef Hathor het volgende:
[..]
Kunnen best leuke types tussen zitten, maar die bieden zich alleen maar aan uit materialistische motieven, en daar zit ik dan weer niet op te wachten.
Dat is vragen naar de bekende weg. Progressief (links) uiteraard. Dat zijn immers de contreien waar velen nog altijd denken dat vrouwen hartstikke onderdrukt zijn. En de jaren 1950 of 1970 als een soort halve slavernij voor vrouwen wordt bekeken.quote:Op woensdag 31 december 2025 10:55 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Uit welk politieke hout ben ik gesneden dan?
Nope. Daarom bestond vrouwen rechten niet voor het jaar 1900.quote:Op woensdag 31 december 2025 11:04 schreef sp3c het volgende:
proverbs 31 is advies van een moeder aan een jonge koning om een sterke vrouw te zoeken die zichzelf kan redden als hij op oorlogspad is enzo ipv hoeren neuken nooit meer werken
het is compleet het tegenovergestelde maar cherry picking is ook een ding
Quote eens iets waar ik claim dat vrouwen onderdrukt zijn?quote:Op woensdag 31 december 2025 11:04 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat is vragen naar de bekende weg. Progressief (links) uiteraard. Dat zijn immers de contreien waar velen nog altijd denken dat vrouwen hartstikke onderdrukt zijn. En de jaren 1950 of 1970 als een soort halve slavernij voor vrouwen wordt bekeken.
Is ook helemaal niet zo. Ik ben dan weliswaar niet getrouwd maar heb wel 6 jaar samengewoond, en dat is in principe niet veel anders dan getrouwd zijn, en nooit heeft mijn vriendin geprobeerd om op enige wijze de baas te spelen of de relatie te domineren. Als ze dat wel had gedaan hadden we het geen 6 jaar uitgehouden.quote:Op woensdag 31 december 2025 11:02 schreef Koettie het volgende:
Ik snap nog steeds niet hoe je kan zien dat alle Nederlandse vrouwen de baas spelen. Zo kan ik er nooit op letten
Lees het maarquote:Op woensdag 31 december 2025 11:04 schreef mortalkees het volgende:
[..]
Nope. Daarom bestond vrouwen rechten niet voor het jaar 1900.
Ze zijn niet alleen feministisch en woke maar hebben vaak ook veel bedpartners gehad en zijn dus ook beschadigd.quote:Op woensdag 31 december 2025 11:02 schreef Koettie het volgende:
Ik snap nog steeds niet hoe je kan zien dat alle Nederlandse vrouwen de baas spelen. Zo kan ik er nooit op letten
Uiteraardquote:Op woensdag 31 december 2025 11:04 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat is vragen naar de bekende weg. Progressief (links) uiteraard.
Geef eens gewoon antwoordquote:Op woensdag 31 december 2025 11:06 schreef mortalkees het volgende:
[..]
Ze zijn niet alleen feministisch en woke maar hebben vaak ook veel bedpartners gehad en zijn dus ook beschadigd.
Ik heb één keer een feministisch woke type gedate. Nooit maar dan ook nooit weer.quote:Op woensdag 31 december 2025 11:06 schreef mortalkees het volgende:
[..]
Ze zijn niet alleen feministisch en woke maar hebben vaak ook veel bedpartners gehad en zijn dus ook beschadigd.
Ik ben het op zich volledig met je eens.quote:Op woensdag 31 december 2025 10:59 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Die bestaan zeker. Punt is, dat zijn de online mannen. En de mannelijke variant van de in karakter matige vrouw die denkt "I am the price, entertain me". Maar als je teruggaat naar de kern van de term verwijst de term incel i.t.t. wat het is verworden eerder naar de groep die je hieronder beschrijft, namelijk de mannen die aan zichzelf hebben gewerkt of die op papier prima een partner kunnen vinden maar waarbij het niet lukt.
[..]
Uiteindelijk is niemand daar schuldig aan nee. Je kunt vrouwen niet dwingen verliefd op zo'n iemand te worden, zo werkt dat niet. Maar het helpt als ze niet gegaslight worden.
[..]
Vraag is wat het doel van de column is. Het is mij inmiddels wel duidelijk dat zowel veel mannen als vrouwen matige tot dramatische partners zijn. Een relatie vergt veel onderhoud en commitment en het vermogen soms jezelf opzij te kunnen zetten. Het vergt ook emotionele intelligentie en verantwoordelijkheid kunnen nemen voor je eigen projecties, zwakheden, onzekerheden etc.
Deze column spoort mannen niet aan het beter te doen. Net als een zelfde stuk over vrouwen door een man geschreven vrouwen niet zal aansporen het beter te doen.
Zo is het al tijden niet meer. De man die werkt en de vrouw die het huishouden doet is een beeld uit de prehistorie. Tegenwoordig hebben de meeste stellen allebei een baan, en dat was bij mij niet anders. Ik werkte verschillende diensten dus geregeld kwam ik thuis en dan was mijn vriendin nog aan het werk, en dan zorgde ik voor het eten en voor eventuele andere huishoudelijke dingen. En andersom deed zij precies hetzelfde. Werkte prima.quote:Op woensdag 31 december 2025 11:04 schreef incel het volgende:
Niks mis met een beetje een materialistisch wijf. Zo werkt het al honderden en duizenden jaren. De man regelt het eten en de vrouw zorgt voor het nest. Dat krijg je er na honderden of duizenden jaren evolutie niet zo 1, 2, 3 uit. Genoeg vrouwen met name vrouwen uit dat soort landen die nog zo traditioneel zijn en dat ook gewoon omarmen. Het is alleen in van die extreem liberale linkse landen zoals Nederland dat het eigenlijk niet zo is.
Ik had niet gedacht dat jij zoveel over de Bijbel wistquote:Op woensdag 31 december 2025 11:04 schreef sp3c het volgende:
proverbs 31 is advies van een moeder aan een jonge koning om een sterke vrouw te zoeken die zichzelf kan redden als hij op oorlogspad is enzo ipv hoeren neuken nooit meer werken
het is compleet het tegenovergestelde maar cherry picking is ook een ding
Ze hebben allebei een baan omdat huizen op een andere manier niet meer te betalen zijn.quote:Op woensdag 31 december 2025 11:12 schreef Hathor het volgende:
[..]
Zo is het al tijden niet meer. De man die werkt en de vrouw die het huishouden doet is een beeld uit de prehistorie. Tegenwoordig hebben de meeste stellen allebei een baan, en dat was bij mij niet anders. Ik werkte verschillende diensten dus geregeld kwam ik thuis en dan was mijn vriendin nog aan het werk, en dan zorgde ik voor het eten en voor eventuele andere huishoudelijke dingen. En andersom deed zij precies hetzelfde. Werkte prima.
Uiteindelijk zijn die "hoge eisen" voor die vrouwen vaak ook maar een schaamdoekje om hun eigen mislukkingen in de liefde te verbloemen.quote:Op woensdag 31 december 2025 11:10 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik ben het op zich volledig met je eens.
Echter, dat mensen eisen stellen, hoe hoog of laag dan ook, is altijd aan hen. Je kunt er je vraagtekens bij zetten, maar je kunt het ze niet verwijten. En dat is precies wat er momenteel fout gaat.
Als er vrouwen zijn die dusdanig hoge eisen stellen dat geen enkele man daaraan kan voldoen, dan is dat hun goed recht. Dat ze dan verkiezen alleen te blijven boven te settelen voor een man waarvan zij vinden dat hij niet aan hun eisen voldoet, is volledig legitiem. Wat niet legitiem is, is dat mannen dan een hoop commentaar hebben op die vrouwen, omdat ze kennelijk niet aan haar eisenlijstje voldoen.
En idem voor mannen richting vrouwen.
Kunnen we allemaal boos gaan doen op mannen of vrouwen die ons niet zouden willen omdat we niet aan hun eisen voldoen, maar waar halen we dat recht dan vandaan?
Ik heb ook niet gesetteld for less. Vind ik zelf. En daar gaat het toch uiteindelijk om?
mijn vrouw mag niet werken.quote:Op woensdag 31 december 2025 11:12 schreef Hathor het volgende:
[..]
Zo is het al tijden niet meer. De man die werkt en de vrouw die het huishouden doet is een beeld uit de prehistorie. Tegenwoordig hebben de meeste stellen allebei een baan, en dat was bij mij niet anders. Ik werkte verschillende diensten dus geregeld kwam ik thuis en dan was mijn vriendin nog aan het werk, en dan zorgde ik voor het eten en voor eventuele andere huishoudelijke dingen. En andersom deed zij precies hetzelfde. Werkte prima.
Je hebt wel één talent en dat is gewoon doorranten zonder te kijken waar je nou een boze oneliner op reageert. Is prima hoor, ik raad je dan een dagboekje aan. Kan de rest van t topic weer inhoudelijk.quote:Op woensdag 31 december 2025 11:14 schreef mortalkees het volgende:
[..]
vrouwen die door jan en alleman zijn genomen in al hun gaten , die kan ik enkel voor 1 nachtje serieus nemen of een tijdje aan de lijn houden. serieus zal ik niet zijn met die wijven met hoge bodycounts.
ken je net zo goed een prostitue huwen bij de wallen
Vrouwen willen geen man meer. Dat is het onderwerp.quote:Op woensdag 31 december 2025 10:49 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Maar dat doen ze helemaal niet.
Echter, als jij in dat stuk 'alle mannen' leest, snap ik dat je er ook 'alle vrouwen' tegenover zet. Beide is niet het geval.
Nou ja, tot 1956 waren vrouwen handeligsonbekwaam.quote:Op woensdag 31 december 2025 11:04 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat is vragen naar de bekende weg. Progressief (links) uiteraard. Dat zijn immers de contreien waar velen nog altijd denken dat vrouwen hartstikke onderdrukt zijn. En de jaren 1950 of 1970 als een soort halve slavernij voor vrouwen wordt bekeken.
Nou nee hoor, ik praat nu puur over mezelf, maar waar ik het over heb speelde zich af in de jaren 90 toen we de Euro nog niet eens hadden, en toen was alles nog prima betaalbaar. Mijn vriendin had een baan omdat ze niet de hele dag binnen wilde zitten.quote:Op woensdag 31 december 2025 11:13 schreef incel het volgende:
[..]
Ze hebben allebei een baan omdat huizen op een andere manier niet meer te betalen zijn.
Er zijn de afgelopen bijna vier naar nogal wat Oekraïense en Russische mannen gesneuveld, dus het zal voor de Oekraïense en Russische vrouwen nu wel moeilijker zijn geworden om een man te vinden.quote:Op woensdag 31 december 2025 11:00 schreef Hathor het volgende:
Dat van dat eisenlijstje is zeker waar.quote:Op woensdag 31 december 2025 11:15 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Uiteindelijk zijn die "hoge eisen" voor die vrouwen vaak ook maar een schaamdoekje om hun eigen mislukkingen in de liefde te verbloemen.
Het gaat er uiteindelijk om dat je op het juiste moment iemand treft waar je je goed bij voelt en je je toe aangetrokken voelt. Dan vliegen eisenlijstjes meteen het raam uit.
Enkel doen veel kerels dus precies waar vrouwen zich niet door aangetrokken voelen.
Alleen gehuwde vrouwen waren handelingsonbekwaam. Ongehuwde vrouwen, ook als ze met een man samenleefden, waren gewoon handelingsbekwaam.quote:Op woensdag 31 december 2025 11:16 schreef miss_sly het volgende:
Nou ja, tot 1956 waren vrouwen handeligsonbekwaam.
Maar als een vrouw ongehuwd met een man samenleefde en ze werd door haar partner verkracht, dan was die man dus wel gewoon strafbaar.quote:Op woensdag 31 december 2025 11:16 schreef miss_sly het volgende:
In 1991 werd verkrachting binnen het huwelijk pas strafbaar en was seks binnen het huwelijk officieel geen recht meer (behalve binnen zekere religieuze kringen ongetwijfeld).
De eerste regel geeft wel een beetje aan waar het om gaat:quote:Op woensdag 31 december 2025 11:16 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Vrouwen willen geen man meer. Dat is het onderwerp.
Ik zie werkelijk niet in hoe dat niet over alle mannen gaat. Zijn er mannen die niet vallen onder het begrip ‘man’?
En ja, verderop nuanceert ze het een beetje, maar dat is meer als de uitzondering die de regel bevestigt. Want als het echt om een kleinere subset zou gaan, dan heeft ze geen onderwerp. Niemand wil een partner die waardeloos is.
Die hebben nog altijd een standaard. En geen lage ook nog.quote:Op woensdag 31 december 2025 11:19 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Er zijn de afgelopen bijna vier naar nogal wat Oekraïense en Russische mannen gesneuveld, dus het zal voor de Oekraïense en Russische vrouwen nu wel moeilijker zijn geworden om een man te vinden.
Je hoeft op mij niet te reageren, want je gaat op block.quote:Op woensdag 31 december 2025 11:17 schreef mortalkees het volgende:
[..]
Veel mannen hebben niet in de gaten hoe hard ze wel niet zijn genaaid door die wijzigingen. De kerngezin is stuk in Nederland.
Precies dit. Op papier, zonder mn vriend te kennen, was het echt een no go geweest.quote:Op woensdag 31 december 2025 11:21 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat van dat eisenlijstje is zeker waar.
Vrijwel iedereen heeft wel een beeld van wat voor type partner hij/zij op valt: fysieke kenmerken, mentale kenmerken, politieke keuzes, rijkdom, ervaringen.
Uiteindelijk vervliegt het grootste deel van die 'eisen' als je iemand tegenkomt waar het mee klikt. Ik viel bij mijn man op zijn leuke lach en mooie ogen. Dat hij niet lang, donker en Johnny Depp was, deed er niet toe toen we elkaar leerden kennen. Het voelde gewoon goed.
Het eisenlijstje is meestal meer een "het zou leuk zijn als hij/zij hieraan voldoet, maar eigenlijk doet het er niet zoveel toe als ik de juiste tegenkom".
Ik heb vijftig rijlessen gehad, heb twee keer examen gedaan en ben twee keer geslaagd.quote:Op woensdag 31 december 2025 10:47 schreef Hexagon het volgende:
Ik ben er toevallig zoeen zonder rijbewijs na 100 rijlessen zonder succes.![]()
Zo mag ik het horen Kees.quote:Op woensdag 31 december 2025 11:14 schreef mortalkees het volgende:
[..]
vrouwen die door jan en alleman zijn genomen in al hun gaten , die kan ik enkel voor 1 nachtje serieus nemen of een tijdje aan de lijn houden. serieus zal ik niet zijn met die wijven met hoge bodycounts.
ken je net zo goed een prostitue huwen bij de wallen
Waarom doe je twee keer examen als je in een keer slaagt?quote:Op woensdag 31 december 2025 11:25 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Nog even uit het vorige topic in de reeks.
[..]
Ik heb vijftig rijlessen gehad, heb twee keer examen gedaan en ben twee keer geslaagd.
Omdat het helemaal geen reële optie was om niet te trouwenquote:Op woensdag 31 december 2025 11:23 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Alleen gehuwde vrouwen waren handelingsonbekwaam. Ongehuwde vrouwen, ook als ze met een man samenleefden, waren gewoon handelingsbekwaam.
[..]
Maar als een vrouw ongehuwd met een man samenleefde en ze werd door haar partner verkracht, dan was die man dus wel gewoon strafbaar.
Soms vraag je je af waarom vrouwen vroeger trouwden in plaats van ongehuwd samen te leven, als ze door trouwen alleen maar rechten inleverden.
quote:Op woensdag 31 december 2025 11:26 schreef Dven het volgende:
Kees zet al die wijfen goed op hen plek!!!!
Dus als je gelooft in geljjke kansen heb je geen ruggengraat?quote:Op woensdag 31 december 2025 11:22 schreef mortalkees het volgende:
[..]
Weer zoeen flikkertje zonder ruggengraat die de werk van duvel ''feminisme'' goed praat.
In Kees we trust!quote:
Waarom mogen mensen daar geen commentaar op hebben? We mogen toch ook commentaar op heteroseksuele mannen hebben die bijvoorbeeld alleen supermodellen willen daten? Als mensen rare en onrealistische eisen stellen in het daten, denk ik juist dat het goed is om een spiegel voor te houden.quote:Op woensdag 31 december 2025 11:10 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik ben het op zich volledig met je eens.
Echter, dat mensen eisen stellen, hoe hoog of laag dan ook, is altijd aan hen. Je kunt er je vraagtekens bij zetten, maar je kunt het ze niet verwijten. En dat is precies wat er momenteel fout gaat.
Als er vrouwen zijn die dusdanig hoge eisen stellen dat geen enkele man daaraan kan voldoen, dan is dat hun goed recht. Dat ze dan verkiezen alleen te blijven boven te settelen voor een man waarvan zij vinden dat hij niet aan hun eisen voldoet, is volledig legitiem. Wat niet legitiem is, is dat mannen dan een hoop commentaar hebben op die vrouwen, omdat ze kennelijk niet aan haar eisenlijstje voldoen.
En idem voor mannen richting vrouwen.
Kunnen we allemaal boos gaan doen op mannen of vrouwen die ons niet zouden willen omdat we niet aan hun eisen voldoen, maar waar halen we dat recht dan vandaan?
Ik heb ook niet gesetteld for less. Vind ik zelf. En daar gaat het toch uiteindelijk om?
Dat stel ik dan ook niet (de zoveelste drogredenering). Maar vindt jij dat vrouwen volledig geëmancipeerd zijn? Zo nee, dan is er dus van een bepaalde mate van onderdrukking nog altijd sprake.quote:Op woensdag 31 december 2025 11:05 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Quote eens iets waar ik claim dat vrouwen onderdrukt zijn?
Dat is bekend en volgens mij heeft niemand hier nog zulke zaken zitten toejuichen. Dit zijn bizarre voorbeelden waarvan we het volgens mij allemaal er wel over kunnen zijn dat dit zeer onwenselijk is.quote:Op woensdag 31 december 2025 11:16 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nou ja, tot 1956 waren vrouwen handeligsonbekwaam.
In 1991 werd verkrachting binnen het huwelijk pas strafbaar en was seks binnen het huwelijk officieel geen recht meer (behalve binnen zekere religieuze kringen ongetwijfeld).
Er zit ook een wereld van verschil tussen 1950 en 1970. Maar ook toen waren er nog genoeg onrechtvaardige zaken voor vrouwen. Mijn schoonmoeder, een van de eerste vrouwelijke politieagenten in Amsterdam, moest nog stoppen met werken toen ze moeder werd in 1971.
Laten we zeggen dat binnen bepaalde kringen mensen nog altijd de nodige mensen te vinden zijn die van mening zijn dat er nog een lange weg is naar totale emancipatie. Kortom, Rupsje Nooitgenoeg. Hierbij worden ook verschillen in uitkomst vaak vertaald naar discriminatie. Als bijvoorbeeld pakweg 75% van de CEO's een man is, nou, dan gaat er wel iets mis natuurlijk.quote:Op woensdag 31 december 2025 11:16 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Vrouwen in Nederland worden over het algemeen niet meer hartstike onderdrukt. Er zijn ook maar weinig mensen die dat werkelijk vinden. Maar er zijn echt nog best wel zaken waarin het voor vrouwen nog niet voldoende gelijkwaardig is geregeld en waarin ze het onderspit delven omdat ze vrouw zijn.
'Progressief links' is voor mij een politieke voorkeur, net zoals 'rechts conservatief' dit is. Dat jij hier schijnbaar scheldwoorden achter zoekt vind ik nogal opmerkelijk.quote:Op woensdag 31 december 2025 11:16 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Maar ik weet dat je graag overdrijft in je statements. Dus mag jij denken dat progrerssief links (oeh, wat een vreselijke scheldwoorden) denkt dat vrouwen nog hartstikke onderdrukt worden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |