abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219692820
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2025 11:27 schreef Hexagon het volgende:
Waarom doe je twee keer examen als je in een keer slaagt?
De eerste keer was voor de motor, de tweede voor de auto.
pi_219692828
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2025 11:28 schreef mortalkees het volgende:
Nederland heeft als noodoplossing de sharia wetgeving nodig en dan vooral op het gebied van vrouwen. Daarmee los je de no-fault-divorce in 1 klap op.
Gets wat ongezellig. Waarom verhuis je niet gewoon die kant op?
pi_219692850
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2025 11:25 schreef mortalkees het volgende:
Grootste probleem in Nederland is dat de vrouw en haar meningen serieus wordt genomen. Daar gaat het al mis.
Jouw probleem is dat je een vrouw niet als volwaardig persoon beschouwt maar als een soort gebruiksartikel waar je mee kan doen waar je zin in hebt. Of je bent een salafist of je bent ergens blijven hangen in middeleeuwse denkbeelden.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_219692901
quote:
14s.gif Op woensdag 31 december 2025 11:30 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Maar vindt jij dat vrouwen volledig geëmancipeerd zijn?
Natuurlijk. Iets waar ons geslacht nog altijd erg veel moeite mee heeft blijkt uit 10 delen van dit topic
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_219692974
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2025 11:04 schreef mortalkees het volgende:

[..]
Nope. Daarom bestond vrouwen rechten niet voor het jaar 1900.
Probeer het nog eens, maar dan in het Nederlands.
pi_219693029
quote:
7s.gif Op woensdag 31 december 2025 11:27 schreef miss_sly het volgende:
Omdat het helemaal geen reële optie was om niet te trouwen :')
En dat was weer een gevolg van een andere wet. In die tijd gingen de meeste mensen nog naar de kerk. Voor de kerk kon je natuurlijk niet ongehuwd samenwonen. En je kon ook niet kerkelijk trouwen zonder eerst burgerlijk te trouwen. Dat kan overigens nog steeds niet.
pi_219693035
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2025 11:33 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Natuurlijk. Iets waar ons geslacht nog altijd erg veel moeite mee hebt blijkt uit 10 delen van dit topic
Hmm.

Jij vind vrouwen die stellen geen man meer te willen en mannen wegzetten als 'kamerplant met rijbewijs' een onderdeel van de emancipatie? Ik niet. En zulke opmerkingen zullen natuurlijk een stortvloed van reacties krijgen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_219693056
Ik zag net een talkshow op Instagram voorbij komen. Volgens mij was het Piers Morgan en nog een andere man. En ze hadden een Amerikaanse vrouwelijke gast uitgenodigd. De andere man klaagde tegen de vrouwelijke gast dat vrouwen tegenwoordig zulk een hoog eind hebben. Dat ze alleen nog maar mannen hebben die 100.000 dollar per maand verdienen, of per jaar verdienen, die minimaal 6 feet zijn, et cetera.

Ik vind het hilarisch. Het is absoluut niet waar de meeste van mijn vriendinnen naar kijken. Zelf vind ik opleidingsniveau wel belangrijk, maar dat is mijn persoonlijke voorkeur. Als ik kijk naar de vrouwen om me heen, hebben de meeste echt wel minder hoge eisen op dst gebied. Daarnaast wonen we in Nederland. De gemiddelde Nederlander is volgens mij al ongeveer 1,83 meter.Dus ook dat is geen gekke eis, op het moment dat je iemand met een gemiddelde lengte wilt daten.
Niemand in mijn omgeving is op zoek naar een onderbroekmodel dat 100.000 euro per jaar verdient. Sterker nog, de meeste mensen om me heen zitten zo rond iets boven modaal. Dat vind ik een heel prima salaris. Voor mij heeft opleidingsniveau niks te maken met salaris, maar puur omdat ik een man wil waar ik intellectueel mee kan sparren.

Daarnaast wil ik het hebben over de werkelijke reden waarom zo veel mannen worden afgewezen. Toen ik voor het laatst op de datingapps zat, rond de kerstvakantie had ik dagelijks 1 of 2 gesprekken die binnen 5 tot 10 minuten compleet stopten. Waarom? De man deed absoluut niet aan wederkerigheid. Bijvoorbeeld, ik had op Bumble een openingsvraag. Die openingsvraag was: welk persoon, bestaand of fictief, zou jij uitnodigen voor een diner en waarom?
Als jij een openingsvraag hebt op Bumble, kan de man jou als eerste een bericht sturen. Dat gebeurde dan ook weleens. Maar wat ik dan ook altijd kreeg, was gewoon een opsomming. Geen uitleg waarom en ook geen wedervraag van wie zou jij kiezen bijvoorbeeld. Dat irriteerde mij altijd mateloos.
Ik gaf ze nog een kans door ze te vragen waarom, en het enige wat ik dan kreeg was weer een antwoord waarom en weer geen wedervraag. Het laatste gesprek dat ik had, was natuurlijk een man die praatte over Ricky Gervais, terwijl hij totaal niet vraagde naar wie ik zou kiezen. Toen ik dat uit mezelf deed reageerde hij niet eens inhoudelijk, maar vroeg me meteen: oh, wat doe jij straks met de vakantie?

Wat ik dan denk: je wil mij helemaal niet leren kennen. Jij probeert gewoon zo snel mogelijk te pushen om af te spreken. Je ziet mij niet als mens, je ziet mij gewoon als object waar je gewoon seks mee wilt.

Een tweede wat ik me kapot aan erger, en daar heb ik meerdere topics over geopend, is hoe Nederlandse mannen niet monogaam daten. Ik accepteer het niet dat als een man een tweede date wil hij nog met andere vrouwen date. Voor mij is het van groot belang dat zo'n man mij, nadat wij gezoend hebben, als enige datet. Ik woon niet in Amerika en ik accepteer ook de Amerikaanse manier van daten niet. Het is heel simpel. In Amerika is daten een soort consumeren geworden. Maar ik ben in begin 2000 toen ik begon met daten gewoon opgegroeid met dat je maar één iemand tegelijk ziet.

Ik weiger daaraan mee te doen in de apps. Maar deze mannen denken dat zij letterlijk het recht hebben om vijf of zes beginnende relaties tegelijkertijd gaande te houden. Ik vind dat niet alleen maar ontzettend beledigend, maar ook nog redelijk narcistisch. Want waarom zou een vrouw om jou moeten vechten met anderen?
Op het moment dat ik moet vechten voor een man, op het moment dat ik mij moet bewijzen voor een man, dan haak ik af. Want ik verwacht van mannen ook niet dat ze zich voor mij bewijzen. Zolang ze moeite doen om me te leren kennen, respectvol zijn en voldoen aan wat ik zoek in een partner, ga ik echt niet constant vergelijken met andere mannen.
Ik date maar één man tegelijk en dat neem ik serieus. En ik ga pas weer verder kijken op het moment dat ik die man niet meer zie als potentieel partner en dat heb afgerond.

Dus ja, male loneliness is self-inflicted.
pi_219693084
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2025 11:33 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Natuurlijk. Iets waar ons geslacht nog altijd erg veel moeite mee heeft blijkt uit 10 delen van dit topic
We komen dan ook wel van ver daar mag ook wel wat meer begrip voor zijn van het andere geslacht.

Las ergens in de krochten van Reddit een nutteloze statistiek dat de millenials 3x zoveel tijd met hun kinderen spenderen dan hun vaders. En dat in de jaren tachtig 42% van de mannen zelfs nooit een luier hebben verschoond.

Het zal vast allemaal nog wel wat beter kunnen maar op zich zijn er wel al enorme stappen gezet in een meer gelijkwaardige verdeling.
blablablabla
pi_219693093
quote:
14s.gif Op woensdag 31 december 2025 11:37 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Hmm.

Jij vind vrouwen die stellen geen man meer te willen en mannen wegzetten als 'kamerplant met rijbewijs' een onderdeel van de emancipatie? Ik niet. En zulke opmerkingen zullen natuurlijk een stortvloed van reacties krijgen.
Ik heb in dit topic al gezegd een broertje dood te hebben aan figuren als Debby Gerritsen.

Dus die `hmmm'' kan je wel weer inslikken. Helaas Howard, helaas.

Maar probeer anders nog eens te ontrafelen uit welk hout ik gesneden moet zijn
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_219693101
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2025 11:31 schreef Hathor het volgende:

[..]
Jouw probleem is dat je een vrouw niet als volwaardig persoon beschouwt maar als een soort gebruiksartikel waar je mee kan doen waar je zin in hebt. Of je bent een salafist of je bent ergens blijven hangen in middeleeuwse denkbeelden.
Mijn voorzichtige indruk is eerder dat Kees geen Nederlandse vrouw kan daten (voor whatever reason) en zich daarom maar wijs heeft gemaakt dat importbruiden het helemaal zijn. Een keer met je portemonnee zwaaien en ze doet exact wat hij zegt want Kees wordt als ladder gebruikt.

Ik heb het in ieder geval nog niet gezien dat Nederlandse mannen bewust voor een importbruid kiezen omdat die zo lekker traditioneel zijn opgevoed. Wat ik wel veelvuldig heb gezien is dat Nederlandse mannen aan een importbruid beginnen omdat het ze ontbreekt aan bepaalde vermogens om aan de minimale verwachtingen van een vrouw te voldoen. Als je in het Nederlands al niet lekker kunt communiceren en geen vrouwen aan kunt spreken of als daten niet lukt dan is het natuurlijk wat makkelijker om een retourtje Filipijnen te boeken. Hoef je nog niet eens met je portemonnee te zwaaien maar ze komen op je af als vliegen op stront.

Als je hier in Nederland dan als man een magere 3 scoort en door vrouwen wordt vermeden dan is het natuurlijk wel hemels als je daar in zo'n derdewereldland aanbeden wordt.
pi_219693142
quote:
7s.gif Op woensdag 31 december 2025 11:23 schreef miss_sly het volgende:

[..]
De eerste regel geeft wel een beetje aan waar het om gaat:
Citaat:

VEEL vrouwen hoeven geen EMOTIONEEL ONVOLWASSEN MAN meer.

Het gaat dus niet om vrouwen en niet om mannen, maar om VEEL vrouwen (= niet alle) en om EMOTIONEEL ONVOLWASSEN mannen (= niet alle mannen).

Veel duidelijker kan het toch niet verwoord worden.
Wederom negeer je dat ze vervolgens het heeft over de ‘echte man’ die de weg is kwijtgeraakt en performatief is geworden.

En je mist de context. Waarom vrouwen die geen onvolwassen man willen? Je kan ook schrijven dat tegenwoordig de meeste mensen geen emotioneel onvolwassen partner willen.

Het is als het echt zo onschuldig is als jij nu claimt wel heel bijzonder om er een gendercomponent in te verwerken.

Nog even afgezien van dat Debby bekend staat om haar mannenhaat…
pi_219693171
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2025 11:27 schreef Hexagon het volgende:
Waarom doe je twee keer examen als je in een keer slaagt?
Als je geen rijbewijs hebt, hoef je je over één ding in ieder geval geen zorgen te maken. Niemand zal je ooit een "kamerplant met rijbewijs" noemen.
  woensdag 31 december 2025 @ 11:42:13 #64
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_219693183
quote:
7s.gif Op woensdag 31 december 2025 11:10 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ik ben het op zich volledig met je eens.

Echter, dat mensen eisen stellen, hoe hoog of laag dan ook, is altijd aan hen. Je kunt er je vraagtekens bij zetten, maar je kunt het ze niet verwijten. En dat is precies wat er momenteel fout gaat.
Als er vrouwen zijn die dusdanig hoge eisen stellen dat geen enkele man daaraan kan voldoen, dan is dat hun goed recht. Dat ze dan verkiezen alleen te blijven boven te settelen voor een man waarvan zij vinden dat hij niet aan hun eisen voldoet, is volledig legitiem. Wat niet legitiem is, is dat mannen dan een hoop commentaar hebben op die vrouwen, omdat ze kennelijk niet aan haar eisenlijstje voldoen.

En idem voor mannen richting vrouwen.

Kunnen we allemaal boos gaan doen op mannen of vrouwen die ons niet zouden willen omdat we niet aan hun eisen voldoen, maar waar halen we dat recht dan vandaan?

Ik heb ook niet gesetteld for less. Vind ik zelf. En daar gaat het toch uiteindelijk om?
Dat klopt. Daarom gaf ik ook aan dat je vrouwen niet kunt dwingen verliefd te worden op een man die op de één of andere manier niet zo in de smaak valt. We komen hier tot de kern en die is mijns inziens nog steeds biologisch. Er zit hier een hele psychosociale schil omheen inmiddels.

Je kunt die man waar objectief niet zoveel mis mee is niet van alles en nog wat verwijten. Net zo min als je "de vrouw" kunt verwijten dat ze maar weinig mannen leuk vindt. Daar komt het op neer. Je kunt mannen wel verwijten dat ze vrouwen gaan haten als ze niet in de smaak vallen, PUA shit gaan toepassen etc. Je kunt het vrouwen verwijten dat ze roepen "waar zijn de goede mannen" en hun beste vriend vertellen "waren alle mannen maar zoals jij", wat een nietszeggend statement is als je niet voor hem gaat want ook hij mist kennelijk iets.

Een veeleisende vrouw is niets mis mee, maar ze moet het wel door hebben dat ze dat is en haar eisen niet vertalen in mannen zijn waardeloos (en ook zonder dat ze dat verwart met dat zij al die eisen waard is omdat ze zo geweldig is). Een afgewezen man is niets mis mee, maar hij moet wel door hebben dat de vrouw hem niks verplicht is.

Een deel van wat we hier zien is biologie maar ik vraag me wel af wat er overblijft als je alle social media, PUA en dating app ruis eraf haalt.
pi_219693193
quote:
1s.gif Op woensdag 31 december 2025 11:38 schreef Ansa het volgende:
Ik zag net een talkshow op Instagram voorbij komen. Volgens mij was het Piers Morgan en nog een andere man. En ze hadden een Amerikaanse vrouwelijke gast uitgenodigd. De andere man klaagde tegen de vrouwelijke gast dat vrouwen tegenwoordig zulk een hoog eind hebben. Dat ze alleen nog maar mannen hebben die 100.000 dollar per maand verdienen, of per jaar verdienen, die minimaal 6 feet zijn, et cetera.

Ik vind het hilarisch. Het is absoluut niet waar de meeste van mijn vriendinnen naar kijken. Zelf vind ik opleidingsniveau wel belangrijk, maar dat is mijn persoonlijke voorkeur. Als ik kijk naar de vrouwen om me heen, hebben de meeste echt wel minder hoge eisen op dst gebied. Daarnaast wonen we in Nederland. De gemiddelde Nederlander is volgens mij al ongeveer 1,83 meter.Dus ook dat is geen gekke eis, op het moment dat je iemand met een gemiddelde lengte wilt daten.
Niemand in mijn omgeving is op zoek naar een onderbroekmodel dat 100.000 euro per jaar verdient. Sterker nog, de meeste mensen om me heen zitten zo rond iets boven modaal. Dat vind ik een heel prima salaris. Voor mij heeft opleidingsniveau niks te maken met salaris, maar puur omdat ik een man wil waar ik intellectueel mee kan sparren.

Daarnaast wil ik het hebben over de werkelijke reden waarom zo veel mannen worden afgewezen. Toen ik voor het laatst op de datingapps zat, rond de kerstvakantie had ik dagelijks 1 of 2 gesprekken die binnen 5 tot 10 minuten compleet stopten. Waarom? De man deed absoluut niet aan wederkerigheid. Bijvoorbeeld, ik had op Bumble een openingsvraag. Die openingsvraag was: welk persoon, bestaand of fictief, zou jij uitnodigen voor een diner en waarom?
Als jij een openingsvraag hebt op Bumble, kan de man jou als eerste een bericht sturen. Dat gebeurde dan ook weleens. Maar wat ik dan ook altijd kreeg, was gewoon een opsomming. Geen uitleg waarom en ook geen wedervraag van wie zou jij kiezen bijvoorbeeld. Dat irriteerde mij altijd mateloos.
Ik gaf ze nog een kans door ze te vragen waarom, en het enige wat ik dan kreeg was weer een antwoord waarom en weer geen wedervraag. Het laatste gesprek dat ik had, was natuurlijk een man die praatte over Ricky Gervais, terwijl hij totaal niet vraagde naar wie ik zou kiezen. Toen ik dat uit mezelf deed reageerde hij niet eens inhoudelijk, maar vroeg me meteen: oh, wat doe jij straks met de vakantie?

Wat ik dan denk: je wil mij helemaal niet leren kennen. Jij probeert gewoon zo snel mogelijk te pushen om af te spreken. Je ziet mij niet als mens, je ziet mij gewoon als object waar je gewoon seks mee wilt.

Een tweede wat ik me kapot aan erger, en daar heb ik meerdere topics over geopend, is hoe Nederlandse mannen niet monogaam daten. Ik accepteer het niet dat als een man een tweede date wil hij nog met andere vrouwen date. Voor mij is het van groot belang dat zo'n man mij, nadat wij gezoend hebben, als enige datet. Ik woon niet in Amerika en ik accepteer ook de Amerikaanse manier van daten niet. Het is heel simpel. In Amerika is daten een soort consumeren geworden. Maar ik ben in begin 2000 toen ik begon met daten gewoon opgegroeid met dat je maar één iemand tegelijk ziet.

Ik weiger daaraan mee te doen in de apps. Maar deze mannen denken dat zij letterlijk het recht hebben om vijf of zes beginnende relaties tegelijkertijd gaande te houden. Ik vind dat niet alleen maar ontzettend beledigend, maar ook nog redelijk narcistisch. Want waarom zou een vrouw om jou moeten vechten met anderen?
Op het moment dat ik moet vechten voor een man, op het moment dat ik mij moet bewijzen voor een man, dan haak ik af. Want ik verwacht van mannen ook niet dat ze zich voor mij bewijzen. Zolang ze moeite doen om me te leren kennen, respectvol zijn en voldoen aan wat ik zoek in een partner, ga ik echt niet constant vergelijken met andere mannen.
Ik date maar één man tegelijk en dat neem ik serieus. En ik ga pas weer verder kijken op het moment dat ik die man niet meer zie als potentieel partner en dat heb afgerond.

A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_219693310
quote:
14s.gif Op woensdag 31 december 2025 11:42 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Daar gaat dit topic dus wel over, zie de OP maar.
Nou speciaal voor jou dan.

quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2025 11:41 schreef Fok-it het volgende:
Ik krijg zowel rode vlekken in mijn nek van Tate-adepten als Debby Gerritsen. Die gaat de kloof in ieder geval niet verkleinen met d'r grachtengordel podcast
pi_219693317
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2025 11:40 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Wederom negeer je dat ze vervolgens het heeft over de ‘echte man’ die de weg is kwijtgeraakt en performatief is geworden.

En je mist de context. Waarom vrouwen die geen onvolwassen man willen? Je kan ook schrijven dat tegenwoordig de meeste mensen geen emotioneel onvolwassen partner willen.

Het is als het echt zo onschuldig is als jij nu claimt wel heel bijzonder om er een gendercomponent in te verwerken.

Nog even afgezien van dat Debby bekend staat om haar mannenhaat…
Ik mis de context niet, ik lees het anders dan jij.

Ik heb overigens in het eerste deel al gezegd dat ik dit geen al te beste column vind en dat ik niet denk dat dit ook maar een beetje een positieve uitwerking heeft op de polarisatie tussen mannen en vrouwen.

Maar ze heeft het duidelijk niet over alle mannen en alle vrouwen. Dus die discussie ga ik verder ook niet meer aan. Als je verder leest dan de titel, namelijk alleen al de eerste zin, wordt daar heel duidelijk over welke mannen en vrouwen ze het heeft.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_219693363
wat moet ik nu onthouden uit deze 10 delen?
pi_219693369
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2025 11:42 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Een deel van wat we hier zien is biologie maar ik vraag me wel af wat er overblijft als je alle social media, PUA en dating app ruis eraf haalt.
Als je al die ruis weghaalt, krijg je weer live menselijke interactie. En dat is zoveel anders dan al die ruis, dat je weer een heel andere werkelijkheid krijgt. En dat is niet alleen op het gebied van mannen, vrouwen en hun relaties.
pi_219693386
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2025 11:06 schreef mortalkees het volgende:

[..]
Ze zijn niet alleen feministisch en woke maar hebben vaak ook veel bedpartners gehad en zijn dus ook beschadigd.
Hoeveel bedpartners heb jij gehad?

Voor mij is er weinig onderscheid tussen een man die met ettelijke dames het bed heeft gedeeld en een vrouw die dat doet.

Als dat ook allemaal met elkaars welbevinden is geschied, zie ik al helemaal geen probleem.

Echter is mij wel duidelijk dat je vrouwen niet eens als menselijke wezens ziet maar als soort speelpoppen, en ben ik blij dat die importdame waar je het over hebt ook niet bestaat.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 31 december 2025 @ 11:51:00 #71
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_219693398
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2025 11:49 schreef CruzerXtreme het volgende:
Vrouwen komen van Venus, mannen van Mars.
pi_219693518
quote:
1s.gif Op woensdag 31 december 2025 11:38 schreef Ansa het volgende:

Als je je op die apps net zo presenteert als hier in deze post zou ik er ook niet zoveel moeite in steken eerlijk gezegd. Dan zou ik nog even polsen of ik hem er zonder teveel moeite voor te doen nog een keer in kan hangen en anders een deurtje verder kijken.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  woensdag 31 december 2025 @ 11:57:25 #73
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_219693544
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2025 11:49 schreef CruzerXtreme het volgende:
Dat we meer ons best moeten doen en iets te bieden moeten hebben, omdat anders alle Emma Heesters lookalikes aan ons voorbij gaan, omdat we geen leuk gesprekje hebben aangeknoopt en een beetje moeite hebben gedaan.
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
pi_219693565
Kees ligt er ook af, dus zal niet meer reageren.
pi_219693619
quote:
7s.gif Op woensdag 31 december 2025 11:46 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ik mis de context niet, ik lees het anders dan jij.

Ik heb overigens in het eerste deel al gezegd dat ik dit geen al te beste column vind en dat ik niet denk dat dit ook maar een beetje een positieve uitwerking heeft op de polarisatie tussen mannen en vrouwen.

Maar ze heeft het duidelijk niet over alle mannen en alle vrouwen. Dus die discussie ga ik verder ook niet meer aan. Als je verder leest dan de titel, namelijk alleen al de eerste zin, wordt daar heel duidelijk over welke mannen en vrouwen ze het heeft.
Als ik schrijf dat de meeste vrouwen nutteloze zeikwijven zijn zal je waarschijnlijk wel begrijpen dat het helemaal niet relevant is dat ik niet alle vrouwen schrijf.

We zijn het in ieder geval eens over dat het stuk polariserend is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')