Je ziet haar toch gewoon acteren op het politieke toneel? Je zit toch ook wel dat haar al te extreme uitspraken landen als Spanje en Italie gewoon eerder doen wegkeren van het buitenlandbeleid van de EU dan dat ze het ondersteunen? Of je leest toch ook wel de commentaren erop? Of je weet toch wel dat ze gewoon totaal niet serieus genomen wordt in China of de VS en dat ze alleen daarom al een schadepost is voor de EU?quote:Op vrijdag 26 december 2025 22:30 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ik kijk naar haar bewezen qualificaties, en niet naar haar uitspraken.
Mooi we zijn er uit.quote:Op vrijdag 26 december 2025 21:56 schreef LXIV het volgende:
[..]
kunnen we het daar dan tenminste over eens zijn in dit topic, van links tot rechts? Dat we liever Kalas beffen dan Putin pijpen?
Als de dorpsgek een ruit bij je inkegelt, en als jij verhaal wil halen een kontverhaal van hier tot gunder ophangt, met aliens, ofzo, neem je dat dan ook serieus?quote:Op vrijdag 26 december 2025 22:25 schreef Lospedrosa het volgende:
Hij had het over niet meegaan met megalomane personen als Trump en Poetin en wel besef hebben van historie in diplomatieke key functies.
Waar heb je dit vandaan?quote:Op vrijdag 26 december 2025 22:32 schreef LXIV het volgende:
Je zit toch ook wel dat haar al te extreme uitspraken landen als Spanje en Italie gewoon eerder doen wegkeren van het buitenlandbeleid van de EU dan dat ze het ondersteunen?
Typisch een overspannen leraar in een alfa-vak. Of bijvoorbeeld een maatschappelijk werker wiens illusies over de maakbare samenleving al een half jaar nadat hij op functie kwam in scherven zijn gevallen. En nu dan maar op het internet terwijl zijn vrouw boven met een Marokkaan loopt te vozen.quote:Op vrijdag 26 december 2025 22:31 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Hij is wel boos ja, lijkt boos op de hele wereld.
Vermoeiend lijkt me dat.
Ps maatschappijleer lijkt me wel kloppen.
Snap niet dat ze dat mag en kan blijven doen.quote:Op vrijdag 26 december 2025 22:32 schreef LXIV het volgende:
[..]
Je ziet haar toch gewoon acteren op het politieke toneel? Je zit toch ook wel dat haar al te extreme uitspraken landen als Spanje en Italie gewoon eerder doen wegkeren van het buitenlandbeleid van de EU dan dat ze het ondersteunen? Of je leest toch ook wel de commentaren erop? Of je weet toch wel dat ze gewoon totaal niet serieus genomen wordt in China of de VS en dat ze alleen daarom al een schadepost is voor de EU?
Maar als de Baltische Staten (NAVO- én EU-leden) niet veilig zijn voor Rusland, waarom is Rusland dan niet daar begonnen? Gezamenlijk hebben ze zo'n 6 miljoen inwoners, i.t.t. zo'n 40 miljoen in Oekraïne bij de start van de oorlog.quote:Op vrijdag 26 december 2025 22:17 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ja, iedereen met enig historisch besef weet dat de Baltische Staten niet veilig zijn voor Rusland.
Zelfs Finland waant zich niet veilig en heeft een enorm verdedigingsapparaat tegen Rusland.
En werd lid van de NAVO toen ze zagen wat Rusland met Oekraïne deed..
Hè?quote:Op vrijdag 26 december 2025 22:32 schreef ExTec het volgende:
[..]
Als de dorpsgek een ruit bij je inkegelt, en als jij verhaal wil halen een kontverhaal van hier tot gunder ophangt, met aliens, ofzo, neem je dat dan ook serieus?
Of denk je dat wel: zal wel.
Dat zijn natuurlijk de allerslechtste argumenten waar je mee kan komen.quote:Op vrijdag 26 december 2025 22:32 schreef LXIV het volgende:
Of je weet toch wel dat ze gewoon totaal niet serieus genomen wordt in China of de VS en dat ze alleen daarom al een schadepost is voor de EU?
Pas maar op. Straks post ie je woonplaats.quote:Op vrijdag 26 december 2025 22:28 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Hij leest je berichten niet en toch reageer je?
Luistert je klas ook weleens niet?
Nee. Het is gewoon schadelijk. Voor de EU. En in dat opzicht profiteren de VS en Rusland er gewoon van.quote:Op vrijdag 26 december 2025 22:33 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Snap niet dat ze dat mag en kan blijven doen.
Ws heeft ze ook veel fans.
Vrij eenvoudig. Oekraïne was naar hun idee gewoon een eenvoudiger slachtoffer. Estland,quote:Op vrijdag 26 december 2025 22:34 schreef Repentless het volgende:
[..]
Maar als de Baltische Staten (NAVO- én EU-leden) niet veilig zijn voor Rusland, waarom is Rusland dan niet daar begonnen? Gezamenlijk hebben ze zo'n 6 miljoen inwoners, i.t.t. zo'n 40 miljoen in Oekraïne bij de start van de oorlog.
Het is heel logisch om hart voor de zaak te hebben maar 1 zwakke broeder te ontslaan.quote:Op vrijdag 26 december 2025 22:35 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Wensdenken vanuit Russisch perspectief vermoedelijk.
Waar baseer je dat op?quote:Op vrijdag 26 december 2025 22:37 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Vrij eenvoudig. Oekraïne was naar hun idee gewoon een eenvoudiger slachtoffer. Estland,
Letland en Litouwen waren voor Rusland op dat moment gewoon niet zo aantrekkelijk.
En de dorpsgek = putin, en je ruit is de oorlog.quote:
De essentie van diplomatie is juist dat je wél geaccepteerd wordt door andere partijen. Anders kun je er ook geen invloed op uitoefenen. Een ruziemaker die iedereen voor het hoofd stoot is de slechtste diplomaat denkbaar.quote:Op vrijdag 26 december 2025 22:36 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dat zijn natuurlijk de allerslechtste argumenten waar je mee kan komen.
China die nominaal pro-rus is, en de roversbende in het witte huis die alles louter door een dollar sign grondstoffen dealtjes bril bekijken vinden haar niet tof!
Gut......
Wie boze Klaas?quote:Op vrijdag 26 december 2025 22:37 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Pas maar op. Straks post ie je woonplaats.
Deed hij ook bij mij 🤣
Je uitspraak over wegkeren van de EU kan dus als onwaar gezien worden.quote:Op vrijdag 26 december 2025 22:35 schreef LXIV het volgende:
[..]
https://caliber.az/en/pos(...)nal-stance-on-russia
bijvoorbeeld..
Poetin dacht dat Oekraïne een gemakkelijkere prooi was.quote:Op vrijdag 26 december 2025 22:34 schreef Repentless het volgende:
[..]
Maar als de Baltische Staten (NAVO- én EU-leden) niet veilig zijn voor Rusland, waarom is Rusland dan niet daar begonnen?
Toch dacht Poetin met een kleinschalige speciale militaire operatie Oekraïne binnen enkele dagen te kunnen innemen.quote:Gezamenlijk hebben ze zo'n 6 miljoen inwoners, i.t.t. zo'n 40 miljoen in Oekraïne bij de start van de oorlog.
Ja maar daar ging het niet over, dat maak jij er (steeds) van.quote:Op vrijdag 26 december 2025 22:39 schreef ExTec het volgende:
[..]
En de dorpsgek = putin, en je ruit is de oorlog.
Precies, snel en rap buigen voor putin en de VS rovers, wat we moeten niet willen dat je aan ruziemaker bent.quote:Op vrijdag 26 december 2025 22:39 schreef LXIV het volgende:
[..]
De essentie van diplomatie is juist dat je wél geaccepteerd wordt door andere partijen. Anders kun je er ook geen invloed op uitoefenen. Een ruziemaker die iedereen voor het hoofd stoot is de slechtste diplomaat denkbaar.
Nou, dat heeft Rutte voor Trump gedaan en dat had ook niet het gewenst effect, wel?quote:Op vrijdag 26 december 2025 22:41 schreef ExTec het volgende:
[..]
Precies, snel en rap buigen voor putin en de VS rovers, wat we moeten niet willen dat je aan ruziemaker bent.
Als je zo denkt had je er beter Hans Teeuwen neer kunnen zetten.quote:Op vrijdag 26 december 2025 22:41 schreef ExTec het volgende:
[..]
Precies, snel en rap buigen voor putin en de VS rovers, wat we moeten niet willen dat je aan ruziemaker bent.
Jawel:quote:Op vrijdag 26 december 2025 22:40 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ja maar daar ging het niet over, dat maak jij er (steeds) van.
quote:Op vrijdag 26 december 2025 22:14 schreef LXIV het volgende:
Het gaat niet om meegaan met de een of andere psychose maar om te begrijpen hoe een bepaalde situatie is ontstaan, wat de reden is waarom bepaalde zaken in bepaalde landen gevoelig liggen, etc.
quote:Op vrijdag 26 december 2025 22:18 schreef LXIV het volgende:
Ik zeg dat historisch besef belangrijk is voor diplomatieke functies.
Dat ging over Kallas.quote:
Sorry, maar rutte krijgt net zo veel, of: net zo weinig voor elkaar.quote:
Jij ondersteunt het idee dat Kallas geen historisch besef heeft?quote:Op vrijdag 26 december 2025 22:45 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dat ging over Kallas.
Dat het handiger is dat je hystorisch besef hebt.
En dan begin je over Poetin. Ik niet snap
Niet ingelijfd, ze hebben zich aangesloten.quote:Op vrijdag 26 december 2025 22:27 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dat is historisch gezien ook niet gek nadat ze waren ingelijfd tot de EU, in een tijd dat Rusland niks kon.
Nee, het volk is daar stoïcijns in. Bemoeit zich niet met de politiek.quote:In onze ogen niet correct.
Maar als Poetin nu wegvalt gaat een ander dat wel doen. Het is ook gewoon wat het volk wil, Rusland als grote natie.
Och boze Karel is er ook weer.quote:Op vrijdag 26 december 2025 22:45 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Jij ondersteunt het idee dat Kallas geen historisch besef heeft?
En waar baseer je dat idee dan op?
Dat heeft 13 jaar geduurd. Putin was op het moment van hun toetreding tot de NAVO en EU al zo'n 5 jaar president.quote:Op vrijdag 26 december 2025 22:40 schreef Wantie het volgende:
[..]
Poetin dacht dat Oekraïne een gemakkelijkere prooi was.
De Baltische Staten zijn heel slim geweest door na onafhankelijk zo snel mogelijk lid te worden van de EU en NAVO.
Daardoor zijn ze een minder gemakkelijke prooi voor Rusland.
Toen Rusland in 2014 de moed had verzameld om Oekraïne binnen te vallen waren de Baltische Staten al lid van de NAVO. Dit in tegenstelling tot Oekraïne of iets eerder Georgië.quote:
Ze kunnen de volgende zijn.quote:Op vrijdag 26 december 2025 22:46 schreef Repentless het volgende:
[..]
Dat heeft 13 jaar geduurd. Putin was op het moment van hun toetreding tot de NAVO en EU al zo'n 5 jaar president.
Waarom toen niet gedaan? En waarom zouden ze nu ze wél NAVO- en EU-lid zijn, de volgende zijn?
Ik reageerde hierop: "Ja, iedereen met enig historisch besef weet dat de Baltische Staten niet veilig zijn voor Rusland." Dus: in historische context zijn de Baltics niet veilig voor Rusland, als reactie op jouw opmerking dat de Baltics de volgende zijn.quote:Op vrijdag 26 december 2025 22:53 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Toen Rusland in 2014 de moed had verzameld om Oekraïne binnen te vallen waren de Baltische Staten al lid van de NAVO. Dit in tegenstelling tot Oekraïne of iets eerder Georgië.
Deze is beter:quote:Op vrijdag 26 december 2025 22:53 schreef Lospedrosa het volgende:
Ter ontspanning en vermaak hier een foto van Iris de Graaf
[ [url=https://r.testifier.nl/Acbs8526SDKI/resizing_type:fit/width:3840/height:2560/plain/https://s3-newsifier.ams3(...).png@webp]afbeelding[/url] ]
Jij bent echt enorm afquote:
Heb je Meloni gehoord. Dat is een straffe dame hoor. En rechts en Italiaans en pro Oekraïne.quote:
Jij gaf aan dat "iedereen met enig historisch besef weet dat de Baltische Staten niet veilig zijn voor Rusland", als reactie op dat de Baltics weten dat ze de volgende zijn als dit slaagt. Als je het in historische context plaatst zoals jij doet, waarom heeft Putin de Baltics dan niet ingelijfd toen ze nog geen EU- en NAVO-lid waren?quote:Op vrijdag 26 december 2025 22:57 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ze kunnen de volgende zijn.
Dat is natuurlijk geen natuurwet of zo.
Maar Finland heeft zich niet voor niets ook bij de NAVO aangesloten.
Ze zien hoe ver Poetin Rusland de vernieling in helpt om zijn zin te krijgen.
Het westen is niet bereid tot dergelijke offers. Dat maakt de oostgrens van de EU kwetsbaar.
Zwoele blik met zwoele praatjes.quote:Op vrijdag 26 december 2025 23:17 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Heb je Meloni gehoord. Dat is een straffe dame hoor. En rechts en Italiaans en pro Oekraïne.
[ x ]
Daar heb je het maar mee te doen als kerstboodschap.![]()
Toen was Puitin nog zijn stoel aan het opwarmen en zijn vrienden in het zadel helpenquote:Op vrijdag 26 december 2025 23:20 schreef Repentless het volgende:
[..]
Jij gaf aan dat "iedereen met enig historisch besef weet dat de Baltische Staten niet veilig zijn voor Rusland", als reactie op dat de Baltics weten dat ze de volgende zijn als dit slaagt. Als je het in historische context plaatst zoals jij doet, waarom heeft Putin de Baltics dan niet ingelijfd toen ze nog geen EU- en NAVO-lid waren?
En waarom zouden de Baltics nu ze dat wél zijn, niet veilig zijn voor Rusland?
quote:AI-overzicht
Estland is op 29 maart 2004 lid geworden van de NAVO, samen met Letland, Litouwen, Slowakije, Slovenië, Roemenië en Bulgarije, na de uitbreiding van de alliantie in de post-Koude Oorlog periode.
Datum: 29 maart 2004.
Context: Dit was een belangrijke uitbreiding waarbij zeven voormalige Oostbloklanden lid werden, vier jaar na de toetreding van Polen, Hongarije en Tsjechië in 1999.
Gevolg: Estland werd samen met de andere Baltische staten en de andere landen lid van de NAVO en later ook van de Europese Unie op 1 mei 2004.
+4
mooie vrouw , en erg intelligentquote:Op vrijdag 26 december 2025 22:53 schreef Lospedrosa het volgende:
Ter ontspanning en vermaak hier een foto van Iris de Graaf
[ [url=https://r.testifier.nl/Acbs8526SDKI/resizing_type:fit/width:3840/height:2560/plain/https://s3-newsifier.ams3(...).png@webp]afbeelding[/url] ]
Het is een economie die gewoon groeit. Netto betaler in de EU.quote:Op vrijdag 26 december 2025 23:22 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Zwoele blik met zwoele praatjes.
Ik lees niet dat dat iets te maken heeft met Oekraïne. Misschien gaat ze wel flink bezuinigen.
Ik denk dat dat te kort door de bocht is hoewel de politieke positie van Putin wel degelijk vergelijkbaar is met hoe de Tsaar (niet de Sovietleiders) Rusland beheersten. Wat dat betreft lijkt het eerder een teruggreep naar het Russische Rijk dan naar de Soviet Unie.quote:Op vrijdag 26 december 2025 22:17 schreef ExTec het volgende:
[..]
Er zit een of andere gek in het kremlin, die waant zichzelf de volgende grote tsaar ofzo. En kan de neergang van de sovjet unie persoonlijk zo slecht verkroppen dat die maar krijgje gaat spelen.
Maar blijf hier vooral doen alsof putin, voor de verandering, weer zeer onbegrepen is. En alsof het daadwerkelijk meer om het lijf heeft dan mijn vorige alinea.
dat is mijn land dusquote:Op vrijdag 26 december 2025 23:25 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Het is een economie die gewoon groeit. Netto betaler in de EU.
Ze komt uit de fascistische jeugdbeweging. Ze is heel erg rechts.
Anti woke. Anti homo rechten. Conservatief. En anti Russische invasie in Oekraïne.
Kan zomaar.
Italiaanse politici hebben een hele rijke traditie van dat je als premier of minister voor het eerst naar het ministerie gaat, de ambtenaren je eerst even meenemen naar een achterkamertje om je te vertellen hoe het e.e.a. echt werkt, en wat je gaat doen.quote:Op vrijdag 26 december 2025 23:25 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Het is een economie die gewoon groeit. Netto betaler in de EU.
Ze komt uit de fascistische jeugdbeweging. Ze is heel erg rechts.
Anti woke. Anti homo rechten. Conservatief. En anti Russische invasie in Oekraïne.
Kan zomaar.
Alleen was ze niet voor het eerst in de Italiaanse politiek. Zij heeft echt de rangen beklommen.quote:Op vrijdag 26 december 2025 23:28 schreef ExTec het volgende:
[..]
Italiaanse politici hebben een hele rijke traditie van dat je als premier of minister voor het eerst naar het ministerie gaat, de ambtenaren je eerst even meenemen naar een achterkamertje om je te vertellen hoe het e.e.a. echt werkt, en wat je gaat doen.
En pro-rus zijn, was gewoon geen optie.
Rusland zakt inderdaad snel wegquote:Op vrijdag 26 december 2025 22:20 schreef Wantie het volgende:
[..]
Oekraïne bepaalt zelf of ze door willen gaan met zich te verdedigen tegen Rusland of niet.
Verder worden beide landen getroffen door deze oorlog.
Rusland zakt ook steeds verder weg.
Dan wordt het een soort bluesky. Niks aan. Gewoon alleen maar de ergste trolls blokken. Niet vanwege iemands meningquote:Op vrijdag 26 december 2025 22:52 schreef ExTec het volgende:
[..]
Hey idee: kun je niet gewoon iedereen en alles blokkeren, minus je 'fellow travellers'?
Wordt het heerlijk rustig hier
Ja het zou ook zonde zijn als jij dat doet. Voor weer anderen geld dat wat minder.quote:Op vrijdag 26 december 2025 23:30 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dan wordt het een soort bluesky. Niks aan. Gewoon alleen maar de ergste trolls blokken. Niet vanwege iemands mening
quote:Op vrijdag 26 december 2025 23:34 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja het zou ook zonde zijn als jij dat doet. Voor weer anderen geld dat wat minder.
Ja.quote:
Bij de kerstdis moeten inhouden. Nu kan ik weer los.quote:
Grapje toch?quote:Op vrijdag 26 december 2025 23:36 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Bij de kerstdis moeten inhouden. Nu kan ik weer los.
Ja, afzien als je aantal uur per dag niet kan drinken.quote:Op vrijdag 26 december 2025 23:36 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Bij de kerstdis moeten inhouden. Nu kan ik weer los.
Duh grapje.quote:
Graag zelfs.quote:Op vrijdag 26 december 2025 23:38 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Duh grapje.
Ik zeg wat ik wil. Anoniem, en in het openbaar. En vrijwel overal.
Ik word anders wel moe van LXIV, bijvoorbeeld het gemiep over Kallas of dat je op Rusland geen invloed uitoefent.quote:Op vrijdag 26 december 2025 23:34 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja het zou ook zonde zijn als jij dat doet. Voor weer anderen geld dat wat minder.
Ik ben het ook inhoudelijk soms wel eens niet met hem eensquote:Op vrijdag 26 december 2025 23:40 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik word anders wel moe van LXIV, bijvoorbeeld het gemiep over Kallas of dat je op Rusland geen invloed uitoefent.
U is een kenner?quote:Op vrijdag 26 december 2025 23:23 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
mooie vrouw , en erg intelligent
ik heb zelf ook een rondborstige blonde russiche vrouw gehad, uit Kirgizie ,quote:
Ik denk dat als China Taiwan gaat pakken, ze Rusland een zetje geven om de Baltische staten aan te vallen.quote:Op vrijdag 26 december 2025 23:42 schreef Elan het volgende:
Zat ff dat verhaaltje van Rutte te lezen. Wat zou China er aan hebben om Europa aan te vallen samen met Rusland?
Ik heb er een thuis, alleen niet Russischquote:Op vrijdag 26 december 2025 23:44 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ik heb zelf ook een rondborstige blonde russiche vrouw gehad, uit Kirgizie ,
maar ze sprak russisch, dus ik weet er wel wat van ja
en trump dan venezuela en Groenland , en WW3 is erquote:Op vrijdag 26 december 2025 23:44 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Ik denk dat als China Taiwan gaat pakken, ze Rusland een zetje geven om de Baltische staten aan te vallen.
Zou wel zo slim zijn.
Denk niet dat putin zo dom is.quote:Op vrijdag 26 december 2025 23:44 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Ik denk dat als China Taiwan gaat pakken, ze Rusland een zetje geven om de Baltische staten aan te vallen.
Zou wel zo slim zijn.
Daarom is de VS zo druk om de verdediging van Oekraïne door Europa te laten doen, de VS heeft daar straks de handen vol.quote:Op vrijdag 26 december 2025 23:44 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Zou wel zo slim zijn.
Als afleiding? En Rusland is militair gezien niet in staat om Oekraïne winst te boeken. Laat staan de aanzienlijk versterkte NAVO-flank.quote:Op vrijdag 26 december 2025 23:44 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Zou wel zo slim zijn.
Het zou wel eens tijd worden dat we onze eigen boontjes kunnen doppen.quote:Op vrijdag 26 december 2025 23:46 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Daarom is de VS zo druk om de verdediging van Oekraïne door Europa te laten doen, de VS heeft daar straks de handen vol.
Zo slecht is dat allemaal niet bedoeld.
Dat is geen risico meer, dat is zo goed als zeker. Vooral vanwege de EfP.quote:Op vrijdag 26 december 2025 23:50 schreef Elan het volgende:
[..]
Als afleiding? En Rusland is militair gezien niet in staat om Oekraïne winst te boeken. Laat staan de aanzienlijk versterkte NAVO-flank.
En risico op triggeren Artikel 5
Als Oekraïne voorbij is, hebben ze opeens heel veel troepen over.quote:Op vrijdag 26 december 2025 23:50 schreef Elan het volgende:
[..]
Als afleiding? En Rusland is militair gezien niet in staat om Oekraïne winst te boeken. Laat staan de aanzienlijk versterkte NAVO-flank.
En risico op triggeren Artikel 5
Ik heb het idee dat de eigen defensie er niet zo in geloven nee, dus de verschillende Europese generalen. Ik kan slecht inschatten in wat Europa echt kan zonder steun en vooral transport door de VS.quote:Op vrijdag 26 december 2025 23:50 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Het zou wel eens tijd worden dat we onze eigen boontjes kunnen doppen.
Europese defensie van Europese grond.
Maar het is allemaal zo moeilijk in Europa. We lopen heel erg achter. En hebben onze prioriteiten als EU niet goed op orde.
Ik had een kerstdiner met een aantal mensen van de EU commissie.quote:Op vrijdag 26 december 2025 23:53 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat de eigen defensie er niet zo in geloven nee, dus de verschillende Europese generalen. Ik kan slecht inschatten in wat Europa echt kan zonder steun en vooral transport door de VS.
Was vast heel gezellig.quote:Op vrijdag 26 december 2025 23:55 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Ik had een kerstdiner met een aantal mensen van de EU commissie.
Voor alleen al space staan we nergens. De amazons en de starlinks zijn overal in space.
De EU praat over regulering. En heeft verders niets.
Slaap lekker.
China is een bedreiging voor Rusland omdat Rusland in het verleden delen van China heeft ingenomen die China gewoon weer gaat opeisen zonder dat Rusland daar veel aan kan doen.quote:Op vrijdag 26 december 2025 23:42 schreef Elan het volgende:
Zat ff dat verhaaltje van Rutte te lezen. Wat zou China er aan hebben om Europa aan te vallen samen met Rusland?
quote:Op zaterdag 27 december 2025 01:07 schreef alternatif het volgende:
er waren explosies te horen op de cam van mijn camhoertje
ze was erg geschrokken
kut russen
Omdat Rusland toen lamgeslagen in de touwen hing. De eerste 25 jaar na de val van de SU kregen ze sowieso maar weinig voor elkaar.quote:Op vrijdag 26 december 2025 23:09 schreef Repentless het volgende:
[..]
Ik reageerde hierop: "Ja, iedereen met enig historisch besef weet dat de Baltische Staten niet veilig zijn voor Rusland." Dus: in historische context zijn de Baltics niet veilig voor Rusland, als reactie op jouw opmerking dat de Baltics de volgende zijn.
Putin was al vijf jaar president voordat de Baltics toetraden tot de EU en de NAVO. Dus de simpele vraag: waarom heeft Rusland toen niet toegeslagen, als de Baltics in historische context niet veilig zijn voor Rusland? Waarom wachten tot ze wél NAVO- en EU-lid zijn, en waarom maakt ze dat nú in historische context niet veilig?
Dat is niet zo heel erg slim.quote:Op zaterdag 27 december 2025 07:54 schreef KareldeStoute het volgende:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)che-hackers-a4914886
En jij ontkent dat?quote:Op vrijdag 26 december 2025 23:20 schreef Repentless het volgende:
[..]
Jij gaf aan dat "iedereen met enig historisch besef weet dat de Baltische Staten niet veilig zijn voor Rusland",
Als een vrouw over een onveilig pad loopt, is het dan een 100% zekerheid dat haar onmiddellijk iets zal overkomen?quote:als reactie op dat de Baltics weten dat ze de volgende zijn als dit slaagt. Als je het in historische context plaatst zoals jij doet, waarom heeft Putin de Baltics dan niet ingelijfd toen ze nog geen EU- en NAVO-lid waren?
Omdat je nooit met zekerheid weet hoe ver Poetin zal gaan om zijn zin te krijgen.quote:En waarom zouden de Baltics nu ze dat wél zijn, niet veilig zijn voor Rusland?
Negon in 1992 alquote:Op zaterdag 27 december 2025 07:47 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Omdat Rusland toen lamgeslagen in de touwen hing. De eerste 25 jaar na de val van de SU kregen ze sowieso maar weinig voor elkaar.
Maar niet lang hierna was Georgië in 2008 het eerste slachtoffer en zes jaar later Oekraïne.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |