Ik denk dat als China Taiwan gaat pakken, ze Rusland een zetje geven om de Baltische staten aan te vallen.quote:Op vrijdag 26 december 2025 23:42 schreef Elan het volgende:
Zat ff dat verhaaltje van Rutte te lezen. Wat zou China er aan hebben om Europa aan te vallen samen met Rusland?
Ik heb er een thuis, alleen niet Russischquote:Op vrijdag 26 december 2025 23:44 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ik heb zelf ook een rondborstige blonde russiche vrouw gehad, uit Kirgizie ,
maar ze sprak russisch, dus ik weet er wel wat van ja
en trump dan venezuela en Groenland , en WW3 is erquote:Op vrijdag 26 december 2025 23:44 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Ik denk dat als China Taiwan gaat pakken, ze Rusland een zetje geven om de Baltische staten aan te vallen.
Zou wel zo slim zijn.
Denk niet dat putin zo dom is.quote:Op vrijdag 26 december 2025 23:44 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Ik denk dat als China Taiwan gaat pakken, ze Rusland een zetje geven om de Baltische staten aan te vallen.
Zou wel zo slim zijn.
Daarom is de VS zo druk om de verdediging van Oekraïne door Europa te laten doen, de VS heeft daar straks de handen vol.quote:Op vrijdag 26 december 2025 23:44 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Zou wel zo slim zijn.
Als afleiding? En Rusland is militair gezien niet in staat om Oekraïne winst te boeken. Laat staan de aanzienlijk versterkte NAVO-flank.quote:Op vrijdag 26 december 2025 23:44 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Zou wel zo slim zijn.
Het zou wel eens tijd worden dat we onze eigen boontjes kunnen doppen.quote:Op vrijdag 26 december 2025 23:46 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Daarom is de VS zo druk om de verdediging van Oekraïne door Europa te laten doen, de VS heeft daar straks de handen vol.
Zo slecht is dat allemaal niet bedoeld.
Dat is geen risico meer, dat is zo goed als zeker. Vooral vanwege de EfP.quote:Op vrijdag 26 december 2025 23:50 schreef Elan het volgende:
[..]
Als afleiding? En Rusland is militair gezien niet in staat om Oekraïne winst te boeken. Laat staan de aanzienlijk versterkte NAVO-flank.
En risico op triggeren Artikel 5
Als Oekraïne voorbij is, hebben ze opeens heel veel troepen over.quote:Op vrijdag 26 december 2025 23:50 schreef Elan het volgende:
[..]
Als afleiding? En Rusland is militair gezien niet in staat om Oekraïne winst te boeken. Laat staan de aanzienlijk versterkte NAVO-flank.
En risico op triggeren Artikel 5
Ik heb het idee dat de eigen defensie er niet zo in geloven nee, dus de verschillende Europese generalen. Ik kan slecht inschatten in wat Europa echt kan zonder steun en vooral transport door de VS.quote:Op vrijdag 26 december 2025 23:50 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Het zou wel eens tijd worden dat we onze eigen boontjes kunnen doppen.
Europese defensie van Europese grond.
Maar het is allemaal zo moeilijk in Europa. We lopen heel erg achter. En hebben onze prioriteiten als EU niet goed op orde.
Ik had een kerstdiner met een aantal mensen van de EU commissie.quote:Op vrijdag 26 december 2025 23:53 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat de eigen defensie er niet zo in geloven nee, dus de verschillende Europese generalen. Ik kan slecht inschatten in wat Europa echt kan zonder steun en vooral transport door de VS.
Was vast heel gezellig.quote:Op vrijdag 26 december 2025 23:55 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Ik had een kerstdiner met een aantal mensen van de EU commissie.
Voor alleen al space staan we nergens. De amazons en de starlinks zijn overal in space.
De EU praat over regulering. En heeft verders niets.
Slaap lekker.
China is een bedreiging voor Rusland omdat Rusland in het verleden delen van China heeft ingenomen die China gewoon weer gaat opeisen zonder dat Rusland daar veel aan kan doen.quote:Op vrijdag 26 december 2025 23:42 schreef Elan het volgende:
Zat ff dat verhaaltje van Rutte te lezen. Wat zou China er aan hebben om Europa aan te vallen samen met Rusland?
quote:Op zaterdag 27 december 2025 01:07 schreef alternatif het volgende:
er waren explosies te horen op de cam van mijn camhoertje
ze was erg geschrokken
kut russen
Omdat Rusland toen lamgeslagen in de touwen hing. De eerste 25 jaar na de val van de SU kregen ze sowieso maar weinig voor elkaar.quote:Op vrijdag 26 december 2025 23:09 schreef Repentless het volgende:
[..]
Ik reageerde hierop: "Ja, iedereen met enig historisch besef weet dat de Baltische Staten niet veilig zijn voor Rusland." Dus: in historische context zijn de Baltics niet veilig voor Rusland, als reactie op jouw opmerking dat de Baltics de volgende zijn.
Putin was al vijf jaar president voordat de Baltics toetraden tot de EU en de NAVO. Dus de simpele vraag: waarom heeft Rusland toen niet toegeslagen, als de Baltics in historische context niet veilig zijn voor Rusland? Waarom wachten tot ze wél NAVO- en EU-lid zijn, en waarom maakt ze dat nú in historische context niet veilig?
Dat is niet zo heel erg slim.quote:Op zaterdag 27 december 2025 07:54 schreef KareldeStoute het volgende:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)che-hackers-a4914886
En jij ontkent dat?quote:Op vrijdag 26 december 2025 23:20 schreef Repentless het volgende:
[..]
Jij gaf aan dat "iedereen met enig historisch besef weet dat de Baltische Staten niet veilig zijn voor Rusland",
Als een vrouw over een onveilig pad loopt, is het dan een 100% zekerheid dat haar onmiddellijk iets zal overkomen?quote:als reactie op dat de Baltics weten dat ze de volgende zijn als dit slaagt. Als je het in historische context plaatst zoals jij doet, waarom heeft Putin de Baltics dan niet ingelijfd toen ze nog geen EU- en NAVO-lid waren?
Omdat je nooit met zekerheid weet hoe ver Poetin zal gaan om zijn zin te krijgen.quote:En waarom zouden de Baltics nu ze dat wél zijn, niet veilig zijn voor Rusland?
Negon in 1992 alquote:Op zaterdag 27 december 2025 07:47 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Omdat Rusland toen lamgeslagen in de touwen hing. De eerste 25 jaar na de val van de SU kregen ze sowieso maar weinig voor elkaar.
Maar niet lang hierna was Georgië in 2008 het eerste slachtoffer en zes jaar later Oekraïne.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |