abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 26 december 2025 @ 22:11:52 #76
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_219606591
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 december 2025 22:09 schreef LXIV het volgende:

[..]
Ik zeg neit dat ze Rusland niet kent. Ik zeg dat ze weinig historisch besef heeft voor een vrouw met haar functie/positie.
Ik ben er niet van overtuigd dat het van belang is.

Meegaan met in de messias psychose van putin is allicht leuk als je klinisch psychiater bent, voor een europese comissaris zie ik dat niet.
I fought the war, but the war won't stop, for the love of god.
I fought the war, but the war won.
pi_219606596
quote:
10s.gif Op vrijdag 26 december 2025 22:10 schreef ExTec het volgende:

[..]
Oekraine heeft ook nooit gevraagd aan de EU om dit te doen.

Men is daar nu louter mee bezig vanwege het ego van die oranje mongool, geen enkele andere reden.
[..]
Ja, precies.
[..]

Poetin pesten is niet lief :'(
  vrijdag 26 december 2025 @ 22:13:36 #78
6484 ExTec
pi_219606621
quote:
10s.gif Op vrijdag 26 december 2025 22:12 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Poetin pesten is niet lief :'(
Ja, LEAVE PUTIN ALONE! :'( :'( :'(
pi_219606631
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 december 2025 22:07 schreef LXIV het volgende:

[..]
Dat er geen oplossing ligt is niet in het bijzonder te wijten aan de EU.
Klopt, die hadden vanaf het begin vol moeten inzetten op militaire steun aan Oekraïne.
In plaats van net te weinig om de frontlinies te kunnen verdedigen.
Vooral in het begin was Rusland een ongeorganiseerd zootje.
Dat had de EU moeten aangrijpen om de Russen uit Oekraïne te schoppen.

quote:
Maar de EU als geheel heeft weinig gedaan om een oplossing te vinden, heeft Rusland soms verder van de onderhandelingstafel gejaagd
Precies.
De EU had Rusland nooit de tijd moeten geven om zich te herpakken.

quote:
(Kalas met haar rare uitspraken) en sowieso nooit eenheid van opvatting, doelstelling of belang getoond. Wat de EU gedaan heeft, heeft vooral bijgedragen aan de verlenging van het conflict, niet aan de beeindiging.
Tja, achteraf kijk je de koe in de kont.

En met Trump aan de macht is het niet beter geworden.
Amerika onder Biden had ook veel sneller moeten anticiperen en niet zo afwachtend moeten zijn bij de wapenleveranties.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
  vrijdag 26 december 2025 @ 22:14:10 #80
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_219606636
quote:
7s.gif Op vrijdag 26 december 2025 22:11 schreef ExTec het volgende:

[..]
Ik ben er niet van overtuigd dat het van belang is.

Meegaan met in de messias psychose van putin is allicht leuk als je klinisch psychiater bent, voor een europese comissaris zie ik dat niet.
Het gaat niet om meegaan met de een of andere psychose maar om te begrijpen hoe een bepaalde situatie is ontstaan, wat de reden is waarom bepaalde zaken in bepaalde landen gevoelig liggen, etc.
Je kunt bijvoorbeeld de relatie Duitsland-Israel nooit begrijpen als je niet weet wat de holocaust is.
The End Times are wild
  vrijdag 26 december 2025 @ 22:17:24 #81
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_219606690
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 december 2025 22:13 schreef Wantie het volgende:

[..]
Klopt, die hadden vanaf het begin vol moeten inzetten op militaire steun aan Oekraïne.
In plaats van net te weinig om de frontlinies te kunnen verdedigen.
Vooral in het begin was Rusland een ongeorganiseerd zootje.
Dat had de EU moeten aangrijpen om de Russen uit Oekraïne te schoppen.
[..]
Precies.
De EU had Rusland nooit de tijd moeten geven om zich te herpakken.
[..]
Tja, achteraf kijk je de koe in de kont.

En met Trump aan de macht is het niet beter geworden.
Amerika onder Biden had ook veel sneller moeten anticiperen en niet zo afwachtend moeten zijn bij de wapenleveranties.
Dat meteen voor de maximale ondersteuning gaan ipv telkens net genoeg geven om Oekraine niet te laten verliezen een veel betere keuze was geweest ben ik met je eens. Al had dat ook zekere risico's met zich meegebracht.
Maar nu wordt het eindeloos gerekt en wordt Oekraine zowel geen overwinning gegund alsook geen bestand. Nu bloedt Oekraine gewoon dood, door sneuvelen en immigratie. Over drie jaar wonen er nog 22 miljoen mensen als het zo doorgaat. Misschien in 2035 wel minder mensen dan op dat moment in Nederland.
The End Times are wild
  vrijdag 26 december 2025 @ 22:17:50 #82
6484 ExTec
pi_219606697
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 december 2025 22:14 schreef LXIV het volgende:

[..]
Het gaat niet om meegaan met de een of andere psychose maar om te begrijpen hoe een bepaalde situatie is ontstaan,
Er zit een of andere gek in het kremlin, die waant zichzelf de volgende grote tsaar ofzo. En kan de neergang van de sovjet unie persoonlijk zo slecht verkroppen dat die maar krijgje gaat spelen.

Maar blijf hier vooral doen alsof putin, voor de verandering, weer zeer onbegrepen is. En alsof het daadwerkelijk meer om het lijf heeft dan mijn vorige alinea.
pi_219606700
quote:
10s.gif Op vrijdag 26 december 2025 22:09 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
En in de Baltische Staten beseffen ze wel dat ze gewoon het volgende slachtoffer zijn als dit slaagt.

Maar voor onze “nuttige idioten” is dat besef natuurlijk verschrikkelijk. Hun grote held Poetin zou dat natuurlijk nooit doen…
Ja, iedereen met enig historisch besef weet dat de Baltische Staten niet veilig zijn voor Rusland.
Zelfs Finland waant zich niet veilig en heeft een enorm verdedigingsapparaat tegen Rusland.
En werd lid van de NAVO toen ze zagen wat Rusland met Oekraïne deed..
  vrijdag 26 december 2025 @ 22:18:57 #84
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_219606716
quote:
7s.gif Op vrijdag 26 december 2025 22:17 schreef ExTec het volgende:

[..]
Er zit een of andere gek in het kremlin, die waant zichzelf de volgende grote tsaar ofzo. En kan de neergang van de sovjet unie persoonlijk zo slecht verkroppen dat die maar krijgje gaat spelen.

Maar blijf hier vooral doen alsof putin, voor de verandering, weer zeer onbegrepen is. En alsof het daadwerkelijk meer om het lijf heeft dan mijn vorige alinea.
Je verzint nu dingen die ik in de verste verte nog niet gezegd heb. Ik zeg dat historisch besef belangrijk is voor diplomatieke functies. Jij maakt ervan dat ik zeg dat je begrip moet hebben voor megalomane dictators!
The End Times are wild
pi_219606728
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 december 2025 22:17 schreef LXIV het volgende:

[..]
Dat meteen voor de maximale ondersteuning gaan ipv telkens net genoeg geven om Oekraine niet te laten verliezen een veel betere keuze was geweest ben ik met je eens. Al had dat ook zekere risico's met zich meegebracht.
Maar nu wordt het eindeloos gerekt en wordt Oekraine zowel geen overwinning gegund alsook geen bestand. Nu bloedt Oekraine gewoon dood, door sneuvelen en immigratie. Over drie jaar wonen er nog 22 miljoen mensen als het zo doorgaat. Misschien in 2035 wel minder mensen dan op dat moment in Nederland.
Oekraïne bepaalt zelf of ze door willen gaan met zich te verdedigen tegen Rusland of niet.

Verder worden beide landen getroffen door deze oorlog.

Rusland zakt ook steeds verder weg.
  vrijdag 26 december 2025 @ 22:20:18 #86
6484 ExTec
pi_219606736
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 december 2025 22:18 schreef LXIV het volgende:

[..]
Je verzint nu dingen die ik in de verste verte nog niet gezegd heb. Ik zeg dat historisch besef belangrijk is voor diplomatieke functies. Jij maakt ervan dat ik zeg dat je begrip moet hebben voor megalomane dictators!
Dus we hebben overeenstemming dat:

quote:
7s.gif Op vrijdag 26 december 2025 22:17 schreef ExTec het volgende:

[..]

Dit gewoon correct is?
pi_219606764
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 december 2025 22:00 schreef LXIV het volgende:

[..]
Het gaat erom of er structureel wordt bijgedragen aan oplossing van het conflict. Rusland is een gegeven, daar oefen je geen invloed op uit. Op je eigen diplomaten wel.
Rusland is geen gegeven. Dat is misschien wat de Russische propaganda je vertelt, maar het is absoluut niet waar.

Door sancties wordt de Russische economie ernstig beperkt, en door Oekraïne te blijven steunen lopen de kosten voor Rusland op.

Het is natuurlijk niet zo dat Rusland nu snel verslagen wordt, maar dat de Russische economie piept en kraakt lijkt me duidelijk.
  vrijdag 26 december 2025 @ 22:22:02 #88
6484 ExTec
pi_219606768
Kallas is een advocaat en MBA.

Soit, prima creds wat mij betreft.

Niet iedereen heeft (krijgs)geschiedenis als hobby.
  vrijdag 26 december 2025 @ 22:23:12 #89
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_219606791
quote:
7s.gif Op vrijdag 26 december 2025 22:20 schreef ExTec het volgende:

[..]
[..]
Dit gewoon correct is?
Het zou kunnen dat Putin een drijfveer heeft de Soviet-Unie te herstellen. Hij heeft in ieder geval wel eens gezegd dat hij het een catastrophe vond dat de Soviet-Unie uiteen gevallen was. Of hij het realistisch acht dit nog te kunnen herstellen weet ik niet.
The End Times are wild
pi_219606795
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 december 2025 22:08 schreef LXIV het volgende:
Dat kan, alhoewel ik niet weet of pakket 19? nog echt veel zoden aan de dijk zal zetten qua Rusland treffen.
Als je het ziet als een methode om Rusland naar de onderhandelingstafel te krijgen dan zijn de acties van Trump om Ruslands olieuitvoer te treffen veel effectiever geweest dan welke maatregel van de EU dan ook.
Ah, Trump heeft nu een maatregel tegen Rusland genomen. Eén. En dan is het de vraag hoe lang het effectief is en wanneer Rusland er weer omheen weet te werken.
pi_219606801
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 december 2025 22:08 schreef LXIV het volgende:

[..]
Dat kan, alhoewel ik niet weet of pakket 19? nog echt veel zoden aan de dijk zal zetten qua Rusland treffen.
Als je het ziet als een methode om Rusland naar de onderhandelingstafel te krijgen dan zijn de acties van Trump om Ruslands olieuitvoer te treffen veel effectiever geweest dan welke maatregel van de EU dan ook.
In feite maakt niet uit wie de sancties invoert.
Amerika kan als olie exporterend land natuurlijk eenvoudiger sancties opleggen tegen de Russische olie industrie.

De EU zou Oekraïne kunnen helpen bij het aanvallen van de oliesector.
Wie weet doet de EU dat al zonder dat wij op de hoogte zijn.
  vrijdag 26 december 2025 @ 22:24:45 #92
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_219606813
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 december 2025 22:21 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Rusland is geen gegeven. Dat is misschien wat de Russische propaganda je vertelt, maar het is absoluut niet waar.

Door sancties wordt de Russische economie ernstig beperkt, en door Oekraïne te blijven steunen lopen de kosten voor Rusland op.

Het is natuurlijk niet zo dat Rusland nu snel verslagen wordt, maar dat de Russische economie piept en kraakt lijkt me duidelijk.
Met 'Rusland is een gegeven' bedoel ik dat Rusland dus zelf bepaalt wat het doet en zegt, maar dat wij daarom nog niet zelf een contraproductief beleid hoeven te voeren.
The End Times are wild
pi_219606820
quote:
7s.gif Op vrijdag 26 december 2025 22:20 schreef ExTec het volgende:

[..]
[..]
Dit gewoon correct is?
Hij had het over niet meegaan met megalomane personen als Trump en Poetin en wel besef hebben van historie in diplomatieke key functies.
Jij maakt er een totaal andere discussie van over Poetin.
Vakman pur sang
pi_219606822
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 december 2025 22:23 schreef LXIV het volgende:

[..]
Het zou kunnen dat Putin een drijfveer heeft de Soviet-Unie te herstellen. Hij heeft in ieder geval wel eens gezegd dat hij het een catastrophe vond dat de Soviet-Unie uiteen gevallen was. Of hij het realistisch acht dit nog te kunnen herstellen weet ik niet.
Volledig niet, maar Poetin zit wel te rotzooien in meerdere voormalige Sovjet republieken, om die steeds meer in de Russische invloedssfeer te trekken.
  vrijdag 26 december 2025 @ 22:25:25 #95
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_219606830
quote:
7s.gif Op vrijdag 26 december 2025 22:22 schreef ExTec het volgende:
Kallas is een advocaat en MBA.

Soit, prima creds wat mij betreft.

Niet iedereen heeft (krijgs)geschiedenis als hobby.
Ik kijk niet naar haar CV maar naar haar acties en uitspraken.
The End Times are wild
pi_219606844
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 december 2025 22:17 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ja, iedereen met enig historisch besef weet dat de Baltische Staten niet veilig zijn voor Rusland.
Zelfs Finland waant zich niet veilig en heeft een enorm verdedigingsapparaat tegen Rusland.
En werd lid van de NAVO toen ze zagen wat Rusland met Oekraïne deed..
Ach, daarom. Maar uiteraard weten onze bewonderaars van Rusland het stukken beter _O-
  vrijdag 26 december 2025 @ 22:26:20 #97
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_219606853
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 december 2025 22:23 schreef Wantie het volgende:

[..]
In feite maakt niet uit wie de sancties invoert.
Amerika kan als olie exporterend land natuurlijk eenvoudiger sancties opleggen tegen de Russische olie industrie.

De EU zou Oekraïne kunnen helpen bij het aanvallen van de oliesector.
Wie weet doet de EU dat al zonder dat wij op de hoogte zijn.
Dat doet de EU sws, dat is geen geheim
The End Times are wild
pi_219606872
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 december 2025 22:25 schreef LXIV het volgende:

[..]
En die veroordeel je zonder enige kennis van zaken. Wat dat betreft is het heerlijk opzichtig.
pi_219606878
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 december 2025 22:25 schreef Wantie het volgende:

[..]
Volledig niet, maar Poetin zit wel te rotzooien in meerdere voormalige Sovjet republieken, om die steeds meer in de Russische invloedssfeer te trekken.
Dat is historisch gezien ook niet gek nadat ze waren ingelijfd tot de EU, in een tijd dat Rusland niks kon.
In onze ogen niet correct.
Maar als Poetin nu wegvalt gaat een ander dat wel doen. Het is ook gewoon wat het volk wil, Rusland als grote natie.
Vakman pur sang
  vrijdag 26 december 2025 @ 22:30:50 #100
6484 ExTec
pi_219606928
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 december 2025 22:25 schreef LXIV het volgende:

[..]
Ik kijk naar haar bewezen qualificaties, en niet naar haar uitspraken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')