Wat bizar zeg, stomme lui gewoonquote:Op maandag 22 december 2025 13:56 schreef AnneX het volgende:
Dank voor jullie tips.
Die van Laura lijkt mij een prima mix van zoet en tiramisu.
‘Mijn’ beproefde recept is met limoenen. En IEDEREEN en ALTIJD is daarover al enthousiast sinds 2013en vraagt erom bij gelegenheden en verjaardagen.
Dezelfde mensen als nu hè!
Dat rode fruit is overigens ook aantrekkelijk.
Hè verdorie…even nadenken.
Je gaat nou toch niet zelf zuur worden over mensen die zuur doen over iets wat ze te zuur vinden, he?quote:Op maandag 22 december 2025 13:56 schreef AnneX het volgende:
Dank voor jullie tips.
‘Mijn’ beproefde recept is met limoenen. En IEDEREEN en ALTIJD is daarover al enthousiast sinds 2013en vraagt erom bij gelegenheden en verjaardagen.
quote:Op maandag 22 december 2025 14:58 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Je gaat nou toch niet zelf zuur worden over mensen die zuur doen over iets wat ze te zuur vinden, he?
Moet ik nog even in de bak Bijbel en patisserie bijbel kijken?quote:Op maandag 22 december 2025 13:56 schreef AnneX het volgende:
Dank voor jullie tips.
Ik denk inderdaad uit de coronatijd, aan mijn baksels te zienquote:Op woensdag 24 december 2025 21:35 schreef laziness het volgende:
Is de OP niet al heel oud inmiddels en al topics en daarmee jaren hetzelfde? 🙈
@Goitske dank je wel voor de moeite!quote:Op woensdag 24 december 2025 21:08 schreef Goitske het volgende:
[..]
Moet ik nog even in de bak Bijbel en patisserie bijbel kijken?
Oh ben benieuwd of zuurpruim en co hen zoet genoeg vindenquote:Op woensdag 24 december 2025 21:51 schreef AnneX het volgende:
[..]
@:Goitske dank je wel voor de moeite!
Inmiddels staat die van Laura in de koelkast. Veel werk ook.
Ben benieuwd hoe het gaat smaken en hoe het bevalt.
Met een extra schep suiker.![]()
Echt? Grappig, ik vind de recepten van Laura juist wat toegankelijker dan die van Rutger. Qua maken dan vooral, maar qua smaak ook prima.quote:Op donderdag 25 december 2025 08:33 schreef Goitske het volgende:
Ik vertrouw de recepten van Laura niet altijd zoals die van Rutger. Heb al een paar x iets gehad dacht ik dacht hmmm dus hoop dat hij heel lekker is
Ziet er mooi uit! Ik vind die vertakking mooooi!quote:Op vrijdag 26 december 2025 08:22 schreef douche-eendje het volgende:
Ik maakte een Buche de Noël![]()
[ afbeelding ]
De buitenste laag is inderdaad een ganache.quote:Op vrijdag 26 december 2025 12:19 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Ziet er mooi uit! Ik vind die vertakking mooooi!![]()
Vraagje uit interesse: is de buitenste bruine chocola of ganache oid? Want als dat chocola is, wordt het dan niet wat te machtig?
Ik heb dus een paar keer gehad dat het niet helemaal top ging.quote:Op donderdag 25 december 2025 08:49 schreef Hupje het volgende:
[..]
Echt? Grappig, ik vind de recepten van Laura juist wat toegankelijker dan die van Rutger. Qua maken dan vooral, maar qua smaak ook prima.
Kan ik me voorstellen!quote:Op vrijdag 26 december 2025 12:25 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
De buitenste laag is inderdaad een ganache.
De luchtige cake in combinatie met de vulling (mascarpone, slagroom, poedersuiker en kleine stukjes pure chocolade voor een chrunch effect) en ganache waren heel mooi gebalanceerd.
Voor het recept, op instagram: Patisjanne. Ik vond hem echt leuk om te maken.
Je kunt dan maar beter dan alleen de lekkere baksels 'op jouw vork nemen'-> woordspeling-alert!quote:Op vrijdag 26 december 2025 12:50 schreef Goitske het volgende:
[..]
Ik heb dus een paar keer gehad dat het niet helemaal top ging.
Ik moet zeggen heb nu eea uit de patisserie bijbel gemaakt echt goed te doen.
Grootste probleem bij mij was mijn eigen hoofd aangezien ik al 3 maanden met een burnout thuis zat en te veel hooi op mn vork heb genomen
Wat veel!quote:Op vrijdag 26 december 2025 12:51 schreef Goitske het volgende:
Samen gevat
Financiers basis met amandelschaafsel bovenop
Financiers kokos limoen
Madeleines
Merengue met wat koffie er door
Merengue vanille met chocolade voetje
En aangezien ik chocolade over had wat gesmolten was er ook nog snel pindarotsjes gemaakt
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Ik heb van beiden boeken staan, kinderbakboek van Laura vond ik echt ideaal voor de kinderen. Ze hebben beiden wat alleen bij Laura is het idd wel handig even opmerkingen soms te lezenquote:Op vrijdag 26 december 2025 13:14 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Je kunt dan maar beter dan alleen de lekkere baksels 'op jouw vork nemen'-> woordspeling-alert!![]()
![]()
Gelukkig kun je bakken, los van kersstress, ook gewoon lekker rustig aan doen![]()
Ik vind het fijne van Laura dat er veel reacties zijn op haar recepten, als er dan iets niet klopt dan wordt dat daar wel gemeld. Dus die lees ik allemaal na over het algemeen, dat helpt erg. Bovendien reageert Laura ook nu nog op oude recpten, Rutger sluit ze na een tijdje af (wat ik best begrijp). En bij Rutger zijn over het algemeen wat minder reacties... (en nee, ik heb geen belang bij een van beiden)
Thanksquote:
Maak er maar een klein rondje van dan... (just a thoughtquote:Op vrijdag 26 december 2025 15:45 schreef Goitske het volgende:
[..]
Thanks
Heb net liggen slapen was helemaal kapot van in de keuken staan.
Ben nu bij mn schoonzusjes de schaal was zo leeg, vanavond nog een rondje
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dan eet ik niet alles op. Doe het in de vriezer en later in het tosti-ijzer.
Succes.
P.S. er ís zeker weten een brood bak topic en ik kan het niet vinden.
Vlg google is #29 gesloten door #Kanaroe en #30 is alvast oliebollen bakken… @qltel post er ook.
[ Bericht 8% gewijzigd door AnneX op 26-12-2025 19:38:04 ]
quote:Op vrijdag 26 december 2025 19:30 schreef AnneX het volgende:
Hi Child…kun je iets met deze info? Al is het niet in de airfryer…SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dan eet ik niet alles op. Doe het in de vriezer en later in het tosti-ijzer.
Succes.
P.S. er ís zeker weten een brood bak topic en ik kan het niet vinden.
Vlg google is #29 gesloten door #Kanaroe en #30 is alvast oliebollen bakken… @:qltel post er ook.
Dank je wel! Ik ga het nog eens een kans gevenen ik heb een heel duidelijk boek gelukkig
Door jouw filmpje wel zin! Echter heb ik geen bloem of gist of melk of olie in huis. Maandag misschien en anders in het nieuwe jaar
En ik zal even zoeken naar het broodtopic
Oliebollen vind ik stiekem hele vieze dingenkoop er wel elk jaar één en het valt altijd tegen
Deze is gewoon open: het broodbakforumquote:Op vrijdag 26 december 2025 19:40 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
En ik zal even zoeken naar het broodtopic
Yes dank u!quote:Op vrijdag 26 december 2025 19:43 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Deze is gewoon open: het broodbakforum
Ja komt het wel zo'n beetje op neer. Hier dessert, koekjes, taarten, gebak, cakes, deegwaren (pasteitjes, croissants, etc.), etcetera enzovoorts en verders, daar alles met brood bakken, misschien ook wel wat met deeg (dat is dan wat overlap)quote:Op vrijdag 26 december 2025 19:45 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Yes dank u!
Wist niet dat het een apart topic was
Zoete lekkernijen hier en brood daar dus?
quote:Op vrijdag 26 december 2025 19:50 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Ja komt het wel zo'n beetje op neer. Hier dessert, koekjes, taarten, gebak, cakes, deegwaren (pasteitjes, croissants, etc.). Brood bakken is toch best wel een apart vak met ook wel een apart soort mensen (wat stoerder misschien). Je zag bijvoorbeeld bij de laatste Heel Holland Bakt dat alle deelnemers, hoe goed ook, behoorlijk wat moeite hadden met brood bakken.
Veel plezier!!
Is goed te doen, als je gewone recepten hebt moet je de temperatuur lager zetten maar uit een airfryer boek is dat wel aangepastquote:Op vrijdag 26 december 2025 19:09 schreef ChildoftheStars het volgende:
Jullie zijn meesterlijke bakkers.
Ik kan wel koekjes en taarten bakken. Brood mislukt altijd
Nu heb ik een airfryer gekregen met kookboeken erbij. Waarvan één een bakboek is.
Is brood bakken in een airfryer gemakkelijker?
Bij mijn laatste poging tot brood kon ik iemand ermee doodslaan. Scones en zoet gedoe lukt... alleen ik wil eigen brood leren bakken
Dus als iemand tips vooraf heeft: graag!
You go girl!quote:Op vrijdag 26 december 2025 19:52 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Dank je wel!
Wil beide wat meer doen
Dan is deze softie misschien toch stoer en robuust
Denk vaker brood en zoet eens per maand hooguit oid
Je gaat meer van me horen en zien![]()
Dank je wel voor je advies!quote:Op vrijdag 26 december 2025 19:52 schreef Goitske het volgende:
[..]
Is goed te doen, als je gewone recepten hebt moet je de temperatuur lager zetten maar uit een airfryer boek is dat wel aangepast
Ik heb 2 jaar geen oven gehad deed alles met de airfryer
Gewoon volgen en goed kijken naar je baksels hoe het gaat.quote:Op vrijdag 26 december 2025 19:54 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Dank je wel voor je advies!
Geen oven lijkt me best pittig
Het is een boek dat echt voor de airfryer is geschreven. Dus zodoende...
Zo klinkt het simpelquote:Op vrijdag 26 december 2025 19:52 schreef Goitske het volgende:
[..]
Brood is gewoon een kwestie van doen en goed kneden, goed je tijd nemen voor het rijzen etc en evt een kern thermometer gebruiken om zeker te zijn dat hij binnenin goed is. Uit mijn hoofd moet de kern temperatuur 60+ zijn meer weet het niet helemaal zeker zou het even moeten opzoeken
Ik kan je ook aanraden om zelf een fles vanille extract te maken. Dat vanille essence in de winkel vind ik echt bagger en stokjes elke keer zijn duur. Het is even investeren maar je doet lang met een fles evt niet direct een liter maken maar bijv een halve liter ofzo is qua kosten iets vriendelijker. Gebruk je toch een vanille peul steek de lege peul in suiker voor vanille suiker of doe hem bij je extractquote:Op vrijdag 26 december 2025 19:57 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Zo klinkt het simpel
Ik had toen een slechte oven (zelfs een eenvoudige quiche were niet gaar)
Mijn avontuur met brood ga ik in het broodtopic delen. En andere baksels hier
Zoveel zin in... moet echt meer basis ingrediënten in huis hebben standaard... moet nu wachten
Je hebt helemaal gelijk en goede tips van vanillequote:Op vrijdag 26 december 2025 21:30 schreef Goitske het volgende:
[..]
Ik kan je ook aanraden om zelf een fles vanille extract te maken. Dat vanille essence in de winkel vind ik echt bagger en stokjes elke keer zijn duur. Het is even investeren maar je doet lang met een fles evt niet direct een liter maken maar bijv een halve liter ofzo is qua kosten iets vriendelijker. Gebruk je toch een vanille peul steek de lege peul in suiker voor vanille suiker of doe hem bij je extract
Bloem, zelfrijzend bakmeel, gist, bakpoeder eieren en boter op voorraad kun je altijd wel wat maken in combinatie met wat je wel in huis hebt
Gewoon bij je boodschappen iets meenemen. Even een pak bloem, zakjes bakpoeder en gist valt mee wat je dan extra hebt volgende keer neem je weer wat anders mee.quote:Op vrijdag 26 december 2025 21:33 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Je hebt helemaal gelijk en goede tips van vanille
En ik ben heel slecht met voorradenlangzaam maar even bij elkaar gaan scharrelen. Kan niet in een keer op de fiets maandag
Dank je welquote:Op vrijdag 26 december 2025 21:38 schreef Goitske het volgende:
[..]
Gewoon bij je boodschappen iets meenemen. Even een pak bloem, zakjes bakpoeder en gist valt mee wat je dan extra hebt volgende keer neem je weer wat anders mee.
Ik bestel aan het begin van de maand alle voorraden die aangevuld moeten worden loop ik alles bij langs.
Voor invetten van je bakblikken heb ik de voorkeur voor bakspray van panko of pam
Meel soorten bestel ik ook graag bij de molen meestal de zuidmolen deze heeft ook de panko spray. Heb nu pam omdat ik besteld bij baktotaal
Home - De Zuidmolen https://share.google/AlCh7Z1oE5r8YrV2u
Misschien staat er in een van die airfryer boeken wel een recept met alleen de basisingredienten van brood: bloem, zout, gist en water. Dan kun je daar alvast mee beginnen en hoef je nu geen eieren en melk mee te nemen. Want het is toch zo dat hoe meer ingrediënten je toevoegt, hoe minder goed je weet waar het aan ligt als het fout gaat. Nou ja, zomaar evenquote:Op vrijdag 26 december 2025 21:42 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Dank je wel
Gist en zo kan ik maandag ook meenemen idd
Alleen eieren en melk heb ik maandag geen ruimte over in de fietstassen. Dus even keuzes maken
Dank je wel voor de tip!quote:Op zaterdag 27 december 2025 12:53 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Misschien staat er in een van die airfryer boeken wel een recept met alleen de basisingredienten van brood: bloem, zout, gist en water. Dan kun je daar alvast mee beginnen en hoef je nu geen eieren en melk mee te nemen. Want het is toch zo dat hoe meer ingrediënten je toevoegt, hoe minder goed je weet waar het aan ligt als het fout gaat. Nou ja, zomaar even
Dit komt goed!quote:Op zaterdag 27 december 2025 12:58 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Dank je wel voor de tip!
Ja klopt, hij heeft een "basis recept" en daar dan allerlei complexe dingen voor bijzonder brood.
Gist is zo klein, past wel in de fietstas idd en de rest heb ik of had ik voor andere dingen nodig.
Moet alleen nog even een goede keukenweegschaal kopen. Dat ding dat ik nu heb is... niet goed voor precies meten, zullen we dan maar netjes zeggen
Edit: keukenweegschaaltje is besteld. Die is er dinsdag.
En anders is het simpelweg pech met plezier toch !quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 27 december 2025 15:39 schreef AnneX het volgende:
Doe maar niet: oliebollencakehttps://www.lekkerensimpel.com/wprm_print/oliebollencake#
Blijkbaar de langwerpige cake vorm (vies) weggegooid, dus de muffin vorm maar gebruikt.
Bakpapier kleeft aan het deeg. Dus niet gebruiken evt.
De bovenlaag wordt inderdaad zo knapperig ( en taai) als een oliebol.
Een bakje uitgelekte granaatappel pitten erbij, een appel in stukjes, geconfijte gember bolletjes in kleine stukjes, een eetlepel ah. ontbijtmix dadel,vijg.
Kan ik ook weer afstrepen.Het ziet er wel aantrekkelijk uitSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zelfs voor deze persoon die eigenlijk oliebollen niet lekker vindt![]()
Doe maar niet: oliebollencakehttps://www.lekkerensimpel.com/wprm_print/oliebollencake#
Blijkbaar de langwerpige cake vorm (vies) weggegooid, dus de muffin vorm maar gebruikt.
Bakpapier kleefde aan het deeg. Dus niet gebruiken evt.
Een bakje uitgelekte granaatappel pitten erbij, een appel in stukjes, geconfijte gember bolletjes in kleine stukjes, een eetlepel ah. ontbijtmix dadel,vijg.
Kan ik ook weer afstrepen.Klinkt ook heel vies! Bedankt voor de reviewSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
Ik ben kniepertjes aan het bakken, hoort echt bij deze tijd(met oudjaar heb ik er geen zin in, dan maak ik oliebollen en sushi en dan is mijn bakzin op).
Ik heb het zelf nooit gebruikt (toch maar eens doen), maar mijn verwachtingen zijn denk ik wat reëler dan mensen die daar lyrisch over zijn. Het zou een wat noterige smaak moeten geven, maar zo sterk en intens verwacht ik niet dat het zal zijn.quote:Op maandag 5 januari 2026 09:53 schreef laziness het volgende:
Amerikaanse scones met pecannoten en chocola.
Havermout sandwich koekjes. Zowel het koekje als vulling zit bruine boter in. Ik zie daar veel mensen lyrisch over zijn dus toch maar eens een recept er mee uitgeprobeerd. Het is oké maar in mijn ogen niet de extra moeite persé waard.
In de vulling was het wel degelijk vrij sterk aanwezig maar je moet er van houden. Niet vies maar vrij intens zeker wel. Scheelt wel met naar binnen bunkerenquote:Op maandag 5 januari 2026 11:09 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Ik heb het zelf nooit gebruikt (toch maar eens doen), maar mijn verwachtingen zijn denk ik wat reëler dan mensen die daar lyrisch over zijn. Het zou een wat noterige smaak moeten geven, maar zo sterk en intens verwacht ik niet dat het zal zijn.
In die laatste foto zie ik trouwens een Angry Koekjes Monster, maar dat zal wel aan mij liggen...![]()
Ah, ok... nou, dan moet ik het zeker zelf inderdaad ook eens gewoon proberenquote:Op maandag 5 januari 2026 11:13 schreef laziness het volgende:
[..]
In de vulling was het wel degelijk vrij sterk aanwezig maar je moet er van houden. Niet vies maar vrij intens zeker wel. Scheelt wel met naar binnen bunkeren![]()
In het koekje vond ik het niet duidelijk te proeven maar dat kan aan dit koekje liggen. Ik heb wel recepten gezien waarbij ik denk dat het duidelijker naar voren zou komen in het koekje door de neutrale ingrediënten.
Nee dat is wel heel anders en verre van hetzelfde in mijn ogen.quote:Op maandag 5 januari 2026 11:19 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Ah, ok... nou, dan moet ik het zeker zelf inderdaad ook eens gewoon proberenMaar is de smaak echt een notensmaak, wat men dan zegt? Ik bedoel: zou je die smaak net zo goed kunnen krijgen door (gebrande) noten of notenpasta/pindakaas toe te voegen?
Bakpapier kleefde aan het deeg. Dus niet gebruiken evt.
Kan ik ook weer afstrepen.Dit is een oude foto van mij van een cake/brood van oliebollen mix was echt wel lekkerSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
https://www.instagram.com/p/B6Ss6ZUnBYG/?igsh=MXMxZzhoOWxucGRv
Ik had het laatst nodig met de financiers en madeleines. Gaf iets smaak maar vraag mij af of het echt noodzakelijk was.quote:Op maandag 5 januari 2026 11:43 schreef RobertoCarlos het volgende:
Best wel raar dat het dan 'beurre noissette' heet, maar anyway: ik ga het gewoon eens proberen!
Nou ik zou ze lekker gebruiken. Soms is simpel ook best fijn het hoeft niet altijd hogere wiskunde te zijn.quote:Op maandag 5 januari 2026 20:34 schreef RobertoCarlos het volgende:
Ik heb voor Kerst een aantal kant-en-klaar mixen (kk-mixen) gekregen, maar het is nog wel een flinke drempel voor mij om daarmee ook iets te gaan maken.
Ik wil graag weten wat er in zit en ik vind het juist leuk om zoveel mogelijk vanaf echt pure producten iets te zien groeien tot iets moois of iets lekkers...
Nee iets met kop in het zand steken, bakken en op eten. Als je een koekje uit de winkel eet wil je ook niet alles wetenquote:Op maandag 5 januari 2026 23:38 schreef RobertoCarlos het volgende:
Jullie hebben mij over de drempel geholpen!![]()
(o dat klinkt weird...
)
Ik ga binnenkort pandan chifon cake maken!
@:laziness: laat ik dat nou juist maar niet doen![]()
![]()
Eens ik vind het ook zonde als het weg gegooid moet wordenquote:Op maandag 5 januari 2026 22:01 schreef Elleska het volgende:
Zonde om het niet te gebruiken. ik heb ook een paar van die bakmixen in de kerstpakketten gekregen waaronder een oliebollenmix. Ik was niet van plan om oliebollen te bakken maar een oliebollencake of nieuwjaarsbrood is een goed idee.
Hier staan van die ruilkastjes waar je altijd prima dit soort dingen in kwijt kuntquote:Op dinsdag 6 januari 2026 14:50 schreef Goitske het volgende:
[..]
Eens ik vind het ook zonde als het weg gegooid moet worden
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |