abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219606021
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 december 2025 21:33 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Je hebt helemaal gelijk en goede tips van vanille

En ik ben heel slecht met voorraden :@ langzaam maar even bij elkaar gaan scharrelen. Kan niet in een keer op de fiets maandag
Gewoon bij je boodschappen iets meenemen. Even een pak bloem, zakjes bakpoeder en gist valt mee wat je dan extra hebt volgende keer neem je weer wat anders mee.
Ik bestel aan het begin van de maand alle voorraden die aangevuld moeten worden loop ik alles bij langs.

Voor invetten van je bakblikken heb ik de voorkeur voor bakspray van panko of pam
Meel soorten bestel ik ook graag bij de molen meestal de zuidmolen deze heeft ook de panko spray. Heb nu pam omdat ik besteld bij baktotaal

Home - De Zuidmolen https://share.google/AlCh7Z1oE5r8YrV2u
pi_219606093
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 december 2025 21:38 schreef Goitske het volgende:

[..]
Gewoon bij je boodschappen iets meenemen. Even een pak bloem, zakjes bakpoeder en gist valt mee wat je dan extra hebt volgende keer neem je weer wat anders mee.
Ik bestel aan het begin van de maand alle voorraden die aangevuld moeten worden loop ik alles bij langs.

Voor invetten van je bakblikken heb ik de voorkeur voor bakspray van panko of pam
Meel soorten bestel ik ook graag bij de molen meestal de zuidmolen deze heeft ook de panko spray. Heb nu pam omdat ik besteld bij baktotaal

Home - De Zuidmolen https://share.google/AlCh7Z1oE5r8YrV2u
Dank je wel O+

Gist en zo kan ik maandag ook meenemen idd :Y

Alleen eieren en melk heb ik maandag geen ruimte over in de fietstassen. Dus even keuzes maken :Y

(Heb geen auto of rijbewijs en maandag komt lopend boodschappen met boodschappenkar doen niet uit).
  zaterdag 27 december 2025 @ 12:53:35 #53
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_219613310
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 december 2025 21:42 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Dank je wel O+

Gist en zo kan ik maandag ook meenemen idd :Y

Alleen eieren en melk heb ik maandag geen ruimte over in de fietstassen. Dus even keuzes maken :Y
Misschien staat er in een van die airfryer boeken wel een recept met alleen de basisingredienten van brood: bloem, zout, gist en water. Dan kun je daar alvast mee beginnen en hoef je nu geen eieren en melk mee te nemen. Want het is toch zo dat hoe meer ingrediėnten je toevoegt, hoe minder goed je weet waar het aan ligt als het fout gaat. Nou ja, zomaar even :s)
Lo que no se ve es lo que cuenta.
pi_219613368
quote:
2s.gif Op zaterdag 27 december 2025 12:53 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]
Misschien staat er in een van die airfryer boeken wel een recept met alleen de basisingredienten van brood: bloem, zout, gist en water. Dan kun je daar alvast mee beginnen en hoef je nu geen eieren en melk mee te nemen. Want het is toch zo dat hoe meer ingrediėnten je toevoegt, hoe minder goed je weet waar het aan ligt als het fout gaat. Nou ja, zomaar even :s)
Dank je wel voor de tip!

Ja klopt, hij heeft een "basis recept" en daar dan allerlei complexe dingen voor bijzonder brood.

Gist is zo klein, past wel in de fietstas idd en de rest heb ik of had ik voor andere dingen nodig.

Moet alleen nog even een goede keukenweegschaal kopen. Dat ding dat ik nu heb is... niet goed voor precies meten, zullen we dan maar netjes zeggen

Edit: keukenweegschaaltje is besteld. Die is er dinsdag.

[ Bericht 2% gewijzigd door ChildoftheStars op 27-12-2025 13:06:18 ]
  zaterdag 27 december 2025 @ 13:13:49 #55
124676 RobertoCarlos
pi_219613571
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 december 2025 12:58 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Dank je wel voor de tip!

Ja klopt, hij heeft een "basis recept" en daar dan allerlei complexe dingen voor bijzonder brood.

Gist is zo klein, past wel in de fietstas idd en de rest heb ik of had ik voor andere dingen nodig.

Moet alleen nog even een goede keukenweegschaal kopen. Dat ding dat ik nu heb is... niet goed voor precies meten, zullen we dan maar netjes zeggen

Edit: keukenweegschaaltje is besteld. Die is er dinsdag.
Dit komt goed! :)
pi_219613719
quote:
2s.gif Op zaterdag 27 december 2025 13:13 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]
Dit komt goed! :)
En anders is het simpelweg pech met plezier toch !

Wel voorpret iig :)

Maandag heb ik iig meel en gist. Nou zout en water kan ik wel vinden :+

Lief dat jij en de rest zo meedenkt/denken
pi_219616033
Doe maar niet: oliebollencake >:O https://www.lekkerensimpel.com/wprm_print/oliebollencake#

Blijkbaar de langwerpige cake vorm (vies) weggegooid, dus de muffin vorm maar gebruikt.
Bakpapier kleefde aan het deeg. Dus niet gebruiken evt.
De bovenlaag wordt inderdaad zo knapperig ( en taai) als een oliebol.
Een bakje uitgelekte granaatappel pitten erbij, een appel in stukjes, geconfijte gember bolletjes in kleine stukjes, een eetlepel ah. ontbijtmix dadel,vijg.
Kan ik ook weer afstrepen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_219616095
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 december 2025 15:39 schreef AnneX het volgende:
Doe maar niet: oliebollencake >:O https://www.lekkerensimpel.com/wprm_print/oliebollencake#

Blijkbaar de langwerpige cake vorm (vies) weggegooid, dus de muffin vorm maar gebruikt.
Bakpapier kleeft aan het deeg. Dus niet gebruiken evt.
Een bakje uitgelekte granaatappel pitten erbij, een appel in stukjes, geconfijte gember bolletjes in kleine stukjes, een eetlepel ah. ontbijtmix dadel,vijg.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het ziet er wel aantrekkelijk uit :o
Zelfs voor deze persoon die eigenlijk oliebollen niet lekker vindt :P
  zaterdag 27 december 2025 @ 16:53:52 #59
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_219617238
quote:

SPOILER
Klinkt ook heel vies! Bedankt voor de review :D.

Ik ben kniepertjes aan het bakken, hoort echt bij deze tijd O+ (met oudjaar heb ik er geen zin in, dan maak ik oliebollen en sushi en dan is mijn bakzin op).
KuikenGuppy
pi_219617771
@AnneX _O- Bedankt voor het testen!
pi_219620349
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 december 2025 17:24 schreef Hupje het volgende:
@:AnneX _O- Bedankt voor het testen!
>:O
  maandag 5 januari 2026 @ 09:53:17 #62
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_219749399
Amerikaanse scones met pecannoten en chocola.

Havermout sandwich koekjes. Zowel het koekje als vulling zit bruine boter in. Ik zie daar veel mensen lyrisch over zijn dus toch maar eens een recept er mee uitgeprobeerd. Het is oké maar in mijn ogen niet de extra moeite persé waard.

Ik heb je lief mijn hele leven
  maandag 5 januari 2026 @ 11:09:29 #63
124676 RobertoCarlos
pi_219749919
quote:
1s.gif Op maandag 5 januari 2026 09:53 schreef laziness het volgende:
Amerikaanse scones met pecannoten en chocola.

Havermout sandwich koekjes. Zowel het koekje als vulling zit bruine boter in. Ik zie daar veel mensen lyrisch over zijn dus toch maar eens een recept er mee uitgeprobeerd. Het is oké maar in mijn ogen niet de extra moeite persé waard.
Ik heb het zelf nooit gebruikt (toch maar eens doen), maar mijn verwachtingen zijn denk ik wat reėler dan mensen die daar lyrisch over zijn. Het zou een wat noterige smaak moeten geven, maar zo sterk en intens verwacht ik niet dat het zal zijn.

In die laatste foto zie ik trouwens een Angry Koekjes Monster, maar dat zal wel aan mij liggen... 8)7 :s)
  maandag 5 januari 2026 @ 11:13:54 #64
244125 laziness
pi_219749954
quote:
2s.gif Op maandag 5 januari 2026 11:09 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]
Ik heb het zelf nooit gebruikt (toch maar eens doen), maar mijn verwachtingen zijn denk ik wat reėler dan mensen die daar lyrisch over zijn. Het zou een wat noterige smaak moeten geven, maar zo sterk en intens verwacht ik niet dat het zal zijn.

In die laatste foto zie ik trouwens een Angry Koekjes Monster, maar dat zal wel aan mij liggen... 8)7 :s)
In de vulling was het wel degelijk vrij sterk aanwezig maar je moet er van houden. Niet vies maar vrij intens zeker wel. Scheelt wel met naar binnen bunkeren :P

In het koekje vond ik het niet duidelijk te proeven maar dat kan aan dit koekje liggen. Ik heb wel recepten gezien waarbij ik denk dat het duidelijker naar voren zou komen in het koekje door de neutrale ingrediėnten.
  maandag 5 januari 2026 @ 11:19:11 #65
124676 RobertoCarlos
pi_219750003
quote:
1s.gif Op maandag 5 januari 2026 11:13 schreef laziness het volgende:

[..]
In de vulling was het wel degelijk vrij sterk aanwezig maar je moet er van houden. Niet vies maar vrij intens zeker wel. Scheelt wel met naar binnen bunkeren :P

In het koekje vond ik het niet duidelijk te proeven maar dat kan aan dit koekje liggen. Ik heb wel recepten gezien waarbij ik denk dat het duidelijker naar voren zou komen in het koekje door de neutrale ingrediėnten.
Ah, ok... nou, dan moet ik het zeker zelf inderdaad ook eens gewoon proberen :s) Maar is de smaak echt een notensmaak, wat men dan zegt? Ik bedoel: zou je die smaak net zo goed kunnen krijgen door (gebrande) noten of notenpasta/pindakaas toe te voegen?
  maandag 5 januari 2026 @ 11:37:35 #66
244125 laziness
pi_219750171
quote:
2s.gif Op maandag 5 januari 2026 11:19 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]
Ah, ok... nou, dan moet ik het zeker zelf inderdaad ook eens gewoon proberen :s) Maar is de smaak echt een notensmaak, wat men dan zegt? Ik bedoel: zou je die smaak net zo goed kunnen krijgen door (gebrande) noten of notenpasta/pindakaas toe te voegen?
Nee dat is wel heel anders en verre van hetzelfde in mijn ogen.

Laat een heel klein beetje boter bruin worden vanavond voordat je je vlees in de pan gooit ;) Die geur, dat is het.
  maandag 5 januari 2026 @ 11:43:21 #67
124676 RobertoCarlos
pi_219750212
Best wel raar dat het dan 'beurre noissette' heet, maar anyway: ik ga het gewoon eens proberen! ^O^
pi_219754313
quote:

SPOILER
Dit is een oude foto van mij van een cake/brood van oliebollen mix was echt wel lekker

https://www.instagram.com/p/B6Ss6ZUnBYG/?igsh=MXMxZzhoOWxucGRv
pi_219754339
quote:
2s.gif Op maandag 5 januari 2026 11:43 schreef RobertoCarlos het volgende:
Best wel raar dat het dan 'beurre noissette' heet, maar anyway: ik ga het gewoon eens proberen! ^O^
Ik had het laatst nodig met de financiers en madeleines. Gaf iets smaak maar vraag mij af of het echt noodzakelijk was.
pi_219754374
Ik had laatst van de neonatologie verpleegkundigen als verassing een pot gekregen om koekjes te bakken omdat ik thuis zit

Staat mij echt al 2 maanden in de weg op het aanrecht dus vandaag maar in de oven gegooid

Smaak valt mij echt niet tegen, heel makkelijk te maken dus best een aanrader om een keer een cadeau te geven

maandag 5 januari 2026 @ 20:34:14 #71
124676 RobertoCarlos
pi_219755738
Ik heb voor Kerst een aantal kant-en-klaar mixen (kk-mixen ;) ) gekregen, maar het is nog wel een flinke drempel voor mij om daarmee ook iets te gaan maken.

Ik wil graag weten wat er in zit en ik vind het juist leuk om zoveel mogelijk vanaf echt pure producten iets te zien groeien tot iets moois of iets lekkers...
pi_219756359
quote:
2s.gif Op maandag 5 januari 2026 20:34 schreef RobertoCarlos het volgende:
Ik heb voor Kerst een aantal kant-en-klaar mixen (kk-mixen ;) ) gekregen, maar het is nog wel een flinke drempel voor mij om daarmee ook iets te gaan maken.

Ik wil graag weten wat er in zit en ik vind het juist leuk om zoveel mogelijk vanaf echt pure producten iets te zien groeien tot iets moois of iets lekkers...
Nou ik zou ze lekker gebruiken. Soms is simpel ook best fijn het hoeft niet altijd hogere wiskunde te zijn.

Ik bak en kook graag zonder pakjes en zakjes maar ben er ook niet volledig tegen en maak er soms best gebruik van.
pi_219756475
Zonde om het niet te gebruiken. ik heb ook een paar van die bakmixen in de kerstpakketten gekregen waaronder een oliebollenmix. Ik was niet van plan om oliebollen te bakken maar een oliebollencake of nieuwjaarsbrood is een goed idee.
  Moderator / Colorchick maandag 5 januari 2026 @ 22:05:59 #74
382129 crew  Donna
pi_219756502
Lekker gebruiken. Is niks mis mee!
  maandag 5 januari 2026 @ 22:33:20 #75
244125 laziness
pi_219756744
En wat er in zit staat vast op de achterkant :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties