abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219599617
quote:
0s.gif Op donderdag 25 december 2025 08:49 schreef Hupje het volgende:

[..]
Echt? Grappig, ik vind de recepten van Laura juist wat toegankelijker dan die van Rutger. Qua maken dan vooral, maar qua smaak ook prima.
Ik heb dus een paar keer gehad dat het niet helemaal top ging.
Ik moet zeggen heb nu eea uit de patisserie bijbel gemaakt echt goed te doen.
Grootste probleem bij mij was mijn eigen hoofd aangezien ik al 3 maanden met een burnout thuis zit en weer eens te veel hooi op mn vork heb genomen

[ Bericht 0% gewijzigd door Goitske op 26-12-2025 13:14:37 ]
pi_219599626
Samen gevat
Financiers basis met amandelschaafsel bovenop
Financiers kokos limoen
Madeleines
Merengue met wat koffie er door
Merengue vanille met chocolade voetje
En aangezien ik chocolade over had wat gesmolten was er ook nog snel pindarotsjes gemaakt

vrijdag 26 december 2025 @ 13:08:00 #28
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_219599800
quote:
17s.gif Op vrijdag 26 december 2025 12:25 schreef douche-eendje het volgende:

[..]
De buitenste laag is inderdaad een ganache.
De luchtige cake in combinatie met de vulling (mascarpone, slagroom, poedersuiker en kleine stukjes pure chocolade voor een chrunch effect) en ganache waren heel mooi gebalanceerd.

Voor het recept, op instagram: Patisjanne ^O^. Ik vond hem echt leuk om te maken.
Kan ik me voorstellen! :Y En nu wil ik hem ook gaan maken! *O* En Patisjanne gevolgd :s)
Lo que no se ve es lo que cuenta.
  vrijdag 26 december 2025 @ 13:14:06 #29
124676 RobertoCarlos
pi_219599878
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 december 2025 12:50 schreef Goitske het volgende:

[..]
Ik heb dus een paar keer gehad dat het niet helemaal top ging.
Ik moet zeggen heb nu eea uit de patisserie bijbel gemaakt echt goed te doen.
Grootste probleem bij mij was mijn eigen hoofd aangezien ik al 3 maanden met een burnout thuis zat en te veel hooi op mn vork heb genomen
Je kunt dan maar beter dan alleen de lekkere baksels 'op jouw vork nemen'-> woordspeling-alert! ;) :wtf:
Gelukkig kun je bakken, los van kersstress, ook gewoon lekker rustig aan doen :s)

Ik vind het fijne van Laura dat er veel reacties zijn op haar recepten, als er dan iets niet klopt dan wordt dat daar wel gemeld. Dus die lees ik allemaal na over het algemeen, dat helpt erg. Bovendien reageert Laura ook nu nog op oude recpten, Rutger sluit ze na een tijdje af (wat ik best begrijp). En bij Rutger zijn over het algemeen wat minder reacties... (en nee, ik heb geen belang bij een van beiden :s) )
  vrijdag 26 december 2025 @ 13:16:06 #30
124676 RobertoCarlos
pi_219599901
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 december 2025 12:51 schreef Goitske het volgende:
Samen gevat
Financiers basis met amandelschaafsel bovenop
Financiers kokos limoen
Madeleines
Merengue met wat koffie er door
Merengue vanille met chocolade voetje
En aangezien ik chocolade over had wat gesmolten was er ook nog snel pindarotsjes gemaakt

[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Wat veel! ^O^ Lijkt me allemaal goed gelukt aan de goudbruine kleur te zien
pi_219600100
Ziet er allemaal heerlijk uit

Ik had voor gister ook nog een sinaasappelbavarois. Deze foto is van dat het nog stond te ontdooien.

Ik heb van later geen foto gemaakt, maar bij het serveren zat er nog een sinaasappelcurd overheen, beetje vloeibaar zodat het mooi langs de bavarois naar beneden kwam.

En voor vanavond bramen panna cotta

Die staan nu ook nog te ontdooien dus hopelijk houden deze net zo mooi hun vorm als de bavarois gister.

Hier heb ik ook nog een bramensausje bij. En net als gister pistachekoekjes en angel food cake erbij. En dan doe ik nu wat van de sinaasappelcurd over de angel food cake.
"Ik dit niet meer, Ik dit nooit meer
Ik niet meer kan, Niet meer ik
Dit niet meer, Ik niet meer" - Strani
pi_219600809
quote:
2s.gif Op vrijdag 26 december 2025 13:14 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]
Je kunt dan maar beter dan alleen de lekkere baksels 'op jouw vork nemen'-> woordspeling-alert! ;) :wtf:
Gelukkig kun je bakken, los van kersstress, ook gewoon lekker rustig aan doen :s)

Ik vind het fijne van Laura dat er veel reacties zijn op haar recepten, als er dan iets niet klopt dan wordt dat daar wel gemeld. Dus die lees ik allemaal na over het algemeen, dat helpt erg. Bovendien reageert Laura ook nu nog op oude recpten, Rutger sluit ze na een tijdje af (wat ik best begrijp). En bij Rutger zijn over het algemeen wat minder reacties... (en nee, ik heb geen belang bij een van beiden :s) )
Ik heb van beiden boeken staan, kinderbakboek van Laura vond ik echt ideaal voor de kinderen. Ze hebben beiden wat alleen bij Laura is het idd wel handig even opmerkingen soms te lezen
pi_219601403

Gingerbread cake

250 gram ongezouten roomboter
5 eieren (M)
1 el vanille-extract
250 gram zelfrijzend bakmeel
250 gram lichtbruine basterdsuiker
snuf zout
2 1/2 el gingerbread kruiden

Klopt de boter en suiker romig, voeg de eieren toe en de vanille extract.
Voeg het zelfrijzend bakmeel, de basterdsuiker, zout en gingerbread kruiden toe. Meng het geheel.
Vet je bakvorm in, verdeel het beslag over je vorm en bak in 55-65 min in een voorverwarmde oven op 150 °C

[ Bericht 29% gewijzigd door Goitske op 26-12-2025 21:30:54 ]
pi_219601501
@Hupje De taart op het deksel zetten en dan de doos eroverheen.
In dit geval stond de springvorm diameter 20 cm op een vierkant passend bord van 22 cm. En ik heb een joekel van een deegkom (Ikea), die eroverheen paste. En anders is er nog zo’n gazen anti insectenvorm die past.

@RobertoCarlos wat suf van “plichtmatige reacties” op jouw inspanning en creaties.

@Goitske ondanks je hoofd _O_

@essnhills Mèt lettertjes in je baksels 🧑🎄
pi_219602057
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 december 2025 15:14 schreef AnneX het volgende:

@:Goitske ondanks je hoofd _O_

Thanks
Heb net liggen slapen was helemaal kapot van in de keuken staan.

Ben nu bij mn schoonzusjes de schaal was zo leeg, vanavond nog een rondje
  vrijdag 26 december 2025 @ 17:31:27 #36
124676 RobertoCarlos
pi_219603355
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 december 2025 15:45 schreef Goitske het volgende:

[..]
Thanks
Heb net liggen slapen was helemaal kapot van in de keuken staan.

Ben nu bij mn schoonzusjes de schaal was zo leeg, vanavond nog een rondje
Maak er maar een klein rondje van dan... (just a thought :) )
pi_219604165
Jullie zijn meesterlijke bakkers.

Ik kan wel koekjes en taarten bakken. Brood mislukt altijd

Nu heb ik een airfryer gekregen met kookboeken erbij. Waarvan één een bakboek is.
Is brood bakken in een airfryer gemakkelijker?

Bij mijn laatste poging tot brood kon ik iemand ermee doodslaan. Scones en zoet gedoe lukt... alleen ik wil eigen brood leren bakken

Dus als iemand tips vooraf heeft: graag!
pi_219604329
Hi Child…kun je iets met deze info? Al is het niet in de airfryer…
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dan eet ik niet alles op. Doe het in de vriezer en later in het tosti-ijzer.

Succes.

P.S. er ís zeker weten een brood bak topic en ik kan het niet vinden.
Vlg google is #29 gesloten door #Kanaroe en #30 is alvast oliebollen bakken… @qltel post er ook.

[ Bericht 8% gewijzigd door AnneX op 26-12-2025 19:38:04 ]
pi_219604453
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 december 2025 19:30 schreef AnneX het volgende:
Hi Child…kun je iets met deze info? Al is het niet in de airfryer…
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dan eet ik niet alles op. Doe het in de vriezer en later in het tosti-ijzer.

Succes.

P.S. er ís zeker weten een brood bak topic en ik kan het niet vinden.
Vlg google is #29 gesloten door #Kanaroe en #30 is alvast oliebollen bakken… @:qltel post er ook.
^O^

Dank je wel! Ik ga het nog eens een kans geven :) en ik heb een heel duidelijk boek gelukkig

Door jouw filmpje wel zin! Echter heb ik geen bloem of gist of melk of olie in huis. Maandag misschien en anders in het nieuwe jaar

En ik zal even zoeken naar het broodtopic

Oliebollen vind ik stiekem hele vieze dingen :o koop er wel elk jaar één en het valt altijd tegen
  vrijdag 26 december 2025 @ 19:43:46 #40
124676 RobertoCarlos
pi_219604506
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 december 2025 19:40 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
En ik zal even zoeken naar het broodtopic

Deze is gewoon open: het broodbakforum
Je hebt iig bloem, water, zout en gist nodig. In principe niet meer. De truc zit hem in het goed kneden en het goed laten rijzen van het brood. Maar volg eerst maar gewoon de recepten uit het boek. Brood bakken is, vind ik, toch echt een ervaringsding.
pi_219604528
quote:
2s.gif Op vrijdag 26 december 2025 19:43 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]
Deze is gewoon open: het broodbakforum
Yes dank u!

Wist niet dat het een apart topic was :@

Zoete lekkernijen hier en brood daar dus?
  vrijdag 26 december 2025 @ 19:50:18 #42
124676 RobertoCarlos
pi_219604604
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 december 2025 19:45 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Yes dank u!

Wist niet dat het een apart topic was :@

Zoete lekkernijen hier en brood daar dus?
Ja komt het wel zo'n beetje op neer. Hier dessert, koekjes, taarten, gebak, cakes, deegwaren (pasteitjes, croissants, etc.), etcetera enzovoorts en verders, daar alles met brood bakken, misschien ook wel wat met deeg (dat is dan wat overlap)

Brood bakken is toch best wel een apart vak met ook wel een apart soort mensen (wat stoerder misschien O~) ). Je zag bijvoorbeeld bij de laatste Heel Holland Bakt dat alle deelnemers, hoe goed ook, behoorlijk wat moeite hadden met brood bakken.

Veel plezier!! *O*
pi_219604630
quote:
2s.gif Op vrijdag 26 december 2025 19:50 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]
Ja komt het wel zo'n beetje op neer. Hier dessert, koekjes, taarten, gebak, cakes, deegwaren (pasteitjes, croissants, etc.). Brood bakken is toch best wel een apart vak met ook wel een apart soort mensen (wat stoerder misschien). Je zag bijvoorbeeld bij de laatste Heel Holland Bakt dat alle deelnemers, hoe goed ook, behoorlijk wat moeite hadden met brood bakken.

Veel plezier!! *O*
:Y

Dank je wel!
Wil beide wat meer doen

Dan is deze softie misschien toch stoer en robuust _O-

Denk vaker brood en zoet eens per maand hooguit oid

Je gaat meer van me horen en zien O-) ;)
pi_219604631
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 december 2025 19:09 schreef ChildoftheStars het volgende:
Jullie zijn meesterlijke bakkers.

Ik kan wel koekjes en taarten bakken. Brood mislukt altijd

Nu heb ik een airfryer gekregen met kookboeken erbij. Waarvan één een bakboek is.
Is brood bakken in een airfryer gemakkelijker?

Bij mijn laatste poging tot brood kon ik iemand ermee doodslaan. Scones en zoet gedoe lukt... alleen ik wil eigen brood leren bakken

Dus als iemand tips vooraf heeft: graag!
Is goed te doen, als je gewone recepten hebt moet je de temperatuur lager zetten maar uit een airfryer boek is dat wel aangepast

Ik heb 2 jaar geen oven gehad deed alles met de airfryer

Brood is gewoon een kwestie van doen en goed kneden, goed je tijd nemen voor het rijzen etc en evt een kern thermometer gebruiken om zeker te zijn dat hij binnenin goed is. Uit mijn hoofd moet de kern temperatuur 60+ zijn meer weet het niet helemaal zeker zou het even moeten opzoeken
  vrijdag 26 december 2025 @ 19:53:06 #45
124676 RobertoCarlos
pi_219604648
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 december 2025 19:52 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
:Y

Dank je wel!
Wil beide wat meer doen

Dan is deze softie misschien toch stoer en robuust _O-

Denk vaker brood en zoet eens per maand hooguit oid

Je gaat meer van me horen en zien O-) ;)
You go girl! *O* ^O^
pi_219604658
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 december 2025 19:52 schreef Goitske het volgende:

[..]
Is goed te doen, als je gewone recepten hebt moet je de temperatuur lager zetten maar uit een airfryer boek is dat wel aangepast

Ik heb 2 jaar geen oven gehad deed alles met de airfryer
Dank je wel voor je advies!
Geen oven lijkt me best pittig :o

Het is een boek dat echt voor de airfryer is geschreven. Dus zodoende...
pi_219604683
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 december 2025 19:54 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Dank je wel voor je advies!
Geen oven lijkt me best pittig :o

Het is een boek dat echt voor de airfryer is geschreven. Dus zodoende...
Gewoon volgen en goed kijken naar je baksels hoe het gaat.
Geen oven was lastig maar voor een goed doel. Heb nu een nieuw fornuis maar moest over van gas naar inductie dus had even de zonnepanelen en aanpassingen voor inductie die nodig waren qua electra die belangrijker waren en heb nu het Smeg fornuis die ik wilde
pi_219604696
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 december 2025 19:52 schreef Goitske het volgende:

[..]

Brood is gewoon een kwestie van doen en goed kneden, goed je tijd nemen voor het rijzen etc en evt een kern thermometer gebruiken om zeker te zijn dat hij binnenin goed is. Uit mijn hoofd moet de kern temperatuur 60+ zijn meer weet het niet helemaal zeker zou het even moeten opzoeken
Zo klinkt het simpel ;)

Ik had toen een slechte oven (zelfs een eenvoudige quiche were niet gaar)

Mijn avontuur met brood ga ik in het broodtopic delen. En andere baksels hier

Zoveel zin in... moet echt meer basis ingrediënten in huis hebben standaard... moet nu wachten
pi_219605859
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 december 2025 19:57 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Zo klinkt het simpel ;)

Ik had toen een slechte oven (zelfs een eenvoudige quiche were niet gaar)

Mijn avontuur met brood ga ik in het broodtopic delen. En andere baksels hier

Zoveel zin in... moet echt meer basis ingrediënten in huis hebben standaard... moet nu wachten
Ik kan je ook aanraden om zelf een fles vanille extract te maken. Dat vanille essence in de winkel vind ik echt bagger en stokjes elke keer zijn duur. Het is even investeren maar je doet lang met een fles evt niet direct een liter maken maar bijv een halve liter ofzo is qua kosten iets vriendelijker. Gebruk je toch een vanille peul steek de lege peul in suiker voor vanille suiker of doe hem bij je extract

Bloem, zelfrijzend bakmeel, gist, bakpoeder eieren en boter op voorraad kun je altijd wel wat maken in combinatie met wat je wel in huis hebt
pi_219605906
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 december 2025 21:30 schreef Goitske het volgende:

[..]
Ik kan je ook aanraden om zelf een fles vanille extract te maken. Dat vanille essence in de winkel vind ik echt bagger en stokjes elke keer zijn duur. Het is even investeren maar je doet lang met een fles evt niet direct een liter maken maar bijv een halve liter ofzo is qua kosten iets vriendelijker. Gebruk je toch een vanille peul steek de lege peul in suiker voor vanille suiker of doe hem bij je extract

Bloem, zelfrijzend bakmeel, gist, bakpoeder eieren en boter op voorraad kun je altijd wel wat maken in combinatie met wat je wel in huis hebt
Je hebt helemaal gelijk en goede tips van vanille

En ik ben heel slecht met voorraden :@ langzaam maar even bij elkaar gaan scharrelen. Kan niet in een keer op de fiets maandag
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')