Ik heb dus een paar keer gehad dat het niet helemaal top ging.quote:Op donderdag 25 december 2025 08:49 schreef Hupje het volgende:
[..]
Echt? Grappig, ik vind de recepten van Laura juist wat toegankelijker dan die van Rutger. Qua maken dan vooral, maar qua smaak ook prima.
Kan ik me voorstellen!quote:Op vrijdag 26 december 2025 12:25 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
De buitenste laag is inderdaad een ganache.
De luchtige cake in combinatie met de vulling (mascarpone, slagroom, poedersuiker en kleine stukjes pure chocolade voor een chrunch effect) en ganache waren heel mooi gebalanceerd.
Voor het recept, op instagram: Patisjanne. Ik vond hem echt leuk om te maken.
Je kunt dan maar beter dan alleen de lekkere baksels 'op jouw vork nemen'-> woordspeling-alert!quote:Op vrijdag 26 december 2025 12:50 schreef Goitske het volgende:
[..]
Ik heb dus een paar keer gehad dat het niet helemaal top ging.
Ik moet zeggen heb nu eea uit de patisserie bijbel gemaakt echt goed te doen.
Grootste probleem bij mij was mijn eigen hoofd aangezien ik al 3 maanden met een burnout thuis zat en te veel hooi op mn vork heb genomen
Wat veel!quote:Op vrijdag 26 december 2025 12:51 schreef Goitske het volgende:
Samen gevat
Financiers basis met amandelschaafsel bovenop
Financiers kokos limoen
Madeleines
Merengue met wat koffie er door
Merengue vanille met chocolade voetje
En aangezien ik chocolade over had wat gesmolten was er ook nog snel pindarotsjes gemaakt
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Ik heb van beiden boeken staan, kinderbakboek van Laura vond ik echt ideaal voor de kinderen. Ze hebben beiden wat alleen bij Laura is het idd wel handig even opmerkingen soms te lezenquote:Op vrijdag 26 december 2025 13:14 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Je kunt dan maar beter dan alleen de lekkere baksels 'op jouw vork nemen'-> woordspeling-alert!![]()
![]()
Gelukkig kun je bakken, los van kersstress, ook gewoon lekker rustig aan doen![]()
Ik vind het fijne van Laura dat er veel reacties zijn op haar recepten, als er dan iets niet klopt dan wordt dat daar wel gemeld. Dus die lees ik allemaal na over het algemeen, dat helpt erg. Bovendien reageert Laura ook nu nog op oude recpten, Rutger sluit ze na een tijdje af (wat ik best begrijp). En bij Rutger zijn over het algemeen wat minder reacties... (en nee, ik heb geen belang bij een van beiden)
Thanksquote:
Maak er maar een klein rondje van dan... (just a thoughtquote:Op vrijdag 26 december 2025 15:45 schreef Goitske het volgende:
[..]
Thanks
Heb net liggen slapen was helemaal kapot van in de keuken staan.
Ben nu bij mn schoonzusjes de schaal was zo leeg, vanavond nog een rondje
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dan eet ik niet alles op. Doe het in de vriezer en later in het tosti-ijzer.
Succes.
P.S. er ís zeker weten een brood bak topic en ik kan het niet vinden.
Vlg google is #29 gesloten door #Kanaroe en #30 is alvast oliebollen bakken… @qltel post er ook.
[ Bericht 8% gewijzigd door AnneX op 26-12-2025 19:38:04 ]
quote:Op vrijdag 26 december 2025 19:30 schreef AnneX het volgende:
Hi Child…kun je iets met deze info? Al is het niet in de airfryer…SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dan eet ik niet alles op. Doe het in de vriezer en later in het tosti-ijzer.
Succes.
P.S. er ís zeker weten een brood bak topic en ik kan het niet vinden.
Vlg google is #29 gesloten door #Kanaroe en #30 is alvast oliebollen bakken… @:qltel post er ook.
Dank je wel! Ik ga het nog eens een kans gevenen ik heb een heel duidelijk boek gelukkig
Door jouw filmpje wel zin! Echter heb ik geen bloem of gist of melk of olie in huis. Maandag misschien en anders in het nieuwe jaar
En ik zal even zoeken naar het broodtopic
Oliebollen vind ik stiekem hele vieze dingenkoop er wel elk jaar één en het valt altijd tegen
Deze is gewoon open: het broodbakforumquote:Op vrijdag 26 december 2025 19:40 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
En ik zal even zoeken naar het broodtopic
Yes dank u!quote:Op vrijdag 26 december 2025 19:43 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Deze is gewoon open: het broodbakforum
Ja komt het wel zo'n beetje op neer. Hier dessert, koekjes, taarten, gebak, cakes, deegwaren (pasteitjes, croissants, etc.), etcetera enzovoorts en verders, daar alles met brood bakken, misschien ook wel wat met deeg (dat is dan wat overlap)quote:Op vrijdag 26 december 2025 19:45 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Yes dank u!
Wist niet dat het een apart topic was
Zoete lekkernijen hier en brood daar dus?
quote:Op vrijdag 26 december 2025 19:50 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Ja komt het wel zo'n beetje op neer. Hier dessert, koekjes, taarten, gebak, cakes, deegwaren (pasteitjes, croissants, etc.). Brood bakken is toch best wel een apart vak met ook wel een apart soort mensen (wat stoerder misschien). Je zag bijvoorbeeld bij de laatste Heel Holland Bakt dat alle deelnemers, hoe goed ook, behoorlijk wat moeite hadden met brood bakken.
Veel plezier!!
Is goed te doen, als je gewone recepten hebt moet je de temperatuur lager zetten maar uit een airfryer boek is dat wel aangepastquote:Op vrijdag 26 december 2025 19:09 schreef ChildoftheStars het volgende:
Jullie zijn meesterlijke bakkers.
Ik kan wel koekjes en taarten bakken. Brood mislukt altijd
Nu heb ik een airfryer gekregen met kookboeken erbij. Waarvan één een bakboek is.
Is brood bakken in een airfryer gemakkelijker?
Bij mijn laatste poging tot brood kon ik iemand ermee doodslaan. Scones en zoet gedoe lukt... alleen ik wil eigen brood leren bakken
Dus als iemand tips vooraf heeft: graag!
You go girl!quote:Op vrijdag 26 december 2025 19:52 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Dank je wel!
Wil beide wat meer doen
Dan is deze softie misschien toch stoer en robuust
Denk vaker brood en zoet eens per maand hooguit oid
Je gaat meer van me horen en zien![]()
Dank je wel voor je advies!quote:Op vrijdag 26 december 2025 19:52 schreef Goitske het volgende:
[..]
Is goed te doen, als je gewone recepten hebt moet je de temperatuur lager zetten maar uit een airfryer boek is dat wel aangepast
Ik heb 2 jaar geen oven gehad deed alles met de airfryer
Gewoon volgen en goed kijken naar je baksels hoe het gaat.quote:Op vrijdag 26 december 2025 19:54 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Dank je wel voor je advies!
Geen oven lijkt me best pittig
Het is een boek dat echt voor de airfryer is geschreven. Dus zodoende...
Zo klinkt het simpelquote:Op vrijdag 26 december 2025 19:52 schreef Goitske het volgende:
[..]
Brood is gewoon een kwestie van doen en goed kneden, goed je tijd nemen voor het rijzen etc en evt een kern thermometer gebruiken om zeker te zijn dat hij binnenin goed is. Uit mijn hoofd moet de kern temperatuur 60+ zijn meer weet het niet helemaal zeker zou het even moeten opzoeken
Ik kan je ook aanraden om zelf een fles vanille extract te maken. Dat vanille essence in de winkel vind ik echt bagger en stokjes elke keer zijn duur. Het is even investeren maar je doet lang met een fles evt niet direct een liter maken maar bijv een halve liter ofzo is qua kosten iets vriendelijker. Gebruk je toch een vanille peul steek de lege peul in suiker voor vanille suiker of doe hem bij je extractquote:Op vrijdag 26 december 2025 19:57 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Zo klinkt het simpel
Ik had toen een slechte oven (zelfs een eenvoudige quiche were niet gaar)
Mijn avontuur met brood ga ik in het broodtopic delen. En andere baksels hier
Zoveel zin in... moet echt meer basis ingrediënten in huis hebben standaard... moet nu wachten
Je hebt helemaal gelijk en goede tips van vanillequote:Op vrijdag 26 december 2025 21:30 schreef Goitske het volgende:
[..]
Ik kan je ook aanraden om zelf een fles vanille extract te maken. Dat vanille essence in de winkel vind ik echt bagger en stokjes elke keer zijn duur. Het is even investeren maar je doet lang met een fles evt niet direct een liter maken maar bijv een halve liter ofzo is qua kosten iets vriendelijker. Gebruk je toch een vanille peul steek de lege peul in suiker voor vanille suiker of doe hem bij je extract
Bloem, zelfrijzend bakmeel, gist, bakpoeder eieren en boter op voorraad kun je altijd wel wat maken in combinatie met wat je wel in huis hebt
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |