Zo hebben we meer van die kronkels hier. Coffeeshops mogen softdrugs verkopen maar niet inkopen.quote:Op woensdag 17 december 2025 22:25 schreef Watmoetjenou het volgende:
Blijf het al heel lang bijzonder vinden dat wanneer er iets niet mag, de politie toch graag de beelden wil.
Ah ja, de typische d66/gl-pvda/christenen 'ik bepaal hoe jij moet leven' mentaliteit ja.quote:Op woensdag 17 december 2025 23:22 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Leven en laten leven is zó vorige eeuw. Tegenwoordig beslis je zelf wel wat de mensen om je heen wel en niet mogen. Daarom zijn kliklijnen ook zo populair.
Mja ok, dat gaat wel erg verquote:Op donderdag 18 december 2025 00:47 schreef Isdatzo het volgende:
Optyfen met die dingen. Hier hangt de buurt er ook vol mee. Eén van de lui iets verderop in de straat heeft een paal in z'n tuin gezet met een joekel van een camera die de hele buurt filmt.
Toch ooit wel eens de wijkagent aan de deur gehad die met me wilde praten over m'n Axis dome aan de voorgevel.quote:Op woensdag 17 december 2025 22:33 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Autoriteit Persoonsgegevens gaat over die privacy en als je tegen je wil gefilmd wordt kan je klagen.
Politie bemoeit zich daar niet mee maar wil uiteraard wel graag beelden.
Dat is een enorm naieve gedachte, data die nu vrij onschuldig lijt word voor eeuwig opgeslagen, waarom denk je dat er in Nederland zoveel Joden zijn afgevoert?quote:Op woensdag 17 december 2025 22:17 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Als iedereen zich aan de wet houdt, heb je de beelden ook niet meer nodig mevrouw de woordvoerder
Buren van me (andere dan waar ik het net over had) filmden standaard een deel van de straat. Toen ik op vakantie ging vroeg ik hen om de camera iets bij te stellen zodat mijn voordeur ook gefilmd werd.quote:Op donderdag 18 december 2025 02:58 schreef kwiwi het volgende:
Onze buren (politieagenten) filmden blijkbaar ook onze oprit deels met hun deurbelcamera. Was er blij mee toen ze dat zeiden nadat er in m'n auto ingebroken was. De dader stond er duidelijk op![]()
Inmiddels hebben we alle camera's aan beide huizen zo hangen dat er geen blinde vlekken meer zijn. Het filmen van de straat mag natuurlijk niet, maar ja aan het einde van een doodlopende straat filmen we 99% van de tijd onszelf. En het zal me een zorg zijn dat de buren zien wanneer we komen en gaan.
Há, goede grapquote:Op woensdag 17 december 2025 22:31 schreef Captain_Ghost het volgende:
[..]
Totdat je hem nodig heeft. Zal je gerust "dank je wel" zeggen
Verbaast me dat de politie in Nederland überhaupt tijd heeft om zich daarmee bezig te houden. De woordenwisseling was met de politie of de klager?quote:Op donderdag 18 december 2025 05:09 schreef ToT het volgende:
[..]
Buren van me (andere dan waar ik het net over had) filmden standaard een deel van de straat. Toen ik op vakantie ging vroeg ik hen om de camera iets bij te stellen zodat mijn voordeur ook gefilmd werd.
Geen probleem, deden ze graag.
Direct kregen ze de politie aan de deur; of ze de camera op hun eigen terrein wilden richten.
"Is prima, zodra hij terug is van vakantie!"
Daar is toen nog een woordenwisseling over ontstaan, maar de uitkomst was dat mijn huis de hele tijd veilig gefilmd werd.
Jammer voor jou maar verboden.quote:Op donderdag 18 december 2025 04:54 schreef Niels0Kurovski het volgende:
Oplossing: Wireless camera jammer. Verstoord Wi-Fi- en Bluetoothsignalen. Met een richtantenne zeer doeltreffend.
[ afbeelding ]
Stasi in een modern jasje, nu met deurbelcamera's in plaats van informanten.quote:Ook de politie raadt burgers aan zich aan de regels te houden bij het plaatsen van deurbelcamera’s, maar erkent dat dit advies op gespannen voet staat met het opsporingsbelang. „Als iedereen zich aan de wet houdt, hebben wij niets meer aan die beelden”, zegt een woordvoerster.
Met 3 TB? Is dat 8K@60fps ofzo? Of heb je 10 cams?quote:Op donderdag 18 december 2025 08:12 schreef vosss het volgende:
Ff gekeken, kan maar terugkijken tot 6 oktober 10:25 uur.
Alles daarvoor is alweer overschreven.
Er mag wel meer niet.
De woordenwisseling was tussen de politie en degene aan wie ik gevraagd had de camera op ons huis te richten.quote:Op donderdag 18 december 2025 06:29 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Verbaast me dat de politie in Nederland überhaupt tijd heeft om zich daarmee bezig te houden. De woordenwisseling was met de politie of de klager?
Maak je lekker ergens druk om zeg :´)quote:Op donderdag 18 december 2025 07:33 schreef CoExist het volgende:
Hier ook geen deurbel camera of andere camera’s die de openbare weg filmen.
Heb ook wel eens een discussie gehad met een buur over mijn privacy.
Ik heb geen flikker te maken dat hij mijn tuin filmt omdat hij zijn voertuigen voor mijn huis parkeert.
Let er op dat de Politie dit oogluikend toestaat omdat het hun verdomd goed uitkomt in de waarheidsbevinding van hun opsporingsonderzoek.
Echter kunnen ze ook jouw camerabeelden vorderen, niet meewerken daaraan is een strafbaar feit.
Dus stel dat één van je buren een strafbaar feit pleegt, zeg een hennep plantage. Politie vordert jouw camera beelden en jij verstrekt deze want je wil een goede burger zijn en de Politie is een autoriteit die je respecteert.
Deze camera beelden dienen als bewijs in het strafdossier van de verdachte (je buurman dus). De advocaat de verdachte heeft inzage in dit strafdossier en meld dat weer aan hem. Gebruik je fantasie maar voor de eventuele consequenties.
2 camera's @4K en die nemen alleen beweging op. Soms zit er een spinnenweb voor de camera op de oprit waardoor die bijna de hele nacht opneemt en dat zie ik per toeval eens en haal het weer weg.quote:Op donderdag 18 december 2025 08:34 schreef GerryDV het volgende:
[..]
Met 3 TB? Is dat 8K@60fps ofzo? Of heb je 10 cams?
Gluurburen die je constant in de gaten houden en je over alles aanspreken wat je doet is wel een dingetje.quote:Op donderdag 18 december 2025 08:49 schreef bianconeri het volgende:
Privacy waakhond :´)
Man wat ongelofelijk sneu.
Sowieso dat klagen over een deurbel camera. Ga even wat serieus doen.....
Niet dat privacy gejank.
Sure, maar dat gaat wat verder dan alleen even iemand die een deurbel camera heeft en daar verder weinig mee doet.quote:Op donderdag 18 december 2025 09:13 schreef ToT het volgende:
[..]
Gluurburen die je constant in de gaten houden en je over alles aanspreken wat je doet is wel een dingetje.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |