Met 3 TB? Is dat 8K@60fps ofzo? Of heb je 10 cams?quote:Op donderdag 18 december 2025 08:12 schreef vosss het volgende:
Ff gekeken, kan maar terugkijken tot 6 oktober 10:25 uur.
Alles daarvoor is alweer overschreven.
Er mag wel meer niet.
De woordenwisseling was tussen de politie en degene aan wie ik gevraagd had de camera op ons huis te richten.quote:Op donderdag 18 december 2025 06:29 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Verbaast me dat de politie in Nederland überhaupt tijd heeft om zich daarmee bezig te houden. De woordenwisseling was met de politie of de klager?
Maak je lekker ergens druk om zeg :´)quote:Op donderdag 18 december 2025 07:33 schreef CoExist het volgende:
Hier ook geen deurbel camera of andere camera’s die de openbare weg filmen.
Heb ook wel eens een discussie gehad met een buur over mijn privacy.
Ik heb geen flikker te maken dat hij mijn tuin filmt omdat hij zijn voertuigen voor mijn huis parkeert.
Let er op dat de Politie dit oogluikend toestaat omdat het hun verdomd goed uitkomt in de waarheidsbevinding van hun opsporingsonderzoek.
Echter kunnen ze ook jouw camerabeelden vorderen, niet meewerken daaraan is een strafbaar feit.
Dus stel dat één van je buren een strafbaar feit pleegt, zeg een hennep plantage. Politie vordert jouw camera beelden en jij verstrekt deze want je wil een goede burger zijn en de Politie is een autoriteit die je respecteert.
Deze camera beelden dienen als bewijs in het strafdossier van de verdachte (je buurman dus). De advocaat de verdachte heeft inzage in dit strafdossier en meld dat weer aan hem. Gebruik je fantasie maar voor de eventuele consequenties.
2 camera's @4K en die nemen alleen beweging op. Soms zit er een spinnenweb voor de camera op de oprit waardoor die bijna de hele nacht opneemt en dat zie ik per toeval eens en haal het weer weg.quote:Op donderdag 18 december 2025 08:34 schreef GerryDV het volgende:
[..]
Met 3 TB? Is dat 8K@60fps ofzo? Of heb je 10 cams?
Gluurburen die je constant in de gaten houden en je over alles aanspreken wat je doet is wel een dingetje.quote:Op donderdag 18 december 2025 08:49 schreef bianconeri het volgende:
Privacy waakhond :´)
Man wat ongelofelijk sneu.
Sowieso dat klagen over een deurbel camera. Ga even wat serieus doen.....
Niet dat privacy gejank.
Sure, maar dat gaat wat verder dan alleen even iemand die een deurbel camera heeft en daar verder weinig mee doet.quote:Op donderdag 18 december 2025 09:13 schreef ToT het volgende:
[..]
Gluurburen die je constant in de gaten houden en je over alles aanspreken wat je doet is wel een dingetje.
Niet iedereen die zo'n ding heeft is gelijk een oetlul, maar hoe meer van die dingen er zijn, hoe meer irritatie het kan opwekken door het gebruik er van.quote:Op donderdag 18 december 2025 09:14 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Sure, maar dat gaat wat verder dan alleen even iemand die een deurbel camera heeft en daar verder weinig mee doet.
Als iedereen zich aan de wet zou houden, hoefde ook niemand zo een deurbel aan te schaffen.quote:Op woensdag 17 december 2025 22:17 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Als iedereen zich aan de wet houdt, heb je de beelden ook niet meer nodig mevrouw de woordvoerder
Mensen die een Toyota C-HR rijden.quote:Op donderdag 18 december 2025 09:36 schreef Gia het volgende:
Wij hebben een camera op de oprit gericht. Dat een stukje straat ook op beeld staat is niet te voorkomen. Vorig jaar iets grappigs op gezien. Wij zaten buiten en hoorden voor de deur een auto stoppen, dus wij kijken op de camerabeelden. Zien we twee gasten uitstappen, een met een kastje of iets in de hand, richtend op ons huis en de auto.
Tja, helaas dat lukt niet! Wij bewaren de autosleutel in een 'faraday' box.
Hardop gelachen. Gasten stapten weer in en dropen weer af. Wellicht was iemand anders wel de pineut.
Heb ik een keer gehad met een achterbuurvrouw. Zij waren op vakantie en ze had een camera op haar poort gericht staan, maar daarmee filmde ze ook onze zijschutting en stukje woning. Nu had ze daar ook haar containers tegen gezet en die werd heel handig gebruikt door iemand die eroverheen klom om via onze tuin in de straat achter ons te geraken. Buurvrouw had vanaf haar vakantieadres een broer gebeld die de politie had ingelicht. Paar weken later kwam ze met de camerabeelden, maar die waren niet duidelijk genoeg.quote:Op donderdag 18 december 2025 05:09 schreef ToT het volgende:
[..]
Buren van me (andere dan waar ik het net over had) filmden standaard een deel van de straat. Toen ik op vakantie ging vroeg ik hen om de camera iets bij te stellen zodat mijn voordeur ook gefilmd werd.
Geen probleem, deden ze graag.
Direct kregen ze de politie aan de deur; of ze de camera op hun eigen terrein wilden richten.
"Is prima, zodra hij terug is van vakantie!"
Daar is toen nog een woordenwisseling over ontstaan, maar de uitkomst was dat mijn huis de hele tijd veilig gefilmd werd.
Nee, een Jeep Renegadequote:Op donderdag 18 december 2025 09:37 schreef vosss het volgende:
[..]
Mensen die een Toyota C-HR rijden.
Ik woonde alleen en met zo een Ring camera, kan je gewoon boven in je slaapkamer zien wie er aan je deur staat. Op je mobiele telefoon. In mijn buurt woonde toen niet zo een heel leuk gezin. Om het zo maar eens te zeggen.quote:Op donderdag 18 december 2025 09:47 schreef Ridocar het volgende:
Wat is het verschil met dashcams dan? Die zijn ook gemeengoed geworden en filmen de openbare weg met alles dat zich daarop bevindt.
Zodat, als er dan ingebroken wordt, je veilig vanuit de zetel met popcorn kunt bekijken hoe ze inbraken?quote:Op donderdag 18 december 2025 05:09 schreef ToT het volgende:
[..]
Buren van me (andere dan waar ik het net over had) filmden standaard een deel van de straat. Toen ik op vakantie ging vroeg ik hen om de camera iets bij te stellen zodat mijn voordeur ook gefilmd werd.
Geen probleem, deden ze graag.
Direct kregen ze de politie aan de deur; of ze de camera op hun eigen terrein wilden richten.
"Is prima, zodra hij terug is van vakantie!"
Daar is toen nog een woordenwisseling over ontstaan, maar de uitkomst was dat mijn huis de hele tijd veilig gefilmd werd.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
quote:Op donderdag 18 december 2025 10:05 schreef embedguy het volgende:
[..]
Zodat, als er dan ingebroken wordt, je veilig vanuit de zetel met popcorn kunt bekijken hoe ze inbraken?Heel veilig ja. Maar veiliger wordt het er niet op.
Op mijn Ring zat ook een knopje dat er dan een alarm afgaat, en je kan dan natuurlijk de politie bellen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het is pas echt crisis als het bier op is.
[..]
Zodat, als er dan ingebroken wordt, je veilig vanuit de zetel met popcorn kunt bekijken hoe ze inbraken?Heel veilig ja. Maar veiliger wordt het er niet op.
Er is altijd een klein kansje dat er iets herkenbaars op te zien is. De camera van die buren was wel verdomd goed.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik woon nu in de binnenstad, hier gebeurt niet zo veel geks.
Wanneer gaat het landelijke fatbike-verbod in?quote:Op donderdag 18 december 2025 10:07 schreef Discombobulate het volgende:
Laten we die dingen gewoon verbieden. Kut dingen.
[..]
Gewoon petje op met UV ledjes, dan kunnen ze ook niet zien wie je bent.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |