Jij stelde dat men in de vorige eeuw was van het leven en laten leven, wat dus niet waar is. Dat heeft met of dat nu meer of minder is niks van doen. Overigens weet ik geen aantallen maar dat het in de vorige eeuw niet zo was is gewoon onzin.quote:Op woensdag 17 december 2025 23:38 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ah, tijdens de oorlog. Op die fiets. Hebben we er nu meer of minder dan toen?
Dus, bij gebrek aan handhaving moet de bevolking zelf het recht in eigen hand nemen, want hoe maak je anders een werkende politiestaat zoals tijdens de tweede wereldoorlog? Van de politie heb je niets te vrezen, maar van je buren ...quote:Op woensdag 17 december 2025 23:47 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Jij stelde dat men in de vorige eeuw was van het leven en laten leven, wat dus niet waar is. Dat heeft met of dat nu meer of minder is niks van doen. Overigens weet ik geen aantallen maar dat het in de vorige eeuw niet zo was is gewoon onzin.
Ik zou je vooral aanbevelen om toe te geven dat je opmerking gewoon niet zo doordacht was. Vergaat de wereld niet van, hebben we allemaal wel eens.quote:Op woensdag 17 december 2025 23:52 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Dus, bij gebrek aan handhaving moet de bevolking zelf het recht in eigen hand nemen, want hoe maak je anders een werkende politiestaat zoals tijdens de tweede wereldoorlog? Van de politie heb je niets te vrezen, maar van je buren ...
Heb jij ook een lijst van de beste kliklijnen? Welke zou je aanbevelen als je van je buren af wilt omdat ze niet genoeg respect voor je hebben?
Lol, dat was in scene gezet en duidelijk nep.quote:Zo ging er de afgelopen weken een filmpje viral waarin een glasvezelverkoper namens Delta op onbeschofte wijze een abonnement probeerde te verkopen
Eh, nee?quote:Op donderdag 18 december 2025 00:24 schreef embedguy het volgende:
[..]
Lol, dat was in scene gezet en duidelijk nep.
On topic: ik vind het ook gek dat het allemaal maar wordt toegestaan (of gedoogd?). Ik heb ook een slimme deurbel maar de camera heb ik duidelijk zichtbaar afgeplakt. Ik zou niet weten wat ik er aan zou moeten hebben om te weten voor de deur staat. Ik heb het beeld ook nooit gemist eigenlijk.
Zo hebben we meer van die kronkels hier. Coffeeshops mogen softdrugs verkopen maar niet inkopen.quote:Op woensdag 17 december 2025 22:25 schreef Watmoetjenou het volgende:
Blijf het al heel lang bijzonder vinden dat wanneer er iets niet mag, de politie toch graag de beelden wil.
Ah ja, de typische d66/gl-pvda/christenen 'ik bepaal hoe jij moet leven' mentaliteit ja.quote:Op woensdag 17 december 2025 23:22 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Leven en laten leven is zó vorige eeuw. Tegenwoordig beslis je zelf wel wat de mensen om je heen wel en niet mogen. Daarom zijn kliklijnen ook zo populair.
Mja ok, dat gaat wel erg verquote:Op donderdag 18 december 2025 00:47 schreef Isdatzo het volgende:
Optyfen met die dingen. Hier hangt de buurt er ook vol mee. Eén van de lui iets verderop in de straat heeft een paal in z'n tuin gezet met een joekel van een camera die de hele buurt filmt.
Toch ooit wel eens de wijkagent aan de deur gehad die met me wilde praten over m'n Axis dome aan de voorgevel.quote:Op woensdag 17 december 2025 22:33 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Autoriteit Persoonsgegevens gaat over die privacy en als je tegen je wil gefilmd wordt kan je klagen.
Politie bemoeit zich daar niet mee maar wil uiteraard wel graag beelden.
Dat is een enorm naieve gedachte, data die nu vrij onschuldig lijt word voor eeuwig opgeslagen, waarom denk je dat er in Nederland zoveel Joden zijn afgevoert?quote:Op woensdag 17 december 2025 22:17 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Als iedereen zich aan de wet houdt, heb je de beelden ook niet meer nodig mevrouw de woordvoerder
Buren van me (andere dan waar ik het net over had) filmden standaard een deel van de straat. Toen ik op vakantie ging vroeg ik hen om de camera iets bij te stellen zodat mijn voordeur ook gefilmd werd.quote:Op donderdag 18 december 2025 02:58 schreef kwiwi het volgende:
Onze buren (politieagenten) filmden blijkbaar ook onze oprit deels met hun deurbelcamera. Was er blij mee toen ze dat zeiden nadat er in m'n auto ingebroken was. De dader stond er duidelijk op![]()
Inmiddels hebben we alle camera's aan beide huizen zo hangen dat er geen blinde vlekken meer zijn. Het filmen van de straat mag natuurlijk niet, maar ja aan het einde van een doodlopende straat filmen we 99% van de tijd onszelf. En het zal me een zorg zijn dat de buren zien wanneer we komen en gaan.
Há, goede grapquote:Op woensdag 17 december 2025 22:31 schreef Captain_Ghost het volgende:
[..]
Totdat je hem nodig heeft. Zal je gerust "dank je wel" zeggen
Verbaast me dat de politie in Nederland überhaupt tijd heeft om zich daarmee bezig te houden. De woordenwisseling was met de politie of de klager?quote:Op donderdag 18 december 2025 05:09 schreef ToT het volgende:
[..]
Buren van me (andere dan waar ik het net over had) filmden standaard een deel van de straat. Toen ik op vakantie ging vroeg ik hen om de camera iets bij te stellen zodat mijn voordeur ook gefilmd werd.
Geen probleem, deden ze graag.
Direct kregen ze de politie aan de deur; of ze de camera op hun eigen terrein wilden richten.
"Is prima, zodra hij terug is van vakantie!"
Daar is toen nog een woordenwisseling over ontstaan, maar de uitkomst was dat mijn huis de hele tijd veilig gefilmd werd.
Jammer voor jou maar verboden.quote:Op donderdag 18 december 2025 04:54 schreef Niels0Kurovski het volgende:
Oplossing: Wireless camera jammer. Verstoord Wi-Fi- en Bluetoothsignalen. Met een richtantenne zeer doeltreffend.
[ afbeelding ]
Stasi in een modern jasje, nu met deurbelcamera's in plaats van informanten.quote:Ook de politie raadt burgers aan zich aan de regels te houden bij het plaatsen van deurbelcamera’s, maar erkent dat dit advies op gespannen voet staat met het opsporingsbelang. „Als iedereen zich aan de wet houdt, hebben wij niets meer aan die beelden”, zegt een woordvoerster.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |