abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 17 december 2025 @ 22:13:54 #1
402274 Cruzinats
we were kings, and such
pi_219521746
https://www.ad.nl/binnenl(...)n-klachten~a867e99e/

quote:
Veel Nederlanders zijn helemaal klaar met straatgenoten die slimme deurbellen ophangen om te kunnen zien wie er voor hun deur staat. Die camera’s filmen ondertussen alles wat in de buurt gebeurt. Bij de Autoriteit Persoonsgegevens kwamen dit jaar al honderden klachten binnen.

Een burenruzie in Pijnacker die zo uit de hand loopt dat een rechter moet bepalen of een deurbelcamera nu wel of niet mag worden opgehangen. Zo bont maken ze het bij de privacywaakhond ook niet vaak mee.

Maar de frustratie over slimme deurbellen wordt wel degelijk op veel meer plekken in het land gevoeld. In 2024 klaagden 370 mensen bij de Autoriteit Persoonsgegevens over deurbel- en beveiligingscamera’s. Dat was toen al een stijging van 20 procent vergeleken met een jaar eerder.

Dit jaar waren er alleen tot augustus al 300 mensen die hun beklag deden. Cijfers over de tweede helft van dit jaar zijn er nog niet, maar de verwachting is dat dit wederom hoger gaat uitkomen dan vorig jaar.

Honden die in de tuin poepen
De kern van veel klachten: mensen voelen zich aangetast in hun privacy, net zoals in de zaak in Pijnacker. Deze bewoonster hing vorig jaar september een deurbelcamera op, omdat ze het fijn vond te zien wie er voor haar deur stond, wie afval in haar tuin gooide en welke honden van buurtbewoners in haar tuin poepten.

Met het ophangen van de camera was dat probleem opgelost, maar sindsdien lag ze in de clinch met haar buurman, die zich bekeken voelde. En terecht, oordeelde dinsdag een rechter. De vrouw moet de camera weer weghalen.

Met een deurbelcamera kunnen mensen zich inderdaad veiliger voelen, weten ze bij de Autoriteit Persoonsgegevens. Maar er zijn wel een aantal regels waar eigenaren zich aan moeten houden. Zo moeten ze ervoor zorgen dat de privacy van voorbijgangers zo min mogelijk wordt geschonden. Dat kan bijvoorbeeld door de camera zo in te zoomen dat de weg zo min mogelijk wordt gefilmd of door voorbijgangers wazig te maken.

Persoon op beeld moet toestemming geven
Sommige mensen spelen voor eigen rechter als ze misstanden zien op de beelden van hun deurbellen. Ze delen die beelden op sociale media. Buren willen elkaar ook waarschuwen voor ongure types die ze op de camerabeelden zien.

Zo ging er de afgelopen weken een filmpje viral waarin een glasvezelverkoper namens Delta op onbeschofte wijze een abonnement probeerde te verkopen. De bewoner deelde zijn beelden in de buurtapp om mensen te waarschuwen voor deze brutale verkoper, maar - hoe goedbedoeld misschien ook - het mag niet zonder toestemming van de betrokken persoon.

De explosieve stijging van het aantal klachten over deurbelcamera’s noemt de Autoriteit Persoonsgegevens zorgwekkend. Vooral omdat veel mensen helemaal niet weten dat hun camera onbedoeld te veel in beeld brengt. Functies als gezichtsherkenning, nachtzicht of geluidsopnames vergroten de inbreuk op de privacy van anderen nog verder.

Regels controleren ondoenlijk
Een oplossing is zo snel nog niet gevonden. De privacywaakhond dringt er bij fabrikanten op aan om hun apparatuur standaard te leveren met goede privacy-instellingen die door iedereen eenvoudig zijn te gebruiken.

Dan nog blijft het ondoenlijk om te controleren of alle deurbellen voldoen aan de privacyregels. Bovendien zou het voor de politie een enorme domper zijn wanneer iedereen zich aan de wet zou houden. De deurbellen zijn nu van onschatbare waarde bij het oplossen van misdrijven. Hoe vaak inbrekers dankzij deze beelden konden worden herkend is niet meer bij te houden.

Politie is blij met deurbelcamera’s
De politie beschikt inmiddels over een database met 354.278 plekken in Nederland waar camera’s hangen en die aantallen stijgen elk jaar weer. Vorig jaar waren dat er nog 336.925. Overigens zijn dat niet alleen deurbelcamera’s, maar ook beveiligingscamera’s van bijvoorbeeld bedrijven.

Ook de politie raadt burgers aan zich aan de regels te houden bij het plaatsen van deurbelcamera’s, maar erkent dat dit advies op gespannen voet staat met het opsporingsbelang. „Als iedereen zich aan de wet houdt, hebben wij niets meer aan die beelden”, zegt een woordvoerster.

Wie last heeft van de camera van de buren, krijgt het advies vooral eerst in gesprek te gaan. Als dat niet leidt tot een goede oplossing is er altijd nog de wijkagent die kan bemiddelen.
Ik heb er geen, zou mijn buren ook nooit snitchen. Straks vraagt de gemeente mijn deurbelbeelden op omdat de buurman is afgekeurd, maar wel iedere dag voor het huis aan auto's loopt te sleutelen bij wijze van spreken. Als je in een straatje woont met de huizen tegenover elkaar kijk je ook nog 24/7 bij iemand naarbinnen.
pi_219521782
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2025 22:13 schreef Cruzinats het volgende:
Straks vraagt de gemeente mijn deurbelbeelden op omdat de buurman is afgekeurd, maar wel iedere dag voor het huis aan auto's loopt te sleutelen bij wijze van spreken.
Vind ik een goed initiatief, want waarom moeten wij allemaal meebetalen aan mensen die niet willen werken?
pindazakje
  Moderator woensdag 17 december 2025 @ 22:16:52 #3
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_219521788
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2025 22:13 schreef Cruzinats het volgende:
https://www.ad.nl/binnenl(...)n-klachten~a867e99e/
[..]
Ik heb er geen, zou mijn buren ook nooit snitchen. Straks vraagt de gemeente mijn deurbelbeelden op omdat de buurman is afgekeurd, maar wel iedere dag voor het huis aan auto's loopt te sleutelen bij wijze van spreken. Als je in een straatje woont met de huizen tegenover elkaar kijk je ook nog 24/7 bij iemand naarbinnen.
Ik heb zo'n deurbel, maar die staat ingesteld op dat ie 15 sec opneemt als er op de knop wordt gedrukt, voor de rest niet.

Maar ik heb boven de oprit wel een camera hangen die wél 24/7 opneemt, maar die neemt alleen onze oprit op, en ik heb zo'n sticker waar op staat dat er continue wordt opgenomen.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_219521800
quote:
„Als iedereen zich aan de wet houdt, hebben wij niets meer aan die beelden”, zegt een woordvoerster.
Als iedereen zich aan de wet houdt, heb je de beelden ook niet meer nodig mevrouw de woordvoerder :)
pi_219521841
Vind het wel handig, loopt regelmatig tuig rond wat hier niks te zoeken heeft. Het hoekhuis heeft van ons blok heeft zelfs een camera geplaatst vanaf hun huis op de openbare parkeerplaats van de straat.

Mag niet, maar met afentoe een auto inbraak vind ik het ook wel prima eigenlijk, want mijn auto staat daar ook
pi_219521927
Blijf het al heel lang bijzonder vinden dat wanneer er iets niet mag, de politie toch graag de beelden wil.

Snap het ergens wel, maar blijft vreemd
  woensdag 17 december 2025 @ 22:28:00 #7
402274 Cruzinats
we were kings, and such
pi_219521949
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2025 22:25 schreef Watmoetjenou het volgende:
Blijf het al heel lang bijzonder vinden dat wanneer er iets niet mag, de politie toch graag de beelden wil.

ACAB
pi_219521991
quote:
4s.gif Op woensdag 17 december 2025 22:28 schreef Cruzinats het volgende:

[..]
ACAB
Totdat je hem nodig heeft. Zal je gerust "dank je wel" zeggen
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_219522003
quote:

[..]
ACAB
Geen last van
pi_219522011
quote:

Autoriteit Persoonsgegevens gaat over die privacy en als je tegen je wil gefilmd wordt kan je klagen.
Politie bemoeit zich daar niet mee maar wil uiteraard wel graag beelden.
pi_219522019
Ik heb ook zeer goede auto zoom en volg camera’s (PTZ)op alle kanten van het huis.
Deze maakt ‘s nachts beelden in volle kleur, echt goed.
Ook de voorkant, inrijbaan en stoep neemt die mee.
Mag dat eigenlijk wel?

[ Bericht 9% gewijzigd door Lospedrosa op 17-12-2025 22:40:21 ]
Vakman pur sang
pi_219522055
Ik snap het gezeik omtrent deurbelcamera's niet zo terwijl iedereen op straat met z'n telefoon loopt te filmen en de filmpjes ongehinderd op internet mikt.
  Moderator woensdag 17 december 2025 @ 22:39:57 #13
16180 crew  CoolGuy
pi_219522101
quote:
1s.gif Op woensdag 17 december 2025 22:34 schreef Lospedrosa het volgende:
Ik heb ook zeer goede auto zoom en volg camera’s op alle kanten van het huis.
Deze maakt ‘s nachts beelden in volle kleur, echt goed.
Ook de voorkant, inrijbaan en stoep neemt die mee.
Mag dat eigenlijk wel?
Nee, de stoep mag niet volgens mij. Je eigen terrein wel, daarbuiten niet, dacht ik. In de praktijk gaat dat natuurlijk nauwelijks, maar goed.
pi_219522154
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2025 22:16 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]
Vind ik een goed initiatief, want waarom moeten wij allemaal meebetalen aan mensen die niet willen werken?
Ik geef jou een zinnig doel in je leven
graag op anoniem
pi_219522172
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2025 22:42 schreef uitkeringsgenieter het volgende:

[..]
Ik geef jou een zinnig doel in je leven
Als je je verveeld mag je wel mijn auto wassen.
Vakman pur sang
pi_219522176
Tyfus bellen weg ermee!
Mensen het spijt me maar ik mag jullie niet meer mentionen.
  woensdag 17 december 2025 @ 22:47:58 #17
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_219522221
quote:
1s.gif Op woensdag 17 december 2025 22:20 schreef 111210 het volgende:
Vind het wel handig, loopt regelmatig tuig rond wat hier niks te zoeken heeft. Het hoekhuis heeft van ons blok heeft zelfs een camera geplaatst vanaf hun huis op de openbare parkeerplaats van de straat.

Mag niet, maar met afentoe een auto inbraak vind ik het ook wel prima eigenlijk, want mijn auto staat daar ook
Iedereen en z'n moeder is hier geloof ik becameraad maar als er wat gebeurt heeft niemand wat gezien :') Over kampfbereitheit wil ik niet eens hebben
pi_219522314
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2025 22:16 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]
Daar hebben ze een speciale afkorting voor.

Bemoei je gewoon met je eigen :)
Zodra je met een vinger naar een ander wijst, wijzen er 3 vingers naar jezelf terug.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_219522360
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2025 22:33 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Autoriteit Persoonsgegevens gaat over die privacy en als je tegen je wil gefilmd wordt kan je klagen.
Mag niet van de wet, maar de wetshandhavers willen wel de data.

rrRRAAaaRRRRrrr
1947-2016
pi_219522702
quote:
1s.gif Op woensdag 17 december 2025 22:52 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Daar hebben ze een speciale afkorting voor.

Bemoei je gewoon met je eigen :)
Zodra je met een vinger naar een ander wijst, wijzen er 3 vingers naar jezelf terug.
Leven en laten leven is zó vorige eeuw. Tegenwoordig beslis je zelf wel wat de mensen om je heen wel en niet mogen. Daarom zijn kliklijnen ook zo populair.
pi_219522711
Ik heb er ook een. Wel fijn als je een vrijstaand huis met een lange oprit hebt, zodat je kan zien wie voor het hek staat.
  Moderator woensdag 17 december 2025 @ 23:27:28 #22
16180 crew  CoolGuy
pi_219522732
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2025 23:22 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Leven en laten leven is zó vorige eeuw. Tegenwoordig beslis je zelf wel wat de mensen om je heen wel en niet mogen. Daarom zijn kliklijnen ook zo populair.
Ja, want die kliklijnen had je in de vorige eeuw natuurlijk helemaal niet.
pi_219522783
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2025 23:27 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Ja, want die kliklijnen had je in de vorige eeuw natuurlijk helemaal niet.
Ik heb geen idee. Hoe veel heb jij er gebeld?
  Moderator woensdag 17 december 2025 @ 23:36:54 #24
16180 crew  CoolGuy
pi_219522794
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2025 23:35 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Ik heb geen idee. Hoe veel heb jij er gebeld?
Jij bent niet bekend met de NSB en hoe dat werkte?
pi_219522804
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2025 23:36 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Jij bent niet bekend met de NSB en hoe dat werkte?
Ah, tijdens de oorlog. Op die fiets. Hebben we er nu meer of minder dan toen?
  Moderator woensdag 17 december 2025 @ 23:47:54 #26
16180 crew  CoolGuy
pi_219522841
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2025 23:38 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Ah, tijdens de oorlog. Op die fiets. Hebben we er nu meer of minder dan toen?
Jij stelde dat men in de vorige eeuw was van het leven en laten leven, wat dus niet waar is. Dat heeft met of dat nu meer of minder is niks van doen. Overigens weet ik geen aantallen maar dat het in de vorige eeuw niet zo was is gewoon onzin.
pi_219522853
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2025 23:47 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Jij stelde dat men in de vorige eeuw was van het leven en laten leven, wat dus niet waar is. Dat heeft met of dat nu meer of minder is niks van doen. Overigens weet ik geen aantallen maar dat het in de vorige eeuw niet zo was is gewoon onzin.
Dus, bij gebrek aan handhaving moet de bevolking zelf het recht in eigen hand nemen, want hoe maak je anders een werkende politiestaat zoals tijdens de tweede wereldoorlog? Van de politie heb je niets te vrezen, maar van je buren ...

Heb jij ook een lijst van de beste kliklijnen? Welke zou je aanbevelen als je van je buren af wilt omdat ze niet genoeg respect voor je hebben?
  Moderator woensdag 17 december 2025 @ 23:57:43 #28
16180 crew  CoolGuy
pi_219522862
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2025 23:52 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Dus, bij gebrek aan handhaving moet de bevolking zelf het recht in eigen hand nemen, want hoe maak je anders een werkende politiestaat zoals tijdens de tweede wereldoorlog? Van de politie heb je niets te vrezen, maar van je buren ...

Heb jij ook een lijst van de beste kliklijnen? Welke zou je aanbevelen als je van je buren af wilt omdat ze niet genoeg respect voor je hebben?
Ik zou je vooral aanbevelen om toe te geven dat je opmerking gewoon niet zo doordacht was. Vergaat de wereld niet van, hebben we allemaal wel eens.

Lijkt me beter dan een hoop blabla en gedraai om dat maar niet toe te hoeven geven.
  donderdag 18 december 2025 @ 00:24:24 #29
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_219522894
quote:
Zo ging er de afgelopen weken een filmpje viral waarin een glasvezelverkoper namens Delta op onbeschofte wijze een abonnement probeerde te verkopen
Lol, dat was in scene gezet en duidelijk nep.

On topic: ik vind het ook gek dat het allemaal maar wordt toegestaan (of gedoogd?). Ik heb ook een slimme deurbel maar de camera heb ik duidelijk zichtbaar afgeplakt. Ik zou niet weten wat ik er aan zou moeten hebben om te weten voor de deur staat. Ik heb het beeld ook nooit gemist eigenlijk.
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
pi_219522918
quote:
1s.gif Op donderdag 18 december 2025 00:24 schreef embedguy het volgende:

[..]
Lol, dat was in scene gezet en duidelijk nep.

On topic: ik vind het ook gek dat het allemaal maar wordt toegestaan (of gedoogd?). Ik heb ook een slimme deurbel maar de camera heb ik duidelijk zichtbaar afgeplakt. Ik zou niet weten wat ik er aan zou moeten hebben om te weten voor de deur staat. Ik heb het beeld ook nooit gemist eigenlijk.
Eh, nee?
  donderdag 18 december 2025 @ 00:47:30 #31
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_219522919
Optyfen met die dingen. Hier hangt de buurt er ook vol mee. Eén van de lui iets verderop in de straat heeft een paal in z'n tuin gezet met een joekel van een camera die de hele buurt filmt :N .
Huilen dan.
  donderdag 18 december 2025 @ 00:57:21 #32
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_219522926
quote:
Zo hebben we meer van die kronkels hier. Coffeeshops mogen softdrugs verkopen maar niet inkopen. :')

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_219522936
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2025 23:22 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Ah ja, de typische d66/gl-pvda/christenen 'ik bepaal hoe jij moet leven' mentaliteit ja.
1947-2016
pi_219522953
Boeiend. Alsof je de overheid laat bepalen wat jij doet met de fotonen die jouw huis bereiken. :')
  donderdag 18 december 2025 @ 02:58:09 #35
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_219522985
Onze buren (politieagenten) filmden blijkbaar ook onze oprit deels met hun deurbelcamera. Was er blij mee toen ze dat zeiden nadat er in m'n auto ingebroken was. De dader stond er duidelijk op ^O^
Inmiddels hebben we alle camera's aan beide huizen zo hangen dat er geen blinde vlekken meer zijn. Het filmen van de straat mag natuurlijk niet, maar ja aan het einde van een doodlopende straat filmen we 99% van de tijd onszelf. En het zal me een zorg zijn dat de buren zien wanneer we komen en gaan.
  donderdag 18 december 2025 @ 03:00:44 #36
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_219522990
quote:
7s.gif Op donderdag 18 december 2025 00:47 schreef Isdatzo het volgende:
Optyfen met die dingen. Hier hangt de buurt er ook vol mee. Eén van de lui iets verderop in de straat heeft een paal in z'n tuin gezet met een joekel van een camera die de hele buurt filmt :N .
Mja ok, dat gaat wel erg ver :{ Het moet wel nog primair om je eigen terrein gaan vind ik. Er heeft nog niemand over geklaagd?
pi_219523040
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2025 22:33 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Toch ooit wel eens de wijkagent aan de deur gehad die met me wilde praten over m'n Axis dome aan de voorgevel.

Da's al wel meer dan 15 jaar geleden, toen er nog geen ene deurbelcamera in het straatbeeld te zien was.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_219523048
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2025 22:17 schreef Accordtje het volgende:

[..]
Als iedereen zich aan de wet houdt, heb je de beelden ook niet meer nodig mevrouw de woordvoerder :)
Dat is een enorm naieve gedachte, data die nu vrij onschuldig lijt word voor eeuwig opgeslagen, waarom denk je dat er in Nederland zoveel Joden zijn afgevoert?
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  donderdag 18 december 2025 @ 04:54:09 #39
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_219523050
Oplossing: Wireless camera jammer. Verstoord Wi-Fi- en Bluetoothsignalen. Met een richtantenne zeer doeltreffend.

Alles blijft. Alles gaat voorbij. Alles blijft voorbijgaan. JD.
pi_219523058
Ik had ooit een buurman die geen deurbelcamera had, maar hij filmde wel alles in de straat.
Als hij een snippertje in zijn tuin zag, ging hij met de camerabeelden helemaal terugkijken waar die vandaan kwam en als het dan door een buurtbewoner op de grond was gegooid waarna het in zijn tuin was gewaaid, belde hij daar aan met de boodschap: "Pardon, je hebt dit laten vallen" en gaf het snippertje terug.
Kerel was uit zijn oude dorp weggejaagd en sliep met een geladen pistool onder z'n kussen. (Kwam men achter na zijn overlijden.)
Toen hij een keer een leeg pakje Fristi op straat zag liggen had hij met camerabeelden gezien dat het uit een auto gegooid was en hij belde de politie om het kentekennummer door te geven.
Toen ik een keer de banden van mijn auto wisselde, waaide een handleiding (waarop de juiste druk stond waarmee je de bouten moest aandraaien) zijn tuin in en stond hij me al te roepen voor ik merkte dat het weg was; was echt een kwestie van 10 - 15 seconden; hij hield me live in de gaten.
1x was er een lamp kapot gegaan en vroeg hij me of ik hem mee kon nemen naar de bouwmarkt voor een nieuwe.
Prima hoor. Maar hij nam gelijk een rugzak mee met daarin alle harde schijven van alle opnames die hij gemaakt had; die liet hij echt niet in zijn huis achter! Eenmaal bij de bouwmarkt had ik geen zin om mee naar binnen te gaan en zei tegen hem dat ik in de auto bleef. Hij schrok hevig en opende meteen de kofferbak om zijn rugzak er uit te halen!
pi_219523063
quote:
1s.gif Op donderdag 18 december 2025 02:58 schreef kwiwi het volgende:
Onze buren (politieagenten) filmden blijkbaar ook onze oprit deels met hun deurbelcamera. Was er blij mee toen ze dat zeiden nadat er in m'n auto ingebroken was. De dader stond er duidelijk op ^O^
Inmiddels hebben we alle camera's aan beide huizen zo hangen dat er geen blinde vlekken meer zijn. Het filmen van de straat mag natuurlijk niet, maar ja aan het einde van een doodlopende straat filmen we 99% van de tijd onszelf. En het zal me een zorg zijn dat de buren zien wanneer we komen en gaan.
Buren van me (andere dan waar ik het net over had) filmden standaard een deel van de straat. Toen ik op vakantie ging vroeg ik hen om de camera iets bij te stellen zodat mijn voordeur ook gefilmd werd.
Geen probleem, deden ze graag.
Direct kregen ze de politie aan de deur; of ze de camera op hun eigen terrein wilden richten.
"Is prima, zodra hij terug is van vakantie!"
Daar is toen nog een woordenwisseling over ontstaan, maar de uitkomst was dat mijn huis de hele tijd veilig gefilmd werd. :)
  donderdag 18 december 2025 @ 05:11:38 #42
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_219523065
Hier filmen die gouden grieplijers gewoon de hele rits aan openbare parkeerplaatsen en waarschijnlijk de hele hoek haaks erop ook. Komt die handhaving even kijken, ook politie is er al geweest aangezien het enorm lelijke tokkies zijn. Helemaal niks gebeurt er. Mag ik zelf gaan klagen zeker, nou bekijk 't maar.

quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2025 22:31 schreef Captain_Ghost het volgende:

[..]
Totdat je hem nodig heeft. Zal je gerust "dank je wel" zeggen
Há, goede grap _O-
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
pi_219523098
quote:

[..]
ACAB
De tokkie-bingokaart vult aardig zo.
pi_219523110
Waarom mag je wel iedereen met je telefoon filmen, maar niet met je deurbelcamera? Hoe zit dat met cameras in een Tesla?
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  donderdag 18 december 2025 @ 06:29:02 #45
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_219523128
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2025 05:09 schreef ToT het volgende:

[..]
Buren van me (andere dan waar ik het net over had) filmden standaard een deel van de straat. Toen ik op vakantie ging vroeg ik hen om de camera iets bij te stellen zodat mijn voordeur ook gefilmd werd.
Geen probleem, deden ze graag.
Direct kregen ze de politie aan de deur; of ze de camera op hun eigen terrein wilden richten.
"Is prima, zodra hij terug is van vakantie!"
Daar is toen nog een woordenwisseling over ontstaan, maar de uitkomst was dat mijn huis de hele tijd veilig gefilmd werd. :)
Verbaast me dat de politie in Nederland überhaupt tijd heeft om zich daarmee bezig te houden. De woordenwisseling was met de politie of de klager?
  Miss 200.000.000! donderdag 18 december 2025 @ 06:44:06 #46
367000 roos94
pi_219523148
Ik heb permanent 2 kerels van bewakers voor de deur staan, werkt evengoed
pi_219523301
Hier ook geen deurbel camera of andere camera’s die de openbare weg filmen.
Heb ook wel eens een discussie gehad met een buur over mijn privacy.
Ik heb geen flikker te maken dat hij mijn tuin filmt omdat hij zijn voertuigen voor mijn huis parkeert.

Let er op dat de Politie dit oogluikend toestaat omdat het hun verdomd goed uitkomt in de waarheidsbevinding van hun opsporingsonderzoek.
Echter kunnen ze ook jouw camerabeelden vorderen, niet meewerken daaraan is een strafbaar feit.

Dus stel dat één van je buren een strafbaar feit pleegt, zeg een hennep plantage. Politie vordert jouw camera beelden en jij verstrekt deze want je wil een goede burger zijn en de Politie is een autoriteit die je respecteert.
Deze camera beelden dienen als bewijs in het strafdossier van de verdachte (je buurman dus). De advocaat de verdachte heeft inzage in dit strafdossier en meld dat weer aan hem. Gebruik je fantasie maar voor de eventuele consequenties.
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
pi_219523330
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2025 04:54 schreef Niels0Kurovski het volgende:
Oplossing: Wireless camera jammer. Verstoord Wi-Fi- en Bluetoothsignalen. Met een richtantenne zeer doeltreffend.

[ afbeelding ]
Jammer voor jou maar verboden.
En doet ook niet veel bij bedrade camera's.
pi_219523353
Janken omdat je mogelijk op beeld komt. Dan doe je echt frequent asociale of criminele dingen als je je daar zo enorm druk om maakt. Zullen vooral ook vreemdgangers, zwartwerkers of mensen die hun hondenpoep niet opruimen zijn.
  donderdag 18 december 2025 @ 08:03:03 #50
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_219523398
quote:
Ook de politie raadt burgers aan zich aan de regels te houden bij het plaatsen van deurbelcamera’s, maar erkent dat dit advies op gespannen voet staat met het opsporingsbelang. „Als iedereen zich aan de wet houdt, hebben wij niets meer aan die beelden”, zegt een woordvoerster.
Stasi in een modern jasje, nu met deurbelcamera's in plaats van informanten.

En dan wel afkeurend kijken naar Chinese steden die volhangen met camera's. :')
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')