Vanavond dus, met rijst en komkommersla.quote:Op zondag 21 december 2025 21:20 schreef golfer het volgende:
Het nieuwe speeltje, de slowcooker, staat voor het eerst te slowcooken voor dit recept van Indonesische rendang.
quote:Op zondag 21 december 2025 21:20 schreef golfer het volgende:
Het nieuwe speeltje, de slowcooker, staat voor het eerst te slowcooken voor dit recept van Indonesische rendang.
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
quote:Op maandag 22 december 2025 13:24 schreef golfer het volgende:
[..]
Vanavond dus, met rijst en komkommersla.
Beterschap gewenstquote:Op maandag 22 december 2025 18:39 schreef Boca_Raton het volgende:
Tja, ben ziekig dus geen avondeten. Wel een halve liter bouillon van kippenblokjes gehad. Oh ja, en vier sinaasappels.
Goed gelukt dus, lekker hoor en handig zo'n pannetjequote:
Dit recept is ook heerlijk. https://www.cookincanuck.(...)ken-recipe-crockpot/quote:
Je inspireert me weer eensquote:Op dinsdag 23 december 2025 16:17 schreef Boca_Raton het volgende:
Vandaag weer als vanouds maar morgen, mórgen ga ik bami maken als de spullen nog in de winkel zijn. Bami met kip en sambal en een pakje bamikruiden en -groenten. Ik zou het wel vaker willen maken maar omdat het prutje in de vriezer wat verpietert doe ik het niet. Is zonde.
Sambal bij?quote:Op dinsdag 23 december 2025 16:29 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Je inspireert me weer eens
Die komt na de kerst hier op het menu
Sambal vind ik bahquote:
Doe je er ook geen bami inquote:Op dinsdag 23 december 2025 16:35 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Sambal vind ik bah
En geen vleesch
Bami heb ik denk ik voor het laatst gehad toen ik nog thuis woonde
Bami zijn die lekkere sliertjesquote:
quote:Op dinsdag 23 december 2025 13:37 schreef golfer het volgende:
Vanavond: vooraf gekarameliseerde coquilles.
quote:Op dinsdag 23 december 2025 13:37 schreef golfer het volgende:
Daarna pasteitjes met kalfsragout met daarbij eerste geblancheerde en daarna gegrilde groene asperges.
Ja hoor dat kan zeker!quote:Op dinsdag 23 december 2025 20:33 schreef ChildoftheStars het volgende:
Lekker amaretto
Weet niet of je die los hoort te drinken, maar het is lekker
Witlofsoep klinkt heerlijk zeg!quote:Op woensdag 24 december 2025 06:40 schreef ChildoftheStars het volgende:
Kop koffie en een plakje knolskoek uit het kerstpakket.
Grunniger pakket gekregen van mijn vrijwilligerswerk
Koek en een kookboek met Groninge recepten. Echt een dik boek met allerlei gemakkelijke en goedkope en gezonde recepten. Volgende week wil ik de witlofsoep maken.
Leuk zo'n koek! Website bekeken en is echt een leuk winkeltje met bakkerijquote:Op woensdag 24 december 2025 06:40 schreef ChildoftheStars het volgende:
Kop koffie en een plakje knolskoek uit het kerstpakket.
Grunniger pakket gekregen van mijn vrijwilligerswerk
Koek en een kookboek met Groninge recepten. Echt een dik boek met allerlei gemakkelijke en goedkope en gezonde recepten. Volgende week wil ik de witlofsoep maken.
Graag!quote:Op woensdag 24 december 2025 13:45 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ik zal je op de hoogte houden of het lekker is
Golfer, wat is een botersla?quote:Op woensdag 24 december 2025 13:58 schreef golfer het volgende:
Vanavond: escargots met kruidenboter uit de oven, carpaccio van Black Angus rund en hasselback-aardappels uit de oven. Samen met een botersla.
Gewoon een soort kropsla:quote:
De meest onderschatte maar een van de lekkerste slaquote:Op woensdag 24 december 2025 15:17 schreef golfer het volgende:
[..]
Gewoon een soort kropsla:
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 24 december 2025 13:58 schreef golfer het volgende:
Vanavond: escargots met kruidenboter uit de oven, carpaccio van Black Angus rund en hasselback-aardappels uit de oven. Samen met een botersla.
dan snijd je toch zelf een prei, wortel en een uitjequote:Op donderdag 25 december 2025 12:26 schreef Boca_Raton het volgende:
Vandaag moet ik er toch echt aan geloven: bami.
Dus geen AVG.
Vorige keer kon ik ook al de vertrouwde bamigroentepakken niet vinden en wat er wel was vond ik echt niet lekker in mijn bami. Ik sprak de vakkenvuller en die wist mij te vertellen dat die lekkere groentepakketten uit het assortiment waren gehaald. Tja, daar sta je dan. Ik moest toch wat meenemen maar of dat lekker is…
Zelf ui, kool, tauge uitzoeken ?quote:Op donderdag 25 december 2025 12:26 schreef Boca_Raton het volgende:
Vandaag moet ik er toch echt aan geloven: bami.
Dus geen AVG.
Vorige keer kon ik ook al de vertrouwde bamigroentepakken niet vinden en wat er wel was vond ik echt niet lekker in mijn bami. Ik sprak de vakkenvuller en die wist mij te vertellen dat die lekkere groentepakketten uit het assortiment waren gehaald. Tja, daar sta je dan. Ik moest toch wat meenemen maar of dat lekker is…
Ik weet niet precies wat er in het pakket zat, plus dat ik dan met teveel groente bleef zitten. Maar in theorie had het gekundquote:Op donderdag 25 december 2025 13:18 schreef Karzai het volgende:
[..]
dan snijd je toch zelf een prei, wortel en een uitje
Zie hierbovenquote:Op donderdag 25 december 2025 13:35 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Zelf ui, kool, tauge uitzoeken ?
quote:Op donderdag 25 december 2025 14:41 schreef golfer het volgende:
Vanavond: voor B. een Zwitserse kaasfondue met stukken groenten en ciabatta om er in te dopen en voor mijzelf 2 halve kreeftenstaarten uit de oven met citroenboter en daarbij wat pasta met truffelroomsaus en zeewiersalade.
En dat was?quote:
Saucijzenbroodje ziet er lekker uitquote:
Vegetarisch, erg lekkerquote:Op vrijdag 26 december 2025 17:09 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Saucijzenbroodje ziet er lekker uit
Lunch was met fam. Er was stol en koffiebroodjes/croissants, veel ander brood, beleg, taart, tomatensoep en ik had cha siu gisteravond gemaakt en vandaag meegenomen.
Ik heb soep, taart en broodje zalm en avocado gegeten.
Heb zo wel trek. Ga maar eens kijken wat er thuisbezorgd wordt![]()
quote:Op vrijdag 26 december 2025 12:23 schreef golfer het volgende:
Vanavond maak ik gekonfijte eendenbouten in ganzenvet uit de oven, hasselback-aardappels met zeezout (ook in ganzenvet uit de oven) en een frisse komkommersalade met een vinaigrette.![]()
Ben nu al bezig om het ganzenvet au bain marie te smelten om de eendenbouten uit het vet te kunnen halen:
[ link | afbeelding ]
Dan stond die kachel wel erg hoog, lekker zeg!quote:Op vrijdag 26 december 2025 18:49 schreef Blues het volgende:
Vanmiddag zat ik na een strandwandeling in de zon bij een lekkere warme buitenhoutkachel, jazzmuziekje erbij, thee met de lekkerste zelfgemaakte appeltaart sinds jaren![]()
Gewoon met mijn jas open hè![]()
[ [url=https://i.ibb.co/fzswq9hk/20251226-140556.jpg]afbeelding ][/url]
Hahaha niet normaalquote:Op vrijdag 26 december 2025 18:38 schreef Karzai het volgende:
[..]
Vegetarisch, erg lekker
Nu wordt het Indonesisch eten opgewarmd, oom heeft een beetje veel gehaald
[ afbeelding ]
was wel voor 14 mensen, toch nog veel over.quote:Op vrijdag 26 december 2025 21:31 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Dan stond die kachel wel erg hoog, lekker zeg!
[..]
Hahaha niet normaal![]()
Vriend kwam vanavond dus heb New York Pizza voor ons laten bezorgen. Totaal niet kerstig maar wel lekker. Voor hem Korean Chicken, voor mij Old Amsterdam truffel. Toe nog de laatste stoofperen. Ik vond de truffel lekker, hoop dat ie nog wel even blijft.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |