Liever niet.quote:
Klopt, al zal hij een lame duck zijn zoals Trump nu al zo goed is. Dus is het ook weer wachten tot Vance uitgespeeld is en of er nog burgeroorlogen of andere onlusten gaan volgen en wanneer men een stelselmatig netwerk aanpakt en volledig gaat hervormen.quote:Op dinsdag 16 december 2025 12:46 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
En Vance is nog een graadje erger zelfs.
De wet is juist gerepareerd om het door de EK te krijgen door Van Weel.quote:Op dinsdag 16 december 2025 12:43 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Aanstaande donderdag stemt de TK hierover. Zou het kunnen dat de EK het alsnog tegenhoudt?
We mogen God voor eeuwig danken:quote:Op dinsdag 16 december 2025 12:52 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Liever niet.
Elke dag prijs ik mezelf gelukkig dat de plas water tussen hier en daar jaarlijks met enkele centimeters groeit.
Als Hij had liggen slapen op de Derde Dag, dan hadden Trump, Poetin en Xi nu Pangea moeten verdelen. Dat zou toch een partij klote moeten zijn geweest.quote:En God zeide: Dat de wateren van onder den hemel in een plaats vergaderd worden, en dat het droge gezien worde! En het was alzo.
En God noemde het droge aarde, en de vergadering der wateren noemde Hij zeeën; en God zag, dat het goed was.
Wacht een paar jaartjes (250 miljoen of zo) en met een beetje mazzel is Pangea Proxima te verdelen.quote:Op dinsdag 16 december 2025 13:10 schreef De_Verschoppeling het volgende:
[..]
We mogen God voor eeuwig danken:
[..]
Als Hij had liggen slapen op de Derde Dag, dan hadden Trump, Poetin en Xi nu Pangea moeten verdelen. Dat zou toch een partij klote moeten zijn geweest.
JD Vance staat bij de bookies op 1 als opvolger bij de volgende verkiezingen.quote:Op dinsdag 16 december 2025 12:41 schreef Hanca het volgende:
[..]
Je moet de zeer tijdelijke Trump en het al bijna verdwenen MAGA niet gelijk stellen aan de VS.
Ook zonder MAGA heeft Amerika een uitstekende track-record in het steunen van autoritaire-conservatieve en fascistische groeperingen. Van de Mujahideen, tot Pinochet. De lijst is lang.quote:Op dinsdag 16 december 2025 12:41 schreef Hanca het volgende:
[..]
Je moet de zeer tijdelijke Trump en het al bijna verdwenen MAGA niet gelijk stellen aan de VS.
Nee, dat zie je verkeerd. Keijzer heeft echt een briljant idee om de overlast van Ter Apel te verminderen: ze gaat de overlastgevers over verschillende azc’s in Nederland spreiden.quote:Op dinsdag 16 december 2025 12:04 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Combineer dat met nog intensievere bewezen ineffectieve grenscontroles, en roep heel hard dat je problemen écht aan het oplossen bent. Vervolgens sluit je nog wat extra AZC's, frustreer je gemeenten die zelf met oplossingen komen, en geef je "woke" de schuld van alle ellende.
Sommige mensen hebben hun kop gewoon heel diep in het zand. Amerika is onze bondgenoot zeker niet meer. Amerika heeft andere belangen dan wij en zet daar ook vol op in.quote:Op dinsdag 16 december 2025 13:39 schreef De_Verschoppeling het volgende:
[..]
Ook zonder MAGA heeft Amerika een uitstekende track-record in het steunen van autoritaire-conservatieve en fascistische groeperingen. Van de Mujahideen, tot Pinochet. De lijst is lang.
Het is leuk dat Europa lang onder de vleugels van de Pax-Americana bescherming kon genieten. Na de Tweede Wereldoorlog waren we een mooie buffer met de Sovjet-Unie. Ook hebben we ze lekker laten aanmodderen in Vietnam, Afghanistan (en waren we er bij de tweede keer Irak als Europa ook langzaam wel een beetje klaar mee). Sterker nog, we leunde het wegvallen van het IIzeren Gordijn steeds meer op onze oosterburen. Het gas was lekker goedkoop, zullen we maar zeggen...
Echter, die Pax-Americana is in rap tempo afgebrokkeld. De VS hebben genoeg eigen boontjes te doppen, met de ellende die ze nu zelf in de eigen achtertuin aan het creëren zijn (en niet zomaar afgelopen is na MAGA), en de spanningen die zullen toenemen op de Stille Oceaan.
Op geopolitiek vlak is momenteel voor geen enkele buitenlandse mogendheid een verenigd Europa van grote meerwaarde. Waarom zouden ze? China, Rusland, en ook de VS zien dat de Europese eenheid onder druk staat door populistische en patriottische bewegingen (kijk alleen al naar hoelang Orban zijn veto's te pas en te onpas kon inzetten).
Het is voor de Europese veiligheid maar beter om van het ergste uit te gaan. Uit elke patriottische beweging die strijd voor de Westerse beschaving kan een fascistisch natiestaatje a la een Taliban, of regime van Pinochet ontspruiten. Ook na MAGA. Een prachtige speelbal op het geopolitieke wereldtoneel.
Zou eigenlijk een wet voor moeten komen.quote:Op dinsdag 16 december 2025 18:12 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nee, dat zie je verkeerd. Keijzer heeft echt een briljant idee om de overlast van Ter Apel te verminderen: ze gaat de overlastgevers over verschillende azc’s in Nederland spreiden.
Waarom heeft niemand eerder zoiets geniaals bedacht?
Wat niet vergeten moet worden is dat de toekomst nog moet worden geschreven. Grassrootsbewegingen zijn er nu veel van stevig optimisme en anti-fascisme. Een antwoord op het fascisme dat even lijkt op te boeren, maar in zo'n overdosis dat we het op redelijk korte termijn alweer gi-gan-tisch beu zijn.quote:Op dinsdag 16 december 2025 13:39 schreef De_Verschoppeling het volgende:
[..]
Ook zonder MAGA heeft Amerika een uitstekende track-record in het steunen van autoritaire-conservatieve en fascistische groeperingen. Van de Mujahideen, tot Pinochet. De lijst is lang.
Het is leuk dat Europa lang onder de vleugels van de Pax-Americana bescherming kon genieten. Na de Tweede Wereldoorlog waren we een mooie buffer met de Sovjet-Unie. Ook hebben we ze lekker laten aanmodderen in Vietnam, Afghanistan (en waren we er bij de tweede keer Irak als Europa ook langzaam wel een beetje klaar mee). Sterker nog, we leunde het wegvallen van het IIzeren Gordijn steeds meer op onze oosterburen. Het gas was lekker goedkoop, zullen we maar zeggen...
Echter, die Pax-Americana is in rap tempo afgebrokkeld. De VS hebben genoeg eigen boontjes te doppen, met de ellende die ze nu zelf in de eigen achtertuin aan het creëren zijn (en niet zomaar afgelopen is na MAGA), en de spanningen die zullen toenemen op de Stille Oceaan.
Op geopolitiek vlak is momenteel voor geen enkele buitenlandse mogendheid een verenigd Europa van grote meerwaarde. Waarom zouden ze? China, Rusland, en ook de VS zien dat de Europese eenheid onder druk staat door populistische en patriottische bewegingen (kijk alleen al naar hoelang Orban zijn veto's te pas en te onpas kon inzetten).
Het is voor de Europese veiligheid maar beter om van het ergste uit te gaan. Uit elke patriottische beweging die strijd voor de Westerse beschaving kan een fascistisch natiestaatje a la een Taliban, of regime van Pinochet ontspruiten. Ook na MAGA. Een prachtige speelbal op het geopolitieke wereldtoneel.
Wat als we die wet de spreidingswet noemen.quote:Op dinsdag 16 december 2025 19:56 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Zou eigenlijk een wet voor moeten komen.
Ongelooflijk wat een idee zegquote:Op woensdag 17 december 2025 00:27 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Wat als we die wet de spreidingswet noemen.
Dat lijkt me best een goede naam die de lading dekt, denk je ook niet? Waarom niemand dat eerder bedacht heeft!
Zegt op dit moment helemaal niets. Vice presidenten worden bijna nooit verkozen tot president. In 2005 zal Obama vast niet op 1 hebben gestaan bij de bookies. In 2013 Trump ook niet. Biden in 2017 ook niet. Oftewel er kan nog heel veel gebeuren in drie jaar tot 2028.quote:Op dinsdag 16 december 2025 13:31 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
JD Vance staat bij de bookies op 1 als opvolger bij de volgende verkiezingen.
Goed punt!quote:Op woensdag 17 december 2025 07:05 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Zegt op dit moment helemaal niets. Vice presidenten worden bijna nooit verkozen tot president. In 2005 zal Obama vast niet op 1 hebben gestaan bij de bookies. In 2013 Trump ook niet. Biden in 2017 ook niet. Oftewel er kan nog heel veel gebeuren in drie jaar tot 2028.
Vance mist het charisma om de Trump base echt te mobiliseren.
Je wil lekker niets dus. ja, dat mag.quote:Op dinsdag 16 december 2025 10:07 schreef Hanca het volgende:
[..]
Als ik moet kiezen tussen niet meer afhankelijk zijn van een vriend voor een bepaalde dienst of wonen in een huis, is dat dus inderdaad een nobrainer. En die keuze ligt er nu soms.
Nogmaals: ik heb niets tegen datacenters, ze zijn nou eenmaal nodig. Maar niet ipv een woonwijk/school/ziekenhuis. Dus alleen op plekken waar het qua elektriciteitsnet kan en er geen vraag is vanuit belangrijkere behoeftes. Of anders moet het bedrijf wat het datacenter neer zet zorgen dat het qua elektriciteitsnet kan, dat is ook gewoon een optie. Ze kunnen de verzwaring van het elektriciteitsnet in die omgeving ook gewoon regelen.
En zo redeneer ik altijd: een yoghurtfabriek is prima, maar een yoghurtfebriek die is geopend in een gebied met waterschaarste in Drenthe vind ik absurd, dat kan daar gewoon niet.
Wat is dat voor rare conclusie?quote:Op woensdag 17 december 2025 08:10 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Je wil lekker niets dus. ja, dat mag.
Je was met mij in gesprek over de afhankelijkheid tegenover de VS. Waarbij jij al begon met een stroman dat ik zou hebben geconcludeerd dat 'wij' in oorlog komen met de VS. Helemaal nergens had ik het daarover.quote:Op woensdag 17 december 2025 08:25 schreef Hanca het volgende:
[..]
Wat is dat voor rare conclusie?
Ik wil huizen, ik wil dat scholen, ziekenhuizen en bedrijven kunnen worden aangesloten op het net, ik wil verzwaring van het elektriciteitsnet en als er dan ruimte is (dat is op sommige plekken nu al zo, maar niet overal) vind ik het prima als er datacenters komen. Ik wil dus alles, maar wel in de juiste volgorde. Huizen, cruciale infrastructuur en bedrijven die soms al jaren op een aansluiting wachten gaan voor een nieuw te bouwen datacenter.
Jouw conclusie slaat echt nergens op. Alsof ik tegen jou zeg: jij wil dus dat alle huizen van het net worden gehaald om zoveel mogelijk datacenters te bouwen. Dat is een vergelijkbare conclusie.
Ik moet bij dit stukje tekst echt enorm aan van der Plas denken.quote:Op woensdag 17 december 2025 08:25 schreef Hanca het volgende:
[..]
Jouw conclusie slaat echt nergens op. Alsof ik tegen jou zeg: jij wil dus dat alle huizen van het net worden gehaald om zoveel mogelijk datacenters te bouwen. Dat is een vergelijkbare conclusie.
Nee, over de keuze tussen huizen aansluiten op het elektriciteitsnet en datacenters. Daar ging het over. Jij haalde daar geopolitiek bij, maar dat vind ik in deze gewoon irrelevant.quote:Op woensdag 17 december 2025 08:30 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Je was met mij in gesprek over de afhankelijkheid tegenover de VS.
Die gehele datacenters gaan over geopolitiek.quote:Op woensdag 17 december 2025 08:49 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, over de keuze tussen huizen aansluiten op het elektriciteitsnet en datacenters. Daar ging het over. Jij haalde daar geopolitiek bij, maar dat vind ik in deze gewoon irrelevant.
Nee, ze gaan vooral over logistiek, want er zijn er gewoon te weinig voor de toekomst. En ja, natuurlijk is het prettig als sommige zaken in de EU kunnen worden opgeslagen (zo moet het bedrijf achter DigID ook niet in Amerikaanse handen vallen, maar gewoon Nederlands zijn), maar dat is zeker momenteel nog niet heel essentieel en veel minder belangrijk dan de problemen met het elektriciteitsnet die we hier hebben. Problemen die de EU ook onderkent: https://www.rtl.nl/nieuws(...)e-weg-zitten-volgensquote:Op woensdag 17 december 2025 08:52 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Die gehele datacenters gaan over geopolitiek.
Te weinig in vergelijking met wat of wie?quote:Op woensdag 17 december 2025 08:59 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, ze gaan vooral over logistiek, want er zijn er gewoon te weinig voor de toekomst. En ja, natuurlijk is het prettig als sommige zaken in de EU kunnen worden opgeslagen (zo moet het bedrijf achter DigID ook niet in Amerikaanse handen vallen, maar gewoon Nederlands zijn), maar dat is zeker momenteel nog niet heel essentieel en veel minder belangrijk dan de problemen met het elektriciteitsnet die we hier hebben. Problemen die de EU ook onderkent: https://www.rtl.nl/nieuws(...)e-weg-zitten-volgens
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |