Ik vind dit toch anders hoor.quote:Op zaterdag 13 december 2025 03:00 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Idem met de zeehond, wat een kutbeest is dat. Vreet 5 kilo vis per dag per zeehond en we hebben er zo’n 60000. Ze bijten alleen de ingewanden uit de vis, de rest ligt weg te rotten…
Beroepsvaart moet 250 meter afstand houden, maar de toeristenboten nietEcht rare regels hier in Nederland.
Als er nog iemand op zoek is naar een snelverdienmodel, koop een stint voor volwassenen en biedt wolven Safari’s aan in Drenthe. Werkt ook op de Wadden en hier in Zeeland met die wolven van de zee.
Wolf bijt schaap kapot en vreet wat ingewanden op.
Zeehond bijt vis kapot en vreet wat ingewanden op.
De schade aan onze natuur is in beide gevallen enorm, en dan hebben we in Nederland zogenaamde dierenvrienden uit de randstad, die deze beesten alleen kennen uit de sprookjesboeken en die vinden het zielig…. Knettergek.
dat schaap, dat veulen of die hond waarvan de buik opengetrokken is dat was iemands lievelingsdierquote:Op zaterdag 13 december 2025 03:00 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Wolf bijt schaap kapot en vreet wat ingewanden op.
Zeehond bijt vis kapot en vreet wat ingewanden op.
De schade aan onze natuur is in beide gevallen enorm, en dan hebben we in Nederland zogenaamde dierenvrienden uit de randstad, die deze beesten alleen kennen uit de sprookjesboeken en die vinden het zielig…. Knettergek.
Wat is er nou weer mis met het informeren van mensen? Prima toch.quote:Op zaterdag 13 december 2025 09:08 schreef deedeetee het volgende:
https://nos.nl/artikel/25(...)et-loodje-zou-leggen
Maar stug vol blijven houden dat wolven écht geen problemen geven hoor. Dat mooie roofdier hoort er gewoon bij.
En slecht ziende of blinde mensen moeten natuurlijk ook niet zomaar buiten komen met hun geleide hond. Die kunnen veel beter achter hoge hekken blijven dat is veel veiliger.
[..]
O ja natuurlijk experts die ff uitleggen wat je kunt doen om je hond te redden van een aanval door een wolf. Hoe gek gaat het hier nog worden ?
ik ben er voor om die smerige beesten asap weer te verwijderen uit ons landquote:Op zaterdag 13 december 2025 09:48 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Wat is er nou weer mis met het informeren van mensen? Prima toch.
Dat zeg ik, verschrikkelijk. En hoeveel zijn het er ondertussen niet, ik dacht 105?quote:Op zaterdag 13 december 2025 09:39 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
dat schaap, dat veulen of die hond waarvan de buik opengetrokken is dat was iemands lievelingsdier
wat als jouw kindje de volgende is waarvan de ingewanden worden opgevreten ?
Ik ben vanwege mijn hond lid van een paar facebookgroepen. Eén daarvan is ook het wolvenmeldpunt “Geen Wolf”. Wat je daar soms voorbij ziet komen is echt… geen woorden voor.quote:Op zaterdag 13 december 2025 08:23 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ze worden ook gevoerd met broodbeleg en stukjes worst, door voorbijgangers, lopers en fietsers , auto's
dat ze van de lammeren, veulens en biggen afblijven
dat leren die wolven op een gegeven moment , he daar komt voedsel aan wandelen
en het is ook speelsigheid hoor
https://www.ad.nl/leusden(...)or-het-bos~ae87bb75/quote:Sabrina Gankema
21 uur geleden
Rust zacht jochie. Je deed niets verkeerd. Je leefde Je leven. Je moeder werd gedood Je vrouw werd gedood Je handelde uit verdriet en Je moest het zelf met de dood bekopen.....hopelijk heb je daarboven rust van de wrede mens.
Volgens mij zijn het er ondertussen al 125; waarvan 55 dit jaar geboren. (Als ik het goed heb)quote:Op zaterdag 13 december 2025 10:13 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Dat zeg ik, verschrikkelijk. En hoeveel zijn het er ondertussen niet, ik dacht 105?
Zodra die in roedels gaan aanvallen, is het leed helemaal niet meer te overzien.
Wolven deskundigen....quote:Op zaterdag 13 december 2025 10:24 schreef AchJa het volgende:
Dit is toch cabaret?
[..]
https://www.ad.nl/leusden(...)or-het-bos~ae87bb75/
quote:Waarom Bram zich zo ‘a-typisch’ gedroeg, konden deskundigen maar moeilijk verklaren. In zijn jonge leven maakte hij al veel mee. Eerst werd zijn moeder doodgereden. Na zijn vestiging in Utrecht in het voorjaar van 2023 trok hij de aandacht door tientallen schapen te doden, maar plotseling hield Bram zich een tijdje rustig. Totdat zijn vrouwtje werd doodgereden en hij verviel in zijn onvoorspelbaar en agressief gedrag.
Wolf Bram leek daarna een alleenstaande wolf. Deskundigen veronderstelden daardor dat hij vanwege zijn gebrek aan gezelschap naar andere dieren (en mensen) trok. Maar plotseling bleek dat ‘Brammetje’ ineens zélf de vader van de roedel op Den Treek was. Wolvendeskundigen tastten daarna in het duister over zijn vreemde gedrag: want alleen, dát was Bram beslist niet. De theorie over de zogenaamd ‘solitaire’ kon daarmee de prullenbak in.
Beunhazen die gewenst gedrag als vaststaand feit opvoerden en de tegeltuinbewoners gingen er met boter en suiker in.quote:
Ze hebben gewoon totaal geen ervaring met veel te veel wolven op een heel erg te klein oppervlak waar ook nog eens veel mensen komen. Ze gokken maar wat uitgaande van omstandigheden in andere landen en zijn verbaast als ze er naast zitten. En intussen gaat het hier straks gierend fout.quote:Op zaterdag 13 december 2025 10:41 schreef AchJa het volgende:
[..]
Beunhazen die gewenst gedrag als vaststaand feit opvoerden en de tegeltuinbewoners gingen er met boter en suiker in.
Een verbod op het afschieten is het tegenovergestelde van aanpassen aan je leefomgeving.quote:Op zaterdag 13 december 2025 10:58 schreef Gia het volgende:
Hoeveel mensen en kinderen worden er jaarlijks doodgereden met auto's? Toch mogen die gewoon blijven! Want tja, dat is voor het gemak van de mens.
Hoeveel mensen en kinderen zijn al doodgebeten door wolven, in Nederland? Waarom mogen die hier niet leven?
Het is niet zo dat ze uitgezet zijn, maar ze zijn hier op natuurlijke wijze gekomen en hebben dus net zoveel recht om hier te zijn als wijzelf en onze auto's, motoren, fatbikes enz....
In heel veel landen op de hele wereld leven dieren die voor de mens gevaarlijk zijn. Moeten die overal dan maar verdreven of vernietigd worden? Of moet de mens zich aanpassen aan zijn leefomgeving?
Ik denk het laatste.
Dat is precies wat natuur is...quote:Op zaterdag 13 december 2025 00:20 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Vind je dat echt natuur? Alle schapen in weilanden opvreten en pony's de dood in jagen? Als ze gewoon wat zwijntjes in het bos op zouden vreten, zoals in landen waar echt natuur is, prima. Maar dat is er hier niet.
Nou nee...quote:Op zaterdag 13 december 2025 12:09 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Een verbod op het afschieten is het tegenovergestelde van aanpassen aan je leefomgeving.
Joh jank niet. Als de Nederlander zich niet had aangepast aan de leefomstandigheden dan stond half Nederland onder water.quote:Op zaterdag 13 december 2025 12:13 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Nou nee...
Alles lekker afknallen zorgt er nou niet voor dat er aanpassingen plaatsvinden
Daar wordt ook gejaagd op roofdieren die te dichtbij komen of mensen aanvallen.quote:Op zaterdag 13 december 2025 10:58 schreef Gia het volgende:
In heel veel landen op de hele wereld leven dieren die voor de mens gevaarlijk zijn. Moeten die overal dan maar verdreven of vernietigd worden? Of moet de mens zich aanpassen aan zijn leefomgeving?
Ik denk het laatste.
Las ik eerder niet iets over dat Bram zelf ook aangereden was en niet meer zo goed kon jagen op wild?quote:
Hahaha, dat is dan wel weer grappig. Dat verzin je toch niet zoiets.quote:Op zaterdag 13 december 2025 09:15 schreef Tjoent het volgende:
[..]
Ja maar, ja maar ... deze mevrouw heet SCHAAP![]()
Je kunt het ook té verwarrend maken voor wolven he
Hahaha, die sjappies sporen toch echt niet. Misschien knappen ze op van een kopje havermelkcappu.quote:Op zaterdag 13 december 2025 10:24 schreef AchJa het volgende:
Dit is toch cabaret?
[..]
https://www.ad.nl/leusden(...)or-het-bos~ae87bb75/
Dat moeten ze zeker! En dan zijn we gelijk van die vervuilende blindengeleidehonden af, win-win zeg ik.quote:Op zaterdag 13 december 2025 12:48 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Hahaha, dat is dan wel weer grappig. Dat verzin je toch niet zoiets.
Blinde mensen moeten maar binnen blijven voortaan. Die zien toch niks, missen er niks aan.
(Fout grapje, maar zou er niet eens van op kijken als dit de redenatie wordt..).
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |