abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219476241
Een in Estland wonende jodenhater jehovagetuige die ons even de maat gaat nemen. Ik sla de mening van een kleuter hoger aan. Derhalve hardop gelachen.
  vrijdag 12 december 2025 @ 17:45:37 #27
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_219476297
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2025 09:45 schreef bianconeri het volgende:

[..]
De anti-wolf club wordt echt gekker en gekker.
Een wolf afschieten omdat ze een hek passeren :´)
Dan kunnen we elk beest wel afschieten.
beesten die onze landbouwhuisdieren levend uit elkaar trekken,
ja die moeten dood

voordat ze je kinderen uit elkaar trekken

Nu gaan ze er ook nog een Lynx bij halen dat moet dan de natuurlijke vijand van de wolf gaan worden , hoe de eco maffia voor god wil spelen

ik weet zeler dat de Lynx nog veel meer lammeren en biggen opentrekt dan de wolf
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_219476697
quote:
14s.gif Op vrijdag 12 december 2025 14:04 schreef cherrycoke het volgende:
Ongelofelijk dat zo een beest dan maar dood moet, zullen we ook met mensen moeten doen als ze gevaarlijk zijn.
Goed plan.
pi_219476737
Binnenkort gaat het wel een keer helemaal mis, dan ben ik benieuwd wat de "experts" voor goedpraterij uitkramen. Dit land is niet geschikt voor wolvenroedels her en der. Loopt nu al uit de hand. Kwestie van tijd voordat een kind half opgevreten terug wordt gevonden in het bos.
pi_219477021
pi_219477317
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2025 18:55 schreef Seeburg54 het volgende:
Binnenkort gaat het wel een keer helemaal mis, dan ben ik benieuwd wat de "experts" voor goedpraterij uitkramen. Dit land is niet geschikt voor wolvenroedels her en der. Loopt nu al uit de hand. Kwestie van tijd voordat een kind half opgevreten terug wordt gevonden in het bos.
Ik blijf die goedpraterij toch bijzonder vinden. We wonen in een land waar je nergens kunt komen zonder dat je er McDonald‘s afval tegenkomt. Maar men vind het wel een goed idee dat de wolf zich hier ongestoord voort gaat planten zonder enige vorm van bedreiging.
pi_219477684
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2025 20:17 schreef AchJa het volgende:

[..]
Alsof het over de moord op Kennedy ofzo gaat... :') _O-
Stille tochten en herdenkingen en alles hé. 8)7
  vrijdag 12 december 2025 @ 20:28:34 #35
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_219477713
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2025 20:17 schreef AchJa het volgende:

[..]
Alsof het over de moord op Kennedy ofzo gaat... :') _O-
En alsof dit helemaal er helemaal niet toe doet.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_219477778

Heel erg schuw die wolf. Komt niet bij mensen in de buurt.

quote:
12 december 2025
Wolf volgt wandelaars: 'Mijn jas leek op een schapenvachtje'
Op het Dwingelderveld heeft een wolf gistermiddag mensen benaderd. Op beelden, die wandelaar Johan ten Brink op Facebook deelde, is te zien hoe de wolf hem en een mede-wandelaar achternaloopt.
De ontmoeting tussen de mensen en de wolf vond plaats achter hotel Van der Valk bij Spier. "Ik liep met een vriend over het plankenpad en maakte nog een grapje over de wolf. En toen kwamen we er daadwerkelijk eentje tegen", blikt Ten Brink terug. "Die wolf bleef een meter of acht voor ons staan. Toen zijn we maar omgekeerd en naar de auto gelopen."

Niet zo gauw bang
De wolf besloot de twee wandelaars daarop te achtervolgen. "Dan ben je wel op je hoede", zegt Ten Brink. "Al ben ik niet zo gauw bang, want ik ben beveiliger geweest en heb genoeg spannende situaties meegemaakt. Ik ben de wolf gaan filmen met mijn telefoon, want anders zouden veel mensen dit verhaal niet geloven."
Op de beelden is te zien dat het dier richting de kuiten van Ten Brink bijt. "Het waren gelukkig schijnbewegingen. Ik had eerlijk gezegd ook niet zo'n goede jas aan, die leek op een schapenvachtje. Die kan ik de volgende keer bij het wandelen maar beter niet meer aandoen." Uiteindelijk lijkt de wolf af te haken en wordt de afstand tussen het dier en de wandelaars groter.

Ongewenst gedrag
Het gedrag van de wolf wordt getypeerd als 'zeer ongewenst'. "Een wolf moet wild en schuw zijn en afstand houden tot mensen", zegt Maurice la Haye van de Zoogdiervereniging.
Op het Dwingelderveld gebeuren de afgelopen weken vaker incidenten met wolven. Eind november kwam een wolf dicht in de buurt van wandelaars met honden. De provincie raadde toen af met honden naar het natuurgebied te komen.

Van 'probleemsituatie' tot 'probleemwolf'
Onduidelijk is of het steeds om dezelfde wolf gaat. In het wolvenplan dat de provincies in april van dit jaar hebben gepubliceerd staat omschreven dat wanneer een wolf in toenemende mate gewend is geraakt aan de aanwezigheid van mensen, dit kan leiden tot een 'probleemsituatie'
De provincie laat weten op de hoogte te zijn van de achtervolging en spreekt nu inderdaad van een 'probleemsituatie'. "Om te voorkomen dat het een probleemwolf wordt, zijn we met alle betrokken partijen aan het kijken welke maatregelen we kunnen inzetten", zegt een woordvoerder.
Als blijkt dat de provincie of burgemeester in overleg met deskundigen vaststelt dat maatregelen om het ongewenste gedrag af te leren niet werkt of niet uitvoerbaar is, dan wordt de wolf volgens de provincie een 'probleemwolf'. Dan wordt een afschotvergunning verleend.

De week van de wolf
De provincie Drenthe maakte dinsdag bekend dat er een afschotvergunning in voorbereiding is voor 'probleemwolf' GW4890m. Deze wolf is een nakomeling van de roedel in het Drents-Friese Wold en viel de afgelopen periode zeker vier keer schapen aan bij Beilen. Dat gebeurde ondanks dat de schapen achter een goedgekeurd wolfwerend raster stonden.
Ook gingen er deze week twee wolven dood. De een werd waarschijnlijk aangereden (een mannetje), en van de ander (een vrouwtje) is de doodsoorzaak onbekend.

vrijdag 12 december 2025 @ 20:39:04 #37
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_219477842
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2025 18:55 schreef Seeburg54 het volgende:
men heeft nu de oplossing een natuurlijke vijand van de wolf , De Lynx

De ambtenarij gaat voor god spelen

Maar ik denk dat de Lynx ook liever een biggetje verschalkt dan zo een magere spierbundel als een wolf
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_219478499
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2025 20:39 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
men heeft nu de oplossing een natuurlijke vijand van de wolf , De Lynx

De ambtenarij gaat voor god spelen

Maar ik denk dat de Lynx ook liever een biggetje verschalkt dan zo een magere spierbundel als een wolf
Ja, want het gaat precies zoals de heren experts het hebben bedacht. :')
Scheur je straks op je mountainbike over het bospad, duikt er een lynx op je terwijl je de hete adem van een roedel wolven in je nek voelt prikken. Tja. :')
pi_219478519
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2025 17:09 schreef AchJa het volgende:

[..]
Dit is nog erger dan dat randstedelijke gevingerwap richting de provincie... :')
Whut :')

quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2025 17:17 schreef AchJa het volgende:

[..]
[..]
Nog even los van het feit dat ze Duitsland als referentie hebben genomen...
[..]
Maar he, @:Bianconeri gaat vanuit een ander land wel even bepalen hoe eea ingericht dient te worden... :')
Ik ben gwn een Nederlander en heb er bijna mijn hele leven gewoond.

Daarnaast heb ik meer vertrouwen in wetenschappers dan in betweter AchjJa.
pi_219478523
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2025 21:49 schreef Seeburg54 het volgende:

[..]
Ja, want het gaat precies zoals de heren experts het hebben bedacht. :')
Scheur je straks op je mountainbike over het bospad, duikt er een lynx op je terwijl je de hete adem van een roedel wolven in je nek voelt prikken. Tja. :')
Jij hebt teveel films gezien.
pi_219478529
quote:
9s.gif Op vrijdag 12 december 2025 12:27 schreef Starhopper het volgende:
Bram is vermoord :'(
Op naar de volgende.
pi_219478544
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2025 17:45 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
beesten die onze landbouwhuisdieren levend uit elkaar trekken,
ja die moeten dood

voordat ze je kinderen uit elkaar trekken

Nu gaan ze er ook nog een Lynx bij halen dat moet dan de natuurlijke vijand van de wolf gaan worden , hoe de eco maffia voor god wil spelen

ik weet zeler dat de Lynx nog veel meer lammeren en biggen opentrekt dan de wolf
Klagen over een eco mafia terwijl je ondertussen elke centimeter in NL wil controleren. Wat leeft er? Welk beest moet dood. Wie heeft bestaansrecht?

:')

Laat de natuur lekker gaan man...
pi_219478547
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2025 21:51 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Jij hebt teveel films gezien.
Ja.
En te vaak drs P geluisterd. :s)
  vrijdag 12 december 2025 @ 23:06:01 #44
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_219479155
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2025 21:52 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Klagen over een eco mafia terwijl je ondertussen elke centimeter in NL wil controleren. Wat leeft er? Welk beest moet dood. Wie heeft bestaansrecht?

De eco maffia vergeet dat natuur netjes houden , een enorme bak geld vergt , natuur laten verwilderen kan niet want dan staat het in notime vol met sparren en berkenbomen en brandnetels zodat er geen wolf meer wil of kan komen
pi_219479440
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2025 21:52 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Vind je dat echt natuur? Alle schapen in weilanden opvreten en pony's de dood in jagen? Als ze gewoon wat zwijntjes in het bos op zouden vreten, zoals in landen waar echt natuur is, prima. Maar dat is er hier niet.
pi_219479634
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 december 2025 00:20 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Vind je dat echt natuur? Alle schapen in weilanden opvreten en pony's de dood in jagen? Als ze gewoon wat zwijntjes in het bos op zouden vreten, zoals in landen waar echt natuur is, prima. Maar dat is er hier niet.
Idem met de zeehond, wat een kutbeest is dat. Vreet 5 kilo vis per dag per zeehond en we hebben er zo’n 60000. Ze bijten alleen de ingewanden uit de vis, de rest ligt weg te rotten…

Beroepsvaart moet 250 meter afstand houden, maar de toeristenboten niet :? Echt rare regels hier in Nederland.

Als er nog iemand op zoek is naar een snelverdienmodel, koop een stint voor volwassenen en biedt wolven Safari’s aan in Drenthe. Werkt ook op de Wadden en hier in Zeeland met die wolven van de zee.

Wolf bijt schaap kapot en vreet wat ingewanden op.
Zeehond bijt vis kapot en vreet wat ingewanden op.
De schade aan onze natuur is in beide gevallen enorm, en dan hebben we in Nederland zogenaamde dierenvrienden uit de randstad, die deze beesten alleen kennen uit de sprookjesboeken en die vinden het zielig…. Knettergek.
pi_219479934
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2025 20:33 schreef Vliegbaard het volgende:
[ link | afbeelding ]

Heel erg schuw die wolf. Komt niet bij mensen in de buurt.
[..]

Wat een lijp beest _O_
  zaterdag 13 december 2025 @ 08:23:35 #48
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_219480131
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 december 2025 07:10 schreef Tommeke het volgende:

[..]
Wat een lijp beest _O_
Ze worden ook gevoerd met broodbeleg en stukjes worst, door voorbijgangers, lopers en fietsers , auto's

dat ze van de lammeren, veulens en biggen afblijven

dat leren die wolven op een gegeven moment , he daar komt voedsel aan wandelen
en het is ook speelsigheid hoor

[ Bericht 2% gewijzigd door michaelmoore op 13-12-2025 08:46:03 ]
  zaterdag 13 december 2025 @ 09:08:26 #49
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_219480266
https://nos.nl/artikel/25(...)et-loodje-zou-leggen

Maar stug vol blijven houden dat wolven écht geen problemen geven hoor. Dat mooie roofdier hoort er gewoon bij.
En slecht ziende of blinde mensen moeten natuurlijk ook niet zomaar buiten komen met hun geleide hond. Die kunnen veel beter achter hoge hekken blijven dat is veel veiliger.
quote:
Volgens burgemeester Van Daalen zullen op de voorlichtingsavond experts aanwezig zijn die uitleg kunnen geven over wolven en honden. "Maar we willen ook informatie ophalen bij de mensen."
O ja natuurlijk experts die ff uitleggen wat je kunt doen om je hond te redden van een aanval door een wolf. Hoe gek gaat het hier nog worden ?
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_219480277
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 december 2025 09:08 schreef deedeetee het volgende:
https://nos.nl/artikel/25(...)et-loodje-zou-leggen

Maar stug vol blijven houden dat wolven écht geen problemen geven hoor. Dat mooie roofdier hoort er gewoon bij.
En slecht ziende of blinde mensen moeten natuurlijk ook niet zomaar buiten komen met hun geleide hond. Die kunnen veel beter achter hoge hekken blijven dat is veel veiliger.
[..]
O ja natuurlijk experts die ff uitleggen wat je kunt doen om je hond te redden van een aanval door een wolf. Hoe gek gaat het hier nog worden ?
Ja maar, ja maar ... deze mevrouw heet SCHAAP :o

Je kunt het ook té verwarrend maken voor wolven he :{w
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')