abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219469472
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2025 22:34 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Is Piet Hein erg druk tegenwoordig?
Op een geheime missie met de duikboot.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_219470009
quote:
9s.gif Op donderdag 11 december 2025 21:29 schreef Kijkertje het volgende:
Intussen dreigt Trump met maatregelen tegen Indiana als de gegerrymanderde kaart niet goedkeuren.

[ afbeelding ]

Redistricting in Indiana was supposed to be a slam dunk. It has proven anything but

[ afbeelding ]

Junior helpt ook een handje:

[ afbeelding ]
WOW! De Senaat van Indiana trekt zich niets aan van Trump's dreigementen ^O^

Indiana GOP rejects Trump’s map in major blow to his gerrymandering push

The GOP-controlled state Senate voted down a bill that would have wiped out Indiana’s two Democratic-held seats in the House.

[ Bericht 3% gewijzigd door Kijkertje op 12-12-2025 02:04:03 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_219470799
Achtergrondverhaal by cnn.
Met een kaartje van aantal geflipte seats en nog te verwachten in andere staten.
https://edition.cnn.com/2(...)-redistricting-trump
pi_219470843
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 december 2025 01:59 schreef AnneX het volgende:
Achtergrondverhaal by cnn.
Met een kaartje van aantal geflipte seats en nog te verwachten in andere staten.
https://edition.cnn.com/2(...)-redistricting-trump
quote:
Senate President Pro Tem Rodric Bray said in a statement following the vote, “Indiana Senate Republicans want to see a Republican majority in congress at the midterms. The issue before us today was how to get there, and many of my caucus members don’t think redrawing our Congressional map mid-cycle is a guaranteed way for Indiana – or our country – to achieve that outcome.”

Republican Sen. Greg Goode criticized “over-the-top pressure from inside the Statehouse and outside,” as well as “threats of violence, acts of violence.” Goode was one of several lawmakers who faced swatting attempts last month hours after Trump posted on social media calling him a “RINO,” or “Republican in name only.”

“Whether we realize it or not, whether we accept it or not, the forces that define this vitriolic political affairs in places outside of Indiana have been gradually and now very blatantly infiltrated the political affairs in Indiana,” Goode said Thursday before voting no.

Goode said that the “overwhelming feedback” from constituents in his Terre Haute-based district was to oppose the redistricting effort. He also raised the possibility that the new maps could “politically backfire” against Republicans by weakening their support in some districts.

[..]

Bray, Braun and several senators were swatted or faced other threats amid the increasing pressure over the debate. Law enforcement officials have not linked the threats to any group or campaign.
Ondanks de gebruikelijke doodsbedreigingen van de Trumpmob. Zag bij MSNOW een senator die vertelde serieus overwogen te hebben of hij het wel waard vond om zijn gezin in gevaar te brengen.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_219470852
En uiteraard doet Trump nu net alsof hij er maar weinig mee bezig is geweest :')

Iedereen weet beter en de rancune druipt ervanaf:

https://bsky.app/profile/atrupar.com/post/3m7qpv6svdx2o

Stephen Miller moet zijn nationalistische onderbuik ook even legen.

'Voter importation!' :{w

[ Bericht 3% gewijzigd door Kijkertje op 12-12-2025 05:52:09 ]
pi_219471257
https://www.ad.nl/buitenl(...)atiebeleid~afdf0bb9/

Kilmar Abrego Garcia weer op vrije voeten 😊
Frankly, my dear, I don't give a damn.
pi_219473168
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2025 14:47 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
Dat valt wel mee. Onderzoek wordt uit meerdere potjes betaald.
Niet perse onderzoek. Gewoon in het algemeen dat je afhankelijk bent van rijke families/individuen.
pi_219473194
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2025 12:32 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Niet perse onderzoek. Gewoon in het algemeen dat je afhankelijk bent van rijke families/individuen.
Ik snap het probleem niet. Zonder geld kun je niets doen. Met filantropie kan dat wel. Prima toch?

Je hoeft de overheid niet voor ieder karretje te spannen.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_219473198
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2025 12:38 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
Ik snap het probleem niet. Zonder geld kun je niets doen. Met filantropie kan dat wel. Prima toch?

Ik vind het ook prima. Het zorgt alleen wel voor een afhankelijkheid. Dat is alles.
pi_219474540
quote:

[..]

Als we de ballroom even als voorbeeld nemen wordt het wel lastig. Is het nog steeds filantropie als je er als bedrijf gunsten mee koopt? Goedkeuringen voor overnames, het wegnemen van belemmeringen voor het exporteren van chips, etc.

Specifiek over universiteiten zie je ook dat grijze gebied. Denk aan mensen die geld betalen zodat zij er een voordeel uit halen, of er belastingdruk mee omlaag brengen.
pi_219474626
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2025 12:38 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Ik vind het ook prima. Het zorgt alleen wel voor een afhankelijkheid. Dat is alles.
De afhankelijkheid zodat bijvoorbeeld sigaretten fabrikanten jarenlang onderzoek over het niet schadelijk zijn van roken konden blijven publiceren.

Dit lijkt mij totaal onwenselijk. ;)

Dan zie ik liever overheden die onafhankelijke onderzoekers ondersteunen.
pi_219474979
quote:

[..]

Punt is vooral dat het niet blijft bij filantropie.

Met geld koop je macht en mogelijkheden. Dat begint al vroeg, want kinderen kunnen floreren in een stabiele omgeving waar geld niet leidt tot structurele kopzorgen. En met talent alleen kom je er niet; in de VS is geld in toenemende mate bepalend voor welke studie je volgt.

Geld opent deuren, het maakt dat politici naar je luisteren. En dat leidt uiteindelijk tot de dystopie waar de VS langzaam in verandert, waar corruptie welig tiert, zakelijke belangen bepalend zijn voor het buitenlandbeleid en gratie van de president te koop is.

Filantropie is goedbedoeld, maar helpt de samenleving niet verder. De overheid is er om een gelijke kansen te creëren, een gelijk speelveld (wat iets anders is dan 'gelijke uitkomsten').
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_219475655
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2025 15:44 schreef KoosVogels het volgende:

Filantropie is goedbedoeld, maar helpt de samenleving niet verder. De overheid is er om een gelijke kansen te creëren, een gelijk speelveld (wat iets anders is dan 'gelijke uitkomsten').
Mijn eigen ervaring is dat de overheid er vooral is om ons leven zo moeilijk mogelijk te maken.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_219475673
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2025 08:17 schreef aquawoman het volgende:
https://www.ad.nl/buitenl(...)atiebeleid~afdf0bb9/

Kilmar Abrego Garcia weer op vrije voeten 😊
En weer wilden ze hem oppakken ...

Uit draadje:

BREAKING: Judge Blocks ICE From Re-Detaining Abrego Garcia

pi_219475717
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2025 14:56 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Als we de ballroom even als voorbeeld nemen wordt het wel lastig. Is het nog steeds filantropie als je er als bedrijf gunsten mee koopt? Goedkeuringen voor overnames, het wegnemen van belemmeringen voor het exporteren van chips, etc.
Met een kleine overheid die op lokaal niveau georganiseerd is, denk het Zwitserse model, speelt dit probleem niet. Federale overheden zijn enorm aantrekkelijk en gevoelig voor corruptie. De Amerikaanse overheid geeft gigantische hoeveelheden geleend geld uit. Je hoeft er alleen maar om te vragen, denk Solyndra. Het probleem ligt MI fundamenteler.

quote:
Specifiek over universiteiten zie je ook dat grijze gebied. Denk aan mensen die geld betalen zodat zij er een voordeel uit halen, of er belastingdruk mee omlaag brengen.
Ik heb dat zelf nooit gezien.
pi_219475825
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2025 16:45 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
Mijn eigen ervaring is dat de overheid er vooral is om ons leven zo moeilijk mogelijk te maken.
De overheid is niet perfect, verre van. Zie wat de toeslagenaffaire heeft aangericht in ons land. En inderdaad, ik weet dat je soms verstrikt kunt raken in de eindeloze regels die overheden optuigen.

Maar de geschiedenis laat keer op keer zien dat de overheid kan worden ingezet als een 'force for good', ook al komen positieve veranderingen meestal van 'onderop'.

Zonder ingrijpen van de overheid hadden we nog steeds werkweken van 80 uur en kinderarbeid. Geen AOW en geen wettelijke vakantiedagen en zwangerschapsverlof.

Ik kan nog heel lang doorgaan, maar m'n punt is duidelijk.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  vrijdag 12 december 2025 @ 17:11:37 #217
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_219475943
Niks mag AI in de weg zitten.
twitter
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_219476065
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2025 16:59 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
De overheid is niet perfect, verre van. Zie wat de toeslagenaffaire heeft aangericht in ons land. En inderdaad, ik weet dat je soms verstrikt kunt raken in de eindeloze regels die overheden optuigen.

Maar de geschiedenis laat keer op keer zien dat de overheid kan worden ingezet als een 'force for good', ook al komen positieve veranderingen meestal van 'onderop'.

Zonder ingrijpen van de overheid hadden we nog steeds werkweken van 80 uur en kinderarbeid. Geen AOW en geen wettelijke vakantiedagen en zwangerschapsverlof.

Ik kan nog heel lang doorgaan, maar m'n punt is duidelijk.
Ik ben voor een kleine overheid en democratie dicht bij de burger. Macht moet zo veel mogelijk verdeeld worden.
pi_219476134
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2025 17:19 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
Ik ben voor een kleine overheid en democratie dicht bij de burger. Macht moet zo veel mogelijk verdeeld worden.
Correct, zo werkt de democratie ook veel beter voor de mensen en doet het ook wat tegen de enorme polarisatie.
Er is al een mooie stap gemaakt met het schrappen van Roe vs Wade, onderwijs is ook zo’n mooie dat het beste lokaal geregeld kan worden.
pi_219476229
quote:
11s.gif Op vrijdag 12 december 2025 17:11 schreef Perrin het volgende:
[ x ]
Dat moet dan weer niet aan de staten overgelaten worden!

Hij gaat daar alleen niet over ....

[ Bericht 2% gewijzigd door Kijkertje op 12-12-2025 17:39:33 ]
pi_219476250
Trump heeft verkiezingsfraudeur Tina Peters ook een pardon verleend.

Gaat hij ook niet over ...

[ Bericht 0% gewijzigd door Kijkertje op 12-12-2025 22:08:39 ]
  Moderator vrijdag 12 december 2025 @ 17:45:34 #222
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_219476296
Er zijn ook weer nieuwe foto's van Trump met veels te jonge meisjes zag ik.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_219476347
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2025 16:45 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
Hoe moeilijk was hetcdan om in nederland te studeren zonder jezelf zwaar in de schulden te hoeven storten?

Hoe goed is de infrastructuur in nederland in vergelijking met bijvoorbeeld een VS?

Ja daar horen idd soms regels bij zodat er niet teveel misbruik van gemaakt wordt maar om regels nu oo een hopp te goiien en geheel als moeilijk te betitelen is wel heel kort door de bocht.
  vrijdag 12 december 2025 @ 18:45:08 #224
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_219476664
quote:
11s.gif Op vrijdag 12 december 2025 17:11 schreef Perrin het volgende:
[ x ]
Na het uitkomen van die foto’s van Epstein vandaag, is het beter dat ie er even zo bij gaat lopen ja. :')
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_219476784
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 december 2025 16:51 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
Met een kleine overheid die op lokaal niveau georganiseerd is, denk het Zwitserse model, speelt dit probleem niet. Federale overheden zijn enorm aantrekkelijk en gevoelig voor corruptie. De Amerikaanse overheid geeft gigantische hoeveelheden geleend geld uit. Je hoeft er alleen maar om te vragen, denk Solyndra. Het probleem ligt MI fundamenteler.
Een deel van het probleem is naar mijn mening dat er teveel geitenpaadjes zijn. Normaal gesproken hebben lobbyisten veel mogelijkheden om dingen voor elkaar te krijgen, maar zoveel directe invloed heb ik nog niet eerder gezien. Dat probleem wordt groter gemaakt als alles federaal is, maar ik vind het wel belangrijk te onderschrijven hoeveel zichtbare corruptie er momenteel gaande is in de VS.

Dat is niet normaal, en er zijn naar mijn mening maatregelen nodig om te voorkomen dat dat in de toekomst weer kan gebeuren.

quote:
Ik heb dat zelf nooit gezien.
Dat is wat de vorige voorzitter van Harvard ook aangaf, dat donoren veel te veel invloed hebben.
quote:
Universities have come to rely on donors more desperately than ever, particularly as public support has diminished, and donors have come to expect more than just gratitude. They want influence. They want control. They want, in the language of our times, a seat at the table. The transformation I want to explore with you today is how donors have evolved from stakeholders to shareholders
Dat is geen filantropie, dat is invloed.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')