abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 1 december 2025 @ 16:01:44 #1
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_219387595
quote:
Burgemeester Lisse doet aangifte na digitale doodsbedreiging

Burgemeester Nieuwenhuizen van de gemeente Lisse (Zuid-Holland) doet aangifte van doodsbedreiging. Hij ontving die op sociale media na een raadsvergadering over de mogelijke komst van een asielzoekerscentrum in de gemeente.

Nieuwenhuizen (VVD) maakte de doodsbedreiging gisteren bekend in het tv-programma RTL Tonight. Daarin toonde hij ook het bericht met de tekst: 'Linkse homo moet je een kogel door je kk kop hebben'.

De bedreiging volgt na onrust in het dorp over de mogelijke komst van een asielzoekerscentrum. Vorige week uitten tegenstanders hun onvrede op een emotionele gemeenteraadsvergadering. Nieuwenhuizen werd daarbij rechtstreeks aangesproken en riep meerdere insprekers tot de orde.

Buiten werd door demonstranten met vuurwerk gegooid, waarop de politie ingreep. Een week eerder voerde de ME ook charges uit om een anti-azc demonstratie voor het gemeentehuis te beëindigen. Daarbij gebruikte de politie onder meer de wapenstok, schrijft Omroep West.

Meer bedreigingen
De doodsbedreiging raakt niet alleen hemzelf, maar ook zijn gezin, maakte Nieuwenhuizen in het praatprogramma duidelijk. "Mijn vrouw vroeg vandaag: waarom kies je eigenlijk voor zo'n functie? Waarom doe je dat?"

Volgens de burgemeester is de doodsbedreiging zeker geen incident. "Als je praat met collega-burgemeesters, hoor je dat iedereen dit soort dingen meemaakt. Dat is niet normaal, dat moet ook echt stoppen", zei hij.

De bedreiging in Lisse staat niet op zichzelf. In meer gemeenten worden raadsleden geïntimideerd en onder druk gezet vanwege de komst van een asielzoekerscentrum. Zo stapte de burgemeester in Terneuzen vorige week op omdat gemeenteraadsleden volgens hem onder druk hadden gestemd tegen de komst van een azc. In Venlo worden de burgemeester en raadsleden beveiligd vanwege een nieuw azc.

Lokale politici en bestuurders zeiden vorige week tegen de NOS te worstelen met de opvang van asielzoekers. Gemeenten snakken naar steun uit Den Haag bij het uitvoeren van de spreidingswet, maar politici gooien juist olie op het vuur, is de kritiek.

Burgemeesters, wethouders en andere bestuurders in Limburg vroegen afgelopen weekend aandacht voor de dreigementen en intimidatie waarmee ze te maken hebben. "Stop. Limburg trekt een streep", staat boven een grote advertentie die onder meer is geplaatst in De Limburger. "Schreeuwen, beledigen, intimideren, bedreigen? Wij zijn er helemaal klaar mee."

Uit cijfers van vorig jaar blijkt dat 45 procent van de lokale politici in Nederland sinds 2022 te maken heeft gehad met agressie of intimidatie. Binnen die groep zegt bijna iedereen last te hebben van verbale agressie en meer dan de helft van bedreiging of intimidatie.

https://nos.nl/artikel/25(...)tale-doodsbedreiging
----------------------

Triest ;( Hopelijk kunnen ze de bedreiger opsporen.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_219387627
Was zeker een X bericht van Dave19573903848291
[b]Op dinsdag 9 september 2003 13:57 schreef Dr.Daggla het volgende:[/b]
[13:57:43] <@Daggla> ik weet ei'k ook niet wie corleone is.. Uit ER ofzo?
pi_219387637
oei, een stotteraar
pi_219387661
quote:
85s.gif Op maandag 1 december 2025 16:01 schreef Starhopper het volgende:
Volgens de burgemeester is de doodsbedreiging zeker geen incident. "Als je praat met collega-burgemeesters, hoor je dat iedereen dit soort dingen meemaakt. Dat is niet normaal, dat moet ook echt stoppen", zei hij.

Overal worden maar lukraak AZC's geopend waarbij de burger geen enkele inspraak heeft.
"Dat is niet normaal, dat moet ook echt stoppen". zei vosss
GC / Doneer en houd FOK! online
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
  maandag 1 december 2025 @ 16:13:29 #5
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_219387675
Gewoon bezorgde burgers met een mening. Niks aan de hand jongens.
Huilen dan.
  maandag 1 december 2025 @ 16:14:20 #6
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_219387683
quote:
3s.gif Op maandag 1 december 2025 16:12 schreef vosss het volgende:

[..]
Overal worden maar lukraak AZC's geopend waarbij de burger geen enkele inspraak heeft.
Inspraak hebben en je zin krijgen (al dan niet afgedwongen middels intimidatie, bedreiging, geweld, ...) zijn twee verschillende zaken.
Huilen dan.
  Forum Admin maandag 1 december 2025 @ 16:22:45 #7
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_219387755
quote:

[..]
Dat doe je niet door de burgemeester te bedreigen.

We leven helaas in een tijd waarin mensen lijken te denken dat dat soort dingen mogen, zolang je maar vindt dat je gelijk hebt.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_219387765
quote:

[..]
Je hebt gestemd. Dat was je inspraak. Verder kan je meestal ook wel een woordje doen tijdens vergaderingen. Deze mensen zijn democratisch gekozen en dienen met rust te worden gelaten. Afrekenen doe je in maart 2026 weer in stemhokje.

Deze mensen slachtofferen terwijl huidig kabinet er alles aan doet om verwarring te zaaien op dit punt ook :') Spreidingswet intrekken, nee behouden, nee intrekken, ja behouden, nee toch intrekken. Jullie moeten de wet volgen maar wacht we willen er zelf van af bla bla. Lekker duidelijk.
  maandag 1 december 2025 @ 16:29:08 #9
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_219387786
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2025 16:22 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

We leven helaas in een tijd waarin mensen lijken te denken dat dat soort dingen mogen, zolang je maar vindt dat je gelijk hebt.
En wordt men nog wat extra opgejut door een niet nader te noemen persoon met een Twitteraccount die inmiddels het langstzittende Kamerlid is.
Huilen dan.
  Forum Admin maandag 1 december 2025 @ 16:29:25 #10
pi_219387788
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2025 16:24 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Je hebt gestemd. Dat was je inspraak. Verder kan je meestal ook wel een woordje doen tijdens vergaderingen. Deze mensen zijn democratisch gekozen en dienen met rust te worden gelaten. Afrekenen doe je in maart 2026 weer in stemhokje.

Deze mensen slachtofferen terwijl huidig kabinet er alles aan doet om verwarring te zaaien op dit punt ook :') Spreidingswet intrekken, nee behouden, nee intrekken, ja behouden, nee toch intrekken. Jullie moeten de wet volgen maar wacht we willen er zelf van af bla bla. Lekker duidelijk.
Er mag best kritisch worden gekeken naar de koehandel van asielzoekers hoor. Gemeentes krijgen een xx bedrag per asielzoeker. Dat is gewoon een pervers systeem.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_219387790
quote:

[..]
Ik bedreig die burgemeester toch niet? :)
quote:
Met hetgeen ik zojuist zei hèb ik gelijk. Dat doorgedram daar moet men mee stoppen. Ik snap dat het vanuit Den Haag opgelegd wordt, maar dat moet teruggedraaid worden.

Aan al dit soort incidenten merk je dat "de burger" er klaar mee is. Men wil het niet meer.

Den Haag moet werken in dienst van de burger en uitvoeren wat die wenst.

En vanwege het kaltstellen van de PVV zit je met heel veel mensen wiens stem geen gehoor krijgt.

Ik keur niks goed, ik begrijp het echter wel. Als men hier bij mij om de hoek zo'n terroristen-broeinest vol overlasveroorzakendee, stelende en verkrachtende testosteronbommen wil openen dan ageer ik daar ook tegen. :)
vosss is de naam,
pi_219387797
quote:

[..]

Dat weet ik. Ik zeg alleen dat ik het begrijp. Niet dat ik het er mee eens ben.
vosss is de naam,
  maandag 1 december 2025 @ 16:33:31 #13
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_219387812
quote:
7s.gif Op maandag 1 december 2025 16:30 schreef vosss het volgende:
En vanwege het kaltstellen van de PVV
Wilders heeft zichzelf buitenspel gezet door een onbetrouwbare lul waarmee je niet kan samenwerken te zijn. Dat kan je echt helemaal niemand anders dan Wilders zelf aanrekenen.
Huilen dan.
pi_219387821
quote:

[..]
----------------------

Valt me wel op dat er in vrijwel elke gemeente een incident is wanneer er sprake is over een AZC. Iedereen wilt ze opvangen, maar niet in mijn dorp.
Krijgt Wilders toch gelijk. Nederland wordt 1 grote AZC als we zo doorgaan.
  maandag 1 december 2025 @ 16:34:36 #15
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_219387822
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2025 16:29 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Er mag best kritisch worden gekeken naar de koehandel van asielzoekers hoor. Gemeentes krijgen een xx bedrag per asielzoeker. Dat is gewoon een pervers systeem.
Mja, dat moet toch ergens vastgelegd worden want anders wil al helemaal geen enkele gemeente meewerken. Ze hebben het al lastig zat en als ze dan wettelijk verplicht worden om asielzoekers op te vangen uit eigen zak dan had je nu 6000 mensen in Ter Apel.

Eigenlijk zou je van een kabinet verwachten die zelf deze wettelijke verplichting heeft ingevoerd dat zij de gemeenten eraan houden om asielzoekers op te gaan vangen. Alleen zit dit kabinet in een spagaat omdat ze van spreidingswet af willen maar geen enkele moeite doen om dat voor elkaar te krijgen. Dan krijg je dus gemeenten die denken van ja waarom zou ik hieraan meewerken uit angst voor boze burgers als het volgend jaar misschien niet meer hoeft.

En kwalijker nog nul rugdekking krijgen vanuit het kabinet. Laf.
  Forum Admin maandag 1 december 2025 @ 16:36:32 #16
pi_219387829
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2025 16:34 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Mja, dat moet toch ergens vastgelegd worden want anders wil al helemaal geen enkele gemeente meewerken. Ze hebben het al lastig zat en als ze dan wettelijk verplicht worden om asielzoekers op te vangen uit eigen zak dan had je nu 6000 mensen in Ter Apel.

Eigenlijk zou je van een kabinet verwachten die zelf deze wettelijke verplichting heeft ingevoerd dat zij de gemeenten eraan houden om asielzoekers op te gaan vangen. Alleen zit dit kabinet in een spagaat omdat ze van spreidingswet af willen maar geen enkele moeite doen om dat voor elkaar te krijgen. Dan krijg je dus gemeenten die denken van ja waarom zou ik hieraan meewerken uit angst voor boze burgers als het volgend jaar misschien niet meer hoeft.
De spreidingswet is ook maar een pleister op een bloedende wond natuurlijk.
  maandag 1 december 2025 @ 16:36:44 #17
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_219387830
quote:
7s.gif Op maandag 1 december 2025 16:30 schreef vosss het volgende:
de burger
men
de burger
Het groepje eencellige levensvormen dat het hardste schreeuwt (en met stenen gooit, en de burgemeester bedreigt, en ... .) is niet "de burger". Zo werkt een democratie niet he.
Huilen dan.
  maandag 1 december 2025 @ 16:37:29 #18
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_219387833
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2025 16:36 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
De spreidingswet is ook maar een pleister op een bloedende wond natuurlijk.
Hoezo?
  Forum Admin maandag 1 december 2025 @ 16:39:39 #19
pi_219387850
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2025 16:37 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Hoezo?
Omdat er jarenlang locaties zijn gesloten is er nu geen capaciteit en zie je ook dat het coa overal en nergens kleinere tijdelijke centra poogt te openen.

Daarnaast, maar dat vind ik, is de instroom en vooral aantal toekenningen veel te hoog. Op die manier is het dweilen met de kraan open
pi_219387860
Ah, weer een slachtoffer van de groep die tegen het binnenhalen van criminelen is.

Helder.
pi_219387868
quote:

[..]
Voorbeeld van een "lukraak neergezet asielzoekerscentrum waar bewoners geen enkele inspraak hadden".
  maandag 1 december 2025 @ 16:43:17 #22
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_219387881
quote:
1s.gif Op maandag 1 december 2025 16:39 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Omdat er jarenlang locaties zijn gesloten is er nu geen capaciteit en zie je ook dat het coa overal en nergens kleinere tijdelijke centra poogt te openen.

Daarnaast, maar dat vind ik, is de instroom en vooral aantal toekenningen veel te hoog. Op die manier is het dweilen met de kraan open
Dat is een politieke keuze geweest. COA heeft al heel vaak geroepen om vaste locaties te kiezen. Daar wil dit kabinet er niet aan. Eigenlijk zouden we daar veel bozer om moeten zijn; het kost ons klauwen met geld om al die tijdelijke locaties te bouwen/afbreken. In de regio hier geven ze elkaar het stokje door wat nergens op slaat. Half jaartje die gemeente, en dan bouwen ze een nieuwe opvang 10km verderop om die mensen daarheen te verplaatsen. Half jaar later weer 10 kilometer verder.

Ondertussen zegt de vorige gemeente; ja was toch wel best gezellig. Ze hadden mogen blijven maar ja contract loopt af.

Applaus allen.

Het verhaal van instroom zal je toch echt op Europees niveau moeten regelen (wat nu ook is gebeurd met Europees spreidingswet). Overigens gaat het daar nog veel te weinig over. Ik weet niet wat dat eigenlijk betekent voor Nederland want straks gebeurt op hoger niveau hetzelfde. Ze gaan kijken nav aantal factoren hoeveel mensen een land zou moeten opvangen. Of dat meer of minder is dan nu weet ik niet. Je kan het overigens ook afkopen (ook zo'n leuke rubriek).
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter maandag 1 december 2025 @ 16:43:35 #23
485843 crew  Jippie
pi_219387885
quote:

[..]
----------------------

Open een topic voor de vermiste bedreiger!
  maandag 1 december 2025 @ 16:55:57 #24
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_219387971
quote:
7s.gif Op maandag 1 december 2025 16:13 schreef Isdatzo het volgende:
Het moge toch duidelijk zijn dat deze waanzin maar eens gaat stoppen. Ondertussen houd ik het bestuur gewoon verantwoordelijk voor deze bedreigingen. Mensen stemmen massaal op partijen die het niet willen of het willen afremmen, uit alle enquêtes blijkt dat een meerendeel van NL deze waanzin niet meer wil en toch drukt men het door. De huidige vorm is onhoudbaar.
  maandag 1 december 2025 @ 17:03:07 #25
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_219388019
quote:
1s.gif Op maandag 1 december 2025 16:55 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Het moge toch duidelijk zijn dat deze waanzin maar eens gaat stoppen. Ondertussen houd ik het bestuur gewoon verantwoordelijk voor deze bedreigingen. Mensen stemmen massaal op partijen die het niet willen of het willen afremmen, uit alle enquêtes blijkt dat een meerendeel van NL deze waanzin niet meer wil en toch drukt men het door. De huidige vorm is onhoudbaar.
Massaal maakt het nog geen meerderheid.

Met huidig Tweede Kamer denk ik dat er een meerderheid is voor het behouden van spreidingswet. Met kabinet PVV-VVD-BBB-NSC had je inderdaad een meerderheid om spreidingswet in te trekken maar ja dan moet je ook wel leveren...

[ Bericht 6% gewijzigd door Frozen-assassin op 01-12-2025 17:08:35 ]
pi_219388035
stuur gewoon alle asielzoekers naar Amsterdam
dat ze dit niet doen zal wel een of andere economische reden hebben
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
it's ok to be licht getint
I stand with (the) Netherlands. w/
pi_219388050
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2025 16:43 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Dat is een politieke keuze geweest. COA heeft al heel vaak geroepen om vaste locaties te kiezen. Daar wil dit kabinet er niet aan. Eigenlijk zouden we daar veel bozer om moeten zijn; het kost ons klauwen met geld om al die tijdelijke locaties te bouwen/afbreken. In de regio hier geven ze elkaar het stokje door wat nergens op slaat. Half jaartje die gemeente, en dan bouwen ze een nieuwe opvang 10km verderop om die mensen daarheen te verplaatsen. Half jaar later weer 10 kilometer verder.
Asiel is er dan ook niet voor een continue massa-immigratie van derdewereldvolk. Vluchtelingenopvang is naar zijn aard de uitzondering. We betalen ons al blauw aan de EU en laten de Italianen onze spaarcenten en pensioenen roven om te voorkomen dat de Fransen de Duitsers elkaars jongemannen weer gaan massaslachten, ik denk dat het anders zit maar hoe dan ook hebben we hier vrede en dus niet de oorlogsellende zoals vluchtelingenstromen.

quote:
Ondertussen zegt de vorige gemeente; ja was toch wel best gezellig. Ze hadden mogen blijven maar ja contract loopt af.

Applaus allen.
Gezellig voor de gemeente-ambtenaren ja, niet voor de ingezetenen.

quote:
Het verhaal van instroom zal je toch echt op Europees niveau moeten regelen (wat nu ook is gebeurd met Europees spreidingswet). Overigens gaat het daar nog veel te weinig over. Ik weet niet wat dat eigenlijk betekent voor Nederland want straks gebeurt op hoger niveau hetzelfde. Ze gaan kijken nav aantal factoren hoeveel mensen een land zou moeten opvangen. Of dat meer of minder is dan nu weet ik niet. Je kan het overigens ook afkopen (ook zo'n leuke rubriek).
De EU wil continue massa-immigratie. Er is geen enkele reden waarom een lidstaat derdewereldvolk zou moeten opnemen. Daar gaat de EU eigenlijk ook helemaal niet over.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_219388066
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2025 16:42 schreef koemleit het volgende:

[..]
Voorbeeld van een "lukraak neergezet asielzoekerscentrum waar bewoners geen enkele inspraak hadden".
Allemaal. Het is geveinsde inspraak. Dat zo'n ding er komt is doorgaans al besloten. De burgers hebben dan de mogelijkheid om hun zorgen te uiten <Knip> en hoe men hun veiligheid denkt te garanderen.

Wat men niet kan en niet doet.
En dan volgt het besluit dat dat ding er komt.

De burger heeft geen inspraak. Laat die illusie in godsnaam varen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Jippie op 01-12-2025 17:44:28 ]
vosss is de naam,
pi_219388243
Natuurlijk ook niet de oplossing om de burgermeester met de dood te bedreigen.
Ik snap de boosheid en boos mag je prima zijn. Maar houdt het wel netjes.
Ook in moeilijke tijden.
  maandag 1 december 2025 @ 17:58:16 #30
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_219388319
Laten we de emotionele uitspattingen van boze burgers belichten en niet de politieke keuzes die eronder liggen..
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  maandag 1 december 2025 @ 18:00:18 #31
396550 Richestorags
pi_219388334
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2025 17:47 schreef Gibson88 het volgende:
Natuurlijk ook niet de oplossing om de burgermeester met de dood te bedreigen.
Ik snap de boosheid en boos mag je prima zijn. Maar houdt het wel netjes.
Ondertussen houdt "men" het ook niet meer netjes door overal deze hutten neer te plempen en zonder tegenprestatie het hoogste aantal paspoorten van Europa te verstrekken.

Deze waanzin moet stoppen. We kunnen wel het geweld als reactie daarop afkeuren maar we moeten altijd beginnen met het beleid afkeuren.
pi_219388339
quote:
1s.gif Op maandag 1 december 2025 16:39 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

In de kleinschalige AZC's is er geen permanente begeleiding aanwezig. Kleinschalig is onder de 150.

https://www.coa.nl/nl/kleinschalige-opvang

Op kleinschalige locaties wonen bewoners zelfstandiger dan op een azc omdat er geen vaste begeleiding aanwezig is en ze voor bijvoorbeeld een doktersbezoek, taallessen of recreatie of naar de hoofdlocatie of gemeentevoorzieningen gaan. Het COA selecteert de bewoners. Vanaf 100 bewoners is er permanente beveiliging aanwezig. Er is geen blauwdruk voor kleinschalige opvang, het is altijd maatwerk. Hierin gaan we uitvinden wat werkt en haalbaar is.

https://www.omroepbrabant(...)ntrum-zo-moeilijk-is

Waarom er vaak géén vaste begeleiding is:

Personeels- en kostenproblemen

Volgens het COA is het een uitdaging om voldoende personeel te vinden voor veel kleine locaties. Met veel verspreide kleine opvangplekken is het moeilijk om overal professionele begeleiding te garanderen.

[ Bericht 17% gewijzigd door tesssssssss op 01-12-2025 18:14:05 ]
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  maandag 1 december 2025 @ 18:10:30 #33
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_219388382
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2025 18:00 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Ondertussen houdt "men" het ook niet meer netjes door overal deze hutten neer te plempen en zonder tegenprestatie het hoogste aantal paspoorten van Europa te verstrekken.

Deze waanzin moet stoppen. We kunnen wel het geweld als reactie daarop afkeuren maar we moeten altijd beginnen met het beleid afkeuren.
‘Linkse homo moet je een kogel door je kk kop krijgen’
Dat is allemaal niet erg want het beleid he…

Gewoon normaal doen! Is dat nou zo moeilijk?
En hoogste aantal paspoorten dat wordt verstrekt? Bron?
Worden ze uitgedeeld als Sinterklaas die snoepgoed rondstrooit?
Dikke onzin natuurlijk.
Wie dit leest is een lezer van dit
  maandag 1 december 2025 @ 18:10:36 #34
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_219388383
quote:
7s.gif Op maandag 1 december 2025 17:13 schreef vosss het volgende:

[..]
Allemaal. Het is geveinsde inspraak. Dat zo'n ding er komt is doorgaans al besloten. De burgers hebben dan de mogelijkheid om hun zorgen te uiten <Knip> en hoe men hun veiligheid denkt te garanderen.

Een burgemeester bedreigen is nooit de goede weg. Of deze nou wel of niet in het belang van de burgers van zijn of haar stad handelt. Ik zou alleen wel willen dat de media en justitie zich net zo uitgebreid zouden bezighouden met de doods of andere bedreigingen die de mensen in de buurt van zo’n AZC gaan ondervinden
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_219388426
'Snap de sentimenten wel', zoals halsema dat zou zeggen. Bewoners geven aan de politiek aan wat bewoners ten delen komt zodra er een azc in de buurt komt, en dan zijn dit alleen nog maar de bedreigingen.

quote:
Je hebt gestemd. Dat was je inspraak.
En verder moet je je bek houden? Verder mag een overheid doen en laten wat het wil, met je eigendommen en omgeving omdat je 1x een rood rondje heb ingekleurd?

Nah, denk het niet. Je mag best inspraak hebben op zaken.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_219388439
quote:

[..]
En schepen de lokale maatschappij op met de ellende die de asielzoekers meebrengen.
Onveiligheidsgevoel (wat tegenwoordig ook heel belangrijk is)
Stelen bij de lokale middenstand
Bedreigingen, intimidaties.

Lekker man, wat er allemaal in Ter Apel gebeurd. En dat is dan nog maar een klein deeltje van de gebeurtenissen. Vraag maar in Abcoude.
1947-2016
pi_219388455
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2025 16:34 schreef Frozen-assassin het volgende:
Mja, dat moet toch ergens vastgelegd worden want anders wil al helemaal geen enkele gemeente meewerken.
Hoezo moet een gemeente meewerken? Als de lokale gemeenschap, die de gemeente vertegenwoordigd, geen azc in de buurt wil, dan heeft de gemeente dat op te volgen.

Kan je wel door blijven rammen en drammen, maar daar krijg je alleen maar gezeur van. Of je wordt zelf bedreigd, of de gemeenschap krijgt met 'zo'n terroristen-broeinest vol overlastveroorzakendee, stelende en verkrachtende testosteronbommen' te maken.
1947-2016
pi_219388466
quote:
1s.gif Op maandag 1 december 2025 18:10 schreef nixxx het volgende:

[..]
Een burgemeester bedreigen is nooit de goede weg. Of deze nou wel of niet in het belang van de burgers van zijn of haar stad handelt. Ik zou alleen wel willen dat de media en justitie zich net zo uitgebreid zouden bezighouden met de doods of andere bedreigingen die de mensen in de buurt van zo’n AZC gaan ondervinden
Dit ja.
Verder: 'Ik snap de sentimenten wel'
1947-2016
  maandag 1 december 2025 @ 18:28:13 #39
438527 MissButterflyy
pi_219388489
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2025 18:18 schreef Red_85 het volgende:
'Snap de sentimenten wel', zoals halsema dat zou zeggen. Bewoners geven aan de politiek aan wat bewoners ten delen komt zodra er een azc in de buurt komt, en dan zijn dit alleen nog maar de bedreigingen.
[..]
En verder moet je je bek houden? Verder mag een overheid doen en laten wat het wil, met je eigendommen en omgeving omdat je 1x een rood rondje heb ingekleurd?

Nah, denk het niet. Je mag best inspraak hebben op zaken.
Er wordt prima geluisterd naar burgers die tegen zijn en demonstreren, en onrust wordt zeker serieus genomen. Doe niet alsof er helemaal niet wordt geluisterd.

https://www.binnenlandsbe(...)ker-3000-azc-plekken

In dit artikel talloze voorbeelden van azc’s die niet doorgingen omdat burgers tegen waren.
Maar geweld gebruiken, dreigen, mensen zelfs thuis lastig vallen en hun familie met de dood bedreigen gaat veel te ver en dit gedrag moet in mijn ogen nooit beloond worden.
Dus laten we dat aub niet normaliseren omdat er toch niet wordt geluisterd ( wat gewoon niet waar is )
  maandag 1 december 2025 @ 18:31:25 #40
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_219388520
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2025 18:24 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Hoezo moet een gemeente meewerken? Als de lokale gemeenschap, die de gemeente vertegenwoordigd, geen azc in de buurt wil, dan heeft de gemeente dat op te volgen.

Kan je wel door blijven rammen en drammen, maar daar krijg je alleen maar gezeur van. Of je wordt zelf bedreigd, of de gemeenschap krijgt met 'zo'n terroristen-broeinest vol overlastveroorzakendee, stelende en verkrachtende testosteronbommen' te maken.
Als geen enkele gemeente mee wil werken zonder omgekocht te moeten worden… dan zou de Rijksoverheid toch ook eens moeten bedenken dat we als land niet meer mee gaan werken met het hele asielcircus?
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
pi_219388534
quote:
1s.gif Op maandag 1 december 2025 18:10 schreef nixxx het volgende:

[..]
Een burgemeester bedreigen is nooit de goede weg.
Nogmaals:
Dat.
Zeg.
Ik.
Nergens.

Ik zeg het enkel te begrijpen, want er is geen inspraak.

De besluiten zijn reeds genomen of worden ondanks alle, volstrekt terechte(!!), zorgen van omwonenden alsnog gewoon genomen. Men werpt ze hooguit toe dat er extra toezicht komt, de bosjes gesnoeid worden en een lantaarnpaal geplaatst gaat worden en dat is het dan. Al het dat al is dan.

Dat is hetgeen ik zeg en daar is geen speld tussen te krijgen want zo gaat het gewoon. En daar hoef ik ook helemaal geen voorbeelden van op te sommen. Dit is hoe het gaat. Punt.
vosss is de naam,
pi_219388542
quote:
1s.gif Op maandag 1 december 2025 18:28 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Er wordt prima geluisterd naar burgers die tegen zijn en demonstreren, en onrust wordt zeker serieus genomen. Doe niet alsof er helemaal niet wordt geluisterd.

In dit artikel talloze voorbeelden van azc’s die niet doorgingen omdat burgers tegen waren.
Maar geweld gebruiken, dreigen, mensen zelfs thuis lastig vallen en hun familie met de dood bedreigen gaat veel te ver en dit gedrag moet in mijn ogen nooit beloond worden.
Dus laten we dat aub niet normaliseren omdat er toch niet wordt geluisterd ( wat gewoon niet waar is )
Dit is pas sinds kort. Voorheen werd da5 immer erdoor gejast en een dikke vinger naar de burger.
vosss is de naam,
pi_219388545
quote:
1s.gif Op maandag 1 december 2025 18:31 schreef nixxx het volgende:

[..]
Als geen enkele gemeente mee wil werken zonder omgekocht te moeten worden… dan zou de Rijksoverheid toch ook eens moeten bedenken dat we als land niet meer mee gaan werken met het hele asielcircus?
Het zou eens tijd worden ja.
vosss is de naam,
  maandag 1 december 2025 @ 18:37:06 #44
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_219388553
Als een tokkie een doodsbedreiging uit en daarmee een azc kan voorkomen, dan is dat natuurlijk voer voor andere tokkies op andere plekken.

Dus deze zal er wel gaan komen.
  maandag 1 december 2025 @ 18:37:57 #45
438527 MissButterflyy
pi_219388558
quote:
7s.gif Op maandag 1 december 2025 18:35 schreef vosss het volgende:

[..]
Dit is pas sinds kort. Voorheen werd da5 immer erdoor gejast en een dikke vinger naar de burger.
Het kan ook zijn dat het meer leeft onder burgers t.o.v. een paar jaar geleden. En dat is ook niet erg.
Natuurlijk mag je tegen zijn. En laat dat de gemeente dan zeker weten.
Maar iets zegt me dat die bedreigers niet eens proberen fatsoenlijk het gesprek aan te gaan.
pi_219388574
quote:
7s.gif Op maandag 1 december 2025 17:13 schreef vosss het volgende:

[..]

Gelachen.

Legio voorbeelden van azc's die niet doorgingen na protesten vanuit de bevolking.
pi_219388581
[/quote]
quote:
1s.gif Op maandag 1 december 2025 18:37 schreef Mubassie het volgende:
Als een tokkie een doodsbedreiging uit en daarmee een azc kan voorkomen, dan is dat natuurlijk voer voor andere tokkies op andere plekken.

Dus deze zal er wel gaan komen.
Als dat een anonieme bedreiging is, dan kan je dat ook inzetten op andere plekken waar je een AZC wilt hebben. Ik zeg ook niet dat het goed is, maar zo een anonieme dreiging kan natuurlijk iedereen plaatsen.

Met welk belang dan ook.
pi_219388623
De gemeenschap wordt bedreigd met potentiële Chris Judes. Dat is net zo kwalijk.
pi_219388646
quote:
1s.gif Op maandag 1 december 2025 18:47 schreef RotatoR het volgende:
De gemeenschap wordt bedreigd met potentiële Chris Judes. Dat is net zo kwalijk.
Ja, en die kleinere AZC's hebben dan nog niet eens begeleiding. Niet dat dat wat uitmaakt als er zo een gek rondloopt, maar toch.
pi_219388834
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2025 18:24 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Je kunt je daarbij wel afvragen of de gehele gemeenschap tot de gemeenschap behoort, of alleen het extreemrechtse gedeelte van de gemeenschap tot de gemeenschap behoort.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_219388844
Burgers hebben geen inspraak, deze shit duwen ze gewoon door je strot. Hoe lang denk je dat dit nog goed kan blijven gaan?
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_219388857
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2025 19:21 schreef Hallojo het volgende:

[..]
Je kunt je daarbij wel afvragen of de gehele gemeenschap tot de gemeenschap behoort, of alleen het extreemrechtse gedeelte van de gemeenschap tot de gemeenschap behoort.
Ahh daar gaan we weer, als je liever geen AZC in je achtertuin hebt ben je meteen extreem rechts.

Zak jij eens lekker een meter diep in de stront.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_219388859
Ik denk dat als je in een gemeente 1.000 willekeurige extreemrechtse lieden vervangt door 1.000 willekeurige asielzoekers, dat dan de criminaliteit in de gemeente daalt.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_219388862
quote:

[..]

Tja. Dat zou je hopen…
Maar ondertussen zie je hier in dit topic of eerder toen het over Limburg ging weer volop begrip en steun voor dit soort gedrag.
Die radicalisering is best naar.
pi_219388866
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2025 19:25 schreef Hathor het volgende:

[..]
Ahh daar gaan we weer, als je liever geen AZC in je achtertuin hebt ben je meteen extreem rechts.

Zak jij eens lekker een meter diep in de stront.
Tja, je lijkt hierin toch wel wat geradicaliseerd. Een bericht hierboven verzin je zelfs letterlijk iets wat in die extreme hoek doodnormaal is.
pi_219388897
Nederlandse "volksvertegenwoordigers" moeten bij zichzelf eens te rade gaan welk volk ze eigenlijk horen te vertegenwoordigen. Ik denk dat de bedreigingen, die ik overigens geenszins ondersteun of goedkeur, een stuk minder worden.
pi_219388922
quote:
1s.gif Op maandag 1 december 2025 19:32 schreef Joopklepzeiker het volgende:
Nederlandse "volksvertegenwoordigers" moeten bij zichzelf eens te rade gaan welk volk ze eigenlijk horen te vertegenwoordigen. Ik denk dat de bedreigingen, die ik overigens geenszins ondersteun of goedkeur, een stuk minder worden.
Ik kan dit toch niet anders lezen dan "blaming the victim".
pi_219388931
quote:
1s.gif Op maandag 1 december 2025 19:35 schreef recursief het volgende:

[..]
Moet jij weten.
Ik wil alleen zeggen dat Nederlanders zich in de steek en achtergesteld voelen door hun eigen landelijke en lokale bestuurders en dat is niet nieuw en men is dat zat.
En dan krijg je extremen.
Dat is gewoon realiteit.
pi_219388939
quote:
1s.gif Op maandag 1 december 2025 19:35 schreef recursief het volgende:

[..]
Inderdaad…
Echt te bizar voor woorden in wat voor achterlijke bochten mensen zich wringen om dit toch maar goed te praten…
  maandag 1 december 2025 @ 19:49:16 #60
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_219389027
quote:
15s.gif Op maandag 1 december 2025 19:39 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Inderdaad…
Echt te bizar voor woorden in wat voor achterlijke bochten mensen zich wringen om dit toch maar goed te praten…
Echt te bizar hoe dat lokale politieke verraad maar door kan blijven gaan. Mensen willen het niet.

Laat die pro-AZC jostiband ze lekker in huis nemen.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_219389048
quote:
1s.gif Op maandag 1 december 2025 18:28 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]

Nou. Dat artikel is met een hele andere tendens geschreven en is een prima getuige van hoe de staat er in staat: 'gemeenten bezwijken onder de druk'.

Gatverdamme zeg. Snap de sentimenten wel.
1947-2016
pi_219389057
quote:
1s.gif Op maandag 1 december 2025 18:31 schreef nixxx het volgende:

[..]
Lijkt mij ook.

Kan me echt niet voorstellen dat je ook voor een aantal miljoen wil doen als gemeente. Een beetje de veiligheid van je gemeenschap uitverkopen.
1947-2016
pi_219389067
quote:

[..]
Denk niet dat alleen 'eXtREem RECHts' tegen azc's zijn tegenwoordig. Maar hey, die frame bekt lekker natuurlijk
1947-2016
pi_219389071
quote:
2s.gif Op maandag 1 december 2025 19:25 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Tja. Dat zou je hopen…
Maar ondertussen zie je hier in dit topic of eerder toen het over Limburg ging weer volop begrip en steun voor dit soort gedrag.
Die radicalisering is best naar.
Bij de invoering van het verkeerscirculatieplan hier in 1977 werden wethouders ook met de dood bedreigd, terwijl dat plan was ten behoeve van de te vertegenwoordigen inwoners ipv ten behoeve van schooiers van buiten de gemeente.
pi_219389112
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2025 19:56 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Denk niet dat alleen 'eXtREem RECHts' tegen azc's zijn tegenwoordig. Maar hey, die frame bekt lekker natuurlijk
Als je mensen met bv de dood gaat bedreigen, dan ben je toch gewoon een extremist?
pi_219389119
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2025 19:56 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Bij de invoering van het verkeerscirculatieplan hier in 1977 werden wethouders ook met de dood bedreigd, terwijl dat plan was ten behoeve van de te vertegenwoordigen inwoners ipv ten behoeve van schooiers van buiten de gemeente.
Ook dan moet je gewoon één lijn trekken en die bedreigers keihard aanpakken.
  maandag 1 december 2025 @ 20:08:14 #67
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_219389189
quote:
Buiten werd door demonstranten met vuurwerk gegooid, waarop de politie ingreep. Een week eerder voerde de ME ook charges uit om een anti-azc demonstratie voor het gemeentehuis te beëindigen. Daarbij gebruikte de politie onder meer de wapenstok, schrijft Omroep West.
En waarom wordt dit geweld tegen de eigen bevolking aangewend die zich terecht zorgen maakt, en niet tegen terroriserende allochtonen, immigranten en asielzoekers? Waarom worden die met fluwelen handschoentjes behandeld?

Wat is dat voor twee sporen beleid :?
pi_219389205
quote:
1s.gif Op maandag 1 december 2025 19:38 schreef Joopklepzeiker het volgende:

[..]
Moet jij weten.
Ik wil alleen zeggen dat Nederlanders zich in de steek en achtergesteld voelen door hun eigen landelijke en lokale bestuurders en dat is niet nieuw en men is dat zat.
En dan krijg je extremen.
Dat is gewoon realiteit.
Dus als je het er niet mee eens bent ga je maar bestuurders bedreigen? Dan ben je wat mij betreft gewoon af. Er zijn in een democratie tal van manieren om je stem te laten horen zonder mensen te bedreigen.
pi_219389462
Het spreek voor zich dat er in Nederland geen extra AZCs zouden moeten worden gebouwd, maar politici bedreigen is totaal ontoelaatbaar en geen oplossing voor het nijpende probleem met migranten in Nederland. Dit soort wangedrag moeten dan ook hard aangepakt worden. Politici (ook op lokaal niveau) dienen altijd veilig te zijn.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  maandag 1 december 2025 @ 20:36:51 #70
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_219389500
quote:
14s.gif Op maandag 1 december 2025 20:32 schreef HowardRoark het volgende:
Politici (ook op lokaal niveau) dienen altijd veilig te zijn.
Net zoals haar burgers
  maandag 1 december 2025 @ 20:51:18 #71
396550 Richestorags
pi_219389600
quote:
1s.gif Op maandag 1 december 2025 18:10 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
‘Linkse homo moet je een kogel door je kk kop krijgen’
Dat is allemaal niet erg want het beleid he…

Gewoon normaal doen! Is dat nou zo moeilijk?
En hoogste aantal paspoorten dat wordt verstrekt? Bron?
Worden ze uitgedeeld als Sinterklaas die snoepgoed rondstrooit?
Dikke onzin natuurlijk.
Ja leuk maar ik zeg niet dat het niet erg is maar voortkomt uit een probleem dat niet wordt opgelost dus zolang het probleem niet wordt opgelost blijft dit gebeuren.

En ik ga je geen cijfers geven, ik verwacht dat je dat weet als je in deze discussie zit. De andere reden dat ik je niks ga geven is dat wat jij ook krijgt, je er altijd iets anders van vindt.
  maandag 1 december 2025 @ 20:53:15 #72
396550 Richestorags
pi_219389616
quote:
10s.gif Op maandag 1 december 2025 20:02 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Als je mensen met bv de dood gaat bedreigen, dan ben je toch gewoon een extremist?
Klopt helemaal. Net zo extremistisch als dat je nu nog die dingen gaat pushen. Dus als we het ene aanpakken, dan ook het andere.
  maandag 1 december 2025 @ 20:57:14 #73
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_219389645
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2025 19:54 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Lijkt mij ook.

Kan me echt niet voorstellen dat je ook voor een aantal miljoen wil doen als gemeente. Een beetje de veiligheid van je gemeenschap uitverkopen.
Misschien zouden burgemeesters verplicht uit de gemeente zelf moeten komen.. een stukje binding en eigenbelang
pi_219389654
quote:

[..]
Ook dan moet je gewoon één lijn trekken en die bedreigers keihard aanpakken.
Mee eens, maar ze moeten niet zo schermen met dat de democratie bedreigd wordt als ze niet eerst proberen daadwerkelijk democratisch te doen.
pi_219389985
quote:

[..]
----------------------

Ik heb er weinig vertrouwen in!!
A: ze lijken allemaal op elkaar en B: ze hebben niet eens een naam......
pi_219390280
quote:

[..]
Als je universiteiten gaat verbouwen en Joden gaat bedreigen ben je toch gewoon een extremist?
Als je mensen gaat bedreigen op de bek te slaan die zich verkleden als Zwarte Piet, ben je toch gewoon een extremist?

'Bezorgde burgers', 'ik snap de sentimenten', vraag halsema even.
1947-2016
pi_219390289
quote:
1s.gif Op maandag 1 december 2025 20:57 schreef nixxx het volgende:

[..]
Misschien zouden burgemeesters verplicht uit de gemeente zelf moeten komen.. een stukje binding en eigenbelang
Sowieso iets van binding ja.
1947-2016
  dinsdag 2 december 2025 @ 02:56:54 #78
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_219390778
quote:
7s.gif Op maandag 1 december 2025 16:13 schreef Isdatzo het volgende:
Het gaat van kwaad naar erger. Kun je bagatelliseren, maar maak me er best zorgen over.
Alles blijft. Alles gaat voorbij. Alles blijft voorbijgaan. JD.
pi_219390976
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2025 16:34 schreef Fietsenrek het volgende:

[..]
Valt me wel op dat er in vrijwel elke gemeente een incident is wanneer er sprake is over een AZC. Iedereen wilt ze opvangen, maar niet in mijn dorp.
Krijgt Wilders toch gelijk. Nederland wordt 1 grote AZC als we zo doorgaan.
https://www.rijksoverheid(...)se-regels-voor-asiel

Tuurlijk .
Als we asielzoekers gaan opvangen krijgt nederland 20k.per asielzoekers.
Lekker extra bij de begroting.
En de rest mag de gemeenten uitzoeken omdat het daarna namelijk een gemeenten probleem.word.
Gevolgen de gemeente gaat de belasting verhogen of extra dik parkeerplaatsen geld op halen.
Of ze verzinnen wel wat anders om de kosten te gaan betalen.
pi_219391137
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2025 22:36 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Als je universiteiten gaat verbouwen en Joden gaat bedreigen ben je toch gewoon een extremist?
Als je mensen gaat bedreigen op de bek te slaan die zich verkleden als Zwarte Piet, ben je toch gewoon een extremist?

'Bezorgde burgers', 'ik snap de sentimenten', vraag halsema even.
Die zitten niet in Lisse.
  dinsdag 2 december 2025 @ 08:40:29 #81
3542 Gia
User under construction
pi_219391253
quote:

[..]
Tja, degene die tegen iets zijn gaan demonstreren. In het geval van zwarte piet was het vooral KOZP (rechts was pro zwarte Piet, dus die hoeven daar niet tegen te demonstreren), in het geval van anti Israel, zijn het vooral de linkse palliwappies (rechts is pro israel of boeit het niet, dus die hoeven niet te demonstreren).
Maar nu is het tegen de instroom en de spreidingswet vooral rechts dat het niet pikt. En nu hoeft links niet te demonstreren, want die zijn het eens met de spreidingswet en de instroom.
  dinsdag 2 december 2025 @ 08:52:02 #82
3542 Gia
User under construction
pi_219391300
quote:
1s.gif Op maandag 1 december 2025 20:57 schreef nixxx het volgende:

[..]
AZC's worden ook niet in de elite-wijken gebouwd waar de Burgemeesters en Wethouders wonen, maar meestal in de vinexwijken, of, zoals hier in Helmond, bij het station! Echt de beste keuze ooit.

Er is hier een voormalige middelbare school, waar tot 4 jaar geleden nog dagelijks honderden pubers onderwijs kregen, waar sinds 3 jaar Oekrainers worden opgevangen en waar het inmiddels een grote puinhoop is. Ratten, kakkerlakken, verstopt sanitair en ga zo maar door. En dan klagen ze dat de gemeente dit niet oplost!! Houd zelf je woonruimte schoon.
Het is niet zo dat pubers per se de schoonste wezens op aarde zijn, maar in die tijd zaten er nog geen ratten, kakkerlakken en schimmels in dat gebouw!

https://ditishelmond.nl/r(...)-slechte-opvang-beu/

Zet eens zo'n centrum in een elite-wijk!
  dinsdag 2 december 2025 @ 08:53:39 #83
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_219391305
quote:

[..]
Behalve het feit dat gemeente opgelegd krijgt dat ze een X aantal moeten opvangen. Ook zij hebben daar minimale inspraak in, gezien het feit dat een aantal zonder succes procedures hebben aangespannen tegen de komst. Een hoop gemeenten traineren ook bij het leven.

Het probleem daarnaast is dat ze daarnaast ook doodleuk dezelfde tactieken inzetten om die centra erdoorheen te fietsen bij de burgers. Hier in de wijk is in eerste instantie een doorstroomcentrum voor statushouders geopend, maar dat was dus al beklonken voordat de wijkbewoners het moesten vernemen uit de krant. Wat er nu stiekem is gebeurd (blijkt uit gelekte documenten) is dat ze eigenlijk al besloten hebben dat er alleenstaande minderjarige asielzoekers gaan komen. Of gaan komen, er zitten er al wat. En prompt is er de eerste overlast. Daarvoor ging het prima.

Mensen gaan bedreigen met de dood of anderszins intimideren moet hard aangepakt worden, maar de emotie (en problematiek, hallo bezuinigingen op de GGZ) erachter die mag wel serieus genomen worden.
pi_219391341
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 december 2025 08:52 schreef Gia het volgende:

[..]
AZC's worden ook niet in de elite-wijken gebouwd waar de Burgemeesters en Wethouders wonen, maar meestal in de vinexwijken, of, zoals hier in Helmond, bij het station! Echt de beste keuze ooit.

Er is hier een voormalige middelbare school, waar tot 4 jaar geleden nog dagelijks honderden pubers onderwijs kregen, waar sinds 3 jaar Oekrainers worden opgevangen en waar het inmiddels een grote puinhoop is. Ratten, kakkerlakken, verstopt sanitair en ga zo maar door. En dan klagen ze dat de gemeente dit niet oplost!! Houd zelf je woonruimte schoon.
Het is niet zo dat pubers per se de schoonste wezens op aarde zijn, maar in die tijd zaten er nog geen ratten, kakkerlakken en schimmels in dat gebouw!

https://ditishelmond.nl/r(...)-slechte-opvang-beu/

Zet eens zo'n centrum in een elite-wijk!
Dat probleem is straks voorbij
https://www.telegraaf.nl/(...)uizen/109196877.html
  dinsdag 2 december 2025 @ 09:03:26 #85
3542 Gia
User under construction
pi_219391364
quote:
14s.gif Op dinsdag 2 december 2025 08:58 schreef Kim-Holland het volgende:

[..]
Dat probleem is straks voorbij
https://www.telegraaf.nl/(...)uizen/109196877.html
Welnee, want dan komen er statushouders in. Oekrainers eruit, schoonmaakploeg er doorheen, puin ruimen en al wat kapot is weer maken en hoppa statushouders erin. Het gebouw staat er toch en straks weer leeg.
pi_219393055
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 december 2025 08:53 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Behalve het feit dat gemeente opgelegd krijgt dat ze een X aantal moeten opvangen. Ook zij hebben daar minimale inspraak in, gezien het feit dat een aantal zonder succes procedures hebben aangespannen tegen de komst. Een hoop gemeenten traineren ook bij het leven.

Het probleem daarnaast is dat ze daarnaast ook doodleuk dezelfde tactieken inzetten om die centra erdoorheen te fietsen bij de burgers. Hier in de wijk is in eerste instantie een doorstroomcentrum voor statushouders geopend, maar dat was dus al beklonken voordat de wijkbewoners het moesten vernemen uit de krant. Wat er nu stiekem is gebeurd (blijkt uit gelekte documenten) is dat ze eigenlijk al besloten hebben dat er alleenstaande minderjarige asielzoekers gaan komen. Of gaan komen, er zitten er al wat. En prompt is er de eerste overlast. Daarvoor ging het prima.

Mensen gaan bedreigen met de dood of anderszins intimideren moet hard aangepakt worden, maar de emotie (en problematiek, hallo bezuinigingen op de GGZ) erachter die mag wel serieus genomen worden.
Dit is ook de MO van het coa. Low profile, zo lang mogelijk geheim houden en weghouden van de lokale bewoners. Want stel je voor dat die er achter gaan komen..
En als het uitkomt, dan liegen ze voor dat het 1: om AMA's gaat die 'weinig' overlast veroorzaken, 2: om voornamelijk vrouwen en kinderen gaat, 3: de locatie voor Ukrainse vluchtelingen is.

2 voorbeelden uit de kop van NH:
1: https://nos.nl/artikel/24(...)erend-gaat-niet-door

In Purmerend was het plan een locatie te maken voor 500-1500 vluchtelingen. coa en gemeente waren al in een vergevorderd stadium van ontwikkeling. Zo ver zelfs dat omwonenden geïnformeerd moesten worden. De wijk is voor grofweg 12.000 personen De wijk er naast is voor zo'n beetje 5.000 huishoudens, maar het coa had voor 25 huizen een briefje gemaakt met wat algemene bewoordingen. Want ja, alleen de 'directe' omgeving hoeft maar geïnformeerd te worden.
Alles klein houden, in de hoop dat het stil blijft. Mislukt dus, gelukkig. Purmerend in boos en in rep en roer. Zo'n centrum kwam er uiteindelijk niet.

2: https://www.vrnhn.nl/actu(...)lzoekers-wervershoof

In Wervershoof was een opvanglocatie geplanned. Alle communicatie wees er op 'voor Ukrainse oorlogsvluchtelingen. Vooral gezinnen, moeders en kinderen'. Om de omgeving tot bedaren te krijgen.
Opvanglocatie kwam er en wat schiep de verbazing? De 'Ukrainers' waren opeens wel heel jong, van vooral mannelijk geslacht en erg donker van huidskleur.

Verzwijgen, liegen, bedriegen. Het coa in een notendop.
1947-2016
  dinsdag 2 december 2025 @ 11:42:21 #87
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_219393080
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 december 2025 11:37 schreef Red_85 het volgende:
De wijk is voor grofweg 12.000 personen De wijk er naast is voor zo'n beetje 5.000 huishoudens, maar het coa had voor 25 huizen een briefje gemaakt met wat algemene bewoordingen. Want ja, alleen de 'directe' omgeving hoeft maar geïnformeerd te worden.
Ja dat hadden ze (=de gemeente trouwens, niet het COA) ook geflikt. Er waren iets van 100-125 brieven verstuurd, wat resulteerde in een paar duizend boze niet-geïnformeerde bewoners. O.a. de vereniging van ondernemers in het winkelcentrum er pal naast was "vergeten". Ik woon op 2 minuten lopen of zo, ter illustratie.

Tijdens de bijeenkomsten hierover heb ik, en daar was ik niet alleen in, een aantal maal aangegeven toen ze vroegen om verbeterpunten dat wij graag zouden zien dat de scope van de brieven vergroot werd. Niks mee gedaan.

En dan ben ik echt niet één van die mensen van "omg buut'nlanders red de kazen", maar de irritatie zat er goed in vanaf het begin.
pi_219393117
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 december 2025 11:42 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Ja dat hadden ze (=de gemeente trouwens, niet het COA) ook geflikt. Er waren iets van 100-125 brieven verstuurd, wat resulteerde in een paar duizend boze niet-geïnformeerde bewoners. O.a. de vereniging van ondernemers in het winkelcentrum er pal naast was "vergeten". Ik woon op 2 minuten lopen of zo, ter illustratie.

Tijdens de bijeenkomsten hierover heb ik, en daar was ik niet alleen in, een aantal maal aangegeven toen ze vroegen om verbeterpunten dat wij graag zouden zien dat de scope van de brieven vergroot werd. Niks mee gedaan.

En dan ben ik echt niet één van die mensen van "omg buut'nlanders red de kazen", maar de irritatie zat er goed in vanaf het begin.
Dit is ook wat je er mee veroorzaakt inderdaad. Direct wrevel, ook bij volk wat je medestanders kunnen zijn. Door ze gewoon simpelweg niet de informeren of te betrekken.
In die brief werden de 25 huishoudens dus ook uitgenodigd voor een bijeenkomst. Die moest toch ook ffies worden uitgesteld en een andere, iets grotere locatie, voor worden gezocht.
1947-2016
  dinsdag 2 december 2025 @ 11:51:53 #89
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_219393178
quote:
7s.gif Op maandag 1 december 2025 16:33 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Wilders heeft zichzelf buitenspel gezet door een onbetrouwbare lul waarmee je niet kan samenwerken te zijn. Dat kan je echt helemaal niemand anders dan Wilders zelf aanrekenen.
En de anale fixatie komt weer te voorschijn .........
"Hoka Hey!"
  Forum Admin dinsdag 2 december 2025 @ 12:12:40 #90
pi_219393317
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 december 2025 11:51 schreef matspontius het volgende:

[..]
Bijzonder dat jij aan anaal denkt als je het woordje lul leest..dat zegt meer over jou dan hem
  dinsdag 2 december 2025 @ 12:13:20 #91
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_219393321
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 december 2025 11:51 schreef matspontius het volgende:

[..]
Ja, vooral bij jou.
Huilen dan.
  dinsdag 2 december 2025 @ 12:16:34 #92
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_219393347
Hier heb ik mijn speedfight 2 gekocht
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
  dinsdag 2 december 2025 @ 12:19:08 #93
287741 matspontius
pi_219393360
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 december 2025 12:12 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Bijzonder dat jij aan anaal denkt als je het woordje lul leest..dat zegt meer over jou dan hem
Goeie ja ^O^ _O_
"Hoka Hey!"
  dinsdag 2 december 2025 @ 12:21:22 #94
287741 matspontius
pi_219393377
quote:
10s.gif Op dinsdag 2 december 2025 12:13 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Ja, vooral bij jou.
Dat je een bloedhekel aan die man hebt is wel overduidelijk maar dat hoef je echt niet in werkelijk elk topic erbij te slepen. Telkens maar weer afgeven op die man - Freud zou hier op geilen :9~
"Hoka Hey!"
  Forum Admin dinsdag 2 december 2025 @ 12:29:38 #95
pi_219393426
quote:
15s.gif Op dinsdag 2 december 2025 12:16 schreef junkiesietze het volgende:
Hier heb ik mijn speedfight 2 gekocht
Speedfight 2 _O_
Jetforce _O_
pi_219393437
ik had een foxje
  dinsdag 2 december 2025 @ 13:06:37 #97
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_219393633
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 december 2025 12:21 schreef matspontius het volgende:

[..]
Dat je een bloedhekel aan die man hebt is wel overduidelijk maar dat hoef je echt niet in werkelijk elk topic erbij te slepen. Telkens maar weer afgeven op die man - Freud zou hier op geilen :9~
Ik vind het inderdaad een verschrikkelijk politicus, maar wat klopt er dan niet aan wat ik zei in de reactie die je citeerde?
Huilen dan.
pi_219393827
quote:
15s.gif Op maandag 1 december 2025 19:39 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Inderdaad…
Ik vind hetzelfde voor wat betreft het opdringen van AZC.
  dinsdag 2 december 2025 @ 13:29:20 #99
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_219393858
quote:
Gemeenten snakken naar steun uit Den Haag bij het uitvoeren van de spreidingswet, maar politici gooien juist olie op het vuur, is de kritiek.

Het was de VNG die aandrong op de spreidingswet want dat was de enige oplossing. Nu is die spreidingswet er en blijkt het niets op te lossen want de landelijke overgheid krijgt het terug op het bord geschoven
Dat gemeenten problemen met hun burgers over AZC's hebben is hun probleem. Ze drongen aan op de spreidingswet terwijl er minimaal draagvlak is onder de bevolking.
  dinsdag 2 december 2025 @ 13:35:43 #100
504077 Zoddie
Merck toch hoe sterck
pi_219393909
quote:

[..]

_O-
Ok ik moest lachen...
  dinsdag 2 december 2025 @ 13:51:38 #101
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_219393987
quote:

[..]

Hier idem dito. Mensen kregen lucht van een gepland azc en gingen op onderzoek uit. Wat volgde was snel een informatiemiddag waar men zich een week later flink voor op de borst sloeg want de mensen waren zo goed betrokken in het proces :')
In mijn buurt ben (ook) ik iemand die zich wat genuanceerder opstelt maar met zo'n werkwijze is het begrip wel weg hoor.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')