abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219390280
quote:
10s.gif Op maandag 1 december 2025 20:02 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Als je mensen met bv de dood gaat bedreigen, dan ben je toch gewoon een extremist?
Als je universiteiten gaat verbouwen en Joden gaat bedreigen ben je toch gewoon een extremist?
Als je mensen gaat bedreigen op de bek te slaan die zich verkleden als Zwarte Piet, ben je toch gewoon een extremist?

'Bezorgde burgers', 'ik snap de sentimenten', vraag halsema even.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_219390289
quote:
1s.gif Op maandag 1 december 2025 20:57 schreef nixxx het volgende:

[..]
Misschien zouden burgemeesters verplicht uit de gemeente zelf moeten komen.. een stukje binding en eigenbelang
Sowieso iets van binding ja.
1947-2016
  dinsdag 2 december 2025 @ 02:56:54 #78
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_219390778
quote:
7s.gif Op maandag 1 december 2025 16:13 schreef Isdatzo het volgende:
Gewoon bezorgde burgers met een mening. Niks aan de hand jongens.
Het gaat van kwaad naar erger. Kun je bagatelliseren, maar maak me er best zorgen over.
Alles blijft. Alles gaat voorbij. Alles blijft voorbijgaan. JD.
pi_219390976
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2025 16:34 schreef Fietsenrek het volgende:

[..]
Valt me wel op dat er in vrijwel elke gemeente een incident is wanneer er sprake is over een AZC. Iedereen wilt ze opvangen, maar niet in mijn dorp.
Krijgt Wilders toch gelijk. Nederland wordt 1 grote AZC als we zo doorgaan.
https://www.rijksoverheid(...)se-regels-voor-asiel

Tuurlijk .
Als we asielzoekers gaan opvangen krijgt nederland 20k.per asielzoekers.
Lekker extra bij de begroting.
En de rest mag de gemeenten uitzoeken omdat het daarna namelijk een gemeenten probleem.word.
Gevolgen de gemeente gaat de belasting verhogen of extra dik parkeerplaatsen geld op halen.
Of ze verzinnen wel wat anders om de kosten te gaan betalen.
pi_219391137
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2025 22:36 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Als je universiteiten gaat verbouwen en Joden gaat bedreigen ben je toch gewoon een extremist?
Als je mensen gaat bedreigen op de bek te slaan die zich verkleden als Zwarte Piet, ben je toch gewoon een extremist?

'Bezorgde burgers', 'ik snap de sentimenten', vraag halsema even.
Die zitten niet in Lisse.
  dinsdag 2 december 2025 @ 08:40:29 #81
3542 Gia
User under construction
pi_219391253
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2025 19:21 schreef Hallojo het volgende:

[..]
Je kunt je daarbij wel afvragen of de gehele gemeenschap tot de gemeenschap behoort, of alleen het extreemrechtse gedeelte van de gemeenschap tot de gemeenschap behoort.
Tja, degene die tegen iets zijn gaan demonstreren. In het geval van zwarte piet was het vooral KOZP (rechts was pro zwarte Piet, dus die hoeven daar niet tegen te demonstreren), in het geval van anti Israel, zijn het vooral de linkse palliwappies (rechts is pro israel of boeit het niet, dus die hoeven niet te demonstreren).
Maar nu is het tegen de instroom en de spreidingswet vooral rechts dat het niet pikt. En nu hoeft links niet te demonstreren, want die zijn het eens met de spreidingswet en de instroom.
  dinsdag 2 december 2025 @ 08:52:02 #82
3542 Gia
User under construction
pi_219391300
quote:
1s.gif Op maandag 1 december 2025 20:57 schreef nixxx het volgende:

[..]
Misschien zouden burgemeesters verplicht uit de gemeente zelf moeten komen.. een stukje binding en eigenbelang
AZC's worden ook niet in de elite-wijken gebouwd waar de Burgemeesters en Wethouders wonen, maar meestal in de vinexwijken, of, zoals hier in Helmond, bij het station! Echt de beste keuze ooit.

Er is hier een voormalige middelbare school, waar tot 4 jaar geleden nog dagelijks honderden pubers onderwijs kregen, waar sinds 3 jaar Oekrainers worden opgevangen en waar het inmiddels een grote puinhoop is. Ratten, kakkerlakken, verstopt sanitair en ga zo maar door. En dan klagen ze dat de gemeente dit niet oplost!! Houd zelf je woonruimte schoon.
Het is niet zo dat pubers per se de schoonste wezens op aarde zijn, maar in die tijd zaten er nog geen ratten, kakkerlakken en schimmels in dat gebouw!

https://ditishelmond.nl/r(...)-slechte-opvang-beu/

Zet eens zo'n centrum in een elite-wijk!
  dinsdag 2 december 2025 @ 08:53:39 #83
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_219391305
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2025 16:29 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Er mag best kritisch worden gekeken naar de koehandel van asielzoekers hoor. Gemeentes krijgen een xx bedrag per asielzoeker. Dat is gewoon een pervers systeem.
Behalve het feit dat gemeente opgelegd krijgt dat ze een X aantal moeten opvangen. Ook zij hebben daar minimale inspraak in, gezien het feit dat een aantal zonder succes procedures hebben aangespannen tegen de komst. Een hoop gemeenten traineren ook bij het leven.

Het probleem daarnaast is dat ze daarnaast ook doodleuk dezelfde tactieken inzetten om die centra erdoorheen te fietsen bij de burgers. Hier in de wijk is in eerste instantie een doorstroomcentrum voor statushouders geopend, maar dat was dus al beklonken voordat de wijkbewoners het moesten vernemen uit de krant. Wat er nu stiekem is gebeurd (blijkt uit gelekte documenten) is dat ze eigenlijk al besloten hebben dat er alleenstaande minderjarige asielzoekers gaan komen. Of gaan komen, er zitten er al wat. En prompt is er de eerste overlast. Daarvoor ging het prima.

Mensen gaan bedreigen met de dood of anderszins intimideren moet hard aangepakt worden, maar de emotie (en problematiek, hallo bezuinigingen op de GGZ) erachter die mag wel serieus genomen worden.
pi_219391341
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 december 2025 08:52 schreef Gia het volgende:

[..]
AZC's worden ook niet in de elite-wijken gebouwd waar de Burgemeesters en Wethouders wonen, maar meestal in de vinexwijken, of, zoals hier in Helmond, bij het station! Echt de beste keuze ooit.

Er is hier een voormalige middelbare school, waar tot 4 jaar geleden nog dagelijks honderden pubers onderwijs kregen, waar sinds 3 jaar Oekrainers worden opgevangen en waar het inmiddels een grote puinhoop is. Ratten, kakkerlakken, verstopt sanitair en ga zo maar door. En dan klagen ze dat de gemeente dit niet oplost!! Houd zelf je woonruimte schoon.
Het is niet zo dat pubers per se de schoonste wezens op aarde zijn, maar in die tijd zaten er nog geen ratten, kakkerlakken en schimmels in dat gebouw!

https://ditishelmond.nl/r(...)-slechte-opvang-beu/

Zet eens zo'n centrum in een elite-wijk!
Dat probleem is straks voorbij
https://www.telegraaf.nl/(...)uizen/109196877.html
  dinsdag 2 december 2025 @ 09:03:26 #85
3542 Gia
User under construction
pi_219391364
quote:
14s.gif Op dinsdag 2 december 2025 08:58 schreef Kim-Holland het volgende:

[..]
Dat probleem is straks voorbij
https://www.telegraaf.nl/(...)uizen/109196877.html
Welnee, want dan komen er statushouders in. Oekrainers eruit, schoonmaakploeg er doorheen, puin ruimen en al wat kapot is weer maken en hoppa statushouders erin. Het gebouw staat er toch en straks weer leeg.
pi_219393055
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 december 2025 08:53 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Behalve het feit dat gemeente opgelegd krijgt dat ze een X aantal moeten opvangen. Ook zij hebben daar minimale inspraak in, gezien het feit dat een aantal zonder succes procedures hebben aangespannen tegen de komst. Een hoop gemeenten traineren ook bij het leven.

Het probleem daarnaast is dat ze daarnaast ook doodleuk dezelfde tactieken inzetten om die centra erdoorheen te fietsen bij de burgers. Hier in de wijk is in eerste instantie een doorstroomcentrum voor statushouders geopend, maar dat was dus al beklonken voordat de wijkbewoners het moesten vernemen uit de krant. Wat er nu stiekem is gebeurd (blijkt uit gelekte documenten) is dat ze eigenlijk al besloten hebben dat er alleenstaande minderjarige asielzoekers gaan komen. Of gaan komen, er zitten er al wat. En prompt is er de eerste overlast. Daarvoor ging het prima.

Mensen gaan bedreigen met de dood of anderszins intimideren moet hard aangepakt worden, maar de emotie (en problematiek, hallo bezuinigingen op de GGZ) erachter die mag wel serieus genomen worden.
Dit is ook de MO van het coa. Low profile, zo lang mogelijk geheim houden en weghouden van de lokale bewoners. Want stel je voor dat die er achter gaan komen..
En als het uitkomt, dan liegen ze voor dat het 1: om AMA's gaat die 'weinig' overlast veroorzaken, 2: om voornamelijk vrouwen en kinderen gaat, 3: de locatie voor Ukrainse vluchtelingen is.

2 voorbeelden uit de kop van NH:
1: https://nos.nl/artikel/24(...)erend-gaat-niet-door

In Purmerend was het plan een locatie te maken voor 500-1500 vluchtelingen. coa en gemeente waren al in een vergevorderd stadium van ontwikkeling. Zo ver zelfs dat omwonenden geïnformeerd moesten worden. De wijk is voor grofweg 12.000 personen De wijk er naast is voor zo'n beetje 5.000 huishoudens, maar het coa had voor 25 huizen een briefje gemaakt met wat algemene bewoordingen. Want ja, alleen de 'directe' omgeving hoeft maar geïnformeerd te worden.
Alles klein houden, in de hoop dat het stil blijft. Mislukt dus, gelukkig. Purmerend in boos en in rep en roer. Zo'n centrum kwam er uiteindelijk niet.

2: https://www.vrnhn.nl/actu(...)lzoekers-wervershoof

In Wervershoof was een opvanglocatie geplanned. Alle communicatie wees er op 'voor Ukrainse oorlogsvluchtelingen. Vooral gezinnen, moeders en kinderen'. Om de omgeving tot bedaren te krijgen.
Opvanglocatie kwam er en wat schiep de verbazing? De 'Ukrainers' waren opeens wel heel jong, van vooral mannelijk geslacht en erg donker van huidskleur.

Verzwijgen, liegen, bedriegen. Het coa in een notendop.
1947-2016
  dinsdag 2 december 2025 @ 11:42:21 #87
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_219393080
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 december 2025 11:37 schreef Red_85 het volgende:
De wijk is voor grofweg 12.000 personen De wijk er naast is voor zo'n beetje 5.000 huishoudens, maar het coa had voor 25 huizen een briefje gemaakt met wat algemene bewoordingen. Want ja, alleen de 'directe' omgeving hoeft maar geïnformeerd te worden.
Ja dat hadden ze (=de gemeente trouwens, niet het COA) ook geflikt. Er waren iets van 100-125 brieven verstuurd, wat resulteerde in een paar duizend boze niet-geïnformeerde bewoners. O.a. de vereniging van ondernemers in het winkelcentrum er pal naast was "vergeten". Ik woon op 2 minuten lopen of zo, ter illustratie.

Tijdens de bijeenkomsten hierover heb ik, en daar was ik niet alleen in, een aantal maal aangegeven toen ze vroegen om verbeterpunten dat wij graag zouden zien dat de scope van de brieven vergroot werd. Niks mee gedaan.

En dan ben ik echt niet één van die mensen van "omg buut'nlanders red de kazen", maar de irritatie zat er goed in vanaf het begin.
pi_219393117
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 december 2025 11:42 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Ja dat hadden ze (=de gemeente trouwens, niet het COA) ook geflikt. Er waren iets van 100-125 brieven verstuurd, wat resulteerde in een paar duizend boze niet-geïnformeerde bewoners. O.a. de vereniging van ondernemers in het winkelcentrum er pal naast was "vergeten". Ik woon op 2 minuten lopen of zo, ter illustratie.

Tijdens de bijeenkomsten hierover heb ik, en daar was ik niet alleen in, een aantal maal aangegeven toen ze vroegen om verbeterpunten dat wij graag zouden zien dat de scope van de brieven vergroot werd. Niks mee gedaan.

En dan ben ik echt niet één van die mensen van "omg buut'nlanders red de kazen", maar de irritatie zat er goed in vanaf het begin.
Dit is ook wat je er mee veroorzaakt inderdaad. Direct wrevel, ook bij volk wat je medestanders kunnen zijn. Door ze gewoon simpelweg niet de informeren of te betrekken.
In die brief werden de 25 huishoudens dus ook uitgenodigd voor een bijeenkomst. Die moest toch ook ffies worden uitgesteld en een andere, iets grotere locatie, voor worden gezocht.
1947-2016
  dinsdag 2 december 2025 @ 11:51:53 #89
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_219393178
quote:
7s.gif Op maandag 1 december 2025 16:33 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Wilders heeft zichzelf buitenspel gezet door een onbetrouwbare lul waarmee je niet kan samenwerken te zijn. Dat kan je echt helemaal niemand anders dan Wilders zelf aanrekenen.
En de anale fixatie komt weer te voorschijn .........
"Hoka Hey!"
  Forum Admin dinsdag 2 december 2025 @ 12:12:40 #90
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_219393317
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 december 2025 11:51 schreef matspontius het volgende:

[..]
Bijzonder dat jij aan anaal denkt als je het woordje lul leest..dat zegt meer over jou dan hem
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  dinsdag 2 december 2025 @ 12:13:20 #91
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_219393321
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 december 2025 11:51 schreef matspontius het volgende:

[..]
Ja, vooral bij jou.
Huilen dan.
  dinsdag 2 december 2025 @ 12:16:34 #92
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_219393347
Hier heb ik mijn speedfight 2 gekocht
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
  dinsdag 2 december 2025 @ 12:19:08 #93
287741 matspontius
pi_219393360
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 december 2025 12:12 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Bijzonder dat jij aan anaal denkt als je het woordje lul leest..dat zegt meer over jou dan hem
Goeie ja ^O^ _O_
"Hoka Hey!"
  dinsdag 2 december 2025 @ 12:21:22 #94
287741 matspontius
pi_219393377
quote:
10s.gif Op dinsdag 2 december 2025 12:13 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Ja, vooral bij jou.
Dat je een bloedhekel aan die man hebt is wel overduidelijk maar dat hoef je echt niet in werkelijk elk topic erbij te slepen. Telkens maar weer afgeven op die man - Freud zou hier op geilen :9~
"Hoka Hey!"
  Forum Admin dinsdag 2 december 2025 @ 12:29:38 #95
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_219393426
quote:
15s.gif Op dinsdag 2 december 2025 12:16 schreef junkiesietze het volgende:
Hier heb ik mijn speedfight 2 gekocht
Speedfight 2 _O_
Jetforce _O_
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_219393437
ik had een foxje
  dinsdag 2 december 2025 @ 13:06:37 #97
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_219393633
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 december 2025 12:21 schreef matspontius het volgende:

[..]
Dat je een bloedhekel aan die man hebt is wel overduidelijk maar dat hoef je echt niet in werkelijk elk topic erbij te slepen. Telkens maar weer afgeven op die man - Freud zou hier op geilen :9~
Ik vind het inderdaad een verschrikkelijk politicus, maar wat klopt er dan niet aan wat ik zei in de reactie die je citeerde?
Huilen dan.
pi_219393827
quote:
15s.gif Op maandag 1 december 2025 19:39 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Inderdaad…
Echt te bizar voor woorden in wat voor achterlijke bochten mensen zich wringen om dit toch maar goed te praten…
Ik vind hetzelfde voor wat betreft het opdringen van AZC.
  dinsdag 2 december 2025 @ 13:29:20 #99
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_219393858
quote:
85s.gif Op maandag 1 december 2025 16:01 schreef Starhopper het volgende:
Gemeenten snakken naar steun uit Den Haag bij het uitvoeren van de spreidingswet, maar politici gooien juist olie op het vuur, is de kritiek.

Het was de VNG die aandrong op de spreidingswet want dat was de enige oplossing. Nu is die spreidingswet er en blijkt het niets op te lossen want de landelijke overgheid krijgt het terug op het bord geschoven
Dat gemeenten problemen met hun burgers over AZC's hebben is hun probleem. Ze drongen aan op de spreidingswet terwijl er minimaal draagvlak is onder de bevolking.
  dinsdag 2 december 2025 @ 13:35:43 #100
504077 Zoddie
Merck toch hoe sterck
pi_219393909
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 december 2025 11:42 schreef Qarrad het volgende:

[..]

_O-
Ok ik moest lachen...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')