Conclusies zijn dan ook:quote:Op woensdag 26 november 2025 12:40 schreef Justinn het volgende:
[..]
In 2022 was:
- 1.520 x een inwoner zonder migratieachtergrond verdacht van seksueel misdrijf (bron) op een populatie van 13.151.772 (bron). Verhouding in populatie: 0,01%
- 1.500 x een inwoner met migratieachtergrond verdacht van seksueel misdrijf op een populatie van 4.438.900. Verhouding in populatie 0,03%.
- 85 keer een inwoner van COA-instelling verdacht van een seksueel misdrijf op een populatie van 85.000 personen die dat jaar enige tijd in een instelling verbleven (bron). Verhouding in populatie: 0,1%.
Conclusies:
Personen met migratieachtergrond zijn 3× vaker verdacht van een zedenmisdrijf dan Nederlands ingezetenen zonder migratieachtergrond.
Personen in COA-instellingen zijn zelfs 10× vaker verdacht dan Nederlands ingezetenen zonder migratieachtergrond.
Correct inderdaad, hence 'statistiek is maar statistiek' en dat geldt ook voor dit. Maar fair inderdaad en heb de spoiler daarop aangepast.quote:Op woensdag 26 november 2025 12:45 schreef recursief het volgende:
[..]
Conclusies zijn dan ook:
• 99,99% van ingezeten zonder migratieachtergrond is geen verdachte van een zedenmisdrijf
• 99,97% van ingezeten met migratieachtergrond is geen verdachte van een zedenmisdrijf
• 99,9% van mensen in een COA-instelling is geen verdachte van een zedenmisdrijf
Het klopt dat het een kleine groep is maar die kleine groep zorgt wel voor bizar veel overlast en problemen zowel binnen als buiten AZC's. En het aantal incidenten neemt ook nog eens schrikbarend toe. En is wel degelijk toe te spitsen naar bepaalde afkomsten.quote:Op woensdag 26 november 2025 12:45 schreef recursief het volgende:
[..]
Conclusies zijn dan ook:
• 99,99% van ingezeten zonder migratieachtergrond is geen verdachte van een zedenmisdrijf
• 99,97% van ingezeten met migratieachtergrond is geen verdachte van een zedenmisdrijf
• 99,9% van mensen in een COA-instelling is geen verdachte van een zedenmisdrijf
De kans dat een willekeurige asielzoeker geen zedendelinquent/verdachte is, is nog steeds bijna 100%. Net zoals dat geldt voor een willekeurige Nederlander.quote:Op woensdag 26 november 2025 13:06 schreef Elan het volgende:
[..]
Het klopt dat het een kleine groep is maar die kleine groep zorgt wel voor bizar veel overlast en problemen zowel binnen als buiten AZC's. En het aantal incidenten neemt ook nog eens schrikbarend toe. En is wel degelijk toe te spitsen naar bepaalde afkomsten.
quote:Op woensdag 26 november 2025 12:40 schreef Justinn het volgende:
[..]
Die trend laat het CBS in Nederland ook gewoon zien met betrekking tot migratieachtergrond; en dat had ik ook al benoemd in mijn reactie. Ondanks suggesties in deze discussie, worden cijfers niet “onder de mat geschoven” omdat men het niet zou "durven" te noemen. CBS registreert echter uitsluitend Nederlands ingezetenen (dus geen asielzoekers). Cijfers over asielzoekers worden elders geregistreerd, bijvoorbeeld door WODC, maar zijn ook gewoon openbaar.
Ik had dit eerder als volgt ooit samengebracht, inclusief bronvermelding, voor degenen die dit interessant vinden:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar statistiek is slechts statistiek; het verklaart nog niets. Wat in Nederland wordt vermeden is het bespreekbaar maken van de factoren of oorzaken die mogelijk tot deze verschillen leiden. En dát wordt m.i. steeds meer in de taboesfeer gedrukt onder het mom van discriminatie. En ja, ik ben het volledig met je eens dat het dan gaat over onverenigbare cultuurverschillen. Door dit niet te bespreken, blijft de discussie oppervlakkig en over overgeneralisatie gaan, waarop je nooit effectief beleid kunt voeren.Door Marokkanen en andere notoire mysogene overlastplegers niet meer als zodanig te classificeren omdat ze hier geboren zijn ben je dingen onder het tapijt aan het vegen. En dat is precies wat het CBS doet.quote:Het CBS gaat in 2022 over op een andere manier van publiceren over wat tot nu toe de ‘bevolking met een westerse of niet-westerse migratieachtergrond’ werd genoemd. Voortaan is meer bepalend waar iemand zelf geboren is, en minder bepalend waar iemands ouders geboren zijn. Daarbij wordt het woord migratieachtergrond niet meer gebruikt. De hoofdindeling westers/niet-westers wordt vervangen door een indeling op basis van werelddelen en veelvoorkomende immigratielanden.blablablabla
Boeit niemand.quote:Op woensdag 26 november 2025 13:10 schreef recursief het volgende:
De kans dat
[..]
De kans dat een willekeurige asielzoeker geen zedendelinquent/verdachte is, is nog steeds bijna 100%. Net zoals dat geldt voor een willekeurige Nederlander.
Dan moet je de definitie veranderen in plaats van doen alsof het een complot van het CBS is.quote:Op woensdag 26 november 2025 13:12 schreef Elan het volgende:
[..]
[..]
Door Marokkanen en andere notoire mysogene overlastplegers niet meer als zodanig te classificeren omdat ze hier geboren zijn ben je dingen onder het tapijt aan het vegen. En dat is precies wat het CBS doet.
De echte vraag is waarom het überhaupt is aangepast.quote:Op woensdag 26 november 2025 13:21 schreef Caland het volgende:
[..]
Dan moet je de definitie veranderen in plaats van doen alsof het een complot van het CBS is.
De zoveelste onzinnige motie waar niets mee gedaan gaat wordenquote:Op woensdag 26 november 2025 13:30 schreef Elan het volgende:
[..]
De echte vraag is waarom het überhaupt is aangepast.
Inmiddels is er een motie van GeertGod aangenomen om het e.e.a. weer terug te draaien.
https://www.tweedekamer.n(...)17208&did=2025D40097
En hoeveel schuldig bevondenen zijn er?quote:Op woensdag 26 november 2025 12:45 schreef recursief het volgende:
[..]
Conclusies zijn dan ook:
Feitelijk klopt wat je zegt: de kans dat een individu slachtoffer of dader wordt, is klein, zowel voor Nederlanders als voor asielzoekers. Het probleem met deze redenering is echter dat je zo bijna alle vormen van criminaliteit onder de mat kunt schuiven, alsof het hele justitiële apparaat overbodig is.quote:Op woensdag 26 november 2025 13:10 schreef recursief het volgende:
De kans dat
[..]
De kans dat een willekeurige asielzoeker geen zedendelinquent/verdachte is, is nog steeds bijna 100%. Net zoals dat geldt voor een willekeurige Nederlander.
Staat gewoon in het topic. Lezen luiwammes.quote:Op woensdag 26 november 2025 13:44 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
En hoeveel schuldig bevondenen zijn er?
🤣 Koekkoek 😎👋quote:Op woensdag 26 november 2025 11:42 schreef recursief het volgende:
[..]
Dingen die nooit gebeurd zijn.
[..]
Oh jeetje, gaat het om de term 'ceteris paribus' ? Die is best relevant in dit verband, want het raakt de kern van wat er mis is met de gepresenteerde pseudostatistiek. Ik wel 'm best uitleggen hoor. Dat betekent "al het andere gelijk blijvend". Heel concreet in dit geval: als je naar 1 kenmerk kijkt, en alle andere kenmerken gelijk houdt dan kijk je (voorzichtig) naar causaliteit. Als je andere kenmerken niet gelijk houdt kun je hooguit iets zeggen over correlatie, maar niet over causaliteit.
Wat blijkt: als dat ene kenmerk bijvoorbeeld welvaartsklasse is, of mentale problematiek, en je houdt de rest gelijk, dan vind je een vrij sterk verband. Als dat ene kenmerk etniciteit is, en je houdt de rest hetzelfde, dan vind je geen causaal verband.
Statistiek waarbij je alleen kijkt naar het samen voorkomen van dingen (zoals oververtegenwoordiging + afkomst) zegt alleen iets over correlatie. Het is heel aanlokkelijk om te denken dat als dingen samen voorkomen dat dat ook betekent dat het ene het andere veroorzaakt, maar dat is vaker niet dan wel het geval.
Over een causaal verband kun je alleen wat zinnigs zeggen als je alle andere omstandigheden, zoals sociaal economische factoren of mentale problematiek, gelijk houdt. Ceteris paribus dus. Dat is waarom dat een relevant begrip is.
Dat is het punt niet. Het punt is wel dat door sommigen hele groepen mensen worden gecriminaliseerd op basis van valse statistieken.quote:Op woensdag 26 november 2025 13:51 schreef Justinn het volgende:
[..]
Feitelijk klopt wat je zegt: de kans dat een individu slachtoffer of dader wordt, is klein, zowel voor Nederlanders als voor asielzoekers. Het probleem met deze redenering is echter dat je zo bijna alle vormen van criminaliteit onder de mat kunt schuiven, alsof het hele justitiële apparaat overbodig is.
Is niet te veel gevraagd als je maar je de juiste statistieken interpreteert. Maar aangezien je een ongelofelijke hautaine houding blijft aannemen zeg ik 👋👋👋quote:Op woensdag 26 november 2025 15:18 schreef recursief het volgende:
[..]
Vertel dan maar wat hier niet aan klopt Mats. Of is dat teveel gevraagd?
Zwak hoor. Als er inhoudelijk iets niet klopt kun je dat gewoon vertellen. Maar weglopen met een ad hominem argument is gewoon laf.quote:Op woensdag 26 november 2025 15:42 schreef matspontius het volgende:
[..]
Is niet te veel gevraagd als je maar je de juiste statistieken interpreteert. Maar aangezien je een ongelofelijke hautaine houding blijft aannemen zeg ik 👋👋👋
bron?quote:Op woensdag 26 november 2025 16:59 schreef Elan het volgende:
Het registreren van criminaliteit is ook wel dubieus aangezien veelplegers slechts eenmaal geregistreerd worden bij Het CBS.
Dus 1 dader die 100 winkeldieven pleegt telt als 1 geval van winkeldiefstal. Terwijl de werkelijke overlast rondom zo'n persoon natuurlijk enorm is.
Zelfde met de kansenparels die vrouwen lastig vallen en voor onveilige gevoelens zorgen.
https://www.cbs.nl/nl-nl/cijfers/detail/85657NEDquote:
quote:Een persoon die binnen een verslagjaar meer dan 1 keer is geregistreerd, wordt slechts 1 keer meegeteld in het totaal aantal verdachten.
Die telt dus als één verdachte, niet als één geval van (winkel)diefstal. Die cijfers worden weer separaat bijgehoudenquote:Op woensdag 26 november 2025 18:29 schreef Elan het volgende:
[..]
https://www.cbs.nl/nl-nl/cijfers/detail/85657NED
[..]
Bron voor die separate lijst? Want zo lees ik hem niet.quote:Op woensdag 26 november 2025 18:41 schreef Caland het volgende:
[..]
Die telt dus als één verdachte, niet als één geval van (winkel)diefstal. Die cijfers worden weer separaat bijgehouden
Ben je ooit ontslagen bij het CBR? Dan snap ik wel waarom.
Telt dus als één geval van winkeldiefstal is nogal een debiele denkfout, het is een compleet ander soort dataset.quote:Op woensdag 26 november 2025 18:43 schreef Elan het volgende:
Er staat letterlijk verdachten en dan een aantal daar naast.
quote:Op woensdag 26 november 2025 18:49 schreef Caland het volgende:
[..]
Telt dus als één geval van winkeldiefstal is nogal een debiele denkfout, het is een compleet ander soort dataset.
Wat bedoelen ze hier specifiek met meer keer geregistreerd dan?quote:Deze tabel bevat cijfers over geregistreerde verdachten van een in het verslagjaar geregistreerd misdrijf. Deze gegevens kunnen worden uitgesplitst naar geslacht, leeftijd en recidive.
Een persoon die binnen een verslagjaar meer dan 1 keer is geregistreerd, wordt slechts 1 keer meegeteld in het totaal aantal verdachten. Daarmee bestaat deze tabel uit unieke verdachten.
Deze gaat over het aantal unieke verdachten, mensen kunnen zich niet klonen.quote:Op woensdag 26 november 2025 18:58 schreef Elan het volgende:
[..]
[..]
Wat bedoelen ze hier specifiek met meer keer geregistreerd dan?
quote:Op woensdag 26 november 2025 19:10 schreef Caland het volgende:
[..]
Deze gaat over het aantal unieke verdachten, mensen kunnen zich niet klonen.
https://data.overheid.nl/(...)ftijd--type-misdrijf
Hier wordt het in Jip en Janneke taal uitgelegd, succes.
Exact zoals ik stelde. Hij wordt dus slechts eenmaal geregistreerd voor 10 winkeldiefstallen .quote:Omdat per verslagjaar het aantal unieke verdachten per type misdrijf wordt gepresenteerd tellen de aantallen unieke verdachten per type misdrijf samen op tot meer dan het totaal aantal unieke verdachten. Wanneer bij één misdrijf drie verdachten geregistreerd worden tellen we in deze tabel drie registraties van verdachten en 3 unieke verdachten. Wanneer één persoon bij drie verschillende misdrijven geregistreerd wordt als verdachte tellen we ook drie registraties in de tabel en één unieke verdachte. Daarnaast wordt hij voor ieder delict waarvan hij wordt verdacht één keer geteld in betreffende groep van delicten. Voorbeeld: een verdachte van tien winkeldiefstallen en twee mishandelingen wordt één maal geteld in Totaal aantal unieke verdachten, één maal in vermogensdelicten, één maal bij diefstal/verduistering en inbraak, één maal in winkeldiefstal, één maal in geweldsdelicten en één maal in mishandeling.
Ik denk eerder dat je onterecht concludeert dat mensen de afkomst veroordelen. De meeste mensen die afgeven op asielzoekers geven helemaal niet af op het feit dat 'die persoon gen X of Y heeft', maar op de cultuur die zo'n gast meebrengt en van waaruit hij handelt (o.a. geweld tegen vrouwen). DAT willen we hier niet.quote:Op woensdag 26 november 2025 08:52 schreef recursief het volgende:
Het zit meer in sociale/sociaalculturele aspecten of in mentale problematiek. Niet in afkomst.
Ik reageerde op een post van TAmaru waarin hij wilde bediscussieren of "talent voor verkrachten" een genetische eigenschap van Afrikanen is. Meer specifiek betoogde hij dat als genetische factoren Kenianen een talent voor hardlopen geven, dat je het er dan best over kan hebben dat Afrikanen misschien wel door hun genetische eigenschappen ook een talent hebben om veel te verkrachten.quote:Op woensdag 26 november 2025 19:29 schreef littlemindy het volgende:
[..]
Ik denk eerder dat je onterecht concludeert dat mensen de afkomst veroordelen. De meeste mensen die afgeven op asielzoekers geven helemaal niet af op het feit dat 'die persoon gen X of Y heeft', maar op de cultuur die zo'n gast meebrengt en van waaruit hij handelt (o.a. geweld tegen vrouwen). DAT willen we hier niet.
Dat mensen niet op basis van grafiekjes handelen maar op onderbuikgevoel is nu eenmaal zo. Als ik een groepje Marokkaanse jongens voorbij moet dan loop ik ook liever een blokje om. Onterecht? In sommige gevallen wellicht wel. Bij groepjes Chinezen heb ik dat onveilige gevoel helemaal niet, ben ik nooit omgelopen en heb ik nog nooit problemen gehad. Met Marokkanen in veel gevallen waar ik het niet kon ontlopen wel. Dat er ook nette Marokkanen bestaan is dan niet bijster interessant.
quote:Op woensdag 26 november 2025 02:29 schreef TAmaru het volgende:
[..]
De laatste decennia worden de verkrachtingsstatistieken gedomineerd door Afrikanen. Wanneer een Afrikaan weer een verkrachting pleegt, wordt geregeld de interessante discussie weer aangewakkerd: is dit nou aangeboren ‘nature’ of is dit ontstaan door omstandigheden en het milieu waarin zij opgroeien ‘nurture’? En als het dan genetisch is overgedragen, kunnen we in de toekomst dan voorspellen waartoe een willekeurige Afrikaan in staat is?
Dus statistieken over de oververtegenwoordiging van Afrikanen bij de top 10 van de marathon wil dus ook niets zeggen over genetische aanleg?quote:Op woensdag 26 november 2025 08:34 schreef recursief het volgende:
[..]
Je hebt dus inderdaad niets van mijn post begrepen.
Die onderbouwing is er natuurlijk niet. Net zo min als dat de statistieken over oververtegenwoordiging ook maar iets bewijzen over genetische aanleg. Over het bestaan van superieure en inferieure rassen. Want daar reageerde ik op.
Als je nou al mijn voorgaande posts hier had gelezen ... Daar staat het antwoord in.quote:Op donderdag 27 november 2025 14:59 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Dus statistieken over de oververtegenwoordiging van Afrikanen bij de top 10 van de marathon wil dus ook niets zeggen over genetische aanleg?
quote:Op maandag 24 november 2025 17:41 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
die heeft minimaal een spoort van verwoeste levesns door Europa heen getrokken ja
wss binnengehaald door een NGO ook nog die zouden ze mede verantwoordelijk moeten houden
'quote:De advocaat vertelt: Chris Jude is bij Lampedusa gered door het Rode Kruis.
Sowieso met hun mensensmokkelondersteuningsacties.quote:
Ik kots ervan en erop, echt. Gered nog wel.quote:
Als die weer eens om een donatie komen bedelen dan weet ik het wel..quote:
Ongehoord wappie TV. Niet geklikt.quote:Op dinsdag 2 december 2025 16:45 schreef SOG het volgende:
Bekijk deze YouTube-video
Bekijk deze YouTube-video
https://www.youtube.com/shorts/rwkjgRDjZ-g
Politie staat er niet best op.....
Valt me wel op dat ze zo passief handelen in deze. En als je doorbelt dat er op adres X een wietkwekerij zit dan staan ze in no time op de stoep met drones etcof als je doorbelt dat er zakken aarde ergens binnen gesjouwd worden dan staan ze binnen 3 seconden voor de deur
quote:Koning en 51 andere MANNEN eisen voorpagina AD op met actie tegen femicide
https://www.geenstijl.nl/5187174/ad-mannenspecial
De échte mannen
Vrouwenmoordenaars opgepast: de koning en 51 andere, maar toch vooral mindere MANNEN spreken zich in het AD uit tegen Femicide. En wat de koning daar precies over zegt zal u hogelijk verbazen: "Het is verschrikkelijk dat vrouwen niet veilig over straat kunnen. Ook wij maken ons zorgen en bespreken met onze dochters dat ze op moeten letten. We moeten als samenleving echt zeggen: dit kan niet. We moeten anders met elkaar omgaan." […]
Vervolgen als criminele organisatie dan en de leiding een paar jaar laten brommen.quote:Op vrijdag 28 november 2025 00:10 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Sowieso met hun mensensmokkelondersteuningsacties.
quote:Mensen vonden moord op Lisa belangrijkste nieuwsgebeurtenis van 2025
De moord op de 17-jarige Lisa uit Abcoude, afgelopen zomer, heeft dit jaar de meeste indruk gemaakt op leden van het RTL Nieuwspanel. Die gebeurtenis, die leidde tot de actie 'Wij eisen de nacht op', wordt het vaakst genoemd als belangrijkste nieuwsgebeurtenis van 2025.
Vooral jongeren en vrouwen noemen deze gebeurtenis. "Deze moord schokte het hele land en zette geweld tegen vrouwen op de agenda", licht een van hen toe. Ook zeggen panelleden dat de moord voor hen erg dichtbij kwam en die daarom zoveel indruk heeft gemaakt: 'Dat had ik kunnen zijn."
https://www.rtl.nl/nieuws(...)2025-rtl-nieuwspanel
Waar slaat dat nou weer opquote:Op woensdag 31 december 2025 12:53 schreef roos94 het volgende:
Als Lisa een 33 jarige mannelijke Syrische vluchteling was geweest die exact hetzelfde is overkomen, zelfde scenario alles, enkel met het verschil dat het geen Lisa maar Mahmoud was, zou het dan ook zo in het nieuws gekomen?
![]()
Hoe krijg je het je toetsenbord uit.quote:Op woensdag 31 december 2025 12:53 schreef roos94 het volgende:
Als Lisa een 33 jarige mannelijke Syrische vluchteling was geweest die exact hetzelfde is overkomen, zelfde scenario alles, enkel met het verschil dat het geen Lisa maar Mahmoud was, zou het dan ook zo in het nieuws gekomen?
![]()
Ryan Al Najjar, Zegt die naam je nog wat?quote:Op woensdag 31 december 2025 12:53 schreef roos94 het volgende:
![]()
Is Ryan een man van middelbare leeftijd?quote:Op woensdag 31 december 2025 13:14 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Ryan Al Najjar, Zegt die naam je nog wat?
Een Syrisch meisje dat het land bezig hield omdat ze vermoord is door haar eigen familie uit eerwraak.
Ik denk dat je over de Syrische mannen geen zorgen hoeft te maken.
Bijzonder en het heeft geen reet opgeleverd. Ja, voor de initiatiefneemster, die heeft het er lekker van genomen.quote:
Moorden op mannen komen wel degelijk ook zo in het nieuws van welke afkomst dan ook.quote:Op woensdag 31 december 2025 13:22 schreef roos94 het volgende:
[..]
Is Ryan een man van middelbare leeftijd?
In ieder geval wel een heerlijke vakantie gehad.quote:Op woensdag 31 december 2025 13:19 schreef Boca_Raton het volgende:
En nog steeds geen nieuws waar het opgehaalde geld heen gaat.
Uitrusten is ook belangrijk grquote:Op woensdag 31 december 2025 13:41 schreef Kim-Holland het volgende:
[..]
In ieder geval wel een heerlijke vakantie gehad.
https://x.com/pimgunzel/status/1995878913239908739
Heel duidelijk antwoordquote:Op woensdag 31 december 2025 13:52 schreef ootjekatootje het volgende:
https://www.nu.nl/binnenl(...)tot-510000-euro.html
Het komt dus eigenlijk neer op: ze startte een actie op zonder duidelijk plan, en nu wordt er overlegd wat er met het geld moet gebeuren.quote:Op woensdag 31 december 2025 13:52 schreef ootjekatootje het volgende:
https://www.nu.nl/binnenl(...)tot-510000-euro.html
Volgens mij is ze lachend en dansend gespot op de caraïben. Een paar maanden terug had ze nog geld nodig voor een nieuwe wasmachine/droger (deed ze via crowdfunding). En wilde ze dat vreemden haar jurk betaalden.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 21:00 schreef JessicaOpDoorreis het volgende:
[..]
Het komt dus eigenlijk neer op: ze startte een actie op zonder duidelijk plan, en nu wordt er overlegd wat er met het geld moet gebeuren.
Ik heb zelf toevallig laatst een topic gemaakt over dit soort 'vage' crowdfundings: r_one in GC / Doneren aan crowdfunding En eigenlijk snap ik nu nog minder waarom mensen maar geld blijven geven zonder zich af te vragen wat er mee wordt gedaan en of het zin heeft
5 sterren hotelletje in Dubai o.a.quote:Op woensdag 31 december 2025 13:19 schreef Boca_Raton het volgende:
En nog steeds geen nieuws waar het opgehaalde geld heen gaat.
Ja precies!quote:Op zondag 4 januari 2026 01:07 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
5 sterren hotelletje in Dubai o.a.
Ruilhandel is nog steeds het beste, want het is moeilijker om aan voldoende munten en bankbiljetten te komen om een product of dienst te krijgen.quote:Op zondag 4 januari 2026 00:25 schreef Mubassie het volgende:
Geld is vies, maakt niet uit wie je bent
Er wordt een stichting met ANBI-status opgericht zodat men ook verplicht is (financiële) verantwoording af te leggen over wat er met het geld is en wordt gedaan. Dat lijkt me alleen maar slim als er zo’n bedrag wordt opgehaald en kost inderdaad wel wat tijdquote:Op zaterdag 3 januari 2026 21:00 schreef JessicaOpDoorreis het volgende:
[..]
Het komt dus eigenlijk neer op: ze startte een actie op zonder duidelijk plan, en nu wordt er overlegd wat er met het geld moet gebeuren.
Ik heb zelf toevallig laatst een topic gemaakt over dit soort 'vage' crowdfundings: r_one in GC / Doneren aan crowdfunding En eigenlijk snap ik nu nog minder waarom mensen maar geld blijven geven zonder zich af te vragen wat er mee wordt gedaan en of het zin heeft
Zegt ze. En hoeveel geld stopt ze in de stichting?quote:Op zondag 4 januari 2026 12:24 schreef Caland het volgende:
[..]
Er wordt een stichting met ANBI-status opgericht zodat men ook verplicht is (financiële) verantwoording af te leggen over wat er met het geld is en wordt gedaan. Dat lijkt me alleen maar slim als er zo’n bedrag wordt opgehaald en kost inderdaad wel wat tijd
Als dit waar is zegt het imo al genoeg.quote:Op zondag 4 januari 2026 00:07 schreef InzolVC het volgende:
[..]
Volgens mij is ze lachend en dansend gespot op de caraïben. Een paar maanden terug had ze nog geld nodig voor een nieuwe wasmachine/droger (deed ze via crowdfunding). En wilde ze dat vreemden haar jurk betaalden.
Socialisten zijn zelf de grootste kapitalisten.
Dat gaat straks blijken uit het verplicht te publiceren beleidsplan inclusief financiële verantwoording.quote:Op zondag 4 januari 2026 16:17 schreef Watmoetjenou het volgende:
[..]
Zegt ze. En hoeveel geld stopt ze in de stichting?
Ja maar de stichting bestaat nog niet, dus dat geld wat ze nu uitgeeft hoeft ze niet te verantwoordenquote:Op zondag 4 januari 2026 16:22 schreef Caland het volgende:
[..]
Dat gaat straks blijken uit het verplicht te publiceren beleidsplan inclusief financiële verantwoording.
Dan ontstaat er vanzelf een gat tussen de eerste inleg in de stichting en de opgehaalde donaties. Gezien laatstgenoemde een openbaar bedrag is zal dat zo’n vaart niet lopen vermoed ik (en zal geen bank de klantrelatie al accepteren in beginsel)quote:Op zondag 4 januari 2026 16:25 schreef Watmoetjenou het volgende:
[..]
Ja maar de stichting bestaat nog niet, dus dat geld wat ze nu uitgeeft hoeft ze niet te verantwoorden
het werkelijke probleem is dan ook dat mensen met dit soort mentale problemen niet herkend en aangepakt worden. de zorg is al overbelast en eigenlijk is er niemand die er wat aan wil doen.quote:Op zondag 4 januari 2026 17:30 schreef Koortsdroom het volgende:
Hoe zinvol is het nog om hier een discussie over te hebben? Niet lang na dit voorval waren er verkiezingen en driekwart van Nederland heeft aangegeven hier geen probleem mee te hebben. Blijkbaar vinden de meeste mensen het wel prima.Totdat het hun eigen geliefden zijn, maar hun overkomt dit niet natuurlijk.
het werkelijke probleem is dat ahmed en alleman hier zomaar binnengelaten wordt. Of ze nu terroristen of oorlogsmisdadigers zijn of echte vluchtelingen, het maakt het coa/ind geen flikker uit. Zij hoeven toch niet te leven met de consequenties die voor Lisa, de juwelier op de hoek, de homo's op straat en de oma met de rollator wel van toepassing zijn.quote:Op maandag 5 januari 2026 15:07 schreef JessicaOpDoorreis het volgende:
[..]
het werkelijke probleem is dan ook dat mensen met dit soort mentale problemen niet herkend en aangepakt worden. de zorg is al overbelast en eigenlijk is er niemand die er wat aan wil doen.
Er wordt helemaal niemand binnengelaten. Je kunt helemaal geen visum krijgen om de EU binnen te mogen met het doel 'asiel aanvragen'.quote:Op maandag 5 januari 2026 15:11 schreef Red_85 het volgende:
[..]
het werkelijke probleem is dat ahmed en alleman hier zomaar binnengelaten wordt. Of ze nu terroristen of oorlogsmisdadigers zijn of echte vluchtelingen, het maakt het coa/ind geen flikker uit. Zij hoeven toch niet te leven met de consequenties die voor Lisa, de juwelier op de hoek, de homo's op straat en de oma met de rollator wel van toepassing zijn.
Waarom zou je in hemelsnaam alle gekken, zwakbegaafden, moordenaars, debielen en geesteszieken binnen laten?quote:Op maandag 5 januari 2026 15:07 schreef JessicaOpDoorreis het volgende:
[..]
het werkelijke probleem is dan ook dat mensen met dit soort mentale problemen niet herkend en aangepakt worden. de zorg is al overbelast en eigenlijk is er niemand die er wat aan wil doen.
Vind je de reeds overleden Rayan van 18 jaar uit Syrie en Boushra van 24 jaar uit Almere ook zo? Het zou toch juist goed zijn als deze mensen 'gered' konden worden uit de gevaarlijke omgevingen waar ze oorspronkelijk vandaan kwamen, en hun belagers hier niet tegen hadden hoeven komen?quote:Op maandag 5 januari 2026 15:19 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Waarom zou je in hemelsnaam alle gekken, zwakbegaafden, moordenaars, debielen en geesteszieken binnen laten?
Omdat de wet je dwingt om ze toe te laten en de politici hier en in de EU te laks zijn om de wet te veranderen.quote:Op maandag 5 januari 2026 15:19 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Waarom zou je in hemelsnaam alle gekken, zwakbegaafden, moordenaars, debielen en geesteszieken binnen laten?
We kunnen niet de hele wereld redden, 55 procent van de zestienjarigen kan al niet meer lezen of schrijven, het is een keer klaar met de dommigheid en naïviteit.quote:Op maandag 5 januari 2026 15:21 schreef JessicaOpDoorreis het volgende:
[..]
Vind je de reeds overleden Rayan van 18 jaar uit Syrie en Boushra van 24 jaar uit Almere ook zo? Het zou toch juist goed zijn als deze mensen 'gered' konden worden uit de gevaarlijke omgevingen waar ze oorspronkelijk vandaan kwamen, en hun belagers hier niet tegen hadden hoeven komen?
Forumuser @Caland check dezequote:Op maandag 12 januari 2026 10:45 schreef roos94 het volgende:
Het initiatief 'Wij eisen de nacht op', dat vorig jaar werd opgericht na de moord op de zeventienjarige Lisa, wordt toch geen stichting. Het ingezamelde geld gaat naar een fonds van de vrouwenrechtenorganisatie WOMEN Inc., "om dubbele structuren te voorkomen".
https://www.nu.nl/binnenl(...)fonds-women-inc.html
Een klein deel van de donaties blijft bij de initiatiefnemers, om de merchandising te kunnen blijven aanvullen
![]()
Krijgt het toch nog een mooie bestemming zonder al teveel gedoequote:
Die 3 miljoen overlastgevers er weer uitschoppen en al die linkse idioten er meteen achteraan. Zij blij en wij ook blij.quote:Op maandag 5 januari 2026 15:17 schreef JessicaOpDoorreis het volgende:
[..]
Er wordt helemaal niemand binnengelaten. Je kunt helemaal geen visum krijgen om de EU binnen te mogen met het doel 'asiel aanvragen'.
Als je echt de ongecontroleerde instroom bedoelt is juist dat het probleem. Oplossingen zijn vrij simpel: aanmeldloket buiten EU, of dat mensenrechtenorganisaties vluchtelingen uit kampen hier legaal heen brengen.
Wat een walgelijke verzonnen naam voor een naamloze asielzoekende moordenaar uit Afrika.quote:
In de paar dagen voordat hij Lisa vermoorde heeft hij dus minstens 2 andere vrouwen verkracht.quote:Op maandag 2 februari 2026 12:55 schreef Aether het volgende:
Bloed van DERDE slachtoffer op schoen van 'Chris Jude', de moordenaar van Lisa
https://www.geenstijl.nl/(...)-moordenaar-van-lisa
Welkom welkom in mijn landquote:Op dinsdag 3 februari 2026 12:29 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
In de paar dagen voordat hij Lisa vermoorde heeft hij dus minstens 2 andere vrouwen verkracht.
Een witte racist, is dat geen pleonasme? Oh nee, wacht - bruinen en zwarten doen niet aan racisme, da's waar ookquote:Op dinsdag 3 februari 2026 13:04 schreef Nicksanders het volgende:
Incidenten probleem is stedelijke indeling teveel ingericht door witte mannen met hun witte privileges.
Chris Jude is slachtoffer hiervan.
En dan al die witte racisten hier hij voelde zich niet welkom in ons land.
Jezus…quote:Op woensdag 11 februari 2026 13:51 schreef Tjoent het volgende:
[ x ]
Ach, hij heeft gelogen. Je verwacht het niet...
Ik denk dat die heel goed beveiligd moet worden ....quote:Op woensdag 11 februari 2026 13:51 schreef Tjoent het volgende:
[ x ]
'Chris Jude' gaf ook informatie over zijn ouders, het werk van zijn vader, zijn geboortedorp, de school waarop hij zat. En hij had 4 broers en een zus. Met de zus, Cassandra, had hij contact.quote:
Mooi dat het OM dit allemaal uitzoekt.quote:Op woensdag 11 februari 2026 13:51 schreef Tjoent het volgende:
[ x ]
Daar heb je best een goed punt.quote:Op woensdag 11 februari 2026 14:08 schreef Straatcommando. het volgende:
Als hij hier al drie zeer ernstige misdrijven achter elkaar pleegt en daar over liegt is het een goed idee om na te gaan hoe hij gereisd is, want die heeft 100 procent meer op zijn kerfstok.
Zou mij niks verbazen als je hem idd uiteindelijk kan linken aan andere misdaden ergens in Europa of Afrika...quote:Op woensdag 11 februari 2026 14:08 schreef Straatcommando. het volgende:
Als hij hier al drie zeer ernstige misdrijven achter elkaar pleegt en daar over liegt is het een goed idee om na te gaan hoe hij gereisd is, want die heeft 100 procent meer op zijn kerfstok.
quote:Op woensdag 11 februari 2026 14:08 schreef Straatcommando. het volgende:
Moeilijk voor te stellen dan dat hij alleen in Nederland dingen heeft geflikt.quote:Op woensdag 11 februari 2026 14:11 schreef Tjoent het volgende:
[..]
[ x ]
Jaaaaaa, want sinds zijn jeugd hoort hij immers al stemmen...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |