hopen op een kiesdrempelquote:Op zaterdag 22 november 2025 13:09 schreef Watmoetjenou het volgende:
Zal wel weer een gevallen kabinet zijn, als er überhaupt een kabinet komt in 2026.
Is goed Bas.quote:Op zondag 23 november 2025 07:55 schreef Perrin het volgende:
Lui en gemakzuchtig. De angstige middelmaat regeert dit continent.
[ x ]
En dan nog zal men hier blijven volhouden dat er niks aan de hand is want de tanks komen de grens nog niet overrollen.quote:Op maandag 29 december 2025 22:00 schreef Jojoke het volgende:
Bijna 31 december, dus nog snel even mijn gokjes:
In 2026:
* Valt de VS Venezuela aan en zorgt dit voor problemen bij de ABC-eilanden.
* Wordt Europa steeds meer gedwongen te kiezen tussen steun voor Oekraïne of steun vanuit de VS.
* Krijgt de herbewapening van Europa enorme vaart.
* Valt China Taiwan binnen.
* Rusland saboteert een paar leidingen op de oceaan. Niet direct bewijs van dader, dus geen NAVO artikel 5. Wel grote gevolgen.
* Krijgen we een D66-VVD-CDA minderheidskabinet.
* Vinden de verkiezingen in de VS onder schimmige omstandigheden plaatsen. De Amerikaanse burger krijgt de volle golf van propaganda.
* Als de Democraten de verkiezingen winnen, dan wordt dit niet erkent. Er komen onderzoeken naar verkiezingsfraude.
Europa is op papier sterker, maar Rusland heeft meer lef (en simpelweg minder te verliezen).quote:Op zondag 23 november 2025 22:21 schreef Hexagon het volgende:
Waarom denken mensen dat Rusland een soort wonderland is dat alles kan en Europa niets zou kunnen?
Als er iets is waar je wat betreft Europa veilig op kunt gokken, is het dat.quote:Op dinsdag 30 december 2025 09:17 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Poetin zou weleens kunnen gokken op dit gebrek aan durf en daadkracht.
Polen gaat niet toestaan dat de Russen aan hun grenzen komen en zal zeker hun hele sterke leger daar naar toe sturen. Ook de Scandinavische landen zullen zich er dan mee gaan bemoeien.quote:Op dinsdag 30 december 2025 09:17 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Europa is op papier sterker, maar Rusland heeft meer lef (en simpelweg minder te verliezen).
Stel dat Poetin besluit om de Baltische staten binnen te vallen en hij zegt dat het veroverde gebied onder de nucleaire paraplu van Rusland valt.
Wat is dan de reactie van het westen?
Steun van de Amerikanen kun je vergeten. Het is uitgesloten dat Trump troepen naar Oost-Europa stuurt om de Baltische staten te helpen. Zelfs als het Congres hem daartoe oproept zal hij daar lak aan hebben. Er onstaat een patstelling en er gebeurt uiteindelijk niks.
En de Europese NAVO-lidstaten? Die slaan aan het twijfelen. Wat doen de Amerikanen? Durven we zonder hen de strijd aan te gaan met Rusland? Zijn we bereid om de Russen de oorlog te verklaren, zonder hulp van de VS?
Poetin zou weleens kunnen gokken op dit gebrek aan durf en daadkracht.
West-Europa zal wel een excuus vinden om zich onder tafel te blijven verschuilen.quote:Op dinsdag 30 december 2025 14:42 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Polen gaat niet toestaan dat de Russen aan hun grenzen komen en zal zeker hun hele sterke leger daar naar toe sturen. Ook de Scandinavische landen zullen zich er dan mee gaan bemoeien.
Nee hoor. Die sturen allemaal een militaire waarnemer.quote:Op dinsdag 30 december 2025 14:52 schreef Perrin het volgende:
[..]
West-Europa zal wel een excuus vinden om zich onder tafel te blijven verschuilen.
Grappig, de helft van wat je schrijft is inmiddels al gaande. Zo kan ik het ookquote:Op maandag 29 december 2025 22:00 schreef Jojoke het volgende:
In 2026:
* Wordt Europa steeds meer gedwongen te kiezen tussen steun voor Oekraïne of steun vanuit de VS.
* Rusland saboteert een paar leidingen op de oceaan. Niet direct bewijs van dader, dus geen NAVO artikel 5. Wel grote gevolgen.
* Vinden de verkiezingen in de VS onder schimmige omstandigheden plaatsen. De Amerikaanse burger krijgt de volle golf van propaganda.
* Als de Democraten de verkiezingen winnen, dan wordt dit niet erkent. Er komen onderzoeken naar verkiezingsfraude.
Omdat Europa hopeloos verdeeld is? En dat eerder gaat toenemen dan afnemen want in gaat Europa kritisch rechts eerder toenemen dan afnemen, met hulp van Amerika.quote:Op zondag 23 november 2025 22:21 schreef Hexagon het volgende:
Waarom denken mensen dat Rusland een soort wonderland is dat alles kan en Europa niets zou kunnen?
De Dollarcrash zit ook in de pijplijnquote:Op woensdag 31 december 2025 16:37 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Voorspelling voor 2026:
Investeerders en bedrijven komen er achter dat de gigantische investeringen in AI niet terug verdient gaan worden. Er komt daarmee een correctie op de beurs zoals in 2000 toen de internet bubbel barste.
AI-bubbel die barst, schuldencrisis. Interessant jaar komt eraan..quote:Op woensdag 31 december 2025 20:20 schreef Beathoven het volgende:
[..]
De Dollarcrash zit ook in de pijplijn
Kan ook in 2027 natuurlijk, maar al het gebluf loopt al op zn tandvlees.quote:Op woensdag 31 december 2025 20:22 schreef Perrin het volgende:
[..]
AI-bubbel die barst, schuldencrisis. Interessant jaar komt eraan..
Dit is een zekerheidje.quote:Op woensdag 31 december 2025 16:37 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Voorspelling voor 2026:
Investeerders en bedrijven komen er achter dat de gigantische investeringen in AI niet terug verdient gaan worden. Er komt daarmee een correctie op de beurs zoals in 2000 toen de internet bubbel barste.
Het is ook zo dat al die AI- en hardware fabrikanten in ELKAAR investeren en daarmee de bubble op de beurs opblazen. Het is als die 2 buurmannen die een kast aan elkaar verkopen voor steeds meer en daaruit concluderen dat ze prima zaken doen.quote:Op woensdag 31 december 2025 20:27 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Kan ook in 2027 natuurlijk, maar al het gebluf loopt al op zn tandvlees.
Ja, ongelooflijk.quote:Op woensdag 31 december 2025 23:17 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Het is ook zo dat al die AI- en hardware fabrikanten in ELKAAR investeren en daarmee de bubble op de beurs opblazen. Het is als die 2 buurmannen die een kast aan elkaar verkopen voor steeds meer en daaruit concluderen dat ze prima zaken doen.
Op AI gebied is er geen duidelijk omschreven doel en visie hoe deze techniek alles beter gaat maken en waarom we niet meer zonder zouden kunnen en dat het daarom miljarden mag kosten.
Het is megalomaan en de wereld gaat er in mee. Ik mis dus het doel en het nut van dat alles. Is misschien dat Opa hier de moderne tijd niet meer snapt maar het zou ook kunnen dat Opa ziet dat de Keizer geen kleren aan heeft. De implosie van al dit is nakend. Althans dat zou zo moeten zijn.quote:Op woensdag 31 december 2025 23:25 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Ja, ongelooflijk.
Ik hoop dat het nog implodeert voor Zuckerberg zn 'Manhattan-sized-datacenter' van de grond komt.
AI heeft uiteraard professionele waarde, maar er zit teveel lucht in de nepwaarde die men vooral aan Amerikaanse kant in de consumentenmarkt pompt en in China niet zo hyped.quote:Op woensdag 31 december 2025 23:32 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Het is megalomaan en de wereld gaat er in mee. Ik mis dus het doel en het nut van dat alles. Is misschien dat Opa hier de moderne tijd niet meer snapt maar het zou ook kunnen dat Opa ziet dat de Keizer geen kleren aan heeft. De implosie van al dit is nakend. Althans dat zou zo moeten zijn.
In dat kader vind ik deze post op Tweakers wel interessant. Hij rekent even voor wat men werkelijk verkoopt (daar gaat het uiteindelijk om natuurlijk) en wat de verhouding is tot het geld wat men elkaar toeschuift en zo de bubble opblaast. Het is gruwelijk en als het crashed zijn de gevolgen desastreus.quote:Op donderdag 1 januari 2026 00:35 schreef Beathoven het volgende:
[..]
AI heeft uiteraard professionele waarde, maar er zit teveel lucht in de nepwaarde die men vooral aan Amerikaanse kant in de consumentenmarkt pompt en in China niet zo hyped.
Het verschil tussen de hype-"clipart-achtige"-troep en wat we blijvend gebruiken, maar lang niet zoveel waard is. Taalmodellen die maar wat op "user engagement" boetseren rondom bepaalde onderwerpen en van dag 1 op 2 zeggen dat product x matig is waar ze het eerst de hemel in prezen, omdat ze maar wat gokten rondom een type.
Zuckerberg z'n metaverse en AI had het mogelijk best goed gedaan in 2008 met ontzettend interessante interactieve educatie zoals hij dat jaren geleden demonstreerde.
Maar wat heb je aan interactieve VR educatie als de onderwijsinstellingen die het hadden kunnen kopen met de nek op het Maga hakblok liggen en men zelfs hier geen idee heeft wat de skillsets de jeugd voor morgen nog mee moet krijgen als "mensen" door die coke snuivende miljardairs van CEOs met hun oeverloze gebazel als overbodig worden gezien.
En dan nog gewoon noemen dat er ongelooflijke sommen geld ingepompt worden. Beetje als grote groepen mensen offeren in een tempel want 'het gaat gebeuren'.
quote:Wie gelooft dat dit goed komt is, sorry, een regelrechte idioot. Ter vergelijking: dat is alsof ik met een inkomen van 50.000 euro per jaar een huis koop van 4,4 miljoen... Maar ik beloof de bank dat ik ECHT wel heel veel meer geld ga verdienen. Voor de duidelijkheid: voor een hypotheek van 4,4 miljoen zou je normaal een jaarinkomen van ongeveer 900.000 euro nodig hebben, 45 keer meer dan wat ik heb.
En die vergelijking is al misleidend, want hypotheken lopen over veel langere tijd (30j) dan de afschrijving van die server-infra. Geen enkel gezond bedrijf kan onder normale omstandigheden wegkomen met op 2 jaar 88 jaar aan inkomsten uit te geven.
Mooie uitleg.quote:Op donderdag 1 januari 2026 16:49 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
In dat kader vind ik deze post op Tweakers wel interessant. Hij rekent even voor wat men werkelijk verkoopt (daar gaat het uiteindelijk om natuurlijk) en wat de verhouding is tot het geld wat men elkaar toeschuift en zo de bubble opblaast. Het is gruwelijk en als het crashed zijn de gevolgen desastreus.
kiang op T.net
[..]
Het is een gevaarlijke psychose en dat gereutel van sommige letterlijk gedrogeerde CEOs zal zich na de crash wel gaan vertalen in de schuld elders leggen . En wij (de wereld voor zover het bereik van de VS reikt) zal wel moeten bloeden voor de prijs van dit zekere faillisement.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 12:45 schreef Bart2002 het volgende:
Ja de Tulpenmanie. En achteraf vraagt men zich af hoe het ooit heeft kunnen gebeuren, die gekte. Ik denk dat het een goede vergelijking is.
quote:Op vrijdag 2 januari 2026 12:45 schreef Bart2002 het volgende:
Ja de Tulpenmanie. En achteraf vraagt men zich af hoe het ooit heeft kunnen gebeuren, die gekte. Ik denk dat het een goede vergelijking is.
Alvast één punt gescoord.quote:Op maandag 29 december 2025 22:00 schreef Jojoke het volgende:
In 2026:
En daarnaast zijn ze niet allemaal specifiek genoeg.quote:Op woensdag 31 december 2025 01:20 schreef Watmoetjenou het volgende:
[..]
Grappig, de helft van wat je schrijft is inmiddels al gaande. Zo kan ik het ook
In plaats van op anderen te mopperen, kun je ook meedoen.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 15:52 schreef Coco het volgende:
[..]
En daarnaast zijn ze niet allemaal specifiek genoeg.
Ik ben scheidsrechter.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 16:03 schreef Perrin het volgende:
[..]
In plaats van op anderen te mopperen, kun je ook meedoen.
Steeds minder jonge mensen moeten voor steeds meer oude mensen zorgen, waardoor middelen ontbreken om een vuist te maken. En vergeet niet dat je jezelf met Net Zero in de voet hebt geschoten. Frankrijk, Duitsland, het loopt allemaal op hun laatste been.quote:Op zondag 23 november 2025 06:43 schreef Perrin het volgende:
In 30 jaar tijd zijn we afgezakt van het meest kansrijke continent in de wereldeconomie naar een groepje landen dat hoopt dat Trump, Poetin en Xi hen genadig zijn.
Bestuurd door bange accountants zonder enig plan voor de toekomst.
[ x ]
Want ja, dat vrije woord, daar ben jij van.quote:Op zondag 4 januari 2026 08:32 schreef Lyrebird het volgende:
De oplossing kan alleen nog worden gezocht in het verder belemmeren van het vrije woord, in nog hogere belastingen en open borders.
Veel van die wappies zitten nu in Paraguay, las ik net. Paraguay, het beloofde land voor 'kritische vragenstellers'.quote:Op zondag 4 januari 2026 04:09 schreef Hawk234 het volgende:
Nou, laat ik even iets positiefs benoemen. Namelijk dat er voor 31 December 2025 niet massa's mensen die de corona prik hebben gehad dood gingen, aldus Docter Jane Orrick "Maga Dumb", tenminste dat is wat ik denk waar M.D. voor staat:
https://x.com/JaneOrrickMD/status/1877501353175478525
Ik zit idd op de lijn Musk, X en Trump als het gaat om FOS en 1st amendment. Iets zegt me dat jij meer moderatie op X wil zien en de roep om censuur door de EU steunt.quote:Op zondag 4 januari 2026 10:41 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Want ja, dat vrije woord, daar ben jij van.
Het gaat er allemaal in als zoete koek bij jou, hook, line and sinker. Vraag je eens af met wat voor een agenda de journalist dat stuk over Paraguay heeft geschreven.quote:Op zondag 4 januari 2026 10:42 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Veel van die wappies zitten nu in Paraguay, las ik net. Paraguay, het beloofde land voor 'kritische vragenstellers'.
Je bedoelt deze Elon Musk? Of deze Trump?quote:Op zondag 4 januari 2026 13:14 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Ik zit idd op de lijn Musk, X en Trump als het gaat om FOS en 1st amendment. Iets zegt me dat jij meer moderatie op X wil zien en de roep om censuur door de EU steunt.
Nee, dat mis ik niet. Jouw misinformation valt onder FOS.quote:Op zondag 4 januari 2026 13:31 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Je bedoelt deze Elon Musk? Of deze Trump?
Je mist het onderscheid tussen freedom of speech en misinformatie. Elon Musk en Trump voorvechters van freedom of speech noemen is een beetje als Poetin een democratisch verkozen leider noemen.
Goede poging, maar nee, dat stond ik niet. Ik heb aangegeven dat ik van mening ben dat er in dat topic gemodereerd dient te worden, aangezien er nogal wat racistische en discriminatoire drek neergegooid werd. Wel herinner ik me dat jij mij meermaals voor trol uitgemaakt heb omdat ik het niet met je eens was, dus vanuit dat opzicht gedraag je je hetzelfde als de freedom of speech van Trump en Musk.quote:Op zondag 4 januari 2026 13:42 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Nee, dat mis ik niet. Jouw misinformation valt onder FOS.
Over het inperken van FOS gesproken: ik meen te herinneren dat jij vooraan stond om het topic over remigratie in POL gesloten te krijgen.
Als je ergens gaat debatteren wordt er een bepaalde standaard verwacht om het gesprek constructief te houden. Dat is geen censuur, maar zo houd je het enigszins in de hand. Er zijn genoeg plekken op Fok! waar je alle onzin kwijt kan, dus als er een topic is waarbij er een standaard wordt aangehouden (of het streven naar), dan komt dat de discussie alleen maar ten goede. Vandaar dat er regels waren omtrent bronnen en 'wie wat beweert, moet dat met bronnen hard maken'. Dat in goede banen leiden is geen censuur of een aanval op VVMU.quote:Op zondag 4 januari 2026 13:54 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Goede poging, maar nee, dat stond ik niet. Ik heb aangegeven dat ik van mening ben dat er in dat topic gemodereerd dient te worden, aangezien er nogal wat racistische en discriminatoire drek neergegooid werd. Wel herinner ik me dat jij mij meermaals voor trol uitgemaakt heb omdat ik het niet met je eens was, dus vanuit dat opzicht gedraag je je hetzelfde als de freedom of speech van Trump en Musk.
Ik ben geen voorstander van censuur, maar ik ben ook geen voorstander van misinformatie vrijuit te laten gaan. Ik ben voorstander van community notes op Twitter ipv tweets verwijderen, wat mij betreft worden posts hier ook niet verwijderd maar wordt er een mod note bijgezet wanneer een post over de schreef gaat - laat maar zien wat een drek iemand post.
Het probleem met misinformatie is dat het gevaarlijk kan zijn, en dat je het op een juiste manier wil kunnen bestrijden. Zoals iemand die oproept of bleek drinken een goed idee is bijvoorbeeld. Dat wil je niet censureren, je wil juist laten zien waarom dat een beroerd idee is.
Interessant! Ik kijk hier naar als ik zelf ook emigrant ben, echter om andere redenen vertrokken ben. Wat ik echter verwacht is dat de emigranten, om ze niet weg te zetten als wappies, nog tegen zullen komen is vermoed ik de criminaliteit. Dat wordt niet opgenomen in het artikel van het AD maar is wel een factor. Ik vraag me dan ook af.. als ze er pak hem beet 3 jaar wonen, hoe vaak ze een pistool op hun hoofd hebben gehad.quote:Op zondag 4 januari 2026 10:42 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Veel van die wappies zitten nu in Paraguay, las ik net. Paraguay, het beloofde land voor 'kritische vragenstellers'.
Nederland mag blij zijn dat het de groepsfase door komt met deze waardeloze bondscoach.quote:Op zondag 4 januari 2026 02:03 schreef Vis1980 het volgende:
Trump gaat nog meer budget NASA schrappen én eist dat ze naar de maan gaan. Elon Musk blijkt te gaan dreigen met Kepler effect, nu dat hij de meeste satalieten in space heeft en zijn zin niet krijgt. Er gaan veel politieke tegenstanders van Trump zonder proces vast worden gezet. De campagne de EU te slopen zal doorgaan en hun aanhangers zullen nog meer van zich gaan laten horen.
Mid-terms worden op bizarre wijzen tegengewerkt en zelfs als de Epstein files foto's bevatten van seksuele activiteiten van Trump/Musk/Bannon/House Speaker Johnson met minderjarige meisjes, dan nóg zal MAGA doen alsof het normaal is.
Kabinet Jetten haalt de kerst, al is dat al erg lang. Nieuwe verkiezingen op de loer, land gaat nóg rechtser stemmen om te kijken of het dit keer wél gaat werken. Links uiteraard nog steeds de daders van alle rechtse fouten.
Oranje wint het WK en voor eeuwig moeten we naar Trump blijven kijken tijdens het nieuwe 'het is een fijn stel hoor' moment. Donyel Malen komt in Aligator Alcatraz terecht, Weghorst krijgt kus van Trump.
2026 wordt een jaar met nog meer onrust, nog meer misinformatie, nog echter lijkende AI en vooral nog meer aso's op het internet. De trend 'bekijk het lekker, jij kiest ervoor om ziek of arm te zijn' wordt tot nieuwe en ongekende kunst geheven.
Trump die er alles aan doet om kritiek op hem de mond te snoeren? Laat me niet lachen manquote:Op zondag 4 januari 2026 13:14 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Ik zit idd op de lijn Musk, X en Trump als het gaat om FOS en 1st amendment. Iets zegt me dat jij meer moderatie op X wil zien en de roep om censuur door de EU steunt.
Oh, man, ik ben stik jaloers. Als ik ooit ga emigreren is het naar IJsland. Naast dat ik een enorme Bjorkfan ben, heb ik al vaker zitten kijken om de zomers in IJsland te spenderen. Met zo'n maximaal 12 graden denk ik die zomers veel langer vol te houden dan hier en daarnaast vind ik het landschap van IJsland alsof je in een sprookje zit.quote:Op zondag 4 januari 2026 23:13 schreef Hawk234 het volgende:
[..]
Interessant! Ik kijk hier naar als ik zelf ook emigrant ben, echter om andere redenen vertrokken ben. Wat ik echter verwacht is dat de emigranten, om ze niet weg te zetten als wappies, nog tegen zullen komen is vermoed ik de criminaliteit. Dat wordt niet opgenomen in het artikel van het AD maar is wel een factor. Ik vraag me dan ook af.. als ze er pak hem beet 3 jaar wonen, hoe vaak ze een pistool op hun hoofd hebben gehad.
Dan is wonen in IJsland toch 100x veiliger als het ook vaak als één van de veiligste landen ter wereld wordt beschouwd. En dan heb je nog, even uitgaande van mijn eigen situatie.. het emigreren met mijn katten zal, zo verwacht ik naar Paraguay geen probleem zijn maar mijn diabetes... tja, de gezondheidszorg zal in Paraguay vergeleken met Nederland of waar ik nu woon IJsland toch een heel stuk slechter zijn. De overeenkomst tussen Paraguay en IJsland echter, vergeleken met Nederland is dat de landen wel een zeer fraaie natuur hebben. En dat is dan ook de belangrijkste reden waarom ik niet meer in Nederland woon. Groot gebrek aan natuur en als er natuur is... nou, dan zijn de wandelpaden met complete families inclusief jankende, schreeuwende kinderen nooit ver weg. Om nog maar niet te spreken over de Nederlandse mentaliteit naar de natuur toe. De boer moet kunnen 'boeren' en van stikstof heeft kennelijk niemand last. Daar heb je hier in IJsland en waarschijnlijk in Paraguay minder last van. Hier in IJsland, voor zover mij bekend ben ik nog geen klimaat ontkenners tegen gekomen. Dat is dan even wat meer de politieke versie van het verhaal.
Het was eerste kerstdag 19 graden in IJsland.quote:Op maandag 5 januari 2026 13:48 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Oh, man, ik ben stik jaloers. Als ik ooit ga emigreren is het naar IJsland. Naast dat ik een enorme Bjorkfan ben, heb ik al vaker zitten kijken om de zomers in IJsland te spenderen. Met zo'n maximaal 12 graden denk ik die zomers veel langer vol te houden dan hier en daarnaast vind ik het landschap van IJsland alsof je in een sprookje zit.
Hoe ging het met het aanpassen? Wat eet je daar zoal? Is het te doen zonder auto? Is Bjork een beetje aardig en zit je meer in de stad of dorp?
+ winderig en regenachtig kutweer is mijn ervaringquote:Op maandag 5 januari 2026 13:48 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Oh, man, ik ben stik jaloers. Als ik ooit ga emigreren is het naar IJsland. Naast dat ik een enorme Bjorkfan ben, heb ik al vaker zitten kijken om de zomers in IJsland te spenderen. Met zo'n maximaal 12 graden denk ik die zomers veel langer vol te houden dan hier en daarnaast vind ik het landschap van IJsland alsof je in een sprookje zit.
Hoe ging het met het aanpassen? Wat eet je daar zoal? Is het te doen zonder auto? Is Bjork een beetje aardig en zit je meer in de stad of dorp?
Ik heb deze zomer ook wel 20 graden gehad net als dat ik nu in een vorstperiode zit, laatst bij één van de vele watervallen met volle maan en daardoor geen zichtbaar Noorderlicht, wel -13 graden. Ja we hebben hier "dubbele cijfers onder 0". In principe kun je hier alles eten wat je normaal in de supermarkt vind. Geen probleem om veganist te zijn, ook geen problemen met geloof of migratie achtergronden. 1 op de 5 mensen is toch emigrant. Dus wat betreft aanpassen, je doet gewoon mee en je helpt de mensen wat als dat nodig is en dan ben je meteen geaccepteerd.quote:Op maandag 5 januari 2026 13:48 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ik ben er in de winter geweest, gevoelstemperatuur -30. Heerlijk. Als je meer wil zien dan alleen Reykjavik is een auto (4x4) wel een must denk ik.quote:Op maandag 5 januari 2026 13:48 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
groenland hoort bij de EUquote:Op maandag 5 januari 2026 13:48 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
GDP 2026quote:Drie Europese economieën lopen voorop.
In 2026 zal de reële bbp-groei in 27 Europese landen naar verwachting variëren van 0,6% in Italië tot 3,4% in Polen en Turkije.
Litouwen volgt met 3,1%.
Deze drie landen zijn de enige die naar verwachting boven het wereldwijde gemiddelde van 2,9% zullen uitkomen.
Aan de onderkant van het spectrum volgen Oostenrijk en Finland (beide 0,9%) Italië.
Zij zijn de enige landen met een groei onder de 1%.
Klopt wel, wat de meeste mensen doen is het rijden op 'studded tires', spijk banden. Daarmee heb je meer grip op die gladde glibberige wegen. Hier is een link van het wegen netwerk in IJsland. In het binnenland rijden kan niet. Alle wegen in het rood zijn gesloten. Verder is donkerblauw glad, lichtblauw is plekken met ijs. Groen is gewoon goed begaanbaar. Aan de zuidkust is momenteel IJsland goed te bereizen echter heb je daar wel vaak te maken met (zeer) zware storm. Hou altijd de weerberichten in de gaten.quote:Op maandag 5 januari 2026 15:48 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Ik ben er in de winter geweest, gevoelstemperatuur -30. Heerlijk. Als je meer wil zien dan alleen Reykjavik is een auto (4x4) wel een must denk ik.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |