hopen op een kiesdrempelquote:Op zaterdag 22 november 2025 13:09 schreef Watmoetjenou het volgende:
Zal wel weer een gevallen kabinet zijn, als er überhaupt een kabinet komt in 2026.
Is goed Bas.quote:Op zondag 23 november 2025 07:55 schreef Perrin het volgende:
Lui en gemakzuchtig. De angstige middelmaat regeert dit continent.
[ x ]
En dan nog zal men hier blijven volhouden dat er niks aan de hand is want de tanks komen de grens nog niet overrollen.quote:Op maandag 29 december 2025 22:00 schreef Jojoke het volgende:
Bijna 31 december, dus nog snel even mijn gokjes:
In 2026:
* Valt de VS Venezuela aan en zorgt dit voor problemen bij de ABC-eilanden.
* Wordt Europa steeds meer gedwongen te kiezen tussen steun voor Oekraïne of steun vanuit de VS.
* Krijgt de herbewapening van Europa enorme vaart.
* Valt China Taiwan binnen.
* Rusland saboteert een paar leidingen op de oceaan. Niet direct bewijs van dader, dus geen NAVO artikel 5. Wel grote gevolgen.
* Krijgen we een D66-VVD-CDA minderheidskabinet.
* Vinden de verkiezingen in de VS onder schimmige omstandigheden plaatsen. De Amerikaanse burger krijgt de volle golf van propaganda.
* Als de Democraten de verkiezingen winnen, dan wordt dit niet erkent. Er komen onderzoeken naar verkiezingsfraude.
Europa is op papier sterker, maar Rusland heeft meer lef (en simpelweg minder te verliezen).quote:Op zondag 23 november 2025 22:21 schreef Hexagon het volgende:
Waarom denken mensen dat Rusland een soort wonderland is dat alles kan en Europa niets zou kunnen?
Als er iets is waar je wat betreft Europa veilig op kunt gokken, is het dat.quote:Op dinsdag 30 december 2025 09:17 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Poetin zou weleens kunnen gokken op dit gebrek aan durf en daadkracht.
Polen gaat niet toestaan dat de Russen aan hun grenzen komen en zal zeker hun hele sterke leger daar naar toe sturen. Ook de Scandinavische landen zullen zich er dan mee gaan bemoeien.quote:Op dinsdag 30 december 2025 09:17 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Europa is op papier sterker, maar Rusland heeft meer lef (en simpelweg minder te verliezen).
Stel dat Poetin besluit om de Baltische staten binnen te vallen en hij zegt dat het veroverde gebied onder de nucleaire paraplu van Rusland valt.
Wat is dan de reactie van het westen?
Steun van de Amerikanen kun je vergeten. Het is uitgesloten dat Trump troepen naar Oost-Europa stuurt om de Baltische staten te helpen. Zelfs als het Congres hem daartoe oproept zal hij daar lak aan hebben. Er onstaat een patstelling en er gebeurt uiteindelijk niks.
En de Europese NAVO-lidstaten? Die slaan aan het twijfelen. Wat doen de Amerikanen? Durven we zonder hen de strijd aan te gaan met Rusland? Zijn we bereid om de Russen de oorlog te verklaren, zonder hulp van de VS?
Poetin zou weleens kunnen gokken op dit gebrek aan durf en daadkracht.
West-Europa zal wel een excuus vinden om zich onder tafel te blijven verschuilen.quote:Op dinsdag 30 december 2025 14:42 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Polen gaat niet toestaan dat de Russen aan hun grenzen komen en zal zeker hun hele sterke leger daar naar toe sturen. Ook de Scandinavische landen zullen zich er dan mee gaan bemoeien.
Nee hoor. Die sturen allemaal een militaire waarnemer.quote:Op dinsdag 30 december 2025 14:52 schreef Perrin het volgende:
[..]
West-Europa zal wel een excuus vinden om zich onder tafel te blijven verschuilen.
Grappig, de helft van wat je schrijft is inmiddels al gaande. Zo kan ik het ookquote:Op maandag 29 december 2025 22:00 schreef Jojoke het volgende:
Bijna 31 december, dus nog snel even mijn gokjes:
In 2026:
* Valt de VS Venezuela aan en zorgt dit voor problemen bij de ABC-eilanden.
* Wordt Europa steeds meer gedwongen te kiezen tussen steun voor Oekraïne of steun vanuit de VS.
* Krijgt de herbewapening van Europa enorme vaart.
* Valt China Taiwan binnen.
* Rusland saboteert een paar leidingen op de oceaan. Niet direct bewijs van dader, dus geen NAVO artikel 5. Wel grote gevolgen.
* Krijgen we een D66-VVD-CDA minderheidskabinet.
* Vinden de verkiezingen in de VS onder schimmige omstandigheden plaatsen. De Amerikaanse burger krijgt de volle golf van propaganda.
* Als de Democraten de verkiezingen winnen, dan wordt dit niet erkent. Er komen onderzoeken naar verkiezingsfraude.
Omdat Europa hopeloos verdeeld is? En dat eerder gaat toenemen dan afnemen want in gaat Europa kritisch rechts eerder toenemen dan afnemen, met hulp van Amerika.quote:Op zondag 23 november 2025 22:21 schreef Hexagon het volgende:
Waarom denken mensen dat Rusland een soort wonderland is dat alles kan en Europa niets zou kunnen?
De Dollarcrash zit ook in de pijplijnquote:Op woensdag 31 december 2025 16:37 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Voorspelling voor 2026:
Investeerders en bedrijven komen er achter dat de gigantische investeringen in AI niet terug verdient gaan worden. Er komt daarmee een correctie op de beurs zoals in 2000 toen de internet bubbel barste.
AI-bubbel die barst, schuldencrisis. Interessant jaar komt eraan..quote:Op woensdag 31 december 2025 20:20 schreef Beathoven het volgende:
[..]
De Dollarcrash zit ook in de pijplijn
Kan ook in 2027 natuurlijk, maar al het gebluf loopt al op zn tandvlees.quote:Op woensdag 31 december 2025 20:22 schreef Perrin het volgende:
[..]
AI-bubbel die barst, schuldencrisis. Interessant jaar komt eraan..
Dit is een zekerheidje.quote:Op woensdag 31 december 2025 16:37 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Voorspelling voor 2026:
Investeerders en bedrijven komen er achter dat de gigantische investeringen in AI niet terug verdient gaan worden. Er komt daarmee een correctie op de beurs zoals in 2000 toen de internet bubbel barste.
Het is ook zo dat al die AI- en hardware fabrikanten in ELKAAR investeren en daarmee de bubble op de beurs opblazen. Het is als die 2 buurmannen die een kast aan elkaar verkopen voor steeds meer en daaruit concluderen dat ze prima zaken doen.quote:Op woensdag 31 december 2025 20:27 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Kan ook in 2027 natuurlijk, maar al het gebluf loopt al op zn tandvlees.
Ja, ongelooflijk.quote:Op woensdag 31 december 2025 23:17 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Het is ook zo dat al die AI- en hardware fabrikanten in ELKAAR investeren en daarmee de bubble op de beurs opblazen. Het is als die 2 buurmannen die een kast aan elkaar verkopen voor steeds meer en daaruit concluderen dat ze prima zaken doen.
Op AI gebied is er geen duidelijk omschreven doel en visie hoe deze techniek alles beter gaat maken en waarom we niet meer zonder zouden kunnen en dat het daarom miljarden mag kosten.
Het is megalomaan en de wereld gaat er in mee. Ik mis dus het doel en het nut van dat alles. Is misschien dat Opa hier de moderne tijd niet meer snapt maar het zou ook kunnen dat Opa ziet dat de Keizer geen kleren aan heeft. De implosie van al dit is nakend. Althans dat zou zo moeten zijn.quote:Op woensdag 31 december 2025 23:25 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Ja, ongelooflijk.
Ik hoop dat het nog implodeert voor Zuckerberg zn 'Manhattan-sized-datacenter' van de grond komt.
AI heeft uiteraard professionele waarde, maar er zit teveel lucht in de nepwaarde die men vooral aan Amerikaanse kant in de consumentenmarkt pompt en in China niet zo hyped.quote:Op woensdag 31 december 2025 23:32 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Het is megalomaan en de wereld gaat er in mee. Ik mis dus het doel en het nut van dat alles. Is misschien dat Opa hier de moderne tijd niet meer snapt maar het zou ook kunnen dat Opa ziet dat de Keizer geen kleren aan heeft. De implosie van al dit is nakend. Althans dat zou zo moeten zijn.
In dat kader vind ik deze post op Tweakers wel interessant. Hij rekent even voor wat men werkelijk verkoopt (daar gaat het uiteindelijk om natuurlijk) en wat de verhouding is tot het geld wat men elkaar toeschuift en zo de bubble opblaast. Het is gruwelijk en als het crashed zijn de gevolgen desastreus.quote:Op donderdag 1 januari 2026 00:35 schreef Beathoven het volgende:
[..]
AI heeft uiteraard professionele waarde, maar er zit teveel lucht in de nepwaarde die men vooral aan Amerikaanse kant in de consumentenmarkt pompt en in China niet zo hyped.
Het verschil tussen de hype-"clipart-achtige"-troep en wat we blijvend gebruiken, maar lang niet zoveel waard is. Taalmodellen die maar wat op "user engagement" boetseren rondom bepaalde onderwerpen en van dag 1 op 2 zeggen dat product x matig is waar ze het eerst de hemel in prezen, omdat ze maar wat gokten rondom een type.
Zuckerberg z'n metaverse en AI had het mogelijk best goed gedaan in 2008 met ontzettend interessante interactieve educatie zoals hij dat jaren geleden demonstreerde.
Maar wat heb je aan interactieve VR educatie als de onderwijsinstellingen die het hadden kunnen kopen met de nek op het Maga hakblok liggen en men zelfs hier geen idee heeft wat de skillsets de jeugd voor morgen nog mee moet krijgen als "mensen" door die coke snuivende miljardairs van CEOs met hun oeverloze gebazel als overbodig worden gezien.
En dan nog gewoon noemen dat er ongelooflijke sommen geld ingepompt worden. Beetje als grote groepen mensen offeren in een tempel want 'het gaat gebeuren'.
quote:Wie gelooft dat dit goed komt is, sorry, een regelrechte idioot. Ter vergelijking: dat is alsof ik met een inkomen van 50.000 euro per jaar een huis koop van 4,4 miljoen... Maar ik beloof de bank dat ik ECHT wel heel veel meer geld ga verdienen. Voor de duidelijkheid: voor een hypotheek van 4,4 miljoen zou je normaal een jaarinkomen van ongeveer 900.000 euro nodig hebben, 45 keer meer dan wat ik heb.
En die vergelijking is al misleidend, want hypotheken lopen over veel langere tijd (30j) dan de afschrijving van die server-infra. Geen enkel gezond bedrijf kan onder normale omstandigheden wegkomen met op 2 jaar 88 jaar aan inkomsten uit te geven.
Mooie uitleg.quote:Op donderdag 1 januari 2026 16:49 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
In dat kader vind ik deze post op Tweakers wel interessant. Hij rekent even voor wat men werkelijk verkoopt (daar gaat het uiteindelijk om natuurlijk) en wat de verhouding is tot het geld wat men elkaar toeschuift en zo de bubble opblaast. Het is gruwelijk en als het crashed zijn de gevolgen desastreus.
kiang op T.net
[..]
Het is een gevaarlijke psychose en dat gereutel van sommige letterlijk gedrogeerde CEOs zal zich na de crash wel gaan vertalen in de schuld elders leggen . En wij (de wereld voor zover het bereik van de VS reikt) zal wel moeten bloeden voor de prijs van dit zekere faillisement.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 12:45 schreef Bart2002 het volgende:
Ja de Tulpenmanie. En achteraf vraagt men zich af hoe het ooit heeft kunnen gebeuren, die gekte. Ik denk dat het een goede vergelijking is.
quote:Op vrijdag 2 januari 2026 12:45 schreef Bart2002 het volgende:
Ja de Tulpenmanie. En achteraf vraagt men zich af hoe het ooit heeft kunnen gebeuren, die gekte. Ik denk dat het een goede vergelijking is.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |