Alvast één punt gescoord.quote:Op maandag 29 december 2025 22:00 schreef Jojoke het volgende:
Bijna 31 december, dus nog snel even mijn gokjes:
In 2026:
* Valt de VS Venezuela aan en zorgt dit voor problemen bij de ABC-eilanden.
* Wordt Europa steeds meer gedwongen te kiezen tussen steun voor Oekraïne of steun vanuit de VS.
* Krijgt de herbewapening van Europa enorme vaart.
* Valt China Taiwan binnen.
* Rusland saboteert een paar leidingen op de oceaan. Niet direct bewijs van dader, dus geen NAVO artikel 5. Wel grote gevolgen.
* Krijgen we een D66-VVD-CDA minderheidskabinet.
* Vinden de verkiezingen in de VS onder schimmige omstandigheden plaatsen. De Amerikaanse burger krijgt de volle golf van propaganda.
* Als de Democraten de verkiezingen winnen, dan wordt dit niet erkent. Er komen onderzoeken naar verkiezingsfraude.
En daarnaast zijn ze niet allemaal specifiek genoeg.quote:Op woensdag 31 december 2025 01:20 schreef Watmoetjenou het volgende:
[..]
Grappig, de helft van wat je schrijft is inmiddels al gaande. Zo kan ik het ook
In plaats van op anderen te mopperen, kun je ook meedoen.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 15:52 schreef Coco het volgende:
[..]
En daarnaast zijn ze niet allemaal specifiek genoeg.
Ik ben scheidsrechter.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 16:03 schreef Perrin het volgende:
[..]
In plaats van op anderen te mopperen, kun je ook meedoen.
Steeds minder jonge mensen moeten voor steeds meer oude mensen zorgen, waardoor middelen ontbreken om een vuist te maken. En vergeet niet dat je jezelf met Net Zero in de voet hebt geschoten. Frankrijk, Duitsland, het loopt allemaal op hun laatste been.quote:Op zondag 23 november 2025 06:43 schreef Perrin het volgende:
In 30 jaar tijd zijn we afgezakt van het meest kansrijke continent in de wereldeconomie naar een groepje landen dat hoopt dat Trump, Poetin en Xi hen genadig zijn.
Bestuurd door bange accountants zonder enig plan voor de toekomst.
[ x ]
Want ja, dat vrije woord, daar ben jij van.quote:Op zondag 4 januari 2026 08:32 schreef Lyrebird het volgende:
De oplossing kan alleen nog worden gezocht in het verder belemmeren van het vrije woord, in nog hogere belastingen en open borders.
Veel van die wappies zitten nu in Paraguay, las ik net. Paraguay, het beloofde land voor 'kritische vragenstellers'.quote:Op zondag 4 januari 2026 04:09 schreef Hawk234 het volgende:
Nou, laat ik even iets positiefs benoemen. Namelijk dat er voor 31 December 2025 niet massa's mensen die de corona prik hebben gehad dood gingen, aldus Docter Jane Orrick "Maga Dumb", tenminste dat is wat ik denk waar M.D. voor staat:
https://x.com/JaneOrrickMD/status/1877501353175478525
Ik zit idd op de lijn Musk, X en Trump als het gaat om FOS en 1st amendment. Iets zegt me dat jij meer moderatie op X wil zien en de roep om censuur door de EU steunt.quote:Op zondag 4 januari 2026 10:41 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Want ja, dat vrije woord, daar ben jij van.
Het gaat er allemaal in als zoete koek bij jou, hook, line and sinker. Vraag je eens af met wat voor een agenda de journalist dat stuk over Paraguay heeft geschreven.quote:Op zondag 4 januari 2026 10:42 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Veel van die wappies zitten nu in Paraguay, las ik net. Paraguay, het beloofde land voor 'kritische vragenstellers'.
Je bedoelt deze Elon Musk? Of deze Trump?quote:Op zondag 4 januari 2026 13:14 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Ik zit idd op de lijn Musk, X en Trump als het gaat om FOS en 1st amendment. Iets zegt me dat jij meer moderatie op X wil zien en de roep om censuur door de EU steunt.
Nee, dat mis ik niet. Jouw misinformation valt onder FOS.quote:Op zondag 4 januari 2026 13:31 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Je bedoelt deze Elon Musk? Of deze Trump?
Je mist het onderscheid tussen freedom of speech en misinformatie. Elon Musk en Trump voorvechters van freedom of speech noemen is een beetje als Poetin een democratisch verkozen leider noemen.
Goede poging, maar nee, dat stond ik niet. Ik heb aangegeven dat ik van mening ben dat er in dat topic gemodereerd dient te worden, aangezien er nogal wat racistische en discriminatoire drek neergegooid werd. Wel herinner ik me dat jij mij meermaals voor trol uitgemaakt heb omdat ik het niet met je eens was, dus vanuit dat opzicht gedraag je je hetzelfde als de freedom of speech van Trump en Musk.quote:Op zondag 4 januari 2026 13:42 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Nee, dat mis ik niet. Jouw misinformation valt onder FOS.
Over het inperken van FOS gesproken: ik meen te herinneren dat jij vooraan stond om het topic over remigratie in POL gesloten te krijgen.
Als je ergens gaat debatteren wordt er een bepaalde standaard verwacht om het gesprek constructief te houden. Dat is geen censuur, maar zo houd je het enigszins in de hand. Er zijn genoeg plekken op Fok! waar je alle onzin kwijt kan, dus als er een topic is waarbij er een standaard wordt aangehouden (of het streven naar), dan komt dat de discussie alleen maar ten goede. Vandaar dat er regels waren omtrent bronnen en 'wie wat beweert, moet dat met bronnen hard maken'. Dat in goede banen leiden is geen censuur of een aanval op VVMU.quote:Op zondag 4 januari 2026 13:54 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Goede poging, maar nee, dat stond ik niet. Ik heb aangegeven dat ik van mening ben dat er in dat topic gemodereerd dient te worden, aangezien er nogal wat racistische en discriminatoire drek neergegooid werd. Wel herinner ik me dat jij mij meermaals voor trol uitgemaakt heb omdat ik het niet met je eens was, dus vanuit dat opzicht gedraag je je hetzelfde als de freedom of speech van Trump en Musk.
Ik ben geen voorstander van censuur, maar ik ben ook geen voorstander van misinformatie vrijuit te laten gaan. Ik ben voorstander van community notes op Twitter ipv tweets verwijderen, wat mij betreft worden posts hier ook niet verwijderd maar wordt er een mod note bijgezet wanneer een post over de schreef gaat - laat maar zien wat een drek iemand post.
Het probleem met misinformatie is dat het gevaarlijk kan zijn, en dat je het op een juiste manier wil kunnen bestrijden. Zoals iemand die oproept of bleek drinken een goed idee is bijvoorbeeld. Dat wil je niet censureren, je wil juist laten zien waarom dat een beroerd idee is.
Interessant! Ik kijk hier naar als ik zelf ook emigrant ben, echter om andere redenen vertrokken ben. Wat ik echter verwacht is dat de emigranten, om ze niet weg te zetten als wappies, nog tegen zullen komen is vermoed ik de criminaliteit. Dat wordt niet opgenomen in het artikel van het AD maar is wel een factor. Ik vraag me dan ook af.. als ze er pak hem beet 3 jaar wonen, hoe vaak ze een pistool op hun hoofd hebben gehad.quote:Op zondag 4 januari 2026 10:42 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Veel van die wappies zitten nu in Paraguay, las ik net. Paraguay, het beloofde land voor 'kritische vragenstellers'.
Nederland mag blij zijn dat het de groepsfase door komt met deze waardeloze bondscoach.quote:Op zondag 4 januari 2026 02:03 schreef Vis1980 het volgende:
Trump gaat nog meer budget NASA schrappen én eist dat ze naar de maan gaan. Elon Musk blijkt te gaan dreigen met Kepler effect, nu dat hij de meeste satalieten in space heeft en zijn zin niet krijgt. Er gaan veel politieke tegenstanders van Trump zonder proces vast worden gezet. De campagne de EU te slopen zal doorgaan en hun aanhangers zullen nog meer van zich gaan laten horen.
Mid-terms worden op bizarre wijzen tegengewerkt en zelfs als de Epstein files foto's bevatten van seksuele activiteiten van Trump/Musk/Bannon/House Speaker Johnson met minderjarige meisjes, dan nóg zal MAGA doen alsof het normaal is.
Kabinet Jetten haalt de kerst, al is dat al erg lang. Nieuwe verkiezingen op de loer, land gaat nóg rechtser stemmen om te kijken of het dit keer wél gaat werken. Links uiteraard nog steeds de daders van alle rechtse fouten.
Oranje wint het WK en voor eeuwig moeten we naar Trump blijven kijken tijdens het nieuwe 'het is een fijn stel hoor' moment. Donyel Malen komt in Aligator Alcatraz terecht, Weghorst krijgt kus van Trump.
2026 wordt een jaar met nog meer onrust, nog meer misinformatie, nog echter lijkende AI en vooral nog meer aso's op het internet. De trend 'bekijk het lekker, jij kiest ervoor om ziek of arm te zijn' wordt tot nieuwe en ongekende kunst geheven.
Trump die er alles aan doet om kritiek op hem de mond te snoeren? Laat me niet lachen manquote:Op zondag 4 januari 2026 13:14 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Ik zit idd op de lijn Musk, X en Trump als het gaat om FOS en 1st amendment. Iets zegt me dat jij meer moderatie op X wil zien en de roep om censuur door de EU steunt.
Oh, man, ik ben stik jaloers. Als ik ooit ga emigreren is het naar IJsland. Naast dat ik een enorme Bjorkfan ben, heb ik al vaker zitten kijken om de zomers in IJsland te spenderen. Met zo'n maximaal 12 graden denk ik die zomers veel langer vol te houden dan hier en daarnaast vind ik het landschap van IJsland alsof je in een sprookje zit.quote:Op zondag 4 januari 2026 23:13 schreef Hawk234 het volgende:
[..]
Interessant! Ik kijk hier naar als ik zelf ook emigrant ben, echter om andere redenen vertrokken ben. Wat ik echter verwacht is dat de emigranten, om ze niet weg te zetten als wappies, nog tegen zullen komen is vermoed ik de criminaliteit. Dat wordt niet opgenomen in het artikel van het AD maar is wel een factor. Ik vraag me dan ook af.. als ze er pak hem beet 3 jaar wonen, hoe vaak ze een pistool op hun hoofd hebben gehad.
Dan is wonen in IJsland toch 100x veiliger als het ook vaak als één van de veiligste landen ter wereld wordt beschouwd. En dan heb je nog, even uitgaande van mijn eigen situatie.. het emigreren met mijn katten zal, zo verwacht ik naar Paraguay geen probleem zijn maar mijn diabetes... tja, de gezondheidszorg zal in Paraguay vergeleken met Nederland of waar ik nu woon IJsland toch een heel stuk slechter zijn. De overeenkomst tussen Paraguay en IJsland echter, vergeleken met Nederland is dat de landen wel een zeer fraaie natuur hebben. En dat is dan ook de belangrijkste reden waarom ik niet meer in Nederland woon. Groot gebrek aan natuur en als er natuur is... nou, dan zijn de wandelpaden met complete families inclusief jankende, schreeuwende kinderen nooit ver weg. Om nog maar niet te spreken over de Nederlandse mentaliteit naar de natuur toe. De boer moet kunnen 'boeren' en van stikstof heeft kennelijk niemand last. Daar heb je hier in IJsland en waarschijnlijk in Paraguay minder last van. Hier in IJsland, voor zover mij bekend ben ik nog geen klimaat ontkenners tegen gekomen. Dat is dan even wat meer de politieke versie van het verhaal.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |