Wilde J geen sushi in zijn schoen?quote:Op zaterdag 22 november 2025 12:07 schreef Hupje het volgende:
Gisteravond ging de bel. Moest ik eerst de schoen van J aan de kant zettenen toen ik opendeed stond daar een sushi bezorger.
![]()
Was helaas voor de buren.
Dat is voor je vader pijnlijk maar ook voor jou om te doen.quote:Op zaterdag 22 november 2025 14:18 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Wilde J geen sushi in zijn schoen?
Vandaag hebben we de resten van mijn vaders snor afgeschoren.. door de chemo was er amper iets over maar toch... ik heb mijn vader nog nooit zonder snor gezien.. hij heeft hem ook al sinds z'n 16e zegt ie zelf dus hij had er ook moeite mee.. maar goed als het dan maar voor het goede doel is... 4 dec de scan en dan 9 december de alleszeggende uitslag...
Ik kan me dat zo voorstellen. Mijn vader heeft altijd een baard en snor gehad. Voor zijn 50e verjaardag werd die afgeschoren (met toestemming). Dat zag er zo raar uit… Iedereen was blij toen het weer aangegroeid was. En dat was nog vrijwillig en vanwege een leuke reden… sterkte!quote:Op zaterdag 22 november 2025 14:18 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Wilde J geen sushi in zijn schoen?
Vandaag hebben we de resten van mijn vaders snor afgeschoren.. door de chemo was er amper iets over maar toch... ik heb mijn vader nog nooit zonder snor gezien.. hij heeft hem ook al sinds z'n 16e zegt ie zelf dus hij had er ook moeite mee.. maar goed als het dan maar voor het goede doel is... 4 dec de scan en dan 9 december de alleszeggende uitslag...
Ingewikkeld is dat.quote:Op zaterdag 22 november 2025 14:18 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 23 november 2025 13:28 schreef exode het volgende:
Om wat voor hulp gaat dat dan, die jullie missen?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En bewust in een spoiler want werkgedoe is eigenlijk best ver van mijn bed nu. Ik schrijf wel alles op en neem het mee voor als ik het een goed moment vind om voor te leggen bij HR en/of mijn manager.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Carpe diem, quam minimum credula postero.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Fake it till you make it...
Shoefresh was mij te duur, Loveli shoe deo helpt hier ook prima!quote:Op woensdag 26 november 2025 09:57 schreef exode het volgende:
En aangezien dit altijd een goede vraagbaak is....
Een shoefresh, is dat wat? B heeft stinkende schoenen maar nu vooral steeds natte voetbalschoenen. Hij heeft wel leren voetbalschoene dus ik begreep al dat de shoefresh dan op de laagste temperatuut moet.
Helpt het echt tegen die heerlijke geur?
Wij hebben de shoe-fresh ripoff van de decathlon. Werkt prima bij natte hockeyschoenen. Geur valt mee, maar daar heeft ie wel een stand voor.quote:Op woensdag 26 november 2025 10:04 schreef PoesInDoos het volgende:
[..]
Shoefresh was mij te duur, Loveli shoe deo helpt hier ook prima!
https://loveli.care/produ(...)c4KXLVBoCBRMQAvD_BwE
Edit; tegen zweetvoeten/geur dus, met natte schoenen heb je er niet zoveel aan
Het helpt wel wat vind ik, het werkt het beste als je het vanaf het begin gebruikt zeg maar.quote:Op woensdag 26 november 2025 09:57 schreef exode het volgende:
Een shoefresh, is dat wat? B heeft stinkende schoenen maar nu vooral steeds natte voetbalschoenen. Hij heeft wel leren voetbalschoene dus ik begreep al dat de shoefresh dan op de laagste temperatuut moet.
Nou ja een soepje is niet zo lastig, ik hoefde nu alleen de bouillon aan te passen.quote:Op woensdag 26 november 2025 10:15 schreef FlyingFish het volgende:
Respect dat je met zulke beperkingen uitgebreid gaat koken Exode. Ik zou toch geneigd zijn om te zeggen “neem wat lekkers voor jezelf mee”. Ik vind Vegan al lastig soms, maar ook nog eens geen zout maakt het wel heel erg lastig. Maar wel gezellig dat ze komt!
Wij hebben een nep shoefresh die veel compacter (en goedkoper) is, maar nog niet gebruikt. Was vorig jaar niet nodig nadat we hem gekocht hadden, dus ik moet nog even zoeken waar hij gebleven is.
Jaquote:Op woensdag 26 november 2025 09:57 schreef exode het volgende:
Vertel?quote:Op woensdag 26 november 2025 13:10 schreef kaatjejannie het volgende:
Ik heb nu voor de keepersspullen van oudste een droogapparaat gekocht via marktplaats. Dan schijnt het met 30 minuten ook droog te zijn
Dat vind ik een goede, ik wil sowieso iets maken voor de laarsen, snowboots en voetbalschoenen buiten naast de achterdeur.quote:Op woensdag 26 november 2025 14:02 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ja
Hij staat hier buiten, wel droog. Komt de geur ook de hut niet in.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De linzensoep was heerlijkEn gezellig bijgekletst.
Het is de rocket dryer. Bij verbunt in de 300 euro geloof ik (vertelde oudste die de catalogus + prijslijst kreeg bij een bestelling) ik had m voor 50. Volgens de vader van een andere keeper was het ideaal.quote:Op woensdag 26 november 2025 14:05 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Vertel?
Hier liggen we keepersspullen dus buiten op de vlonder onder een afdak in een open tas, maar ik twijfel of dat helemaal doet wat zou moeten
FB / FOK! en advertenties. Meld hier problemen... #18quote:Op woensdag 26 november 2025 18:12 schreef amaranta het volgende:
Die reclame dwars door het scherm maakt het lezen echt onmogelijk 😠
Iets zonder munt, kijk eens bij Holland & barret.quote:Op woensdag 26 november 2025 15:13 schreef vencodark het volgende:
Is er een tandpasta waar je geen godsgruwelijke, alles vernietigende, droge bakkes en dorst van krijgt?
Merken als Elmex en Prodent, Aquafresh maken mij helemaal gek.
Het is net alsof ik daarna amper speeksel aanmaak en de hele tijd moet drinken. Water helpt amper.
Vlak voor mijn nachtdienst poets ik ook nog mijn tanden maar dit mag ik ‘bekopen’ met een droge mond die pas overgaat tot ik weer wat eet.
En na het eten geeft kauwgom of Smith precies hetzelfde effect met droge mond tot gevolg.
In de nachtdienst drink ik dus al gauw 1,5 liter water.
Super irritant.![]()
Dus tips?
Hmm, een topicje in LIF is misschien handiger.![]()
Ja, niet te doen.quote:Op woensdag 26 november 2025 18:33 schreef PoesInDoos het volgende:
[..]
FB / FOK! en advertenties. Meld hier problemen... #18
Ik schrik van de screenshots, wat een ellende!
-Edit- Nu heb je wel een aboquote:Op woensdag 26 november 2025 19:34 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ja, niet te doen.
Vooral omdat ze om de 5 seconden verschijnen. Op verschillende plekken.
En ik wil geen abbo
Wat ben jij lief!quote:Op woensdag 26 november 2025 19:39 schreef PoesInDoos het volgende:
[..]
-Edit- Nu heb je wel een abohttps://forum.fok.nl/user/edit_prefs hier nog even de vinkjes aan/uit zetten.
Kleine moeite, kun je eens ervaren hoe wij rijke tatta's FOK!kenquote:
Nou, echt super super bedankt!quote:Op woensdag 26 november 2025 20:05 schreef PoesInDoos het volgende:
[..]
Kleine moeite, kun je eens ervaren hoe wij rijke tatta's FOK!ken
You're welcomequote:
Oi, dus ineens staan ze voor een voldongen feit?quote:Op woensdag 26 november 2025 20:04 schreef vencodark het volgende:
Thanks @:Tink89
Volgende week gaat het nieuwe rooster op werk in.
Kantine sluit 21:30 ipv 3:00. De gehele fabriek, ons klantenbestand, mag van de hoofdbaas nog niets weten.
Ik heb zo’n moeite al 6 weken ofzo mijn mond te houden.
Heel leuk! Wij waren er 1 januari en dat was wel echt heul druk. Maar ondanks dat vonden wij de Lightsafari echt heel tof. B en Juul hebben het er nog steeds over.quote:Op woensdag 26 november 2025 20:26 schreef TolstoiFan het volgende:
Hoe leuk is die Light Safari in Beekse Bergen? Hoe druk is het, zo druk dat je over de koppen kan lopen?
En is iemand wel eens naar de Lumineuze Nachten bij kasteel De Haar geweest? Is dat leuk?
Ik ben alvast aan het nadenken over leuke dingen voor in de Kerstvakantie
@:Schanu, let goed op jezelf, sterkte met alles!
Yup. Als dit voor vrijdag niet bekend wordt, staat men maandag voor een verrassing. Zeker de nachtploeg die natuurlijk 22 of 23 uur begint.quote:Op woensdag 26 november 2025 20:20 schreef amaranta het volgende:
[..]
Oi, dus ineens staan ze voor een voldongen feit?
Het voordeel is wel dat je er zelf op dat moment niet bent om het geklaag aan te horenquote:Op woensdag 26 november 2025 20:37 schreef vencodark het volgende:
[..]
Yup. Als dit voor vrijdag niet bekend wordt, staat men maandag voor een verrassing. Zeker de nachtploeg die natuurlijk 22 of 23 uur begint.
En degene die tot 1 uur werken.
Ik kan daar slecht tegen.
Slaat natuurlijk nergens op. Zeker als je gewoon rekent op een open kantine.quote:Op woensdag 26 november 2025 20:37 schreef vencodark het volgende:
[..]
Yup. Als dit voor vrijdag niet bekend wordt, staat men maandag voor een verrassing. Zeker de nachtploeg die natuurlijk 22 of 23 uur begint.
Dit is echt een wijziging die volgens mij voorgelegd moet worden aan de OR voor advies. Het is een wijziging in een sociale regeling. Wellicht zelfs een wijziging in de personeelsregeling. Ik weet dat dit soort zaken wel aan de orde kwamen toen ik in de OR zat.quote:Op woensdag 26 november 2025 20:37 schreef vencodark het volgende:
[..]
Tja, wie weet is de OR wel op de hoogte? Maar verder officieel dus ‘niemand’.quote:Op woensdag 26 november 2025 20:46 schreef livelink het volgende:
[..]
Dit is echt een wijziging die volgens mij voorgelegd moet worden aan de OR voor advies. Het is een wijziging in een sociale regeling. Wellicht zelfs een wijziging in de personeelsregeling. Ik weet dat dit soort zaken wel aan de orde kwamen toen ik in de OR zat.
Ja, ik zou het niet doen. Jullie zijn extern, neem ik aan?quote:Op woensdag 26 november 2025 20:56 schreef vencodark het volgende:
[..]
Tja, wie weet is de OR wel op de hoogte? Maar verder officieel dus ‘niemand’.
Mijn man zei het inderdaad ook al.
En reken maar dat er geklaag komt. Juist een stormvloed! En ik klaag graag mee.![]()
Toevallig ben ik volgende week vrij dus de eerste slag klagers maak ik niet mee.
Ik heb echt de neiging iemand in te lichten. Iemand van de OR, in vertrouwen misschien.
Maar ja… straks heb ik een probleem.
Ja, ik doe het ook niet hoor. Maar het spookte wel door mijn hoofd. Irrationeel dus.quote:Op woensdag 26 november 2025 21:16 schreef livelink het volgende:
[..]
Ja, ik zou het niet doen. Jullie zijn extern, neem ik aan?
Heul druk als in dat je weinig ziet en het echt hutje mutje lopen is? Is het aan te bevelen zoiets ruim van te voren te reserveren?quote:Op woensdag 26 november 2025 20:29 schreef exode het volgende:
[..]
Heel leuk! Wij waren er 1 januari en dat was wel echt heul druk. Maar ondanks dat vonden wij de Lightsafari echt heel tof. B en Juul hebben het er nog steeds over.
Gefeliciteerd met je 13 jarige peuterquote:Op donderdag 27 november 2025 06:48 schreef PoesInDoos het volgende:
Mijn peuter werd 10 jaar geleden 3!
quote:Op woensdag 26 november 2025 20:04 schreef vencodark het volgende:
Thanks @:Tink89
Volgende week gaat het nieuwe rooster op werk in.
Kantine sluit 21:30 ipv 3:00. De gehele fabriek, ons klantenbestand, mag van de hoofdbaas nog niets weten.
Ik heb zo’n moeite al 6 weken ofzo mijn mond te houden.
Een wijziging in de arbeidsvoorwaarden is zelfs instemmingsplichtigquote:Op woensdag 26 november 2025 20:46 schreef livelink het volgende:
[..]
Dit is echt een wijziging die volgens mij voorgelegd moet worden aan de OR voor advies. Het is een wijziging in een sociale regeling. Wellicht zelfs een wijziging in de personeelsregeling. Ik weet dat dit soort zaken wel aan de orde kwamen toen ik in de OR zat.
Het was zo druk dat je op bepaalde plekken file liep, MAAR de sfeer was top en absoluut geen probleem om alles goed te zien.quote:Op donderdag 27 november 2025 06:56 schreef TolstoiFan het volgende:
[..]
Heul druk als in dat je weinig ziet en het echt hutje mutje lopen is? Is het aan te bevelen zoiets ruim van te voren te reserveren?
Sterkte. Wachten kan lang duren in een ziekenhuis...quote:Op donderdag 27 november 2025 09:21 schreef F_r het volgende:
ik zit al bijna 1,5 met mijn oudste in het ziekenhuis. Geplande mri's alleen ver van ons huis dus gisteren een hotel in de buurt genomen en vanmorgen met het ov hier naar toe. Nu heb ik alleen het idee dat het weekend is maar morgen moet ik nog werken.
Te wachten of doen ze wel iets zinnigs in die tijd?quote:Op donderdag 27 november 2025 09:21 schreef F_r het volgende:
ik zit al bijna 1,5 met mijn oudste in het ziekenhuis. Geplande mri's alleen ver van ons huis dus gisteren een hotel in de buurt genomen en vanmorgen met het ov hier naar toe. Nu heb ik alleen het idee dat het weekend is maar morgen moet ik nog werken.
Ze had er 3 dus dat duurt wel even. En tussen 2 en 3 zat bijna een uur dus even de ah opgezocht.quote:Op donderdag 27 november 2025 13:41 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Te wachten of doen ze wel iets zinnigs in die tijd?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.S. 2014
J. 2016
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En geen last van ads want abo maar zat laatst incognito en dat was idd niet te doen
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
quote:Op donderdag 27 november 2025 17:01 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Ik klik me dapper door de ads heen...![]()
Op dagen als vandaag mis ik een partner waar je even mee kan sparrenWat vreemd inderdaad. Hoeft ze dan ook de doorstroomtoets van groep 8 niet te doen? Ik zou ook zeker wat vragen hebben. Hopelijk zijn er hier wat ervaringsdeskundigen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
Ik denk dat ze die dan wel moet doen als we die keuze maken.quote:Op donderdag 27 november 2025 17:18 schreef livelink het volgende:
[..]
Wat vreemd inderdaad. Hoeft ze dan ook de doorstroomtoets van groep 8 niet te doen? Ik zou ook zeker wat vragen hebben. Hopelijk zijn er hier wat ervaringsdeskundigen.
Op praktijkonderwijs kun je niet zomaar aanmelden (kijken wel verwacht ik) , daar is een verwijzing van de basisschool voor nodigquote:Op donderdag 27 november 2025 20:20 schreef FlyingFish het volgende:
Bij ons op school is iemand die twee klassen over heeft geslagen nu juist ‘blijven zitten’ in groep 8 omdat hij daar nog niet klaar voor was.
GM, ik zou idd gewoon op praktijkonderwijs gaan kijken en vervolgens haar voorkeur volgen. Ook qua eindmusical enzo zou ik haar vragen wat ze graag wil.
Maar als ze emotioneel nu op haar plek zit zou ik zelf toch een voorkeur hebben op gewoon groep 7 en 8 doen, zodat ze niet als ‘ukkie’ op het vo binnenkomt, maar in ieder geval wat sterker en misschien ook wat zelfverzekerder in haar schoenen staat simpelweg omdat ze een jaar ouder is (en veel kinderen op praktijkonderwijs eerder ook al een jaar over gedaan hebben en dus emotioneel ook verder zijn).
Praktijkonderwijs mag niet zomaar, daar zitten criteria aan. Onze jongste bleek obv een iq test helemaal niet te voldoen aan de criteria terwijl school dat wel bedacht had. Jongste ging naar vmbo basis en bloeide daar zo op dat hij inmiddels in een kgt klas zit. Hij heeft door de overstap naar speciaal onderwijs nooit een echte groep 8 gehad met kamp en musical enzo en dat is een groot drama geweest.quote:Op donderdag 27 november 2025 21:17 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Ze heeft inderdaad voorlopig advies vmbo basis. Maar praktijk onderwijs zou ook prima zijn als daar haar plek zou zijn.
Bedankt voor jullie input, we gaan eens kijken hoe het de komende maanden gaat.
quote:Op vrijdag 28 november 2025 07:16 schreef vencodark het volgende:
Als er iets was gebeurd hadden we vast een live update gehad.
Ik wist, toen wij gingen, niet dat er een priority upgrade was.quote:Op donderdag 27 november 2025 23:44 schreef FlyingFish het volgende:
Iemand toevallig naar de musical Frozen geweest met de ziggo priority upgrade? Stelt dat naast het drankje en garderobe nog wat voor en is het dus de moeite waard om eerder te komen? @:vicky heb jij als vaste bezoeker deze upgrade een keer gebruikt?
Foto-momenten zou wel leuk zijn voor de meiden! Maar dan gaan we gewoon enigszins op tijdquote:Op vrijdag 28 november 2025 08:36 schreef Vicky het volgende:
[..]
Ik wist, toen wij gingen, niet dat er een priority upgrade was.
Heb wel ervaring met Priority bij Disney in Concert in de Ziggodome en dat vond ik echt top. Eigen ingang, aparte kapstok, drankje vooraf, foto momenten, oortjes...
De uiterste aanmelddatum voor de doorstroomtoets van cito was 15 november. Bij onze jongste was het ook nog even de vraag wanneer hij die zou maken, zij gaven aan dat dit wel begin van het schooljaar duidelijk moest zijn ivm het aanmeden voor de toets. Ik weet niet of het voor alle doorstroomtoetsen zo strikt wordt gehanteerd.quote:Op donderdag 27 november 2025 17:49 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Ik denk dat ze die dan wel moet doen als we die keuze maken.
Zelf vind ze het overigens een prima idee, weet ook al welke school ze wil en wil nog een keer naar de open dag.
Precies daarom zou ik nu gewoon groep 7 afmaken, groep 8 gewoon doen en dan pas door. Of, ook optie, eventueel nu nog switchen naar sbo en kijken of ze daar opbloeit voor ze naar het vo gaat.quote:Op vrijdag 28 november 2025 08:54 schreef FlyingFish het volgende:
Mefke, leeftijd lijkt me juist vanwege het punt wat jij maakt wel van belang. Een 11/net 12-jarige wil je liever niet bij een 14-jarige in de klas hebben tenzij de 11-jarige stevig in de schoenen staat. Ik weet dat ouders van een kind die bij mijn zoon in de klas een klas over heeft overgeslagen zich daar enorm in verkeken hebben en spijt hebben van het doorstromen, ondanks dat het qua lesniveau duidelijk wel een goede keuze was. En een ander kind dat 2 klassen over heeft geslagen is nu in groep 8 ‘blijven zitten’ omdat hij ook gewoon totaal nog niet klaar is voor het VO qua persoonlijke ontwikkeling. In het geval van GM gaat het niet om een klas overslaan maar nominaal lopen, in een stroming met veel kinderen die grotendeels minimaal 1 keer zijn blijven zitten. Dan ben je echt het jonkie van de klas waarschijnlijk en dat zet je wel gelijk weer op een achterstand tov de rest, in ieder geval emotioneel gezien.
Kijk ook eens of er in jullie buurt een combi vmbo-mbo leerroute is. Dat is net iets meer uitdaging dan een vmbo t maar wel super praktijkgericht. Halen ze in 5 jaar en vmbo en mbo 4. Het enige nadeel is dat je dan wel goed moet inschatten of de geboden richting past. Bij ons heb je ze in het groene onderwijs maar volgens mij zijn ze er ook in het grafische onderwijs en bij de horeca.quote:Op vrijdag 28 november 2025 09:51 schreef Phaidra het volgende:
[..]
De uiterste aanmelddatum voor de doorstroomtoets van cito was 15 november. Bij onze jongste was het ook nog even de vraag wanneer hij die zou maken, zij gaven aan dat dit wel begin van het schooljaar duidelijk moest zijn ivm het aanmeden voor de toets. Ik weet niet of het voor alle doorstroomtoetsen zo strikt wordt gehanteerd.
In dit soort situaties is het gewoon lastig om te kiezen. Maar als jouw dochter het ziet zitten en dan op haar niveau les kan krijgen, zou ik het denk ik wel doen. Een jaar extra basisschool alleen om de afsluiting aan het eind mee te maken, kan meer kwaad dan goed doen (bijvoorbeeld doordat dat ze dan steeds wordt geconfronteerd met dingen die haar niet lukken).
Onze jongste is versneld (groep 6/7 in 1 jaar). Dat is niet heel goed gelukt qua leerstof, maar wel voor zijn plezier op school (of iig, hij is niet uitgevallen). Hij is heel blij dat dit zijn laatste basisschooljaar is. Meest waarschijnlijke uitstroom is vmbo-t. Vooral school baalt hiervan (want na een versnelling hoop je toch op minstens havo/vwo is hun idee, want IQ dit dat), wij denken dat dit prima bij hem past. Is dit allemaal ideaal? Nee, zeker niet. Maar na jaren gedoe hoop ik dat hij eindelijk een keer met plezier naar school kan gaan...
Nee, helaas niet. Dat vind ik wel een heel tof initiatief inderdaad, net als de praktische havo. Voor mijn gevoel zijn ze hiermee een stuk verder beneden de rivieren. We hebben onze pijlen gericht op een school waar je vakken op verschillende niveaus kan volgen (al kan je dan niet op een hoger niveau eindexamen doen, het geeft wel uitdaging en een optie om staatsexamen te doen).quote:Op vrijdag 28 november 2025 10:00 schreef mefke79 het volgende:
[..]
Kijk ook eens of er in jullie buurt een combi vmbo-mbo leerroute is. Dat is net iets meer uitdaging dan een vmbo t maar wel super praktijkgericht. Halen ze in 5 jaar en vmbo en mbo 4. Het enige nadeel is dat je dan wel goed moet inschatten of de geboden richting past. Bij ons heb je ze in het groene onderwijs maar volgens mij zijn ze er ook in het grafische onderwijs en bij de horeca.
Geen idee of dat ook bij Frozen is.quote:Op vrijdag 28 november 2025 08:55 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Foto-momenten zou wel leuk zijn voor de meiden! Maar dan gaan we gewoon enigszins op tijd
Gezond en lekker brood.quote:Op vrijdag 28 november 2025 11:13 schreef Phaidra het volgende:
Wat leuk, zo'n gift uit onverwachte hoek. Storten kan hier ook nergens meer, zo irritant.
Oeh lekker, gezond gebak
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
6 december. Dat was een tijdje terug de enige zaterdag dat ze nog goede goedkope actie-tickets hadden (en we ook konden). En hoewel ik eerder die priority upgrade niet voor die datum kon vinden (liep er twee weken terug tegenaan dat ze dat aanboden) gisteren opeens wel, dus dat is mooi meegenomen!quote:Op vrijdag 28 november 2025 11:22 schreef Vicky het volgende:
[..]
Geen idee of dat ook bij Frozen is.
Wanneer gaan jullie?
Wij gaan voor een mavo (vmbo-t)/havo brugklas. Mijn dochter is goed in zaakvakken die nu niet meedoen. Omdat ze goed is in begrijpend lezen oke luisteren in haar geval.quote:Op vrijdag 28 november 2025 10:04 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Nee, helaas niet. Dat vind ik wel een heel tof initiatief inderdaad, net als de praktische havo. Voor mijn gevoel zijn ze hiermee een stuk verder beneden de rivieren. We hebben onze pijlen gericht op een school waar je vakken op verschillende niveaus kan volgen (al kan je dan niet op een hoger niveau eindexamen doen, het geeft wel uitdaging en een optie om staatsexamen te doen).
quote:Op vrijdag 28 november 2025 12:07 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Gezond en lekker brood.
Ik had net contact met de makelaar in Hongarije en het ziet er allemaal heeeeeeeeeel veel belovend uit
Goed brood is ook heel lekker! Wauw wat spannend!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Venus in pocketformaat
© loveli
Ah, ook dyslexie? Dat speelt bij ons ook mee. De zaakvakken vindt onze zoon ook heel leuk, maar hij heeft echt een diepgaande aversie tegen lezen. En linksom of rechtsom moet er véél gelezen worden op havo/vwo. Ondanks voorleessoftware gaat dat veel tijd en moeite kosten, die motivatie heeft hij nu gewoon niet. Dat komt wellicht op een later moment (als hij beter weet wat hij als vervolgopleiding zou willen), maar een route via mbo zie ik hem ook wel doen. Hij leert door te doen, en dat kan een stuk minder makkelijk op havo/vwo.quote:Op vrijdag 28 november 2025 12:17 schreef -Bubseltje- het volgende:
[..]
Wij gaan voor een mavo (vmbo-t)/havo brugklas. Mijn dochter is goed in zaakvakken die nu niet meedoen. Omdat ze goed is in begrijpend lezen oke luisteren in haar geval.
Ga je in de middag of de avond?quote:Op vrijdag 28 november 2025 12:14 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
6 december. Dat was een tijdje terug de enige zaterdag dat ze nog goede goedkope actie-tickets hadden (en we ook konden). En hoewel ik eerder die priority upgrade niet voor die datum kon vinden (liep er twee weken terug tegenaan dat ze dat aanboden) gisteren opeens wel, dus dat is mooi meegenomen!
Dat met plezier naar school gaan is zo belangrijk en dat heeft ze nu net weer een beetje maar belangrijker vind ik dat ze succesmomenten bereikt, zo haalde ze vorig jaar alleen maar 3en en 4en voor rekenen en nu had ze laatst een 5.7! Daar hebben we samen een dansje voor gedaan, is een grandioos cijfer? Nee! Maar wel voldoende en dat is een dansje waard. Dat wil ik voor haar.. hier of op de middelbarequote:Op vrijdag 28 november 2025 09:51 schreef Phaidra het volgende:
[..]
De uiterste aanmelddatum voor de doorstroomtoets van cito was 15 november. Bij onze jongste was het ook nog even de vraag wanneer hij die zou maken, zij gaven aan dat dit wel begin van het schooljaar duidelijk moest zijn ivm het aanmeden voor de toets. Ik weet niet of het voor alle doorstroomtoetsen zo strikt wordt gehanteerd.
In dit soort situaties is het gewoon lastig om te kiezen. Maar als jouw dochter het ziet zitten en dan op haar niveau les kan krijgen, zou ik het denk ik wel doen. Een jaar extra basisschool alleen om de afsluiting aan het eind mee te maken, kan meer kwaad dan goed doen (bijvoorbeeld doordat dat ze dan steeds wordt geconfronteerd met dingen die haar niet lukken).
Onze jongste is versneld (groep 6/7 in 1 jaar). Dat is niet heel goed gelukt qua leerstof, maar wel voor zijn plezier op school (of iig, hij is niet uitgevallen). Hij is heel blij dat dit zijn laatste basisschooljaar is. Meest waarschijnlijke uitstroom is vmbo-t. Vooral school baalt hiervan (want na een versnelling hoop je toch op minstens havo/vwo is hun idee, want IQ dit dat), wij denken dat dit prima bij hem past. Is dit allemaal ideaal? Nee, zeker niet. Maar na jaren gedoe hoop ik dat hij eindelijk een keer met plezier naar school kan gaan...
Hell yeah is dat een dansje waard. Als je uitgaat van die 3 is het bijna een verdubbeling he! Dat mag je met recht echt wel een grandioos cijfer noemen. Is er nog vooruitgang mogelijk: zeker, maar dit is wel iets wat je inderdaad moet vierenquote:Op vrijdag 28 november 2025 13:50 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Dat met plezier naar school gaan is zo belangrijk en dat heeft ze nu net weer een beetje maar belangrijker vind ik dat ze succesmomenten bereikt, zo haalde ze vorig jaar alleen maar 3en en 4en voor rekenen en nu had ze laatst een 5.7! Daar hebben we samen een dansje voor gedaan, is een grandioos cijfer? Nee! Maar wel voldoende en dat is een dansje waard. Dat wil ik voor haar.. hier of op de middelbare
Dat is met recht een feestje waard hoor!quote:Op vrijdag 28 november 2025 13:50 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Dat met plezier naar school gaan is zo belangrijk en dat heeft ze nu net weer een beetje maar belangrijker vind ik dat ze succesmomenten bereikt, zo haalde ze vorig jaar alleen maar 3en en 4en voor rekenen en nu had ze laatst een 5.7! Daar hebben we samen een dansje voor gedaan, is een grandioos cijfer? Nee! Maar wel voldoende en dat is een dansje waard. Dat wil ik voor haar.. hier of op de middelbare
Ik vind het stiekem best bizar dat een basisschool in groep 7 al cijfers achter de komma uitdeelt!quote:Op vrijdag 28 november 2025 13:50 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Geen idee hoe het in hogere groepen gaat, maar hier in groep 3 is het ook met o/v/rv/g.quote:Op vrijdag 28 november 2025 17:11 schreef watmoetikkiezen het volgende:
Nou idd. Heel blij dat ze hier alleen o/v/g/u cijfers krijgen. Sowieso kunnen kinderen die minder goed in rekenen zijn bewijswerk maken voor eerdere dielen (die je eerst moet halen voor je verder kunt, kwadrateren als je de tafels nog niet sbapt is bv onzin). En voor zo n bewijswerkje uit een eerdere periode kun je evengoed een uitstekend scoren ook al loop je dus achter. In groep 7 al een cijfertrauma lijkt me vreselijk..
Ja klopt ook dyslexie. De motivatie heeft ze wel. We gaan het zien hoe het valt.quote:Op vrijdag 28 november 2025 12:57 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Ah, ook dyslexie? Dat speelt bij ons ook mee. De zaakvakken vindt onze zoon ook heel leuk, maar hij heeft echt een diepgaande aversie tegen lezen. En linksom of rechtsom moet er véél gelezen worden op havo/vwo. Ondanks voorleessoftware gaat dat veel tijd en moeite kosten, die motivatie heeft hij nu gewoon niet. Dat komt wellicht op een later moment (als hij beter weet wat hij als vervolgopleiding zou willen), maar een route via mbo zie ik hem ook wel doen. Hij leert door te doen, en dat kan een stuk minder makkelijk op havo/vwo.
Ik ben twee weken geleden naar Light Nights geweest in Ouwehands Dierenpark. Ik vond het erg mooi, maar ik vind het lastig om het voor anderen te beoordelen. Ik hou er gewoon van. Ik was met mijn man, dus ik kan niet beoordelen of het iets is voor kinderen. Ik was er op zaterdag begin van de avond (rond 17.00). Het was toen heel rustig, maar toen wij vertrokken was het al een stuk drukker en kwamen er nog steeds mensen binnen. Deze liepen rond en waren heel cool, maar alle kinderen waren bangquote:Op vrijdag 28 november 2025 17:45 schreef TolstoiFan het volgende:
Ik vroeg eerder deze week over ervaringen met de Light Safari bij de Beekse Bergen.
Nu kwam ik toevallig Light Nights in Ouwehands Dierenpark tegen. Iemand daar al eens geweest? Is dat leuk? Hoe druk is het daar?
Is er toevallig ook iemand die allebei gedaan heeft? Welke is leuker?
Als je zin hebt om te wachten kan je met de musical acteurs op de foto bij de artiestenuitgang.quote:Op vrijdag 28 november 2025 14:22 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
De avondvoorstelling, 19:00 uur
Niet heel lang. Wij hebben de route twee keer gelopen, om zeker te zijn dat we niks gemist hadden en we hebben nog wat gegeten, maar als je de route 1x loopt ben je wel binnen een uur klaar.quote:Op vrijdag 28 november 2025 19:26 schreef TolstoiFan het volgende:
@:livelink, hoe lang hebben jullie daar rondgelopen? Dat je geen dieren meer ziet had ik inderdaad al gelezen.
Ik ben in de zomervakantie met Simon bij Ouwehands geweest, dat was erg leuk.
@:exode, hoe lang doe je over die Light Safari?
Als je een museumkaart hebt: ja. Beetje rondlopen, treinen van binnen bekijken, bij mooi weer buitenspelen. Zo niet, vind ik het het geld niet waard want de meeste 'experiences' zijn voor oudere kinderen. Wij waren met de jongste met een uurtje wel weer buiten.quote:Op vrijdag 28 november 2025 09:28 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik heb naar je gezwaaid vanuit de trein @:exode!![]()
Succes met alle overdenkingen en afwegingen @:gewoonmezelf87! Zo lastig dat je pas achteraf echt weet hoe de beslissing uitpakt, welke je ook maakt. Hopelijk helpt het bij het nadenken dat je niet meer steeds ads hoeft weg te klikken![]()
Dan nog een vraag hier: is het Spoorwegmuseum al leuk met een kind van 2.5? Mijn nichtje logeert dit weekend weer hier, en we zijn wel twee keer eerder treinen gaan kijken op het station en dat vond ze superleuk (naar treinen zwaaien, aan zien komen en weg zien gaan enz). Voegt het Spoorwegmuseum voor haar echt al wat toe daar bovenop, of is dat meer voor wat oudere kinderen? Ik ben er zelf nog nooit geweest, dus vind het lastig in te schatten. Ik ga sowieso met haar naar het nijntje filmpje op het nijntje museum kijken zaterdagmaar was alvast even aan het nadenken over zondagochtend.
Dank! Geen museumkaart. Misschien binnenkort wel weer, dan ga ik er dan wel heen. Kan ik dan ook mooi naar Nijntje museum met 'r.quote:Op vrijdag 28 november 2025 21:28 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Als je een museumkaart hebt: ja. Beetje rondlopen, treinen van binnen bekijken, bij mooi weer buitenspelen. Zo niet, vind ik het het geld niet waard want de meeste 'experiences' zijn voor oudere kinderen. Wij waren met de jongste met een uurtje wel weer buiten.
Daar moet zij sowieso betalen he? Dat is wel even handig om te weten.quote:Op vrijdag 28 november 2025 22:11 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Dank! Geen museumkaart. Misschien binnenkort wel weer, dan ga ik er dan wel heen. Kan ik dan ook mooi naar Nijntje museum met 'r.
Die wist ik inderdaadquote:Op vrijdag 28 november 2025 22:18 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Daar moet zij sowieso betalen he? Dat is wel even handig om te weten.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.
Dale Carnegie
Net gecheckt, de jumbo en AH in het dorp hanteren helaas 15 als minimumleeftijd.quote:Op zaterdag 29 november 2025 17:57 schreef Troel het volgende:
Ik zou als 13jarige toch eens gaan informeren bij de supermarkt al. Ik weet van meerdere mensen dat ze daar al eerder begonnen, maar dan met lichte hulpwerkzaamheden. En anders folders inderdaad.
quote:Op zaterdag 29 november 2025 18:19 schreef Ynske het volgende:
HelaasSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Kun je nog bezwaar maken?Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
Dit was het bezwaar alquote:
Van mij pas zodra het wettelijk ook mag en ook binnen de uren etc.quote:Op zaterdag 29 november 2025 17:41 schreef mousemicky het volgende:
Vraag voor de ouders van oudere pubers: vanaf welke leeftijd haden jullie kinderen een bijbaantje? De bijna 13 jarige wil graag wat bijverdienen (hoeft van ons niet, echt eigen idee). Ik heb 'm aangemeld voor bezorging van de lokale weekkrant, dat mag vanaf 13. Geen idee of er een wijk in de buurt beschikbaar is.
Zijn er eigenlijk ook andere opties op deze leeftijd?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Born to Lose, but Built to Win.
quote:Op zaterdag 29 november 2025 19:45 schreef LadyTagliatelle het volgende:
[..]
Van mij pas zodra het wettelijk ook mag en ook binnen de uren etc.
Daarvoor vind ik klusjes her en der prima. Maar echt werken, nee.Vanaf 13 jaar mag dat al wettelijkSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.zolang het maar heel licht werk is.
Ik werkte op mijn 12e in een kwekerij. Toen ik 15 was stond ik illegaal pannekoeken te bakken in een restaurant in Giethoorn en toen ik 17 was draaide ik nachtdiensten in een snackbar. Goeie oude tijd![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
Je zou bij de sportvereniging kunnen kijken of zij nog trainers zoeken? Mijn oudste is op haar 13e begonnen met training geven, toen nog een vrijwilligers bijdrage, nu is ze 15 en heeft ze meer uren en krijgt ze ook een loon wat vergelijkbaar is met de supermarkt. Het fijne aan zo werken is voor haar dat ze het goed kan combineren met haar eigen sporten. Ze geeft eerst zelf training, en daarna traint ze zelf.quote:Op zaterdag 29 november 2025 17:41 schreef mousemicky het volgende:
Vraag voor de ouders van oudere pubers: vanaf welke leeftijd haden jullie kinderen een bijbaantje? De bijna 13 jarige wil graag wat bijverdienen (hoeft van ons niet, echt eigen idee). Ik heb 'm aangemeld voor bezorging van de lokale weekkrant, dat mag vanaf 13. Geen idee of er een wijk in de buurt beschikbaar is.
Zijn er eigenlijk ook andere opties op deze leeftijd?
quote:Op zaterdag 29 november 2025 22:10 schreef FlyingFish het volgende:
Wat stom Ynske. Is zelf (2e hands) aanschaffen nog een optie?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.
Dale Carnegie
Hier bij de Jumbo staat 15 jaar op de site, maar ze nemen ze pas aan als ze 16+ zijn.quote:Op zaterdag 29 november 2025 22:28 schreef Kyara het volgende:
De plaatselijke jumbo hanteert volgens mij 14 jaar. Daar zag ik tenminste een heleboel oud-leerlingen die een klas boven mijn oudste zaten en die werken er ook alweer ruim een half jaar. Ik geloof niet dat mijn oudste (bijna 14) daar al op zit te wachten.
quote:Op zondag 30 november 2025 08:41 schreef Ynske het volgende:
[..]Scootmobiel Twincat II - Scootplaza.nl uw hulpmiddelenwarenhuis - Scootplaza https://share.google/P0MMxKoJrBUA39781SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wellicht kun je iets op deze site vindt?S. 2014
J. 2016
Lief! Die kennen we ja. Een achter elkaar is nodig ivm tuin in kunnen en veiligheid. Plus door niet stadse omgeving is standaard motor niet toereikend. Maar we houden het in de gaten.quote:Op zondag 30 november 2025 10:36 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Scootmobiel Twincat II - Scootplaza.nl uw hulpmiddelenwarenhuis - Scootplaza https://share.google/P0MMxKoJrBUA39781
Wellicht kun je iets op deze site vindt?
Dat gaat vaak zo...quote:Op zondag 30 november 2025 13:57 schreef BE het volgende:
Wij zijn bij de kerstmarkt in Duiven…
Niet zo’n hel als ik verwachtte, maar wel flink druk.
En ‘we hebben niks nodig’ resulteert toch un nog best wat in het karretje. :’)
Het zou ook niet direct mijn eigen keuze geweest zijn, maar de mannen (16 en bijna 18) vinden dit echt heel erg tof. En het is ook zo flauw om maar steeds bij alles te zeggen: ga maar zonder mij.quote:Op zondag 30 november 2025 14:21 schreef oh-oh het volgende:
Ik geloof echt dat ik nog nooit bij zo een kersthel geweest ben
Serieus, dat was echt een ding!quote:
quote:Op zondag 30 november 2025 15:42 schreef oh-oh het volgende:
Ik heb er vier in de kar zitten dus ik val nog op
Das echt zo... ik wilde Cooper ook meenemen maar die blijft nooit in die kar zittenquote:Op zondag 30 november 2025 15:33 schreef BE het volgende:
[..]
Serieus, dat was echt een ding!Door alle lagen van de bevolking heen. Van tijgerprintjes tot ubergay tot RivièraMaison’chique’
Chihuahua’s, jackrussels, shizu’s etc
Hier is de surprise van mijn groep 8-er afquote:Op zondag 30 november 2025 14:25 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Wij zijn druk bezig met de surprises, wil ze dit weekend afhebben want weinig tijd verder, Die van James is inmiddels af, nu die van de oudste nog
quote:Op zondag 30 november 2025 17:06 schreef FlyingFish het volgende:
Heb ik hier ooit eens verteld over het hoofdbord van ons bed? Die kon de draai van de trap niet maken toen we hier kwamen wonen en is tijdelijk even in de woonkamer neergezet.
Vandaag was de dag dat we hem eindelijk naar boven hebben getakeld! Na 8,5 jaar in de woonkamer te hebben gestaanik had wat touwen geleend en die moesten morgen terug, dus man kreeg de keuze, vandaag gaan we het doen of hij moest het hoofdbord naar de stort brengen.
Oh zeker, net zo illuster als de brandgang van exode. Je hebt zelfs eens een foto gepost omdat ik het niet kon visualiserenquote:Op zondag 30 november 2025 17:06 schreef FlyingFish het volgende:
Heb ik hier ooit eens verteld over het hoofdbord van ons bed? Die kon de draai van de trap niet maken toen we hier kwamen wonen en is tijdelijk even in de woonkamer neergezet.
Vandaag was de dag dat we hem eindelijk naar boven hebben getakeld! Na 8,5 jaar in de woonkamer te hebben gestaanik had wat touwen geleend en die moesten morgen terug, dus man kreeg de keuze, vandaag gaan we het doen of hij moest het hoofdbord naar de stort brengen.
De kleding was gelukkig al een paar jaar wegquote:Op zondag 30 november 2025 19:10 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Oh zeker, net zo illuster als de brandgang van exode. Je hebt zelfs eens een foto gepost omdat ik het niet kon visualiserenwaar waar bewaar je niet de kleren
Hier mogen ze met 13 bij de jumbo werken, door de week 2 uur en in het weekend 5 uur volgens mij.quote:Op zaterdag 29 november 2025 22:10 schreef FlyingFish het volgende:
Wat stom Ynske. Is zelf (2e hands) aanschaffen nog een optie?
In een winkel mag je vrijwel niets als 13 jarige. 2 uurtjes op een zaterdag wat chips vullen, maar meer ook niet. Vrijwel geen supermarkt neemt ze aan (en moet je als ouder ook niet willen. Ze krijgen 2 euro per uur oid en zullen vrijwel niet met leeftijdsgenoten werken en krijgen alsnog andere klussen omdat de 17-jarige vulploegleider niets van de beperkingen/regels weet of denkt “dit kan ook best even”). Kranten/folders is de enige optie denk ik. Maar ook daarbij zijn de opbrengsten niet zo groot meer omdat veel mensen die dingen niet meer willen ontvangen, terwijl de wijken net zo groot zijn gebleven. Dus per folder ben je langer bezig, terwijl je opbrengst per folder is, ongeacht de tijd tussen twee adressen. Ik had vroeger de zwarte Madonna in Den Haag in mijn wijk. In de vijf minuten dat ik daarmee bezig was verdiende ik meer dan in de 1,5 uur van de rest van mijn wijk
Maar als 13 of 14 jarige mag je op schooldagen sowieso niet werken. Dus dan blijft het bij een weekenddag. En ik kan je uit ervaring ook vertellen dat 90% van de supermarkten zich niet aan de wettelijke voorwaarden houdt. Kinderen worden bijna aan de lopende band genaaid, zowel qua overwerk (wat zeer vaak idd niet uitbetaald wordt, ze moeten vaak voor de start van de shift al aanwezig zijn, eindtijden worden regelmatig afgerond maar altijd op een ongunstige manier en ziekmeldingen worden niet als ziekmeldingen geregistreerd) en absurde werkdruk soms. Want ondanks het geld dat je verdient, moet je net zo hard werken als een 25-jarige die 4x zoveel verdient per uur, en de vulnorm ligt soms echt onhaalbaar hoog. Supermarkten zijn echt slechte werkgevers, vooral voor jongeren. Mijn kinderen mogen daar iig niet werken tot ze minstens 15 zijn èn goed voor zichzelf op durven komen tegenover een leidinggevende. En dat zeg ik met tig jaar supermarktervaring op verschillende niveau’s en afdelingen.quote:Op zondag 30 november 2025 23:29 schreef hilliebillie het volgende:
[..]
Hier mogen ze met 13 bij de jumbo werken, door de week 2 uur en in het weekend 5 uur volgens mij.
En krijgen betaald voor een 15 jarige. Iets rond de 6 euro per uur. Dus echt niet slecht. En ze mogen ook meer vullen als alleen chips. Volgens mij (bijna) alles va het ‘houdbare’ spul. Al heeft hij ook wel eens bij de groenten gestaan.
Ook werken er best veel leeftijdsgenootjes, dus hij vind het echt super gezellig om te doen (en gaat tegenwoordig regelmatig op zaterdag met een groepje vulploegvrienden bij iemand thuis zitten na het werk (om beurten bij iemand anders).
Dus ik denk dat het per winkel verschilt wellicht, of je moet er zelf wat van maken?
Vriendje van de oudste werkt hier bij de plus. Volgens mij met (ongeveer) hetzelfde salaris. Geen idee hoe de sfeer daar is. Maar als zoon en dat vriendje samen zijn is het een grote humoristische supermarktoorlog![]()
![]()
@:ynske wat klote dat het weer is afgewezen
Dat is een paar jaar geleden aangepast vrijwel overal dacht ik, sinds in de meeste gemeente je een ‘ja’ sticker moet hebben voor folders. Ik heb ook een persoonlijk pakket tegenwoordig, scheelt veel extra afval.quote:Op maandag 1 december 2025 16:36 schreef Troel het volgende:
Is het overal hetzelfde? Jongste moest ineens bij elk adres een eigen pakketje gaan brengen en dat was echt niet leuk ten opzichte van letten op een sticker ja of nee.
Dan denk ik dat zoon gelukt heeft. Overuren worden gewoon uitbetaald. En hij zal vast wel eens hard moeten werken (maar daar is hij niet vies van, m’n jongste zie ik dat ook nog niet doen hoor).quote:Op maandag 1 december 2025 12:57 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Maar als 13 of 14 jarige mag je op schooldagen sowieso niet werken. Dus dan blijft het bij een weekenddag. En ik kan je uit ervaring ook vertellen dat 90% van de supermarkten zich niet aan de wettelijke voorwaarden houdt. Kinderen worden bijna aan de lopende band genaaid, zowel qua overwerk (wat zeer vaak idd niet uitbetaald wordt, ze moeten vaak voor de start van de shift al aanwezig zijn, eindtijden worden regelmatig afgerond maar altijd op een ongunstige manier en ziekmeldingen worden niet als ziekmeldingen geregistreerd) en absurde werkdruk soms. Want ondanks het geld dat je verdient, moet je net zo hard werken als een 25-jarige die 4x zoveel verdient per uur, en de vulnorm ligt soms echt onhaalbaar hoog. Supermarkten zijn echt slechte werkgevers, vooral voor jongeren. Mijn kinderen mogen daar iig niet werken tot ze minstens 15 zijn èn goed voor zichzelf op durven komen tegenover een leidinggevende. En dat zeg ik met tig jaar supermarktervaring op verschillende niveau’s en afdelingen.
Maar in mijn winkel worden ze vanwege al die aanvullende regels met 13/14 jarigen, en omdat je (begrijpelijk) niet goed op ze kunt rekenen, vrijwel nooit aangenomen. Alleen als ze via via binnenkomen hebben ze een kans.
Ja daar staat inderdaad licht industrieel werk niet mag op een schooldag. Maar kan me niet herinneren dat ik dat destijds gezien had.quote:Op maandag 1 december 2025 21:09 schreef Mushanga71 het volgende:
Hillie:
https://www.rijksoverheid(...)ur-werken-13-14-jaar
Kan heel goed hoor, de regels veranderen steeds. Das ook de reden dat ik echt alleen 16+ aanneemquote:Op maandag 1 december 2025 22:23 schreef hilliebillie het volgende:
[..]
Ja daar staat inderdaad licht industrieel werk niet mag op een schooldag. Maar kan me niet herinneren dat ik dat destijds gezien had.
Dat klinkt verdrietig voor je kinderen vooral, dat hun mama’s zo weinig tijd voor ze hebben.quote:Op dinsdag 2 december 2025 08:51 schreef Halcon het volgende:
Nou...
Moeder van mijn zoontje kijkt amper nog naar hem om. Ze haalt hem eigenlijk nooit meer op bij de kleuterschool, uitgezonderd soms een vrijdag per twee weken. Als ze hem dan niet ophaalt, appt ze zaterdag dat ze hem bij mij op wil komen halen en dan heeft ze hem tot maandagochtend.
Moeder van m'n oudste twee kinderen heeft het blijkbaar ook te druk. Die heeft ze nog één lang weekend per maand.
De rest van de tijd zijn ze alle drie hier.
Ik betaal onze jongste oppas (13 toen ze begon) 5 euro per uur. De andere van 16 krijgt 6 euro per uur maar die moet vaak ook wat meer doen met de kinderen en laat de hond uit.quote:Op dinsdag 2 december 2025 08:49 schreef hilliebillie het volgende:
De jongste (12) kreeg as we speek een aanbod om op te komen passen, met specifiek de vraag wat ze verdiend per uur.
Ik vind dat lastig inschatten dus heb haar laten vragen wat ze willen geven 😅
De andere keren (bij iemand anders) kreeg ze gewoon wat mee. Volgens mij kwam dat neer op 2 euro per uur.
Als ik google zie ik dat het voor onervaren jonge oppassers ligt tussen de 4 en 6 euro per uur. Lijkt me best veel of niet?
Ze moet even spelen met de kinderen, ze in bed leggen en verder kan ze gewoon tv kijken.
Ja, dat is het ook wel. Kleinste snapt er nog niet veel van, maar de oudste twee vertellen er wel over.quote:Op dinsdag 2 december 2025 09:02 schreef hilliebillie het volgende:
[..]
Dat klinkt verdrietig voor je kinderen vooral, dat hun mama’s zo weinig tijd voor ze hebben.
Weet niet of er wel afspraken zijn verder? Maar in het geval van je jongste klinkt het ook wel heel ad hoc wanneer ze hem gaat halen of wil zien ipv dat het is vastgelegd en dat ze vast momenten heeft?
Lijkt me lastig
Ik snap er ook niet veel van. Ik weet hoe het voelt als je kinderen om wat voor reden dan ook (even) te veel zijn, maar daar kunnen zij ook niks aan doen dus ik zou er alles aan doen/ doe er dan alles aan hen niet dat gevoel te geven. Vind het moeilijk me voor te stellen dat je je kind, zeker zo'n jonkie, het dan maar laat opsoppen.quote:Op dinsdag 2 december 2025 09:43 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ja, dat is het ook wel. Kleinste snapt er nog niet veel van, maar de oudste twee vertellen er wel over.
Er zijn afspraken, maar die komt ze niet na. Op 'n dag dat zij 'm moet halen, moet ik dus wel stand-by staan. Ze heeft één weekend in de twee weken.
Ja, ik snap ook wel dat het soms even teveel is. Maar dan kan iemand dat aangeven en een periode afspreken dat het even anders wordt verdeeld allemaal. Dat is niet gebeurd. Beetje bij beetje is het richting de huidige situatie geschoven. Eerst steeds vaker een vraag of ik 'm op wilde halen bij haar, daarna of ik 'm op wilde halen bij de kleuterschool en daarna vaak niet eens meer 'n bericht. Communicatie is nooit haar sterkste kant geweest.quote:Op dinsdag 2 december 2025 09:49 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik snap er ook niet veel van. Ik weet hoe het voelt als je kinderen om wat voor reden dan ook (even) te veel zijn, maar daar kunnen zij ook niks aan doen dus ik zou er alles aan doen/ doe er dan alles aan hen niet dat gevoel te geven. Vind het moeilijk me voor te stellen dat je je kind, zeker zo'n jonkie, het dan maar laat opsoppen.
Mooi voor je kinderen dat jij er wel bent, daar gaan ze de rest van hun leven iets aan hebben.
Dan lijkt 4 euro ook wel mee te vallen inderdaad.quote:Op dinsdag 2 december 2025 09:42 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Ik betaal onze jongste oppas (13 toen ze begon) 5 euro per uur. De andere van 16 krijgt 6 euro per uur maar die moet vaak ook wat meer doen met de kinderen en laat de hond uit.
Mja, wat ik er van begrepen heb, moet iemand het dan wel heel bont maken. Of het kind moet mishandeld worden (dat gebeurt fysiek in elk geval niet) Het kind zo opeens opgeven is wel geestelijke mishandeling, vind ik, maar geen rechter zal dan de voogdij intrekken.quote:Op dinsdag 2 december 2025 18:09 schreef FlyingFish het volgende:
Wat een vervelende situatie Halcon. En ook praktisch gezien erg lastig lijkt me, als je nergens van op aan kunt. Heeft het nut om voor volledige voogdij proberen te gaan tot ze laat zien zich wel aan afspraken te kunnen houden?
Wat een geluk dat hij jou heeft en dat jij een betrokken vader bent.quote:Op woensdag 3 december 2025 09:00 schreef Halcon het volgende:
[..]
Mja, wat ik er van begrepen heb, moet iemand het dan wel heel bont maken. Of het kind moet mishandeld worden (dat gebeurt fysiek in elk geval niet) Het kind zo opeens opgeven is wel geestelijke mishandeling, vind ik, maar geen rechter zal dan de voogdij intrekken.
Of het kind moet geblokkeerd komen zitten tussen twee bekvechtende ouders die elkaar dwars willen zitten. Dus bijvoorbeeld je kunt geen paspoort meer aanvragen, geen school meer kiezen, etc, omdat je het nergens over eens wordt. Dat is ook niet het geval. Ze is het overal mee eens, eigenlijk.
Voornamelijk binnen de uren en hangt af van wat voor werk het isquote:Op zaterdag 29 november 2025 20:05 schreef Schanu het volgende:
[..]
Vanaf 13 jaar mag dat al wettelijkzolang het maar heel licht werk is.
Ik werkte op mijn 12e in een kwekerij. Toen ik 15 was stond ik illegaal pannekoeken te bakken in een restaurant in Giethoorn en toen ik 17 was draaide ik nachtdiensten in een snackbar. Goeie oude tijd
Ik heb een periode gehad dat ik ook steeds licht in mijn hoofd was en draaierig, ik heb de indruk dat het overbelasting was. Heeft ook best een tijdje geduurd voordat het minder werd en soms is het er ineens weer, maar veel minder frequent dan toen. Geen idee of dat bij jou ook mee kan spelen.quote:Op woensdag 3 december 2025 10:20 schreef exode het volgende:
Je klinkt als een betrokken vader Halcon, de situatie is vervelend, vooral voor de kinderen maar op jou kunnen ze bouwen. Dat is zoveel waard![]()
Hier een zieke B thuis, kwam gisteren eerder naar huis, spierwit, misselijk etc. Hij eindigde de dag ook met koorts. Hij heeft nu geen koorts maar hij is duidelijk niet lekker.
Ik heb een vermoeden dat hij morgen ook thuis is en hopelijk vrijdag naar school kan voor de surpises.
Zelf ben ik ook echt niet lekker, klaar met die snot![]()
En ik ben nu continue licht in mijn hoofd en word op de gekste momenten duizelig. Zo heftig nog nooit meegemaakt. Zelfs in de supermarkt voel ik me wankel. Ik hoop dat het met dit nare verkoudheidsvirus te maken heeft. Dat het verdwijnt zodra de snot ook weg is.
Mijn ziek zijn begon 1,5 jaar geleden met enorme duizeligheid. Ik heb daarna ook meerdere 'aanvallen' gehad, ook verloofde had dat in haar burnout.quote:Op woensdag 3 december 2025 11:05 schreef Nijna het volgende:
[..]
Ik heb een periode gehad dat ik ook steeds licht in mijn hoofd was en draaierig, ik heb de indruk dat het overbelasting was. Heeft ook best een tijdje geduurd voordat het minder werd en soms is het er ineens weer, maar veel minder frequent dan toen. Geen idee of dat bij jou ook mee kan spelen.
Maar als je er zoveel hinder van hebt, dan de huisarts bellen en even overleggen?
Beterschap ook voor B.
Ik hoop dat het met de snot verdwijnt!quote:Op woensdag 3 december 2025 11:20 schreef exode het volgende:
[..]
Mijn ziek zijn begon 1,5 jaar geleden met enorme duizeligheid. Ik heb daarna ook meerdere 'aanvallen' gehad, ook verloofde had dat in haar burnout.
Maar dit voelt anders,het zit meer voor in mijn hoofd.
Mijn hoofd voelt als een wobblyhead, zelf mijn nek al gemasseerd maar geen verbetering, ik voel ook geen knopen op de bekende plekken. Ik had een afspraak bij de fysio staan maar dankzij die hoest, heb ik die afgebeld. Ik denk niet dat hij erop zat te wachten om ondergehoest te worden door mij.
Ik weet dat een verkoudheidsvirus dit ook kan veroorzaken en het begon met de snot en de nare hoest. Ik wacht even af of het wegtrekt met het virus.
Juul was helemaal van slag vanochtend omdat B in zijn bed lag. Ze wilde ook echt niet naar school maar bij hem blijvenEcht ze kunnen ruziemaken als de beste maar als het erop aankomt
![]()
![]()
Wat spannend allemaal!! Veel succesquote:Op woensdag 3 december 2025 11:52 schreef oh-oh het volgende:
Beterschap daar exode!
Morgen komt de da aan huis om alle honden reisklaar te maken.
Dinsdag komt de koper met een definitief bod op mijn huis.
This shit is going down!
Whoah daar gaat de trein ineens!quote:Op woensdag 3 december 2025 11:52 schreef oh-oh het volgende:
Beterschap daar exode!
This shit is going down!
Het huis dat ik op het oog heb staat al heel lang te koop dus daar maak ik me niet zo druk om.quote:Op woensdag 3 december 2025 12:11 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Whoah daar gaat de trein ineens!En hoe gaat het met het huis in Hongarije? Is daar al een knoop doorgehakt?
Ik heb het tijdens sporten, houdt ook maar niet op.quote:Op woensdag 3 december 2025 11:05 schreef Nijna het volgende:
[..]
Ik heb een periode gehad dat ik ook steeds licht in mijn hoofd was en draaierig, ik heb de indruk dat het overbelasting was.
Wanneer is je plan om te gaan? Gaat vlot zo ineens!quote:Op woensdag 3 december 2025 11:52 schreef oh-oh het volgende:
Beterschap daar exode!
This shit is going down!
Meteen of na langere inspanning?quote:Op woensdag 3 december 2025 12:54 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik heb het tijdens sporten, houdt ook maar niet op.
Meestal vrij snel. Trekt weg als ik even adem, en dan opnieuw etc etc.quote:Op woensdag 3 december 2025 13:34 schreef exode het volgende:
[..]
Meteen of na langere inspanning?
Toen ik nog met een PT trainde had ik het vaak aan het einde van de training. Sportdrank hielp dan meestal erg goed.
ASAP natuurlijk!quote:Op woensdag 3 december 2025 13:05 schreef Nijna het volgende:
[..]
Wanneer is je plan om te gaan? Gaat vlot zo ineens!
Spannend, succes![]()
![]()
@:Vanyel, dat is ook vervelend. Heb ik soms tijdens de hardlooptraining, als we intensief trainen en dan stukjes wandelen tussendoor. Gelukkig niet altijd.
Nou niet binnen een seconde, maar wij hebben hier Hello Kitty gehad, daarna kwam My Little Pony en daarna Pokemon. Pokemon is nog steeds in trek (18 jaar), we zeggen hier thuis altijd dat ze pokemon-autisme heeft, is net zo'n wandelende encyclopedie...quote:Op donderdag 4 december 2025 11:31 schreef Schanu het volgende:
Oh ja en herkennen jullie dat interesses binnen een seconde kunnen bijdraaien?
De 9 jarige kreeg een Grinch onesie die zo zacht is dat ze er in wil wonen. En nu is ze dus into de Grinch. Dat is bij haar dan ook meteen écht into iets zijn zeg maar. Verkondigde ze gisteren dat ze de Grinch nu leuker vindt dan capibaras (ook zo'n passie) leuk schat, maar die memo heeft sinterklaas niet op tijd ontvangen
Dus ik heb vandaag nog maar een extra spoed cadeautje gehaald bij de Action; de meest lelijke grinch knuffel die er bestaat
Ze zijn zooooooooo schattigquote:Op donderdag 4 december 2025 18:27 schreef TolstoiFan het volgende:
Wat is dat met die capibara's? Bij Simon in de klas is dat ook een heel ding....
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |