abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219313576
...en weer open
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_219313596
Sneeuw. }:| :{w
pi_219313676
Ik probeerde een plaatje toe te voegen aan de OP. Maar imgur op de mobiel wil niet meewerken. Ik krijg steeds alleen de direct links, ik kan de .jpg link nergens vinden }:|. Morgen op de laptop misschien meer geluk.

Slaap lekker :W.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_219316330
Gisteravond ging de bel. Moest ik eerst de schoen van J aan de kant zetten :') en toen ik opendeed stond daar een sushi bezorger. :9
Was helaas voor de buren.
pi_219316984
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 november 2025 12:07 schreef Hupje het volgende:
Gisteravond ging de bel. Moest ik eerst de schoen van J aan de kant zetten :') en toen ik opendeed stond daar een sushi bezorger. :9
Was helaas voor de buren.
Wilde J geen sushi in zijn schoen?

Vandaag hebben we de resten van mijn vaders snor afgeschoren.. door de chemo was er amper iets over maar toch... ik heb mijn vader nog nooit zonder snor gezien.. hij heeft hem ook al sinds z'n 16e zegt ie zelf dus hij had er ook moeite mee.. maar goed als het dan maar voor het goede doel is... 4 dec de scan en dan 9 december de alleszeggende uitslag...
S. 2014
J. 2016
pi_219320339
Kennen jullie die mop van de gene die met werk ging schaatsen.

Nou die vertelde dus trots dat ze haar schaatsen bij zich had. Aangekomen op de ijsbaan dacht ik al huh dit zijn mijn beschermers niet. Keek ik verder dit merk heb ik niet. Waren het de schaatsen van mijn dochter 3 maten te klein. Dus daar maar schaatsen gehuurd na amper een kwart rondje voelde ik al auw. Aan de binnenkant van mijn voet een stuk ontveld. Was dus snel klaar met schaatsen.
pi_219320347
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 november 2025 14:18 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Vandaag hebben we de resten van mijn vaders snor afgeschoren.. door de chemo was er amper iets over maar toch... ik heb mijn vader nog nooit zonder snor gezien.. hij heeft hem ook al sinds z'n 16e zegt ie zelf dus hij had er ook moeite mee.. maar goed als het dan maar voor het goede doel is... 4 dec de scan en dan 9 december de alleszeggende uitslag...
Dat is voor je vader pijnlijk maar ook voor jou om te doen.
pi_219320690
quote:

[..]

Ik kan me dat zo voorstellen. Mijn vader heeft altijd een baard en snor gehad. Voor zijn 50e verjaardag werd die afgeschoren (met toestemming). Dat zag er zo raar uit… Iedereen was blij toen het weer aangegroeid was. En dat was nog vrijwillig en vanwege een leuke reden… sterkte!
pi_219321035
quote:

[..]
Ingewikkeld is dat.

Mijn toen 10jarige riep in de aanloop naar mijn chemo's een hele tijd dat hij mijn haar wilde millimeteren voor de eerste, maar toen puntje bij paaltje kwam moest ie er vooral van huilen en heeft Mrs V het gedaan.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_219321065
Zoo, net thuis van mn dochter en haar gezinnetje O+ Krijg ik kleinzoon en beeb donderdag te logeren. Geen idee hoe dat werkt, een peuter en een beeb. Denk ik niet dat ik die nacht veel slaap :+

GM :*
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_219321390
Oh gm, blijft naar zoiets :*

Vanyel, ik Kanne voorstellen dat hij dat in eerste instantie wilde doen, maar dat het uiteindelijk voor hem ook heel verdrietig was

Oei f_r te kleine schaatsen is niet fijn. Huurschaatsen ook niet zo te horen!

Wij hadden vrijdag ook een uitdagend uitje met het werk. In de middag activiteit gehad op locatie 1 en toen door naar locatie 2 voor het avondprogramma en eten.. stond er brandweer en ambulance voor de deur. CO2 in de locatie. (Gelukkig geen gewonden gevallen). Dus ons uitje werd (logischerwijs) afgezegd. Stonden we dan met 27 man. Zie dan zo last minute nog maar te schakelen.. (uiteindelijk een all you can eat/wok restaurant geworden. Geen activiteit meer dus, maar wel eten. (Konden ook nog terecht bij een bowling, maar daar konden we dan niet eten. Maar goed, eten is toch wel een lichte noodzaak ;) )
Alsnog een gezellige avond gehad.. maar was even een uitdaging 8-)
pi_219323299
Sneeuw!
2 hele blij kinderen buiten :)
pi_219323428
Hier ook sneeuw!
Maar vanuit het raam leek het meer dan het is. Dus ik heb de slee voor niets van zolder gehaald.

Wel onhandig voor de intocht van Sinterklaas die we vandaag organiseren in ons dorp. :D
pi_219323441
Ook hier wat sneeuw. Dus nu op de loopband i.p.v. buiten -O-
  FOK!fotograaf zondag 23 november 2025 @ 09:30:41 #15
148247 taxibabe
pi_219323506
Hier 10 sneeuwvlokjes zien vallen ..
pi_219323948
2 zeiknatte kinderen na 2 uur naar binnen gehaald. Rode wangen en een glimlach van oor tot oor. Er lag vooral sneeuw op auto's etc. Dus alle auto's in de straat (van de mensen die we kennen) zijn sneeuwloos en het ligt in onze tuin. Normaal gesproken schrijven we bij de buren 'Ajax' op hun auto maar dat leek me nu niet echt een goede. :{

Gesprek bij de bedrijfsarts ging goed, na de Kerstvakantie, ga ik starten met 2x2 uur, afgebakend werk oftewel therapeutisch. Niet mijn eigen werk en zeker niet mijn mail openen. Maar alleen als het lukt tegen die tijd, anders duurt het gewoon wat langer.
Komende vrijdag gesprek met mijn manager om dit in duidelijke afspraken om te zetten.

Maar, ik merk dat ik meer energie heb, dat ik weer geniet. Gisteren met Juul naar de voetbalwedstrijd van B geweest (veeeel beter dan vorige week 3-3 tegen een hoger team dus echt top gedaan) en daarna kwamen mijn zus, moeder een neefje van 22 op bezoek. Dat was gewoon leuk ipv vermoeiend.

Ik ben mijn sociale leven beetje bij beetje aan het oppakken en dat voelt toch fijn. Ik heb meerdere afspraken staan met vrienden en dat is *O*
pi_219323949
En een aparte post voor een dikke knuffel GM, dat klinkt heel lastig en verdrietig. :*
pi_219325058
Hier geen sneeuw *O* maar geen idee of het al gesmolten is want deed net pas de gordijnen open. Was ik al om 7.15 wakker, na een paar uurtjes slaap, dus geprobeerd om verder te pitten. Nou, das dus gelukt 8-)

Fijn dat het uitje niet helemaal in het water is gevallen, Hillie :)

Exode, gaat gelukkig de goede kant op bij jou. Zeker als je weer kunt uitkijken naar afspraken met vrienden :Y
If they say
pi_219325135
GM :* wat een moeilijk moment. Sterkte!

Exode, wat fijn dat je weer meer energie hebt. Hoe kijk je zelf aan tegen het na de kerstvakantie re-integreren? Dat lijkt me ook best spannend. Zo te lezen wel fijne contacten met de bedrijfsarts.

Dat was zeker even schakelen Hillie. Fijn dat jullie nog wat hebben gevonden en een leuke avond hebben gehad.

Hier ook amper sneeuw. Vanochtend een beetje maar dat is nu allemaal weg.
pi_219325533
Ik voel me goed om weer wat op te pakken Kyara, alleen mijn eigen werk niet. Daar zit veel druk op en dat is niet half of in dit geval voor 10% te doen.

En ik ga volledig vanuit thuis reintegreren, dat is ook erg prettig. De bedrijfsarts staat er ook heel duidelijk in. Dit kost tijd en liever wat langer rust en herstel dan te snel te veel willen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_219325672
quote:
0s.gif Op zondag 23 november 2025 13:28 schreef exode het volgende:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Om wat voor hulp gaat dat dan, die jullie missen?
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_219325892
SPOILER
En bewust in een spoiler want werkgedoe is eigenlijk best ver van mijn bed nu. Ik schrijf wel alles op en neem het mee voor als ik het een goed moment vind om voor te leggen bij HR en/of mijn manager.
  zondag 23 november 2025 @ 14:15:20 #23
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_219326016
Heftig dat de mogelijkheden er zijn en ze niks doen.
Mijn manager moet me van de bedrijfs arts tot half dec even met rust laten, die appte me elke dag, alleen om te vragen hoe het gaat O+
Ik heb half dec een online gesprek met een psych via de bedrijfsarts en vandaar kijken we weer verder.

Geen sneeuw hier, op dit moment een paar druppels regen.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_219331560
Exode, fijn dat je sociale leven weer ‘sociaal’ is ipv vermoeiend.

Wel jammer dat het vanuit je werkgever op je werk niet lekker loopt. Ik kan me goed voorstellen dat dat er voor gezorgd heeft dat je alles wel makkelijker los kan laten!

Oh-oh en bij jou dus eigenlijk te veel, fijn dat dat nu ook wat minder is, geeft toch een bepaalde druk of zo als er elke dag gevraagd wordt of het al beter gaat.

Hier bij de jongste zojuist haar beugel er uit gehaald!
Tis de moeite waard geweest hoor!!
(Alleen een keer bij de tandarts kijken of ze de witte plekjes wat weg kunnen werken. Want die heeft ze helaas wel, goed poetsen met een beugel blijft toch een uitdaging! :{ )
pi_219332999
Ander gezicht he, zonder beugel @hilliebillie. Het was bij onze jongste ook echt een wereld van verschil O+
Fake it till you make it...
pi_219338810
Bankje met mist plus staking
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
pi_219340354
Exode, wat fijn dat je langzaam voelt dat het de goede kant op gaat! Maar wat frustrerend van je werkgever.. Heel goed dat je voor jezelf kiest en gaat, dat is wat belangrijk is, werk staat op de laatste plaats!

Knuffel voor jou en je vader, GM.

Mijn dip is nog wat verder gedipt.
SPOILER
pi_219340614
@Schanu :* Het is ook veel zo allemaal tegelijk.
pi_219340825
:* Schanu
SPOILER
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  dinsdag 25 november 2025 @ 14:11:53 #30
35189 Troel
scherp en bot
pi_219340839
SPOILER
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_219340996
Eens met bovenstaande. Een paar weken, of langer eruit, is geen overbodige luxe. Ga eens in gesprek met je werk misschien?
pi_219341449
Ik sluit me aan bij bovenstaande adviezen @Schanu
SPOILER
  dinsdag 25 november 2025 @ 15:49:12 #33
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_219341529
Eens! Ik zie mensen zich voor veel minder ziek melden. Dit is niet te doen joh!
pi_219341610
Ik heb een vrij onmisbare functie op mijn werk, op 1 januari vindt er een wijziging plaats met een enorme impact op het bedrijf en de processen en daar moet nog zo veel voor gebeuren dat ziek melden niet eens een optie is als ik zou willen. Sterker nog, alle verzoeken tot vrije dagen rondom kerst en oud & nieuws zijn afgewezen en het wordt tegen die tijd waarschijnlijk overwerken om alles op tijd rond te krijgen, omdat we afhankelijk zijn van softwareleveranciers en andere externe factoren waardoor het meeste werk pas medio tot eind december kan worden opgepakt. Als ik mij nu ziek zou melden, zou ik mij alleen maar nog rotter voelen richting mijn werk dus dat lost voor nu niets op.

Ik ben 4/5 jaar geleden ook langdurig uitgevallen wegens een burnout (bij mijn vorige werkgever), ik weet hoe dat voelt en op mijn werk heb ik dat punt niet bereikt. Toen lukte echt helemaal niets meer, zowel privé als op mijn werk. Nu voelen de momenten dat ik op kantoor kan werken ergens nog als een welkome afwisseling, koptelefoon op en focussen op mijn werk. Het is de combinatie van veel thuiswerken met kind(eren), steeds privé afspraken tussendoor waardoor alle structuur op mijn werk wegvalt en het constante schuldgevoel daarover richting mijn collega's wat ik nu heel moeilijk vind.
pi_219341730
Niemand is onmisbaar.
Ziek is ziek.
Als je zo doorgaat, val je letterlijk om en hebben je gezin, jijzelf en je werk lange tijd niets aan jou.

Wat tegen mij is gezegd, 10tallen keren. En ze hadden allemaal gelijk.

Als ik iets heb geleerd door vele gesprekken, boeken, podcasts en eigen ervaring en van verloofde is dat een burn out vele gedaantes heeft.

Kies voor jezelf voordat je geen keuze meer hebt.
pi_219341831
Ja natuurlijk, vanaf de zijlijn kunnen we allemaal zeggen: Meld je ziek! Maar voor jezelf, als werknemer en de verantwoording die je daarbij voelt, is dat zo’n spagaat waar je niet gauw van opstaat en ons advies kan aannemen.

Maar wat ik zei: Misschien kan je werkgever toch iets voor je betekenen. Iets met je uren, een beetje assistentie? Geen idee wat je doet maar soms heeft het aangeven van je onrust, stress, werkdruk misschien, al effect en kunnen ze met je meedenken.

En ja: iedereen is vervangbaar en als je morgen iets overkomt waardoor je helemaal wegvalt (God Forbid), zullen ze dat ook moeten opvangen.

Moeilijk! Maar denk er minstens even over of er op je werk geen enkele oplossing of mogelijkheid ligt. :)
  dinsdag 25 november 2025 @ 16:44:36 #37
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_219341854
Mooi gezegd Venco. :Y

Ik lees ook in je reactie dat je vooral schuld ervaart richting je werk dat je soms verstek moet laten gaan, maar idd is het misschien goed om te kijken of je daar afspraken over kan maken waardoor je iig dat stukje onrust niet meer hoeft te voelen.
pi_219342160
Schanu, vang je alles van Jewel ‘s middags op, of verdeel je dat met je partner? Werken met een kind thuis is niet productief werken. Is ze vier middagen extra thuis dan lijkt me dat jij er 2 pakt en je partner 2. En wellicht is op andere tijden werken een optie? In het weekend of ‘s avonds? Dan hoef je je niet schuldig te voelen als Jewel er is.

Maar je kan sowieso vrijblijvend met iemand op je werk praten hierover hé? Zij zijn alleen maar blij als je dit op tijd aangeeft zodat ze mee kunnen denken over (kleine) aanpassingen die jou kunnen helpen om te voorkomen dat je echt uitvalt. En als werk jouw rustpunt is (wat ik helemaal kan begrijpen. Mijn soms stressvolle werk was ook mijn rustmoment toen ik met twee onrustige baby’s thuis zat).

En als het tot januari druk is, plan dan nu voor eind die maand alvast wat vrije dagen in, en zorg dat daar thuis in het bijzijn van de kinderen niet over gesproken wordt, zodat zij er niets vanaf weten en dus ook graag thuis willen blijven.
pi_219342171
Op werk zou er ook een vertrouwenspersoon moeten zijn, misschien is dat een optie?
pi_219344294
Sterkte Schanu :*

Herkenbare spagaat helaas. Ook dat al die tig afspraken ook allemaal onder werktijd moeten ;(
pi_219344430
Vrouwlief en ik vangen het beiden op, ik de dinsdag t/m donderdag en vrouwlief de maandag en vrijdag. Vrouwlief werkt zelf op VSO dus is helaas alles behalve flexibel buiten haar parttime dagen om, maar mijn werk dan weer des te flexibeler omdat ik een kantoorbaan heb en thuis kan werken. Daarom vallen alle afspraken doorgaans ook op mijn werkdagen.

Alvast wat vrij plannen voor januari vind ik wel een heel goed plan. Dat ga ik zeker doen. En tot die tijd is minder werken voor mij echt geen optie. Dan nog liever idd werktijden wisselen, wat ik nu ook wel eens doe (langer doorgaan, pauzes doorwerken, eerder beginnen). Noem me eigenwijs ;) maar mijn manager is meteen de directeur en dat gesprek aangaan voelt best kwetsbaar. En ik heb best een hoog verantwoordelijkheidsgevoel. Nu de boel de boel laten lukt mij nu niet. En het vooruitzicht dat het beter wordt, op mijn werk rustiger na december en thuis hopelijk ook ergens in de nabije toekomst, houdt mij voldoende op de been.
pi_219344856
Zou het helpen als je die flexibiliteit voor de komende maand aan banden legt door meer dagen naar kantoor te gaan omdat je daar wel je rust kan vinden?

Het onderwijs is niet heel flexibel maar ook daar geldt dat niemand echt onmisbaar is dus als het echt niet anders kan dan moet het maar zoals het wel kan.
pi_219344871
Enig uitzicht op vakantie of iets kan al een soort rust geven natuurlijk. Dan heb je een soort eindstreep waar je naar uit kan kijken: “Nog even die paar weken”.
Je weet zelf jouw situatie en met elke stappen jij je comfortabel genoeg voelt. :)

En soms helpt het al om er hier even je woorden en gedachten over te laten gaan.
pi_219344887
If they say
  woensdag 26 november 2025 @ 07:20:19 #45
319308 Tink89
To live is to dance
pi_219345612
Schanu, alles is al gezegd, maar weet dat HR of een vertrouwenspersoon ook een optie zijn.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  woensdag 26 november 2025 @ 08:04:59 #46
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_219345784
Ik wil er nog aan toevoegen: Ik lees heel veel loyaliteit van jou uit naar je werkgever maar zou je die loyaliteit terugkrijgen als het er op aankomt?

Ik zou dat meenemen in de overweging of je nu terug kan/moet schakelen.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_219345839
Heel veel goed advies hier weer ^O^

Sinds de zomer had ik geen klanten op dinsdag, dus had ik dinsdag vrij (niet per se vrijwillig dus). Die dagen werden niet super effectief benut. Nou heb ik een nieuwe klant gevonden die mijn diensten kan gebruiken op dinsdag. Dus gisteren was de laatste 'vrije' dinsdag. En ineens kon ik die heel efficiënt gebruiken :')
pi_219346418
Er komt vandaag een vriendin lunchen :) Nou was het even een uitdaging want ze eet geen brood, is vegan en mag geen zout.
Maar ik ga een rode linzensoep maken met zoutloze bouillon. Ik maak in de herfst en winter vaak soep maar zoutloos nog nooit. Ik gooi nooit ergens zout in maar een bouillon zonder zout is nieuw voor mij. Ik gooi er wel veel peper, gember en tijm in, hoppa. Nu al honger :P

Ik hoop op meer rust voor je Shanu en spui vooral hier, lief zoals iedereen meedenkt en schrijft.

Deze week is het Sint overload voor Juul. Op dinsdag mogen B en Juul thuis schoen zetten, ze mochten gisteren ook op school schoen zetten, vanmiddag mag ze bij de Kunstacademie schoen zetten en vrijdag is het Sinterklaas viering bij de Scouting.
Ze blijft verrassend vrolijk en slaapt goed. Sterker nog ze zit veel beter in haar vel dan alle afgelopen weken bij elkaar.
pi_219346495
En aangezien dit altijd een goede vraagbaak is....
Een shoefresh, is dat wat? B heeft stinkende schoenen maar nu vooral steeds natte voetbalschoenen. Hij heeft wel leren voetbalschoene dus ik begreep al dat de shoefresh dan op de laagste temperatuut moet.
Helpt het echt tegen die heerlijke geur? 8-)
pi_219346526
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2025 09:57 schreef exode het volgende:
Een shoefresh, is dat wat? B heeft stinkende schoenen maar nu vooral steeds natte voetbalschoenen. Hij heeft wel leren voetbalschoene dus ik begreep al dat de shoefresh dan op de laagste temperatuut moet.
Shoefresh was mij te duur, Loveli shoe deo helpt hier ook prima!
https://loveli.care/produ(...)c4KXLVBoCBRMQAvD_BwE

Edit; tegen zweetvoeten/geur dus, met natte schoenen heb je er niet zoveel aan :+
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_219346543
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2025 10:04 schreef PoesInDoos het volgende:

[..]
Shoefresh was mij te duur, Loveli shoe deo helpt hier ook prima!
https://loveli.care/produ(...)c4KXLVBoCBRMQAvD_BwE

Edit; tegen zweetvoeten/geur dus, met natte schoenen heb je er niet zoveel aan :+
Wij hebben de shoe-fresh ripoff van de decathlon. Werkt prima bij natte hockeyschoenen. Geur valt mee, maar daar heeft ie wel een stand voor.
pi_219346613
Respect dat je met zulke beperkingen uitgebreid gaat koken Exode. Ik zou toch geneigd zijn om te zeggen “neem wat lekkers voor jezelf mee”. Ik vind Vegan al lastig soms, maar ook nog eens geen zout maakt het wel heel erg lastig. Maar wel gezellig dat ze komt!

Wij hebben een nep shoefresh die veel compacter (en goedkoper) is, maar nog niet gebruikt. Was vorig jaar niet nodig nadat we hem gekocht hadden, dus ik moet nog even zoeken waar hij gebleven is.
pi_219346801
quote:
Het helpt wel wat vind ik, het werkt het beste als je het vanaf het begin gebruikt zeg maar.
Wij gebruiken het ding niet zoveel meer (hij stond in de weg en dus nu in de kast), ik doe voor de jongste met enige regelmaat frisse nieuwe anti geur zooltjes in de gewone schoenen.
Als we natte schoenen hebben dan trek ik het ding uit de kast en zet ik de schoenen erop, dan zijn ze wel sneller droog.
Wij hebben nog een oud model, hij is een keer teruggeweest omdat hij het niet goed meer deed. Dat hebben ze gerepareerd :)
  woensdag 26 november 2025 @ 11:00:50 #54
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_219346921
Shoefresh fan hier!
O. traint natuurlijk vrijwel dagelijks (buiten, in weer en wind) en dan is het gewoon heel fijn om die schoenen snel te kunnen drogen. En qua geur scheelt het ook echt wel heb ik de indruk.

Hij staat hier op het plankje bij de voordeur.

(Ik weet even niet meer of ik een echte of een nepper heb. :+ )
pi_219347030
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2025 10:15 schreef FlyingFish het volgende:
Respect dat je met zulke beperkingen uitgebreid gaat koken Exode. Ik zou toch geneigd zijn om te zeggen “neem wat lekkers voor jezelf mee”. Ik vind Vegan al lastig soms, maar ook nog eens geen zout maakt het wel heel erg lastig. Maar wel gezellig dat ze komt!

Wij hebben een nep shoefresh die veel compacter (en goedkoper) is, maar nog niet gebruikt. Was vorig jaar niet nodig nadat we hem gekocht hadden, dus ik moet nog even zoeken waar hij gebleven is.
Nou ja een soepje is niet zo lastig, ik hoefde nu alleen de bouillon aan te passen.

Je wordt sowieso handiger in koken met extra beperkingen. Verloofde geen lactose, een vriendin geen paprika, ui en knoflook, deze vriendin eet al jaren geen varkensvlees (want Moslim) en sinds een paar jaar dus Vegan en ze is geen fan van brood.

Ik ben zelf ook opgevoed met zoutloos eten omdat mijn vader een te hoge bloeddruk had. Ik gooi nergens zout in maar het zit in zoveel producten.

En soep O+

1 keer met een verjaardag van Juul was ik wel echt een beetje geschift. 3 versies van mijn bolognese saus had ik gemaakt en die moet lang opstaan he. Dat doe ik nooit meer in ieder geval.

Dank voor de Shoefresh reacties! Het is met name het natte inderdaad, lere voetbalschoenen mag je niet bij de verwarming drogen. Hij traint op kunstgras maar de wedstrijden zijn steeds op echt gras en dus zijn de schoenen steeds zeiknat.
pi_219347644
Grote shoefresh fan hier ook. Oudste hockeyt ook bijna dagelijks, nu niet meer buiten maar binnen, maar de schoenen gaan dagelijks op het apparaat. Haar elleboogbeschermers ook, die zijn vaak nat van zweet en/of regen en/of waterveld. Jongste bouldert en zijn klimschoenen draagt hij zonder sokken. Die moeten dus ook verplicht op de shoefresh. We hebben nog een oud model, waar 2 paar schoenen op kan.

Ik heb nu voor de keepersspullen van oudste een droogapparaat gekocht via marktplaats. Dan schijnt het met 30 minuten ook droog te zijn. Nu is ze net de zaal in, maar straks in het voorjaar denk ik dat het wel handig is.
*poef* nu is het weg
pi_219347972
quote:
Ja
Hij staat hier buiten, wel droog. Komt de geur ook de hut niet in.
pi_219347985
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2025 13:10 schreef kaatjejannie het volgende:
Ik heb nu voor de keepersspullen van oudste een droogapparaat gekocht via marktplaats. Dan schijnt het met 30 minuten ook droog te zijn
Vertel?
Hier liggen we keepersspullen dus buiten op de vlonder onder een afdak in een open tas, maar ik twijfel of dat helemaal doet wat zou moeten
pi_219348172
quote:
1s.gif Op woensdag 26 november 2025 14:02 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Ja
Hij staat hier buiten, wel droog. Komt de geur ook de hut niet in.
Dat vind ik een goede, ik wil sowieso iets maken voor de laarsen, snowboots en voetbalschoenen buiten naast de achterdeur.
Juul speelt nu ook in de speeltuin en komt dan standaard heel vies thuis, vooral die laarzen/snowboots/schoenen zijn dan echt vreselijk.

SPOILER
De linzensoep was heerlijk O+ En gezellig bijgekletst.
pi_219348474
Is er een tandpasta waar je geen godsgruwelijke, alles vernietigende, droge bakkes en dorst van krijgt?
Merken als Elmex en Prodent, Aquafresh maken mij helemaal gek.

Het is net alsof ik daarna amper speeksel aanmaak en de hele tijd moet drinken. Water helpt amper.
Vlak voor mijn nachtdienst poets ik ook nog mijn tanden maar dit mag ik ‘bekopen’ met een droge mond die pas overgaat tot ik weer wat eet.
En na het eten geeft kauwgom of Smith precies hetzelfde effect met droge mond tot gevolg.
In de nachtdienst drink ik dus al gauw 1,5 liter water.

Super irritant. :(

Dus tips? -O-

Hmm, een topicje in LIF is misschien handiger. :+

[ Bericht 8% gewijzigd door vencodark op 26-11-2025 15:18:43 ]
pi_219348510
quote:
1s.gif Op woensdag 26 november 2025 14:05 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Vertel?
Hier liggen we keepersspullen dus buiten op de vlonder onder een afdak in een open tas, maar ik twijfel of dat helemaal doet wat zou moeten
Het is de rocket dryer. Bij verbunt in de 300 euro geloof ik (vertelde oudste die de catalogus + prijslijst kreeg bij een bestelling) ik had m voor 50. Volgens de vader van een andere keeper was het ideaal.
Ze heeft op de hockeyclub een "open" kluis, maar als het echt doorweekt is helpt dat dus niet. Zeker niet als je sommige dagen 2 keer per dag traint. Ze had een periode dat ze dagen achter elkaar nat spul aan trok. Nu zou ze de broek, body en toque mee kunnen nemen in de avond, en dan de volgende dag weer droog mee kunnen nemen.
*poef* nu is het weg
pi_219349524
Die reclame dwars door het scherm maakt het lezen echt onmogelijk 😠
pi_219349694
quote:
1s.gif Op woensdag 26 november 2025 18:12 schreef amaranta het volgende:
Die reclame dwars door het scherm maakt het lezen echt onmogelijk 😠
FB / FOK! en advertenties. Meld hier problemen... #18

Ik schrik van de screenshots, wat een ellende! :o
pi_219350046
Hier ook shoefresh. Een waar twee paar schoenen tegelijk op kunnen aangezien de kinderen gelijktijdig atletiektraining hebben. Dan kunnen ze daarna direct er op.
En ik sommeer de oudste ook wel eens om z’n werkschoenen er op te zetten (want ontzettend stinkend af en toe).

Wij hebben hem onder het afdak staan nu (in het vorige huis in de garage, maar toen moesten we door de garage om naar binnen te komen).

Maar met atletiekschoenen werkt het goed. Met voetbalschoenen heb ik zelf geen ervaring, maar m’n zus gebruikt die er wel voor. (Wel de enkele versie omdat die ook voor kleinere maten schoenen geschikt zijn en de dubbele blijkbaar niet).

Ik vind het zo grappig, als ik op dinsdag naar het werk ga zie ik bijna altijd de oudste met wat vrienden op een bakje zitten (tegenover de Lidl) en ze zwaaien altijd allemaal, ook als ik sommige vrienden tegenkom als de oudste er niet bij is. Ik vind dat echt leuk, blijkbaar schaamt hij zich niet voor mij ofzo :D
Nou heb ik wel een redelijk opvallende auto en kom ik altijd langs school al ik met de auto weg ga, dus ik val wel op.

Bedenk me nu dat ik dat wellicht al eens eerder hier verteld heb, maar vind het gewoon grappig ;)
  woensdag 26 november 2025 @ 19:25:30 #65
319308 Tink89
To live is to dance
pi_219350108
quote:
1s.gif Op woensdag 26 november 2025 15:13 schreef vencodark het volgende:
Is er een tandpasta waar je geen godsgruwelijke, alles vernietigende, droge bakkes en dorst van krijgt?
Merken als Elmex en Prodent, Aquafresh maken mij helemaal gek.

Het is net alsof ik daarna amper speeksel aanmaak en de hele tijd moet drinken. Water helpt amper.
Vlak voor mijn nachtdienst poets ik ook nog mijn tanden maar dit mag ik ‘bekopen’ met een droge mond die pas overgaat tot ik weer wat eet.
En na het eten geeft kauwgom of Smith precies hetzelfde effect met droge mond tot gevolg.
In de nachtdienst drink ik dus al gauw 1,5 liter water.

Super irritant. :(

Dus tips? -O-

Hmm, een topicje in LIF is misschien handiger. :+
Iets zonder munt, kijk eens bij Holland & barret.

Edit: we hebben ecodenta voor mijn oudste, maar da’s een oude versie met fluoride. De nieuwe van dat merk zijn geloof ik allemaal zonder…

[ Bericht 5% gewijzigd door Tink89 op 26-11-2025 19:32:30 ]
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_219350150
Dat is ook leuk @hilliebillie Vooral omdat er genoeg momenten zijn dat ze zich voor hun ouders generen ;)
pi_219350255
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2025 18:33 schreef PoesInDoos het volgende:

[..]
FB / FOK! en advertenties. Meld hier problemen... #18

Ik schrik van de screenshots, wat een ellende! :o
Ja, niet te doen.
Vooral omdat ze om de 5 seconden verschijnen. Op verschillende plekken.
En ik wil geen abbo
pi_219350270
Leuk hillie, mijn puber doet al moeilijk als ik vraag hoe zn vrienden heten.
pi_219350343
quote:
1s.gif Op woensdag 26 november 2025 19:34 schreef amaranta het volgende:

[..]
Ja, niet te doen.
Vooral omdat ze om de 5 seconden verschijnen. Op verschillende plekken.
En ik wil geen abbo
-Edit- Nu heb je wel een abo :+ https://forum.fok.nl/user/edit_prefs hier nog even de vinkjes aan/uit zetten.

[ Bericht 11% gewijzigd door Armani XL op 27-11-2025 13:01:38 ]
pi_219350716
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2025 19:39 schreef PoesInDoos het volgende:

[..]
-Edit- Nu heb je wel een abo :+ https://forum.fok.nl/user/edit_prefs hier nog even de vinkjes aan/uit zetten.
Wat ben jij lief!

[ Bericht 5% gewijzigd door Armani XL op 27-11-2025 13:02:09 ]
pi_219350724
Thanks @Tink89

Volgende week gaat het nieuwe rooster op werk in.
Kantine sluit 21:30 ipv 3:00. De gehele fabriek, ons klantenbestand, mag van de hoofdbaas nog niets weten.

Ik heb zo’n moeite al 6 weken ofzo mijn mond te houden. :X
pi_219350735
quote:
1s.gif Op woensdag 26 november 2025 20:04 schreef amaranta het volgende:

[..]
Wat ben jij lief!
Kleine moeite, kun je eens ervaren hoe wij rijke tatta's FOK!ken :+
pi_219350763
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2025 20:05 schreef PoesInDoos het volgende:

[..]
Kleine moeite, kun je eens ervaren hoe wij rijke tatta's FOK!ken :+
Nou, echt super super bedankt!
pi_219350778
quote:
1s.gif Op woensdag 26 november 2025 20:07 schreef amaranta het volgende:

[..]
Nou, echt super super bedankt!
You're welcome :*

De friends/foes optie is óók erg fijn, kun je snel posts van je favoriete users terugvinden.
pi_219350911
quote:
1s.gif Op woensdag 26 november 2025 20:04 schreef vencodark het volgende:
Thanks @:Tink89

Kantine sluit 21:30 ipv 3:00. De gehele fabriek, ons klantenbestand, mag van de hoofdbaas nog niets weten.

Oi, dus ineens staan ze voor een voldongen feit?
pi_219350963
Hoe leuk is die Light Safari in Beekse Bergen? Hoe druk is het, zo druk dat je over de koppen kan lopen?

En is iemand wel eens naar de Lumineuze Nachten bij kasteel De Haar geweest? Is dat leuk?

Ik ben alvast aan het nadenken over leuke dingen voor in de Kerstvakantie :)

@Schanu, let goed op jezelf, sterkte met alles!
  woensdag 26 november 2025 @ 20:26:10 #77
176471 oh-oh
pi_219350964
@vencodark paradontax!
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_219351001
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2025 20:26 schreef TolstoiFan het volgende:
Hoe leuk is die Light Safari in Beekse Bergen? Hoe druk is het, zo druk dat je over de koppen kan lopen?

En is iemand wel eens naar de Lumineuze Nachten bij kasteel De Haar geweest? Is dat leuk?

Ik ben alvast aan het nadenken over leuke dingen voor in de Kerstvakantie :)

@:Schanu, let goed op jezelf, sterkte met alles!
Heel leuk! Wij waren er 1 januari en dat was wel echt heul druk. Maar ondanks dat vonden wij de Lightsafari echt heel tof. B en Juul hebben het er nog steeds over.
pi_219351084
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2025 20:20 schreef amaranta het volgende:

[..]
Oi, dus ineens staan ze voor een voldongen feit?
Yup. Als dit voor vrijdag niet bekend wordt, staat men maandag voor een verrassing. Zeker de nachtploeg die natuurlijk 22 of 23 uur begint.
En degene die tot 1 uur werken.

Ik kan daar slecht tegen.
pi_219351086
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2025 20:26 schreef oh-oh het volgende:
@:vencodark paradontax!
Gonna try!
pi_219351116
quote:
1s.gif Op woensdag 26 november 2025 20:37 schreef vencodark het volgende:

[..]
Yup. Als dit voor vrijdag niet bekend wordt, staat men maandag voor een verrassing. Zeker de nachtploeg die natuurlijk 22 of 23 uur begint.

Het voordeel is wel dat je er zelf op dat moment niet bent om het geklaag aan te horen :')
(Ik ben het met je eens, zoiets hoor je op tijd te communiceren aan iedereen)
pi_219351134
quote:

[..]

Slaat natuurlijk nergens op. Zeker als je gewoon rekent op een open kantine.
  woensdag 26 november 2025 @ 20:46:10 #83
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_219351160
quote:

[..]

Dit is echt een wijziging die volgens mij voorgelegd moet worden aan de OR voor advies. Het is een wijziging in een sociale regeling. Wellicht zelfs een wijziging in de personeelsregeling. Ik weet dat dit soort zaken wel aan de orde kwamen toen ik in de OR zat.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_219351208
Wat stom dat het zo geheim wordt gehouden Venco. Zeker als er straks nog wel gewoon ‘s nachts gewerkt moet worden is het absurd dat ze niemand nog op de hoogte hebben gesteld.

[ Bericht 68% gewijzigd door Armani XL op 27-11-2025 13:03:45 ]
pi_219351233
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2025 20:46 schreef livelink het volgende:

[..]
Dit is echt een wijziging die volgens mij voorgelegd moet worden aan de OR voor advies. Het is een wijziging in een sociale regeling. Wellicht zelfs een wijziging in de personeelsregeling. Ik weet dat dit soort zaken wel aan de orde kwamen toen ik in de OR zat.
Tja, wie weet is de OR wel op de hoogte? Maar verder officieel dus ‘niemand’.
Mijn man zei het inderdaad ook al.
En reken maar dat er geklaag komt. Juist een stormvloed! En ik klaag graag mee. :+
Toevallig ben ik volgende week vrij dus de eerste slag klagers maak ik niet mee.

Ik heb echt de neiging iemand in te lichten. Iemand van de OR, in vertrouwen misschien.

Maar ja… straks heb ik een probleem. -O-
  woensdag 26 november 2025 @ 21:16:58 #86
37150 livelink
pi_219351467
quote:
1s.gif Op woensdag 26 november 2025 20:56 schreef vencodark het volgende:

[..]
Tja, wie weet is de OR wel op de hoogte? Maar verder officieel dus ‘niemand’.
Mijn man zei het inderdaad ook al.
En reken maar dat er geklaag komt. Juist een stormvloed! En ik klaag graag mee. :+
Toevallig ben ik volgende week vrij dus de eerste slag klagers maak ik niet mee.

Ik heb echt de neiging iemand in te lichten. Iemand van de OR, in vertrouwen misschien.

Maar ja… straks heb ik een probleem. -O-
Ja, ik zou het niet doen. Jullie zijn extern, neem ik aan?
pi_219351617
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2025 21:16 schreef livelink het volgende:

[..]
Ja, ik zou het niet doen. Jullie zijn extern, neem ik aan?
Ja, ik doe het ook niet hoor. Maar het spookte wel door mijn hoofd. Irrationeel dus.
Omdat je zoiets hebt van: Dit klopt niet.

Maar inderdaad: wij zijn extern. Dat zei mijn leidinggevende ook. Wij worden ook maar ingehuurd en het is niet onze verantwoordelijkheid.
pi_219352214
Lekker geregeld weer, Venco. Succes met :X

Morgen krijg ik kleinzoon en beeb te logeren. Zo maar vast m`n bed in want denk niet dat ik de volgende nacht slaap :+
If they say
pi_219353076
Mijn peuter werd 10 jaar geleden 3! O+
pi_219353084
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2025 20:29 schreef exode het volgende:

[..]
Heel leuk! Wij waren er 1 januari en dat was wel echt heul druk. Maar ondanks dat vonden wij de Lightsafari echt heel tof. B en Juul hebben het er nog steeds over.
Heul druk als in dat je weinig ziet en het echt hutje mutje lopen is? Is het aan te bevelen zoiets ruim van te voren te reserveren?
pi_219353108
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2025 06:48 schreef PoesInDoos het volgende:
Mijn peuter werd 10 jaar geleden 3! O+
Gefeliciteerd met je 13 jarige peuter
pi_219353177
quote:
1s.gif Op woensdag 26 november 2025 20:04 schreef vencodark het volgende:
Thanks @:Tink89

:X bijzondere gang van zaken... wel fijn dat je die eerste week van de nieuwe situatie vrij hebt. Dan mis je hopelijk een hoop geklaag... :*

@Mushanga71 succes met de ukkies :*

@PoesInDoos, gefeliciteerd *O*
pi_219353394
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2025 20:46 schreef livelink het volgende:

[..]
Een wijziging in de arbeidsvoorwaarden is zelfs instemmingsplichtig :Y.

Ik zou het willen aanmoedigen om contact te zoeken met de OR. Ondanks dat je externe inhuur bent. Als de directie dit wél buiten de OR om heeft zitten regelen, is dat een grove schending van de rechten van de medezeggenschap.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_219353436
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2025 06:56 schreef TolstoiFan het volgende:

[..]
Heul druk als in dat je weinig ziet en het echt hutje mutje lopen is? Is het aan te bevelen zoiets ruim van te voren te reserveren?
Het was zo druk dat je op bepaalde plekken file liep, MAAR de sfeer was top en absoluut geen probleem om alles goed te zien.

Bij de eettenten was het alleen echt niet te doen. Heel lang wachten.

Wij gingen dus op 1 januari, ik weet niet of andere dagen minder druk zijn. Reserveren, geen idee, wij sliepen in het Safari resort dan mag je er zo heen.
Het resort kan je trouwens zo bezoeken he, zonder kaartje, kan je veel dieren zien :) Kan je dus combineren met de Light Safari.
pi_219353601
Thanx @Nijna!

Begon al goed. Hoeslaken paste niet, trok de rits-zonder-lipje eraf :') Vogelde ik uit dat het om het hoeslaken voor het reisledikantje was. En dat past niet om een gewoon matrasje, duh :')
Moet dochter er maar één van haar meenemen.

Gefeliciteerd @PoesInDoos! *O*
If they say
pi_219353606
:O ik zit al bijna 1,5 met mijn oudste in het ziekenhuis. Geplande mri's alleen ver van ons huis dus gisteren een hotel in de buurt genomen en vanmorgen met het ov hier naar toe. Nu heb ik alleen het idee dat het weekend is maar morgen moet ik nog werken.
pi_219353616
En ik word ook gek van die advertentie die de hele tijd in beeld schuift. Klik je hem weg komt hij gewoon weer terug.
pi_219354144
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2025 09:21 schreef F_r het volgende:
:O ik zit al bijna 1,5 met mijn oudste in het ziekenhuis. Geplande mri's alleen ver van ons huis dus gisteren een hotel in de buurt genomen en vanmorgen met het ov hier naar toe. Nu heb ik alleen het idee dat het weekend is maar morgen moet ik nog werken.
Sterkte. Wachten kan lang duren in een ziekenhuis... -O-

De advertenties hebben mij al 3 jaar geleden over de streep geholpen om een abo te nemen. Ik werd al gek van die flikkerende hysterische reclamens links en rechts van het scherm. Dit is wel next level irritant. Of zeg maar gerust afschrikwekkend.
Venus in pocketformaat
© loveli
  donderdag 27 november 2025 @ 12:17:27 #99
176471 oh-oh
pi_219354778
Succes FR, en gefeliciteerd PID!
Die ads zijn echt heeeeeel vervelend idd.
Er zit schot in project Hongarije dus het kan zomaar sneller gaan dan ik verwachtte!
( Groucho Marx )
pi_219355189
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2025 09:21 schreef F_r het volgende:
Te wachten of doen ze wel iets zinnigs in die tijd?
pi_219355797
quote:
1s.gif Op donderdag 27 november 2025 13:41 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Te wachten of doen ze wel iets zinnigs in die tijd?
Ze had er 3 dus dat duurt wel even. En tussen 2 en 3 zat bijna een uur dus even de ah opgezocht.
pi_219356256
Die ads zijn het laatste jaar ofzo al niet te doen.
Ik heb de adblocker aangezet, je zou van Fok! wegblijven op die manier. -O-
pi_219356475
Ik klik me dapper door de ads heen... :')

Op dagen als vandaag mis ik een partner waar je even mee kan sparren

SPOILER
S. 2014
J. 2016
pi_219356583
GM
SPOILER
En geen last van ads want abo maar zat laatst incognito en dat was idd niet te doen :N
If they say
  donderdag 27 november 2025 @ 17:18:20 #105
37150 livelink
pi_219356585
quote:
1s.gif Op donderdag 27 november 2025 17:01 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Ik klik me dapper door de ads heen... :')

Op dagen als vandaag mis ik een partner waar je even mee kan sparren

SPOILER
Wat vreemd inderdaad. Hoeft ze dan ook de doorstroomtoets van groep 8 niet te doen? Ik zou ook zeker wat vragen hebben. Hopelijk zijn er hier wat ervaringsdeskundigen.
pi_219356787
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2025 17:18 schreef livelink het volgende:

[..]
Wat vreemd inderdaad. Hoeft ze dan ook de doorstroomtoets van groep 8 niet te doen? Ik zou ook zeker wat vragen hebben. Hopelijk zijn er hier wat ervaringsdeskundigen.
Ik denk dat ze die dan wel moet doen als we die keuze maken.
Zelf vind ze het overigens een prima idee, weet ook al welke school ze wil en wil nog een keer naar de open dag.
S. 2014
J. 2016
pi_219356875
Kan me voorstellen dat je het een lastige overweging vindt @gewoonmezelf87!

SPOILER
pi_219357077
@GM lastige keuze. Ik weet dat het vaker gebeurt in situaties zoals de jouwe, dus als een kind al een jaar gedoubleerd heeft maar dit niet het gewenste effect heeft (gehad), en het uitstroomniveau eigenlijk al duidelijk is. Vaak is dat dan inderdaad praktijkonderwijs of VMBO BB. Een klasgenoot van J ging ook na groep 7 naar praktijkonderwijs (hij was toen ook al bijna 13), en deed dus geen groep 8 (ook geen musical trouwens, hij maakte gewoon groep 7 af met eigen groep). Hij heeft de eindtoets trouwens niet gemaakt, leerlingen kunnen hiervan vrijgesteld worden: https://www.poraad.nl/ond(...)oorstroomtoets-maken

Een kind dat altijd op haar tenen moet lopen cognitief gezien (en dat dus volgens jaar in groep 8 nog een keer), wordt misschien wel veel gelukkiger in een brugklas volgend jaar waar ze met klasgenoten zit die op hetzelfde tempo als zij leren. Jij kent je dochter het beste om dit goed te kunnen inschatten. En wellicht ziet ze het zelf ook zitten na het bezoeken van middelbare scholen.

Edit: ik lees dat ze het zelf wel ziet zitten. Dat klinkt positief. Dan idd nogmaals naar de open dag en evt. meeloopdagen plannen?

[ Bericht 12% gewijzigd door mousemicky op 27-11-2025 18:39:28 ]
pi_219357534
@gewoonmezelf87

SPOILER
pi_219357693
Sorry, even delen.
Kleinzoon kijkt Peppa pig, in het Engels. Peppa valt van haar fiets en er werd gezegd: that is not funny.
Kleinzoon: yes, that was funny! _O-
If they say
pi_219357768
Ik ken ook iemand die versneld is van groep 7 naar het gymnasium. Dat kon op basis van de cito’s, dus zonder doorstroomtoets. Er was wel wat overleg voor nodig tussen de basisschool en de middelbare uiteraard.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_219358246
Bij ons op school is iemand die twee klassen over heeft geslagen nu juist ‘blijven zitten’ in groep 8 omdat hij daar nog niet klaar voor was.

GM, ik zou idd gewoon op praktijkonderwijs gaan kijken en vervolgens haar voorkeur volgen. Ook qua eindmusical enzo zou ik haar vragen wat ze graag wil.
Maar als ze emotioneel nu op haar plek zit zou ik zelf toch een voorkeur hebben op gewoon groep 7 en 8 doen, zodat ze niet als ‘ukkie’ op het vo binnenkomt, maar in ieder geval wat sterker en misschien ook wat zelfverzekerder in haar schoenen staat simpelweg omdat ze een jaar ouder is (en veel kinderen op praktijkonderwijs eerder ook al een jaar over gedaan hebben en dus emotioneel ook verder zijn).
pi_219358811
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2025 20:20 schreef FlyingFish het volgende:
Bij ons op school is iemand die twee klassen over heeft geslagen nu juist ‘blijven zitten’ in groep 8 omdat hij daar nog niet klaar voor was.

GM, ik zou idd gewoon op praktijkonderwijs gaan kijken en vervolgens haar voorkeur volgen. Ook qua eindmusical enzo zou ik haar vragen wat ze graag wil.
Maar als ze emotioneel nu op haar plek zit zou ik zelf toch een voorkeur hebben op gewoon groep 7 en 8 doen, zodat ze niet als ‘ukkie’ op het vo binnenkomt, maar in ieder geval wat sterker en misschien ook wat zelfverzekerder in haar schoenen staat simpelweg omdat ze een jaar ouder is (en veel kinderen op praktijkonderwijs eerder ook al een jaar over gedaan hebben en dus emotioneel ook verder zijn).
Op praktijkonderwijs kun je niet zomaar aanmelden (kijken wel verwacht ik) , daar is een verwijzing van de basisschool voor nodig ;) . Als ik GM goed begreep was het pre-advies VMBO BB, en dat is geen PRO.

Hoe oud is je dochter GM? Al (bijna) 12, of juist een jonge leerling? Als ze al 12 is zou ik me iig over het leeftijd-aspect geen zorgen maken. In de erste paar maanden op de middelbare school gebeurt er zo veel, en zie je veel kinderen gewoon veranderen van basisschoolleerlingen in puber.

Ik weet niet wat ik in GMs situatie zou doen, maar ik denk dat ik mijn kind vooral een fijne schooltijd zou gunnen, met succeservaringen en het gevoel thuis te horen in je klas en mee te kunnen doen. En het klinkt alsof die plek voor GMs dochter op de middelbare school zou zijn, en niet in groep 8.
pi_219358985
Ze heeft inderdaad voorlopig advies vmbo basis. Maar praktijk onderwijs zou ook prima zijn als daar haar plek zou zijn.

Bedankt voor jullie input, we gaan eens kijken hoe het de komende maanden gaat.
S. 2014
J. 2016
pi_219359748
Iemand toevallig naar de musical Frozen geweest met de ziggo priority upgrade? Stelt dat naast het drankje en garderobe nog wat voor en is het dus de moeite waard om eerder te komen? @Vicky heb jij als vaste bezoeker deze upgrade een keer gebruikt?
pi_219360091
:O
If they say
pi_219360106
En toen ging mn inbraakalarm af :X
If they say
  vrijdag 28 november 2025 @ 06:52:36 #118
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_219360215
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 november 2025 03:54 schreef Mushanga71 het volgende:
En toen ging mn inbraakalarm af :X
Want?
Alles oké?
Kleinzoon en beeb ook gelijk wakker zeker
  vrijdag 28 november 2025 @ 06:53:36 #119
37150 livelink
pi_219360216
Oh, ik dacht dat ze kleinzoon en beeb bedoelde met inbraakalarm :@
pi_219360246
Als er iets was gebeurd hadden we vast een live update gehad. :P
pi_219360397
quote:
1s.gif Op donderdag 27 november 2025 21:17 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Ze heeft inderdaad voorlopig advies vmbo basis. Maar praktijk onderwijs zou ook prima zijn als daar haar plek zou zijn.

Bedankt voor jullie input, we gaan eens kijken hoe het de komende maanden gaat.
Praktijkonderwijs mag niet zomaar, daar zitten criteria aan. Onze jongste bleek obv een iq test helemaal niet te voldoen aan de criteria terwijl school dat wel bedacht had. Jongste ging naar vmbo basis en bloeide daar zo op dat hij inmiddels in een kgt klas zit. Hij heeft door de overstap naar speciaal onderwijs nooit een echte groep 8 gehad met kamp en musical enzo en dat is een groot drama geweest.
In jouw geval, zorg dat er overleg is of komt met het samenwerkingsverband en kijk of ze wel een verklaring krijgt voor een praktijkschool. Of kijk of er gecombineerde brugklassen praktijk/basis zijn, dan stel je de keuze even uit.
Als wij afgelopen jaren iets geleerd hebben dan is het dat een kind zich fijn moet voelen op school om tot leren te komen. Tegelijkertijd is niet elke school waar het leuk en gezellig is een passende school als je als kind met wat uitdagingen kampt, reden genoeg dus om de juiste school te zoeken.
Over leeftijd zou ik me iets minder druk maken, kinderen zijn zowel op de praktijkschool als het bb een jaartje ouder omdat ze op de basisschool vaker een jaar overdoen. De jongste is van juni maar is niet eens de oudste in zijn klas terwijl hij 14 werd in de brugklas.

Succes met afwegen!
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_219360414
@oh-oh spannend!

@gewoonmezelf87
Ik zou in elk geval samen met je dochter samen kijken wat zij zou willen, of ze daar ideeën over heeft.
En schrijf je vragen op en stel ze op school.
pi_219360431
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 november 2025 07:16 schreef vencodark het volgende:
Als er iets was gebeurd hadden we vast een live update gehad. :P
:D

Alles oké hier hoor! Sliep net weer een beetje toen dat ding begon te loeien. Kinderen sliepen er gelukkig doorheen. Maar kon dit er even niet bij hebben op dat moment :')
If they say
pi_219360494
Goh, we hadden woensdag een bericht gehad dat vrijdag de Sint op school zou komen.
Graag 8:15 aanwezig ipv 8:30 en een extra beker meenemen voor de ochtendpauze.
Gisteren mochten ze al een extra schoen meenemen dus ja…
Dus wij extra vroeg op school…is het pas volgende week. :') Gelukkig was Z. niet op en top als Pietje verkleed ofzo.

Snap eigenlijk niet waarom je 1,5 week van te voren al zo’n aankondiging doet maar wie ben ik nou helemaal.
pi_219360530
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2025 23:44 schreef FlyingFish het volgende:
Iemand toevallig naar de musical Frozen geweest met de ziggo priority upgrade? Stelt dat naast het drankje en garderobe nog wat voor en is het dus de moeite waard om eerder te komen? @:vicky heb jij als vaste bezoeker deze upgrade een keer gebruikt?
Ik wist, toen wij gingen, niet dat er een priority upgrade was.
Heb wel ervaring met Priority bij Disney in Concert in de Ziggodome en dat vond ik echt top. Eigen ingang, aparte kapstok, drankje vooraf, foto momenten, oortjes...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_219360626
Ach, hier hebben ze afgelopen week pas gecommuniceerd dat 5 december een korte dag is, ook iets dat voor veel ouders wel belangrijk is om op tijd te weten omdat ze wel iets van opvang voor hun kind moeten regelen (en wat puur door laksheid komt, ik had het vorige maand al gehoord vanuit de OR, dus die beslissing is veel eerder al gemaakt). Net als het kerstdiner opeens van donderdag naar woensdag verplaatsen. Allemaal prima, maar wel iets om op tijd aan te kondigen… maar ik heb mijn punt over een jaarplanning maken en verspreiden wel bekend gemaakt op school.

Mefke, leeftijd lijkt me juist vanwege het punt wat jij maakt wel van belang. Een 11/net 12-jarige wil je liever niet bij een 14-jarige in de klas hebben tenzij de 11-jarige stevig in de schoenen staat. Ik weet dat ouders van een kind die bij mijn zoon in de klas een klas over heeft overgeslagen zich daar enorm in verkeken hebben en spijt hebben van het doorstromen, ondanks dat het qua lesniveau duidelijk wel een goede keuze was. En een ander kind dat 2 klassen over heeft geslagen is nu in groep 8 ‘blijven zitten’ omdat hij ook gewoon totaal nog niet klaar is voor het VO qua persoonlijke ontwikkeling. In het geval van GM gaat het niet om een klas overslaan maar nominaal lopen, in een stroming met veel kinderen die grotendeels minimaal 1 keer zijn blijven zitten. Dan ben je echt het jonkie van de klas waarschijnlijk en dat zet je wel gelijk weer op een achterstand tov de rest, in ieder geval emotioneel gezien.
pi_219360637
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 november 2025 08:36 schreef Vicky het volgende:

[..]
Ik wist, toen wij gingen, niet dat er een priority upgrade was.
Heb wel ervaring met Priority bij Disney in Concert in de Ziggodome en dat vond ik echt top. Eigen ingang, aparte kapstok, drankje vooraf, foto momenten, oortjes...
Foto-momenten zou wel leuk zijn voor de meiden! Maar dan gaan we gewoon enigszins op tijd :)
pi_219360733
Ik ben blij dat de school van B en Juul met een jaarplanning werkt en 1 a 2 weken vooraf een herinnering stuurt. Alles gaat in de agenda maar alsnog vergeten we wel eens iets. Of hebben we een overlap dan kunnen we nog wat regelen.

Geen tips voor je GM, maar vooral fijn dat ze het nu zo goed naar haar zin heeft.
pi_219360894
Ik heb naar je gezwaaid vanuit de trein @exode! :W
Succes met alle overdenkingen en afwegingen @gewoonmezelf87! Zo lastig dat je pas achteraf echt weet hoe de beslissing uitpakt, welke je ook maakt. Hopelijk helpt het bij het nadenken dat je niet meer steeds ads hoeft weg te klikken ;)

Dan nog een vraag hier: is het Spoorwegmuseum al leuk met een kind van 2.5? Mijn nichtje logeert dit weekend weer hier, en we zijn wel twee keer eerder treinen gaan kijken op het station en dat vond ze superleuk (naar treinen zwaaien, aan zien komen en weg zien gaan enz). Voegt het Spoorwegmuseum voor haar echt al wat toe daar bovenop, of is dat meer voor wat oudere kinderen? Ik ben er zelf nog nooit geweest, dus vind het lastig in te schatten. Ik ga sowieso met haar naar het nijntje filmpje op het nijntje museum kijken zaterdag O+ maar was alvast even aan het nadenken over zondagochtend.
pi_219361091
quote:
1s.gif Op donderdag 27 november 2025 17:49 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]
Ik denk dat ze die dan wel moet doen als we die keuze maken.
Zelf vind ze het overigens een prima idee, weet ook al welke school ze wil en wil nog een keer naar de open dag.
De uiterste aanmelddatum voor de doorstroomtoets van cito was 15 november. Bij onze jongste was het ook nog even de vraag wanneer hij die zou maken, zij gaven aan dat dit wel begin van het schooljaar duidelijk moest zijn ivm het aanmeden voor de toets. Ik weet niet of het voor alle doorstroomtoetsen zo strikt wordt gehanteerd.

In dit soort situaties is het gewoon lastig om te kiezen. Maar als jouw dochter het ziet zitten en dan op haar niveau les kan krijgen, zou ik het denk ik wel doen. Een jaar extra basisschool alleen om de afsluiting aan het eind mee te maken, kan meer kwaad dan goed doen (bijvoorbeeld doordat dat ze dan steeds wordt geconfronteerd met dingen die haar niet lukken).

Onze jongste is versneld (groep 6/7 in 1 jaar). Dat is niet heel goed gelukt qua leerstof, maar wel voor zijn plezier op school (of iig, hij is niet uitgevallen). Hij is heel blij dat dit zijn laatste basisschooljaar is. Meest waarschijnlijke uitstroom is vmbo-t. Vooral school baalt hiervan (want na een versnelling hoop je toch op minstens havo/vwo is hun idee, want IQ dit dat), wij denken dat dit prima bij hem past. Is dit allemaal ideaal? Nee, zeker niet. Maar na jaren gedoe hoop ik dat hij eindelijk een keer met plezier naar school kan gaan...
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_219361123
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2025 08:54 schreef FlyingFish het volgende:

Mefke, leeftijd lijkt me juist vanwege het punt wat jij maakt wel van belang. Een 11/net 12-jarige wil je liever niet bij een 14-jarige in de klas hebben tenzij de 11-jarige stevig in de schoenen staat. Ik weet dat ouders van een kind die bij mijn zoon in de klas een klas over heeft overgeslagen zich daar enorm in verkeken hebben en spijt hebben van het doorstromen, ondanks dat het qua lesniveau duidelijk wel een goede keuze was. En een ander kind dat 2 klassen over heeft geslagen is nu in groep 8 ‘blijven zitten’ omdat hij ook gewoon totaal nog niet klaar is voor het VO qua persoonlijke ontwikkeling. In het geval van GM gaat het niet om een klas overslaan maar nominaal lopen, in een stroming met veel kinderen die grotendeels minimaal 1 keer zijn blijven zitten. Dan ben je echt het jonkie van de klas waarschijnlijk en dat zet je wel gelijk weer op een achterstand tov de rest, in ieder geval emotioneel gezien.
Precies daarom zou ik nu gewoon groep 7 afmaken, groep 8 gewoon doen en dan pas door. Of, ook optie, eventueel nu nog switchen naar sbo en kijken of ze daar opbloeit voor ze naar het vo gaat.
Het zoeken van een fijne school met een bb afdeling of een combi van praktijkschool en bb klas is zo makkelijk nog niet. En je moet eigenlijk al vooraf bedenken welke richting ze dan op wil want anders kan je na twee jaar opnieuw wisselen van school omdat ze het juiste profiel niet bieden. En aangezien ze daar op bb ook praktijkexamens in doen is dat belangrijk.
pi_219361149
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2025 09:51 schreef Phaidra het volgende:

[..]
De uiterste aanmelddatum voor de doorstroomtoets van cito was 15 november. Bij onze jongste was het ook nog even de vraag wanneer hij die zou maken, zij gaven aan dat dit wel begin van het schooljaar duidelijk moest zijn ivm het aanmeden voor de toets. Ik weet niet of het voor alle doorstroomtoetsen zo strikt wordt gehanteerd.

In dit soort situaties is het gewoon lastig om te kiezen. Maar als jouw dochter het ziet zitten en dan op haar niveau les kan krijgen, zou ik het denk ik wel doen. Een jaar extra basisschool alleen om de afsluiting aan het eind mee te maken, kan meer kwaad dan goed doen (bijvoorbeeld doordat dat ze dan steeds wordt geconfronteerd met dingen die haar niet lukken).

Onze jongste is versneld (groep 6/7 in 1 jaar). Dat is niet heel goed gelukt qua leerstof, maar wel voor zijn plezier op school (of iig, hij is niet uitgevallen). Hij is heel blij dat dit zijn laatste basisschooljaar is. Meest waarschijnlijke uitstroom is vmbo-t. Vooral school baalt hiervan (want na een versnelling hoop je toch op minstens havo/vwo is hun idee, want IQ dit dat), wij denken dat dit prima bij hem past. Is dit allemaal ideaal? Nee, zeker niet. Maar na jaren gedoe hoop ik dat hij eindelijk een keer met plezier naar school kan gaan...
Kijk ook eens of er in jullie buurt een combi vmbo-mbo leerroute is. Dat is net iets meer uitdaging dan een vmbo t maar wel super praktijkgericht. Halen ze in 5 jaar en vmbo en mbo 4. Het enige nadeel is dat je dan wel goed moet inschatten of de geboden richting past. Bij ons heb je ze in het groene onderwijs maar volgens mij zijn ze er ook in het grafische onderwijs en bij de horeca.
pi_219361169
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2025 10:00 schreef mefke79 het volgende:

[..]
Kijk ook eens of er in jullie buurt een combi vmbo-mbo leerroute is. Dat is net iets meer uitdaging dan een vmbo t maar wel super praktijkgericht. Halen ze in 5 jaar en vmbo en mbo 4. Het enige nadeel is dat je dan wel goed moet inschatten of de geboden richting past. Bij ons heb je ze in het groene onderwijs maar volgens mij zijn ze er ook in het grafische onderwijs en bij de horeca.
Nee, helaas niet. Dat vind ik wel een heel tof initiatief inderdaad, net als de praktische havo. Voor mijn gevoel zijn ze hiermee een stuk verder beneden de rivieren. We hebben onze pijlen gericht op een school waar je vakken op verschillende niveaus kan volgen (al kan je dan niet op een hoger niveau eindexamen doen, het geeft wel uitdaging en een optie om staatsexamen te doen).
Venus in pocketformaat
© loveli
  vrijdag 28 november 2025 @ 10:58:34 #134
176471 oh-oh
pi_219361624
GM ik zou overleg met je dochter het belangrijkste vinden en kiezen wat zij graag wil.
@vlindertje89 ja dat vinden ze leuk als ze van treinen houden, ook zo jong al. mijn zus ging daar heel vaak heen toen de kids nog heel klein waren.

Mijn tante had cash geld voor ons van mijn vader, dat hebben we dus gekregen ( ik wist van niks dus dit was een heel leuk en lief kadootje!). Maar cash storten is wel echt een drama tegenwoordig, het is vandaag eigdelijk gelukt _O-
Ik was even met mijn buurman mee, die gaat op vrijdagochtend altijd naar de warme bakker en op dat winkelcentrum zit ook een geldmaat.
Maar bij die bakker vroeg ik naar de kooolhydraatarme opties, er is een wereld voor me open gegaan zeg, dit had ik een jaar eerder moeten weten!
Zoveel goede keuzes daar O+
( Groucho Marx )
pi_219361720
Wat leuk, zo'n gift uit onverwachte hoek O+. Storten kan hier ook nergens meer, zo irritant.

Oeh lekker, gezond gebak *O*
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_219361849
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2025 08:55 schreef FlyingFish het volgende:

[..]
Foto-momenten zou wel leuk zijn voor de meiden! Maar dan gaan we gewoon enigszins op tijd :)
Geen idee of dat ook bij Frozen is.
Wanneer gaan jullie?
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  vrijdag 28 november 2025 @ 12:07:21 #137
176471 oh-oh
pi_219362284
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2025 11:13 schreef Phaidra het volgende:
Wat leuk, zo'n gift uit onverwachte hoek O+. Storten kan hier ook nergens meer, zo irritant.

Oeh lekker, gezond gebak *O*
Gezond en lekker brood.
Ik had net contact met de makelaar in Hongarije en het ziet er allemaal heeeeeeeeeel veel belovend uit :o

SPOILER
( Groucho Marx )
pi_219362343
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 november 2025 11:22 schreef Vicky het volgende:

[..]
Geen idee of dat ook bij Frozen is.
Wanneer gaan jullie?
6 december. Dat was een tijdje terug de enige zaterdag dat ze nog goede goedkope actie-tickets hadden (en we ook konden). En hoewel ik eerder die priority upgrade niet voor die datum kon vinden (liep er twee weken terug tegenaan dat ze dat aanboden) gisteren opeens wel, dus dat is mooi meegenomen!
pi_219362357
Klinkt goed oh-oh (ik had weer ho-ho getypt :') )! Wanneer hoor je meer?
  vrijdag 28 november 2025 @ 12:17:27 #140
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_219362368
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2025 10:04 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Nee, helaas niet. Dat vind ik wel een heel tof initiatief inderdaad, net als de praktische havo. Voor mijn gevoel zijn ze hiermee een stuk verder beneden de rivieren. We hebben onze pijlen gericht op een school waar je vakken op verschillende niveaus kan volgen (al kan je dan niet op een hoger niveau eindexamen doen, het geeft wel uitdaging en een optie om staatsexamen te doen).
Wij gaan voor een mavo (vmbo-t)/havo brugklas. Mijn dochter is goed in zaakvakken die nu niet meedoen. Omdat ze goed is in begrijpend lezen oke luisteren in haar geval.
pi_219362632
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2025 12:07 schreef oh-oh het volgende:

[..]
Gezond en lekker brood.
Ik had net contact met de makelaar in Hongarije en het ziet er allemaal heeeeeeeeeel veel belovend uit :o

SPOILER
Goed brood is ook heel lekker! Wauw wat spannend!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_219362649
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2025 12:17 schreef -Bubseltje- het volgende:

[..]
Wij gaan voor een mavo (vmbo-t)/havo brugklas. Mijn dochter is goed in zaakvakken die nu niet meedoen. Omdat ze goed is in begrijpend lezen oke luisteren in haar geval.
Ah, ook dyslexie? Dat speelt bij ons ook mee. De zaakvakken vindt onze zoon ook heel leuk, maar hij heeft echt een diepgaande aversie tegen lezen. En linksom of rechtsom moet er véél gelezen worden op havo/vwo. Ondanks voorleessoftware gaat dat veel tijd en moeite kosten, die motivatie heeft hij nu gewoon niet. Dat komt wellicht op een later moment (als hij beter weet wat hij als vervolgopleiding zou willen), maar een route via mbo zie ik hem ook wel doen. Hij leert door te doen, en dat kan een stuk minder makkelijk op havo/vwo.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_219362690
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2025 12:14 schreef FlyingFish het volgende:

[..]
6 december. Dat was een tijdje terug de enige zaterdag dat ze nog goede goedkope actie-tickets hadden (en we ook konden). En hoewel ik eerder die priority upgrade niet voor die datum kon vinden (liep er twee weken terug tegenaan dat ze dat aanboden) gisteren opeens wel, dus dat is mooi meegenomen!
Ga je in de middag of de avond?
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_219363122
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2025 09:51 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Dat met plezier naar school gaan is zo belangrijk en dat heeft ze nu net weer een beetje maar belangrijker vind ik dat ze succesmomenten bereikt, zo haalde ze vorig jaar alleen maar 3en en 4en voor rekenen en nu had ze laatst een 5.7! Daar hebben we samen een dansje voor gedaan, is een grandioos cijfer? Nee! Maar wel voldoende en dat is een dansje waard. Dat wil ik voor haar.. hier of op de middelbare
S. 2014
J. 2016
  vrijdag 28 november 2025 @ 14:00:27 #145
35189 Troel
scherp en bot
pi_219363219
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 november 2025 13:50 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]
Dat met plezier naar school gaan is zo belangrijk en dat heeft ze nu net weer een beetje maar belangrijker vind ik dat ze succesmomenten bereikt, zo haalde ze vorig jaar alleen maar 3en en 4en voor rekenen en nu had ze laatst een 5.7! Daar hebben we samen een dansje voor gedaan, is een grandioos cijfer? Nee! Maar wel voldoende en dat is een dansje waard. Dat wil ik voor haar.. hier of op de middelbare
Hell yeah is dat een dansje waard. Als je uitgaat van die 3 is het bijna een verdubbeling he! Dat mag je met recht echt wel een grandioos cijfer noemen. Is er nog vooruitgang mogelijk: zeker, maar dit is wel iets wat je inderdaad moet vieren :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_219363386
quote:

[..]
Dat is met recht een feestje waard hoor! *O*
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_219363391
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 november 2025 13:07 schreef Vicky het volgende:

[..]
Ga je in de middag of de avond?
De avondvoorstelling, 19:00 uur
pi_219363787
@oh-oh wat leuk! Houd je ons hier op de hoogte of komt er een KAA/K&W topic? ;)
pi_219364591
Balen (en schrikken lijkt mij!) van het alarm Mush, maar fijn dat de kinderen er in ieder geval doorheen sliepen!

Haha Venco, hier communiceren ze dat soort dingen ook altijd een paar weken van tevoren. Doen ze dat niet, dan mist de helft de informatie en komt het helemaal niet goed ;) Dat 5 december een korte dag is en dat er die dag Sinterklaas wordt gevierd op school is hier al meer dan 2 weken bekend, ik vind het altijd wel handig om zo goed vooruit te kunnen plannen :+

Wat leuk dat jullie naar Frozen gaan, Flying, alvast heel veel plezier O+

En terecht, dat dansje voor die 5.7 van je dochter GM, hartstikke knap zo'n vooruitgang O+

Wij hadden deze week het voortgangsgesprek voor onze 7 jarige, ze doet het zo goed op school en ik ben zo trots dat dit haar lukt ondanks dat het voor haar thuis ook echt heel moeilijk is. De juf noemde haar een kleine frummel en een voorbeeldige leerling O+
  vrijdag 28 november 2025 @ 17:00:20 #150
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_219364653
quote:

[..]
Ik vind het stiekem best bizar dat een basisschool in groep 7 al cijfers achter de komma uitdeelt! :o

Maar jeej voor je dochter! *O* Dat natuurlijk wel!
pi_219364730
Nou idd. Heel blij dat ze hier alleen o/v/g/u cijfers krijgen. Sowieso kunnen kinderen die minder goed in rekenen zijn bewijswerk maken voor eerdere dielen (die je eerst moet halen voor je verder kunt, kwadrateren als je de tafels nog niet sbapt is bv onzin). En voor zo n bewijswerkje uit een eerdere periode kun je evengoed een uitstekend scoren ook al loop je dus achter. In groep 7 al een cijfertrauma lijkt me vreselijk..
pi_219364750
Wat trouwens meteen wil zeggen dat de snelle kinderen ook prima een krappe onvoldoende scoren als ze hun bewijswerkje voor de periode hebben afgeraffeld/niet goed duidelijk hebben gemaakt dat ze get snappen.
pi_219364775
Dat van die Sint viering stond met GROTE LETTERS inderdaad in de Parro agenda.
Geen seconde bedacht daar ook te kijken.
Ik las vrijdag, ik dacht gelijk de eerste beste vrijdag. :')
Totally my fault. Laatste weken sowieso druk en onrustig door dat werk, nieuwe baan en natuurlijk Sinterklaas gebeuren.

Maar komende week vakantie vakantie vakantie. *O*
  FOK!fotograaf vrijdag 28 november 2025 @ 17:29:16 #154
148247 taxibabe
pi_219364831
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2025 17:11 schreef watmoetikkiezen het volgende:
Nou idd. Heel blij dat ze hier alleen o/v/g/u cijfers krijgen. Sowieso kunnen kinderen die minder goed in rekenen zijn bewijswerk maken voor eerdere dielen (die je eerst moet halen voor je verder kunt, kwadrateren als je de tafels nog niet sbapt is bv onzin). En voor zo n bewijswerkje uit een eerdere periode kun je evengoed een uitstekend scoren ook al loop je dus achter. In groep 7 al een cijfertrauma lijkt me vreselijk..
Geen idee hoe het in hogere groepen gaat, maar hier in groep 3 is het ook met o/v/rv/g.
Wij kregen net een berichtje van de juf, zoon heeft vandaag een leestoets gehad, hij laat op school eindelijk meer zien wat hij kan, want hij gaat richting Avi E3!
pi_219364852
O en ik ben het wijzig knopje kwijt.. excuus voor de spelfouten
pi_219364909
Ik vroeg eerder deze week over ervaringen met de Light Safari bij de Beekse Bergen.
Nu kwam ik toevallig Light Nights in Ouwehands Dierenpark tegen. Iemand daar al eens geweest? Is dat leuk? Hoe druk is het daar?

Is er toevallig ook iemand die allebei gedaan heeft? Welke is leuker?
  vrijdag 28 november 2025 @ 18:00:21 #157
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_219364996
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2025 12:57 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Ah, ook dyslexie? Dat speelt bij ons ook mee. De zaakvakken vindt onze zoon ook heel leuk, maar hij heeft echt een diepgaande aversie tegen lezen. En linksom of rechtsom moet er véél gelezen worden op havo/vwo. Ondanks voorleessoftware gaat dat veel tijd en moeite kosten, die motivatie heeft hij nu gewoon niet. Dat komt wellicht op een later moment (als hij beter weet wat hij als vervolgopleiding zou willen), maar een route via mbo zie ik hem ook wel doen. Hij leert door te doen, en dat kan een stuk minder makkelijk op havo/vwo.
Ja klopt ook dyslexie. De motivatie heeft ze wel. We gaan het zien hoe het valt.

Bij ons krijgen ze helemaal geen cijfers meer. En geen toetsen voor Aardrijkskunde etc. Soms wel topo, maar niet zo vaak meer als voor dit nieuwe systeem. Mijn dochter is echt een kind voor het oude systeem. Maar om in groep 7 now te switchen van school vonden we heftig.
pi_219365207
Absoluut een prestatie van de 7 jarige, gezien de hele situatie Schanu O+

Kreeg vandaag weer meldingen van het alarm, dit keer via sms want het systeem stond uit. Maar gebeld voordat ik me vannacht weer de tyfus schrik :') Was iets met een muurvaste camera die net niet goed stond. Oke... :?
Kleinzoons zijn weer naar huis. Was zeker voor herhaling vatbaar alleen was slapen wel een dingetje :+ Nu even afwachten wat de orthopeed volgende week zegt.

Gister voor kleinzoon en beeb kwamen, bijna deel 1 van seizoen 5 van Stranger Things kunnen kijken, nu de rest bingen. Met pizza 8-)
If they say
  vrijdag 28 november 2025 @ 18:42:41 #159
37150 livelink
pi_219365380
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2025 17:45 schreef TolstoiFan het volgende:
Ik vroeg eerder deze week over ervaringen met de Light Safari bij de Beekse Bergen.
Nu kwam ik toevallig Light Nights in Ouwehands Dierenpark tegen. Iemand daar al eens geweest? Is dat leuk? Hoe druk is het daar?

Is er toevallig ook iemand die allebei gedaan heeft? Welke is leuker?
Ik ben twee weken geleden naar Light Nights geweest in Ouwehands Dierenpark. Ik vond het erg mooi, maar ik vind het lastig om het voor anderen te beoordelen. Ik hou er gewoon van. Ik was met mijn man, dus ik kan niet beoordelen of het iets is voor kinderen. Ik was er op zaterdag begin van de avond (rond 17.00). Het was toen heel rustig, maar toen wij vertrokken was het al een stuk drukker en kwamen er nog steeds mensen binnen. Deze liepen rond en waren heel cool, maar alle kinderen waren bang :D

Bekijk deze YouTube-video

Oh, en nabrander. Je ziet geen dieren meer. Wil je het combineren met de dierentuin zelf, dan moet je een combikaart kopen en eerder gaan.
pi_219365949
@livelink, hoe lang hebben jullie daar rondgelopen? Dat je geen dieren meer ziet had ik inderdaad al gelezen.
Ik ben in de zomervakantie met Simon bij Ouwehands geweest, dat was erg leuk.

@exode, hoe lang doe je over die Light Safari?
  vrijdag 28 november 2025 @ 20:05:43 #161
319308 Tink89
To live is to dance
pi_219366326
Schanu, wat knap!

Als een 5,7 zo’n prestatie is, zou ik groep 8 misschien toch wel overslaan overigens. Hoe fijn zou het zijn als ze op een school kan waar ze op haar eigen niveau zit, met fijne resultaten, zonder cijferstress? Wat voegt die groep 8 met nog een jaar keihard werken voor een krappe voldoende dan nog toe? Ik zit niet in jouw situatie, maar zou het niet te snel afschrijven.

Mijn 7-jarige vroeg me vandaag of ik het rustig kan maken in haar hoofd, omdat het daar geen fijne plek is. En of ik aan de juf kan vragen of die niet meer wil schreeuwen in de klas, want daar moet prul steeds bijna van huilen. Ik brak van binnen even… de juf heeft de rust in de (overigens ook wel pittige) klas niet op orde en prul heeft daar zo’n last van. Maar de juf doet haar best, de ib’er kijkt mee, ze gaat naar haar peergroup. Ik weet niet wat ik nog meer moet aanbieden.

Al bedenk ik nu wel dat peergroup drie weken pauze had ivm alle sintdrukte. Ze starten de 8e weer, hopelijk helpt dat en einde Sint voor wat meer rust in het bolletje. En anders trek ik bij de orthopedagoog van de peergroup even aan de bel of die nog ideeën heeft.

Mush, moet jij niet slapen ipv bingen?

Ik wel iig. Drie sessies gehad deze week en al een paar dagen oorpijn, dus geen beste nachten. Truste allemaal :*
pi_219366394
Slaap lekker Tink, pak je rust als dat kan. Je hebt al zoveel aan je hoofd en nu dit erbij ;( :*
Als ik nu ga slapen, ben ik om 3.00 weer wakker en ligt mijn ritme helemaal overhoop. Bingen is voor mij ontspanning ;)
If they say
pi_219366451
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2025 14:22 schreef FlyingFish het volgende:

[..]
De avondvoorstelling, 19:00 uur
Als je zin hebt om te wachten kan je met de musical acteurs op de foto bij de artiestenuitgang.
A en T staan met o.a. Vajen van den Bosch en Tristan van der Lingen op de foto.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_219366578
Ervaring met dyslexie op het vo: er kan en mag met een verklaring ineens veel meer. Dus in plaats van afgerekend worden op taalfouten wordt er gekeken of het antwoord inhoudelijk klopt. En toetsen mogen op de laptop en soms zelfs mondeling. Zelfs voor werkwoordspelling was er nu een krappe voldoende.

Overigens, ik zie het nut van een 3 echt niet op de basisschool. Het is niet alsof je voor een toets even thuis gaat leren en dus gestraft mag worden als je het niet kent. Een goede leerkracht die tussendoor goed kijkt hoe kinderen hun werk maken weet dan ook wel of ze het snappen of niet, daar is geen toets met een enorm laag cijfer voor nodig.

GM is er ooit begeleiding geweest op school? Of van buiten school?
pi_219366590
pfoeh, weekend na een hele enerverende week vol met extra gedoe waar ik eigenlijk geen energie meer voor over had omdat de weken sowieso al intensief en vol gedoe en zorgen zitten.
  vrijdag 28 november 2025 @ 21:20:32 #166
37150 livelink
pi_219367100
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2025 19:26 schreef TolstoiFan het volgende:
@:livelink, hoe lang hebben jullie daar rondgelopen? Dat je geen dieren meer ziet had ik inderdaad al gelezen.
Ik ben in de zomervakantie met Simon bij Ouwehands geweest, dat was erg leuk.

@:exode, hoe lang doe je over die Light Safari?
Niet heel lang. Wij hebben de route twee keer gelopen, om zeker te zijn dat we niks gemist hadden en we hebben nog wat gegeten, maar als je de route 1x loopt ben je wel binnen een uur klaar.
pi_219367168
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 november 2025 09:28 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik heb naar je gezwaaid vanuit de trein @:exode! :W
Succes met alle overdenkingen en afwegingen @:gewoonmezelf87! Zo lastig dat je pas achteraf echt weet hoe de beslissing uitpakt, welke je ook maakt. Hopelijk helpt het bij het nadenken dat je niet meer steeds ads hoeft weg te klikken ;)

Dan nog een vraag hier: is het Spoorwegmuseum al leuk met een kind van 2.5? Mijn nichtje logeert dit weekend weer hier, en we zijn wel twee keer eerder treinen gaan kijken op het station en dat vond ze superleuk (naar treinen zwaaien, aan zien komen en weg zien gaan enz). Voegt het Spoorwegmuseum voor haar echt al wat toe daar bovenop, of is dat meer voor wat oudere kinderen? Ik ben er zelf nog nooit geweest, dus vind het lastig in te schatten. Ik ga sowieso met haar naar het nijntje filmpje op het nijntje museum kijken zaterdag O+ maar was alvast even aan het nadenken over zondagochtend.
Als je een museumkaart hebt: ja. Beetje rondlopen, treinen van binnen bekijken, bij mooi weer buitenspelen. Zo niet, vind ik het het geld niet waard want de meeste 'experiences' zijn voor oudere kinderen. Wij waren met de jongste met een uurtje wel weer buiten.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_219367423
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2025 21:28 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Als je een museumkaart hebt: ja. Beetje rondlopen, treinen van binnen bekijken, bij mooi weer buitenspelen. Zo niet, vind ik het het geld niet waard want de meeste 'experiences' zijn voor oudere kinderen. Wij waren met de jongste met een uurtje wel weer buiten.
Dank! Geen museumkaart. Misschien binnenkort wel weer, dan ga ik er dan wel heen. Kan ik dan ook mooi naar Nijntje museum met 'r.
pi_219367458
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2025 22:11 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Dank! Geen museumkaart. Misschien binnenkort wel weer, dan ga ik er dan wel heen. Kan ik dan ook mooi naar Nijntje museum met 'r.
Daar moet zij sowieso betalen he? Dat is wel even handig om te weten.
pi_219367488
Mijn moeder deed met de kinderen ook vaak Nijntje museum en Treinmuseum op 1 dag toen ze klein waren. Maar idd wel met museumkaarten (en kidsvrij abonnementen voor de trein).
pi_219367626
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2025 22:18 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Daar moet zij sowieso betalen he? Dat is wel even handig om te weten.
Die wist ik inderdaad :Y thanks
pi_219368885
So, ik ben me toch een partij verkouden, lang geleden dat ik zo veel snot had :o Mijn holtes zitten er zelfs vol mee. Mijn longen doen ook echt pijn, bluh dus.

Maar goed dat was gisteren nog niet en toen heb ik koffie gedronken met mijn manager en dat was een prettig, ontspannen en relaxt gesprek.
Over dingen zoals het gezin, vakanties en andere leuke dingen en deels over werk. We gingen niet de diepte in maar wat oppervlakkig. Dat was goed. Ik was daarna wel echt enorm moe en slecht geslapen. Toch veel verwerking blijkbaar.

En Juul gaat de laatste week van het <O) geloof in. Gisteren vierden ze het op de Scouting. 'Mama, die Sint en Piet waren hartstikke nep. T. (leiding van haar groep) heeft de cadeaus gekocht hoor.'
  zaterdag 29 november 2025 @ 09:12:45 #173
319308 Tink89
To live is to dance
pi_219368897
Dat lijkt me zo’n mijlpaal… geen geheimzinnig gedoe met cadeautjes kopen en schoenen vullen enzo.
pi_219369710
Hier zetten we nog steeds de schoen :Y en we hebben vorige week met zn allen cadeautjes voor elkaar gekocht. Eindelijk.
Voorgaande jaren was ik druk in de weer en wachtte de rest van het gezin wat ze kregen zeg maar.
Ik heb gezegd dat ik dat niet leuk vond en als het weer zo werd dat we dan geen sint vierden wat mij betreft.
Blijkbaar wilden ze toch... dus iedereen heeft iets voor iedereen gehaald.
pi_219369830
Wij gaan echt nog wel wat aan Sinterklaas doen, maar cadeaus verschuiven grotendeels naar Kerst. De kinderen kopen nu ook al cadeaus voor ons voor onder de Kerstboom. Dat vinden ze allebei erg leuk. O+

Wij vierden met zijn 2tjes ook altijd Sinterklaas en keken het Sinterklaas journaal :D

Mijn moeder komt elk jaar met 5 december slapen (in een B&B op loopafstand), dat is altijd erg gezellig. Dus dat houden we er ook in.
pi_219370030
Hier geloven de 7 en de 9 jarige al even niet meer. Al wordt vooral de 7 jarige nog wel meegezogen in het verhaal, vooral ook omdat haar meeste klasgenootjes nog wel geloven O+

Maar cadeautjes en schoenen zetten blijven we nog wel even doen, dat blijft leuk en zonder alle poespas en het geloven er omheen brengt dat hier thuis ook minder spanning met zich mee.

Wat fijn dat je een goed gesprek met je manager hebt gehad Exode! En beterschap vooral ook.

Wat fijn dat iedereen nu voor elkaar heeft gehaald Nijna, zo blijft het ook leuk voor jou O+
  zaterdag 29 november 2025 @ 17:41:40 #177
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_219371483
Vraag voor de ouders van oudere pubers: vanaf welke leeftijd haden jullie kinderen een bijbaantje? De bijna 13 jarige wil graag wat bijverdienen (hoeft van ons niet, echt eigen idee). Ik heb 'm aangemeld voor bezorging van de lokale weekkrant, dat mag vanaf 13. Geen idee of er een wijk in de buurt beschikbaar is.

Zijn er eigenlijk ook andere opties op deze leeftijd?

[ Bericht 0% gewijzigd door mousemicky op 29-11-2025 18:14:57 ]
pi_219371522
Met 13 mogen zs nog bijna niks.
T bezorgt nu nog Spotta folders. Daar is ze met 14 mee begonnen.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  zaterdag 29 november 2025 @ 17:57:09 #179
35189 Troel
scherp en bot
pi_219371554
Ik zou als 13jarige toch eens gaan informeren bij de supermarkt al. Ik weet van meerdere mensen dat ze daar al eerder begonnen, maar dan met lichte hulpwerkzaamheden. En anders folders inderdaad.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zaterdag 29 november 2025 @ 18:19:30 #180
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_219371659
Helaas

SPOILER
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  zaterdag 29 november 2025 @ 18:30:39 #181
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_219371711
quote:
2s.gif Op zaterdag 29 november 2025 17:57 schreef Troel het volgende:
Ik zou als 13jarige toch eens gaan informeren bij de supermarkt al. Ik weet van meerdere mensen dat ze daar al eerder begonnen, maar dan met lichte hulpwerkzaamheden. En anders folders inderdaad.
Net gecheckt, de jumbo en AH in het dorp hanteren helaas 15 als minimumleeftijd.
  zaterdag 29 november 2025 @ 18:35:11 #182
37150 livelink
pi_219371732
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 november 2025 18:19 schreef Ynske het volgende:
Helaas

SPOILER
-O-

Kun je nog bezwaar maken?
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zaterdag 29 november 2025 @ 18:45:17 #183
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_219371778
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2025 18:35 schreef livelink het volgende:

[..]
-O-

Kun je nog bezwaar maken?
Dit was het bezwaar al -O-
Today is life -

Dale Carnegie
  zaterdag 29 november 2025 @ 19:10:26 #184
37150 livelink
pi_219371947
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2025 18:45 schreef Ynske het volgende:

[..]
Dit was het bezwaar al -O-
Ach :*
pi_219372384
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 november 2025 17:41 schreef mousemicky het volgende:
Vraag voor de ouders van oudere pubers: vanaf welke leeftijd haden jullie kinderen een bijbaantje? De bijna 13 jarige wil graag wat bijverdienen (hoeft van ons niet, echt eigen idee). Ik heb 'm aangemeld voor bezorging van de lokale weekkrant, dat mag vanaf 13. Geen idee of er een wijk in de buurt beschikbaar is.

Van mij pas zodra het wettelijk ook mag en ook binnen de uren etc.

Daarvoor vind ik klusjes her en der prima. Maar echt werken, nee.
SPOILER
Born to Lose, but Built to Win.
pi_219372589
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2025 19:45 schreef LadyTagliatelle het volgende:

[..]
Van mij pas zodra het wettelijk ook mag en ook binnen de uren etc.

Daarvoor vind ik klusjes her en der prima. Maar echt werken, nee.
SPOILER
Vanaf 13 jaar mag dat al wettelijk ;) zolang het maar heel licht werk is.

Ik werkte op mijn 12e in een kwekerij. Toen ik 15 was stond ik illegaal pannekoeken te bakken in een restaurant in Giethoorn en toen ik 17 was draaide ik nachtdiensten in een snackbar. Goeie oude tijd :')
  zaterdag 29 november 2025 @ 20:17:24 #187
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_219372716
Vanaf 13 mag het idd van de wet, paar uurtjes per week, heel beperkt. Maar er zijn dus niet veel plekken waar die jonge kinderen ook al terecht kunnen.

J zou alles leuk vinden denk ik. 't liefst wil ie in de locale ijssalon aan de slag, maar daarvoor moet ie 16 zijn. Maar goed, we wachten iig de reactie van de weekkranten af. Misschien zeggen na 1 januari als de nieuwsjaarsfooi binnen is wel weer een aantal bezorgers op, en heeft ie geluk.
pi_219372993
@Ynske -O- wat klote :{ :*
pi_219373165
Ach Ynske, wat ongeloofelijk kut ;( :*

Aaaargh! Nog 26 nachtjes slapen en dan pas de volgende drie afleveringen van Stranger Things :'(
SPOILER
If they say
pi_219373269
Dat is ruk Ynske
pi_219373572
Wat stom Ynske. Is zelf (2e hands) aanschaffen nog een optie?

In een winkel mag je vrijwel niets als 13 jarige. 2 uurtjes op een zaterdag wat chips vullen, maar meer ook niet. Vrijwel geen supermarkt neemt ze aan (en moet je als ouder ook niet willen. Ze krijgen 2 euro per uur oid en zullen vrijwel niet met leeftijdsgenoten werken en krijgen alsnog andere klussen omdat de 17-jarige vulploegleider niets van de beperkingen/regels weet of denkt “dit kan ook best even”). Kranten/folders is de enige optie denk ik. Maar ook daarbij zijn de opbrengsten niet zo groot meer omdat veel mensen die dingen niet meer willen ontvangen, terwijl de wijken net zo groot zijn gebleven. Dus per folder ben je langer bezig, terwijl je opbrengst per folder is, ongeacht de tijd tussen twee adressen. Ik had vroeger de zwarte Madonna in Den Haag in mijn wijk. In de vijf minuten dat ik daarmee bezig was verdiende ik meer dan in de 1,5 uur van de rest van mijn wijk :D
pi_219373702
De plaatselijke jumbo hanteert volgens mij 14 jaar. Daar zag ik tenminste een heleboel oud-leerlingen die een klas boven mijn oudste zaten en die werken er ook alweer ruim een half jaar. Ik geloof niet dat mijn oudste (bijna 14) daar al op zit te wachten.

Wat ontzettend balen Ynske :{

Qua sinterklaas groei je er ook wel uit vind ik. Ik ben ontzettend blij dat dit het eerste jaar is dat niet verplicht geknutseld hoeft te worden met surprises. Mijn meiden zijn dol op knutselen maar niet als het een "moetje" is en wij na 2 jaar achter klaar voetbaljongetjes trekken waren we ook wel uit de ideeen. We vieren het thuis nog wel (klein) maar wat mij betreft verhuizen we het lootjes trekken ook naar kerst.
pi_219373945
Of je wordt gewoon weer teruggegooid naar Sinterklaas. Dat kan namelijk ook :+
Gelukkig geen surprises. Thuis nooit wat mee gedaan en school ook amper. Bij beide geloof ik één keer.
If they say
pi_219374116
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 november 2025 17:41 schreef mousemicky het volgende:

Je zou bij de sportvereniging kunnen kijken of zij nog trainers zoeken? Mijn oudste is op haar 13e begonnen met training geven, toen nog een vrijwilligers bijdrage, nu is ze 15 en heeft ze meer uren en krijgt ze ook een loon wat vergelijkbaar is met de supermarkt. Het fijne aan zo werken is voor haar dat ze het goed kan combineren met haar eigen sporten. Ze geeft eerst zelf training, en daarna traint ze zelf.
*poef* nu is het weg
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 30 november 2025 @ 08:41:29 #195
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_219375169
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2025 22:10 schreef FlyingFish het volgende:
SPOILER
Today is life -

Dale Carnegie
pi_219375223
quote:
2s.gif Op zaterdag 29 november 2025 22:28 schreef Kyara het volgende:
De plaatselijke jumbo hanteert volgens mij 14 jaar. Daar zag ik tenminste een heleboel oud-leerlingen die een klas boven mijn oudste zaten en die werken er ook alweer ruim een half jaar. Ik geloof niet dat mijn oudste (bijna 14) daar al op zit te wachten.

Hier bij de Jumbo staat 15 jaar op de site, maar ze nemen ze pas aan als ze 16+ zijn.

@Ynske :{ , lijkt me zeer frustrerend... crowdfunding nog een optie?
pi_219375334
Wat enorm balen Ynske!
Is er niet een stichting of organisatie die kan helpen?
pi_219375710
quote:
0s.gif Op zondag 30 november 2025 08:41 schreef Ynske het volgende:

[..]
SPOILER
Scootmobiel Twincat II - Scootplaza.nl uw hulpmiddelenwarenhuis - Scootplaza https://share.google/P0MMxKoJrBUA39781

Wellicht kun je iets op deze site vindt?
S. 2014
J. 2016
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 30 november 2025 @ 10:39:36 #199
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_219375727
quote:
1s.gif Op zondag 30 november 2025 10:36 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]
Scootmobiel Twincat II - Scootplaza.nl uw hulpmiddelenwarenhuis - Scootplaza https://share.google/P0MMxKoJrBUA39781

Wellicht kun je iets op deze site vindt?
Lief! Die kennen we ja. Een achter elkaar is nodig ivm tuin in kunnen en veiligheid. Plus door niet stadse omgeving is standaard motor niet toereikend. Maar we houden het in de gaten.
Today is life -

Dale Carnegie
pi_219375969
Ik zou ook tweedehands kijken. Ik weet niet hoe oud je zoontje is. Moet hij nog lang mee kunnen? Of kan hij straks er naast fietsen?
  zondag 30 november 2025 @ 12:22:05 #201
319308 Tink89
To live is to dance
pi_219376169
Hoe oud is je zoon inderdaad? Kan hij al snel op een - al dan niet elektrische - fiets? Of eventueel zelfs op een eigen scootmobiel mee? Dat je er twee aanschaft? Geen idee of dat helpt hoor, maar ik probeer even creatief te denken.
  zondag 30 november 2025 @ 13:33:46 #202
176471 oh-oh
pi_219376659
Hier mogen kinderen bij de Jumbo op hun 14e beginnen met spiegelen, de 14 jarige die ik kende is inmiddels 15 maar die is daar al een poosje mee bezig, ze vindt het heel erg leuk.
Maar zij past al jaren op, kinderen voornamelijk, en op mijn honden. Daar verdient ze meer mee.

Balen Ynske.
Ik had helemaal niet het idee dat ze zo streng zijn met die dingen, of verschilt dat heel erg per gemeente?
Of mss kopen toch meer mensen dan ik dacht die dingen zelf...
( Groucho Marx )
  zondag 30 november 2025 @ 13:57:20 #203
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_219376834
Wij zijn bij de kerstmarkt in Duiven…
Niet zo’n hel als ik verwachtte, maar wel flink druk. :Y
En ‘we hebben niks nodig’ resulteert toch in nog best wat in het karretje. :’)

[ Bericht 0% gewijzigd door BE op 30-11-2025 14:51:00 ]
  zondag 30 november 2025 @ 14:21:27 #204
176471 oh-oh
pi_219377008
Ik geloof echt dat ik nog nooit bij zo een kersthel geweest ben :D
( Groucho Marx )
pi_219377036
quote:
1s.gif Op zondag 30 november 2025 13:57 schreef BE het volgende:
Wij zijn bij de kerstmarkt in Duiven…
Niet zo’n hel als ik verwachtte, maar wel flink druk. :Y
En ‘we hebben niks nodig’ resulteert toch un nog best wat in het karretje. :’)
Dat gaat vaak zo... :')

Wij zijn druk bezig met de surprises, wil ze dit weekend afhebben want weinig tijd verder, Die van James is inmiddels af, nu die van de oudste nog
S. 2014
J. 2016
  zondag 30 november 2025 @ 14:52:00 #206
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_219377171
quote:
0s.gif Op zondag 30 november 2025 14:21 schreef oh-oh het volgende:
Ik geloof echt dat ik nog nooit bij zo een kersthel geweest ben :D
Het zou ook niet direct mijn eigen keuze geweest zijn, maar de mannen (16 en bijna 18) vinden dit echt heel erg tof. En het is ook zo flauw om maar steeds bij alles te zeggen: ga maar zonder mij. :+
Dus sjok ik braaf mee.
En het eerste dat in ons karretje ging, was iets dat ik wilde. :D

Ik heb alleen wel gezegd dat als we ooit nog een keer gaan, dat ik dan ook twee kleine hondjes in het karretje wil hebben zitten. 🤣🤣🤣
  zondag 30 november 2025 @ 15:14:28 #207
176471 oh-oh
pi_219377339
Twee nog wel _O-
( Groucho Marx )
  zondag 30 november 2025 @ 15:16:50 #208
176471 oh-oh
pi_219377363
Ik knipte net de nagels van mijn kleinste hondje.
Ik vergeet altijd wat voor een pit er dan in zit :')
Hilarisch echt.
( Groucho Marx )
  zondag 30 november 2025 @ 15:33:27 #209
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_219377494
quote:
0s.gif Op zondag 30 november 2025 15:14 schreef oh-oh het volgende:
Twee nog wel _O-
Serieus, dat was echt een ding! :Y Door alle lagen van de bevolking heen. Van tijgerprintjes tot ubergay tot RivièraMaison’chique’ ;) Chihuahua’s, jackrussels, shizu’s etc :Y
  zondag 30 november 2025 @ 15:42:18 #210
176471 oh-oh
pi_219377561
:D Ik heb er vier in de kar zitten dus ik val nog op :7
( Groucho Marx )
  zondag 30 november 2025 @ 16:14:30 #211
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_219377812
quote:
0s.gif Op zondag 30 november 2025 15:42 schreef oh-oh het volgende:
:D Ik heb er vier in de kar zitten dus ik val nog op :7
_O_
pi_219377856
quote:
1s.gif Op zondag 30 november 2025 15:33 schreef BE het volgende:

[..]
Serieus, dat was echt een ding! :Y Door alle lagen van de bevolking heen. Van tijgerprintjes tot ubergay tot RivièraMaison’chique’ ;) Chihuahua’s, jackrussels, shizu’s etc :Y
Das echt zo... ik wilde Cooper ook meenemen maar die blijft nooit in die kar zitten :')
S. 2014
J. 2016
pi_219378425
Heb ik hier ooit eens verteld over het hoofdbord van ons bed? Die kon de draai van de trap niet maken toen we hier kwamen wonen en is tijdelijk even in de woonkamer neergezet.

Vandaag was de dag dat we hem eindelijk naar boven hebben getakeld! Na 8,5 jaar in de woonkamer te hebben gestaan :D ik had wat touwen geleend en die moesten morgen terug, dus man kreeg de keuze, vandaag gaan we het doen of hij moest het hoofdbord naar de stort brengen.
pi_219379478
quote:
1s.gif Op zondag 30 november 2025 14:25 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]
Wij zijn druk bezig met de surprises, wil ze dit weekend afhebben want weinig tijd verder, Die van James is inmiddels af, nu die van de oudste nog
Hier is de surprise van mijn groep 8-er af *O* Ik heb er weer veel meer aan mee moeten helpen dan ik eigenlijk van plan was :')
  zondag 30 november 2025 @ 18:04:13 #215
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_219379528
quote:
0s.gif Op zondag 30 november 2025 17:06 schreef FlyingFish het volgende:
Heb ik hier ooit eens verteld over het hoofdbord van ons bed? Die kon de draai van de trap niet maken toen we hier kwamen wonen en is tijdelijk even in de woonkamer neergezet.

Vandaag was de dag dat we hem eindelijk naar boven hebben getakeld! Na 8,5 jaar in de woonkamer te hebben gestaan :D ik had wat touwen geleend en die moesten morgen terug, dus man kreeg de keuze, vandaag gaan we het doen of hij moest het hoofdbord naar de stort brengen.
_O_

Hier dolblij met mijn aankopen. Dat en een klein lampje in de vensterbank erbij.
Ik was van de week een paar dagen lang best chagrijnig omdat ik onze woonkamer eigenlijk ontzettend ongezellig vind. (Heel veel anders dan nu kan het niet en er staat ongelofelijk veel zooi van mijn werk, dus dat maakt het ook niet beter. )
Maar nu met de lampen wat gedimd, kaarsjes aan en wee mooie zachtjes glinsterende bollen aan het plafond erbij lijkt het zomaar ineens een beetje gezellig. :’)
Als je door je wimpers kijkt. :D :s)

(Ik verlang soms zo naar een oud huis met randjes en hoekjes en dingetjes ipv deze blokkendoos uit eind jaren ‘90. -O- )
  zondag 30 november 2025 @ 18:19:06 #216
176471 oh-oh
pi_219379878
8.5 jaar??
Mis je hem nu niet in de woonkamer :D
Wij hebben gisteren best lang staan kijken naar mensen die een bankstel via het balkon drie hoog wilden takelen.
Dat ging uiteindelijk na een uur pas helemaal goed, wij waren al op het hondenveldje geweest en alles.
( Groucho Marx )
  zondag 30 november 2025 @ 18:39:59 #217
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_219380353
OMG 8,5 jaar. Hoe zag dat er dan uit? Gewoon ergens tegen de muur?
pi_219380910
quote:
0s.gif Op zondag 30 november 2025 17:06 schreef FlyingFish het volgende:

Oh zeker, net zo illuster als de brandgang van exode. Je hebt zelfs eens een foto gepost omdat ik het niet kon visualiseren :+ maar waar bewaar je nu de kleren :o

[ Bericht 0% gewijzigd door Clubsoda op 30-11-2025 20:55:04 ]
pi_219380990
Het was een donkergrijs hoofdbord, wat eigenlijk best goed bij de zwarte bank kleurde. Hij heeft dus heel lang tegen de bank aangestaan, waardoor je er vol tegenaan keek als je de woonkamer binnen kwam. Maar vanwege de kleur en stof dus niet enorm storend, en hij was maar een paar centimeter hoger dan de bankleuning, dus het was tegelijkertijd een mooi plekje voor de afstandsbediening. Maar het was wel de running gag bij de vrienden van m’n man die ooit hadden helpen verhuizen. “Is het bed al naar boven?” was elke keer weer het eerste wat ze vroegen als ik ze zag. Nu kunnen we eindelijk ja zeggen :D

En het stomme was dat we uiteindelijk nog geen 2 minuten echt bezig zijn geweest met hijsen en over de railing kantelen, en een half uurtje daarvoor nadenken en knopen om een veilig plan te bedenken (en de railing schoon te maken).
pi_219382041
quote:
1s.gif Op zondag 30 november 2025 19:10 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Oh zeker, net zo illuster als de brandgang van exode. Je hebt zelfs eens een foto gepost omdat ik het niet kon visualiseren :+ waar waar bewaar je niet de kleren :o
De kleding was gelukkig al een paar jaar weg :D toen ze eenmaal zindelijk waren was dat niet meer nodig.
pi_219383567
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2025 22:10 schreef FlyingFish het volgende:

In een winkel mag je vrijwel niets als 13 jarige. 2 uurtjes op een zaterdag wat chips vullen, maar meer ook niet. Vrijwel geen supermarkt neemt ze aan (en moet je als ouder ook niet willen. Ze krijgen 2 euro per uur oid en zullen vrijwel niet met leeftijdsgenoten werken en krijgen alsnog andere klussen omdat de 17-jarige vulploegleider niets van de beperkingen/regels weet of denkt “dit kan ook best even”). Kranten/folders is de enige optie denk ik. Maar ook daarbij zijn de opbrengsten niet zo groot meer omdat veel mensen die dingen niet meer willen ontvangen, terwijl de wijken net zo groot zijn gebleven. Dus per folder ben je langer bezig, terwijl je opbrengst per folder is, ongeacht de tijd tussen twee adressen. Ik had vroeger de zwarte Madonna in Den Haag in mijn wijk. In de vijf minuten dat ik daarmee bezig was verdiende ik meer dan in de 1,5 uur van de rest van mijn wijk :D
Hier mogen ze met 13 bij de jumbo werken, door de week 2 uur en in het weekend 5 uur volgens mij.
En krijgen betaald voor een 15 jarige. Iets rond de 6 euro per uur. Dus echt niet slecht. En ze mogen ook meer vullen als alleen chips. Volgens mij (bijna) alles va het ‘houdbare’ spul. Al heeft hij ook wel eens bij de groenten gestaan.

Ook werken er best veel leeftijdsgenootjes, dus hij vind het echt super gezellig om te doen (en gaat tegenwoordig regelmatig op zaterdag met een groepje vulploegvrienden bij iemand thuis zitten na het werk (om beurten bij iemand anders).

Dus ik denk dat het per winkel verschilt wellicht, of je moet er zelf wat van maken?

Vriendje van de oudste werkt hier bij de plus. Volgens mij met (ongeveer) hetzelfde salaris. Geen idee hoe de sfeer daar is. Maar als zoon en dat vriendje samen zijn is het een grote humoristische supermarktoorlog :D :7

@Ynske wat klote dat het weer is afgewezen ;(
  maandag 1 december 2025 @ 09:06:22 #222
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_219384752
Mijn zoon is weer gestopt bij de Albert Heijn. Nogal een vaag verhaal. Maar hij moest regelmatig overwerken. En het is de vraag of hij die uren wel uitbetaald heeft gekregen. Hij dacht zelf van niet.
pi_219385682
Ik werkte op die leeftijd in een magazijn als orderpicker en bracht folders rond.
En in het seizoen bij een bedrijf die cherrytomaten in van die bakjes deed.

Best veel dus als ik er nu op terugkijk. Ik wilde het zelf met name omdat mijn broer en zus veel meer geld hadden. Zij werkten toen al fulltime. Dat vond ik zo oneerlijk.

En ik ben inmiddels een soort van ziek. Sinds ik die longontsteking of Covid heb gehad, slaat een verkoudheid bij mij binnen no time op mijn longen. Ik hoest als een zeehond, ben benauwd en heb 0 energie. Vanochtend helemaal in sportkleding gehesen, voor gek verklaard door verloofde. Klaar om naar de sportschool te gaan...ik ging de trap af en kwam compleet uitgeput beneden.
Dus nu hang ik maar een beetje rond.
pi_219385914
@exode, beterschap. Hang ze, dat klinkt verstandiger dan sporten.
pi_219386252
quote:
0s.gif Op zondag 30 november 2025 23:29 schreef hilliebillie het volgende:

[..]
Hier mogen ze met 13 bij de jumbo werken, door de week 2 uur en in het weekend 5 uur volgens mij.
En krijgen betaald voor een 15 jarige. Iets rond de 6 euro per uur. Dus echt niet slecht. En ze mogen ook meer vullen als alleen chips. Volgens mij (bijna) alles va het ‘houdbare’ spul. Al heeft hij ook wel eens bij de groenten gestaan.

Ook werken er best veel leeftijdsgenootjes, dus hij vind het echt super gezellig om te doen (en gaat tegenwoordig regelmatig op zaterdag met een groepje vulploegvrienden bij iemand thuis zitten na het werk (om beurten bij iemand anders).

Dus ik denk dat het per winkel verschilt wellicht, of je moet er zelf wat van maken?

Vriendje van de oudste werkt hier bij de plus. Volgens mij met (ongeveer) hetzelfde salaris. Geen idee hoe de sfeer daar is. Maar als zoon en dat vriendje samen zijn is het een grote humoristische supermarktoorlog :D :7

@:ynske wat klote dat het weer is afgewezen ;(
Maar als 13 of 14 jarige mag je op schooldagen sowieso niet werken. Dus dan blijft het bij een weekenddag. En ik kan je uit ervaring ook vertellen dat 90% van de supermarkten zich niet aan de wettelijke voorwaarden houdt. Kinderen worden bijna aan de lopende band genaaid, zowel qua overwerk (wat zeer vaak idd niet uitbetaald wordt, ze moeten vaak voor de start van de shift al aanwezig zijn, eindtijden worden regelmatig afgerond maar altijd op een ongunstige manier en ziekmeldingen worden niet als ziekmeldingen geregistreerd) en absurde werkdruk soms. Want ondanks het geld dat je verdient, moet je net zo hard werken als een 25-jarige die 4x zoveel verdient per uur, en de vulnorm ligt soms echt onhaalbaar hoog. Supermarkten zijn echt slechte werkgevers, vooral voor jongeren. Mijn kinderen mogen daar iig niet werken tot ze minstens 15 zijn èn goed voor zichzelf op durven komen tegenover een leidinggevende. En dat zeg ik met tig jaar supermarktervaring op verschillende niveau’s en afdelingen.

Maar in mijn winkel worden ze vanwege al die aanvullende regels met 13/14 jarigen, en omdat je (begrijpelijk) niet goed op ze kunt rekenen, vrijwel nooit aangenomen. Alleen als ze via via binnenkomen hebben ze een kans.
  maandag 1 december 2025 @ 13:26:51 #226
176471 oh-oh
pi_219386564
Ik weet dat ze hier bij de Jumbo een super leuk team hebben, ken meerdere kinderen die daar met 14 begonnen zijn en lang doorwerken daar. Ze maken het echt gezellig en zo.Dus ik zou nooit bij voorbaat zeggen dat ze iets niet mogen, zeker als ze willen werken.
Mijn neefje is bij AH op Hoog Catharijne begonnen op zijn 14e ook, die vond dat ook erg leuk, en hij wilde werken want zijn oudere zussen verdienden geld, hij wilde dat ook. Hij werkt nu al meer dan een jaar in een eetcafe als afwashulp, dat zijn best extreme tijden en ze lijken altijd te vergeten dat hij onder de 18 maar hij heeft het wel echt enorm naar zijn zin ook daar.
( Groucho Marx )
  maandag 1 december 2025 @ 13:56:58 #227
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_219386817
Dank voor alle bijbaan-ervaringen. Ik werd vandaag gebeld door de bezorgdienst van de lokale weekkrant. Hij kan 2 januari (op zijn verjaardag :D) beginnen met een wijk hier vlak in de buurt. Combi folders/ weekblad, bezorgen op vrijdag of zaterdag, verwachting 3,5uur werktijd. We gaan t zien, hij is iig enthousiast en zou het liefst morgen beginnen.

[ Bericht 1% gewijzigd door mousemicky op 01-12-2025 14:07:34 ]
pi_219386974
Beterschap exode.
Zoon is ook ziek. Koorts, keelpijn en zn neus zit dicht.

Ik begon met werken toen ik 14 jaar was, bij een dierenwinkel. Deed daar alles, van kassa tot het snijden en afwegen van vers vlees (lees lamshart en pens) met een groot scherp mes 8-) Tegenwoordig mag dat allemaal niet meer en moet je zelfs voor kassadraaien minimaal 16 jaar zijn.
Krijg ik ook sollicitanten van 13/14/15 jaar maar die neem ik nooit aan. Ze mogen gewoon echt amper nog wat, plus de arbeidstijdenwet waardoor het eigenlijk ondoenlijk is om iemand van die leeftijd te laten werken.
If they say
pi_219387339
@mousemicky Mooie timing! Ik heb vroeger een aantal jaren zo'n bezorgwijk gedeeld met mijn zusje en vond het wel prima. Het is in ieder geval iets wat al mag op die leeftijd en je kunt behoorlijk je eigen tijd indelen.
  maandag 1 december 2025 @ 15:59:39 #230
176471 oh-oh
pi_219387584
Krantenwijk of folders was juist het enige wat mijn ouders vroeger altijd niet wilden hebben, maar ze hadden geen zin in folders die in de weg lagen of dat zij er voor op zouden draaien.
Dat komt denk ik door mijn tante die altijd opdraaide voor de krantenwijk van mijn neefje :')
Maar ja, dat is ook een keuze, als je ze die optie niet geeft is het er niet en moeten ze het zelf doen toch?
Wel lekker dat hij er zoveel zin in heeft!
( Groucho Marx )
pi_219387628
Mijn vader vouwde de foldertjes altijd voor mij O+ En dan om de week zat er een wijkblad bij die moest er dan ook bijgevouwen worden.

Mijn broer werkte al heel jong bij een autobedrijf kan ik me herinneren, vast niet wit. Beetje sleutelen, poetsen, sorteren van spullen dat soort dingen. Toen hij zijn diploma's had, heeft hij daar nog heel lang gewerkt als automonteur.
  maandag 1 december 2025 @ 16:15:16 #232
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_219387686
Ik herinner me dat vroeger bij mijn ouders thuis de hele hal vol lag, en dat ik idd moest invouwen. Dat was het niet-leuke onderdeel van t werk. Het bezorgen verdiende lekker, ik had een wijk met 6 flats, dus dat ging behoorlijk snel.

De folders van J zijn in plastic geseald en hoeven niet gevouwen te worden (heb ik gecheckt ;)), dus dat scheelt. En over de troep maak ik me geen zorgen, we hebben een grote garage waar t niet in de weg ligt.
  maandag 1 december 2025 @ 16:36:02 #233
35189 Troel
scherp en bot
pi_219387826
Is het overal hetzelfde? Jongste moest ineens bij elk adres een eigen pakketje gaan brengen en dat was echt niet leuk ten opzichte van letten op een sticker ja of nee.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 1 december 2025 @ 16:48:04 #234
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_219387910
De folders gaan idd op een adressenlijst, de krantjes op brievenbussticker. Helaas was t geen optie om alleen de krantjes te doen, dus we gaan zien hoe dit gaat.
  maandag 1 december 2025 @ 16:55:33 #235
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_219387968
Zoon wilde nu in plaats van bij de Albert Heijn bij de oom van een vriend helpen met straten maken. Of is dergelijks. Man en ik hebben gezegd dat gaat niet gebeuren. Je gaat niet zwart in de bouw werken. Als er wat gebeurt ben je onverzekerd.

Wat hierboven werd gezegd, klopt trouwens. Zoon moest overwerken kreeg waarschijnlijk die uren niet uitbetaald. En de reden dat hij gestopt is is dat hij bijvoorbeeld een kar kreeg die helemaal leeg moest binnen twee uur, maar wat dus zelfs met heel hard werken onmogelijk te doen was.

Dochter werkt als assistent begeleider in woonhuis voor mensen met een verstandelijke beperking. Vindt ze echt superleuk om te doen. Wat ze doet is bijvoorbeeld een bed verschonen of een boterham smeren. Iets klaarmaken. Boodschappen doen bij hun supermarkt.
Andere dingen zoals een spelletje spelen of voorlezen niet echt.

Zelf vindt ze van zichzelf dat ze sociaal onhandig/ongemakkelijk is. Dus bij deze baan hoeft ze niet echt in die zin interactie of gesprekken te hebben met de cliënten.
pi_219388006
quote:
2s.gif Op maandag 1 december 2025 16:36 schreef Troel het volgende:
Is het overal hetzelfde? Jongste moest ineens bij elk adres een eigen pakketje gaan brengen en dat was echt niet leuk ten opzichte van letten op een sticker ja of nee.
Dat is een paar jaar geleden aangepast vrijwel overal dacht ik, sinds in de meeste gemeente je een ‘ja’ sticker moet hebben voor folders. Ik heb ook een persoonlijk pakket tegenwoordig, scheelt veel extra afval.

Ik bezorgde vroeger tv gidsen en de intermediair, die moesten ook op adres gestickerd worden. Dat was op woensdagmiddag voor de tv stickeren en dan een uurtje bezorgen, en op donderdag het restant bezorgen als ik te langzaam had gestickerd.

Ook die baan raad ik trouwens mijn kinderen niet aan. Ik heb echt veel opmerkingen van vieze mannen gekregen in die tijd. Zeker in de winter als het aan het schemeren was. Die zijn niet op 1 hand te tellen. Maar dat lag misschien ook aan de wijk, een volkswijk naast centraal station Den Haag
  maandag 1 december 2025 @ 17:04:21 #237
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_219388026
De intermediair. Ik weet niet eens waarom ik me daar ooit voor aan heb gemeld.
  maandag 1 december 2025 @ 17:06:50 #238
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_219388034
Mijn man die deed ook krantenwijk. Maar die had een krant die ‘s middags werd bezorgd.

Wat ik hier heel vaak in de wijk zie is dat kinderen folders lopen, maar dat uiteindelijk altijd een van de ouders meeloopt met een bolderkar. Daar pas ik dus ook voor. Ik ga niet jouw bijbaantje doen.
  maandag 1 december 2025 @ 18:27:02 #239
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_219388479
Meelopen ga ik dus idd niet doen (en ik heb ook geen bolderkar ;)). Hij kent de wijk waar hij gaat bezorgen (hebben we zelf gewoond) en dat is op minder dan 5 minuten fietsen. Hij kan dus mooi zelf een paar keer op en neer met folders/krantjes.
pi_219388566
Ben ik wel benieuwd hoeveel adressen hij de krant moet bezorgen. Hier is de 13 jarige ook begonnen, maar ze gaat alweer stoppen met de weekkrant (maar stoppen mag/kan niet in dec en jan). Wel ook folders vouwen. Maar moet op di/wo en ze redt t niet meer om ook nog huiswerk te maken. Ze moet ca 320 adressen met ong de helft folders. Doet ze in2 x. Maar ze heeft er veeel meer tijd voor nodig dan ze rekenen, ze verdient denk ik 2,50 ofo per uur, terwijl ze zeggen dat ze het uurloon van een 15 jarige krijgt..
(Ze is trouwens ook nog steeds bang doordat ze de tweede week gebeten werd door een hond)
pi_219388643
Wat trouwens wel goed verdient voor tieners is huis aan huis eieren verkopen. Dat doen twee pubers hier in de buurt samen, via een echt bedrijf. Ze lopen met een bolderkar langs bij mensen die de eerste keer aan hebben gegeven geïnteresseerd te zijn. Je krijgt per eierdoos betaald dacht ik, dus je moet wel een goede wijk hebben hiervoor, in een achterstandsbuurt verdien je weinig…
pi_219389614
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2025 12:57 schreef FlyingFish het volgende:

[..]
Maar als 13 of 14 jarige mag je op schooldagen sowieso niet werken. Dus dan blijft het bij een weekenddag. En ik kan je uit ervaring ook vertellen dat 90% van de supermarkten zich niet aan de wettelijke voorwaarden houdt. Kinderen worden bijna aan de lopende band genaaid, zowel qua overwerk (wat zeer vaak idd niet uitbetaald wordt, ze moeten vaak voor de start van de shift al aanwezig zijn, eindtijden worden regelmatig afgerond maar altijd op een ongunstige manier en ziekmeldingen worden niet als ziekmeldingen geregistreerd) en absurde werkdruk soms. Want ondanks het geld dat je verdient, moet je net zo hard werken als een 25-jarige die 4x zoveel verdient per uur, en de vulnorm ligt soms echt onhaalbaar hoog. Supermarkten zijn echt slechte werkgevers, vooral voor jongeren. Mijn kinderen mogen daar iig niet werken tot ze minstens 15 zijn èn goed voor zichzelf op durven komen tegenover een leidinggevende. En dat zeg ik met tig jaar supermarktervaring op verschillende niveau’s en afdelingen.

Maar in mijn winkel worden ze vanwege al die aanvullende regels met 13/14 jarigen, en omdat je (begrijpelijk) niet goed op ze kunt rekenen, vrijwel nooit aangenomen. Alleen als ze via via binnenkomen hebben ze een kans.
Dan denk ik dat zoon gelukt heeft. Overuren worden gewoon uitbetaald. En hij zal vast wel eens hard moeten werken (maar daar is hij niet vies van, m’n jongste zie ik dat ook nog niet doen hoor).

Ik dacht dat toen ik anderhalf jaar geleden keek of ook doordeweeks gewerkt mocht worden met 13 jaar dat dat mocht. Ik zie het nu zo snel niet meer staan. Dus of ik heb er langs gekeken of het is veranderd. Dat weet ik niet. Maar goed als het absoluut niet zou mogen dan lijkt mij dat niet alle supermarkten 13-jarigen in dienst hebben. (Ze hebben overigens wel een max aantal 13 jarigen die ze tegelijkertijd in dienst willen hebben, ze willen ook wel wat ouderen om het goed verdeeld te hebben).

Folders lopen is me door een aantal mensen afgeraden juist. Lang bezig voor relatief weinig geld ten opzichte van de supermarkt. Door weer en wind (en zelf vervanging regelen als je op vakantie wil, daar hadden we ook geen idee van waar we dan iemand vandaan zouden kunnen plukken, dat blijkt best lastig hoorde ik hier in de buurt). Maar goed ook dat zal per bedrijf en per regio verschillen.

Ik denk dat het belangrijk is dat ze iets doen wat ze graag doen en waar ze het naar hun zin hebben. En wat dat is dat is voor mij om het even.

De jongste begint nu stil aan met af een toe een keertje oppassen (en deze week de katten van de buurvrouw een uurtje per dag gezelschap houden (9 stuks).
pi_219389701
If they say
  maandag 1 december 2025 @ 21:32:52 #244
35189 Troel
scherp en bot
pi_219389831
Ik heb bij jongste toen het meeste gedaan. Die mocht na de eerste week niet meer tillen na een operatie.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_219390227
quote:
Ja daar staat inderdaad licht industrieel werk niet mag op een schooldag. Maar kan me niet herinneren dat ik dat destijds gezien had.
pi_219390320
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2025 22:23 schreef hilliebillie het volgende:

[..]
Ja daar staat inderdaad licht industrieel werk niet mag op een schooldag. Maar kan me niet herinneren dat ik dat destijds gezien had.
Kan heel goed hoor, de regels veranderen steeds. Das ook de reden dat ik echt alleen 16+ aanneem ;)

Bij het werken in het bedrijf van ouders voor 13 jarigen, blijkt alleen te mogen als bedrijf en woonhuis bij elkaar zijn. Wist ik niet, althans, das volgens mij ook veranderd. Toen zoon 13 was, stond hij al op de zaak. Zelfs op zn 11e al stond hij achter de kassa. Vond ie leuk, nouja, prima hoor. Mijn zaak, mijn kind, mijn verantwoordelijkheid.
If they say
pi_219390339
Ik ben klaar met kadootjes bestellen voor Sinterklaas. En kerst ben ik alleen met zoon want dochter en gezin gaan op vakantie. Vandaar ook dat we Sinterklaas uitgebreid vieren en geen kerst.
Geen kadootjesstress meer dus *O*
If they say
pi_219390388
Mijn oudste kreeg dus in twee weken tijd, 2 baantjes aangeboden…

Het lokale krantje, ( ¤10,- per week) of inderdaad de eitjes verkopen (¤25,- per week). Allebei echt in onze wijk.
De eitjes verkopen mag wel pas vanaf 13, dus die zouden dan voor 1 maand op onze naam staan.

Maar het kind heeft geen zin… Wij doen verder niet aan zakgeld, maar hij kan geld verdienen bij ons met klusjes (op de jongste passen, glas wegbrengen etc).. maar dat is niet zoveel dus ik ben benieuwd of hij er nog op terug komt.

Zelf altijd in een verzorgingstehuis gewerkt vanaf mijn 14de. Heerlijke baan, soms zou ik wel willen dat ik dat was blijven doen ipv het onderwijs :)
pi_219391288
De jongste (12) kreeg as we speek een aanbod om op te komen passen, met specifiek de vraag wat ze verdiend per uur.

Ik vind dat lastig inschatten dus heb haar laten vragen wat ze willen geven 😅

De andere keren (bij iemand anders) kreeg ze gewoon wat mee. Volgens mij kwam dat neer op 2 euro per uur.

Als ik google zie ik dat het voor onervaren jonge oppassers ligt tussen de 4 en 6 euro per uur. Lijkt me best veel of niet?

Ze moet even spelen met de kinderen, ze in bed leggen en verder kan ze gewoon tv kijken.
pi_219391297
Nou...

Moeder van mijn zoontje kijkt amper nog naar hem om. Ze haalt hem eigenlijk nooit meer op bij de kleuterschool, uitgezonderd soms een vrijdag per twee weken. Als ze hem dan niet ophaalt, appt ze zaterdag dat ze hem bij mij op wil komen halen en dan heeft ze hem tot maandagochtend.

Moeder van m'n oudste twee kinderen heeft het blijkbaar ook te druk. Die heeft ze nog één lang weekend per maand.

De rest van de tijd zijn ze alle drie hier.
pi_219391355
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 december 2025 08:51 schreef Halcon het volgende:
Nou...

Moeder van mijn zoontje kijkt amper nog naar hem om. Ze haalt hem eigenlijk nooit meer op bij de kleuterschool, uitgezonderd soms een vrijdag per twee weken. Als ze hem dan niet ophaalt, appt ze zaterdag dat ze hem bij mij op wil komen halen en dan heeft ze hem tot maandagochtend.

Moeder van m'n oudste twee kinderen heeft het blijkbaar ook te druk. Die heeft ze nog één lang weekend per maand.

De rest van de tijd zijn ze alle drie hier.
Dat klinkt verdrietig voor je kinderen vooral, dat hun mama’s zo weinig tijd voor ze hebben.

Weet niet of er wel afspraken zijn verder? Maar in het geval van je jongste klinkt het ook wel heel ad hoc wanneer ze hem gaat halen of wil zien ipv dat het is vastgelegd en dat ze vast momenten heeft?

Lijkt me lastig :*
pi_219391789
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 december 2025 08:49 schreef hilliebillie het volgende:
De jongste (12) kreeg as we speek een aanbod om op te komen passen, met specifiek de vraag wat ze verdiend per uur.

Ik vind dat lastig inschatten dus heb haar laten vragen wat ze willen geven 😅

De andere keren (bij iemand anders) kreeg ze gewoon wat mee. Volgens mij kwam dat neer op 2 euro per uur.

Als ik google zie ik dat het voor onervaren jonge oppassers ligt tussen de 4 en 6 euro per uur. Lijkt me best veel of niet?

Ze moet even spelen met de kinderen, ze in bed leggen en verder kan ze gewoon tv kijken.
Ik betaal onze jongste oppas (13 toen ze begon) 5 euro per uur. De andere van 16 krijgt 6 euro per uur maar die moet vaak ook wat meer doen met de kinderen en laat de hond uit.

@Halcon dat klinkt heel verdrietig voor je kinderen. Ik zal zulke ouders nooit snappen. Ik weet wel dat zulke last minute dingen voor kinderen vaak niet fijn zijn...
S. 2014
J. 2016
pi_219391793
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 december 2025 09:02 schreef hilliebillie het volgende:

[..]
Dat klinkt verdrietig voor je kinderen vooral, dat hun mama’s zo weinig tijd voor ze hebben.

Weet niet of er wel afspraken zijn verder? Maar in het geval van je jongste klinkt het ook wel heel ad hoc wanneer ze hem gaat halen of wil zien ipv dat het is vastgelegd en dat ze vast momenten heeft?

Lijkt me lastig :*
Ja, dat is het ook wel. Kleinste snapt er nog niet veel van, maar de oudste twee vertellen er wel over.

Er zijn afspraken, maar die komt ze niet na. Op 'n dag dat zij 'm moet halen, moet ik dus wel stand-by staan. Ze heeft één weekend in de twee weken.
pi_219391856
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 december 2025 09:43 schreef Halcon het volgende:

[..]
Ja, dat is het ook wel. Kleinste snapt er nog niet veel van, maar de oudste twee vertellen er wel over.

Er zijn afspraken, maar die komt ze niet na. Op 'n dag dat zij 'm moet halen, moet ik dus wel stand-by staan. Ze heeft één weekend in de twee weken.
Ik snap er ook niet veel van. Ik weet hoe het voelt als je kinderen om wat voor reden dan ook (even) te veel zijn, maar daar kunnen zij ook niks aan doen dus ik zou er alles aan doen/ doe er dan alles aan hen niet dat gevoel te geven. Vind het moeilijk me voor te stellen dat je je kind, zeker zo'n jonkie, het dan maar laat opsoppen.

Mooi voor je kinderen dat jij er wel bent, daar gaan ze de rest van hun leven iets aan hebben.
pi_219391938
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 december 2025 09:49 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Ik snap er ook niet veel van. Ik weet hoe het voelt als je kinderen om wat voor reden dan ook (even) te veel zijn, maar daar kunnen zij ook niks aan doen dus ik zou er alles aan doen/ doe er dan alles aan hen niet dat gevoel te geven. Vind het moeilijk me voor te stellen dat je je kind, zeker zo'n jonkie, het dan maar laat opsoppen.

Mooi voor je kinderen dat jij er wel bent, daar gaan ze de rest van hun leven iets aan hebben.
Ja, ik snap ook wel dat het soms even teveel is. Maar dan kan iemand dat aangeven en een periode afspreken dat het even anders wordt verdeeld allemaal. Dat is niet gebeurd. Beetje bij beetje is het richting de huidige situatie geschoven. Eerst steeds vaker een vraag of ik 'm op wilde halen bij haar, daarna of ik 'm op wilde halen bij de kleuterschool en daarna vaak niet eens meer 'n bericht. Communicatie is nooit haar sterkste kant geweest.
  dinsdag 2 december 2025 @ 09:59:36 #256
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_219391951
Heftig Halcon
pi_219393335
Poeh, dat is wel vervelend (understatement). Als er niet eens communicatie is en er van jou ook maar wordt verwacht je planning om te gooien voor de kinderen, zodat die er niet de dupe van worden :{

Hopelijk komt ze (komen ze) wel tot het besef dat ze er toch wel moeten zijn voor hun kinderen omdat het straks anders te laat is en de kinderen hun eigen keuzes gaan maken wat dat betreft.
Maar zo sneu om zo je kinderen te laten vallen eigenlijk..
pi_219393351
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 december 2025 09:42 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]
Ik betaal onze jongste oppas (13 toen ze begon) 5 euro per uur. De andere van 16 krijgt 6 euro per uur maar die moet vaak ook wat meer doen met de kinderen en laat de hond uit.

Dan lijkt 4 euro ook wel mee te vallen inderdaad.

Ik denk dat wij ook altijd wel iets van 5 euro of zo betaald hebben, maar dat regelde man altijd (en die was ook wel van het naar boven afronden, zeker als ie wat gedronken had 😂)
  dinsdag 2 december 2025 @ 12:30:37 #259
176471 oh-oh
pi_219393432
Heftig Halcon. Kan me daar ook niks bij voorstellen. Zijn ze beiden heel jong moeder geworden? Is het een andere cultuur?
( Groucho Marx )
pi_219395605
Pff @Halcon Dat is een verdrietige en lastige situatie, x2.

Ik heb een escape room spel klaarliggen voor pakjesavond. Dan duurt de avond wat langer. Ik heb al voorpret in ieder geval :D
pi_219395810
Leuk hupje! Zelf gemaakt of gekocht?
pi_219395838
Wat een vervelende situatie Halcon. En ook praktisch gezien erg lastig lijkt me, als je nergens van op aan kunt. Heeft het nut om voor volledige voogdij proberen te gaan tot ze laat zien zich wel aan afspraken te kunnen houden?
pi_219399171
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 december 2025 18:09 schreef FlyingFish het volgende:
Wat een vervelende situatie Halcon. En ook praktisch gezien erg lastig lijkt me, als je nergens van op aan kunt. Heeft het nut om voor volledige voogdij proberen te gaan tot ze laat zien zich wel aan afspraken te kunnen houden?
Mja, wat ik er van begrepen heb, moet iemand het dan wel heel bont maken. Of het kind moet mishandeld worden (dat gebeurt fysiek in elk geval niet) Het kind zo opeens opgeven is wel geestelijke mishandeling, vind ik, maar geen rechter zal dan de voogdij intrekken.

Of het kind moet geblokkeerd komen zitten tussen twee bekvechtende ouders die elkaar dwars willen zitten. Dus bijvoorbeeld je kunt geen paspoort meer aanvragen, geen school meer kiezen, etc, omdat je het nergens over eens wordt. Dat is ook niet het geval. Ze is het overal mee eens, eigenlijk.
  Moderator woensdag 3 december 2025 @ 09:06:19 #264
5428 crew  miss_sly
pi_219399207
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2025 09:00 schreef Halcon het volgende:

[..]
Mja, wat ik er van begrepen heb, moet iemand het dan wel heel bont maken. Of het kind moet mishandeld worden (dat gebeurt fysiek in elk geval niet) Het kind zo opeens opgeven is wel geestelijke mishandeling, vind ik, maar geen rechter zal dan de voogdij intrekken.

Of het kind moet geblokkeerd komen zitten tussen twee bekvechtende ouders die elkaar dwars willen zitten. Dus bijvoorbeeld je kunt geen paspoort meer aanvragen, geen school meer kiezen, etc, omdat je het nergens over eens wordt. Dat is ook niet het geval. Ze is het overal mee eens, eigenlijk.
Wat een geluk dat hij jou heeft en dat jij een betrokken vader bent.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_219399564
@Halcon, ontzettend triest voor je kinderen dat ze moeders hebben die amper naar ze omkijken. Pas later komen zij erachter dat ze het anders hadden moeten aanpakken en dan is het vaak te laat...
Je kinderen mogen blij zijn dat ze jou als vader hebben, die er wel altijd voor ze is en niets mist van hun belangrijke stappen in het leven. Nu is het misschien wel es zwaar, maar dat wordt steeds makkelijker. En de tijd gaat snel, voor je het weet hebben ze je minder nodig dus geniet er ook van.
If they say
pi_219399576
Mijn kerstboom staat >:O en ik flikkerde net mijn mandje met mn bestelling vol met lekker en makkelijk voor kerst want echt niet dat ik dan lang in de keuken ga staan voor twee personen :+
If they say
pi_219399591
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2025 20:05 schreef Schanu het volgende:

[..]
Vanaf 13 jaar mag dat al wettelijk ;) zolang het maar heel licht werk is.

Ik werkte op mijn 12e in een kwekerij. Toen ik 15 was stond ik illegaal pannekoeken te bakken in een restaurant in Giethoorn en toen ik 17 was draaide ik nachtdiensten in een snackbar. Goeie oude tijd :')
Voornamelijk binnen de uren en hangt af van wat voor werk het is :)

Haha ja, dat was toen wellicht wel anders :9
Born to Lose, but Built to Win.
pi_219399656
Je klinkt als een betrokken vader Halcon, de situatie is vervelend, vooral voor de kinderen maar op jou kunnen ze bouwen. Dat is zoveel waard :)

Hier een zieke B thuis, kwam gisteren eerder naar huis, spierwit, misselijk etc. Hij eindigde de dag ook met koorts. Hij heeft nu geen koorts maar hij is duidelijk niet lekker.
Ik heb een vermoeden dat hij morgen ook thuis is en hopelijk vrijdag naar school kan voor de surpises.

Zelf ben ik ook echt niet lekker, klaar met die snot :{
En ik ben nu continue licht in mijn hoofd en word op de gekste momenten duizelig. Zo heftig nog nooit meegemaakt. Zelfs in de supermarkt voel ik me wankel. Ik hoop dat het met dit nare verkoudheidsvirus te maken heeft. Dat het verdwijnt zodra de snot ook weg is.
pi_219399921
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2025 10:20 schreef exode het volgende:
Je klinkt als een betrokken vader Halcon, de situatie is vervelend, vooral voor de kinderen maar op jou kunnen ze bouwen. Dat is zoveel waard :)

Hier een zieke B thuis, kwam gisteren eerder naar huis, spierwit, misselijk etc. Hij eindigde de dag ook met koorts. Hij heeft nu geen koorts maar hij is duidelijk niet lekker.
Ik heb een vermoeden dat hij morgen ook thuis is en hopelijk vrijdag naar school kan voor de surpises.

Zelf ben ik ook echt niet lekker, klaar met die snot :{
En ik ben nu continue licht in mijn hoofd en word op de gekste momenten duizelig. Zo heftig nog nooit meegemaakt. Zelfs in de supermarkt voel ik me wankel. Ik hoop dat het met dit nare verkoudheidsvirus te maken heeft. Dat het verdwijnt zodra de snot ook weg is.
Ik heb een periode gehad dat ik ook steeds licht in mijn hoofd was en draaierig, ik heb de indruk dat het overbelasting was. Heeft ook best een tijdje geduurd voordat het minder werd en soms is het er ineens weer, maar veel minder frequent dan toen. Geen idee of dat bij jou ook mee kan spelen.
Maar als je er zoveel hinder van hebt, dan de huisarts bellen en even overleggen?
Beterschap ook voor B. :*
pi_219400009
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2025 11:05 schreef Nijna het volgende:

[..]
Ik heb een periode gehad dat ik ook steeds licht in mijn hoofd was en draaierig, ik heb de indruk dat het overbelasting was. Heeft ook best een tijdje geduurd voordat het minder werd en soms is het er ineens weer, maar veel minder frequent dan toen. Geen idee of dat bij jou ook mee kan spelen.
Maar als je er zoveel hinder van hebt, dan de huisarts bellen en even overleggen?
Beterschap ook voor B. :*
Mijn ziek zijn begon 1,5 jaar geleden met enorme duizeligheid. Ik heb daarna ook meerdere 'aanvallen' gehad, ook verloofde had dat in haar burnout.
Maar dit voelt anders,het zit meer voor in mijn hoofd.

Mijn hoofd voelt als een wobblyhead, zelf mijn nek al gemasseerd maar geen verbetering, ik voel ook geen knopen op de bekende plekken. Ik had een afspraak bij de fysio staan maar dankzij die hoest, heb ik die afgebeld. Ik denk niet dat hij erop zat te wachten om ondergehoest te worden door mij.

Ik weet dat een verkoudheidsvirus dit ook kan veroorzaken en het begon met de snot en de nare hoest. Ik wacht even af of het wegtrekt met het virus.

Juul was helemaal van slag vanochtend omdat B in zijn bed lag. Ze wilde ook echt niet naar school maar bij hem blijven O+ Echt ze kunnen ruziemaken als de beste maar als het erop aankomt O+ O+ O+
pi_219400013
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2025 11:20 schreef exode het volgende:

[..]
Mijn ziek zijn begon 1,5 jaar geleden met enorme duizeligheid. Ik heb daarna ook meerdere 'aanvallen' gehad, ook verloofde had dat in haar burnout.
Maar dit voelt anders,het zit meer voor in mijn hoofd.

Mijn hoofd voelt als een wobblyhead, zelf mijn nek al gemasseerd maar geen verbetering, ik voel ook geen knopen op de bekende plekken. Ik had een afspraak bij de fysio staan maar dankzij die hoest, heb ik die afgebeld. Ik denk niet dat hij erop zat te wachten om ondergehoest te worden door mij.

Ik weet dat een verkoudheidsvirus dit ook kan veroorzaken en het begon met de snot en de nare hoest. Ik wacht even af of het wegtrekt met het virus.

Juul was helemaal van slag vanochtend omdat B in zijn bed lag. Ze wilde ook echt niet naar school maar bij hem blijven O+ Echt ze kunnen ruziemaken als de beste maar als het erop aankomt O+ O+ O+
Ik hoop dat het met de snot verdwijnt!
Ah Juul O+ schatje!
  woensdag 3 december 2025 @ 11:52:06 #272
176471 oh-oh
pi_219400206
Beterschap daar exode!
Morgen komt de da aan huis om alle honden reisklaar te maken.
Dinsdag komt de koper met een definitief bod op mijn huis.
This shit is going down!
( Groucho Marx )
pi_219400218
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2025 11:52 schreef oh-oh het volgende:
Beterschap daar exode!
This shit is going down!
Wat spannend allemaal!! Veel succes :*
pi_219400222
Wooooow oh oh, wat een snelheid joh. Tof hoor, benieuwd naar al je avonturen, het huis etc.
pi_219400310
quote:
Beterschap daar exode!
This shit is going down!
Whoah daar gaat de trein ineens! :o En hoe gaat het met het huis in Hongarije? Is daar al een knoop doorgehakt?
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_219400319
Spannend oh oh!

@Halcon fijn dat jij er bent voor je kinderen, meer kun je niet doen behalve haar er eens op wijzen wat ze veroorzaakt.

Toevallig mijn ex vanmorgen ook weer even op zijn vadereol gewezen en gevraagd of hij misschien 2x in de week kan bellen met onze zoon... het manneke mist duidelijk zijn vader en is heel boos en verdrietig, iets waar de emdr therapie ook bij helpen moet maar het is zo sneu hem zo te zien worstelen en het verdriet als zijn vader weer eens niet reageert...
S. 2014
J. 2016
pi_219400323
Dat is rap @oh-oh
Wel fijn dat het allemaal lukt.

@exode , zo'n verkoudheid kan ook op de oren/evenwichtsorgaan slaan. Wel goed in de gaten houden, dat het niet doorslaat. Beterschap!
pi_219400331
Beterschap voor de zieken! In de trein maandag hoorde ik ook veel mensen snotteren en hoesten. Of eigenlijk hoor ik dat al 3 weken. Blijf dan gewoon thuis mensen! :{

Vriend en jongste zoon hadden 2 weken geleden wel een verkoudheidsvirus. De oudste begint net weer wat op te knappen na een paar maanden zwak, ziek & misselijk, dus ik hoop eigenlijk dat de rest nog een tijdje buiten de deur mag blijven... Ik ben er wel klaar mee.
Venus in pocketformaat
© loveli
  woensdag 3 december 2025 @ 12:19:35 #279
176471 oh-oh
pi_219400351
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2025 12:11 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Whoah daar gaat de trein ineens! :o En hoe gaat het met het huis in Hongarije? Is daar al een knoop doorgehakt?
Het huis dat ik op het oog heb staat al heel lang te koop dus daar maak ik me niet zo druk om.
Het gaat om een dubbel huis, ik kan de helft verhuren aan een vriend waarmee ik al lang samen huizen kijk.
Dat is dan meteen een inkomstenbron voor mij en icm met mijn remote baan die ik gewoon blijf doen zou dan voldoende moeten zijn.
En we kunnen back up zijn voor elkaars honden.
Win win.

En als het deze niet wordt, dan heb ik echt heel veel leuke opties die ik alleen zou kunnen kopen, dus dan zie ik wel.
Ik mag na verkoop tot 1.5 jaar in mijn huis blijven zitten maar dat ben ik niet van plan.
( Groucho Marx )
pi_219400360
@Halcon @gewoonmezelf87 mijn hart breekt als ik lees over ouders die hun kinderen negeren. Ik heb het zien gebeuren bij mijn nichtje (oudste dochter van mijn zus, inmiddels volwassen) en kan me haar verdriet nog zo goed voor de geest halen als haar vader weer eens zijn afspraak niet nakwam en haar liet vallen. Onbegrijpelijk.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_219400410
Zoooo dan oh-oh, je laat er geen gras over groeien :D Succes met alles! Spannend hoor.

Zoon is ook nog steeds ziek. Begon met koorts, keelpijn en een dichte neus. Sinds vandaag hoest ie er ook lekker bij, yay -O-
If they say
pi_219400544
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2025 11:05 schreef Nijna het volgende:

[..]
Ik heb een periode gehad dat ik ook steeds licht in mijn hoofd was en draaierig, ik heb de indruk dat het overbelasting was.
Ik heb het tijdens sporten, houdt ook maar niet op.
pi_219400610
quote:
Beterschap daar exode!
This shit is going down!
Wanneer is je plan om te gaan? Gaat vlot zo ineens!
Spannend, succes :* ^O^

@Vanyel, dat is ook vervelend. Heb ik soms tijdens de hardlooptraining, als we intensief trainen en dan stukjes wandelen tussendoor. Gelukkig niet altijd.
pi_219400797
quote:
1s.gif Op woensdag 3 december 2025 12:54 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Ik heb het tijdens sporten, houdt ook maar niet op.
Meteen of na langere inspanning?
Toen ik nog met een PT trainde had ik het vaak aan het einde van de training. Sportdrank hielp dan meestal erg goed.
pi_219400831
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2025 13:34 schreef exode het volgende:

[..]
Meteen of na langere inspanning?
Toen ik nog met een PT trainde had ik het vaak aan het einde van de training. Sportdrank hielp dan meestal erg goed.
Meestal vrij snel. Trekt weg als ik even adem, en dan opnieuw etc etc.
Maar kan heel goed zijn dat ik matig adem.
pi_219405846
Ik krijg vandaag 5 verschillende bezorgdiensten aan de deur :') :+
If they say
pi_219405924
Ik weet nu al dat ik B vanmiddag achter het behang wil plakken, hij zit tussen nog een beetje ziek en weer beter in. Heb hem bewust thuisgehouden, net niet beter genoeg voor een volle dag school. En daardoor hopelijk morgen helemaal weer het mannetje.
Maar die gaat zich natuurlijk doodvervelen vandaag.

Juul ging de hele periode naar 5 december toe eigenlijk boven verwachting goed, maar vandaag is het keerpunt geloof ik. Ze is moe, lichtgeraakt en weer huilend achtergelaten op school en dat terwijl donderdag start met haar favoriete vak: gym.

Morgen halve dag school en daarna cadeaus :) Met mijn moeder, die is ook helemaal zenuwachtig geloof ik, die blijft maar vragen Appen O+ Ze komt met de valys en is helemaal bang dat ze niet op tijd is. Ze heeft 1,5 uur speling maar ze is ervan overtuigd dat ze te laat is. Geen idee waarvoor te laat want we hebben geen planning of zo.
pi_219406470
@Halcon, wat een moeilijke situatie waar je in zit met je kinderen. Onbegrijpelijk dat de moeders zich zo afzijdig houden ;(

Herkenbaar die Sinterklaas prikkelbaarheid Exode, hier is de 7 jarige al de hele week boos op alles en iedereen en niks is goed genoeg. Ik word er helemaal kriegel van, maar het is de spanning die er op haar manier uitkomt. Over de 9 jarige zal ik maar niet beginnen, doffe ellende.

Sterkte met B vandaag, wel fijn dat hij bijna weer beter is! Hier noemen we dat "niet invulbare tijd", als ze niks te doen hebben, vooral mijn 9 jarige wordt daar onwijs vervelend van ;)

Ik vergat vandaag de lunch voor mijn 7 jarige want dacht dat het woensdag was. Ik word helemaal chaotisch van het gebrek aan onze standaard structuur. Maar dat het dus eerder weekend is dan ik dacht, is dan wel weer fijn :+
pi_219406503
Oh ja en herkennen jullie dat interesses binnen een seconde kunnen bijdraaien?

De 9 jarige kreeg een Grinch onesie die zo zacht is dat ze er in wil wonen. En nu is ze dus into de Grinch. Dat is bij haar dan ook meteen écht into iets zijn zeg maar. Verkondigde ze gisteren dat ze de Grinch nu leuker vindt dan capibaras (ook zo'n passie) leuk schat, maar die memo heeft sinterklaas niet op tijd ontvangen :')

Dus ik heb vandaag nog maar een extra spoed cadeautje gehaald bij de Action; de meest lelijke grinch knuffel die er bestaat :')
  donderdag 4 december 2025 @ 12:03:44 #290
176471 oh-oh
pi_219406683
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2025 13:05 schreef Nijna het volgende:

[..]
Wanneer is je plan om te gaan? Gaat vlot zo ineens!
Spannend, succes :* ^O^

@:Vanyel, dat is ook vervelend. Heb ik soms tijdens de hardlooptraining, als we intensief trainen en dan stukjes wandelen tussendoor. Gelukkig niet altijd.
ASAP natuurlijk!
( Groucho Marx )
pi_219407442
quote:
1s.gif Op donderdag 4 december 2025 11:31 schreef Schanu het volgende:
Oh ja en herkennen jullie dat interesses binnen een seconde kunnen bijdraaien?

De 9 jarige kreeg een Grinch onesie die zo zacht is dat ze er in wil wonen. En nu is ze dus into de Grinch. Dat is bij haar dan ook meteen écht into iets zijn zeg maar. Verkondigde ze gisteren dat ze de Grinch nu leuker vindt dan capibaras (ook zo'n passie) leuk schat, maar die memo heeft sinterklaas niet op tijd ontvangen :')

Dus ik heb vandaag nog maar een extra spoed cadeautje gehaald bij de Action; de meest lelijke grinch knuffel die er bestaat :')
Nou niet binnen een seconde, maar wij hebben hier Hello Kitty gehad, daarna kwam My Little Pony en daarna Pokemon. Pokemon is nog steeds in trek (18 jaar), we zeggen hier thuis altijd dat ze pokemon-autisme heeft, is net zo'n wandelende encyclopedie...

Succes met de Grinch- fase. Zo'n onesie is natuurlijk ook wel heel lekker in deze tijd van het jaar! :*
pi_219408366
Eigenlijk best onhandig omdat Grinch spullen er voornamelijk met kerst zijn
pi_219408481
Ach, in augustus ligt alles weer vers in de winkel. :')
  donderdag 4 december 2025 @ 16:36:49 #294
319308 Tink89
To live is to dance
pi_219408522
Action en takko hebben veel grinch nu. En Lidl online ook voor volwassenen zag ik. Niet dat die kleur ook maar iemand staat, maar toch…

Mijn jongste is ook helemaal grinchfan. Maar gelukkig past z’n grinchshirt van vorig jaar nog.
pi_219408699
Ach gelukkig kunnen de passies naast elkaar lopen en houdt ze altijd een zwak voor voorgaande passies. Stitch vindt ze stiekem ook nog best heel leuk, al had ze die fase ingeruild voor de capibara fase O+ ik denk dat de capibara cadeautjes morgen net zo juichend in ontvangst worden genomen als die lelijke Grinch knuffel :') :+
pi_219409236
Wat is dat met die capibara's? Bij Simon in de klas is dat ook een heel ding....
pi_219409308
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2025 18:27 schreef TolstoiFan het volgende:
Wat is dat met die capibara's? Bij Simon in de klas is dat ook een heel ding....
Ze zijn zooooooooo schattig
pi_219409348
quote:
1s.gif Op donderdag 4 december 2025 18:33 schreef amaranta het volgende:

[..]
Ze zijn zooooooooo schattig
OK, dat is alles :D :D :D ???????
pi_219409386
Mijn kind heeft 1000 capybara-knuffels. Minstens.

En ze heeft er met eentje geknuffeld in de dierentuin O+
pi_219409443
Haha ja dat is alles, meer is er niet voor nodig :D

Die van mij heeft ondertussen 5 capibara knuffels maar dat hadden er ook 500 mogen zijn van haar.

Amsel, heb je de capibara pyjama van de Primark al? Mijn 9 jarige vindt hem geweldig (en hij is lekker zacht) O+

En een echte knuffelen O+ al lijken ze mij vrij stug (de vacht bedoel ik dan).
pi_219409843
Vol
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')