abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 30 november 2025 @ 12:22:05 #201
319308 Tink89
To live is to dance
pi_219376169
Hoe oud is je zoon inderdaad? Kan hij al snel op een - al dan niet elektrische - fiets? Of eventueel zelfs op een eigen scootmobiel mee? Dat je er twee aanschaft? Geen idee of dat helpt hoor, maar ik probeer even creatief te denken.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  zondag 30 november 2025 @ 13:33:46 #202
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_219376659
Hier mogen kinderen bij de Jumbo op hun 14e beginnen met spiegelen, de 14 jarige die ik kende is inmiddels 15 maar die is daar al een poosje mee bezig, ze vindt het heel erg leuk.
Maar zij past al jaren op, kinderen voornamelijk, en op mijn honden. Daar verdient ze meer mee.

Balen Ynske.
Ik had helemaal niet het idee dat ze zo streng zijn met die dingen, of verschilt dat heel erg per gemeente?
Of mss kopen toch meer mensen dan ik dacht die dingen zelf...
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  zondag 30 november 2025 @ 13:57:20 #203
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_219376834
Wij zijn bij de kerstmarkt in Duiven…
Niet zo’n hel als ik verwachtte, maar wel flink druk. :Y
En ‘we hebben niks nodig’ resulteert toch in nog best wat in het karretje. :’)

[ Bericht 0% gewijzigd door BE op 30-11-2025 14:51:00 ]
  zondag 30 november 2025 @ 14:21:27 #204
176471 oh-oh
pi_219377008
Ik geloof echt dat ik nog nooit bij zo een kersthel geweest ben :D
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_219377036
quote:
1s.gif Op zondag 30 november 2025 13:57 schreef BE het volgende:
Wij zijn bij de kerstmarkt in Duiven…
Niet zo’n hel als ik verwachtte, maar wel flink druk. :Y
En ‘we hebben niks nodig’ resulteert toch un nog best wat in het karretje. :’)
Dat gaat vaak zo... :')

Wij zijn druk bezig met de surprises, wil ze dit weekend afhebben want weinig tijd verder, Die van James is inmiddels af, nu die van de oudste nog
S. 2014
J. 2016
  zondag 30 november 2025 @ 14:52:00 #206
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_219377171
quote:
0s.gif Op zondag 30 november 2025 14:21 schreef oh-oh het volgende:
Ik geloof echt dat ik nog nooit bij zo een kersthel geweest ben :D
Het zou ook niet direct mijn eigen keuze geweest zijn, maar de mannen (16 en bijna 18) vinden dit echt heel erg tof. En het is ook zo flauw om maar steeds bij alles te zeggen: ga maar zonder mij. :+
Dus sjok ik braaf mee.
En het eerste dat in ons karretje ging, was iets dat ik wilde. :D

Ik heb alleen wel gezegd dat als we ooit nog een keer gaan, dat ik dan ook twee kleine hondjes in het karretje wil hebben zitten. 🤣🤣🤣
  zondag 30 november 2025 @ 15:14:28 #207
176471 oh-oh
pi_219377339
Twee nog wel _O-
( Groucho Marx )
  zondag 30 november 2025 @ 15:16:50 #208
176471 oh-oh
pi_219377363
Ik knipte net de nagels van mijn kleinste hondje.
Ik vergeet altijd wat voor een pit er dan in zit :')
Hilarisch echt.
( Groucho Marx )
  zondag 30 november 2025 @ 15:33:27 #209
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_219377494
quote:
0s.gif Op zondag 30 november 2025 15:14 schreef oh-oh het volgende:
Twee nog wel _O-
Serieus, dat was echt een ding! :Y Door alle lagen van de bevolking heen. Van tijgerprintjes tot ubergay tot RivièraMaison’chique’ ;) Chihuahua’s, jackrussels, shizu’s etc :Y
  zondag 30 november 2025 @ 15:42:18 #210
176471 oh-oh
pi_219377561
:D Ik heb er vier in de kar zitten dus ik val nog op :7
( Groucho Marx )
  zondag 30 november 2025 @ 16:14:30 #211
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_219377812
quote:
0s.gif Op zondag 30 november 2025 15:42 schreef oh-oh het volgende:
:D Ik heb er vier in de kar zitten dus ik val nog op :7
_O_
pi_219377856
quote:
1s.gif Op zondag 30 november 2025 15:33 schreef BE het volgende:

[..]
Serieus, dat was echt een ding! :Y Door alle lagen van de bevolking heen. Van tijgerprintjes tot ubergay tot RivièraMaison’chique’ ;) Chihuahua’s, jackrussels, shizu’s etc :Y
Das echt zo... ik wilde Cooper ook meenemen maar die blijft nooit in die kar zitten :')
S. 2014
J. 2016
pi_219378425
Heb ik hier ooit eens verteld over het hoofdbord van ons bed? Die kon de draai van de trap niet maken toen we hier kwamen wonen en is tijdelijk even in de woonkamer neergezet.

Vandaag was de dag dat we hem eindelijk naar boven hebben getakeld! Na 8,5 jaar in de woonkamer te hebben gestaan :D ik had wat touwen geleend en die moesten morgen terug, dus man kreeg de keuze, vandaag gaan we het doen of hij moest het hoofdbord naar de stort brengen.
pi_219379478
quote:
1s.gif Op zondag 30 november 2025 14:25 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]
Wij zijn druk bezig met de surprises, wil ze dit weekend afhebben want weinig tijd verder, Die van James is inmiddels af, nu die van de oudste nog
Hier is de surprise van mijn groep 8-er af *O* Ik heb er weer veel meer aan mee moeten helpen dan ik eigenlijk van plan was :')
  zondag 30 november 2025 @ 18:04:13 #215
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_219379528
quote:
0s.gif Op zondag 30 november 2025 17:06 schreef FlyingFish het volgende:
Heb ik hier ooit eens verteld over het hoofdbord van ons bed? Die kon de draai van de trap niet maken toen we hier kwamen wonen en is tijdelijk even in de woonkamer neergezet.

Vandaag was de dag dat we hem eindelijk naar boven hebben getakeld! Na 8,5 jaar in de woonkamer te hebben gestaan :D ik had wat touwen geleend en die moesten morgen terug, dus man kreeg de keuze, vandaag gaan we het doen of hij moest het hoofdbord naar de stort brengen.
_O_

Hier dolblij met mijn aankopen. Dat en een klein lampje in de vensterbank erbij.
Ik was van de week een paar dagen lang best chagrijnig omdat ik onze woonkamer eigenlijk ontzettend ongezellig vind. (Heel veel anders dan nu kan het niet en er staat ongelofelijk veel zooi van mijn werk, dus dat maakt het ook niet beter. )
Maar nu met de lampen wat gedimd, kaarsjes aan en wee mooie zachtjes glinsterende bollen aan het plafond erbij lijkt het zomaar ineens een beetje gezellig. :’)
Als je door je wimpers kijkt. :D :s)

(Ik verlang soms zo naar een oud huis met randjes en hoekjes en dingetjes ipv deze blokkendoos uit eind jaren ‘90. -O- )
  zondag 30 november 2025 @ 18:19:06 #216
176471 oh-oh
pi_219379878
8.5 jaar??
Mis je hem nu niet in de woonkamer :D
Wij hebben gisteren best lang staan kijken naar mensen die een bankstel via het balkon drie hoog wilden takelen.
Dat ging uiteindelijk na een uur pas helemaal goed, wij waren al op het hondenveldje geweest en alles.
( Groucho Marx )
  zondag 30 november 2025 @ 18:39:59 #217
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_219380353
OMG 8,5 jaar. Hoe zag dat er dan uit? Gewoon ergens tegen de muur?
pi_219380910
quote:
0s.gif Op zondag 30 november 2025 17:06 schreef FlyingFish het volgende:

Oh zeker, net zo illuster als de brandgang van exode. Je hebt zelfs eens een foto gepost omdat ik het niet kon visualiseren :+ maar waar bewaar je nu de kleren :o

[ Bericht 0% gewijzigd door Clubsoda op 30-11-2025 20:55:04 ]
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_219380990
Het was een donkergrijs hoofdbord, wat eigenlijk best goed bij de zwarte bank kleurde. Hij heeft dus heel lang tegen de bank aangestaan, waardoor je er vol tegenaan keek als je de woonkamer binnen kwam. Maar vanwege de kleur en stof dus niet enorm storend, en hij was maar een paar centimeter hoger dan de bankleuning, dus het was tegelijkertijd een mooi plekje voor de afstandsbediening. Maar het was wel de running gag bij de vrienden van m’n man die ooit hadden helpen verhuizen. “Is het bed al naar boven?” was elke keer weer het eerste wat ze vroegen als ik ze zag. Nu kunnen we eindelijk ja zeggen :D

En het stomme was dat we uiteindelijk nog geen 2 minuten echt bezig zijn geweest met hijsen en over de railing kantelen, en een half uurtje daarvoor nadenken en knopen om een veilig plan te bedenken (en de railing schoon te maken).
pi_219382041
quote:
1s.gif Op zondag 30 november 2025 19:10 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Oh zeker, net zo illuster als de brandgang van exode. Je hebt zelfs eens een foto gepost omdat ik het niet kon visualiseren :+ waar waar bewaar je niet de kleren :o
De kleding was gelukkig al een paar jaar weg :D toen ze eenmaal zindelijk waren was dat niet meer nodig.
pi_219383567
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2025 22:10 schreef FlyingFish het volgende:
Wat stom Ynske. Is zelf (2e hands) aanschaffen nog een optie?

In een winkel mag je vrijwel niets als 13 jarige. 2 uurtjes op een zaterdag wat chips vullen, maar meer ook niet. Vrijwel geen supermarkt neemt ze aan (en moet je als ouder ook niet willen. Ze krijgen 2 euro per uur oid en zullen vrijwel niet met leeftijdsgenoten werken en krijgen alsnog andere klussen omdat de 17-jarige vulploegleider niets van de beperkingen/regels weet of denkt “dit kan ook best even”). Kranten/folders is de enige optie denk ik. Maar ook daarbij zijn de opbrengsten niet zo groot meer omdat veel mensen die dingen niet meer willen ontvangen, terwijl de wijken net zo groot zijn gebleven. Dus per folder ben je langer bezig, terwijl je opbrengst per folder is, ongeacht de tijd tussen twee adressen. Ik had vroeger de zwarte Madonna in Den Haag in mijn wijk. In de vijf minuten dat ik daarmee bezig was verdiende ik meer dan in de 1,5 uur van de rest van mijn wijk :D
Hier mogen ze met 13 bij de jumbo werken, door de week 2 uur en in het weekend 5 uur volgens mij.
En krijgen betaald voor een 15 jarige. Iets rond de 6 euro per uur. Dus echt niet slecht. En ze mogen ook meer vullen als alleen chips. Volgens mij (bijna) alles va het ‘houdbare’ spul. Al heeft hij ook wel eens bij de groenten gestaan.

Ook werken er best veel leeftijdsgenootjes, dus hij vind het echt super gezellig om te doen (en gaat tegenwoordig regelmatig op zaterdag met een groepje vulploegvrienden bij iemand thuis zitten na het werk (om beurten bij iemand anders).

Dus ik denk dat het per winkel verschilt wellicht, of je moet er zelf wat van maken?

Vriendje van de oudste werkt hier bij de plus. Volgens mij met (ongeveer) hetzelfde salaris. Geen idee hoe de sfeer daar is. Maar als zoon en dat vriendje samen zijn is het een grote humoristische supermarktoorlog :D :7

@Ynske wat klote dat het weer is afgewezen ;(
  maandag 1 december 2025 @ 09:06:22 #222
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_219384752
Mijn zoon is weer gestopt bij de Albert Heijn. Nogal een vaag verhaal. Maar hij moest regelmatig overwerken. En het is de vraag of hij die uren wel uitbetaald heeft gekregen. Hij dacht zelf van niet.
pi_219385682
Ik werkte op die leeftijd in een magazijn als orderpicker en bracht folders rond.
En in het seizoen bij een bedrijf die cherrytomaten in van die bakjes deed.

Best veel dus als ik er nu op terugkijk. Ik wilde het zelf met name omdat mijn broer en zus veel meer geld hadden. Zij werkten toen al fulltime. Dat vond ik zo oneerlijk.

En ik ben inmiddels een soort van ziek. Sinds ik die longontsteking of Covid heb gehad, slaat een verkoudheid bij mij binnen no time op mijn longen. Ik hoest als een zeehond, ben benauwd en heb 0 energie. Vanochtend helemaal in sportkleding gehesen, voor gek verklaard door verloofde. Klaar om naar de sportschool te gaan...ik ging de trap af en kwam compleet uitgeput beneden.
Dus nu hang ik maar een beetje rond.
pi_219385914
@exode, beterschap. Hang ze, dat klinkt verstandiger dan sporten.
Fake it till you make it...
pi_219386252
quote:
0s.gif Op zondag 30 november 2025 23:29 schreef hilliebillie het volgende:

[..]
Hier mogen ze met 13 bij de jumbo werken, door de week 2 uur en in het weekend 5 uur volgens mij.
En krijgen betaald voor een 15 jarige. Iets rond de 6 euro per uur. Dus echt niet slecht. En ze mogen ook meer vullen als alleen chips. Volgens mij (bijna) alles va het ‘houdbare’ spul. Al heeft hij ook wel eens bij de groenten gestaan.

Ook werken er best veel leeftijdsgenootjes, dus hij vind het echt super gezellig om te doen (en gaat tegenwoordig regelmatig op zaterdag met een groepje vulploegvrienden bij iemand thuis zitten na het werk (om beurten bij iemand anders).

Dus ik denk dat het per winkel verschilt wellicht, of je moet er zelf wat van maken?

Vriendje van de oudste werkt hier bij de plus. Volgens mij met (ongeveer) hetzelfde salaris. Geen idee hoe de sfeer daar is. Maar als zoon en dat vriendje samen zijn is het een grote humoristische supermarktoorlog :D :7

@:ynske wat klote dat het weer is afgewezen ;(
Maar als 13 of 14 jarige mag je op schooldagen sowieso niet werken. Dus dan blijft het bij een weekenddag. En ik kan je uit ervaring ook vertellen dat 90% van de supermarkten zich niet aan de wettelijke voorwaarden houdt. Kinderen worden bijna aan de lopende band genaaid, zowel qua overwerk (wat zeer vaak idd niet uitbetaald wordt, ze moeten vaak voor de start van de shift al aanwezig zijn, eindtijden worden regelmatig afgerond maar altijd op een ongunstige manier en ziekmeldingen worden niet als ziekmeldingen geregistreerd) en absurde werkdruk soms. Want ondanks het geld dat je verdient, moet je net zo hard werken als een 25-jarige die 4x zoveel verdient per uur, en de vulnorm ligt soms echt onhaalbaar hoog. Supermarkten zijn echt slechte werkgevers, vooral voor jongeren. Mijn kinderen mogen daar iig niet werken tot ze minstens 15 zijn èn goed voor zichzelf op durven komen tegenover een leidinggevende. En dat zeg ik met tig jaar supermarktervaring op verschillende niveau’s en afdelingen.

Maar in mijn winkel worden ze vanwege al die aanvullende regels met 13/14 jarigen, en omdat je (begrijpelijk) niet goed op ze kunt rekenen, vrijwel nooit aangenomen. Alleen als ze via via binnenkomen hebben ze een kans.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')