abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219370030
Hier geloven de 7 en de 9 jarige al even niet meer. Al wordt vooral de 7 jarige nog wel meegezogen in het verhaal, vooral ook omdat haar meeste klasgenootjes nog wel geloven O+

Maar cadeautjes en schoenen zetten blijven we nog wel even doen, dat blijft leuk en zonder alle poespas en het geloven er omheen brengt dat hier thuis ook minder spanning met zich mee.

Wat fijn dat je een goed gesprek met je manager hebt gehad Exode! En beterschap vooral ook.

Wat fijn dat iedereen nu voor elkaar heeft gehaald Nijna, zo blijft het ook leuk voor jou O+
  zaterdag 29 november 2025 @ 17:41:40 #177
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_219371483
Vraag voor de ouders van oudere pubers: vanaf welke leeftijd haden jullie kinderen een bijbaantje? De bijna 13 jarige wil graag wat bijverdienen (hoeft van ons niet, echt eigen idee). Ik heb 'm aangemeld voor bezorging van de lokale weekkrant, dat mag vanaf 13. Geen idee of er een wijk in de buurt beschikbaar is.

Zijn er eigenlijk ook andere opties op deze leeftijd?

[ Bericht 0% gewijzigd door mousemicky op 29-11-2025 18:14:57 ]
pi_219371522
Met 13 mogen zs nog bijna niks.
T bezorgt nu nog Spotta folders. Daar is ze met 14 mee begonnen.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zaterdag 29 november 2025 @ 17:57:09 #179
35189 Troel
scherp en bot
pi_219371554
Ik zou als 13jarige toch eens gaan informeren bij de supermarkt al. Ik weet van meerdere mensen dat ze daar al eerder begonnen, maar dan met lichte hulpwerkzaamheden. En anders folders inderdaad.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zaterdag 29 november 2025 @ 18:19:30 #180
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_219371659
Helaas

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  zaterdag 29 november 2025 @ 18:30:39 #181
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_219371711
quote:
2s.gif Op zaterdag 29 november 2025 17:57 schreef Troel het volgende:
Ik zou als 13jarige toch eens gaan informeren bij de supermarkt al. Ik weet van meerdere mensen dat ze daar al eerder begonnen, maar dan met lichte hulpwerkzaamheden. En anders folders inderdaad.
Net gecheckt, de jumbo en AH in het dorp hanteren helaas 15 als minimumleeftijd.
  zaterdag 29 november 2025 @ 18:35:11 #182
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_219371732
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 november 2025 18:19 schreef Ynske het volgende:
Helaas

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
-O-

Kun je nog bezwaar maken?
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zaterdag 29 november 2025 @ 18:45:17 #183
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_219371778
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2025 18:35 schreef livelink het volgende:

[..]
-O-

Kun je nog bezwaar maken?
Dit was het bezwaar al -O-
Today is life -

Dale Carnegie
  zaterdag 29 november 2025 @ 19:10:26 #184
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_219371947
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2025 18:45 schreef Ynske het volgende:

[..]
Dit was het bezwaar al -O-
Ach :*
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_219372384
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 november 2025 17:41 schreef mousemicky het volgende:
Vraag voor de ouders van oudere pubers: vanaf welke leeftijd haden jullie kinderen een bijbaantje? De bijna 13 jarige wil graag wat bijverdienen (hoeft van ons niet, echt eigen idee). Ik heb 'm aangemeld voor bezorging van de lokale weekkrant, dat mag vanaf 13. Geen idee of er een wijk in de buurt beschikbaar is.

Van mij pas zodra het wettelijk ook mag en ook binnen de uren etc.

Daarvoor vind ik klusjes her en der prima. Maar echt werken, nee.
SPOILER
Born to Lose, but Built to Win.
pi_219372589
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2025 19:45 schreef LadyTagliatelle het volgende:

[..]
Van mij pas zodra het wettelijk ook mag en ook binnen de uren etc.

Daarvoor vind ik klusjes her en der prima. Maar echt werken, nee.
SPOILER
Vanaf 13 jaar mag dat al wettelijk ;) zolang het maar heel licht werk is.

Ik werkte op mijn 12e in een kwekerij. Toen ik 15 was stond ik illegaal pannekoeken te bakken in een restaurant in Giethoorn en toen ik 17 was draaide ik nachtdiensten in een snackbar. Goeie oude tijd :')
  zaterdag 29 november 2025 @ 20:17:24 #187
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_219372716
Vanaf 13 mag het idd van de wet, paar uurtjes per week, heel beperkt. Maar er zijn dus niet veel plekken waar die jonge kinderen ook al terecht kunnen.

J zou alles leuk vinden denk ik. 't liefst wil ie in de locale ijssalon aan de slag, maar daarvoor moet ie 16 zijn. Maar goed, we wachten iig de reactie van de weekkranten af. Misschien zeggen na 1 januari als de nieuwsjaarsfooi binnen is wel weer een aantal bezorgers op, en heeft ie geluk.
pi_219372993
@Ynske -O- wat klote :{ :*
Fake it till you make it...
pi_219373165
Ach Ynske, wat ongeloofelijk kut ;( :*

Aaaargh! Nog 26 nachtjes slapen en dan pas de volgende drie afleveringen van Stranger Things :'(
SPOILER
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_219373269
Dat is ruk Ynske
pi_219373572
Wat stom Ynske. Is zelf (2e hands) aanschaffen nog een optie?

In een winkel mag je vrijwel niets als 13 jarige. 2 uurtjes op een zaterdag wat chips vullen, maar meer ook niet. Vrijwel geen supermarkt neemt ze aan (en moet je als ouder ook niet willen. Ze krijgen 2 euro per uur oid en zullen vrijwel niet met leeftijdsgenoten werken en krijgen alsnog andere klussen omdat de 17-jarige vulploegleider niets van de beperkingen/regels weet of denkt “dit kan ook best even”). Kranten/folders is de enige optie denk ik. Maar ook daarbij zijn de opbrengsten niet zo groot meer omdat veel mensen die dingen niet meer willen ontvangen, terwijl de wijken net zo groot zijn gebleven. Dus per folder ben je langer bezig, terwijl je opbrengst per folder is, ongeacht de tijd tussen twee adressen. Ik had vroeger de zwarte Madonna in Den Haag in mijn wijk. In de vijf minuten dat ik daarmee bezig was verdiende ik meer dan in de 1,5 uur van de rest van mijn wijk :D
pi_219373702
De plaatselijke jumbo hanteert volgens mij 14 jaar. Daar zag ik tenminste een heleboel oud-leerlingen die een klas boven mijn oudste zaten en die werken er ook alweer ruim een half jaar. Ik geloof niet dat mijn oudste (bijna 14) daar al op zit te wachten.

Wat ontzettend balen Ynske :{

Qua sinterklaas groei je er ook wel uit vind ik. Ik ben ontzettend blij dat dit het eerste jaar is dat niet verplicht geknutseld hoeft te worden met surprises. Mijn meiden zijn dol op knutselen maar niet als het een "moetje" is en wij na 2 jaar achter klaar voetbaljongetjes trekken waren we ook wel uit de ideeen. We vieren het thuis nog wel (klein) maar wat mij betreft verhuizen we het lootjes trekken ook naar kerst.
pi_219373945
Of je wordt gewoon weer teruggegooid naar Sinterklaas. Dat kan namelijk ook :+
Gelukkig geen surprises. Thuis nooit wat mee gedaan en school ook amper. Bij beide geloof ik één keer.
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_219374116
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 november 2025 17:41 schreef mousemicky het volgende:

Je zou bij de sportvereniging kunnen kijken of zij nog trainers zoeken? Mijn oudste is op haar 13e begonnen met training geven, toen nog een vrijwilligers bijdrage, nu is ze 15 en heeft ze meer uren en krijgt ze ook een loon wat vergelijkbaar is met de supermarkt. Het fijne aan zo werken is voor haar dat ze het goed kan combineren met haar eigen sporten. Ze geeft eerst zelf training, en daarna traint ze zelf.
*poef* nu is het weg
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 30 november 2025 @ 08:41:29 #195
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_219375169
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2025 22:10 schreef FlyingFish het volgende:
Wat stom Ynske. Is zelf (2e hands) aanschaffen nog een optie?
SPOILER
Today is life -

Dale Carnegie
pi_219375223
quote:
2s.gif Op zaterdag 29 november 2025 22:28 schreef Kyara het volgende:
De plaatselijke jumbo hanteert volgens mij 14 jaar. Daar zag ik tenminste een heleboel oud-leerlingen die een klas boven mijn oudste zaten en die werken er ook alweer ruim een half jaar. Ik geloof niet dat mijn oudste (bijna 14) daar al op zit te wachten.

Hier bij de Jumbo staat 15 jaar op de site, maar ze nemen ze pas aan als ze 16+ zijn.

@Ynske :{ , lijkt me zeer frustrerend... crowdfunding nog een optie?
Fake it till you make it...
pi_219375334
Wat enorm balen Ynske!
Is er niet een stichting of organisatie die kan helpen?
pi_219375710
quote:
0s.gif Op zondag 30 november 2025 08:41 schreef Ynske het volgende:

[..]
SPOILER
Scootmobiel Twincat II - Scootplaza.nl uw hulpmiddelenwarenhuis - Scootplaza https://share.google/P0MMxKoJrBUA39781

Wellicht kun je iets op deze site vindt?
S. 2014
J. 2016
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 30 november 2025 @ 10:39:36 #199
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_219375727
quote:
1s.gif Op zondag 30 november 2025 10:36 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]
Scootmobiel Twincat II - Scootplaza.nl uw hulpmiddelenwarenhuis - Scootplaza https://share.google/P0MMxKoJrBUA39781

Wellicht kun je iets op deze site vindt?
Lief! Die kennen we ja. Een achter elkaar is nodig ivm tuin in kunnen en veiligheid. Plus door niet stadse omgeving is standaard motor niet toereikend. Maar we houden het in de gaten.
Today is life -

Dale Carnegie
pi_219375969
Ik zou ook tweedehands kijken. Ik weet niet hoe oud je zoontje is. Moet hij nog lang mee kunnen? Of kan hij straks er naast fietsen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')