Geen idee hoe het in hogere groepen gaat, maar hier in groep 3 is het ook met o/v/rv/g.quote:Op vrijdag 28 november 2025 17:11 schreef watmoetikkiezen het volgende:
Nou idd. Heel blij dat ze hier alleen o/v/g/u cijfers krijgen. Sowieso kunnen kinderen die minder goed in rekenen zijn bewijswerk maken voor eerdere dielen (die je eerst moet halen voor je verder kunt, kwadrateren als je de tafels nog niet sbapt is bv onzin). En voor zo n bewijswerkje uit een eerdere periode kun je evengoed een uitstekend scoren ook al loop je dus achter. In groep 7 al een cijfertrauma lijkt me vreselijk..
Ja klopt ook dyslexie. De motivatie heeft ze wel. We gaan het zien hoe het valt.quote:Op vrijdag 28 november 2025 12:57 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Ah, ook dyslexie? Dat speelt bij ons ook mee. De zaakvakken vindt onze zoon ook heel leuk, maar hij heeft echt een diepgaande aversie tegen lezen. En linksom of rechtsom moet er véél gelezen worden op havo/vwo. Ondanks voorleessoftware gaat dat veel tijd en moeite kosten, die motivatie heeft hij nu gewoon niet. Dat komt wellicht op een later moment (als hij beter weet wat hij als vervolgopleiding zou willen), maar een route via mbo zie ik hem ook wel doen. Hij leert door te doen, en dat kan een stuk minder makkelijk op havo/vwo.
Ik ben twee weken geleden naar Light Nights geweest in Ouwehands Dierenpark. Ik vond het erg mooi, maar ik vind het lastig om het voor anderen te beoordelen. Ik hou er gewoon van. Ik was met mijn man, dus ik kan niet beoordelen of het iets is voor kinderen. Ik was er op zaterdag begin van de avond (rond 17.00). Het was toen heel rustig, maar toen wij vertrokken was het al een stuk drukker en kwamen er nog steeds mensen binnen. Deze liepen rond en waren heel cool, maar alle kinderen waren bangquote:Op vrijdag 28 november 2025 17:45 schreef TolstoiFan het volgende:
Ik vroeg eerder deze week over ervaringen met de Light Safari bij de Beekse Bergen.
Nu kwam ik toevallig Light Nights in Ouwehands Dierenpark tegen. Iemand daar al eens geweest? Is dat leuk? Hoe druk is het daar?
Is er toevallig ook iemand die allebei gedaan heeft? Welke is leuker?
Als je zin hebt om te wachten kan je met de musical acteurs op de foto bij de artiestenuitgang.quote:Op vrijdag 28 november 2025 14:22 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
De avondvoorstelling, 19:00 uur
Niet heel lang. Wij hebben de route twee keer gelopen, om zeker te zijn dat we niks gemist hadden en we hebben nog wat gegeten, maar als je de route 1x loopt ben je wel binnen een uur klaar.quote:Op vrijdag 28 november 2025 19:26 schreef TolstoiFan het volgende:
@:livelink, hoe lang hebben jullie daar rondgelopen? Dat je geen dieren meer ziet had ik inderdaad al gelezen.
Ik ben in de zomervakantie met Simon bij Ouwehands geweest, dat was erg leuk.
@:exode, hoe lang doe je over die Light Safari?
Als je een museumkaart hebt: ja. Beetje rondlopen, treinen van binnen bekijken, bij mooi weer buitenspelen. Zo niet, vind ik het het geld niet waard want de meeste 'experiences' zijn voor oudere kinderen. Wij waren met de jongste met een uurtje wel weer buiten.quote:Op vrijdag 28 november 2025 09:28 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik heb naar je gezwaaid vanuit de trein @:exode!![]()
Succes met alle overdenkingen en afwegingen @:gewoonmezelf87! Zo lastig dat je pas achteraf echt weet hoe de beslissing uitpakt, welke je ook maakt. Hopelijk helpt het bij het nadenken dat je niet meer steeds ads hoeft weg te klikken![]()
Dan nog een vraag hier: is het Spoorwegmuseum al leuk met een kind van 2.5? Mijn nichtje logeert dit weekend weer hier, en we zijn wel twee keer eerder treinen gaan kijken op het station en dat vond ze superleuk (naar treinen zwaaien, aan zien komen en weg zien gaan enz). Voegt het Spoorwegmuseum voor haar echt al wat toe daar bovenop, of is dat meer voor wat oudere kinderen? Ik ben er zelf nog nooit geweest, dus vind het lastig in te schatten. Ik ga sowieso met haar naar het nijntje filmpje op het nijntje museum kijken zaterdagmaar was alvast even aan het nadenken over zondagochtend.
Dank! Geen museumkaart. Misschien binnenkort wel weer, dan ga ik er dan wel heen. Kan ik dan ook mooi naar Nijntje museum met 'r.quote:Op vrijdag 28 november 2025 21:28 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Als je een museumkaart hebt: ja. Beetje rondlopen, treinen van binnen bekijken, bij mooi weer buitenspelen. Zo niet, vind ik het het geld niet waard want de meeste 'experiences' zijn voor oudere kinderen. Wij waren met de jongste met een uurtje wel weer buiten.
Daar moet zij sowieso betalen he? Dat is wel even handig om te weten.quote:Op vrijdag 28 november 2025 22:11 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Dank! Geen museumkaart. Misschien binnenkort wel weer, dan ga ik er dan wel heen. Kan ik dan ook mooi naar Nijntje museum met 'r.
Die wist ik inderdaadquote:Op vrijdag 28 november 2025 22:18 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Daar moet zij sowieso betalen he? Dat is wel even handig om te weten.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.
Dale Carnegie
Net gecheckt, de jumbo en AH in het dorp hanteren helaas 15 als minimumleeftijd.quote:Op zaterdag 29 november 2025 17:57 schreef Troel het volgende:
Ik zou als 13jarige toch eens gaan informeren bij de supermarkt al. Ik weet van meerdere mensen dat ze daar al eerder begonnen, maar dan met lichte hulpwerkzaamheden. En anders folders inderdaad.
quote:Op zaterdag 29 november 2025 18:19 schreef Ynske het volgende:
HelaasSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Kun je nog bezwaar maken?Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
Dit was het bezwaar alquote:
Van mij pas zodra het wettelijk ook mag en ook binnen de uren etc.quote:Op zaterdag 29 november 2025 17:41 schreef mousemicky het volgende:
Vraag voor de ouders van oudere pubers: vanaf welke leeftijd haden jullie kinderen een bijbaantje? De bijna 13 jarige wil graag wat bijverdienen (hoeft van ons niet, echt eigen idee). Ik heb 'm aangemeld voor bezorging van de lokale weekkrant, dat mag vanaf 13. Geen idee of er een wijk in de buurt beschikbaar is.
Zijn er eigenlijk ook andere opties op deze leeftijd?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Born to Lose, but Built to Win.
quote:Op zaterdag 29 november 2025 19:45 schreef LadyTagliatelle het volgende:
[..]
Van mij pas zodra het wettelijk ook mag en ook binnen de uren etc.
Daarvoor vind ik klusjes her en der prima. Maar echt werken, nee.Vanaf 13 jaar mag dat al wettelijkSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.zolang het maar heel licht werk is.
Ik werkte op mijn 12e in een kwekerij. Toen ik 15 was stond ik illegaal pannekoeken te bakken in een restaurant in Giethoorn en toen ik 17 was draaide ik nachtdiensten in een snackbar. Goeie oude tijd![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
Je zou bij de sportvereniging kunnen kijken of zij nog trainers zoeken? Mijn oudste is op haar 13e begonnen met training geven, toen nog een vrijwilligers bijdrage, nu is ze 15 en heeft ze meer uren en krijgt ze ook een loon wat vergelijkbaar is met de supermarkt. Het fijne aan zo werken is voor haar dat ze het goed kan combineren met haar eigen sporten. Ze geeft eerst zelf training, en daarna traint ze zelf.quote:Op zaterdag 29 november 2025 17:41 schreef mousemicky het volgende:
Vraag voor de ouders van oudere pubers: vanaf welke leeftijd haden jullie kinderen een bijbaantje? De bijna 13 jarige wil graag wat bijverdienen (hoeft van ons niet, echt eigen idee). Ik heb 'm aangemeld voor bezorging van de lokale weekkrant, dat mag vanaf 13. Geen idee of er een wijk in de buurt beschikbaar is.
Zijn er eigenlijk ook andere opties op deze leeftijd?
quote:Op zaterdag 29 november 2025 22:10 schreef FlyingFish het volgende:
Wat stom Ynske. Is zelf (2e hands) aanschaffen nog een optie?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.
Dale Carnegie
Hier bij de Jumbo staat 15 jaar op de site, maar ze nemen ze pas aan als ze 16+ zijn.quote:Op zaterdag 29 november 2025 22:28 schreef Kyara het volgende:
De plaatselijke jumbo hanteert volgens mij 14 jaar. Daar zag ik tenminste een heleboel oud-leerlingen die een klas boven mijn oudste zaten en die werken er ook alweer ruim een half jaar. Ik geloof niet dat mijn oudste (bijna 14) daar al op zit te wachten.
quote:Op zondag 30 november 2025 08:41 schreef Ynske het volgende:
[..]Scootmobiel Twincat II - Scootplaza.nl uw hulpmiddelenwarenhuis - Scootplaza https://share.google/P0MMxKoJrBUA39781SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wellicht kun je iets op deze site vindt?S. 2014
J. 2016
Lief! Die kennen we ja. Een achter elkaar is nodig ivm tuin in kunnen en veiligheid. Plus door niet stadse omgeving is standaard motor niet toereikend. Maar we houden het in de gaten.quote:Op zondag 30 november 2025 10:36 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Scootmobiel Twincat II - Scootplaza.nl uw hulpmiddelenwarenhuis - Scootplaza https://share.google/P0MMxKoJrBUA39781
Wellicht kun je iets op deze site vindt?
Dat gaat vaak zo...quote:Op zondag 30 november 2025 13:57 schreef BE het volgende:
Wij zijn bij de kerstmarkt in Duiven…
Niet zo’n hel als ik verwachtte, maar wel flink druk.
En ‘we hebben niks nodig’ resulteert toch un nog best wat in het karretje. :’)
Het zou ook niet direct mijn eigen keuze geweest zijn, maar de mannen (16 en bijna 18) vinden dit echt heel erg tof. En het is ook zo flauw om maar steeds bij alles te zeggen: ga maar zonder mij.quote:Op zondag 30 november 2025 14:21 schreef oh-oh het volgende:
Ik geloof echt dat ik nog nooit bij zo een kersthel geweest ben
Serieus, dat was echt een ding!quote:
quote:Op zondag 30 november 2025 15:42 schreef oh-oh het volgende:
Ik heb er vier in de kar zitten dus ik val nog op
Das echt zo... ik wilde Cooper ook meenemen maar die blijft nooit in die kar zittenquote:Op zondag 30 november 2025 15:33 schreef BE het volgende:
[..]
Serieus, dat was echt een ding!Door alle lagen van de bevolking heen. Van tijgerprintjes tot ubergay tot RivièraMaison’chique’
Chihuahua’s, jackrussels, shizu’s etc
Hier is de surprise van mijn groep 8-er afquote:Op zondag 30 november 2025 14:25 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Wij zijn druk bezig met de surprises, wil ze dit weekend afhebben want weinig tijd verder, Die van James is inmiddels af, nu die van de oudste nog
quote:Op zondag 30 november 2025 17:06 schreef FlyingFish het volgende:
Heb ik hier ooit eens verteld over het hoofdbord van ons bed? Die kon de draai van de trap niet maken toen we hier kwamen wonen en is tijdelijk even in de woonkamer neergezet.
Vandaag was de dag dat we hem eindelijk naar boven hebben getakeld! Na 8,5 jaar in de woonkamer te hebben gestaanik had wat touwen geleend en die moesten morgen terug, dus man kreeg de keuze, vandaag gaan we het doen of hij moest het hoofdbord naar de stort brengen.
Oh zeker, net zo illuster als de brandgang van exode. Je hebt zelfs eens een foto gepost omdat ik het niet kon visualiserenquote:Op zondag 30 november 2025 17:06 schreef FlyingFish het volgende:
Heb ik hier ooit eens verteld over het hoofdbord van ons bed? Die kon de draai van de trap niet maken toen we hier kwamen wonen en is tijdelijk even in de woonkamer neergezet.
Vandaag was de dag dat we hem eindelijk naar boven hebben getakeld! Na 8,5 jaar in de woonkamer te hebben gestaanik had wat touwen geleend en die moesten morgen terug, dus man kreeg de keuze, vandaag gaan we het doen of hij moest het hoofdbord naar de stort brengen.
De kleding was gelukkig al een paar jaar wegquote:Op zondag 30 november 2025 19:10 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Oh zeker, net zo illuster als de brandgang van exode. Je hebt zelfs eens een foto gepost omdat ik het niet kon visualiserenwaar waar bewaar je niet de kleren
Hier mogen ze met 13 bij de jumbo werken, door de week 2 uur en in het weekend 5 uur volgens mij.quote:Op zaterdag 29 november 2025 22:10 schreef FlyingFish het volgende:
Wat stom Ynske. Is zelf (2e hands) aanschaffen nog een optie?
In een winkel mag je vrijwel niets als 13 jarige. 2 uurtjes op een zaterdag wat chips vullen, maar meer ook niet. Vrijwel geen supermarkt neemt ze aan (en moet je als ouder ook niet willen. Ze krijgen 2 euro per uur oid en zullen vrijwel niet met leeftijdsgenoten werken en krijgen alsnog andere klussen omdat de 17-jarige vulploegleider niets van de beperkingen/regels weet of denkt “dit kan ook best even”). Kranten/folders is de enige optie denk ik. Maar ook daarbij zijn de opbrengsten niet zo groot meer omdat veel mensen die dingen niet meer willen ontvangen, terwijl de wijken net zo groot zijn gebleven. Dus per folder ben je langer bezig, terwijl je opbrengst per folder is, ongeacht de tijd tussen twee adressen. Ik had vroeger de zwarte Madonna in Den Haag in mijn wijk. In de vijf minuten dat ik daarmee bezig was verdiende ik meer dan in de 1,5 uur van de rest van mijn wijk
Maar als 13 of 14 jarige mag je op schooldagen sowieso niet werken. Dus dan blijft het bij een weekenddag. En ik kan je uit ervaring ook vertellen dat 90% van de supermarkten zich niet aan de wettelijke voorwaarden houdt. Kinderen worden bijna aan de lopende band genaaid, zowel qua overwerk (wat zeer vaak idd niet uitbetaald wordt, ze moeten vaak voor de start van de shift al aanwezig zijn, eindtijden worden regelmatig afgerond maar altijd op een ongunstige manier en ziekmeldingen worden niet als ziekmeldingen geregistreerd) en absurde werkdruk soms. Want ondanks het geld dat je verdient, moet je net zo hard werken als een 25-jarige die 4x zoveel verdient per uur, en de vulnorm ligt soms echt onhaalbaar hoog. Supermarkten zijn echt slechte werkgevers, vooral voor jongeren. Mijn kinderen mogen daar iig niet werken tot ze minstens 15 zijn èn goed voor zichzelf op durven komen tegenover een leidinggevende. En dat zeg ik met tig jaar supermarktervaring op verschillende niveau’s en afdelingen.quote:Op zondag 30 november 2025 23:29 schreef hilliebillie het volgende:
[..]
Hier mogen ze met 13 bij de jumbo werken, door de week 2 uur en in het weekend 5 uur volgens mij.
En krijgen betaald voor een 15 jarige. Iets rond de 6 euro per uur. Dus echt niet slecht. En ze mogen ook meer vullen als alleen chips. Volgens mij (bijna) alles va het ‘houdbare’ spul. Al heeft hij ook wel eens bij de groenten gestaan.
Ook werken er best veel leeftijdsgenootjes, dus hij vind het echt super gezellig om te doen (en gaat tegenwoordig regelmatig op zaterdag met een groepje vulploegvrienden bij iemand thuis zitten na het werk (om beurten bij iemand anders).
Dus ik denk dat het per winkel verschilt wellicht, of je moet er zelf wat van maken?
Vriendje van de oudste werkt hier bij de plus. Volgens mij met (ongeveer) hetzelfde salaris. Geen idee hoe de sfeer daar is. Maar als zoon en dat vriendje samen zijn is het een grote humoristische supermarktoorlog![]()
![]()
@:ynske wat klote dat het weer is afgewezen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |