Geen idee hoe het in hogere groepen gaat, maar hier in groep 3 is het ook met o/v/rv/g.quote:Op vrijdag 28 november 2025 17:11 schreef watmoetikkiezen het volgende:
Nou idd. Heel blij dat ze hier alleen o/v/g/u cijfers krijgen. Sowieso kunnen kinderen die minder goed in rekenen zijn bewijswerk maken voor eerdere dielen (die je eerst moet halen voor je verder kunt, kwadrateren als je de tafels nog niet sbapt is bv onzin). En voor zo n bewijswerkje uit een eerdere periode kun je evengoed een uitstekend scoren ook al loop je dus achter. In groep 7 al een cijfertrauma lijkt me vreselijk..
Ja klopt ook dyslexie. De motivatie heeft ze wel. We gaan het zien hoe het valt.quote:Op vrijdag 28 november 2025 12:57 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Ah, ook dyslexie? Dat speelt bij ons ook mee. De zaakvakken vindt onze zoon ook heel leuk, maar hij heeft echt een diepgaande aversie tegen lezen. En linksom of rechtsom moet er véél gelezen worden op havo/vwo. Ondanks voorleessoftware gaat dat veel tijd en moeite kosten, die motivatie heeft hij nu gewoon niet. Dat komt wellicht op een later moment (als hij beter weet wat hij als vervolgopleiding zou willen), maar een route via mbo zie ik hem ook wel doen. Hij leert door te doen, en dat kan een stuk minder makkelijk op havo/vwo.
Ik ben twee weken geleden naar Light Nights geweest in Ouwehands Dierenpark. Ik vond het erg mooi, maar ik vind het lastig om het voor anderen te beoordelen. Ik hou er gewoon van. Ik was met mijn man, dus ik kan niet beoordelen of het iets is voor kinderen. Ik was er op zaterdag begin van de avond (rond 17.00). Het was toen heel rustig, maar toen wij vertrokken was het al een stuk drukker en kwamen er nog steeds mensen binnen. Deze liepen rond en waren heel cool, maar alle kinderen waren bangquote:Op vrijdag 28 november 2025 17:45 schreef TolstoiFan het volgende:
Ik vroeg eerder deze week over ervaringen met de Light Safari bij de Beekse Bergen.
Nu kwam ik toevallig Light Nights in Ouwehands Dierenpark tegen. Iemand daar al eens geweest? Is dat leuk? Hoe druk is het daar?
Is er toevallig ook iemand die allebei gedaan heeft? Welke is leuker?
Als je zin hebt om te wachten kan je met de musical acteurs op de foto bij de artiestenuitgang.quote:Op vrijdag 28 november 2025 14:22 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
De avondvoorstelling, 19:00 uur
Niet heel lang. Wij hebben de route twee keer gelopen, om zeker te zijn dat we niks gemist hadden en we hebben nog wat gegeten, maar als je de route 1x loopt ben je wel binnen een uur klaar.quote:Op vrijdag 28 november 2025 19:26 schreef TolstoiFan het volgende:
@:livelink, hoe lang hebben jullie daar rondgelopen? Dat je geen dieren meer ziet had ik inderdaad al gelezen.
Ik ben in de zomervakantie met Simon bij Ouwehands geweest, dat was erg leuk.
@:exode, hoe lang doe je over die Light Safari?
Als je een museumkaart hebt: ja. Beetje rondlopen, treinen van binnen bekijken, bij mooi weer buitenspelen. Zo niet, vind ik het het geld niet waard want de meeste 'experiences' zijn voor oudere kinderen. Wij waren met de jongste met een uurtje wel weer buiten.quote:Op vrijdag 28 november 2025 09:28 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik heb naar je gezwaaid vanuit de trein @:exode!![]()
Succes met alle overdenkingen en afwegingen @:gewoonmezelf87! Zo lastig dat je pas achteraf echt weet hoe de beslissing uitpakt, welke je ook maakt. Hopelijk helpt het bij het nadenken dat je niet meer steeds ads hoeft weg te klikken![]()
Dan nog een vraag hier: is het Spoorwegmuseum al leuk met een kind van 2.5? Mijn nichtje logeert dit weekend weer hier, en we zijn wel twee keer eerder treinen gaan kijken op het station en dat vond ze superleuk (naar treinen zwaaien, aan zien komen en weg zien gaan enz). Voegt het Spoorwegmuseum voor haar echt al wat toe daar bovenop, of is dat meer voor wat oudere kinderen? Ik ben er zelf nog nooit geweest, dus vind het lastig in te schatten. Ik ga sowieso met haar naar het nijntje filmpje op het nijntje museum kijken zaterdagmaar was alvast even aan het nadenken over zondagochtend.
Dank! Geen museumkaart. Misschien binnenkort wel weer, dan ga ik er dan wel heen. Kan ik dan ook mooi naar Nijntje museum met 'r.quote:Op vrijdag 28 november 2025 21:28 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Als je een museumkaart hebt: ja. Beetje rondlopen, treinen van binnen bekijken, bij mooi weer buitenspelen. Zo niet, vind ik het het geld niet waard want de meeste 'experiences' zijn voor oudere kinderen. Wij waren met de jongste met een uurtje wel weer buiten.
Daar moet zij sowieso betalen he? Dat is wel even handig om te weten.quote:Op vrijdag 28 november 2025 22:11 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Dank! Geen museumkaart. Misschien binnenkort wel weer, dan ga ik er dan wel heen. Kan ik dan ook mooi naar Nijntje museum met 'r.
Die wist ik inderdaadquote:Op vrijdag 28 november 2025 22:18 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Daar moet zij sowieso betalen he? Dat is wel even handig om te weten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |