abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219364730
Nou idd. Heel blij dat ze hier alleen o/v/g/u cijfers krijgen. Sowieso kunnen kinderen die minder goed in rekenen zijn bewijswerk maken voor eerdere dielen (die je eerst moet halen voor je verder kunt, kwadrateren als je de tafels nog niet sbapt is bv onzin). En voor zo n bewijswerkje uit een eerdere periode kun je evengoed een uitstekend scoren ook al loop je dus achter. In groep 7 al een cijfertrauma lijkt me vreselijk..
pi_219364750
Wat trouwens meteen wil zeggen dat de snelle kinderen ook prima een krappe onvoldoende scoren als ze hun bewijswerkje voor de periode hebben afgeraffeld/niet goed duidelijk hebben gemaakt dat ze get snappen.
pi_219364775
Dat van die Sint viering stond met GROTE LETTERS inderdaad in de Parro agenda.
Geen seconde bedacht daar ook te kijken.
Ik las vrijdag, ik dacht gelijk de eerste beste vrijdag. :')
Totally my fault. Laatste weken sowieso druk en onrustig door dat werk, nieuwe baan en natuurlijk Sinterklaas gebeuren.

Maar komende week vakantie vakantie vakantie. *O*
  FOK!fotograaf vrijdag 28 november 2025 @ 17:29:16 #154
148247 taxibabe
pi_219364831
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2025 17:11 schreef watmoetikkiezen het volgende:
Nou idd. Heel blij dat ze hier alleen o/v/g/u cijfers krijgen. Sowieso kunnen kinderen die minder goed in rekenen zijn bewijswerk maken voor eerdere dielen (die je eerst moet halen voor je verder kunt, kwadrateren als je de tafels nog niet sbapt is bv onzin). En voor zo n bewijswerkje uit een eerdere periode kun je evengoed een uitstekend scoren ook al loop je dus achter. In groep 7 al een cijfertrauma lijkt me vreselijk..
Geen idee hoe het in hogere groepen gaat, maar hier in groep 3 is het ook met o/v/rv/g.
Wij kregen net een berichtje van de juf, zoon heeft vandaag een leestoets gehad, hij laat op school eindelijk meer zien wat hij kan, want hij gaat richting Avi E3!
pi_219364852
O en ik ben het wijzig knopje kwijt.. excuus voor de spelfouten
pi_219364909
Ik vroeg eerder deze week over ervaringen met de Light Safari bij de Beekse Bergen.
Nu kwam ik toevallig Light Nights in Ouwehands Dierenpark tegen. Iemand daar al eens geweest? Is dat leuk? Hoe druk is het daar?

Is er toevallig ook iemand die allebei gedaan heeft? Welke is leuker?
  vrijdag 28 november 2025 @ 18:00:21 #157
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_219364996
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2025 12:57 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Ah, ook dyslexie? Dat speelt bij ons ook mee. De zaakvakken vindt onze zoon ook heel leuk, maar hij heeft echt een diepgaande aversie tegen lezen. En linksom of rechtsom moet er véél gelezen worden op havo/vwo. Ondanks voorleessoftware gaat dat veel tijd en moeite kosten, die motivatie heeft hij nu gewoon niet. Dat komt wellicht op een later moment (als hij beter weet wat hij als vervolgopleiding zou willen), maar een route via mbo zie ik hem ook wel doen. Hij leert door te doen, en dat kan een stuk minder makkelijk op havo/vwo.
Ja klopt ook dyslexie. De motivatie heeft ze wel. We gaan het zien hoe het valt.

Bij ons krijgen ze helemaal geen cijfers meer. En geen toetsen voor Aardrijkskunde etc. Soms wel topo, maar niet zo vaak meer als voor dit nieuwe systeem. Mijn dochter is echt een kind voor het oude systeem. Maar om in groep 7 now te switchen van school vonden we heftig.
pi_219365207
Absoluut een prestatie van de 7 jarige, gezien de hele situatie Schanu O+

Kreeg vandaag weer meldingen van het alarm, dit keer via sms want het systeem stond uit. Maar gebeld voordat ik me vannacht weer de tyfus schrik :') Was iets met een muurvaste camera die net niet goed stond. Oke... :?
Kleinzoons zijn weer naar huis. Was zeker voor herhaling vatbaar alleen was slapen wel een dingetje :+ Nu even afwachten wat de orthopeed volgende week zegt.

Gister voor kleinzoon en beeb kwamen, bijna deel 1 van seizoen 5 van Stranger Things kunnen kijken, nu de rest bingen. Met pizza 8-)
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
  vrijdag 28 november 2025 @ 18:42:41 #159
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_219365380
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2025 17:45 schreef TolstoiFan het volgende:
Ik vroeg eerder deze week over ervaringen met de Light Safari bij de Beekse Bergen.
Nu kwam ik toevallig Light Nights in Ouwehands Dierenpark tegen. Iemand daar al eens geweest? Is dat leuk? Hoe druk is het daar?

Is er toevallig ook iemand die allebei gedaan heeft? Welke is leuker?
Ik ben twee weken geleden naar Light Nights geweest in Ouwehands Dierenpark. Ik vond het erg mooi, maar ik vind het lastig om het voor anderen te beoordelen. Ik hou er gewoon van. Ik was met mijn man, dus ik kan niet beoordelen of het iets is voor kinderen. Ik was er op zaterdag begin van de avond (rond 17.00). Het was toen heel rustig, maar toen wij vertrokken was het al een stuk drukker en kwamen er nog steeds mensen binnen. Deze liepen rond en waren heel cool, maar alle kinderen waren bang :D

Bekijk deze YouTube-video

Oh, en nabrander. Je ziet geen dieren meer. Wil je het combineren met de dierentuin zelf, dan moet je een combikaart kopen en eerder gaan.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_219365949
@livelink, hoe lang hebben jullie daar rondgelopen? Dat je geen dieren meer ziet had ik inderdaad al gelezen.
Ik ben in de zomervakantie met Simon bij Ouwehands geweest, dat was erg leuk.

@exode, hoe lang doe je over die Light Safari?
  vrijdag 28 november 2025 @ 20:05:43 #161
319308 Tink89
To live is to dance
pi_219366326
Schanu, wat knap!

Als een 5,7 zo’n prestatie is, zou ik groep 8 misschien toch wel overslaan overigens. Hoe fijn zou het zijn als ze op een school kan waar ze op haar eigen niveau zit, met fijne resultaten, zonder cijferstress? Wat voegt die groep 8 met nog een jaar keihard werken voor een krappe voldoende dan nog toe? Ik zit niet in jouw situatie, maar zou het niet te snel afschrijven.

Mijn 7-jarige vroeg me vandaag of ik het rustig kan maken in haar hoofd, omdat het daar geen fijne plek is. En of ik aan de juf kan vragen of die niet meer wil schreeuwen in de klas, want daar moet prul steeds bijna van huilen. Ik brak van binnen even… de juf heeft de rust in de (overigens ook wel pittige) klas niet op orde en prul heeft daar zo’n last van. Maar de juf doet haar best, de ib’er kijkt mee, ze gaat naar haar peergroup. Ik weet niet wat ik nog meer moet aanbieden.

Al bedenk ik nu wel dat peergroup drie weken pauze had ivm alle sintdrukte. Ze starten de 8e weer, hopelijk helpt dat en einde Sint voor wat meer rust in het bolletje. En anders trek ik bij de orthopedagoog van de peergroup even aan de bel of die nog ideeën heeft.

Mush, moet jij niet slapen ipv bingen?

Ik wel iig. Drie sessies gehad deze week en al een paar dagen oorpijn, dus geen beste nachten. Truste allemaal :*
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_219366394
Slaap lekker Tink, pak je rust als dat kan. Je hebt al zoveel aan je hoofd en nu dit erbij ;( :*
Als ik nu ga slapen, ben ik om 3.00 weer wakker en ligt mijn ritme helemaal overhoop. Bingen is voor mij ontspanning ;)
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_219366451
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2025 14:22 schreef FlyingFish het volgende:

[..]
De avondvoorstelling, 19:00 uur
Als je zin hebt om te wachten kan je met de musical acteurs op de foto bij de artiestenuitgang.
A en T staan met o.a. Vajen van den Bosch en Tristan van der Lingen op de foto.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_219366578
Ervaring met dyslexie op het vo: er kan en mag met een verklaring ineens veel meer. Dus in plaats van afgerekend worden op taalfouten wordt er gekeken of het antwoord inhoudelijk klopt. En toetsen mogen op de laptop en soms zelfs mondeling. Zelfs voor werkwoordspelling was er nu een krappe voldoende.

Overigens, ik zie het nut van een 3 echt niet op de basisschool. Het is niet alsof je voor een toets even thuis gaat leren en dus gestraft mag worden als je het niet kent. Een goede leerkracht die tussendoor goed kijkt hoe kinderen hun werk maken weet dan ook wel of ze het snappen of niet, daar is geen toets met een enorm laag cijfer voor nodig.

GM is er ooit begeleiding geweest op school? Of van buiten school?
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_219366590
pfoeh, weekend na een hele enerverende week vol met extra gedoe waar ik eigenlijk geen energie meer voor over had omdat de weken sowieso al intensief en vol gedoe en zorgen zitten.
  vrijdag 28 november 2025 @ 21:20:32 #166
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_219367100
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2025 19:26 schreef TolstoiFan het volgende:
@:livelink, hoe lang hebben jullie daar rondgelopen? Dat je geen dieren meer ziet had ik inderdaad al gelezen.
Ik ben in de zomervakantie met Simon bij Ouwehands geweest, dat was erg leuk.

@:exode, hoe lang doe je over die Light Safari?
Niet heel lang. Wij hebben de route twee keer gelopen, om zeker te zijn dat we niks gemist hadden en we hebben nog wat gegeten, maar als je de route 1x loopt ben je wel binnen een uur klaar.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_219367168
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 november 2025 09:28 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik heb naar je gezwaaid vanuit de trein @:exode! :W
Succes met alle overdenkingen en afwegingen @:gewoonmezelf87! Zo lastig dat je pas achteraf echt weet hoe de beslissing uitpakt, welke je ook maakt. Hopelijk helpt het bij het nadenken dat je niet meer steeds ads hoeft weg te klikken ;)

Dan nog een vraag hier: is het Spoorwegmuseum al leuk met een kind van 2.5? Mijn nichtje logeert dit weekend weer hier, en we zijn wel twee keer eerder treinen gaan kijken op het station en dat vond ze superleuk (naar treinen zwaaien, aan zien komen en weg zien gaan enz). Voegt het Spoorwegmuseum voor haar echt al wat toe daar bovenop, of is dat meer voor wat oudere kinderen? Ik ben er zelf nog nooit geweest, dus vind het lastig in te schatten. Ik ga sowieso met haar naar het nijntje filmpje op het nijntje museum kijken zaterdag O+ maar was alvast even aan het nadenken over zondagochtend.
Als je een museumkaart hebt: ja. Beetje rondlopen, treinen van binnen bekijken, bij mooi weer buitenspelen. Zo niet, vind ik het het geld niet waard want de meeste 'experiences' zijn voor oudere kinderen. Wij waren met de jongste met een uurtje wel weer buiten.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_219367423
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2025 21:28 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Als je een museumkaart hebt: ja. Beetje rondlopen, treinen van binnen bekijken, bij mooi weer buitenspelen. Zo niet, vind ik het het geld niet waard want de meeste 'experiences' zijn voor oudere kinderen. Wij waren met de jongste met een uurtje wel weer buiten.
Dank! Geen museumkaart. Misschien binnenkort wel weer, dan ga ik er dan wel heen. Kan ik dan ook mooi naar Nijntje museum met 'r.
pi_219367458
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2025 22:11 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Dank! Geen museumkaart. Misschien binnenkort wel weer, dan ga ik er dan wel heen. Kan ik dan ook mooi naar Nijntje museum met 'r.
Daar moet zij sowieso betalen he? Dat is wel even handig om te weten.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_219367488
Mijn moeder deed met de kinderen ook vaak Nijntje museum en Treinmuseum op 1 dag toen ze klein waren. Maar idd wel met museumkaarten (en kidsvrij abonnementen voor de trein).
pi_219367626
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2025 22:18 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Daar moet zij sowieso betalen he? Dat is wel even handig om te weten.
Die wist ik inderdaad :Y thanks
pi_219368885
So, ik ben me toch een partij verkouden, lang geleden dat ik zo veel snot had :o Mijn holtes zitten er zelfs vol mee. Mijn longen doen ook echt pijn, bluh dus.

Maar goed dat was gisteren nog niet en toen heb ik koffie gedronken met mijn manager en dat was een prettig, ontspannen en relaxt gesprek.
Over dingen zoals het gezin, vakanties en andere leuke dingen en deels over werk. We gingen niet de diepte in maar wat oppervlakkig. Dat was goed. Ik was daarna wel echt enorm moe en slecht geslapen. Toch veel verwerking blijkbaar.

En Juul gaat de laatste week van het <O) geloof in. Gisteren vierden ze het op de Scouting. 'Mama, die Sint en Piet waren hartstikke nep. T. (leiding van haar groep) heeft de cadeaus gekocht hoor.'
  zaterdag 29 november 2025 @ 09:12:45 #173
319308 Tink89
To live is to dance
pi_219368897
Dat lijkt me zo’n mijlpaal… geen geheimzinnig gedoe met cadeautjes kopen en schoenen vullen enzo.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_219369710
Hier zetten we nog steeds de schoen :Y en we hebben vorige week met zn allen cadeautjes voor elkaar gekocht. Eindelijk.
Voorgaande jaren was ik druk in de weer en wachtte de rest van het gezin wat ze kregen zeg maar.
Ik heb gezegd dat ik dat niet leuk vond en als het weer zo werd dat we dan geen sint vierden wat mij betreft.
Blijkbaar wilden ze toch... dus iedereen heeft iets voor iedereen gehaald.
Fake it till you make it...
pi_219369830
Wij gaan echt nog wel wat aan Sinterklaas doen, maar cadeaus verschuiven grotendeels naar Kerst. De kinderen kopen nu ook al cadeaus voor ons voor onder de Kerstboom. Dat vinden ze allebei erg leuk. O+

Wij vierden met zijn 2tjes ook altijd Sinterklaas en keken het Sinterklaas journaal :D

Mijn moeder komt elk jaar met 5 december slapen (in een B&B op loopafstand), dat is altijd erg gezellig. Dus dat houden we er ook in.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')