Alle vorige deelnemers staan hier https://www.tvgids.nl/nie(...)s-van-de-bondgenotenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Haaien: Albert, Demi, Floris, Senna
Vossen: Brijan, Maurice, Serena, Rocky
Gieren: Bruce, Annet, Jason, Jesse
Slangen: El Che, Moraima, Rami, Sylvia
De bondjes van cyclus 11
[ afbeelding ]
Vossen: Jason, Diederik, Britt, Annet
Slangen: Albert, Floris, Chi, Brijan
Gieren: Celine, Serena, Maurice, Rocky
Haaien: Senna, Demi, Johan, Bruce
Overzicht van alle deelnemers die de loods verlaten hebben
De nieuwe bondgenoten van cyclus 10:
[ afbeelding ]
Cap van 5thencounter.
Gieren: Sam, Floris, Britt, Bo
Haaien: Albert, Fatima, Bruce, Chi
Slangen: Beau, Rowena, Max, Serena
Vossen: Robert, Celine, Jason, Diederik
Met dank aan KinKiJan
[ afbeelding ]
Vossen: Bo, Chelsea, Rick, Robert
Gieren: Erik, Serena, Max, Wendy
Haaien: Beau, Sam, Diederik, Rowena
Slangen: Bruce, Fatima, Bradley, Rob
Winnaar van deze ronde was Rick
De Gieren hebben verloren en Erik is naar huis gestemd
Uitzichzelf vertrokken zijn Bo en Wendy
Thnx KinKiJan
[ afbeelding ]Cap van Spapaars
Maand 6
Haaien: Nick, Sam, Beau, Lodewijk
Vossen: Robert, Eduardo, Rick, John
Slangen: Chelsea, Davey, Kaine, Bo
Gieren: Mary, Serena, Gerrit, Denise
Vorige bondgenoten (Maand 5)]
Slangen: Beau, Bo, Lodewijk, Erik
Vossen: Kim, Eduardo, Robert, Melanie
Gieren: Serena, Sam, Nick, Mary
Haaien: Danielle, Davey, Kaine, Wesley
Vertrokken:
Danielle vertrok met gezondheidsklachten
Erik won van Lodewijk in de finale
Wesley werd door zijn bondje weggestemd (was anders zelf gegaan)
Melanie en Kim vertrokken na deze cyclus vrijwillig
[ afbeelding ]
Gieren: Nick, Kaine, Rick, Wendy
Haaien: Denise, Bo, Chelsea, Serena
Slangen: Beau, Sam, Lodewijk, Rowena
Vossen: Eduardo, Robert, Gerrit, Erik
Met dank aan Spapaars
[ afbeelding ]
Vossen: Robert, Chelsea, Max, Rowena
Haaien: Beau, Sam, Diederik, Floris
Slangen: Bruce, Fatima, Jason, Serena
Gieren: Beau/Bo, Bradley, Chi, Rob
Florisquote:Op woensdag 19 november 2025 20:19 schreef KinKiJan het volgende:
Als Diégo al vertrekt dan moet iemand anders uit een ander bondje zijn plek innemen
Ja en zoals het nu gaat zie ik hem niet lang blijven.quote:Op woensdag 19 november 2025 20:19 schreef KinKiJan het volgende:
Als Diégo al vertrekt dan moet iemand anders uit een ander bondje zijn plek innemen
Sws Juliaquote:Op woensdag 19 november 2025 20:25 schreef KinKiJan het volgende:
Daar gaat Angelo weer, hij luistert ook gewoon niet wat er gezegd wordt. Hij heeft dus niet begrepen wat Julia's punt was, en nu Peter het uit probeert te leggen gaat ie weer als een pannenkoek...
Wie is nou de tetteraar?
Wat is dat nou weer voor BS regelquote:Op woensdag 19 november 2025 20:26 schreef ChocoFan het volgende:
Ratten mogen een bondje met nul punten niet uitsluiten. Dus ze moeten op de vossen de volgende keer.
De ratten moeten van de febo even weer in de plus komen om eten te kopen, dus wordt dat opgelost met een zoekopdracht voor de andere bondjes. Wat ze niet vinden wordt bijgeschreven bij de Ratten of zo.quote:Op woensdag 19 november 2025 20:31 schreef 5thencounter het volgende:
De Kliphangert.. Verse RattenOpdracht van Febo.. zoek je Rot enzo
[ afbeelding ]
Dat was voorspelbaar, gezien ze geen moer krijgen van de rest moet Febo wel een verdientruc voor de ratten verzinnenquote:Op woensdag 19 november 2025 21:42 schreef MacDeMarco het volgende:
[..]
De ratten moeten van de febo even weer in de plus komen om eten te kopen, dus wordt dat opgelost met een zoekopdracht voor de andere bondjes. Wat ze niet vinden wordt bijgeschreven bij de Ratten of zo.
Het is ook wel een beetje drama dat ze zogenaamd niks te eten krijgen. De Febo zorgt heus wel voor een basispakket bestaande uit o.a. havermout, water, brood en wat minimalistisch beleg. Lekker is anders, maar wat een verwende nesten af en toe in dat programma. Leef dan gewoon een weekje op water en brood. Een goed recept voor zelfreflectie om de aanwezige hoogmoed te laten varen die bij veel mensen in de loods de boventoon voert.quote:Op woensdag 19 november 2025 21:46 schreef 5thencounter het volgende:
[..]
Dat was voorspelbaar, gezien ze geen moer krijgen van de rest moet Febo wel een verdientruc voor de ratten verzinnen
ze betalen gewoon voor de belletjes hequote:Op donderdag 20 november 2025 12:05 schreef Hagenesie het volgende:
Floris mag weer met Senna bellen.
Zal wel dringend nodig zijn dat Floortje uitstel van thuiskomen zonder Ton moet doorgeven..quote:Op donderdag 20 november 2025 12:05 schreef Hagenesie het volgende:
Floris mag weer met Senna bellen.
Of hij gaat nu echt, aangezien de kans klein is dat hij deze cyclus de finale mag spelen en dan NOG een maand langer moet blijven.quote:Op donderdag 20 november 2025 14:00 schreef 5thencounter het volgende:
[..]
Zal wel dringend nodig zijn dat Floortje uitstel van thuiskomen zonder Ton moet doorgeven..
Ik geloof dat Floris thuis geen zak te doen heeft en zich de tyfus verveeld en zijn "relatie" inmiddels allang van papier is.. in de :Loods hangen is veel leuker en is zowat "werk" geworden incusief zijn maandelijkse salaris van Ome John de Mol .quote:Op donderdag 20 november 2025 14:25 schreef Gia het volgende:
[..]
Of hij gaat nu echt, aangezien de kans klein is dat hij deze cyclus de finale mag spelen en dan NOG een maand langer moet blijven.
Maar, heb dit al vaker gezegd, ik vertrouw Senna niet. Ik heb gewoon niet het gevoel dat ze echt verliefd is op Floris. Met die telefoontjes ook: ze ratelt zo'n gekunsteld gesprekje af.
En dan? Stel Floris komt voor haar naar huis en zij beëindigt de relatie, zogenaamd vanwege de instelling van zijn familie. "Ze verkiezen Emma boven haar, boehoe!"
Dan is Floris voor de kat z'n viool naar huis gegaan.
Tja, dus in februari weer opnieuw de loods in. Misschien wel samen met Pieter! "Want dat zou echt gaaf zijn!"
Denk het niet, moet ook nog brood op de plank.quote:Op donderdag 20 november 2025 16:14 schreef MacDeMarco het volgende:
Ik neem aan dat Mercedes ook naar huis mag bellen, aangezien zij haar bezoek kwijt is geraakt door het toedoen van Floris?
Volgens mij wil hij met El Che een sportschool beginnen. El Che is nu pakketbezorger.quote:Op donderdag 20 november 2025 14:52 schreef 5thencounter het volgende:
[..]
Ik geloof dat Floris thuis geen zak te doen heeft en zich de tyfus verveeld en zijn "relatie" inmiddels allang van papier is.. in de :Loods hangen is veel leuker en is zowat "werk" geworden incusief zijn maandelijkse salaris van Ome John de Mol .
Niet voor niets willen zoveel ex Loodsers zo graag terug naar Gratis Geld+ Kost&Inwoning , de bijtekenaars zijn ook steevast de Alleenstaande Nixnutters zonder baan of zonder werk of inwonden bij Pappa&Mamma, lekker leven in de TV studio verdiend de voorkeur boven werk zoeken in de harde realiteit
Gaat mij niet zozeer om de Ratten an sich als spelelement, al vind ik, als we het daar over hebben, de kans dat dat negatief uitpakt behoorlijk aanwezig. Er vallen ook minder negatieve variaties te bedenken lijkt me, maar dit soort insteken scoren goed dus is de vaste go-to van programmamakers deze dagen. Wat makkelijk is en imo gewoon niet nice, omdat al die programma’s het steeds asocialer wordende en naaiende gedrag in de maatschappij verder normaliseren. Niet mijn stijl, maar goed het is wat het is natuurlijk.quote:Op donderdag 20 november 2025 10:35 schreef KinKiJan het volgende:
Ze kunnen het toch nooit iedereen naar hun zin maken. Ik ben al lang blij dat het deze cyclus eens niet alleen om stelletjes geneuzel, ruzie om een broodkorst of het kinderlijke gezever van Roma lijkt te gaan.
Dat laatste heeft hier al eens voor een pauze van 2 maanden gezorgd. Wat mij betreft is er niets mis mee dat het spel eens wat harder gespeeld wordt. Of het leuk blijft? Geen idee, maar variatie is nodig en daar zorgen die ratten op dit moment wel voor.
Het is goed dat hij gewoon weer aan het werk is gegaan.quote:Op donderdag 20 november 2025 18:42 schreef Hagenesie het volgende:
[..]
Volgens mij wil hij met El Che een sportschool beginnen. El Che is nu pakketbezorger.
El che is alweer bezorger af en werkt nu bij de plus in nijverdalquote:Op donderdag 20 november 2025 18:42 schreef Hagenesie het volgende:
[..]
Volgens mij wil hij met El Che een sportschool beginnen. El Che is nu pakketbezorger.
Die bezorgen ook aan de deurquote:Op donderdag 20 november 2025 19:21 schreef greysbones het volgende:
[..]
El che is alweer bezorger af en werkt nu bij de plus in nijverdal
Kwestie van referentiekader denk ik. Elkaar 'naaien' of asociaal naar elkaar staan schreeuwen om een kleurboek of wat korrels rijst komt in mijn omgeving eigenlijk niet voor en is dus ook zeker niet normaal. Maar juist daarom is het interessant om te zien hoe ver mensen gaan voor een pak geld in zo'n spel.quote:Op donderdag 20 november 2025 19:02 schreef Willewa het volgende:
[..]
Gaat mij niet zozeer om de Ratten an sich als spelelement, al vind ik, als we het daar over hebben, de kans dat dat negatief uitpakt behoorlijk aanwezig. Er vallen ook minder negatieve variaties te bedenken lijkt me, maar dit soort insteken scoren goed dus is de vaste go-to van programmamakers deze dagen. Wat makkelijk is en imo gewoon niet nice, omdat al die programma’s het steeds asocialer wordende en naaiende gedrag in de maatschappij verder normaliseren. Niet mijn stijl, maar goed het is wat het is natuurlijk.
Maar voor de duidelijk, dat is eigenlijk dus niet eens waar ik het over had. Ik heb het specifiek over déze 2 ratjes en hun negatieve, lompe, jaloerse en zelfoverschattende persoonlijkhedenEcht een hekel aan dit soort lui die afgunstig zijn naar een normaal persoon. Beetje zoals van die gekkies die afgunstig en hatelijk zijn naar mensen die ‘deugen’, aka zich normaal gedragen en niet chronisch de drang hebben om te rebelleren en niet lekker gaan op negativiteit. Waarschijnlijk omdat zo’n persoon ze indirect confronteert met hun tekortkomingen en daar reageren ze dan emotioneel op met haat en gaan dan in strijdmodus. Altijd het gevoel dat de ander ‘uit de hoogte’ doet terwijl diegene zich gewoon normaal gedraagt. Eigenlijk gebeurt exact dat hier imo.
Maar als de onterecht aangevallen persoon dan wat terug zegt of doet, of zelfs denkt ‘dan kan je het krijgen ook’, oh jee dan is het hek van de dam en is het nog meer vingerwijzen geblazen 😅
kloptquote:
Dat had ik al begrepenquote:Op donderdag 20 november 2025 19:28 schreef greysbones het volgende:
[..]
klopt
maar dat bezorgen wat hij deed was voor een koeriersdienst
(meen post nl)
eten voor de rattenquote:Op donderdag 20 november 2025 19:43 schreef KinKiJan het volgende:
Zoiets hebben ze eerder gedaan. Denk dat het tijd is om de loods schoon te maken; alles overhoop is dé gelegenheid
der Duiste leraarquote:Op donderdag 20 november 2025 19:52 schreef Fritsie1960 het volgende:
Wat een rare die haai met bril (pannenkoek)
Hij lijkt 'n beetje op die zoon van Franske Bauerquote:Op donderdag 20 november 2025 19:53 schreef greysbones het volgende:
[..]
der Duiste leraar
jawohlll herr Poepmeijer
Dat gaat toch over een psychopaat.quote:
quote:Op donderdag 20 november 2025 19:53 schreef Fritsie1960 het volgende:
[..]
Hij lijkt 'n beetje op die zoon van Franske Bauer
ja iemand die een meisje heeft ontvoerd en vermoord jaquote:Op donderdag 20 november 2025 19:53 schreef Soury het volgende:
[..]
Dat gaat toch over een psychopaat.
je moet niet willen hequote:Op donderdag 20 november 2025 19:55 schreef 5thencounter het volgende:
Lekker eten bestellen voor de Ratten.. goed gedaan FeboRat![]()
[ afbeelding ]
Dat scheelde maar weinig idd... DieEgo stond op het puntquote:Op donderdag 20 november 2025 19:56 schreef greysbones het volgende:
[..]
je moet niet willen he
dat de rat hem binnen 1 week al smeert omdat er geen eten te vinden is
Rattenvanger van Hamelen?quote:Op donderdag 20 november 2025 19:58 schreef spapaars het volgende:
Wacht nog op het spelletje rattenval.
Ze woont nu in een auto.quote:Op donderdag 20 november 2025 20:09 schreef 5thencounter het volgende:
Senna wil ook met haar eigen leven door. dus mag Floortje gewoon nog jaren in die Loods blijven
Hij mag pas thuis komen als hij die ton meebrengtquote:Op donderdag 20 november 2025 20:09 schreef 5thencounter het volgende:
Senna wil ook met haar eigen leven door. dus mag Floortje gewoon nog jaren in die Loods blijven
Ze zei letterlijk dat ze door wil met haar leven. Ik denk dat als hij langer blijft dat ze er een punt achter zet.quote:Op donderdag 20 november 2025 20:07 schreef greysbones het volgende:
ik hoor echt wat anders![]()
dat haar leven wel stilstaat zonder hem
maar dat hij niet naar huis moet gaan alleen voor haar
Oeh, morgen zwarte envelop voor Florisquote:Op donderdag 20 november 2025 20:11 schreef Soury het volgende:
[..]
Ze zei letterlijk dat ze door wil met haar leven. Ik denk dat als hij langer blijft dat ze er een punt achter zet.
tegen het sneue aanquote:Op donderdag 20 november 2025 20:13 schreef spapaars het volgende:
Fadi is gewoon intimiderend naar de medebewoners.
Is geen makkelijke vent, maar hij is al stukken milder dan eerste dag.quote:Op donderdag 20 november 2025 20:13 schreef spapaars het volgende:
Fadi is gewoon intimiderend naar de medebewoners.
Moet hij niet tegen haar zeggen dat hij naar huis komt, en dan gewoon blijven.quote:Op donderdag 20 november 2025 20:14 schreef DilanoNirvana het volgende:
Senna laat de keus aan Floris zelf, nou nog 1 maandje knallen dan.
Vind het ook wel meevallenquote:Op donderdag 20 november 2025 20:15 schreef DilanoNirvana het volgende:
[..]
Is geen makkelijke vent, maar hij is al stukken milder dan eerste dag.
En zonder testrit of ff op de brug de onderkant checkenquote:Op donderdag 20 november 2025 20:17 schreef spapaars het volgende:
Was trouwens een belachelijk iets dat hij haar ten huwelijk vroeg na een paar maandjes in een schuur met nog 14 bewoners.
laat Lisa het maar niet zienquote:Op donderdag 20 november 2025 20:23 schreef KinKiJan het volgende:
[ afbeelding ]
Das geen Erik Rat he?!
ze mogen niet 2 x achter elkaar dezelfde uitsluitenquote:Op donderdag 20 november 2025 20:24 schreef 5thencounter het volgende:
Wie sluiten ze nu uit? De Vossen, of dat uit medelijden is voor de Slangen of dat ze tips van Achter hebben gekregen ..
Inderdaad, denk dat hij als enige overblijft na dat geschreeuw van Angelooooooooooooquote:Op donderdag 20 november 2025 20:24 schreef greysbones het volgende:
[..]
laat Lisa het maar niet zien
Jaja en die andere stonden op nul , mocht ook nietquote:Op donderdag 20 november 2025 20:25 schreef greysbones het volgende:
[..]
ze mogen niet 2 x achter elkaar dezelfde uitsluiten
Dat, of anders Diégoquote:Op donderdag 20 november 2025 20:27 schreef StephanL het volgende:
Straks Roma weer janken dat ze het allemaal wel wist zeker?
Ze krijgen op maat wat ze nodig hebben om te funtioneren als Rat, bij de Febo zitten blijkbaar rattenliefhebbersquote:Op donderdag 20 november 2025 20:30 schreef Was-beer het volgende:
De ratten kunnen alleen punten verdienen met verstoppertje
Alsof je zulke tanden krijgt van een tandenborstel.quote:Op donderdag 20 november 2025 21:21 schreef KinKiJan het volgende:
Ah, Fadi loopt met een reden steeds met die tandenborstel; het is of een sponsor, of zijn werkgever. Het merk is ook in al zijn sociale profielen te vinden.
Ze zijn allebei niet erg slim, dus ze moeten het niet van dit soort proeven hebben.quote:Op donderdag 20 november 2025 20:30 schreef Was-beer het volgende:
De ratten kunnen alleen punten verdienen met verstoppertje
Neu, maar het valt wel op dat hij veel met dat ding rondloopt (zelfs achter z'n oren).quote:Op donderdag 20 november 2025 21:24 schreef Soury het volgende:
[..]
Alsof je zulke tanden krijgt van een tandenborstel.
Ik heb niet de indruk dat Senna haar leventje stilstaat. Ze moet videobellen op een parkeerplaats, compleet opgedirkt om ergens naartoe te gaan. Of misschien was ze wel ergens, bij een evenement en is ze even naar de auto gelopen voor het verplichte belletje. Nee, die meid heeft de tijd van haar leven, zonder Floris.quote:Op donderdag 20 november 2025 20:09 schreef 5thencounter het volgende:
En zonder familie erbij, een heel erg persoonlijk gesprekje op haar mobieltje inderdaad, wat weer ruimte laat voor de zoveelste Senna&Floor rls binnen DBG rsl..quote:Op donderdag 20 november 2025 23:27 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik heb niet de indruk dat Senna haar leventje stilstaat. Ze moet videobellen op een parkeerplaats, compleet opgedirkt om ergens naartoe te gaan. Of misschien was ze wel ergens, bij een evenement en is ze even naar de auto gelopen voor het verplichte belletje. Nee, die meid heeft de tijd van haar leven, zonder Floris.
Want denkt iemand dat ze zich zo opgemaakt en aangekleed heeft speciaal voor Floris? Waarom dan op een parkeerplaats?
Ja maar ik had het nergens over;quote:Op donderdag 20 november 2025 19:27 schreef KinKiJan het volgende:
[..]
Kwestie van referentiekader denk ik. Elkaar 'naaien' of asociaal naar elkaar staan schreeuwen om een kleurboek of wat korrels rijst komt in mijn omgeving eigenlijk niet voor en is dus ook zeker niet normaal. Maar juist daarom is het interessant om te zien hoe ver mensen gaan voor een pak geld in zo'n spel.
Want het is en blijft wel een spel, in een tv-programma. Wanneer je dat vergeet en ervan uitgaat dat mensen buiten dat scherm ook zo met elkaar omgaan kan het inderdaad opgevat worden als normalisering.
Vroeger in andere programma's ging het er allemaal veel harder aan toe. Bepaalde zaken zul je tegenwoordig echt niet meer zien op TV, maar de maatschappij blijft verharden. Al snap ik je punt, jouw 'normaal' is niet die van mij. Het gegeven dat jij Floris kennelijk als 'normaal' beschouwd is daar een voorbeeld van, geen verwijt, slechts een voorbeeld
Beetje whataboutism 😅 en heeft niks te maken met hetgeen waar ik het over had. Wat er vroeger in andere programma’s gebeurde heeft hier ook weinig mee te makenquote:Elkaar 'naaien' of asociaal naar elkaar staan schreeuwen om een kleurboek of wat korrels rijst komt in mijn omgeving eigenlijk niet voor en is dus ook zeker niet normaal.
quote:Op vrijdag 21 november 2025 02:45 schreef freaky40 het volgende:
Oh, we hebben weer een persoonlijke kennis van Fleuris op het forum, nice....
En een slome. Er brandt licht maar er is niemand thuis. Zou qua spreektempo wel bij Roma passenquote:
Terug van weg geweest!quote:Op vrijdag 21 november 2025 02:45 schreef freaky40 het volgende:
Ik vind hem bij tijd en wijle een tikkeltje neurotisch overkomen, vooral als dingen niet gaan zoals hij het gepland heeft. Je hebt invloed op je eigen input en dat doet hij goed, niets mis mee, maar je kunt niet verwachten dat je omgeving daarop aansluit. En dan boos worden omdat iets tegen je werkt, op zo'n overdreven manier? Dat siert hem echt niet!!quote:Op vrijdag 21 november 2025 08:32 schreef vrouwtje-theelepel het volgende:
Dan zouden we ook kunnen zeggen dat een bepaalde user een bekende van Robert is. Ik ken Floris niet in het echte leven maar vind het een leuk joch. Hij staat zo vaak in de finale omdat hij er hard voor werkt met zijn bondje en de punten binnen haalt. Ik vind dat mensen zoals Fatima, Mercedes, Daisy, Jesse en noem maar op geen finale verdienen, ze halen geen punt binnen. Als de vossen winnen zou het het eerlijkste zijn als Thomas en Erik de finale spelen.
so what?quote:Op vrijdag 21 november 2025 02:45 schreef freaky40 het volgende:
Whataboutism? Je komt zelf met 'naaierig en asociaal gedrag in de maatschappij' op de proppen, als ik daar op in ga wuif je het weg en kom je met 'ik had het nergens over' aanzetten. Wanneer je dus zelf een balletje opgooit om het vervolgens zo af te doen zijn we snel uitgepraat.quote:Op vrijdag 21 november 2025 01:21 schreef Willewa het volgende:
[..]
Ja maar ik had het nergens over;
[..]
Beetje whataboutism 😅 en heeft niks te maken met hetgeen waar ik het over had. Wat er vroeger in andere programma’s gebeurde heeft hier ook weinig mee te maken![]()
Het ging me zoals gezegd ook niet zozeer om de Ratten als spelelement an sich, mits de regie daar niet zo’n negatieve en verdelende invulling aan geeft. Je kunt dat ook een minder heftige invulling geven en dan kan het zeker welkome variatie zijn. Dus dat hoop ik ook. Al vertrouw ik SBS6 daar niet zo mee want die kicken op drama over andermans rug en de gemiddelde kijker idem 😅
Maar nogmaals, voor de duidelijkheid weer, het gaat me om de personen Diego en Fadi en hun gedrag. Dat dat toevallig de Ratten zijn is slechts toeval. Ik hoop dat ze veranderen en dan zal ik m’n mening ook bijstellen, maar tot nog toe hebben ze veel domme en kinderlijke kanten laten zien van henzelf imo.
Ik vind persoonlijk weinig mis met Floris btw, ik snap die negatieve fixatie van een boel mensen hier op hem niet zo goed. Best vaak ook door mensen die dan juist genieten van schurken en negatieve persoonlijkheden in het spel.
Als ik denk aan vervelende mensen uit de Bondgenoten denk ik o.a. aan Robert, Desmond, Perla, Justin en ach nog best wat meer, maar het is te laat om die allemaal op te rakelen 😅 Valse, negatieve mensen. Voor mij valt Floris totaal niet in dat straatje en aan een beetje fanatisme stoor ik me absoluut niet. Kan ik zelfs wel waarderen en wordt vaak schromelijk overdreven imo.
Vind het een goede gast en ach elk mens zit een keer verkeerd of heeft een enkel eigenaardigheidje of whatever. Hartstikke goed hart, geen ruziemaker, geen roddelaar, geen stoker, eerlijk ipv vals spel. Reale gast gewoon. Maar veel van dezelfde mensen kotsten bijv ook op El Che en dat vond ik ook een zeer prima gast (met soms een klein randje, maar voor de rest zeer prima. Veel groei en zelfreflectie en het hart op de goede plek, dat soort mensen kan ik waarderen). Ieder z’n ding I guess![]()
Maar goed, dit dwaalt helemaal af, want zoals gezegd wat ik vooral bedoelde is dat ik die Diego en Fadi tot nog toe echt achterlijk gedrag heb zien tentoonstellen. Niet omdat ze de Ratten zijn maar omdat zij zich als persoon zo profileren. Floris was op kinderlijke wijze hun fixatie, dus dat is enkel de reden dat ik Floris erbij pakte.
Ook de jureerbare gaat maar om 250 punten en dat kost veel inzet, meestal. Dus als je toch om en om buitenspel wordt gezet, dan denk ik dat je dat liever wilt bij een opdracht die veel tijd kost, dan bij een kennis-opdracht waar ze toch wel op scoren.quote:Op vrijdag 21 november 2025 11:15 schreef Cirilico het volgende:
Floris en eerlijk spel?Hij heeft vaker vals gespeeld. En hij speelt zelf vuil maar anderen mogen dat niet van hem. Hij mag afluisteren, anderen niet. Hij mag voordelen claimen, anderen niet. Hij mag anderen tactisch benadelen, anderen niet. Hij mag goede spelers uitelkaar halen, anderen mogen dat bij hem niet. Enzovoorts enzovoorts enzovoorts.
Hopen dat ie doorzet en naar huis gaat na deze maand.
Ik ben benieuwd wat de laatste vragen zullen zijn in de quiz. Normaal komt sport (Floris/Joey-vraag) aan het eind maar daar begonnen ze nu al mee. Al was dat er wel één die iedereen weet.
En als de Ratten volhouden aan het om-en-om buitenspel zetten van de Slangen, ben ik benieuwd om te zien wanneer de jureerbare opdracht plaatsvindt.
Het hangt ervan af wanneer je ze mag uitsluiten. Is dat na bekendmaking van de opdracht of is dat pas als de opdracht echt gespeeld/gejureerd wordt?quote:Op vrijdag 21 november 2025 11:34 schreef Gia het volgende:
[..]
Ook de jureerbare gaat maar om 250 punten en dat kost veel inzet, meestal. Dus als je toch om en om buitenspel wordt gezet, dan denk ik dat je dat liever wilt bij een opdracht die veel tijd kost, dan bij een kennis-opdracht waar ze toch wel op scoren.
Tot nu toe op het moment dat duidelijk is wat de opdracht is. Waarom zou dat bij jureerbaar anders zijn?quote:Op vrijdag 21 november 2025 13:19 schreef Cirilico het volgende:
[..]
Het hangt ervan af wanneer je ze mag uitsluiten. Is dat na bekendmaking van de opdracht of is dat pas als de opdracht echt gespeeld/gejureerd wordt?
Ik zie ze alleen maar over elkaar heen rollen wie de grootste bek kan opzetten..en beetje wanhopig om de Skreewbus te missen lijkt het wel, en de cams doen Bzzzzt tot ze piepenquote:Op vrijdag 21 november 2025 13:40 schreef KinKiJan het volgende:
Wordt weer een ouderwets gezellig potje tetteren met Julia en Angelo vanavond...!
Hij past prima bij die "Wat heb ik nou gezegd Angeloooooooooo"-meme; niet luisteren lijkt de gemene deler
Ik zag vooral Julia iets zeggen, waar Angelo dan een draai aan gaf.quote:Op vrijdag 21 november 2025 13:46 schreef 5thencounter het volgende:
[..]
Ik zie ze alleen maar over elkaar heen rollen wie de grootste bek kan opzetten..en beetje wanhopig om de Skreewbus te missen lijkt het wel, en de cams doen Bzzzzt tot ze piepen
Ze heeft een vriend maar is wel een hele erge fangirl. Zoals andere bewoners ook al zeiden: ze kleeft door het hele huis aan Floris. Ze moet altijd bij hem in de buurt zijn.quote:Op vrijdag 21 november 2025 14:06 schreef 5thencounter het volgende:
Nog even resumeren waarom Chesty daar zit...
[ afbeelding ]
Tot nu toe op het moment dat het spel daadwerkelijk gespeeld wordt. Dus beide opties mogelijk.quote:Op vrijdag 21 november 2025 13:23 schreef Gia het volgende:
[..]
Tot nu toe op het moment dat duidelijk is wat de opdracht is. Waarom zou dat bij jureerbaar anders zijn?
Eén vriendje in het Land of eentje in de hand, maakt een heel verschil daar in de Loodsquote:Op vrijdag 21 november 2025 14:54 schreef MacDeMarco het volgende:
[..]
Ze heeft een vriend maar is wel een hele erge fangirl. Zoals andere bewoners ook al zeiden: ze kleeft door het hele huis aan Floris. Ze moet altijd bij hem in de buurt zijn.
Angelo heeft teveel TV gekeken en doet wat hij denkt dat er van deelnemers verwacht wordt, Febo hoeft hem niet eens te sturenquote:Op vrijdag 21 november 2025 17:25 schreef freaky40 het volgende:
Die Angelo weet volgens mij zelf niet waarover hij ruzie maakt. Het slaat als Kut op Dirk. Maar die Julia daarentegen is ook niet goed wijs dat ze er in mee gaat. Deugmuts eerste klas. Jeffrey uit EJVJL zou gezegd hebben een 'typische geitenwollensokkenneuker'.
Jaaaaa..... Bommenquote:Op vrijdag 21 november 2025 18:58 schreef freaky40 het volgende:
Ja hij moet natuurlijk wel TV gaan maken, in dezelfde situatie zit die Rotterdamse flierefluiter bij de Haaien. Begint ook wel lichte psychopathische trekjes te vertonen. Die bom gaat ook nog wel eens klappen daar.
Angelo probeert de stoere jongen uit te hangen, zelfs als hij ondertussen weet dat hij nogal fout reageerde op Julia. Omdat hij dat elke keer herhaald probeert hij het goed te praten.quote:Op vrijdag 21 november 2025 18:52 schreef 5thencounter het volgende:
[..]
Angelo heeft teveel TV gekeken en doet wat hij denkt dat er van deelnemers verwacht wordt, Febo hoeft hem niet eens te sturen
De Duitse leraar? Die mag van mij wel al losgaan nu en niet zijn camvrije periode afwachtenquote:Op vrijdag 21 november 2025 18:58 schreef freaky40 het volgende:
Ja hij moet natuurlijk wel TV gaan maken, in dezelfde situatie zit die Rotterdamse flierefluiter bij de Haaien. Begint ook wel lichte psychopathische trekjes te vertonen. Die bom gaat ook nog wel eens klappen daar.
Ze hadden niet voor niets dat Jeany nummer er onder gemonteerd. Hoe niet subtiel zijn ze soms met de muziekquote:Op vrijdag 21 november 2025 18:58 schreef freaky40 het volgende:
Dat hoop ik juist niet. Dat gezwalk binnen het format moet maar eens afgelopen zijn met al deze experimenten die je dan vervolgens de volgende cyclus niet meer terug laat komen. Houdt je gewoon eens vast nadat je dingen hebt aangepast dus in dit geval het nieuwe bondje de Ratten toe te voegen.quote:Op vrijdag 21 november 2025 19:05 schreef Soury het volgende:
[..]
Angelo probeert de stoere jongen uit te hangen, zelfs als hij ondertussen weet dat hij nogal fout reageerde op Julia. Omdat hij dat elke keer herhaald probeert hij het goed te praten.
Ik hoop wel dat dat ratten gedoe éénmalig is, het haalt wel het spelelement compleet onderuit.
Ik vind het nu ook wel even grappig maar het zou ook wel eens kijkcijfer kunnen gaan kosten. Het spel is leuk zoals het was en scoort. Te veel narigheid gaat ten koste van de kijkers.quote:Op vrijdag 21 november 2025 19:07 schreef freaky40 het volgende:
[..]
Dat hoop ik juist niet. Dat gezwalk binnen het format moet maar eens afgelopen zijn met al deze experimenten die je dan vervolgens de volgende cyclus niet meer terug laat komen. Houdt je gewoon eens vast nadat je dingen hebt aangepast dus in dit geval het nieuwe bondje de Ratten toe te voegen.
Dat was wel n beetje gekke vraag van Flo. Zou er toen hij thuis was al wat minder enthousiasme zijn geweest misschien zodat hij ergens wat twijfel voeltquote:Op vrijdag 21 november 2025 13:56 schreef 5thencounter het volgende:
Ze ziet er echt práchtig uit enzo.. Aldus Floris Maar heeft nog wel een paar vragen ...
Zal ik naar huis toe kome?
Zal ik naar huis toe kome?
Ja maar als ik naar huis toe kom hebben we dan nog iets om op te bouwe?![]()
Hij blijft leuk
[ afbeelding ]
Dat klinkt wel heel schattigquote:Op vrijdag 21 november 2025 19:33 schreef ChocoFan het volgende:
[..]
Dat zie je toch wel aan zijn dikke bolle buikje.
Het is denk ik wel de waarheidquote:Op vrijdag 21 november 2025 19:33 schreef ChildoftheStars het volgende:
Weet je... dit is super onaardig... maar volgens mij is die Fatima gewoon niet zo snugger en vaart meer op emotie dan op verstand
Mag haar wel hoor, alleen soms denk ik dat er wel een lampje brandt, maar niemand thuis is
dat meteen over de flos gaan vind ik ietwat tokkie achtigquote:
Het is iig niet te zien aan zijn geile sixpack.quote:Op vrijdag 21 november 2025 19:33 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Dat klinkt wel heel schattig
Niks onaardigs aan hoor. Zij is nou eenmaal niet de slimste. Niks mis mee. Is natuurlijk.quote:Op vrijdag 21 november 2025 19:33 schreef ChildoftheStars het volgende:
Weet je... dit is super onaardig... maar volgens mij is die Fatima gewoon niet zo snugger en vaart meer op emotie dan op verstand
Mag haar wel hoor, alleen soms denk ik dat er wel een lampje brandt, maar niemand thuis is
Dat klopt ookquote:Op vrijdag 21 november 2025 19:34 schreef greysbones het volgende:
[..]
dat meteen over de flos gaan vind ik ietwat tokkie achtig
Ach... ik mag d'r wel hoorquote:Op vrijdag 21 november 2025 19:35 schreef Cirilico het volgende:
[..]
Niks onaardigs aan hoor. Zij is nou eenmaal niet de slimste. Niks mis mee. Is natuurlijk.
Ik ook niet.quote:Op vrijdag 21 november 2025 19:38 schreef KinKiJan het volgende:
Haha, die comeback had ik niet verwacht
Ik denk dat misschien ook wel heel erg.quote:Op vrijdag 21 november 2025 19:40 schreef greysbones het volgende:
misschien he
heel misschien moet Roma gewoon lekker naar huis gaan
HOEZO MISSCHIEN!?quote:Op vrijdag 21 november 2025 19:40 schreef greysbones het volgende:
misschien he
Echt. Ze heeft al ruimschoots gewonnen. Houd gewoon je mond.quote:Op vrijdag 21 november 2025 19:40 schreef greysbones het volgende:
Julia die laatste wist ik echt wel
waarom
elke keer weer
Misschien binnen 30 minuten vanaf NUquote:Op vrijdag 21 november 2025 19:40 schreef greysbones het volgende:
misschien he
We zijn net begonnen dus we maken nog kans.quote:Op vrijdag 21 november 2025 19:41 schreef Li0nHeart het volgende:
Ik mis nog 'Opdonderen' van Fatima. ruzie met Julia en dan heb ik bingo
we moeten nog even door met jou kwellenquote:
Die ene persoon in de loods verblindde alle anderen voor hem.quote:Op vrijdag 21 november 2025 19:43 schreef ChocoFan het volgende:
Diego heeft zichzelf van te voren niet ingelezen over andere bewoners, vraagt aan Erik of hij kinderen heeft.
en de vraag of hij ook de wens heeft om kinderen te krijgenquote:Op vrijdag 21 november 2025 19:43 schreef ChocoFan het volgende:
Diego heeft zichzelf van te voren niet ingelezen over andere bewoners, vraagt aan Erik of hij kinderen heeft.
quote:Op vrijdag 21 november 2025 19:44 schreef Li0nHeart het volgende:
[..]
Die ene persoon in de loods verblindde alle anderen voor hem.
Was ook een goede vraag.quote:Op vrijdag 21 november 2025 19:44 schreef Fritsie1960 het volgende:
[..]
en de vraag of hij ook de wens heeft om kinderen te krijgen
Ik vind zijn gedrag erg bijzonder. Je weet toch waar je aan begint, Diego schijnbaar helemaal niet.quote:Op vrijdag 21 november 2025 19:47 schreef ChildoftheStars het volgende:
Uh... hij doet alsof het expeditie Robinson is
Juist, erg bijzonder dat kereltje.quote:Op vrijdag 21 november 2025 19:48 schreef KinKiJan het volgende:
Vind dat altijd bijzonder, je geeft je op voor zo'n programma, maar hebt geen idee dat de kans best groot is dat er momenten zijn dat eten schaars is.
Als het nou nieuw was zou ik zeggen ja, maar het bestaat dik 2 jaar...
Maar ook 20 minuten reclame vd 60. Verdient zich snel terug denk ik zo.quote:Op vrijdag 21 november 2025 19:50 schreef ChildoftheStars het volgende:
Wat gaat er eigenlijk veel geld om in televisie
Al die mensen onderdak geven. Kost en inwonen
Plus die enorme prijs
Plus alle mensen die er werken
Dat kost echt veel geld
Blijkbaarquote:Op vrijdag 21 november 2025 19:51 schreef Li0nHeart het volgende:
[..]
Maar ook 20 minuten reclame vd 60. Verdient zich snel terug denk ik zo.
Ze moeten ook dat Damoclesh scenario doen.. heel veel beloven en weing geven aan het eindquote:Op vrijdag 21 november 2025 19:50 schreef ChildoftheStars het volgende:
Plus die enorme prijs
Dat kost echt veel geld
Eén reclameblok is bijna al de hoofdprijs verdient (waar ze mee de deur uit gaan)quote:Op vrijdag 21 november 2025 19:50 schreef ChildoftheStars het volgende:
Plus die enorme prijs
Dat kost echt veel geld
quote:Op vrijdag 21 november 2025 19:51 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Jeetje hoeveel liter komt er uit jou... reclame duurt zo lang
Alle vaste lasten voor ze betalen. En ik neem aan dat voor een aanzienlijk deel dat mede schuldafbetalingen inhoudt.quote:Op vrijdag 21 november 2025 19:50 schreef ChildoftheStars het volgende:
Plus die enorme prijs
Dat kost echt veel geld
nee ze krijgen allemaal een vast bedrag per maandquote:Op vrijdag 21 november 2025 19:54 schreef Cirilico het volgende:
[..]
Alle vaste lasten voor ze betalen. En ik neem aan dat voor een aanzienlijk deel dat mede schuldafbetalingen inhoudt.
Tussen de 500 en 1000 euro per secondequote:Op vrijdag 21 november 2025 19:53 schreef Soury het volgende:
[..]
Eén reclameblok is bijna al de hoofdprijs verdient (waar ze mee de deur uit gaan)
Dat vaste bedrag moet dan hoger zijn dan hun vaste lasten (inclusief schulden afbetalen). Anders heeft het geen zin.quote:Op vrijdag 21 november 2025 19:55 schreef greysbones het volgende:
[..]
nee ze krijgen allemaal een vast bedrag per maand
om kosten te dekken
en dat is niet om schulden af te betalen
Met Utopia hing de vergoeding af van de kosten.quote:Op vrijdag 21 november 2025 19:55 schreef greysbones het volgende:
[..]
nee ze krijgen allemaal een vast bedrag per maand
om kosten te dekken
en dat is niet om schulden af te betalen
Dus tussen de 240.000 en 480.000.quote:Op vrijdag 21 november 2025 19:57 schreef schetterklep het volgende:
[..]
Tussen de 500 en 1000 euro per seconde
lees ik
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |