abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219299863
quote:
1s.gif Op woensdag 19 november 2025 20:53 schreef Hanca het volgende:

[..]
Wikipedia als bron, echt?

Wat ik inbreng zijn mensen die echt in China zijn geweest en zien wat daar gebeurt, ipv het Chinese verhaal navertellen (wat wikipedia ook doet, anders gaan ze daar op zwart, geen enkel bedrijf met klanten in China is betrouwbaar in dit geval).
Ja precies, de feiten zinnen je niet en dus zijn ze niet waar.
Dat Amerika een gigantische politiestaat is met veel mensen die vast zitten is echt al jaar en dag bekend. Het is een totaal achterhoedegevecht om dat proberen te ontkennen. Zowel Europese als Amerikaanse bronnen bevestigen dit.

Vervolgens kom je zelf met een bron aankakken waar één Chinees iets zegt en dat is dan opeens feitelijk :')
quote:
De Chinese Bob Fu zat zelf enige tijd gevangen omdat hij evangeliseerde. Op vrijdag 13 oktober spreekt hij op het event
'
https://www.sdok.nl/verhalen-nieuws/golf-van-vervolging-in-china

Nou wat een betrouwbare bron een of andere christenwappie die N=1 doet.

Gelukkig is Amerika wel betrouwbaar, doet het ICJ een aanklacht tegen Israel mag het ICJ geen gebruik meer maken van Amerikaanse private bedrijven als Google of Microsoft :') Wil de EU regeluring op tech bedrijven dreigt Amerika hetzelfde als China nu met Nexperia. Bij onze bondgenoot Amerika zien we dat type vijandige gedrag altijd netjees door de vingers. Bij China is het ongeveer een oorlogsverklaring ofzo.

Het is echt beter dit soort zaken met wat meer afstand bekijken dan volledig verblind door het zogenaamde traditionele transatlantische verbond.
pi_219300374
De feiten zijn gewoon zeker economisch dat Amerikaanse bedrijven gewoon bedrijven zijn en dat Chinese bedrijven onderdeel van de Chinese, mensenrechtenschendende, overheid zijn die alles wat ze zo binnen krijgen gebruiken om er beter van te worden. China is wat dat betreft de vijand, niet de VS.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_219300516
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2025 20:44 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
:')
Dit is inderdaad echt des Baudets hoe jij de werkelijkheid ontkent en dan de ander voor gek verklaart.
[..]
https://en.wikipedia.org/wiki/Incarceration_in_the_United_States

Je hebt ook verder geen bal ingebracht wat dat tegenspreekt. Jij begint gelijk te ouwehoeren dat het allemaal bullshit is. Natuurlijk is China geen paradijs op aarde, Europa ook niet, Amerika ook niet.
Rusland ook een prima land?
pi_219300518
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2025 21:21 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Ja precies, de feiten zinnen je niet en dus zijn ze niet waar.
Dat Amerika een gigantische politiestaat is met veel mensen die vast zitten is echt al jaar en dag bekend. Het is een totaal achterhoedegevecht om dat proberen te ontkennen. Zowel Europese als Amerikaanse bronnen bevestigen dit.

Vervolgens kom je zelf met een bron aankakken waar één Chinees iets zegt en dat is dan opeens feitelijk :')
[..]
'
https://www.sdok.nl/verhalen-nieuws/golf-van-vervolging-in-china

Nou wat een betrouwbare bron een of andere christenwappie die N=1 doet.

Gelukkig is Amerika wel betrouwbaar, doet het ICJ een aanklacht tegen Israel mag het ICJ geen gebruik meer maken van Amerikaanse private bedrijven als Google of Microsoft :') Wil de EU regeluring op tech bedrijven dreigt Amerika hetzelfde als China nu met Nexperia. Bij onze bondgenoot Amerika zien we dat type vijandige gedrag altijd netjees door de vingers. Bij China is het ongeveer een oorlogsverklaring ofzo.

Het is echt beter dit soort zaken met wat meer afstand bekijken dan volledig verblind door het zogenaamde traditionele transatlantische verbond.
Ben je niet gewoon boos op Amerika omdat ze Israël steunen?
pi_219300552
quote:
1s.gif Op woensdag 19 november 2025 20:53 schreef Hanca het volgende:
Wikipedia als bron, echt?

Wat ik inbreng zijn mensen die echt in China zijn geweest en zien wat daar gebeurt, ipv het Chinese verhaal navertellen (wat wikipedia ook doet, anders gaan ze daar op zwart, geen enkel bedrijf met klanten in China is betrouwbaar in dit geval).
Informatie op wikipedia is inderdaad niet altijd betrouwbaar, vooral als het om controversiële onderwerpen gaat. Als de meningen over een bepaald onderwerp sterk uiteenlopen, is dat op wikipedia vaak terug te vinden in de bewerkingsgeschiedenis van een artikel of is er iets over terug te vinden op de discussiepagina bij het artikel. Soms vindt er bij artikelen over controversiële onderwerpen een hele bewerkingsoorlog plaats. Ook gebeurt het in dergelijke gevallen vaak dat het artikel over een bepaald onderwerp in de ene taal op belangrijke punten afwijkt van het artikel in een andere taal.

Ik vind wikipedia ook niet altijd betrouwbaar.

Verder is wikipedia geen commercieel bedrijf dat winst maakt en winst uitkeert aan aandeelhouders. Op wikipedia verschijnen geen advertenties, en wikipedia is volledig afhankelijk van donaties. Het zal voor wikipedia weinig uitmaken of ze in China op zwart gaan, want de hoeveelheid donaties die uit China komen zal in verhouding met het totaal vrij gering zijn. Maar het concept dat wikipedia afhankelijk is van donaties, maakt wikipedia wel beïnvloedbaar, want wikipedia heeft wel betaalde medewerkers die voor hun dagelijks brood daarvan afhankelijk zijn. Onder de donateurs zitten natuurlijk gewone gebruikers die een paar tientjes per jaar doneren, maar daar zitten mogelijk ook grote mega-donateurs bij die miljoenen doneren. Er is geen maximum aan het bedrag dat een donateur kan doneren, en donateurs worden niet openbaar gemaakt. Daar kan dus van alles en nog wat bij zitten, van de Chinese staat tot aan George Soros.
pi_219300738
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2025 00:43 schreef PieterDeRijcke het volgende:

[..]
Ben je niet gewoon boos op Amerika omdat ze Israël steunen?
Nee ik zeg als het argument is dat China slecht is want ze kopen in Afrika veel op hebben we tonnen boter op ons hoofd. Waar komt de Nederlandse rijkdom vandaan? Voor een groot deel van hetzelfde type handel.
De VOC was niet succesvol omdat iedereen in de handelsketen evenveel verdiende eraan...
pi_219300784
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2025 06:59 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Nee ik zeg als het argument is dat China slecht is want ze kopen in Afrika veel op hebben we tonnen boter op ons hoofd. Waar komt de Nederlandse rijkdom vandaan? Voor een groot deel van hetzelfde type handel.
De VOC was niet succesvol omdat iedereen in de handelsketen evenveel verdiende eraan...
Heb je je niet gewoon iets te veel in een hoop stront gedraaid?
pi_219300793
Het regime in China is verschrikkelijk, dat neemt alleen niet weg dat Karremans dit heel onhandig en dom heeft aangepakt.
pi_219300894
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2025 19:01 schreef Hanca het volgende:

[..]
Het is vrij simpel: Chinese burgers hebben geen vrijheid, worden vervolgd om niks. Dus is China nooit onze bondgenoot boven een land als de VS.
De VS heeft talloze andere mensen vervolgd en gedood om niks. Noch de VS noch China is onze bondgenoot.De martelingen in Abu Graib en Guantanamo Bay zijn slechts het topje van de ijsberg.
Allah Al Watan Al Malik
pi_219300923
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2025 07:26 schreef papert het volgende:
Het regime in China is verschrikkelijk, dat neemt alleen niet weg dat Karremans dit heel onhandig en dom heeft aangepakt.
quote:
Op dit moment niet, zegt Karremans. Dat komt omdat een Nederlandse rechter de Chinese directeur aan de kant heeft gezet, kort na Karremans' ingreep.

Het Nexperia-bestuur was naar de rechter gestapt. De bestuursleden hadden geen vertrouwen in hun eigen directeur. In de rechtszaak kwam naar boven dat de directeur met geld van Nexperia voor 200 miljoen dollar aan producten bestelde bij een eigen bedrijf in China, terwijl Nexperia die producten helemaal niet nodig heeft. De rechter schorste de directeur daarom.

Integendeel, hij heeft juist uitstekend gehandeld. Tegen dit soort onzin moet je keihard optreden.
pi_219301181
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2025 08:05 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
[..]
Integendeel, hij heeft juist uitstekend gehandeld. Tegen dit soort onzin moet je keihard optreden.
Ja, hij heeft het echt heel goed gedaan. Rust in de portemonnee, rust op de markten enz. Alles is perfect gegaan, dit had niet slimmer gekund. 😐
pi_219301435
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2025 08:52 schreef papert het volgende:

[..]
Ja, hij heeft het echt heel goed gedaan. Rust in de portemonnee, rust op de markten enz. Alles is perfect gegaan, dit had niet slimmer gekund. 😐
en wat had hij dan moeten doen? die directeur gewoon zijn gang laten gaan en nexperia leegtrekken? vooral niet boos maken, geef maar aan de Chinezen dan krijgt de industrie zijn chips. we zijn wel alles kwijt en moeten iedereen ontslaan maar detail, grote plaatje is belangrijker
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
pi_219301437
quote:

[..]
Wat heeft rust er nou weer mee te maken? Impliceer je nou dat dit soort gedrag maar gewoon toegelaten moet worden?
pi_219301542
quote:

[..]
De vraag is natuurlijk wel: had het slimmer gekund? Niets doen was geen optie, ingrijpen was gewoon noodzakelijk. Had Karremans kunnen ingrijpen en de reactie van China die er nu kwam kunnen voorkomen?
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_219301756
nee denk ik, China reageert altijd ontkennend of schreeuwend als ze op zoiets worden betrapt. het is een Devils Alternative, of je wordt verketterd omdat je de Chinezen een bedrijf onder je neus hebt laten leeghalen ( waar ze heel goed in zijn en wat ze consequent ie-de-re keer doen). of je wordt verketterd omdat je een grote mond opzet tegen een dief die boos en beschaamd is dat hij is betrapt. staat voor schut bij zijn bedrijf én de staat. dus komt die reactie uit wraak op schaamte en gezichtsverlies
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
pi_219301926
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2025 19:25 schreef Hanca het volgende:
Het land waar mensen die het verkeerde geloven worden opgepakt en gemarteld.
Zou je je ook zo druk maken over het gebrek aan vrijheid van godsdienst in een ander land als een geloofsgemeenschap waar je je niet zo mee verbonden voelt, er het slachtoffer van zou zijn?
pi_219302015
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2025 11:14 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Zou je je ook zo druk maken over het gebrek aan vrijheid van godsdienst in een ander land als een geloofsgemeenschap waar je je niet zo mee verbonden voelt, er het slachtoffer van zou zijn?
De Oeigoeren bedoel je?
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_219302025
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2025 11:14 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Ja, ik maak me ook altijd druk over de Oeigoeren, dat zijn moslims.
Sterker: ook de landen waar de atheïsten worden vervolgd vind ik verschrikkelijk. Je zoekt een onderscheid dat er niet is.
pi_219302112
Overigens is het christendom verre van verboden in China.
Er zijn ook gewoon christelijke kerken in China.
pi_219302354
Uit de Volkskrant vandaag ( https://www.volkskrant.nl(...)iveau-niet~b3269139/ ):
quote:
Schrijfvaardigheid scholieren staat er slecht voor: 17 procent haalt basisniveau niet

Een op de zes middelbare scholieren kan in het tweede jaar voortgezet onderwijs geen eenvoudige, begrijpelijke tekst schrijven. Op het vmbo-basis en -kader is de achterstand veel groter: daar haalt 40 procent dat niveau niet.
Het gaat op de basisschool al mis. Nederland kent een systeem met commerciële aanbieders van lesmateriaal die met elkaar concurreren. En zoals altijd met marktwerking staat de kwaliteit van de geleverde dienst op product niet op één maar de aandeelhouders. In Finland waar het onderwijs uitstekend is zijn de leraren verantwoordelijkheid voor het lespakket en houden ze marktwerking buiten de deur. Dat zou voor Nederland ook goed zijn maar in dit land hebben we te maken met de politieke partijen VVD en D66 die fan zijn van marktwerking dus goed onderwijs krijg je hier niet zomaar van de grond.

Soms droom ik wel eens dat Nederland vrij is van VVD en D66 en dan ben ik echt in een paradijs beland. Maar als ik wakker word dringt de realiteit al snel tot mij door en en besef ik dat ik toch leef in een land met waardeloos onderwijs, onnodig hoge zorgkosten, klimaatbeleid dat de doelen niet haalt, een land dat erg vervuild is ook en met gevaarlijk grote financiële ongelijkheid en kansenongelijkheid. Tja, de schadelijke invloed van D66 en VVD is overal in de maatschappij voelbaar.
pi_219302355
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2025 11:46 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Overigens is het christendom verre van verboden in China.
Er zijn ook gewoon christelijke kerken in China.
Klopt, maar die mogen niet de hele bijbel gebruiken. Christenen die de hele bijbel willen lezen of in bezit hebben, worden vervolgd. De communistische partij legt op welke stukken goedgekeurd zijn en waar over gepreekt mag worden. En in elke preek moeten bepaalde communistische leuzen zijn verwerkt, ook als die botsen met het christendom.

En onder de 18 mag je een kerk niet binnen, als je een kerk binnen gaat wordt je door een partijmedewerker geregistreerd.
pi_219302358
quote:
1s.gif Op donderdag 20 november 2025 11:36 schreef Hanca het volgende:
Je zoekt een onderscheid dat er niet is.
Je weet het maar nooit. Er zijn in deze maatschappij helaas veel te veel hypocriete mensen die in de praktijk heel selectief verontwaardigd zijn over gebrek aan vrijheid van godsdienst in andere landen, en die het ineens een stuk minder erg vinden als een geloofsgemeenschap waar ze zich niet mee verbonden voelen, het slachtoffer van wordt, of als het wordt gedaan door een regime waar ze op een of andere manier sympathie voor hebben.
pi_219302374
quote:
1s.gif Op donderdag 20 november 2025 12:01 schreef Hanca het volgende:
Klopt, maar die mogen niet de hele bijbel gebruiken. Christenen die de hele bijbel willen lezen of in bezit hebben, worden vervolgd.
Welke delen van de Bijbel zijn in China dan verboden?
pi_219302431
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2025 12:06 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Welke delen van de Bijbel zijn in China dan verboden?
Het scheppingsverhaal is bijvoorbeeld verboden, hele grote stukken van genesis zijn geschrapt. De tien geboden zijn bijvoorbeeld ook aangepast. Gij zult geen andere goden voor mijn aangezicht hebben is verdwenen. In de Chinese versie van het bijvelverhaal van de overspelige vrouw die voor Jezus wordt gebracht 'wie zonder zonde is werpe de eerste steen', werpt Jezus de eerste steen en doodt de vrouw.

Ook zijn er camera's opgehangen en mogen alleen geregistreerde christenen naar binnen, aan een niet christen over het geloof vertellen is verboden. Katholieken mogen de paus niet erkennen als leider van de kerk.

Dus ja, in theorie zijn er legale kerken in China. Maar die hebben Mao hangen op de plek waar je een kruis verwacht. Kinderen en ongeregistreerden mogen niet naar binnen en er mag niet vrijelijk uit de bijbel gesproken worden. Dat zijn dus geen kerken, maar staatsinstituten om het christendom te onderdrukken.

[ Bericht 6% gewijzigd door Hanca op 20-11-2025 12:27:26 ]
pi_219302482
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2025 06:59 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
China stelt Chinees belang op 1, Europa doet dit niet.

Voor beide strategieën valt wat te zeggen.
pi_219302556
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2025 12:01 schreef Bondsrepubliek het volgende:
Uit de Volkskrant vandaag ( https://www.volkskrant.nl(...)iveau-niet~b3269139/ ):
[..]
Het gaat op de basisschool al mis. Nederland kent een systeem met commerciële aanbieders van lesmateriaal die met elkaar concurreren. En zoals altijd met marktwerking staat de kwaliteit van de geleverde dienst op product niet op één maar de aandeelhouders. In Finland waar het onderwijs uitstekend is zijn de leraren verantwoordelijkheid voor het lespakket en houden ze marktwerking buiten de deur. Dat zou voor Nederland ook goed zijn maar in dit land hebben we te maken met de politieke partijen VVD en D66 die fan zijn van marktwerking dus goed onderwijs krijg je hier niet zomaar van de grond.

Soms droom ik wel eens dat Nederland vrij is van VVD en D66 en dan ben ik echt in een paradijs beland. Maar als ik wakker word dringt de realiteit al snel tot mij door en en besef ik dat ik toch leef in een land met waardeloos onderwijs, onnodig hoge zorgkosten, klimaatbeleid dat de doelen niet haalt, een land dat erg vervuild is ook en met gevaarlijk grote financiële ongelijkheid en kansenongelijkheid. Tja, de schadelijke invloed van D66 en VVD is overal in de maatschappij voelbaar.
Sinds de basisscholen gedomineerd worden door vrouwen/juffen is het helemaal mis gegaan :p.

Ik denk overigens niet dat marktwerking voor lesmateriaal het verschil maakt op de basisschool.
pi_219302776
quote:
1s.gif Op donderdag 20 november 2025 12:29 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Sinds de basisscholen gedomineerd worden door vrouwen/juffen is het helemaal mis gegaan :p.

Ik denk overigens niet dat marktwerking voor lesmateriaal het verschil maakt op de basisschool.
Sowieso gaan leraren hun eigen boeken al maken: https://nos.nl/artikel/25(...)edkoper-en-duurzamer

En ik denk dat het op de basisscholen vooral mis gaat omdat we allerlei op zich goede doelen (aantal uren gym is opgeschroefd, aandacht voor kunst, voor wat er gebeurd in de wereld, voor social media, enz. enz.) op het bordje van de scholen dumpen, die daardoor minder taal en rekenen geven. Nu willen veel partijen in onze gemeente schoolzwemmen weer in gaan stellen: op zich lovenswaardig, maar een aantal scholen staan op een half uur rijden van een zwembad dat het hele jaar open is, dan ben je voor 1 uur zwemmen, incl omkleden en heen en weer dus 3 uur les kwijt. Weer minder taal en rekenen dus. Waarschijnlijk komt in ons programma in plaats daarvan gratis zwemles voor de minima (tot 125% WML).
pi_219303117
Zijn er geluiden dat Bosma nu langzaam het stokje van Wilders over gaat nemen?
pi_219303163
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2025 13:26 schreef PieterDeRijcke het volgende:
Volgens mij niet. Zijn ook generatiegenoten. Zou dus ook wat raar zijn.
  Moderator donderdag 20 november 2025 @ 13:44:42 #80
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_219303193
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2025 13:26 schreef PieterDeRijcke het volgende:
Als Pasen en Pinksteren op dezelfde dag vallen Wilders met pensioen gaat waarschijnlijk.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_219303318
Jeetje, Wilders als ondervoorzitter. Dat had ik echt niet aan zien komen. Joost Eerdmans ook ondervoorzitter. Normaal schuiven ze toch echt een nobuddy naar voren.
pi_219303363
Doe normaal man w/
pi_219303421
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2025 14:05 schreef Frozen-assassin het volgende:
Jeetje, Wilders als ondervoorzitter. Dat had ik echt niet aan zien komen. Joost Eerdmans ook ondervoorzitter. Normaal schuiven ze toch echt een nobuddy naar voren.
Vooral Wilders zal als tweede ondervoorzitter regelmatig aan de beurt komen. Zou het hem lukken om alleen technisch voor te zitten?
pi_219303470
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2025 14:22 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Vooral Wilders zal als tweede ondervoorzitter regelmatig aan de beurt komen. Zou het hem lukken om alleen technisch voor te zitten?
Die gaat daar ongetwijfeld een one-manshow van maken. Als we nog niet wisten dat Geert alleen maar voor zichzelf in de Kamer zat is dit wel weer een extra bewijs.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_219303518
quote:

[..]
Hij heeft het vaker zonder problemen gedaan. Maar ik denk dat hij vooral lid wordt van het presidium en het voorzitten van debatten aan de voorzitter en de andere 5 ondervoorzitters over laat.
  donderdag 20 november 2025 @ 14:58:12 #86
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_219303638
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2025 14:28 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Die gaat daar ongetwijfeld een one-manshow van maken. Als we nog niet wisten dat Geert alleen maar voor zichzelf in de Kamer zat is dit wel weer een extra bewijs.
Als dat zo zou zijn dan komt hij waarschijnlijk maar 1x in actie. Een voorzitter mag daar nooit voor zichzelf zitten.
pi_219303652
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2025 09:56 schreef Hanca het volgende:

[..]
De vraag is natuurlijk wel: had het slimmer gekund? Niets doen was geen optie, ingrijpen was gewoon noodzakelijk. Had Karremans kunnen ingrijpen en de reactie van China die er nu kwam kunnen voorkomen?
Het huidige geopolitieke handelen van Nederland onder leiding van de VVD en haar radicaal rechtse vriendjes is natuurlijk sowieso om te huilen:

- Karremans die in zijn uppie denkt het op te kunnen nemen tegen de Chinezen en het vertikt een telefoontje doen naar collega's binnen de EU.
- De partijloze Schoof en een stuk of vijf wisselende ministers van Buitenlandse Zaken die geen poot aan de grond kunnen krijgen binnen de EU.
- Ministers die zonder overleg met buitenlandse collega´s denken dat voor alles wel een opt-out is te regelen binnen de EU.
- Frankrijk, VK (eigenlijk heel Europa) die hardere maatregelen durven te nemen tijdens de Gaza-oorlog dan Nederland en wel gewoon de Palestijnse Staat erkennen. Dat terwijl in Nederland Pro-Israëlische lobbyisten zeer gastvrij worden onthaald door onze radicaal rechtse coalitiepartijen.
- Schoof die slechts tot kalmte maant als de halve oorlogsvloot van de VS voor de ABC-eilanden ligt. Dit terwijl de Britten de acties van de Amerikanen gewoon als 'illegaal' bestempelen en in de media hebben aangegeven dat de inlichtingen voor de hele Caraïben niet meer gedeeld worden met de VS.
- Laffe Nederlandse geopolitiek die momenteel op veel vlakken lijkt te worden bepaald door onze NAVO secretaris generaal Rutte, en niet door goede afstemming met onze Europese bondgenoten. Alles om Trump maar zo tevreden mogelijk te houden en de vleiende geopolitiek die werd gehanteerd tijdens de 'succesvolle' NAVO-top in Den Haag voort te zetten. Dit terwijl er genoeg experts (inclusief oud NAVO secretaris generaal Jaap de Hoop Scheffer) zijn die waarschuwen voor de agressieve propaganda van MAGA en de openlijke pogingen tot het ondermijnen van de democratieën in Europa.

Een NEXIT zonder referendum. Bravo!

[ Bericht 0% gewijzigd door De_Verschoppeling op 20-11-2025 15:34:40 ]
pi_219303680
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2025 14:37 schreef Hanca het volgende:

[..]
Hij heeft het vaker zonder problemen gedaan. Maar ik denk dat hij vooral lid wordt van het presidium en het voorzitten van debatten aan de voorzitter en de andere 5 ondervoorzitters over laat.
Is hij in staat zijn arrogant bullygedrag opzij te zetten ? Zowel binnen het presidium, dan als kamervoorzitter?
Ik hoop van niet...

Oke een nepvoorzitter die een nepparlement (zijn woorden) voorzit

[ Bericht 2% gewijzigd door Bluesdude op 20-11-2025 15:14:07 ]
pi_219303740
God, gaat Geert nog eens praktische bijdrage leveren ook.
pi_219303745
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2025 15:08 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Is hij in staat zijn arrogant bullygedrag opzij te zetten ? Zowel binnen het presidium, dan als kamervoorzitter?
Ik hoop van niet...
In de omgang met andere kamerleden schijnt Wilders echt heel gezellig en vriendelijk te zijn, dus ik zie in het presidium, achter de schermen, niet zo'n probleem. Behalve misschien als er discussie is over iets controversieels (straffen kamerleden, misschien heel soms de volgorde van debatten), maar dat komt niet zo veel voor.

En ik verwacht hem echt niet vaak als debatleider. Zeker Wilders, die alle bijdragen van de PVV kamerleden vooraf leest, heeft daar helemaal geen tijd voor.
pi_219303776
De nieuwe Kamer heeft alvast een hekel aan zorgvuldigheid: https://www.ad.nl/politie(...)sielwet-af~a3477186/
pi_219303796
quote:
1s.gif Op donderdag 20 november 2025 12:58 schreef Hanca het volgende:

[..]
Sowieso gaan leraren hun eigen boeken al maken: https://nos.nl/artikel/25(...)edkoper-en-duurzamer

En ik denk dat het op de basisscholen vooral mis gaat omdat we allerlei op zich goede doelen (aantal uren gym is opgeschroefd, aandacht voor kunst, voor wat er gebeurd in de wereld, voor social media, enz. enz.) op het bordje van de scholen dumpen, die daardoor minder taal en rekenen geven. Nu willen veel partijen in onze gemeente schoolzwemmen weer in gaan stellen: op zich lovenswaardig, maar een aantal scholen staan op een half uur rijden van een zwembad dat het hele jaar open is, dan ben je voor 1 uur zwemmen, incl omkleden en heen en weer dus 3 uur les kwijt. Weer minder taal en rekenen dus. Waarschijnlijk komt in ons programma in plaats daarvan gratis zwemles voor de minima (tot 125% WML).
Hier zijn ook de cultuur weken/thema weken in overvloed.
Dit zal vast impact hebben.
Ook het feit dat ongeveer alle klassen gebaseerd zijn op deeltijd leraren ook wel.
Als ouders die fulltime moeten werken/sporten/sport drie dagen in de week van kinderen blijft er ook weinig tijd voor "schoolwerk" thuis.

Verder zit ik er tever vandaan om er iets zinnigs over te zeggen.
pi_219303926
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2025 14:05 schreef Frozen-assassin het volgende:
quote:

[..]
Dat was vast niet de bedoeling van het partijkartel toen ze Bosma "kalt gestellt" hebben.
-
  donderdag 20 november 2025 @ 15:49:34 #94
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_219303943
Wilders was al ondervoorzitter in de tijd van Verbeet, dit gaat nergens over.
Put these foolish ambitions to rest.
pi_219303947
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2025 15:46 schreef quo_ het volgende:

[..]
[..]
Dat was vast niet de bedoeling van het partijkartel toen ze Bosma "kalt gestellt" hebben.
Hoezo? Ondervoorzitters hebben geen representatieve taken en als ze zich te vaak partijdig tonen, dan worden ze gewoon vervangen. Dat is echt een heel andere rol dan die van Kamervoorzitter.
  donderdag 20 november 2025 @ 15:57:16 #96
131800 Tarado
capô de fusca
pi_219303971
quote:
1s.gif Op donderdag 20 november 2025 07:58 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
De VS heeft talloze andere mensen vervolgd en gedood om niks. Noch de VS noch China is onze bondgenoot.De martelingen in Abu Graib en Guantanamo Bay zijn slechts het topje van de ijsberg.
Natuurlijk zijn de VS een bondgenoot, dat er zaken zijn die jou niet bevallen (al dan niet terecht) doet daar niets aan af.
  Forum Admin donderdag 20 november 2025 @ 16:00:12 #97
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_219303998
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2025 15:57 schreef Tarado het volgende:

[..]
Natuurlijk zijn de VS een bondgenoot, dat er zaken zijn die jou niet bevallen (al dan niet terecht) doet daar niets aan af.
De VS onder Trump gedraagt zich absoluut niet als bondgenoot
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_219304005
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2025 16:00 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Zeker wel. Maar dan van Poetin…
  Moderator donderdag 20 november 2025 @ 16:03:31 #99
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_219304032
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2025 15:57 schreef Tarado het volgende:

[..]
Alleen op papier is de VS nog een Navobondgenoot. Waar de de VS voor de rest nog een bondgenoot van ons is, is me een raadsel.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  donderdag 20 november 2025 @ 16:03:38 #100
131800 Tarado
capô de fusca
pi_219304033
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2025 16:00 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Wel wat extreem inderdaad, maar dan nog.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')