Sinds de basisscholen gedomineerd worden door vrouwen/juffen is het helemaal mis gegaan :p.quote:Op donderdag 20 november 2025 12:01 schreef Bondsrepubliek het volgende:
Uit de Volkskrant vandaag ( https://www.volkskrant.nl(...)iveau-niet~b3269139/ ):
[..]
Het gaat op de basisschool al mis. Nederland kent een systeem met commerciële aanbieders van lesmateriaal die met elkaar concurreren. En zoals altijd met marktwerking staat de kwaliteit van de geleverde dienst op product niet op één maar de aandeelhouders. In Finland waar het onderwijs uitstekend is zijn de leraren verantwoordelijkheid voor het lespakket en houden ze marktwerking buiten de deur. Dat zou voor Nederland ook goed zijn maar in dit land hebben we te maken met de politieke partijen VVD en D66 die fan zijn van marktwerking dus goed onderwijs krijg je hier niet zomaar van de grond.
Soms droom ik wel eens dat Nederland vrij is van VVD en D66 en dan ben ik echt in een paradijs beland. Maar als ik wakker word dringt de realiteit al snel tot mij door en en besef ik dat ik toch leef in een land met waardeloos onderwijs, onnodig hoge zorgkosten, klimaatbeleid dat de doelen niet haalt, een land dat erg vervuild is ook en met gevaarlijk grote financiële ongelijkheid en kansenongelijkheid. Tja, de schadelijke invloed van D66 en VVD is overal in de maatschappij voelbaar.
Sowieso gaan leraren hun eigen boeken al maken: https://nos.nl/artikel/25(...)edkoper-en-duurzamerquote:Op donderdag 20 november 2025 12:29 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Sinds de basisscholen gedomineerd worden door vrouwen/juffen is het helemaal mis gegaan :p.
Ik denk overigens niet dat marktwerking voor lesmateriaal het verschil maakt op de basisschool.
Volgens mij niet. Zijn ook generatiegenoten. Zou dus ook wat raar zijn.quote:Op donderdag 20 november 2025 13:26 schreef PieterDeRijcke het volgende:
Zijn er geluiden dat Bosma nu langzaam het stokje van Wilders over gaat nemen?
Als Pasen en Pinksteren op dezelfde dag vallen Wilders met pensioen gaat waarschijnlijk.quote:Op donderdag 20 november 2025 13:26 schreef PieterDeRijcke het volgende:
Zijn er geluiden dat Bosma nu langzaam het stokje van Wilders over gaat nemen?
Vooral Wilders zal als tweede ondervoorzitter regelmatig aan de beurt komen. Zou het hem lukken om alleen technisch voor te zitten?quote:Op donderdag 20 november 2025 14:05 schreef Frozen-assassin het volgende:
Jeetje, Wilders als ondervoorzitter. Dat had ik echt niet aan zien komen. Joost Eerdmans ook ondervoorzitter. Normaal schuiven ze toch echt een nobuddy naar voren.
Die gaat daar ongetwijfeld een one-manshow van maken. Als we nog niet wisten dat Geert alleen maar voor zichzelf in de Kamer zat is dit wel weer een extra bewijs.quote:Op donderdag 20 november 2025 14:22 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Vooral Wilders zal als tweede ondervoorzitter regelmatig aan de beurt komen. Zou het hem lukken om alleen technisch voor te zitten?
Hij heeft het vaker zonder problemen gedaan. Maar ik denk dat hij vooral lid wordt van het presidium en het voorzitten van debatten aan de voorzitter en de andere 5 ondervoorzitters over laat.quote:Op donderdag 20 november 2025 14:22 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Vooral Wilders zal als tweede ondervoorzitter regelmatig aan de beurt komen. Zou het hem lukken om alleen technisch voor te zitten?
Als dat zo zou zijn dan komt hij waarschijnlijk maar 1x in actie. Een voorzitter mag daar nooit voor zichzelf zitten.quote:Op donderdag 20 november 2025 14:28 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Die gaat daar ongetwijfeld een one-manshow van maken. Als we nog niet wisten dat Geert alleen maar voor zichzelf in de Kamer zat is dit wel weer een extra bewijs.
Het huidige geopolitieke handelen van Nederland onder leiding van de VVD en haar radicaal rechtse vriendjes is natuurlijk sowieso om te huilen:quote:Op donderdag 20 november 2025 09:56 schreef Hanca het volgende:
[..]
De vraag is natuurlijk wel: had het slimmer gekund? Niets doen was geen optie, ingrijpen was gewoon noodzakelijk. Had Karremans kunnen ingrijpen en de reactie van China die er nu kwam kunnen voorkomen?
Is hij in staat zijn arrogant bullygedrag opzij te zetten ? Zowel binnen het presidium, dan als kamervoorzitter?quote:Op donderdag 20 november 2025 14:37 schreef Hanca het volgende:
[..]
Hij heeft het vaker zonder problemen gedaan. Maar ik denk dat hij vooral lid wordt van het presidium en het voorzitten van debatten aan de voorzitter en de andere 5 ondervoorzitters over laat.
In de omgang met andere kamerleden schijnt Wilders echt heel gezellig en vriendelijk te zijn, dus ik zie in het presidium, achter de schermen, niet zo'n probleem. Behalve misschien als er discussie is over iets controversieels (straffen kamerleden, misschien heel soms de volgorde van debatten), maar dat komt niet zo veel voor.quote:Op donderdag 20 november 2025 15:08 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Is hij in staat zijn arrogant bullygedrag opzij te zetten ? Zowel binnen het presidium, dan als kamervoorzitter?
Ik hoop van niet...
Hier zijn ook de cultuur weken/thema weken in overvloed.quote:Op donderdag 20 november 2025 12:58 schreef Hanca het volgende:
[..]
Sowieso gaan leraren hun eigen boeken al maken: https://nos.nl/artikel/25(...)edkoper-en-duurzamer
En ik denk dat het op de basisscholen vooral mis gaat omdat we allerlei op zich goede doelen (aantal uren gym is opgeschroefd, aandacht voor kunst, voor wat er gebeurd in de wereld, voor social media, enz. enz.) op het bordje van de scholen dumpen, die daardoor minder taal en rekenen geven. Nu willen veel partijen in onze gemeente schoolzwemmen weer in gaan stellen: op zich lovenswaardig, maar een aantal scholen staan op een half uur rijden van een zwembad dat het hele jaar open is, dan ben je voor 1 uur zwemmen, incl omkleden en heen en weer dus 3 uur les kwijt. Weer minder taal en rekenen dus. Waarschijnlijk komt in ons programma in plaats daarvan gratis zwemles voor de minima (tot 125% WML).
quote:Op donderdag 20 november 2025 14:05 schreef Frozen-assassin het volgende:
Jeetje, Wilders als ondervoorzitter. Dat had ik echt niet aan zien komen. Joost Eerdmans ook ondervoorzitter. Normaal schuiven ze toch echt een nobuddy naar voren.
Dat was vast niet de bedoeling van het partijkartel toen ze Bosma "kalt gestellt" hebben.quote:Op donderdag 20 november 2025 14:22 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Hoezo? Ondervoorzitters hebben geen representatieve taken en als ze zich te vaak partijdig tonen, dan worden ze gewoon vervangen. Dat is echt een heel andere rol dan die van Kamervoorzitter.quote:Op donderdag 20 november 2025 15:46 schreef quo_ het volgende:
[..]
[..]
Dat was vast niet de bedoeling van het partijkartel toen ze Bosma "kalt gestellt" hebben.
Natuurlijk zijn de VS een bondgenoot, dat er zaken zijn die jou niet bevallen (al dan niet terecht) doet daar niets aan af.quote:Op donderdag 20 november 2025 07:58 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
De VS heeft talloze andere mensen vervolgd en gedood om niks. Noch de VS noch China is onze bondgenoot.De martelingen in Abu Graib en Guantanamo Bay zijn slechts het topje van de ijsberg.
De VS onder Trump gedraagt zich absoluut niet als bondgenootquote:Op donderdag 20 november 2025 15:57 schreef Tarado het volgende:
[..]
Natuurlijk zijn de VS een bondgenoot, dat er zaken zijn die jou niet bevallen (al dan niet terecht) doet daar niets aan af.
Zeker wel. Maar dan van Poetin…quote:Op donderdag 20 november 2025 16:00 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
De VS onder Trump gedraagt zich absoluut niet als bondgenoot
Alleen op papier is de VS nog een Navobondgenoot. Waar de de VS voor de rest nog een bondgenoot van ons is, is me een raadsel.quote:Op donderdag 20 november 2025 15:57 schreef Tarado het volgende:
[..]
Natuurlijk zijn de VS een bondgenoot, dat er zaken zijn die jou niet bevallen (al dan niet terecht) doet daar niets aan af.
Wel wat extreem inderdaad, maar dan nog.quote:Op donderdag 20 november 2025 16:00 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
De VS onder Trump gedraagt zich absoluut niet als bondgenoot
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |