abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219302556
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2025 12:01 schreef Bondsrepubliek het volgende:
Uit de Volkskrant vandaag ( https://www.volkskrant.nl(...)iveau-niet~b3269139/ ):
[..]
Het gaat op de basisschool al mis. Nederland kent een systeem met commerciële aanbieders van lesmateriaal die met elkaar concurreren. En zoals altijd met marktwerking staat de kwaliteit van de geleverde dienst op product niet op één maar de aandeelhouders. In Finland waar het onderwijs uitstekend is zijn de leraren verantwoordelijkheid voor het lespakket en houden ze marktwerking buiten de deur. Dat zou voor Nederland ook goed zijn maar in dit land hebben we te maken met de politieke partijen VVD en D66 die fan zijn van marktwerking dus goed onderwijs krijg je hier niet zomaar van de grond.

Soms droom ik wel eens dat Nederland vrij is van VVD en D66 en dan ben ik echt in een paradijs beland. Maar als ik wakker word dringt de realiteit al snel tot mij door en en besef ik dat ik toch leef in een land met waardeloos onderwijs, onnodig hoge zorgkosten, klimaatbeleid dat de doelen niet haalt, een land dat erg vervuild is ook en met gevaarlijk grote financiële ongelijkheid en kansenongelijkheid. Tja, de schadelijke invloed van D66 en VVD is overal in de maatschappij voelbaar.
Sinds de basisscholen gedomineerd worden door vrouwen/juffen is het helemaal mis gegaan :p.

Ik denk overigens niet dat marktwerking voor lesmateriaal het verschil maakt op de basisschool.
pi_219302776
quote:
1s.gif Op donderdag 20 november 2025 12:29 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Sinds de basisscholen gedomineerd worden door vrouwen/juffen is het helemaal mis gegaan :p.

Ik denk overigens niet dat marktwerking voor lesmateriaal het verschil maakt op de basisschool.
Sowieso gaan leraren hun eigen boeken al maken: https://nos.nl/artikel/25(...)edkoper-en-duurzamer

En ik denk dat het op de basisscholen vooral mis gaat omdat we allerlei op zich goede doelen (aantal uren gym is opgeschroefd, aandacht voor kunst, voor wat er gebeurd in de wereld, voor social media, enz. enz.) op het bordje van de scholen dumpen, die daardoor minder taal en rekenen geven. Nu willen veel partijen in onze gemeente schoolzwemmen weer in gaan stellen: op zich lovenswaardig, maar een aantal scholen staan op een half uur rijden van een zwembad dat het hele jaar open is, dan ben je voor 1 uur zwemmen, incl omkleden en heen en weer dus 3 uur les kwijt. Weer minder taal en rekenen dus. Waarschijnlijk komt in ons programma in plaats daarvan gratis zwemles voor de minima (tot 125% WML).
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_219303117
Zijn er geluiden dat Bosma nu langzaam het stokje van Wilders over gaat nemen?
pi_219303163
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2025 13:26 schreef PieterDeRijcke het volgende:
Volgens mij niet. Zijn ook generatiegenoten. Zou dus ook wat raar zijn.
  Moderator donderdag 20 november 2025 @ 13:44:42 #80
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_219303193
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2025 13:26 schreef PieterDeRijcke het volgende:
Als Pasen en Pinksteren op dezelfde dag vallen Wilders met pensioen gaat waarschijnlijk.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_219303318
Jeetje, Wilders als ondervoorzitter. Dat had ik echt niet aan zien komen. Joost Eerdmans ook ondervoorzitter. Normaal schuiven ze toch echt een nobuddy naar voren.
pi_219303363
Doe normaal man w/
pi_219303421
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2025 14:05 schreef Frozen-assassin het volgende:
Jeetje, Wilders als ondervoorzitter. Dat had ik echt niet aan zien komen. Joost Eerdmans ook ondervoorzitter. Normaal schuiven ze toch echt een nobuddy naar voren.
Vooral Wilders zal als tweede ondervoorzitter regelmatig aan de beurt komen. Zou het hem lukken om alleen technisch voor te zitten?
pi_219303470
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2025 14:22 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Vooral Wilders zal als tweede ondervoorzitter regelmatig aan de beurt komen. Zou het hem lukken om alleen technisch voor te zitten?
Die gaat daar ongetwijfeld een one-manshow van maken. Als we nog niet wisten dat Geert alleen maar voor zichzelf in de Kamer zat is dit wel weer een extra bewijs.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_219303518
quote:

[..]
Hij heeft het vaker zonder problemen gedaan. Maar ik denk dat hij vooral lid wordt van het presidium en het voorzitten van debatten aan de voorzitter en de andere 5 ondervoorzitters over laat.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  donderdag 20 november 2025 @ 14:58:12 #86
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_219303638
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2025 14:28 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Die gaat daar ongetwijfeld een one-manshow van maken. Als we nog niet wisten dat Geert alleen maar voor zichzelf in de Kamer zat is dit wel weer een extra bewijs.
Als dat zo zou zijn dan komt hij waarschijnlijk maar 1x in actie. Een voorzitter mag daar nooit voor zichzelf zitten.
pi_219303652
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2025 09:56 schreef Hanca het volgende:

[..]
De vraag is natuurlijk wel: had het slimmer gekund? Niets doen was geen optie, ingrijpen was gewoon noodzakelijk. Had Karremans kunnen ingrijpen en de reactie van China die er nu kwam kunnen voorkomen?
Het huidige geopolitieke handelen van Nederland onder leiding van de VVD en haar radicaal rechtse vriendjes is natuurlijk sowieso om te huilen:

- Karremans die in zijn uppie denkt het op te kunnen nemen tegen de Chinezen en het vertikt een telefoontje doen naar collega's binnen de EU.
- De partijloze Schoof en een stuk of vijf wisselende ministers van Buitenlandse Zaken die geen poot aan de grond kunnen krijgen binnen de EU.
- Ministers die zonder overleg met buitenlandse collega´s denken dat voor alles wel een opt-out is te regelen binnen de EU.
- Frankrijk, VK (eigenlijk heel Europa) die hardere maatregelen durven te nemen tijdens de Gaza-oorlog dan Nederland en wel gewoon de Palestijnse Staat erkennen. Dat terwijl in Nederland Pro-Israëlische lobbyisten zeer gastvrij worden onthaald door onze radicaal rechtse coalitiepartijen.
- Schoof die slechts tot kalmte maant als de halve oorlogsvloot van de VS voor de ABC-eilanden ligt. Dit terwijl de Britten de acties van de Amerikanen gewoon als 'illegaal' bestempelen en in de media hebben aangegeven dat de inlichtingen voor de hele Caraïben niet meer gedeeld worden met de VS.
- Laffe Nederlandse geopolitiek die momenteel op veel vlakken lijkt te worden bepaald door onze NAVO secretaris generaal Rutte, en niet door goede afstemming met onze Europese bondgenoten. Alles om Trump maar zo tevreden mogelijk te houden en de vleiende geopolitiek die werd gehanteerd tijdens de 'succesvolle' NAVO-top in Den Haag voort te zetten. Dit terwijl er genoeg experts (inclusief oud NAVO secretaris generaal Jaap de Hoop Scheffer) zijn die waarschuwen voor de agressieve propaganda van MAGA en de openlijke pogingen tot het ondermijnen van de democratieën in Europa.

Een NEXIT zonder referendum. Bravo!

[ Bericht 0% gewijzigd door De_Verschoppeling op 20-11-2025 15:34:40 ]
pi_219303680
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2025 14:37 schreef Hanca het volgende:

[..]
Hij heeft het vaker zonder problemen gedaan. Maar ik denk dat hij vooral lid wordt van het presidium en het voorzitten van debatten aan de voorzitter en de andere 5 ondervoorzitters over laat.
Is hij in staat zijn arrogant bullygedrag opzij te zetten ? Zowel binnen het presidium, dan als kamervoorzitter?
Ik hoop van niet...

Oke een nepvoorzitter die een nepparlement (zijn woorden) voorzit

[ Bericht 2% gewijzigd door Bluesdude op 20-11-2025 15:14:07 ]
pi_219303740
God, gaat Geert nog eens praktische bijdrage leveren ook.
pi_219303745
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2025 15:08 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Is hij in staat zijn arrogant bullygedrag opzij te zetten ? Zowel binnen het presidium, dan als kamervoorzitter?
Ik hoop van niet...
In de omgang met andere kamerleden schijnt Wilders echt heel gezellig en vriendelijk te zijn, dus ik zie in het presidium, achter de schermen, niet zo'n probleem. Behalve misschien als er discussie is over iets controversieels (straffen kamerleden, misschien heel soms de volgorde van debatten), maar dat komt niet zo veel voor.

En ik verwacht hem echt niet vaak als debatleider. Zeker Wilders, die alle bijdragen van de PVV kamerleden vooraf leest, heeft daar helemaal geen tijd voor.
pi_219303776
De nieuwe Kamer heeft alvast een hekel aan zorgvuldigheid: https://www.ad.nl/politie(...)sielwet-af~a3477186/
pi_219303796
quote:
1s.gif Op donderdag 20 november 2025 12:58 schreef Hanca het volgende:

[..]
Sowieso gaan leraren hun eigen boeken al maken: https://nos.nl/artikel/25(...)edkoper-en-duurzamer

En ik denk dat het op de basisscholen vooral mis gaat omdat we allerlei op zich goede doelen (aantal uren gym is opgeschroefd, aandacht voor kunst, voor wat er gebeurd in de wereld, voor social media, enz. enz.) op het bordje van de scholen dumpen, die daardoor minder taal en rekenen geven. Nu willen veel partijen in onze gemeente schoolzwemmen weer in gaan stellen: op zich lovenswaardig, maar een aantal scholen staan op een half uur rijden van een zwembad dat het hele jaar open is, dan ben je voor 1 uur zwemmen, incl omkleden en heen en weer dus 3 uur les kwijt. Weer minder taal en rekenen dus. Waarschijnlijk komt in ons programma in plaats daarvan gratis zwemles voor de minima (tot 125% WML).
Hier zijn ook de cultuur weken/thema weken in overvloed.
Dit zal vast impact hebben.
Ook het feit dat ongeveer alle klassen gebaseerd zijn op deeltijd leraren ook wel.
Als ouders die fulltime moeten werken/sporten/sport drie dagen in de week van kinderen blijft er ook weinig tijd voor "schoolwerk" thuis.

Verder zit ik er tever vandaan om er iets zinnigs over te zeggen.
pi_219303926
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2025 14:05 schreef Frozen-assassin het volgende:
quote:

[..]
Dat was vast niet de bedoeling van het partijkartel toen ze Bosma "kalt gestellt" hebben.
-
  donderdag 20 november 2025 @ 15:49:34 #94
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_219303943
Wilders was al ondervoorzitter in de tijd van Verbeet, dit gaat nergens over.
Put these foolish ambitions to rest.
pi_219303947
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2025 15:46 schreef quo_ het volgende:

[..]
[..]
Dat was vast niet de bedoeling van het partijkartel toen ze Bosma "kalt gestellt" hebben.
Hoezo? Ondervoorzitters hebben geen representatieve taken en als ze zich te vaak partijdig tonen, dan worden ze gewoon vervangen. Dat is echt een heel andere rol dan die van Kamervoorzitter.
  donderdag 20 november 2025 @ 15:57:16 #96
131800 Tarado
capô de fusca
pi_219303971
quote:
1s.gif Op donderdag 20 november 2025 07:58 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
De VS heeft talloze andere mensen vervolgd en gedood om niks. Noch de VS noch China is onze bondgenoot.De martelingen in Abu Graib en Guantanamo Bay zijn slechts het topje van de ijsberg.
Natuurlijk zijn de VS een bondgenoot, dat er zaken zijn die jou niet bevallen (al dan niet terecht) doet daar niets aan af.
  Forum Admin donderdag 20 november 2025 @ 16:00:12 #97
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_219303998
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2025 15:57 schreef Tarado het volgende:

[..]
Natuurlijk zijn de VS een bondgenoot, dat er zaken zijn die jou niet bevallen (al dan niet terecht) doet daar niets aan af.
De VS onder Trump gedraagt zich absoluut niet als bondgenoot
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_219304005
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2025 16:00 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Zeker wel. Maar dan van Poetin…
  Moderator donderdag 20 november 2025 @ 16:03:31 #99
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_219304032
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2025 15:57 schreef Tarado het volgende:

[..]
Alleen op papier is de VS nog een Navobondgenoot. Waar de de VS voor de rest nog een bondgenoot van ons is, is me een raadsel.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  donderdag 20 november 2025 @ 16:03:38 #100
131800 Tarado
capô de fusca
pi_219304033
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2025 16:00 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Wel wat extreem inderdaad, maar dan nog.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')