abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219297436
Topic over de Nederlandse politiek

Kabinet Schoof

Bewindslieden

Regeringsverklaring en coalitieakkoord kabinet Schoof
Regeringsverklaring
Coalitieakkoord
Regeerprogramma

Formatie
Bureau woordvoering kabinetsformatie
Website Tweede Kamer over de formatie
Eindverslag verkenner Koolmees

Website Tweede Kamer
Tweede Kamer

Website Eerste Kamer
Eerste Kamer

Huidige zetelverdeling Tweede Kamer

Peilingen
Alle peilingen van Nederland
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_219297482
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2025 14:32 schreef Meningbastion het volgende:

[..]
“Vreselijk”? Alsof de Tweede Kamer zojuist is overgenomen door een dictator met een cape en een kwaadaardig lachje. Kamp mag dan voor velen geen feestnummer zijn maar om hem in dezelfde categorie als natuurrampen en middeleeuwse pestepidemieën te plaatsen is toch wat al te driest. Als dit al “vreselijk” heet, hoe noem je dan echt serieuze problemen: super-duper-mega-vreselijk? Misschien is een simpel “ik ben niet enthousiast” al spannend genoeg.
Misschien gaat iemand gewoon over zijn eigen woorden en is jouw terechtwijzing onnodig en ongepast.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_219297785
Wel typisch dat zo'n Karremans zich op de borst tikt in interviews dat hij het vestigingsklimaat hier verslechterd met dat type Nexperia acties. Vestigingsklimaat is normaal toch een mantra voor de hele rechtse politiek?

Gelukkig heeft de kiezer gesproken en willen we meer afbraakpolitiek.
pi_219297798
quote:
14s.gif Op woensdag 19 november 2025 15:16 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Wel typisch dat zo'n Karremans zich op de borst tikt in interviews dat hij het vestigingsklimaat hier verslechterd met dat type Nexperia acties. Vestigingsklimaat is normaal toch een mantra voor de hele rechtse politiek?

Gelukkig heeft de kiezer gesproken en willen we meer afbraakpolitiek.
Harder zijn tegenover China mag van mij best wel. Maar dan wel met een beetje meer visie a.u.b…
pi_219298015
Harder zijn tegen China dient op dit moment geen enkel doel. Sterker nog, het is vrij onverstandig. Je kan beter inzetten op Europa sterker laten worden.
Allah Al Watan Al Malik
pi_219298045
quote:
7s.gif Op woensdag 19 november 2025 14:38 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Misschien gaat iemand gewoon over zijn eigen woorden en is jouw terechtwijzing onnodig en ongepast.
Ik vind Kamp een vreselijke vent ja en daar maakt deze terechtwijzing door een VVD stemmer geen verandering in
pi_219298047
quote:
10s.gif Op woensdag 19 november 2025 15:17 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Harder zijn tegenover China mag van mij best wel. Maar dan wel met een beetje meer visie a.u.b…
quote:
12s.gif Op woensdag 19 november 2025 15:53 schreef Mutant01 het volgende:
Harder zijn tegen China dient op dit moment geen enkel doel. Sterker nog, het is vrij onverstandig. Je kan beter inzetten op Europa sterker laten worden.
Gaat beetje hand in hand. Europa zal bedenken welke dingen het in eigen huis wil en moet gaan produceren. Pas als je die overhand hebt heb je wat te bieden tegenover China.
pi_219298160
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2025 15:58 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
[..]
Gaat beetje hand in hand. Europa zal bedenken welke dingen het in eigen huis wil en moet gaan produceren. Pas als je die overhand hebt heb je wat te bieden tegenover China.
De overhand zullen we (voorlopig) echt niet meer hebben, maar dat moet ook niet het doel zijn lijkt me. Wel gedeeltelijke onafhankelijkheid, of eigenlijk meer zelfstandigheid. Maar dat geldt net zo goed richting de VS.
Allah Al Watan Al Malik
pi_219298297
Bij Boekestijn en de Wijk is het oordeel over Karremans handelen inzake Nexperia duidelijk: Karremans heeft totaal verloren, blamage van de bovenste plank, beginnersfout, geen begrip van hoe de internationale politiek veranderd is en wat er gebeurd als je China tegen je krijgt. En als je wat wilt kun je als Nederland niets en moet je het via de Europese unie spelen, wat Karremans niet gedaan heeft.

Daar kan hij het mee doen _O-
  woensdag 19 november 2025 @ 16:58:26 #10
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_219298348
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2025 14:10 schreef Hanca het volgende:
Ik heb zelfs nog liever Henk Kamp.
Be careful what you wish for.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_219298378
quote:
10s.gif Op woensdag 19 november 2025 16:58 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Be careful what you wish for.
Ja, liever niet natuurlijk. Kamp is absoluut geen favoriet en gelukkig inmiddels 73. Kun je nagaan hoe graag ik Wiersma en Rummenie weg wil hebben...

Ik denk dat Wiersma de prijs voor meest destructieve minister ooit glansrijk wint.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_219298489
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2025 17:01 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ja, liever niet natuurlijk. Kamp is absoluut geen favoriet en gelukkig inmiddels 73. Kun je nagaan hoe graag ik Wiersma en Rummenie weg wil hebben...

Ik denk dat Wiersma de prijs voor meest destructieve minister ooit glansrijk wint.
Faber kon er ook wat van :X
pi_219298555
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2025 17:21 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Faber kon er ook wat van :X
Faber heeft niks gedaan. Geen AZC's gesloten. Alleen wat geld weggegooid aan grenscontroles. Wiersma gooide in haar eerste week Nederland al in het stikstofslot, tegen advies van haar ambtenaren, de commissie landbouw en de landsadvocaat in.
pi_219298565
quote:
10s.gif Op woensdag 19 november 2025 15:17 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Waarom harder tegen China? Onze voornaamste tegenspeler is Amerika. Dan kunnen we juist beter wat aardiger doen tegen China. Geostrategisch zit je beter als je met beide kanten vriendjes bent. Niet door zoals nu Amerika's vazal te spelen.
pi_219298585
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2025 16:16 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
De overhand zullen we (voorlopig) echt niet meer hebben, maar dat moet ook niet het doel zijn lijkt me. Wel gedeeltelijke onafhankelijkheid, of eigenlijk meer zelfstandigheid. Maar dat geldt net zo goed richting de VS.
Precies maar op ingeven van de VS doen we net alsof China zo vreselijk is. Alsof Amerika niet net zoveel burgers bespioneert als China. Het ontloopt elkaar ook niet veel als we kijken naar hoeveel mensen opgesloten zitten. In verhouding scoort Amerika zelfs slechter in %age van de bevolking dat moet brommen.
Genocide vinden zowel China als de VS prima, zie de Oeigoeren en Israel.
Toch doen we telkens alsof Amerika wel chill is en China eigenlijk slecht.
pi_219298604
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2025 17:39 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Waarom harder tegen China? Onze voornaamste tegenspeler is Amerika. Dan kunnen we juist beter wat aardiger doen tegen China. Geostrategisch zit je beter als je met beide kanten vriendjes bent. Niet door zoals nu Amerika's vazal te spelen.
Waarom zou dat zo zijn? Waarom zou het land dat bijvoorbeeld Oekraïne steunt, waarmee wij in de NAVO zitten en waar wij handelsakkoorden mee hebben een grotere tegenspeler zijn dan het land dat graag bevriend is met Poetin, dat via smerige spelletjes illegale en gevaarlijke rommel in de EU stort en dat op een heel handige manier de handen heeft gekregen op bijna alle grondstoffen in Afrika en ondertussen een genocide pleegt?

En kom dan niet jet het antwoord "Trump", want niemand kan beweren dat Xi Jinping beter is dan Trump. Nooit.
https://www.groene.nl/artikel/het-denken-van-xi-pleegt-genocide
pi_219298675
quote:
1s.gif Op woensdag 19 november 2025 17:47 schreef Hanca het volgende:

[..]
Waarom zou dat zo zijn? Waarom zou het land dat bijvoorbeeld Oekraïne steunt, waarmee wij in de NAVO zitten en waar wij handelsakkoorden mee hebben een grotere tegenspeler zijn dan het land dat graag bevriend is met Poetin, dat via smerige spelletjes illegale en gevaarlijke rommel in de EU stort en dat op een heel handige manier de handen heeft gekregen op bijna alle grondstoffen in Afrika en ondertussen een genocide pleegt?

En kom dan niet jet het antwoord "Trump", want niemand kan beweren dat Xi Jinping beter is dan Trump. Nooit.
Het antwoord is vrij simpel, enig idee hoeveel instabiliteit het buitenlandbeleid van de VS de afgelopen 40 jaar heeft veroorzaakt? Met honderdduizenden doden en miljoenen vluchtelingen als gevolg? Dat staat nog helemaal los van Trump.

Maar omdat jij er minder last van hebt is de een erger dan de ander? Althans, zo lijkt het. Ik kan je garanderen dat de VS, op Europa na, niet echt veel vrienden meer heeft in de rest van de wereld. En dat komt niet omdat ze zo'n voorbeeldig track record hebben.
Allah Al Watan Al Malik
pi_219298746
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2025 16:48 schreef Faraday01 het volgende:
Bij Boekestijn en de Wijk is het oordeel over Karremans handelen inzake Nexperia duidelijk: Karremans heeft totaal verloren, blamage van de bovenste plank, beginnersfout, geen begrip van hoe de internationale politiek veranderd is en wat er gebeurd als je China tegen je krijgt. En als je wat wilt kun je als Nederland niets en moet je het via de Europese unie spelen, wat Karremans niet gedaan heeft.

Daar kan hij het mee doen _O-
Ik kan nog niet echt een andere lezing bedenken.
pi_219298779
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2025 17:38 schreef Hanca het volgende:

[..]
Faber heeft niks gedaan. Geen AZC's gesloten. Alleen wat geld weggegooid aan grenscontroles. Wiersma gooide in haar eerste week Nederland al in het stikstofslot, tegen advies van haar ambtenaren, de commissie landbouw en de landsadvocaat in.
Het doel was om een bepaald stemmentrekkend beeld neer te zetten. Proefbalonnetjes, Grenscontroles en Wilders zn 'burgerwachten'. Het straalde uiteindelijk op haar af voor het PVV publiek
  woensdag 19 november 2025 @ 18:31:42 #20
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_219298782
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2025 15:58 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
[..]
lastig als alles geprivatiseerd is/word, China speelt hier handig op in, menig chinees bedrijf moet zich gewoon aan de CCP rapporteren, chinezen zijn heel wat autoritairder dan de geprivatiseerde sector hier.
"I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
pi_219299004
quote:
1s.gif Op woensdag 19 november 2025 18:04 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Het antwoord is vrij simpel, enig idee hoeveel instabiliteit het buitenlandbeleid van de VS de afgelopen 40 jaar heeft veroorzaakt? Met honderdduizenden doden en miljoenen vluchtelingen als gevolg? Dat staat nog helemaal los van Trump.

Maar omdat jij er minder last van hebt is de een erger dan de ander? Althans, zo lijkt het. Ik kan je garanderen dat de VS, op Europa na, niet echt veel vrienden meer heeft in de rest van de wereld. En dat komt niet omdat ze zo'n voorbeeldig track record hebben.
Het is vrij simpel: Chinese burgers hebben geen vrijheid, worden vervolgd om niks. Dus is China nooit onze bondgenoot boven een land als de VS.
pi_219299054
quote:
1s.gif Op woensdag 19 november 2025 17:47 schreef Hanca het volgende:

[..]

Alsof Amerika ons niet onder druk zit om smerige rommel op onze markt te krijgen. Ga bijvoorbeeld maar na hoe Amerika staat tegenover regulering van zoiets als sociale media.
quote:
The White House and U.S. State Department have been going after the EU’s digital rulebook for months, accusing the bloc of unfair, burdensome rules that target American companies and free speech.
https://www.politico.eu/a(...)-foreign-censorship/

Doen alsof China, Afrika leegrooft maar dat wij Europeanen en Amerika daar vies van zouden zijn is nogmaals compleet lachwekkend.

Waarom zou niemand kunnen beweren dat Xi beter is dan Trump. Niemand zal dat ontkennen Xi is namelijk geen criminele raaskallende halve gare.

Dat genocide een probleem zou zijn voor Europa of Amerika wordt nogal tegengesproken door onze steun aan de genocide in Gaza. Er wordt in onze kamer zelfs schande van gesproken als iemand voorstelt geen wapens meer te leveren die gebruikt kunnen worden voor genocidaal geweld.

Natuurlijk is Europa wat fijner dan Amerika of China maar het is echt bizar hoe we China afrekenen op zaken die we bij Amerika eigenlijk vanzelfsprekend vinden.
pi_219299077
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2025 19:01 schreef Hanca het volgende:

[..]
Het is vrij simpel: Chinese burgers hebben geen vrijheid, worden vervolgd om niks. Dus is China nooit onze bondgenoot boven een land als de VS.
Waarom heeft de VS dan 1.25 miljoen gevangenen op 340 miljoen inwoners.
China heeft er 1.75miljoen op 1.4 miljard inwoners.

Toch wordt men volgens jou in China om alles opgepakt. Maar is Amerika een vrij land.
pi_219299121
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2025 19:16 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Toch wordt men volgens jou in China om alles opgepakt. Maar is Amerika een vrij land.
De VS zijn ook niet bepaald ok. Maar China sluit massaal eigen onderdanen op in “heropvoedingskampen” zonder enige vorm van proces. Daarnaast is de vrijheid van meningsuiting er echt veel meer ingeperkt dan in de VS en kan ook dit weer reden zijn om je heel lang heel ver weg te stoppen zonder serieus proces.
Daarnaast steunen ze Rusland in hun strijd tegen Oekraïne.

Dus onze afhankelijkheid van China moeten we als Europa snel afbouwen.
Dat staat voor mij los van dat we ons ook veel onafhankelijker op moeten gaan stellen van de VS.
pi_219299122
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2025 19:16 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Ga hier anders even China verdedigen. Het land waar mensen die het verkeerde geloven worden opgepakt en gemarteld. Waar kinderen worden 'heropgevoed'. En dan nog eens totaal ongeloofwaardoge cijfers overnemen van de Chinese overheid. Je gelooft alles wat Poetin, de grote vriend van Xi, zegt zeker ook?

China liefhebbers, dan zit je echt wel op dezelfde afslag als Baudet wat mij betreft.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')