Valt wel mee…je weet de benamingen nog! 😎 Ik moet het doen met de omschrijving.quote:Op dinsdag 18 november 2025 20:13 schreef sigme het volgende:
carbonpapier, type-ex, zo'n modern wit rolletje type-ex-band
jaja
ik ben oud
Maar welke?quote:
quote:Op dinsdag 18 november 2025 18:54 schreef Clubsoda het volgende:
Mijn grote bleek gisteren opeens migraine te hebben. Met aura en spugen. Arm ding, ik had hem dit graag bespaard
maar je ziet maar heel weinig van hemquote:Op dinsdag 18 november 2025 19:59 schreef AnneX het volgende:
Wat derLudolf zegt: jullie lijken best wel…
Coolquote:Op dinsdag 18 november 2025 20:16 schreef sigme het volgende:
Heel binnenkort trouwt een nichtje van ons (van liefste dus qua bloedband)
Ik heb in Spanje een mooi blik gevonden, het ziet er uit als een boek:
[ afbeelding ]
De titel vertaalt naar zoiets als ' Gebeurtenissen die een indruk maken' (en er zitten in de winkel nieuwjaarstraktaties in)
De inhoud hebben we vervangen door van die Spaanje lettertegeltjes die dan haar voornaam & die van haar echtgenoot spellen. Zijn naam is maar drie letters en die van haar negen, dus om zijn naam heen hebben we spaties gekocht.
Weet eigenlijk niet of je foto's hebt gedeeld met de Pa&Fles uitjes, maar op deze foto valt het je ineens op.quote:Op dinsdag 18 november 2025 20:21 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
maar je ziet maar heel weinig van hem
Schijnt zich wel vaker in de puberteit te openbaren, helaas. Het zal een combinatie zijn van spanning, maaltijden overslaan, te weinig drinken en veel schermgebruik (voor een schoolopdracht in dit geval). En aanleg.quote:Op dinsdag 18 november 2025 20:12 schreef AnneX het volgende:
@:Clubsoda wat naar voor je oudste! Dat het zó vroeg al begint…
Heb je enige idee wat de trigger kan zijn?
Jawel hij komt ook wel voor in een paar travelsnacks. Ma_fles ook wel.quote:Op dinsdag 18 november 2025 20:37 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Weet eigenlijk niet of je foto's hebt gedeeld met de Pa&Fles uitjes, maar op deze foto valt het je ineens op.
Ik zie het ookquote:Op dinsdag 18 november 2025 20:21 schreef Dr_Flash het volgende:
maar je ziet maar heel weinig van hem
Wat een prachtig cadeau. Goed over nagedachtquote:Op dinsdag 18 november 2025 20:16 schreef sigme het volgende:
Heel binnenkort trouwt een nichtje van ons (van liefste dus qua bloedband)
Ik heb in Spanje een mooi blik gevonden, het ziet er uit als een boek:
[ afbeelding ]
De titel vertaalt naar zoiets als ' Gebeurtenissen die een indruk maken' (en er zitten in de winkel nieuwjaarstraktaties in)
De inhoud hebben we vervangen door van die Spaanje lettertegeltjes die dan haar voornaam & die van haar echtgenoot spellen. Zijn naam is maar drie letters en die van haar negen, dus om zijn naam heen hebben we spaties gekocht.
Ik heb best wel veel foto's van je gezien jaquote:
Dat is al een miljoen jaar nergens meer te vinden.quote:
neequote:Op dinsdag 18 november 2025 21:09 schreef derLudolf het volgende:
Heb je zelf ook niet meer op een VHS ofzo?
nee was maart 2011 of zo.quote:Op dinsdag 18 november 2025 21:14 schreef fietsie het volgende:
https://www.uitzendinggem(...)1-Man_Bijt_Hond.html
Die van 16-1 ?quote:Op dinsdag 18 november 2025 21:31 schreef derLudolf het volgende:
Ik kom niet verder dan een pagina met een dode link naar ncrv
Ach Clubkind, wat rottig voor mquote:Op dinsdag 18 november 2025 20:40 schreef Clubsoda het volgende:
Schijnt zich wel vaker in de puberteit te openbaren, helaas. Het zal een combinatie zijn van spanning, maaltijden overslaan, te weinig drinken en veel schermgebruik (voor een schoolopdracht in dit geval). En aanleg.
https://www.uitzendinggemist.net/op/17012011.htmlquote:
Ik ben bij Beeld en Geluid aan het zoeken...quote:
quote:Op dinsdag 18 november 2025 17:58 schreef Cat-astrophe het volgende:
Thuis. Heel verhaal getypt, error
Fijn zo, CatSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nu bedenken wat ik ga eten voor ik naar mijn vergadering ga.![]()
ja en nu?quote:Op dinsdag 18 november 2025 21:43 schreef Blues het volgende:
[..]
Ik ben bij Beeld en Geluid aan het zoeken...
Programma: MAN BIJT HOND | Zoeken Beeld en Geluid https://share.google/tC3BQDftr6cviw3m3
Ja, zoiets gaat de ratio voorbij en recht naar de emotie.quote:Op dinsdag 18 november 2025 20:18 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Maar welke?
Ik denk vooralsnog dat ik best heel cliché Halt mich ens vas zou waarderen op de mijne.
Ik spreek helemaal geen Limburgs (zou misschien in theorie wel kunnen maar nooit gedaan dus ongemakkelijk en ook tig dialecten door elkaar). Maar op dit soort emotionele momenten raakt Limburgs vaak toch meer dan andere talen.
Toch mee opgegroeid, gaat niet over.
Jamaarjamaarquote:Op dinsdag 18 november 2025 22:00 schreef Cat-astrophe het volgende:
Hier zou het sowieso ‘hoj mich uns vast’ worden.
Frans is niet van onze vierkante kmquote:Op dinsdag 18 november 2025 22:08 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Jamaarjamaar
Zo zingt Frans het niet
Ik ben ook niet van Frans zijn vierkante km.quote:Op dinsdag 18 november 2025 22:15 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Frans is niet van onze vierkante km
Merci. Ik ken m denk ik niet dus ik ga eens zoeken als ik wakker ben.quote:Op dinsdag 18 november 2025 22:59 schreef Cat-astrophe het volgende:
@:Vanyel ! Wie mien mooder mich geliërdj heet um te leave
En een Ave Maria dialect ding wat geen psalm was.
Het komt beetje bij beetje terug![]()
Grote pan? Dan is het een goed idee hem als ie klaar is snel terug te koelen in het aanrecht, wasbak vullen met koud water en daar de pan in zetten. Koelt ie veel sneller af. Erwtensoep is dik, vrijwel geen convectie, koelt anders langzaam af en een kans dat ie zuur wordt. Zonde want het is altijd nogal wat werk.quote:Op woensdag 19 november 2025 09:24 schreef Kaatje1 het volgende:
Mogge!
Slechte nacht gehad, veel pijn, hopelijk trekt dat straks wat bij want veel te doen. Zometeen 2 spreekuren (digitaal) dan erwtensoep maken en ijs voor eetclub etentje morgenavond. Heel fijn dat het kouder is, kan de pan met erwtensoep mooi buiten op het balkon.
Zo koel ik het altijd terug. Maar buiten zetten ipv (volledig) afgekoeld in de koelkast een plekje zoeken is erg handig (zo groot is mijn koelkast niet).quote:Op woensdag 19 november 2025 09:44 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Grote pan? Dan is het een goed idee hem als ie klaar is snel terug te koelen in het aanrecht, wasbak vullen met koud water en daar de pan in zetten. Koelt ie veel sneller af. Erwtensoep is dik, vrijwel geen convectie, koelt anders langzaam af en een kans dat ie zuur wordt. Zonde want het is altijd nogal wat werk.
Moet ook weer eens Snert maken, met spek, kassler en HEMA worst. Heerlijk
Ik koel soepen, bouillons, ragouts etc etc altijd zo terug, een reden ook waarom ik een ijsblokjes machine wilde. Geleerd in de Horeca, nadat een pan goulash soep zuur was geworden.quote:Op woensdag 19 november 2025 09:49 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Zo koel ik het altijd terug. Maar buiten zetten ipv (volledig) afgekoeld in de koelkast een plekje zoeken is erg handig (zo groot is mijn koelkast niet).
En zure erwtensoep was een dingetje in ons gezin. Begin jaren 60 ging mijn moeder een paar dagen naar haar ouders in twente (mijn ouders woonden in Sliedrecht) en had voor mijn vader een grote pan erwtensoep achter gelaten (hij kon toen nog niet koken, heeft het snel geleerd) maar met de deksel erop. Pa at een paar dagen brood
Mooitje kijkt echt uit over haar/zijn landgoed hequote:Op woensdag 19 november 2025 07:50 schreef sigme het volgende:
En ook goedemorgen voor iedereen.
Het is sinds twee dagen flink kouder hier, helder en zonnig, dat wel. Nu 5 graden.
We zijn vandaag vroeg op. Half zes ging ik er even uit om de kachel aan te maken (en even buiten met Mooitje).
Mogen we daarna nog even met z’n allen in bed (Mooitje er op, niet er in).
[ afbeelding ]
Staat hier ook buiten op balkonnetje. Maandag gemaakt, anderhalf kop gegeten, worst van Picnic eruit gevist en weggegooidquote:Op woensdag 19 november 2025 09:24 schreef Kaatje1 het volgende:
Mogge!
Slechte nacht gehad, veel pijn, hopelijk trekt dat straks wat bij want veel te doen. Zometeen 2 spreekuren (digitaal) dan erwtensoep maken en ijs voor eetclub etentje morgenavond. Heel fijn dat het kouder is, kan de pan met erwtensoep mooi buiten op het balkon.
quote:Op woensdag 19 november 2025 11:04 schreef AnneX het volgende:
Sinds ik het huis uit ben …heb ik geen snert meer gehad.
MnX kon het bij zijn moeder eten. Nu soms voor hem een bak verse van de slager.![]()
Verder heeft ie het wel goed hoor.
Ik doe dat ook nooit en heb altijd heerlijke snert gehadquote:Op woensdag 19 november 2025 10:50 schreef Isabeau het volgende:
Ik koel snert nooit snel afGewoon koud laten worden op het fornuis en dan de koelkast in. Nog nooit zure snert gehad, maar dat is blijkbaar mazzel?
😘 Wat een getob! Dat het op/neer gaat met de klachten …is dat een fysieke overbelasting?quote:Op woensdag 19 november 2025 09:24 schreef Kaatje1 het volgende:
Mogge!
Lief!quote:Op woensdag 19 november 2025 11:23 schreef Blues het volgende:
Kreeg lieve, mooie oppepper van zus per post. Tekst had ze met een beetje van zichzelf en een beetje van ChatGPT gemaakt appte ze80 jaar en gebruikt ChatGPT, mijn zus
Jouw zus is mijn vader.quote:Op woensdag 19 november 2025 11:23 schreef Blues het volgende:
Kreeg lieve, mooie oppepper van zus per post. Tekst had ze met een beetje van zichzelf en een beetje van ChatGPT gemaakt appte ze80 jaar en gebruikt ChatGPT, mijn zus
quote:Op woensdag 19 november 2025 11:43 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Jouw zus is mijn vader.
Tegenwoordig krijg ik als ik hem ergens info over vraag het antwoord dat ik dat chatgpt moet vragen
Traybake a la Flesquote:Op woensdag 19 november 2025 10:18 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ik lig nog in bed wantmini vakantie
Morgen symposium en daarna een week vrij.
Dus geef me jullie beste recepten want ik wil minimaal 1 stoofpot gaan maken
Ik wil binnenkort deze gaan maken https://miljuschka.nl/kipstoof-een-winterse-maaltijd/quote:Op woensdag 19 november 2025 10:18 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ik lig nog in bed wantmini vakantie
Morgen symposium en daarna een week vrij.
Dus geef me jullie beste recepten want ik wil minimaal 1 stoofpot gaan maken
Same; nog nooit behoefte gehad wat voor soep dan ook snel te koelen.quote:Op woensdag 19 november 2025 10:50 schreef Isabeau het volgende:
Ik koel snert nooit snel afGewoon koud laten worden op het fornuis en dan de koelkast in. Nog nooit zure snert gehad, maar dat is blijkbaar mazzel?
Stoofquote:
Jup zo gaat het hier ook. Nog nooit ziek van geweest. Ook nog nooit van pasta of rijstquote:Op woensdag 19 november 2025 12:41 schreef fietsie het volgende:
[..]
Same; nog nooit behoefte gehad wat voor soep dan ook snel te koelen.
Gaat pas de koelkast in als het kamertemp heeft, staand op t gasstel.
Iedere keer als ik lees over Zus en het glas museum kijk ik even wanneer de glasblazerij te bezoeken is. Zó fascinerend.quote:Op woensdag 19 november 2025 12:09 schreef Blues het volgende:
[..]Nee dat doet ze niet hoor.
Er zat ook weer een eckte ansichtkaart bij van Marinke van Zandwijk, elke keer als ik mijn zus zie, bij haar of bij mij krijg ik een bel door MvZ geblazen. (zus is vrijwilliger in glasmuseum Leerdam) en nu heb ik 8 bellen of zo en die kaart past er mooi bij dan.
Ik eet al best veel kip.quote:Op woensdag 19 november 2025 12:22 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik wil binnenkort deze gaan maken https://miljuschka.nl/kipstoof-een-winterse-maaltijd/
En wat erg lekker is, de kip met 40 teentjes knoflook. Die saus is echt te lekker https://www.flyingfoodie.(...)l-knoflook-40-tenen/
Zoervleisquote:Op woensdag 19 november 2025 12:49 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Ik eet al best veel kip.
En zoek nu eigenlijk zo’n 12 uur slowcooker sudderpotje met rundvlees![]()
Dus deze bewaar ik voor niet-vakantietijd.
Goeie! Al lang niet meer gemaakt.quote:
Maar dan koop je wel paard, toch?quote:Op woensdag 19 november 2025 12:54 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Goeie! Al lang niet meer gemaakt.
Via jouw link kwam ik ook op deze https://miljuschka.nl/stoofschotel-met-bokbier/
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.We have far more in common than that which devides us..
Boeh!quote:Op woensdag 19 november 2025 13:04 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Maar dan koop je wel paard, toch?
Omdat het kan
quote:Op woensdag 19 november 2025 13:06 schreef Kaatje1 het volgende:
Mensen....de plant van mijn ouders (uit 1959) lijkt het weer te gaan doen. Het ging de afgelopen jaren heel slecht met de plant maar opeens kwam er weer een beetje leven in en nu lijkt het erop dat er een bloem in komt.
[ afbeelding ]Superleuk, mijn geboortejaarSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ik werk niet, al vanaf vrijdag niet.quote:
Zet je dan werk ook op het bespreeklijstje? Te vroeg op plaatsen gedrukt.quote:Op woensdag 19 november 2025 13:45 schreef Blues het volgende:
[..]
Ik werk niet, al vanaf vrijdag niet.
Vlg week maandag mss weer, hoofd doet lief![]()
Tnx voor vragen
Ga wel zo weer naar huisarts voor rib![]()
quote:Op woensdag 19 november 2025 13:45 schreef Blues het volgende:
[..]
Ik werk niet, al vanaf vrijdag niet.
Vlg week maandag mss weer, hoofd doet lief![]()
Tnx voor vragen
Ga wel zo weer naar huisarts voor rib![]()
Ik heb tijd gereserveerd voor 1 klacht, dus nee en is ook niet nodig.quote:Op woensdag 19 november 2025 13:47 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Zet je dan werk ook op het bespreeklijstje?
Jawel. Maar het regent de hele dag.quote:Op woensdag 19 november 2025 12:46 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Stoof
Pot
Ben je intact op je werk gearriveerd?
Dat is idd de oorzaak. Druppel was de hartuitstortcollegadie meervanmijhoudtdanikvanhaar.quote:Op woensdag 19 november 2025 14:00 schreef Kaatje1 het volgende:
Ja, je bordje is natuurlijk ook wel idioot vol, zeker de laatste tijd.
Nietquote:Op woensdag 19 november 2025 15:54 schreef Blues het volgende:
Mo middag echo rib.Na de kapper. Dagje zelfzorg
![]()
Zal ik wel of niet ff zwaaien op mn poli? Of sneaky in en uit
Echt nietquote:Op woensdag 19 november 2025 15:54 schreef Blues het volgende:
Mo middag echo rib.Na de kapper. Dagje zelfzorg
![]()
Zal ik wel of niet ff zwaaien op mn poli? Of sneaky in en uit
Maak er een TT over in het volgende deelquote:Op woensdag 19 november 2025 17:40 schreef Dr_Flash het volgende:
Thuis![]()
het is best goed gegaan vandaag. Alleen regende het de hele godganselijke klotedag en dat is gewoon kut.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |