Zo koel ik het altijd terug. Maar buiten zetten ipv (volledig) afgekoeld in de koelkast een plekje zoeken is erg handig (zo groot is mijn koelkast niet).quote:Op woensdag 19 november 2025 09:44 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Grote pan? Dan is het een goed idee hem als ie klaar is snel terug te koelen in het aanrecht, wasbak vullen met koud water en daar de pan in zetten. Koelt ie veel sneller af. Erwtensoep is dik, vrijwel geen convectie, koelt anders langzaam af en een kans dat ie zuur wordt. Zonde want het is altijd nogal wat werk.
Moet ook weer eens Snert maken, met spek, kassler en HEMA worst. Heerlijk
Ik koel soepen, bouillons, ragouts etc etc altijd zo terug, een reden ook waarom ik een ijsblokjes machine wilde. Geleerd in de Horeca, nadat een pan goulash soep zuur was geworden.quote:Op woensdag 19 november 2025 09:49 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Zo koel ik het altijd terug. Maar buiten zetten ipv (volledig) afgekoeld in de koelkast een plekje zoeken is erg handig (zo groot is mijn koelkast niet).
En zure erwtensoep was een dingetje in ons gezin. Begin jaren 60 ging mijn moeder een paar dagen naar haar ouders in twente (mijn ouders woonden in Sliedrecht) en had voor mijn vader een grote pan erwtensoep achter gelaten (hij kon toen nog niet koken, heeft het snel geleerd) maar met de deksel erop. Pa at een paar dagen brood
Mooitje kijkt echt uit over haar/zijn landgoed hequote:Op woensdag 19 november 2025 07:50 schreef sigme het volgende:
En ook goedemorgen voor iedereen.
Het is sinds twee dagen flink kouder hier, helder en zonnig, dat wel. Nu 5 graden.
We zijn vandaag vroeg op. Half zes ging ik er even uit om de kachel aan te maken (en even buiten met Mooitje).
Mogen we daarna nog even met z’n allen in bed (Mooitje er op, niet er in).
[ afbeelding ]
Staat hier ook buiten op balkonnetje. Maandag gemaakt, anderhalf kop gegeten, worst van Picnic eruit gevist en weggegooidquote:Op woensdag 19 november 2025 09:24 schreef Kaatje1 het volgende:
Mogge!
Slechte nacht gehad, veel pijn, hopelijk trekt dat straks wat bij want veel te doen. Zometeen 2 spreekuren (digitaal) dan erwtensoep maken en ijs voor eetclub etentje morgenavond. Heel fijn dat het kouder is, kan de pan met erwtensoep mooi buiten op het balkon.
quote:Op woensdag 19 november 2025 11:04 schreef AnneX het volgende:
Sinds ik het huis uit ben …heb ik geen snert meer gehad.
MnX kon het bij zijn moeder eten. Nu soms voor hem een bak verse van de slager.![]()
Verder heeft ie het wel goed hoor.
Ik doe dat ook nooit en heb altijd heerlijke snert gehadquote:Op woensdag 19 november 2025 10:50 schreef Isabeau het volgende:
Ik koel snert nooit snel afGewoon koud laten worden op het fornuis en dan de koelkast in. Nog nooit zure snert gehad, maar dat is blijkbaar mazzel?
😘 Wat een getob! Dat het op/neer gaat met de klachten …is dat een fysieke overbelasting?quote:Op woensdag 19 november 2025 09:24 schreef Kaatje1 het volgende:
Mogge!
Slechte nacht gehad, veel pijn, hopelijk trekt dat straks wat bij want veel te doen. Zometeen 2 spreekuren (digitaal) dan erwtensoep maken en ijs voor eetclub etentje morgenavond. Heel fijn dat het kouder is, kan de pan met erwtensoep mooi buiten op het balkon.
Lief!quote:Op woensdag 19 november 2025 11:23 schreef Blues het volgende:
Kreeg lieve, mooie oppepper van zus per post. Tekst had ze met een beetje van zichzelf en een beetje van ChatGPT gemaakt appte ze80 jaar en gebruikt ChatGPT, mijn zus
Jouw zus is mijn vader.quote:Op woensdag 19 november 2025 11:23 schreef Blues het volgende:
Kreeg lieve, mooie oppepper van zus per post. Tekst had ze met een beetje van zichzelf en een beetje van ChatGPT gemaakt appte ze80 jaar en gebruikt ChatGPT, mijn zus
quote:Op woensdag 19 november 2025 11:43 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Jouw zus is mijn vader.
Tegenwoordig krijg ik als ik hem ergens info over vraag het antwoord dat ik dat chatgpt moet vragen
Traybake a la Flesquote:Op woensdag 19 november 2025 10:18 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ik lig nog in bed wantmini vakantie
Morgen symposium en daarna een week vrij.
Dus geef me jullie beste recepten want ik wil minimaal 1 stoofpot gaan maken
Ik wil binnenkort deze gaan maken https://miljuschka.nl/kipstoof-een-winterse-maaltijd/quote:Op woensdag 19 november 2025 10:18 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ik lig nog in bed wantmini vakantie
Morgen symposium en daarna een week vrij.
Dus geef me jullie beste recepten want ik wil minimaal 1 stoofpot gaan maken
Same; nog nooit behoefte gehad wat voor soep dan ook snel te koelen.quote:Op woensdag 19 november 2025 10:50 schreef Isabeau het volgende:
Ik koel snert nooit snel afGewoon koud laten worden op het fornuis en dan de koelkast in. Nog nooit zure snert gehad, maar dat is blijkbaar mazzel?
Stoofquote:
Jup zo gaat het hier ook. Nog nooit ziek van geweest. Ook nog nooit van pasta of rijstquote:Op woensdag 19 november 2025 12:41 schreef fietsie het volgende:
[..]
Same; nog nooit behoefte gehad wat voor soep dan ook snel te koelen.
Gaat pas de koelkast in als het kamertemp heeft, staand op t gasstel.
Iedere keer als ik lees over Zus en het glas museum kijk ik even wanneer de glasblazerij te bezoeken is. Zó fascinerend.quote:Op woensdag 19 november 2025 12:09 schreef Blues het volgende:
[..]Nee dat doet ze niet hoor.
Er zat ook weer een eckte ansichtkaart bij van Marinke van Zandwijk, elke keer als ik mijn zus zie, bij haar of bij mij krijg ik een bel door MvZ geblazen. (zus is vrijwilliger in glasmuseum Leerdam) en nu heb ik 8 bellen of zo en die kaart past er mooi bij dan.
Ik eet al best veel kip.quote:Op woensdag 19 november 2025 12:22 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik wil binnenkort deze gaan maken https://miljuschka.nl/kipstoof-een-winterse-maaltijd/
En wat erg lekker is, de kip met 40 teentjes knoflook. Die saus is echt te lekker https://www.flyingfoodie.(...)l-knoflook-40-tenen/
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |