abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219295679
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2025 09:44 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Grote pan? Dan is het een goed idee hem als ie klaar is snel terug te koelen in het aanrecht, wasbak vullen met koud water en daar de pan in zetten. Koelt ie veel sneller af. Erwtensoep is dik, vrijwel geen convectie, koelt anders langzaam af en een kans dat ie zuur wordt. Zonde want het is altijd nogal wat werk.

Moet ook weer eens Snert maken, met spek, kassler en HEMA worst. Heerlijk
Zo koel ik het altijd terug. Maar buiten zetten ipv (volledig) afgekoeld in de koelkast een plekje zoeken is erg handig (zo groot is mijn koelkast niet).

En zure erwtensoep was een dingetje in ons gezin. Begin jaren 60 ging mijn moeder een paar dagen naar haar ouders in twente (mijn ouders woonden in Sliedrecht) en had voor mijn vader een grote pan erwtensoep achter gelaten (hij kon toen nog niet koken, heeft het snel geleerd :D) maar met de deksel erop. Pa at een paar dagen brood :D
We have far more in common than that which devides us..
pi_219295795
Ik lig nog in bed want O+ mini vakantie O+ Morgen symposium en daarna een week vrij.

Dus geef me jullie beste recepten want ik wil minimaal 1 stoofpot gaan maken :9
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_219295911
Oh gadver. Ik heb 1x zure snert gehad omdat ik niet snel genoeg terug gekoeld had. Wat is dat goor zeg. :r
Sterkheidsbaas van alles.
  woensdag 19 november 2025 @ 10:43:13 #254
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_219295918
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2025 09:49 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Zo koel ik het altijd terug. Maar buiten zetten ipv (volledig) afgekoeld in de koelkast een plekje zoeken is erg handig (zo groot is mijn koelkast niet).

En zure erwtensoep was een dingetje in ons gezin. Begin jaren 60 ging mijn moeder een paar dagen naar haar ouders in twente (mijn ouders woonden in Sliedrecht) en had voor mijn vader een grote pan erwtensoep achter gelaten (hij kon toen nog niet koken, heeft het snel geleerd :D) maar met de deksel erop. Pa at een paar dagen brood :D
Ik koel soepen, bouillons, ragouts etc etc altijd zo terug, een reden ook waarom ik een ijsblokjes machine wilde. Geleerd in de Horeca, nadat een pan goulash soep zuur was geworden.
pi_219295963
Ja, ik koel soep ook altijd zo terug. Heb ooit eens zakjes bij een bestelling gekregen die ik in de vriezer doe en dan bij het terugkoelen in het water in de gootsteen.

Eerste gesprek met cliënt ging goed, tolk ergens ik hier en client ook ergens. Kon haar niet echt helpen maar wel een beetje gerust stellen.
Even wachten op de volgende en dan aan het koken
pi_219295972
Ik koel snert nooit snel af :o Gewoon koud laten worden op het fornuis en dan de koelkast in. Nog nooit zure snert gehad, maar dat is blijkbaar mazzel?
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_219296052
Sinds ik het huis uit ben …heb ik geen snert meer gehad.
MnX kon het bij zijn moeder eten. Nu soms voor hem een bak verse van de slager. :@
Verder heeft ie het wel goed hoor.
pi_219296100
quote:
7s.gif Op woensdag 19 november 2025 07:50 schreef sigme het volgende:
En ook goedemorgen voor iedereen.
Het is sinds twee dagen flink kouder hier, helder en zonnig, dat wel. Nu 5 graden.

We zijn vandaag vroeg op. Half zes ging ik er even uit om de kachel aan te maken (en even buiten met Mooitje).
Mogen we daarna nog even met z’n allen in bed (Mooitje er op, niet er in :D ).

[ afbeelding ]
Mooitje kijkt echt uit over haar/zijn landgoed he
pi_219296128
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2025 09:24 schreef Kaatje1 het volgende:
Mogge!

Slechte nacht gehad, veel pijn, hopelijk trekt dat straks wat bij want veel te doen. Zometeen 2 spreekuren (digitaal) dan erwtensoep maken en ijs voor eetclub etentje morgenavond. Heel fijn dat het kouder is, kan de pan met erwtensoep mooi buiten op het balkon.
Staat hier ook buiten op balkonnetje. Maandag gemaakt, anderhalf kop gegeten, worst van Picnic eruit gevist en weggegooid :+ gister een hemaworstje gekocht, die gaat er vanavond in en eten we nog ruim 2 koppen :9

Naar vd pijn :* Sterkere pijnstillers voor de nacht vragen aan h.a.?
pi_219296147
quote:
1s.gif Op woensdag 19 november 2025 11:04 schreef AnneX het volgende:
Sinds ik het huis uit ben …heb ik geen snert meer gehad.
MnX kon het bij zijn moeder eten. Nu soms voor hem een bak verse van de slager. :@
Verder heeft ie het wel goed hoor.
:D

Ik 'krijg' ook veel dingen die g niet lust ook niet.
Dat eet ik dan op dagen dat hij bijv chinees besteld :P
pi_219296154
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2025 10:50 schreef Isabeau het volgende:
Ik koel snert nooit snel af :o Gewoon koud laten worden op het fornuis en dan de koelkast in. Nog nooit zure snert gehad, maar dat is blijkbaar mazzel?
Ik doe dat ook nooit en heb altijd heerlijke snert gehad :@
pi_219296159
Kreeg lieve, mooie oppepper van zus per post. Tekst had ze met een beetje van zichzelf en een beetje van ChatGPT gemaakt appte ze :o 80 jaar en gebruikt ChatGPT, mijn zus _O_
pi_219296169
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2025 09:24 schreef Kaatje1 het volgende:
Mogge!

Slechte nacht gehad, veel pijn, hopelijk trekt dat straks wat bij want veel te doen. Zometeen 2 spreekuren (digitaal) dan erwtensoep maken en ijs voor eetclub etentje morgenavond. Heel fijn dat het kouder is, kan de pan met erwtensoep mooi buiten op het balkon.
😘 Wat een getob! Dat het op/neer gaat met de klachten …is dat een fysieke overbelasting?
pi_219296207
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2025 11:23 schreef Blues het volgende:
Kreeg lieve, mooie oppepper van zus per post. Tekst had ze met een beetje van zichzelf en een beetje van ChatGPT gemaakt appte ze :o 80 jaar en gebruikt ChatGPT, mijn zus _O_
Lief!

Dit herinnert me er aan dat ik nog een Sinterklaasgedichtje moet maken. Zet het voor morgen op de lijst van kleine dingen die ik kan doen tijdens werk.
Spoilers!
pi_219296295
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2025 11:23 schreef Blues het volgende:
Jouw zus is mijn vader.
Tegenwoordig krijg ik als ik hem ergens info over vraag het antwoord dat ik dat chatgpt moet vragen :'(
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_219296332
Lief van BluesZus en ChatGPT _O_

Ik weet waar de pijn vandaan komt. Gisteren bleek dat de boot weer lager lag en dan kan de "makkelijke" loopplank niet gebruikt worden. Dus steile loopplank op (met touwleuning), stukje over de boot lopen, vervelende trap (met slechte leuningen) af, deze trap heeft hele hoge treden, dan weer een stukje door de boot en weer een trapje af. Naar huis alles andersom. Daar kan NiB oefenen niet tegenaan.

Tweede client kwam niet opdraven (2e keer) die mag zijn vraag via een mail stellen.
pi_219296475
quote:
1s.gif Op woensdag 19 november 2025 11:43 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Jouw zus is mijn vader.
Tegenwoordig krijg ik als ik hem ergens info over vraag het antwoord dat ik dat chatgpt moet vragen :'(
:D Nee dat doet ze niet hoor.
Er zat ook weer een eckte ansichtkaart bij van Marinke van Zandwijk, elke keer als ik mijn zus zie, bij haar of bij mij krijg ik een bel door MvZ geblazen. (zus is vrijwilliger in glasmuseum Leerdam) en nu heb ik 8 bellen of zo en die kaart past er mooi bij dan. *G*
pi_219296522
quote:
1s.gif Op woensdag 19 november 2025 10:18 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ik lig nog in bed want O+ mini vakantie O+ Morgen symposium en daarna een week vrij.

Traybake a la Fles *)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_219296551
quote:
1s.gif Op woensdag 19 november 2025 10:18 schreef Cat-astrophe het volgende:

Ik wil binnenkort deze gaan maken https://miljuschka.nl/kipstoof-een-winterse-maaltijd/

En wat erg lekker is, de kip met 40 teentjes knoflook. Die saus is echt te lekker https://www.flyingfoodie.(...)l-knoflook-40-tenen/
  woensdag 19 november 2025 @ 12:41:00 #270
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_219296737
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2025 10:50 schreef Isabeau het volgende:
Same; nog nooit behoefte gehad wat voor soep dan ook snel te koelen.
Gaat pas de koelkast in als het kamertemp heeft, staand op t gasstel.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_219296773
quote:
6s.gif Op woensdag 19 november 2025 12:16 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Traybake a la Fles *)
Stoof

Pot :7

Ben je intact op je werk gearriveerd?
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  Moderator woensdag 19 november 2025 @ 12:46:51 #272
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_219296774
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2025 12:41 schreef fietsie het volgende:

[..]
Same; nog nooit behoefte gehad wat voor soep dan ook snel te koelen.
Gaat pas de koelkast in als het kamertemp heeft, staand op t gasstel.
Jup zo gaat het hier ook. Nog nooit ziek van geweest. Ook nog nooit van pasta of rijst :X
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_219296789
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2025 12:09 schreef Blues het volgende:

[..]
:D Nee dat doet ze niet hoor.
Er zat ook weer een eckte ansichtkaart bij van Marinke van Zandwijk, elke keer als ik mijn zus zie, bij haar of bij mij krijg ik een bel door MvZ geblazen. (zus is vrijwilliger in glasmuseum Leerdam) en nu heb ik 8 bellen of zo en die kaart past er mooi bij dan. *G*
Iedere keer als ik lees over Zus en het glas museum kijk ik even wanneer de glasblazerij te bezoeken is. Zó fascinerend.
Alleen ben ik bevreesd dat er dan weer een object mee naar huis gaat!
pi_219296790
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2025 12:22 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Ik wil binnenkort deze gaan maken https://miljuschka.nl/kipstoof-een-winterse-maaltijd/

En wat erg lekker is, de kip met 40 teentjes knoflook. Die saus is echt te lekker https://www.flyingfoodie.(...)l-knoflook-40-tenen/
Ik eet al best veel kip.
En zoek nu eigenlijk zo’n 12 uur slowcooker sudderpotje met rundvlees :9

Dus deze bewaar ik voor niet-vakantietijd.
pi_219296801
Soep gaat bij mij in koppen cq diepvriesbakjes. Afgekoeld de koelkast in en daarna evt de vriezer.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')