abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219265087
quote:
10s.gif Op vrijdag 14 november 2025 14:16 schreef Caland het volgende:
We moeten juist de deur openzetten naar Timmermans, dan doe ik mee. We moeten hem naar het centrum trekken en ook die feeks van de VVD”, schrijft Wijers in de app.
Ach, de witte blanke medemens van een bepaalde leeftijd. Vrouwen gewoon achter het aanrecht, en zeker wanneer je vanaf ver komt.

Never change, Nederland :7
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_219265091
Nou, laten we maar weer PvdA-er Putters aanrukken om de plooien glad te strijken...

Wat moet er van formeren op het midden tot aan extreemrechts in Nederland terecht komen zonder de PvdA? Formeren tot in de eeuwigheid.
pi_219265092
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2025 14:54 schreef TAmaru het volgende:
Wat is er eigenlijk aan de hand in Nederland dat de media de traditie lijken op te bouwen zo langzamerhand om mensen die als verkenner, informateur of wat dan ook worden aangesteld direct op zo vals mogelijke wijze onderuit te halen? Wat zijn de politieke media toch walgelijk geworden. Altijd op zoek naar sensatie, altijd op zoek naar dat schandaal(tje). :r
Nouja als er echt wat aan de hand is zoals bij Gom is het een ander verhaal.

Maar doorgaans maakt men de rol te groot. Het is iemand die in dit geval voor 3 weken zijn persoonlijke opvatting moet parkeren om een proces te begeleiden, dan kun je niet jarenlange perfecte puurheid verwachten.

Maargoed als dit niet werkt kunnen we over 3 weken vast terugvallen op Tjeenk Willink. Ik denk dat we als onderdeel van de formatie daar maar een ai versie van moeten bouwen.
pi_219265094
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2025 14:58 schreef Evangelion het volgende:

[..]
Fatsoenlijke partij :)
pi_219265097
Nu is het ook wel duidelijk waarom Jetten Wijers als informateur wilde hebben, om de weg naar PvdA / GL zo makkelijk mogen te maken.
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
  vrijdag 14 november 2025 @ 15:01:39 #206
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_219265099
En we zijn lekker op weg 🤣🤣🤣 Wat een komedie is dit ook....
"Hoka Hey!"
pi_219265100
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2025 14:59 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Zou Bontenbal nooit iemand teringlaier noemen?
Die komt van Zuid, natuurlijk. _O_
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
pi_219265104
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2025 14:54 schreef TAmaru het volgende:
Wat is er eigenlijk aan de hand in Nederland dat de media de traditie lijken op te bouwen zo langzamerhand om mensen die als verkenner, informateur of wat dan ook worden aangesteld direct op zo vals mogelijke wijze onderuit te halen? Wat zijn de politieke media toch walgelijk geworden. Altijd op zoek naar sensatie, altijd op zoek naar dat schandaal(tje). :r
Helemaal mee eens hoor, maar Hans Wijers had er beter aan gedaan om zelf de opdracht niet te accepteren. Want hij had kunnen verwachten dat de media naar dit soort dingen op zoek zal gaan.
pi_219265114
In dit geval volkomen terecht dat ie opstapt maar ik hoop niet toekomstige bestuurders iedere keer op hun app-geschiedenis gaan worden afgerekend. Dan blijven er weinig over vrees ik.
  Moderator vrijdag 14 november 2025 @ 15:04:03 #210
236264 crew  capricia
pi_219265117
quote:
Oh ja. Dat hadden we ook nog.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator vrijdag 14 november 2025 @ 15:05:56 #211
236264 crew  capricia
pi_219265129
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2025 15:03 schreef Pedroso het volgende:
In dit geval volkomen terecht dat ie opstapt maar ik hoop niet toekomstige bestuurders iedere keer op hun app-geschiedenis gaan worden afgerekend. Dan blijven er weinig over vrees ik.
Dat gebeurt natuurlijk wel.
Kijk in deze reeks maar wat mensen schrijven over Nanninga en haar decennia oude tweets.

Zo werkt het kennelijk als het je tegenstander betreft.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_219265133
quote:
Dat is van een BBB'er, alleen dat wist hij toen nog niet.
pi_219265135
Ergens moet ik steeds weer terugdenken aan dat artikel (dacht ook uit het NRC) waarbij gesteld werd dat een aantal grote donateurs/ondernemers politieke partijen sponsorde om een D66-VVD-CDA kabinet mogelijk te maken.
Dit gedoe lijkt allemaal weer een beetje uit dezelfde hoek te komen. Maar kan het NRC artikel niet lezen, zijn dat dezelfde ondernemers die op die uitslagenavond aanwezig waren?
  Moderator vrijdag 14 november 2025 @ 15:08:35 #214
5428 crew  miss_sly
pi_219265146
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 november 2025 15:05 schreef capricia het volgende:

[..]
Kijk in deze reeks maar wat mensen schrijven over Nanninga en haar decennia oude tweets.

Er zit wel een verschil tussen het zelf de wereld inslingeren op Twitter, of in een privé-appgroep iets zeggen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 14 november 2025 @ 15:10:25 #215
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_219265153
Lekker man, dit post truth tijdperk... Noem extremisten liever geen "extremisten", want anders... en noem leugenaars vooral geen "leugenaars" want dan ben je helemaal fucked.

[ Bericht 2% gewijzigd door kladderadatsch op 14-11-2025 15:18:52 ]
pi_219265158
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2025 15:06 schreef papert het volgende:
Ergens moet ik steeds weer terugdenken aan dat artikel (dacht ook uit het NRC) waarbij gesteld werd dat een aantal grote donateurs/ondernemers politieke partijen sponsorde om een D66-VVD-CDA kabinet mogelijk te maken.
Dit gedoe lijkt allemaal weer een beetje uit dezelfde hoek te komen. Maar kan het NRC artikel niet lezen, zijn dat dezelfde ondernemers die op die uitslagenavond aanwezig waren?
Daar lijkt wel een bepaalde overlap te zijn. In ieder geval via Sijthoff
pi_219265163
quote:
Deze is me destijds kennelijk ontgaan. Waar gaat dit om?
-
pi_219265166
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2025 14:20 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Kennelijk vind jij dat normaal.

(Al vermoed ik dat je daarbij vooral je laat leiden door ‘wie’ en niet ‘wat’)
Nee, het breken van verkiezingsbeloften door een fractievoorzitter acht ik zeker niet normaal, en vind ik een verdomd goede reden voor de kiezer om dat af te straffen.

Maar doen alsof dat hetzelfde is als een liegende minister, is wel zo belachelijk dat ik er niet eens met je over in discussie wilde. Jammer dat ik dat nu blijkbaar toch nog moet verduidelijken.
"Pools are perfect for holding water"
pi_219265180
Grote politieke inschattingsfout van Jetten om deze pleister er niet meteen af te halen. Nu is er nog veel meer schade ontstaan.

En we krijgen nu dus een formatie tussen twee partijen met samen 44 zetels onder leiding van een informateur die is aangewezen door de 5e partij.
pi_219265184
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2025 15:11 schreef quo_ het volgende:

[..]
Briefje van Bleker aan Mauro, heel lang geleden
  Moderator vrijdag 14 november 2025 @ 15:14:16 #221
236264 crew  capricia
pi_219265187
quote:
7s.gif Op vrijdag 14 november 2025 15:08 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Er zit wel een verschil tussen het zelf de wereld inslingeren op Twitter, of in een privé-appgroep iets zeggen.
Groepsapps daarvan weet je toch dat die niet zo prive zijn? Of dat zou iedereen eigenlijk wel moeten weten.
Zeker als er mensen van de media in zitten. Zoals hier het geval was.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_219265189
quote:
Ouwe koeien.
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
  vrijdag 14 november 2025 @ 15:15:24 #223
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_219265194
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2025 15:11 schreef quo_ het volgende:

[..]
Henkie Bleeker die tijdens de uitzending van Pauw en Witteman Mauro Manuel wel even koest te kunnen houden door hem stiekem wat baksjisj in de vorm van FC Twente tickets toe te schuiven.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_219265201
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 november 2025 15:13 schreef westwoodblvd het volgende:
Grote politieke inschattingsfout van Jetten om deze pleister er niet meteen af te halen. Nu is er nog veel meer schade ontstaan.

En we krijgen nu dus een formatie tussen twee partijen met samen 44 zetels onder leiding van een informateur die is aangewezen door de 5e partij.
Wat een kul. Het oorspronkelijke plan gaat nu gewoon door, maar zonder Weijers.
pi_219265208
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2025 14:10 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Ik zet 100 euro op 'Dilan is een heks' :7
Close, but no cigar ;(
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_219265220
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 november 2025 15:14 schreef capricia het volgende:

[..]
Groepsapps daarvan weet je toch dat die niet zo prive zijn? Of dat zou iedereen eigenlijk wel moeten weten.
Ik snap dat ook oprecht niet. :D

En nee niet iedereen doet dat.
Ik schrijf nooit in berichten iets over mensen als het werkgerelateerd is. Professioneel noem je zoiets. Of gewoon goed fatsoen.
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
  Moderator vrijdag 14 november 2025 @ 15:20:28 #227
236264 crew  capricia
pi_219265222
Wel opmerkelijk dat men jaren terecht (in mijn ogen) verbolgen was dat Sigrid Kaag 'heks' werd genoemd, en dan noemt de eigen prominente partijgenoot een andere politica 'feeks'.

Het kan verkeren. Zo zonde dit. Wat een bedroevend niveau.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator vrijdag 14 november 2025 @ 15:21:35 #228
5428 crew  miss_sly
pi_219265227
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 november 2025 15:14 schreef capricia het volgende:

[..]
Weten we dat, dat er iemand van de media in zit? Of was dat niet het geval en is er door iemand naar de media gelekt?

Hoe dan ook is dit wel een duidelijk teken dat men altijd en overal op zijn woorden moet letten, kennelijk. Ik hoop niet dat er een FOKker is die ambities heeft, want ooit komt het allemaal uit wat hier gepost is.
pi_219265229
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 november 2025 15:05 schreef capricia het volgende:

[..]

Zodat je met feiten kan onderbouwen dat iemand extreemrechts is.

Dat moeten we met zijn allen niet willen natuurlijk!
  vrijdag 14 november 2025 @ 15:23:06 #230
65846 Bocaj
47th President.
pi_219265238
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2025 13:14 schreef probeer het volgende:
En weer door!

Weg met de leugenaar!
Hij (Wijers) heeft ze flink achter de ellebogen!

Inderdaad. Doorrrrrrrrrrrrrr. (De Wereld Draait Doorrrrrrrrrrr.) :D
pi_219265242
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2025 15:16 schreef koemleit het volgende:

[..]
Wat een kul. Het oorspronkelijke plan gaat nu gewoon door, maar zonder Weijers.
Precies. Wat, als je het ontleed, toch een zeer wonderlijke start van de formatie is.
  Moderator vrijdag 14 november 2025 @ 15:23:50 #232
5428 crew  miss_sly
pi_219265246
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 november 2025 15:20 schreef capricia het volgende:
Wel opmerkelijk dat men jaren terecht (in mijn ogen) verbolgen was dat Sigrid Kaag 'heks' werd genoemd, en dan noemt de eigen prominente partijgenoot een andere politica 'feeks'.

Ik vind het niet kies, en vind dat men niet zo over elkaar zou moeten praten.

Maar Kaag werd in het openbaar heks genoemd. En erger. Door actieve politici. En als je ziet wat men in de kamer gewoon kan zeggen, is er kennelijk ontzettend veel ruimte. Daar past op zich dit prima tussen. Helaas.
pi_219265247
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 november 2025 15:20 schreef capricia het volgende:

Met als grote verschil dat de laatste direct excuses aanbiedt, terugtreed uit zijn functie en de hele partij afstand neemt van zulke woorden. Terwijl de eerste niets terugneemt, er nog een schepje bovenop doet en zijn fans het alleen maar prachtig vinden.
pi_219265252
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2025 15:23 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]
Precies. Wat, als je het ontleed, toch een zeer wonderlijke start van de formatie is.
Het gaat nog altijd om de informatie he. Verschilletje.
Ja blijkbaar moet het altijd met ophef en ruzie en weet ik het. zou zo fijn zijn als we nu gewoon een paar weken niks hoorde en dat er dan gewoon een gedegen uitgewerkt concept zou liggen.
  Forum Admin vrijdag 14 november 2025 @ 15:24:57 #235
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_219265254
quote:
7s.gif Op vrijdag 14 november 2025 15:23 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ik vind het niet kies, en vind dat men niet zo over elkaar zou moeten praten.

Maar Kaag werd in het openbaar heks genoemd. En erger. Door actieve politici. En als je ziet wat men in de kamer gewoon kan zeggen, is er kennelijk ontzettend veel ruimte. Daar past op zich dit prima tussen. Helaas.
Het is een teken van de tijd waarin we leven. En dan verwachten dat "de burger" zich fatsoenlijk opstelt en gedraagt. Geef zelf het goede voorbeeld dan..
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_219265255
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2025 13:29 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Het onderwerp koloniseren is natuurlijk de laatste paar jaren weer naar voren gekomen en het is voor mij als buitenstaander heel duidelijk dat hier bij de gemiddelde autochtone Nederlander nog een groot schuldgevoel heerst.
Groot schuldgevoel? Voor sommigen wel.
Maar 48% van de deelnemers aan deze peiling schamen zich niet wat Nederlanders lang geleden fout deden.
Ik ook niet. Ik ben wel verontwaardigd, boos en soms weer geschokt bij nieuwe details.
  Moderator vrijdag 14 november 2025 @ 15:25:18 #237
5428 crew  miss_sly
pi_219265257
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 november 2025 15:24 schreef Lichtloper het volgende:

[..]
Met als grote verschil dat de laatste direct excuses aanbiedt, terugtreed uit zijn functie en de hele partij afstand neemt van zulke woorden. Terwijl de eerste niets terugneemt, er nog een schepje bovenop doet en zijn fans het alleen maar prachtig vinden.
En gisteren in de kamer had Wilders ook weer een aantal mooie benamingen voor de Groen Links(?PvdA) kamerleden.

Maar in privé iemand feeks noemen is nog veel erger.
pi_219265259
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 november 2025 15:24 schreef Lichtloper het volgende:

[..]
Dat kan ook niet anders, als je de kiezers “andere, positieve” politiek belooft.
  Forum Admin vrijdag 14 november 2025 @ 15:26:08 #239
pi_219265261
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2025 13:29 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Het onderwerp koloniseren is natuurlijk de laatste paar jaren weer naar voren gekomen en het is voor mij als buitenstaander heel duidelijk dat hier bij de gemiddelde autochtone Nederlander nog een groot schuldgevoel heerst.
Niet vervelend bedoelt, maar dat interesseert de gemiddelde Nederlander helemaal niks. Zeker niet nu er entiteiten zijn die er ineens een heel groot ding van maken oiv verwachte "reparaties"
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  Moderator vrijdag 14 november 2025 @ 15:26:35 #240
236264 crew  capricia
pi_219265265
quote:
7s.gif Op vrijdag 14 november 2025 15:21 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Weten we dat, dat er iemand van de media in zit? Of was dat niet het geval en is er door iemand naar de media gelekt?

Hoe dan ook is dit wel een duidelijk teken dat men altijd en overal op zijn woorden moet letten, kennelijk. Ik hoop niet dat er een FOKker is die ambities heeft, want ooit komt het allemaal uit wat hier gepost is.
Het was nota bene een media ondernemer, die in die appgroep zat.
Geen idee of hij ook het lek is. Geen idee wie er nog meer allemaal in zat.
Dit soort uitlatingen in een appgroep doe je gewoon niet. Het is totaal niet professioneel.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator vrijdag 14 november 2025 @ 15:27:05 #241
5428 crew  miss_sly
pi_219265268
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2025 15:24 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Het is een teken van de tijd waarin we leven. En dan verwachten dat "de burger" zich fatsoenlijk opstelt en gedraagt. Geef zelf het goede voorbeeld dan..
Het niveau is al jaren aan het afglijden en zolang een Wilders in de kamer zit en anderen hun best lijken te doen hem toch minstens te evenaren, zal het niet beter worden. Maar fatsoen dient voorgeleefd te worden, en dat is al heel lang niet het geval.
pi_219265270
quote:
7s.gif Op vrijdag 14 november 2025 15:25 schreef miss_sly het volgende:

[..]
En gisteren in de kamer had Wilders ook weer een aantal mooie benamingen voor de Groen Links(?PvdA) kamerleden.

Als hij iets vergelijkbaars over Wilders of Jimmy Dijk had gezegd had niemand het uitgemaakt. Het is nu gewoon een probleem omdat ze Dilan/VVD wel nodig hebben.
  Forum Admin vrijdag 14 november 2025 @ 15:27:38 #243
pi_219265274
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 november 2025 15:26 schreef capricia het volgende:

[..]
Het was nota bene een media ondernemer, die in die appgroep zat.
Geen idee of hij ook het lek is. Geen idee wie er nog meer allemaal in zat.
Dit soort uitlatingen in een appgroep doe je gewoon niet. Het is totaal niet professioneel.
Het is ook tekenend voor de ziens en handelswijze van iemand. Dus het is alleen maar goed dat het openbaar is gemaakt.
pi_219265280
Maar Wijers wilde dus wat anders dan die ondernemers dus het is aannemelijk dat bijv een Sijthoff de lekker was.
pi_219265286
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2025 15:13 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]
Briefje van Bleker aan Mauro, heel lang geleden
Thx.

Ja inderdaad, net na de oorlog :)

De herinnering komt nu vaag weer een beetje boven trouwens.
-
  Forum Admin vrijdag 14 november 2025 @ 15:29:45 #246
pi_219265287
quote:
7s.gif Op vrijdag 14 november 2025 15:27 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Het niveau is al jaren aan het afglijden en zolang een Wilders in de kamer zit en anderen hun best lijken te doen hem toch minstens te evenaren, zal het niet beter worden. Maar fatsoen dient voorgeleefd te worden, en dat is al heel lang niet het geval.
Het is niet alleen Wilder, maar dat is wel een van de grondleggers geweest van dit gebeuren.

Zoals ik laatst ook al zei, het slotdebat kwam op mij over als een soort profielwerkstuk van een spindoctor. Alleen maar korte, pakkende buzzwoordjes en zinnen. Persoonlijk, kleinerend taalgebruik.

In de campagnes zie je die versimpeling en vermomming ook terug. Het begint allemaal wel erg Amerikaans achtig aant te voelen. Doe me dan maar de stoffige politiek van vroeger.
  vrijdag 14 november 2025 @ 15:30:06 #247
287741 matspontius
pi_219265291
quote:
7s.gif Op vrijdag 14 november 2025 15:27 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ah, dus ook dit ligt aan Wilders. Toch makkelijk zo'n zondebok aan wie je alle shit kan toewijzen 👍
"Hoka Hey!"
pi_219265292
Kan toch wel mooi dat ene dagje declareren a 750 euro of 2 dagen want hij is gisteren natuurlijk benoemd.
pi_219265294
Een meer feitelijke benaming voor Yesilgoz is 'terreurondersteuner'
Feeks is zo oubollig.

Of.... woke-jodenhaatroeper
  vrijdag 14 november 2025 @ 15:31:03 #250
287741 matspontius
pi_219265296
quote:
7s.gif Op vrijdag 14 november 2025 15:25 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Prive 🤣🤣🤣
"Hoka Hey!"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')