Wie het ook wordt, ik hoop vooral dat diegene een beetje de tijd krijgt en niet vooraf al afgebrand wordt door iedereen.quote:Op dinsdag 11 november 2025 14:56 schreef Jor_Dii het volgende:
Het zal wel Simonis worden dan, een O.K. keuze wat mij betreft.
Eens.quote:Op dinsdag 11 november 2025 14:56 schreef Jor_Dii het volgende:
Oneens, zwakke keuze, weer niet de ervaring die je zo hard nodig hebt ........quote:Op dinsdag 11 november 2025 14:56 schreef Jor_Dii het volgende:
Al besproken.quote:
Jaap Stam?quote:Op dinsdag 11 november 2025 15:42 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Het wordt die andere kale.
Alex Pastoor, zoals Theo Janssen suggereerde?quote:Op dinsdag 11 november 2025 15:11 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Oneens, zwakke keuze, weer niet de ervaring die je zo hard nodig hebt ........
de interviews met Pastoor waren altijd geweldig dus dat zou ik toejuichen.quote:Op dinsdag 11 november 2025 15:45 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Alex Pastoor, zoals Theo Janssen suggereerde?
quote:Op dinsdag 11 november 2025 15:45 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Alex Pastoor, zoals Theo Janssen suggereerde?
Die zijn niet kaal.quote:Op dinsdag 11 november 2025 15:41 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Postecoglou, Perez, Xavi of Knutsen
Oostenrijkers moet je nooit de leiding geven.quote:Op dinsdag 11 november 2025 15:59 schreef Sabata het volgende:
dan zit er maar één ding op. opbellen naar chaosclub hoffenheim of Dietmar Hopp alsjeblieft Christian Ilzer wil ontslaan. dit is ook degene geweest die Emegha een basisplaats in Sturm Graz heeft gegeven waar naar de club voor het eerst een jaren de beker en de titel in Oostenrijk om. emega ging daarna voor 15 miljoen naar Frankrijk en speelt zich nu in Oranje.
Ilzer weet hoe hij zich in een complete chaos staande moet houden, bij zijn huidige club hoffenheim is op twee man na het hele bestuur ontslagen na een vete met een inhalig zaakwaarnemer die een goede vriend van de club eigenaar is. En toch staan ze op dit moment in de Bundesliga op een plek die Europees voetbal waard is
[ afbeelding ]
Meteen doen, want kaal.quote:Op dinsdag 11 november 2025 15:59 schreef Sabata het volgende:
dan zit er maar één ding op. opbellen naar chaosclub hoffenheim of Dietmar Hopp alsjeblieft Christian Ilzer wil ontslaan. dit is ook degene geweest die Emegha een basisplaats in Sturm Graz heeft gegeven waar naar de club voor het eerst een jaren de beker en de titel in Oostenrijk om. emega ging daarna voor 15 miljoen naar Frankrijk en speelt zich nu in Oranje.
Ilzer weet hoe hij zich in een complete chaos staande moet houden, bij zijn huidige club hoffenheim is op twee man na het hele bestuur ontslagen na een vete met een inhalig zaakwaarnemer die een goede vriend van de club eigenaar is. En toch staan ze op dit moment in de Bundesliga op een plek die Europees voetbal waard is
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 11 november 2025 16:01 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Oostenrijkers moet je nooit de leiding geven.
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op dinsdag 11 november 2025 15:47 schreef Sabata het volgende:
[..]
de interviews met Pastoor waren altijd geweldig dus dat zou ik toejuichen.
dat Kroes Farioli niet heeft kunnen overtuigen ligt aan hem zelf. hij had gewoon dat criterium van "meer Ajax DNA in het voetbal" niet op de voorgrond moeten zetten Dan was Farioli gebleven
Mag hopen van wel ja.quote:Op dinsdag 11 november 2025 16:06 schreef Elan het volgende:
[..]
Bekijk deze YouTube-video
Pastoor is tactisch wel een goede trainer, als je ook ziet wat hij met Almere gepresteerd heeft zou je hem best een kans kunnen geven al is het als interim. Maar Ajax zal zich daar wel te goed en groot voor voelen.
Krijgen vaak wel Sturm und Drang in een team.quote:Op dinsdag 11 november 2025 16:01 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Samen met Andries Jonker als het even kan.quote:Op dinsdag 11 november 2025 16:21 schreef Caland het volgende:
Professor Alex Pastoor naar Ajax zou ik van harte toejuichen.
Dat is toch geen maatstaf, noem mij een trainer die minder dan Heitinga heeft laten zienquote:Op dinsdag 11 november 2025 16:37 schreef Elan het volgende:
[..]
Heeft meer laten zien als trainer dan Heitinga.
Wij hadden Jaap Stam. Vergeleken met hem is Johny een geniequote:Op dinsdag 11 november 2025 16:38 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Dat is toch geen maatstaf, noem mij een trainer die minder dan Heitinga heeft laten zien
Is ook weer zo, ik volgde de twee jaar dat hij trainer was Almere een beetje en daar speelde hij wel echt ijzersterk vanuit verschillende spelprincipes en speelstijlen, maar altijd met veel druk:quote:Op dinsdag 11 november 2025 16:38 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Dat is toch geen maatstaf, noem mij een trainer die minder dan Heitinga heeft laten zien
Jaap is een waar clubicoon vind dat ze hem tenminste een kans moeten geven.quote:Op dinsdag 11 november 2025 16:41 schreef alopio het volgende:
[..]
Wij hadden Jaap Stam. Vergeleken met hem is Johny een genie
Het wordt niet gewaardeerd als je je mening geeft terwijl je voor psv, feyenoord (of Utrecht) bentquote:Op dinsdag 11 november 2025 14:56 schreef Jor_Dii het volgende:
Nee hoor,.dat mag best. Maar het werd wel een beetje vermoeiend toen al die fans hier kwamen vertellen dat Heitinga nog veel langer de kans moest krijgen.quote:Op dinsdag 11 november 2025 17:51 schreef Parafernalia het volgende:
[..]
Het wordt niet gewaardeerd als je je mening geeft terwijl je voor psv, feyenoord (of Utrecht) bent
Daar sta ik nog steeds honderd procent achter.quote:Op dinsdag 11 november 2025 17:56 schreef papert het volgende:
[..]
Nee hoor,.dat mag best. Maar het werd wel een beetje vermoeiend toen al die fans hier kwamen vertellen dat Heitinga nog veel langer de kans moest krijgen.
dat soort grappen zijn er kennelijk nog steedsquote:Op dinsdag 11 november 2025 17:56 schreef papert het volgende:
[..]
Nee hoor,.dat mag best. Maar het werd wel een beetje vermoeiend toen al die fans hier kwamen vertellen dat Heitinga nog veel langer de kans moest krijgen.
Als ik zelf niet voor Ajax was geweest had ik nu iets ludieks gepost in de trant van: "Erg mooi"quote:Op dinsdag 11 november 2025 18:06 schreef GGMM het volgende:
Welke trainer gaat nu instappen als je niet eens weet wie de nieuwe technisch directeur wordt
Je zou kunnen stellen dat het één grote teringzooi is momenteel.
Erg mooi.quote:Op dinsdag 11 november 2025 18:09 schreef Bugno3 het volgende:
[..]
Als ik zelf niet voor Ajax was geweest had ik nu iets ludieks gepost in de trant van: "Erg mooi"
Met hem komt letterlijk en figuurlijk iemand binnenquote:Op dinsdag 11 november 2025 16:47 schreef Elan het volgende:
[..]
Jaap is een waar clubicoon vind dat ze hem tenminste een kans moeten geven.
Fred Grim lijkt me de geschikte man om het seizoen af te maken. Ik las namelijk in een interview met Sander Duits dat het een goede trainer is omdat hij eetschema's introduceerde bij RKC.quote:Op dinsdag 11 november 2025 18:06 schreef GGMM het volgende:
Welke trainer gaat nu instappen als je niet eens weet wie de nieuwe technisch directeur wordt
Type Pepijn Lijndersquote:Op dinsdag 11 november 2025 16:06 schreef Elan het volgende:
[..]
Pastoor is tactisch wel een goede trainer, als je ook ziet wat hij met Almere gepresteerd heeft zou je hem best een kans kunnen geven al is het als interim. Maar Ajax zal zich daar wel te goed en groot voor voelen.
Was Mo er toen al?quote:Op dinsdag 11 november 2025 18:13 schreef Caland het volgende:
[..]
Fred Grim lijkt me de geschikte man om het seizoen af te maken. Ik las namelijk in een interview met Sander Duits dat het een goede trainer is omdat hij eetschema's introduceerde bij RKC.
Dit is echt niveau PDM wielerploegquote:Op dinsdag 11 november 2025 18:13 schreef Caland het volgende:
[..]
Fred Grim lijkt me de geschikte man om het seizoen af te maken. Ik las namelijk in een interview met Sander Duits dat het een goede trainer is omdat hij eetschema's introduceerde bij RKC.
Pastoor kan goed over voetbal lullen maar denk te weinig bagage om het als buitenstaander te redden bij Ajax, Simonis lijkt me nog minder,quote:Op dinsdag 11 november 2025 18:30 schreef Pedroso het volgende:
Alex Pastoor zou ik wel een interessante optie vinden.
Simonis moet je nooit aan beginnen, veel teveel gehypet na een goed jaar Go Ahead. Daarna door de mand gevallen bij een treetje hogerop.
Wie het ook wordt, weer voluit op de jeugd inzetten. Dat is altijd de redding geweest na een mindere / slechte periode. Probleem is wel dat AZ de laatste jaren in dezelfde vijver aan het vissen is en door oa het beleid van Overmars en co.veel spelers daar voor kiezen,
Bij Feyenoord werkte dat prima.quote:Op dinsdag 11 november 2025 16:01 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
de wens is geen tussenpaus las ik. Dat wordt dan wel simonis vrees ikquote:Op dinsdag 11 november 2025 18:37 schreef Tarado het volgende:
[..]
Pastoor kan goed over voetbal lullen maar denk te weinig bagage om het als buitenstaander te redden bij Ajax, Simonis lijkt me nog minder,
Geen idee hoe het met Van der Gaag is, ook niet hoe hij is weggegaan bij Ajax maar die zou ik wel overwegen om het seizoen af te maken.
Dat is er misschien geen, maar wordt hij dan wel.quote:Op dinsdag 11 november 2025 18:46 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
de wens is geen tussenpaus las ik. Dat wordt dan wel simonis vrees ik
Dit was echt briljant.quote:
Vervang Jordania voor seniele Sjaak en hij kan er zo werken (rondkloten)quote:Op dinsdag 11 november 2025 19:09 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Dit was echt briljant.
Bent U bang voor Jordania? Ik kijk iedere dag onder mijn auto.![]()
![]()
Hij heeft anders aardige resultaten met die bende in Manchester gehaald.quote:Op dinsdag 11 november 2025 18:05 schreef spapaars het volgende:
Dus Ten Hag zegt nee.
Hij had geluk met de selectie die Ajax destijds had.
Daarna heeft hij niets meer kunnen presteren.
Een overschatte trainer dus.
Ik hoop dat de toekomstige trainer meer tijd krijgt om er nog iets van te maken.
Ik zou Guardiola proberen.quote:Op dinsdag 11 november 2025 19:32 schreef The-BFG het volgende:
Ik zou Moyes proberen, maar die heeft al een club. Heeft het bij mijn Engelse clubje (WHUFC) goed gedaan in een wespennest en een niet zo briljante selectie.
quote:Op dinsdag 11 november 2025 19:14 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Niet eerst een raad van commissaris?quote:Op dinsdag 11 november 2025 20:25 schreef Wotte het volgende:
Je moet ook eerst een technisch directeur halen dan pas een trainer.
Schijnt dat er mensen zijn die menen dat je de RvC kunt afschaffen als je van de beurs afgaat.quote:Op dinsdag 11 november 2025 20:27 schreef Caland het volgende:
[..]
Niet eerst een raad van commissaris?
quote:Op dinsdag 11 november 2025 20:34 schreef HarvardKlaas het volgende:
[..]
JIJ HEB GEEN REET VERSTAND VAN VOETBAL
JIJ BENT NOG SLECHTER ALS AJAX
Gelukkig stelt Ajax voornamelijk niet weldenkende trainers aan, dus dat hoeft geen probleem te zijnquote:Op dinsdag 11 november 2025 20:33 schreef Wotte het volgende:
Maar ik ben het eens met @:GGMM geen weldenkende trainer zou hier in moeten stappen zonder te weten wie technisch directeur wordt.
Maar die tijd hebben we niet, dat moet iedere weldenkende trainer toch ook snappen. Anders moet je Grim laten zitten en je de rest van het seizoen bezighouden met het op orde brengen van de RvC en TDquote:Op dinsdag 11 november 2025 20:33 schreef Wotte het volgende:
Maar ik ben het eens met @:GGMM geen weldenkende trainer zou hier in moeten stappen zonder te weten wie technisch directeur wordt.
Dat zou dan ook geen slecht idee zijn. Straks heb je de poppen weer aan het dansen als de nieuwbakken technisch directeur rollebollend over straat gaat met de door de vorige TD aangestelde trainer.quote:Op dinsdag 11 november 2025 20:55 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Maar die tijd hebben we niet, dat moet iedere weldenkende trainer toch ook snappen. Anders moet je Grim laten zitten en je de rest van het seizoen bezighouden met het op orde brengen van de RvC en TD
Voor beide vacatures eerst maar eens iemand zien te vinden die niet lachend de telefoon weer op de hoorn gooit.quote:Op dinsdag 11 november 2025 21:17 schreef Wotte het volgende:
[..]
Dat zou dan ook geen slecht idee zijn. Straks heb je de poppen weer aan het dansen als de nieuwbakken technisch directeur rollebollend over straat gaat met de door de vorige TD aangestelde trainer.
quote:Op dinsdag 11 november 2025 21:17 schreef Red_85 het volgende:
Hoezo ligt al die shit op straat joh?
Wie lekt er zo veel?
Ik denk dat in de huidige chaos ieder kampje zijn eigen lekken heeft om de andere kampjes te besmeuren.quote:Op dinsdag 11 november 2025 21:17 schreef Red_85 het volgende:
Hoezo ligt al die shit op straat joh?
Wie lekt er zo veel?
WAT EEN KUT CLUB IS DAT AJAX GEWORDENquote:Op dinsdag 11 november 2025 21:46 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Ik denk dat in de huidige chaos ieder kampje zijn eigen lekken heeft om de andere kampjes te besmeuren.
Ik denk dat dat Simonisquote:Op dinsdag 11 november 2025 21:42 schreef WheeledWarrior het volgende:
Maar goed, Simonis dus waarschijnlijk?
Mag toch hopen van niet, Wolfsburg heeft ons een dienst bewezen afgelopen zomer.quote:Op dinsdag 11 november 2025 21:42 schreef WheeledWarrior het volgende:
Dat denk (met nadruk op denk) ik eigenlijk ook (al jaren)quote:Op dinsdag 11 november 2025 18:05 schreef spapaars het volgende:
Dus Ten Hag zegt nee.
Ik hoop dat de toekomstige trainer meer tijd krijgt om er nog iets van te maken.
Ik zou gewoon zeggen dat er een technisch manager aangesteld gaat worden, dan durven ze welquote:Op dinsdag 11 november 2025 18:06 schreef GGMM het volgende:
Ik als Feyenoorder, in hoeverre dat er toe doet, vind wel dat hij achterlijk snel van de erfenis van Xabi Alonso is afgeschreven; enig club met lange termijn visie had hem of niet aangesteld of langer de kans gegeven.quote:Op dinsdag 11 november 2025 18:05 schreef spapaars het volgende:
Dus Ten Hag zegt nee.
Crimineel, grappig. Het is maar van welke kant je het bekijkt.quote:Op woensdag 12 november 2025 07:59 schreef AmaninFull het volgende:
Beetje een post die weinig toevoegt, maar ik snap nog altijd niet hoe het zo ver heeft kunnen komen. Een paar jaar geleden presteer je het om een perfecte groepsfase Champions League af te leveren, iets wat weinig clubs voor mekaar hebben gekregen, en heb je een selectie die goed in balans is en een enorm transferbudget. Het is bijna crimineel te noemen hoe de leiding de club de afgrond in heeft gesleept.
https://www.ad.nl/buitenl(...)ons-league~ac4cb79e/
Ik weet het niet... Laten we nou eerst een TD aannemen en daarna verder kijken.quote:Op dinsdag 11 november 2025 14:56 schreef Jor_Dii het volgende:
Ik heb zo'n gevoel dat ze eerst een trainer aan gaan stellen of een trainer die een TD meeneemt / als eis stelt om ook zelf het avontuur aan te gaan. Daarom is Ten Hag ook niet gekomen denk ik, Overmars wilde niet.quote:Op woensdag 12 november 2025 09:19 schreef Houniet het volgende:
[..]
Ik weet het niet... Laten we nou eerst een TD aannemen en daarna verder kijken.
quote:
Dit is precies de prietpraat die trainers uitslaan:quote:Op woensdag 12 november 2025 09:23 schreef Wotte het volgende:
Ik ben al blij als er een trainer komt die een bepaalde visie weet te vertalen naar herkenbare patronen in het spel
Aanvallend voetbal, hoog druk op het veld, de tegenstander AFJAGEN.quote:Op woensdag 12 november 2025 09:45 schreef Bugno3 het volgende:
[..]
Dit is precies de prietpraat die trainers uitslaan:
"Ik sta voor een bepaalde voetbalvisie, met herkenbare patronen", zonder ooit te duiden wat die visie dan is en welke patronen het om gaat.
Het gaat ook niet alleen om de visie, het gaat om het overbrengen van de visie. Als je 0 didactische vaardigheden hebt dan ben je vanaf het begin af aan ongeschikt als trainer. In ieder geval bij een club als Ajax.quote:Op woensdag 12 november 2025 09:45 schreef Bugno3 het volgende:
[..]
"Ik sta voor een bepaalde voetbalvisie, met herkenbare patronen", zonder ooit te duiden wat die visie dan is en welke patronen het om gaat.
https://werkenbij.ajax.nl(...)20NL%20-%20Final.pdfquote:Op woensdag 12 november 2025 10:05 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Het gaat ook niet alleen om de visie, het gaat om het overbrengen van de visie. Als je 0 didactische vaardigheden hebt dan ben je vanaf het begin af aan ongeschikt als trainer. In ieder geval bij een club als Ajax.
Een visie duiden kan iedereen.
Qua visie ben ik meer benieuwd wat nu de visie van Ajax zelf is. Niemand die het weet denk ik.
Kom der maar inquote:Op woensdag 12 november 2025 11:02 schreef bbuddybb het volgende:
"Max Huiberts stopt na tien jaar als technisch directeur AZ"
https://www.ad.nl/voetbal(...)recteur-az~a41f522f/
Gaat niet gebeuren. Hij wil meer rust, tijd voor familie etcquote:
Kennelijk. Weer een trainer met nauwelijks ervaring als hoofdtrainer. What could go wrong?quote:Op dinsdag 11 november 2025 21:42 schreef WheeledWarrior het volgende:
Zijn puur geruchten en gebrek aan andere namen vermoed ik. Het zou ook zomaar ineens Pastoor kunnen worden.quote:Op woensdag 12 november 2025 11:15 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Kennelijk. Weer een trainer met nauwelijks ervaring als hoofdtrainer. What could go wrong?
Mensen laten zich volgens mij een beetje verblinden omdat hij zo leuk kan lullen in zijn podcastje.quote:Op woensdag 12 november 2025 11:18 schreef Frozen-assassin het volgende:
Alex PastoorEen iets betere versie van Robert Maaskant. Dan ben je wel echt diep gezonken
Zeg ook niet dat ik er zelf achter zou staan, maar Ajax heeft vaker bizarre keuzes gemaakt de laatste jaren. De aanstelling van Steijn was ook echt eenquote:Op woensdag 12 november 2025 11:18 schreef Frozen-assassin het volgende:
Alex PastoorEen iets betere versie van Robert Maaskant. Dan ben je wel echt diep gezonken
Nou die vijver is ook niet veranderd als je het mij vraagt.quote:Op woensdag 12 november 2025 11:23 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Zeg ook niet dat ik er zelf achter zou staan, maar Ajax heeft vaker bizarre keuzes gemaakt de laatste jaren. De aanstelling van Steijn was ook echt eenwaard.
Toeval bestaat nietquote:Op woensdag 12 november 2025 11:02 schreef bbuddybb het volgende:
"Max Huiberts stopt na tien jaar als technisch directeur AZ"
https://www.ad.nl/voetbal(...)recteur-az~a41f522f/
Hij wilt zich meer op zn gezin richten in de ene zin, en vervolgens staat er dat hij liever in het buitenland weer aan de slag gaat als TD.quote:Op woensdag 12 november 2025 13:24 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
[..]
Stopt omdat die meer vrije tijd wil
Waarom niet handig? En hoezo concurreren?quote:Op woensdag 12 november 2025 13:11 schreef Black-Death het volgende:
Dus in de zoektocht naar een nieuwe TD moeten we ook nog met AZ concurreren.. niet handig
De crux zit 'm veelal in het weten te vertalen naar patronen. Ik kan ook zeggen dat ik met de backs hoog wil spelen in de half space waarbij de buitenspelers afhankelijk van de contra zijde van het spel als dubbele tien spelen. De spits in zakt als valse negen en we dan in feite in balbezit een 442 veldbezetting hebben. Zodra het spel van fase wisselt schakelen we om naar een drie mans restverdediging waarbij de dichtsbijzijnde spelers de rol van de backs overnemen als die te hoog staan. In feite in vijfmans defensie. De momenten voor pressing herkennen we maar niet eerder dan halfweg hun helft. Van breien maakt men fouten.quote:Op woensdag 12 november 2025 09:45 schreef Bugno3 het volgende:
[..]
Was voor Almere wel een prima coach toen in de KKD en een jaartje overleven in de eredivisie. Maar denk niet dat het een paar stappen hoger ook gaat werken.quote:Op woensdag 12 november 2025 11:22 schreef Caland het volgende:
[..]
Mensen laten zich volgens mij een beetje verblinden omdat hij zo leuk kan lullen in zijn podcastje.
Ik ga Sjon niet verdedigen, maar we hebben ook wel echt een selectie die totaal niet voor zichzelf kan denken. Ze moeten allemaal hele duidelijke stap voor stap instructies krijgen anders wordt het niks. Sutalo en Taylor zijn waarschijnlijk het beste voorbeeld daarin.quote:Op woensdag 12 november 2025 16:25 schreef Wotte het volgende:
[..]
De crux zit 'm veelal in het weten te vertalen naar patronen. Ik kan ook zeggen dat ik met de backs hoog wil spelen in de half space waarbij de buitenspelers afhankelijk van de contra zijde van het spel als dubbele tien spelen. De spits in zakt als valse negen en we dan in feite in balbezit een 442 veldbezetting hebben. Zodra het spel van fase wisselt schakelen we om naar een drie mans restverdediging waarbij de dichtsbijzijnde spelers de rol van de backs overnemen als die te hoog staan. In feite in vijfmans defensie. De momenten voor pressing herkennen we maar niet eerder dan halfweg hun helft. Van breien maakt men fouten.
Vlammende speech in de kleedkamer. boys! Come on. Iedere centimeter vechten. Onze zeven principes volgen.
Einde van de rit staan er 11 die maar wat doen omdat niemand echt begrijpt wat ik nou eigenlijk bedoel.
Als je het bij AZ al druk vond, kan je beter ook maar niet naar Ajax gaan.quote:Op woensdag 12 november 2025 11:12 schreef XDo het volgende:
[..]
Gaat niet gebeuren. Hij wil meer rust, tijd voor familie etc
Mwa, het voetbal is anno 2025 niet zozeer beter maar tactisch wel volwassener geworden, als je dan trainer hebt die niet verder komt dan "gewoon even in je handen spugen" heb je een probleem tegen veel ploegen, omdat die wel tactisch voorbereid zijn.quote:Op woensdag 12 november 2025 17:23 schreef HarryDePizzaBakker1 het volgende:
[..]
Ik ga Sjon niet verdedigen, maar we hebben ook wel echt een selectie die totaal niet voor zichzelf kan denken. Ze moeten allemaal hele duidelijke stap voor stap instructies krijgen anders wordt het niks. Sutalo en Taylor zijn waarschijnlijk het beste voorbeeld daarin.
Qua mensen die meekijken vast wel, maar zal ook wel afhangen van het takenpakket toch? Kroes en Overmars zijn allebei technisch directeur (geweest) bij Ajax, maar heb het idee dat het takenpakket nogal uit elkaar lag.quote:Op woensdag 12 november 2025 17:26 schreef Tarado het volgende:
[..]
Als je het bij AZ al druk vond, kan je beter ook maar niet naar Ajax gaan.
Overmars heeft dat in de loop de jaren afgedwongen, jammer dat hij met z'n handen vrij aan de verkeerde dingen ging zitten.quote:Op woensdag 12 november 2025 19:02 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Qua mensen die meekijken vast wel, maar zal ook wel afhangen van het takenpakket toch? Kroes en Overmars zijn allebei technisch directeur (geweest) bij Ajax, maar heb het idee dat het takenpakket nogal uit elkaar lag.
Maar met deze teksten van Huiberts is een stap naar Ajax vrij onwaarschijnlijk ja
Ja, Kroes doet de jeugd bijvoorbeeld al niet.quote:Op woensdag 12 november 2025 19:02 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Qua mensen die meekijken vast wel, maar zal ook wel afhangen van het takenpakket toch? Kroes en Overmars zijn allebei technisch directeur (geweest) bij Ajax, maar heb het idee dat het takenpakket nogal uit elkaar lag.
Maar met deze teksten van Huiberts is een stap naar Ajax vrij onwaarschijnlijk ja
Oei dat is vermoedelijk wel een veel betere package deal dan wat we uiteindelijk gaan krijgen...quote:Op woensdag 12 november 2025 14:39 schreef Black-Death het volgende:
Ten Hag had overigens wel willen instappen als Kroes was gebleven.
Het zijn inderdaad allemaal gasten die de kar niet trekken. Achteraf is een koe in de kont kijken maar die veertig miljoen euro. Had je beter in een paar backs, zessen en een teringlijer centraal achterin kunnen verspijkeren.quote:Op woensdag 12 november 2025 17:23 schreef HarryDePizzaBakker1 het volgende:
[..]
Ik ga Sjon niet verdedigen, maar we hebben ook wel echt een selectie die totaal niet voor zichzelf kan denken. Ze moeten allemaal hele duidelijke stap voor stap instructies krijgen anders wordt het niks. Sutalo en Taylor zijn waarschijnlijk het beste voorbeeld daarin.
Dat dus. Een visie hebben is mooi, maar als je het niet kan overbrengen ben je gezien. Meerdere trainers hebben het als eens uitgelegd: je hoeft niet eens de hele kleed kamer mee te krijgen, maar slechts enkele spilfiguren in de groep. De aanvoerder op het veld, de aanvoerder van de kleedkamer (dat hoeft niet altijd dezelfde te zijn) en de Clown in de groep die met zijn strapatsen de sfeer probeert te maken. Als je die drie figuren hebt en ze willen je helpen om het op de groep over te brengen dan kom je ver. Farioli had vorig jaar Klaassen die iedere keer de 1-0 maakte, Henderson die de lijnen uitzette en Weghorst die zich lekker raar gedroegquote:Op woensdag 12 november 2025 16:25 schreef Wotte het volgende:
[..]
De crux zit 'm veelal in het weten te vertalen naar patronen. Ik kan ook zeggen dat ik met de backs hoog wil spelen in de half space waarbij de buitenspelers afhankelijk van de contra zijde van het spel als dubbele tien spelen. De spits in zakt als valse negen en we dan in feite in balbezit een 442 veldbezetting hebben. Zodra het spel van fase wisselt schakelen we om naar een drie mans restverdediging waarbij de dichtsbijzijnde spelers de rol van de backs overnemen als die te hoog staan. In feite in vijfmans defensie. De momenten voor pressing herkennen we maar niet eerder dan halfweg hun helft. Van breien maakt men fouten.
Vlammende speech in de kleedkamer. boys! Come on. Iedere centimeter vechten. Onze zeven principes volgen.
Einde van de rit staan er 11 die maar wat doen omdat niemand echt begrijpt wat ik nou eigenlijk bedoel.
Maar we misten vorig jaar ook opties op de flanken en een groot manco was het gebrek aan creativiteitquote:Op woensdag 12 november 2025 20:03 schreef Wotte het volgende:
[..]
Het zijn inderdaad allemaal gasten die de kar niet trekken. Achteraf is een koe in de kont kijken maar die veertig miljoen euro. Had je beter in een paar backs, zessen en een teringlijer centraal achterin kunnen verspijkeren.
Volgens mij was Veltman ook gewoon transfervrij. Prima speler voor op de backs. Eigenlijk komt het er op neer dat je gewoon een paar teringlijers in het veld erbij moet halen.
Haal een bult stevige kerels die het duel niet schuwen, en als dat mogelijk is, een paar balkunstenaars. Balvaste spitsen, snelle buitenspelers, verdedigers die er de beuk in gooien (á la Martinez). Middenmoter zijn is vechtvoetbal, maar als je wat leuke pielers kunt halen is er een grote kans dat je gewoon bovenin meedoet. Moet je wel spelers hebben die het gras opvreten, desnoods de modder, en jullie kunnen komend seizoen bovenin meedoen. Doet afgrijselijk veel pijn om dit te moeten zeggen, maar het is nou eenmaal de realiteit.quote:Op woensdag 12 november 2025 20:03 schreef Wotte het volgende:
[..]
Het zijn inderdaad allemaal gasten die de kar niet trekken. Achteraf is een koe in de kont kijken maar die veertig miljoen euro. Had je beter in een paar backs, zessen en een teringlijer centraal achterin kunnen verspijkeren.
Volgens mij was Veltman ook gewoon transfervrij. Prima speler voor op de backs. Eigenlijk komt het er op neer dat je gewoon een paar teringlijers in het veld erbij moet halen.
Blijft leuk na al die jarenquote:Op woensdag 12 november 2025 23:01 schreef fetX het volgende:
[..]
Haal een bult stevige kerels die het duel niet schuwen, en als dat mogelijk is, een paar balkunstenaars. Balvaste spitsen, snelle buitenspelers, verdedigers die er de beuk in gooien (á la Martinez). Middenmoter zijn is vechtvoetbal, maar als je wat leuke pielers kunt halen is er een grote kans dat je gewoon bovenin meedoet. Moet je wel spelers hebben die het gras opvreten, desnoods de modder, en jullie kunnen komend seizoen bovenin meedoen. Doet afgrijselijk veel pijn om dit te moeten zeggen, maar het is nou eenmaal de realiteit.
Daar heb je helemaal geen Oefenmeester 1 voor nodig!quote:Op woensdag 12 november 2025 20:09 schreef Sabata het volgende:
[..]
Dat dus. Een visie hebben is mooi, maar als je het niet kan overbrengen ben je gezien. Meerdere trainers hebben het als eens uitgelegd: je hoeft niet eens de hele kleed kamer mee te krijgen, maar slechts enkele spilfiguren in de groep. De aanvoerder op het veld, de aanvoerder van de kleedkamer (dat hoeft niet altijd dezelfde te zijn) en de Clown in de groep die met zijn strapatsen de sfeer probeert te maken. Als je die drie figuren hebt en ze willen je helpen om het op de groep over te brengen dan kom je ver. Farioli had vorig jaar Klaassen die iedere keer de 1-0 maakte, Henderson die de lijnen uitzette en Weghorst die zich lekker raar gedroegBosz had vorig seizoen in Eindhoven aan twee man al genoeg, Luuk de Jong en Noa Lang.
En voor TD hoef je helemaal niets te kunnenquote:Op woensdag 12 november 2025 23:01 schreef fetX het volgende:
[..]
Haal een bult stevige kerels die het duel niet schuwen, en als dat mogelijk is, een paar balkunstenaars. Balvaste spitsen, snelle buitenspelers, verdedigers die er de beuk in gooien (á la Martinez). Middenmoter zijn is vechtvoetbal, maar als je wat leuke pielers kunt halen is er een grote kans dat je gewoon bovenin meedoet. Moet je wel spelers hebben die het gras opvreten, desnoods de modder, en jullie kunnen komend seizoen bovenin meedoen. Doet afgrijselijk veel pijn om dit te moeten zeggen, maar het is nou eenmaal de realiteit.
Ik durf het haast niet te zeggen maar je moet gewoon Wouter Goes halen. Verder trap ik deze open deuren ook graag in.quote:Op woensdag 12 november 2025 23:01 schreef fetX het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 13 november 2025 08:45 schreef Wotte het volgende:
[..]
Ik durf het haast niet te zeggen maar je moet gewoon Wouter Goes halen. Verder trap ik deze open deuren ook graag in.
Stop hiermee.quote:Op donderdag 13 november 2025 08:45 schreef Wotte het volgende:
[..]
Ik durf het haast niet te zeggen maar je moet gewoon Wouter Goes halen. Verder trap ik deze open deuren ook graag in.
Wel beter dan Sutalo, al is dat niet zo moeilijk.quote:Op donderdag 13 november 2025 09:20 schreef WheeledWarrior het volgende:
User @:Wotte heeft de fles alweer vroeg gevonden.
Nederlandse asoGod. Alles voor directe plaatsing Conference League.quote:Op donderdag 13 november 2025 08:45 schreef Wotte het volgende:
[..]
Goed mannetje wel.quote:Op donderdag 13 november 2025 10:22 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Nederlandse asoGod. Alles voor directe plaatsing Conference League.
(Verder eens dat het een topverdediger in de dop is. Zet 'm bij Brighton en hij heeft binnen een seizoen Van Hecke uit de basis gespeeld)
Nog niet. Maar Scholletje heeft weer van zich laten horen: https://www.ajaxshowtime.com/bijzaken-en-geruchten/blind-haalt-uit-naar-jansen-hij-moet-zich-eigenlijk-schamen-voor-de-leugensquote:
Ik snap het punt eigenlijk niet zo? Blind mag toch gewoon z'n mening geven bij Van Gaal?quote:Op donderdag 13 november 2025 22:28 schreef stokj het volgende:
[..]
Nog niet. Maar Scholletje heeft weer van zich laten horen: https://www.ajaxshowtime.com/bijzaken-en-geruchten/blind-haalt-uit-naar-jansen-hij-moet-zich-eigenlijk-schamen-voor-de-leugens
Als Scholletje Louis echt heeft beïnvloedt dan vind ik dat een kwalijke zaak. Dat zegt dat Louis niet meer scherp is helaas. Maar van een afstand is het wel een heel tafereel: een scholletje die het ergens niet mee eens is, dan loopt te zeuren tegen zijn voormalige meester die dan weer diens contactpersoon beïnvloedt dat de trainer moet worden ontslagen en dan overgaat tot ontslag
Bosman , Davids, Hiddink , Blinds achterwerk .quote:Op donderdag 13 november 2025 22:28 schreef stokj het volgende:
[..]
Nog niet. Maar Scholletje heeft weer van zich laten horen: https://www.ajaxshowtime.com/bijzaken-en-geruchten/blind-haalt-uit-naar-jansen-hij-moet-zich-eigenlijk-schamen-voor-de-leugens
Als Scholletje Louis echt heeft beïnvloedt dan vind ik dat een kwalijke zaak. Dat zegt dat Louis niet meer scherp is helaas. Maar van een afstand is het wel een heel tafereel: een scholletje die het ergens niet mee eens is, dan loopt te zeuren tegen zijn voormalige meester die dan weer diens contactpersoon beïnvloedt dat de trainer moet worden ontslagen en dan overgaat tot ontslag
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.RED ONS HENNIEGOD
quote:Op donderdag 13 november 2025 23:49 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
Bosman , Davids, Hiddink , Blinds achterwerk .
En natuurlijk :Je zou Ed zelfs op een foto zonder pixels moeiteloos herkennenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
Ik geloof echt geen reet van wat die pafferig zaakwaarnemer uitkraamt. De rancune spat er nog net niet van af.quote:Op donderdag 13 november 2025 22:28 schreef stokj het volgende:
[..]
De waarheid zal ergens in het midden liggen.quote:Op vrijdag 14 november 2025 08:54 schreef Wotte het volgende:
[..]
Ik geloof echt geen reet van wat die pafferig zaakwaarnemer uitkraamt. De rancune spat er nog net niet van af.
Is niets voor niets weggegaan he.quote:Op donderdag 13 november 2025 08:45 schreef Wotte het volgende:
[..]
quote:Ajax gaat eerst een nieuwe technisch directeur aanstellen, en daarna een hoofdtrainer. Dat heeft algemeen directeur Menno Geelen laten weten tijdens de jaarlijkse vergadering voor aandeelhouders. ,,Dat betekent dat Fred Grim de komende weken interim-trainer van Ajax zal blijven.”
Geweldig nieuws! (Voor alle andere clubs)quote:
Compleet logische beslissing vind ik eigenlijk.quote:
quote:Mogelijk exit van de beurs
Ook achter de bestuurstafel staat Ajax open voor een nieuwe koers, zo bleek. Bij monde van vice-voorzitter Dirk Anbeek werd bekendgemaakt dat de Raad van Commissarissen van Ajax de gecompliceerde bestuursstructuur van de Amsterdamse club tegen het licht gaat houden.
"We gaan onderzoeken hoe we in de toekomst effectiever en efficiënter kunnen werken", aldus Anbeek. "Dat proces kan een paar maanden duren, of misschien zelfs wel een jaar. Dit is geen klus die je met twee vingers in de neus afrondt."
"Een exit van de beurs zou een onderdeel kunnen zijn van die nieuwe structuur", waarschuwde Anbeek. Vorige week riep de supportersvereniging AFCA al publiekelijk op tot een zogeheten delisting.
Sinds Ajax op 1 februari 1998 naar de beurs ging werd geen enkele internationale prijs gewonnen, concludeerde AFCA. De voorlaatste plaats die Jong Ajax inneemt in de KKD en de teloorgang van de ooit zo vermaarde jeugdopleiding spreken eveneens boekdelen, zo oordeelde het supporterscollectief.
Volgens analisten zou een exit van de beurs Ajax naar schatting 65 miljoen euro kosten op een eigen vermogen van 180 miljoen euro. Een vertrek van de beurs kan volgens kenners bovendien leiden tot nog minder controle en transparantie
Was het vorige maand alquote:Op vrijdag 14 november 2025 16:15 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Seizoen is wel klaar dus.
Uit dat licht.
Ervan uitgaande dat Grim iets capabeler is dan Sjon (wat je al snel bent) snap ik het ook wel. Zolang je maar wel ook alvast wat bezig bent met het leggen van contacten bij potentiële nieuwe coaches (zoals een Knutsen en een Perez). Dat een nieuwe TD wel gewoon snel kan doorpakken met een nieuwe coach.quote:Op vrijdag 14 november 2025 16:25 schreef peaceman het volgende:
[..]
Compleet logische beslissing vind ik eigenlijk.
Grim kan nog wel eens gaan verrassen. En er is niet heel veel nodig om met deze spelers gewoon normaal, degelijk, voetbal te spelen en dan win je de meeste wedstrijden in de PTT Telecompetitie gewoon. Niet in de CL uiteraard..quote:Op vrijdag 14 november 2025 16:15 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Seizoen is wel klaar dus.
Uit dat licht.
Wordt het nog ondoorzichtiger, als de toezichthouders doen waarvoor ze aangesteld zijn is het allemaal niet zo moeilijkquote:
het is al met al best een logisch verhaal. Alleen jammer dat het (weer) zover moest/moet komenquote:Op vrijdag 14 november 2025 16:29 schreef manny het volgende:
[..]
Grim kan nog wel eens gaan verrassen. En er is niet heel veel nodig om met deze spelers gewoon normaal, degelijk, voetbal te spelen en dan win je de meeste wedstrijden in de PTT Telecompetitie gewoon. Niet in de CL uiteraard..
Eerst een TD aanstellen lijkt toch niet geheel onlogisch.
Een bult stevige kerels halen en een paar balkunstenaars en je doet gewoon bovenin mee?quote:Op vrijdag 14 november 2025 16:29 schreef manny het volgende:
[..]
Grim kan nog wel eens gaan verrassen. En er is niet heel veel nodig om met deze spelers gewoon normaal, degelijk, voetbal te spelen en dan win je de meeste wedstrijden in de PTT Telecompetitie gewoon. Niet in de CL uiteraard..
Eerst een TD aanstellen lijkt toch niet geheel onlogisch.
Het is vooral de vereniging die aan overreach doet.quote:Op vrijdag 14 november 2025 16:55 schreef Tarado het volgende:
[..]
Wordt het nog ondoorzichtiger, als de toezichthouders doen waarvoor ze aangesteld zijn is het allemaal niet zo moeilijk
Gewoon een beetje trainen op standaardsituaties en het afmaken van kansen en je doet al bovenin mee, zonder personele wijzigingen.quote:Op vrijdag 14 november 2025 17:11 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Een bult stevige kerels halen en een paar balkunstenaars en je doet gewoon bovenin mee?
Ja en dat lijkt me niet zo moeilijk om te beperken.quote:Op vrijdag 14 november 2025 17:13 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Het is vooral de vereniging die aan overreach doet.
Mij wel want die zijn uiteindelijk wel de eigenaar/baas. Negeer je ze teveel als RvC dan wordt je er door ze uitgegooid.quote:Op vrijdag 14 november 2025 17:14 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ja en dat lijkt me niet zo moeilijk om te beperken.
Ze zijn al vertegenwoordigd en daar moeten ze het aan overlaten.quote:Op vrijdag 14 november 2025 17:15 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Mij wel want die zijn uiteindelijk de eigenaar/baas.
Give or take, je snapt wat ik bedoelquote:Op vrijdag 14 november 2025 17:22 schreef Tarado het volgende:
[..]
Stress heb ik er eigenlijk nooit van, maar ergernis wel.
Tuurlijk joh,quote:Op vrijdag 14 november 2025 17:11 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Een bult stevige kerels halen en een paar balkunstenaars en je doet gewoon bovenin mee?
Zeker, maar het ging mij er meer om van hoe Blind wordt weggezet (en blijkbaar qua persoonlijkheid niet voor niets een scholletje wordt genoemd (dat laatste heb ik uit kringen dichtbij mij die met Blind iets te maken hebben gehad in het verleden gehoord)) en een oude man als Louis helemaal 'gek' maakt over John.quote:Op donderdag 13 november 2025 23:35 schreef Parafernalia het volgende:
[..]
Ik snap het punt eigenlijk niet zo? Blind mag toch gewoon z'n mening geven bij Van Gaal?
quote:Op donderdag 13 november 2025 23:49 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
Bosman , Davids, Hiddink , Blinds achterwerk .
En natuurlijk :Davids en Hiddink weet ik wel.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar het gaat even langs mij heen wat Bosman en Ed ermee te maken hebben?
Blijkbaar is dit een gewoonte geworden om via de media boos te worden op de ander (in plaats van gewoon even te bellen en met de betrokkenen te bespreken).quote:Op vrijdag 14 november 2025 08:54 schreef Wotte het volgende:
[..]
Ik geloof echt geen reet van wat die pafferig zaakwaarnemer uitkraamt. De rancune spat er nog net niet van af.
Door die kleine Belg kwam uit dat de negers minder kregen en dat Blind en de Boertjes daar een rol in hadden resulterend in een matig Ajax in 96 en die ontploffing in de daaropvolgende zomer.quote:Op vrijdag 14 november 2025 18:45 schreef stokj het volgende:
[..]
Davids en Hiddink weet ik wel.
Maar het gaat even langs mij heen wat Bosman en Ed ermee te maken hebben?
Je moet niet alles geloven dat je leest.quote:Op vrijdag 14 november 2025 18:46 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Ik zou gewoon lekker alsnog voor Kroes + Ten Hag gaan. We gaan uitkomen op een veel slechtere combo schat ik in.
Monique had inderdaad Jan gewoon even moeten bellen.quote:Op vrijdag 14 november 2025 18:45 schreef stokj het volgende:
[..]
Blijkbaar is dit een gewoonte geworden om via de media boos te worden op de ander (in plaats van gewoon even te bellen en met de betrokkenen te bespreken).
Hé?quote:Op vrijdag 14 november 2025 18:49 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
Door die kleine Belg kwam uit dat de negers minder kregen en dat Blind en de Boertjes daar een rol in hadden resulterend in een matig Ajax in 96 en die ontploffing in de daaropvolgende zomer.
Ed is god .
quote:Op vrijdag 14 november 2025 18:49 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
Door die kleine Belg kwam uit dat de negers minder kregen en dat Blind en de Boertjes daar een rol in hadden resulterend in een matig Ajax in 96 en die ontploffing in de daaropvolgende zomer.
Ed is god .
Het ajax dan is juist springlevend. De club van moordenaars en massaverkrachters was openlijk bezig met de terugkeer van dickpic Overmars en iedereen vecht elkaar de tent uitquote:Op donderdag 13 november 2025 17:20 schreef AmenhotepIV het volgende:
Het Ajax-DNA wordt met uitsterven bedreigd.
Snel opnemen als cultureel erfgoed en zaden invriezen op Spitsbergen.
Nieuw aangekochte spelers die eerst een half jaar moeten wennen aan het ajax-spelquote:Op zaterdag 15 november 2025 04:06 schreef HMFuckyouall het volgende:
[..]
Het ajax dan is juist springlevend. De club van moordenaars en massaverkrachters was openlijk bezig met de terugkeer van dickpic Overmars en iedereen vecht elkaar de tent uit
Al het andere wat men kwalificeert als ajax dna werkt op de lachspieren
Ik herinner me het anders, het was Van Os die A, B en C contracten regelde en het kwam er op neer dat geen van de donkere jongens een A contract had gekregen en Blind alleen voor uiteraard zichzelf, z'n maatjes Frank, Ronald, Edwin en Jari gezorgd had.quote:Op vrijdag 14 november 2025 18:49 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
Ed is god .
Ik zou graag @Wotte op de bank hebbenquote:Op zaterdag 15 november 2025 09:24 schreef WheeledWarrior het volgende:
Volgende potje is Excelsior thuis, die win je ook wel als iemand van ons op de bank gaat zitten.
quote:
Gelachen om de eerste reactie daaronder:quote:Op zaterdag 15 november 2025 10:57 schreef Caland het volgende:
Allereerst denk ik gefeliciteerd allemaal.
quote:Op zaterdag 15 november 2025 11:08 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
Gelachen om de eerste reactie daaronder:
Elk jaar op dezelfde dag jarig, stukje vastigheid
Ajax dan.quote:Op zaterdag 15 november 2025 04:06 schreef HMFuckyouall het volgende:
[..]
Het ajax dan is juist springlevend. De club van moordenaars en massaverkrachters was openlijk bezig met de terugkeer van dickpic Overmars en iedereen vecht elkaar de tent uit
Al het andere wat men kwalificeert als ajax dna werkt op de lachspieren
Maar het was wel opvallend dat opeens na die uitspraak de boel gedeeltelijk instortte en dat zelfs buitenlanders Finidi en Kanu ook opeens begonnen te azen op een transfer. Kan niet anders dat de boel toen uitlekte wie wat verdiende.quote:Op zaterdag 15 november 2025 10:12 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik herinner me het anders, het was Van Os die A, B en C contracten regelde en het kwam er op neer dat geen van de donkere jongens een A contract had gekregen en Blind alleen voor uiteraard zichzelf, z'n maatjes Frank, Ronald, Edwin en Jari gezorgd had.
Daar kwam die ruzie op het EK 96 ook door
Dat Bosman arrest zorgde er alleen maar voor dat ze allemaal makkelijk weg konden.
In de kleedkamer blijft er weinig geheim, denk dat alle "B jongens" er wel klaar mee waren en dat Bosman arrest net op tijd kwam voor ze.quote:Op zaterdag 15 november 2025 13:28 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
Maar het was wel opvallend dat opeens na die uitspraak de boel gedeeltelijk instortte en dat zelfs buitenlanders Finidi en Kanu ook opeens begonnen te azen op een transfer. Kan niet anders dat de boel toen uitlekte wie wat verdiende.
Gelukkig kun je me in de sportschool ook al in trainingspak op de bank zien zitten.quote:Op zaterdag 15 november 2025 10:20 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Ik zou graag @:wotte op de bank hebben
Nog veel erger! Bij het wakker worden makker.quote:Op zaterdag 15 november 2025 13:25 schreef Tarado het volgende:
[..]
Zelfs voor het slapen gaan bezig met ons aller Ajax, wat voor dna zou dat zijn dan?
Sterkte maatquote:Op zaterdag 15 november 2025 18:35 schreef HMFuckyouall het volgende:
[..]
Nog veel erger! Bij het wakker worden makker.
Hij schijnt vandaag al op het veld gestaan te hebben .........quote:Op maandag 17 november 2025 11:49 schreef Bofjijff het volgende:
Landzaat zou voor assistent gepolst zijn las ik.
ja lees dat nu ook bij ajaxlife. Primaquote:Op maandag 17 november 2025 12:08 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Hij schijnt vandaag al op het veld gestaan te hebben .........
wellicht, maar eerst een td en dat is wel logisch verder.quote:Op maandag 17 november 2025 12:46 schreef RipCity het volgende:
Dat wordt gewoon weer seizoen afmaken met grimmetje voor jullie
Je had toch niet verwacht dat Grim iets uit de hoge hoed zou toveren, het blijft ons kent ons.quote:
Valt me mee dat die Paul Nuijten mag blijven, als zal die misschien nog sneuvelen.quote:Op maandag 17 november 2025 13:16 schreef Frozen-assassin het volgende:
Zou me eerder zorgen maken om wie nu de nieuwe TD moet gaan kiezen. Er is geen functionerende RvC en Louis laat zich kennelijk makkelijk misleiden. Of je nou nu Kroes dat moet toevertrouwen...
Als Grim dat leuk vindt, boeiend.quote:
Het lijkt me dat de directeur voetbal verantwoordelijk is voor de zoektocht. Daarnaast wie heeft Louis misleidt? Van alles dat we hebben gehoord heeft Blind enkel tegen Louis gezegd dat Sjon er geen flikker van kan, dat is gewoon de waarheid.quote:Op maandag 17 november 2025 13:16 schreef Frozen-assassin het volgende:
Zou me eerder zorgen maken om wie nu de nieuwe TD moet gaan kiezen. Er is geen functionerende RvC en Louis laat zich kennelijk makkelijk misleiden. Of je nou nu Kroes dat moet toevertrouwen...
geelen en beuker gaan voor de td zorgen lijkt me, dan volgt daarna de keuze voor een trainer. Die zoektochten lopen parralel.quote:Op maandag 17 november 2025 13:58 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Het lijkt me dat de directeur voetbal verantwoordelijk is voor de zoektocht.
Wat doet Brutil Hose tegenwoordig?quote:Op maandag 17 november 2025 13:14 schreef PowerLoungen het volgende:
Ignacio Tuhuteru
Robert Gehring
Dennis Schulp
Dave vd Bergh
Misschien ook wel Gerard vd Lem en de botten van Bobby Haarms ernaast.
quote:Op maandag 17 november 2025 14:40 schreef StarGazer het volgende:
[..]
Wat doet Brutil Hose tegenwoordig?
Zijn enige wapenfeit in het shirt van Ajaxquote:
Door deze inspirerend dreun ervoor gezorgd dat Ajax 2 bijna de finale haalde van de Amstel Cup . Tegen Ajax 1quote:Op maandag 17 november 2025 16:38 schreef StarGazer het volgende:
[..]
Zijn enige wapenfeit in het shirt van Ajax
Je merkt aan alles dat hij de enige is zonder voetbalachtergrond. Hij is de enige die geen complete debiel is.quote:Op maandag 17 november 2025 12:54 schreef Bofjijff het volgende:
https://www.ajaxlife.nl/a(...)cteur-parallel-loopt
Duidelijk ook wel
Stukje deze trein wordt maar één keer gekaaptquote:Op maandag 17 november 2025 17:14 schreef De_Pel het volgende:
Lamzaad moet de meubelen redden. Blijft nog wel even grimmig zo.
quote:Op maandag 17 november 2025 19:20 schreef Caland het volgende:
[..]
Stukje deze trein wordt maar één keer gekaapt
@:zipportal
De nieuwe Kluivert bleek uiteindelijk een temu - Kluivert te zijn.quote:Op maandag 17 november 2025 17:22 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
Door deze inspirerend dreun ervoor gezorgd dat Ajax 2 bijna de finale haalde van de Amstel Cup . Tegen Ajax 1
Co Adriaansedquote:Op maandag 17 november 2025 21:46 schreef StarGazer het volgende:
[..]
De nieuwe Kluivert bleek uiteindelijk een temu - Kluivert te zijn.
https://x.com/PECZwolle/s(...)lcTNrSAiWJRJ22w&s=19quote:Op maandag 17 november 2025 11:49 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
gescoord ergens?
Landzaat zou voor assistent gepolst zijn las ik.
Ik heb geen idee wat ik daarvan zou moeten vinden. Hij heeft als TD bij Barcelona gewerkt toch? Dat is qua ervaring opzich best oke. Maar een technisch directeur beoordelen is bijna niet te doen voor ons als toeschouwers/supporters.quote:
Waar heeft hij de laatste jaren gedaan eigenlijk?quote:
Heb je wikipedia voor toch.quote:Op dinsdag 18 november 2025 20:11 schreef Parafernalia het volgende:
[..]
Waar heeft hij de laatste jaren gedaan eigenlijk?
Hij is al vaker genoemd en had in het verleden nooit echt trek in Ajax, ondanks de achternaamquote:Op dinsdag 18 november 2025 17:09 schreef papert het volgende:
[..]
Ik heb geen idee wat ik daarvan zou moeten vinden. Hij heeft als TD bij Barcelona gewerkt toch? Dat is qua ervaring opzich best oke. Maar een technisch directeur beoordelen is bijna niet te doen voor ons als toeschouwers/supporters.
Anders ik wel makkerquote:Op woensdag 19 november 2025 07:59 schreef TheVulture het volgende:
Ik hoop alleen dat de komst van Landzaat en wellicht van Jordi Cruyff gaat betekenen dat we Patrick Kluivert als coach krijgen
Ik vergat een essentieel woord in mijn zinquote:
Deze naam komt ook elke keer terug als er iemand in MT nodig is. Ik neem het met een korreltje zout.quote:
Die wordt het sowieso niet, hij heeft zich al eerder aangeboden voor zover ik weet, vraag me ook af hoe het met z'n gokverslaving gaat.quote:Op woensdag 19 november 2025 08:41 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik vergat een essentieel woord in mijn zin
Van Gaal was ook adviseur toen Heitinga werd aangesteld, heeft van Gaal zich daar tegen verzet?quote:
Geen idee. Stiekem hoop ik van wel.quote:Op woensdag 19 november 2025 10:16 schreef papert het volgende:
[..]
Van Gaal was ook adviseur toen Heitinga werd aangesteld, heeft van Gaal zich daar tegen verzet?
Ah, de club moet echt helemaal kapotquote:
Ook het schedelmeten in Afrika weer oppakken en we kunnen weer richting top.quote:Op woensdag 19 november 2025 17:54 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
'De benen hebben'
Allemaal geboren in januari .quote:Op woensdag 19 november 2025 17:55 schreef Bugno3 het volgende:
[..]
Ook het schedelmeten in Afrika weer oppakken en we kunnen weer richting top.
Gewoon vroegrijp genotquote:Op woensdag 19 november 2025 17:56 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
Allemaal geboren in januari .
Situatieschetsquote:Op woensdag 19 november 2025 20:00 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Wat heeft hij de afgelopen tijd dan gedaan? Factuurtjes schrijven?
Hij schijnt wel een beter gevoel voor humor te hebben dan jij.quote:Op donderdag 20 november 2025 16:12 schreef Zipportal het volgende:
Nouri toont emoties en communiceert met signalen: 'We zien het als een gunst'
Met welk lot zijn jullie meer begaan? De huidige situatie van Ajax of die van Nouri? #dtv
CC: @:Caland
Volgens mij heb jij ook bubba gepijpt om niet een ban te krijgen.quote:Op donderdag 20 november 2025 16:12 schreef Zipportal het volgende:
Met welk lot zijn jullie meer begaan? De huidige situatie van Ajax of die van Nouri? #dtv
Blijven doneren.quote:Op donderdag 20 november 2025 16:23 schreef Wotte het volgende:
[..]
Volgens mij heb jij ook bubba gepijpt om niet een ban te krijgen.
Sow, koekoek. Woest.quote:Op donderdag 20 november 2025 16:23 schreef Wotte het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 20 november 2025 16:23 schreef Wotte het volgende:
[..]
Goh. Amsterdamse eigenpijperij.quote:En Beuker had een behoorlijk aandeel in de komst van Farioli. De nieuwe directeur reisde, nadat de geschorste Kroes een tip had gekregen, met hoofdscout Kelvin de Lang af naar Nice en zorgde er na een urenlang onderhoud voor dat Ajax daarna vol op de Italiaan inzette in plaats van op Graham Potter.
Terwijl Farioli Ajax uit het slop trok, liet Beuker overal blijken hem in Schotland al in het vizier te hebben gehad. De Italiaan vertrok na het mislopen van de landstitel, ook omdat hij zich niet kon verenigen met Beukers kijk op de samenstelling van de selectie en intentie om aanvallender te gaan voetballen en meer jeugd in te passen.
Toen opvolger Heitinga flopte, lazen fans dat Beuker bij de aanstelling liever in zee was gegaan met de Spanjaard Iñigo Pérez van Rayo Vallecano. Meerdere betrokkenen laten weten die naam destijds nooit gehoord te hebben.
Jij moet eens niet zoveel denken druiloor.quote:Op donderdag 20 november 2025 21:26 schreef Wotte het volgende:
[..]
Ik denk dat je grootvader na de oorlog ook inééns in het verzet zat.
Jij niet zoveel eten.quote:Op donderdag 20 november 2025 21:27 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Jij moet eens niet zoveel denken druiloor.
Nouri zag Ajax spelen en begon spontaan te janken. Daar kan geen verlamming tegenop.quote:Op donderdag 20 november 2025 16:12 schreef Zipportal het volgende:
Gezien de timing lijkt me dat sterk aangezien het interlandweek is.quote:Op donderdag 20 november 2025 21:36 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Nouri zag Ajax spelen en begon spontaan te janken. Daar kan geen verlamming tegenop.
Dus die broer en vader laten die Nouri de hele dag wegrotten in bed omdat die af en toe een wenkbrauw beweegt als z'n ouders naar Mekka aan 't bidden zijn? Leventje zeg..quote:Op donderdag 20 november 2025 16:12 schreef Zipportal het volgende:
Dat lukt hem meestal aardig.quote:Op donderdag 20 november 2025 21:27 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Jij moet eens niet zoveel denken druiloor.
Uiteraardquote:Op donderdag 20 november 2025 22:13 schreef Wotte het volgende:
[..]
Nee, jij hebt het buskruit uitgevonden. Je stemt wel op me toch?
quote:Wathoewaarwanneerwaarom?
Die ene is voor Feyenoord, die andere ook. Dan heb je nog die alleen vraagt wat we eten. Die andere zit ergens in woensel.quote:
Ik zeg doen, altijd beter dan die Gruwelijk Genant Matige Moddereter.quote:Op donderdag 20 november 2025 22:26 schreef Wotte het volgende:
[..]
Die ene is voor Feyenoord, die andere ook. Dan heb je nog die alleen vraagt wat we eten. Die andere zit ergens in woensel.
Dit is in een inclusief subforum natuurlijk niet meer van deze tijd.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bestuur tegen de muur. Met de groeten van Ron Vlaar :W
Mijn stem heb je maat.quote:Op donderdag 20 november 2025 21:59 schreef Wotte het volgende:
Ik snap dat er in Rotterdam e.o. meer licht verstandelijke gehandicapten zijn dan stoeltjes in de kuip. Wil nog niet zeggen dat je bij iedere post over Nouri je als een dorpsidioot moet gedragen.
Je kan op me stemmen voor moderator.
quote:Op donderdag 20 november 2025 22:29 schreef HMFuckyouall het volgende:
Wottevreselijk vermoeiende zoon van een temeier
quote:Op dinsdag 16 september 2025 17:15 schreef HMFuckyouall het volgende:
[..]
Geowned wel brrraaa brrraaa powpowpow
Huisvader.quote:Op maandag 17 november 2025 14:40 schreef StarGazer het volgende:
[..]
Volgens mij nog steeds de nieuwe Kluivert aan het uithangenquote:Op maandag 17 november 2025 14:40 schreef StarGazer het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 19 november 2025 17:54 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
'De benen hebben'
quote:''Naar mij is gecommuniceerd dat ik tot de winterstop de leiding heb'', zo laat Grim weten op het persmoment kort voordat Ajax de strijd hervat in de Eredivisie. ''Hoe zeker dat is? Het blijft ook voetbal, dat weten we allemaal. We gaan ervan uit dat het tot de winterstop is. Dan zien we wel weer.''
Kort na het ontslag van Heitinga verklaarde algemeen directeur Menno Geelen eerst op zoek gaat naar een technisch directeur, daar Alex Kroes zijn functie ter beschikking had gesteld na het vertrek van Heitinga. De technisch eindverantwoordelijke moet een nieuwe hoofdtrainer aanstellen.
quote:Dat proces kost echter tijd, waardoor waardoor Grim voorlopig de honneurs waarneemt bij Ajax. Tot aan de winterstop komen de Amsterdammers nog vijf keer in actie in de Eredivisie, onder meer tegen Feyenoord in De Klassieker op 14 december in de Johan Cruijff ArenA.
Naast de verplichtingen in de competitie stuit Ajax in de competitiefase van de Champions League op Benfica en FK Qarabag. In de tweede ronde van de Eurojackpot KNVB Beker is Excelsior Maassluis de opponent.
Ajax benoemde Danny Landzaat onlangs als assistent van Grim. Samen bereiden ze de selectie van de nummer vier in de Eredivisie voor op het treffen met Excelsior van zaterdagavond.
Grim heeft een verleden als speler bij Ajax en vervulde na zijn actieve loopbaan diverse rollen binnen de club. Hij beschikt over het hoogste trainersdiploma, waardoor hij voor langere tijd op de bank kan zitten.
wel wel ik zie gewoon de traploop sessies van Felix Magath terugkomen in deze video's. interessantquote:Op vrijdag 21 november 2025 04:44 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
Ja
quote:Nieuw boek onthult: grensoverschrijdend gedrag Marc Overmars bij Ajax was geen incident
Het grensoverschrijdend gedrag van Marc Overmars als technisch directeur bij Ajax kan niet worden afgedaan als een incident; zijn gedrag was ingebed in de clubcultuur. Dat valt te lezen in het vrijdag verschenen boek Het Ajax-DNA.
Het boek nuanceert de veelgehoorde redenering dat een iets te enthousiast verzonden dickpic Ajax in 2022 in een bijna permanente crisis heeft gestort. Het Ajax-DNA bevat uitvoerige citaten uit een tot nu toe geheim gebleven rapport van consultancybureau Berenschot, opgesteld naar aanleiding van de affaire-Overmars.
‘Iedereen is [het] er over eens dat zijn – en vergelijkbaar – gedrag onacceptabel is geweest en dat het veel te lang is gedoogd,’ luidt een citaat.
Het rapport beschrijft hoe de club – mede door de grote informele rol voor mensen met vermeend Ajax-dna – ingewikkelde machtsverhoudingen kent, wat een risicofactor is voor de sociale veiligheid.
Die cultuur werkt het ontstaan van koninkrijkjes in de hand, aldus het rapport van Berenschot dat erop wijst dat er veel onderling wantrouwen bestaat. ‘Richting directie, tussen afdelingen, tussen personen.’
Verkeerd voorbeeldgedrag van leidinggevenden blijft volgens het rapport zonder repercussies, of het nu gaat om privileges met eigen parkeerplaatsen of polsbandjes bij wedstrijden, privébestellingen op rekening van Ajax, het uitdelen van tickets of verbale agressie.
‘Klachten hierover worden vaak weggewuifd of vergoelijkt, met name als de veroorzaker een belangrijke positie heeft,’ aldus het rapport.
Berenschot benoemt in het uit de zomer van 2023 daterende rapport ook de discriminatie van vrouwen binnen Ajax: ‘Wat betreft de man-vrouwverhouding lijkt het alsof je bij Ajax terug bent in de tijd.’
Appverkeer was niet ‘wederkerig’
Ajax en Overmars gingen begin 2022 uit elkaar vanwege seksueel grensoverschrijdend appverkeer van Overmars met een werkneemster.
Het boek maakt korte metten met Overmars’ verweer dat niet duidelijk was dat zijn appjes aan een werkneemster – die een klacht tegen hem indiende – als ongewenst werden ervaren en dat sprake was geweest van ‘wederkerigheid’.
De geadresseerde stuurde geen seksueel getinte berichtjes terug, aldus het boek. Overmars nam steeds het initiatief, zij beperkte zich tot neutrale reacties. Citaat uit Het Ajax-DNA: ‘Een enkele keer kon je in tekstberichten iets dubbelzinnigs lezen, maar een kritische blik op de hele appuitwisseling duidt op weerzin in plaats van instemming.’
Het boek citeert ook pornografisch getinte appjes van Overmars, die schijnbaar masturbeerde tijdens het uitwisselen van berichtjes met een ondergeschikte. Zij voelde zich jarenlang ‘gegijzeld’.
Overmars kon bepalen of en onder welke condities ze bij Ajax kon blijven. Om die reden voelde de medewerkster zich gedwongen te reageren op zijn appjes.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |