Onze aanstaande vice premier en premier toch?quote:Op vrijdag 7 november 2025 16:49 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Vergeet ook Jesse 'Yasser Ferras' Klaver en Rob 'Jette' Jetten niet.
Het is een soort van badge of honor om door het PVV-volk als grote kwaad gezien te worden, of in ieder geval een teken dat je goed bezig bent.quote:Op vrijdag 7 november 2025 16:51 schreef Perrin het volgende:
[..]
Al die mensen die dreigen de situatie van de kwetsbaarsten te verbeteren. Voor de bezittende klasse is er geen groter gevaar.
Denk dat de VVD de PvdA geen acceptabele kabinetspartner zal vinden wanneer deze door een voormalig groenlinkser geleid wordt of door Kati Piri of Habtamu de Hoop.quote:Op vrijdag 7 november 2025 16:52 schreef Momo het volgende:
[..]
Onze aanstaande vice premier en premier toch?
Ware het niet dat er inmiddels meer dan honderdduizend arbeidsongeschikten in de Bijstand gedumpt zijn. Jij mag je wel eens realiseren hoeveel geluk je hebt gehad ten opzichte van die mensen…quote:Op vrijdag 7 november 2025 16:50 schreef Gia het volgende:
Dat het hier richting het communisme gaat. Iedereen gelijk. Of je nu gestudeerd hebt of niet, "de inkomensverschillen moeten kleiner worden". En het is echt niet zo dat wij rijk zijn, we hebben het goed, maar onze wensen zijn niet zo groot. Ik vind echter het gezeur dat iedereen recht heeft op dezelfde welvaart een beetje onzin.
Zeker waar het mensen betreft die in de bijstand zitten, omdat ze daar prima van rond kunnen komen. En dan moet die bijstand omhoog, omdat het verschil in inkomen met iemand die in 3 ploegen werkt zo groot is. Iemand in de bijstand moet ook auto kunnen rijden! Toch? Nee, ik vind van niet. Bijstand is om te overleven, niet om een goed leven te hebben.
Van mij mag de bijstand losgekoppeld worden van het minimumloon en dan het minimumloon omhoog en de bijstand niet. Dat verschil moet gewoon groter worden. Werken moet lonen, bijstand is een vangnet.
Het is het verschil tussen een goede basis (onderwijs, zorg, OV en uitkeringen) met veel keuzevrijheid en een flink deel van je leven af moeten geven aan andere mensen, zodat ze daar rijk van kunnen worden. Van je hobby je werk maken versus werken om te mogen leven.quote:Op vrijdag 7 november 2025 16:50 schreef Gia het volgende:
[..]
Dat het hier richting het communisme gaat. Iedereen gelijk. Of je nu gestudeerd hebt of niet, "de inkomensverschillen moeten kleiner worden". En het is echt niet zo dat wij rijk zijn, we hebben het goed, maar onze wensen zijn niet zo groot. Ik vind echter het gezeur dat iedereen recht heeft op dezelfde welvaart een beetje onzin.
Zeker waar het mensen betreft die in de bijstand zitten, omdat ze daar prima van rond kunnen komen. En dan moet die bijstand omhoog, omdat het verschil in inkomen met iemand die in 3 ploegen werkt zo groot is. Iemand in de bijstand moet ook auto kunnen rijden! Toch? Nee, ik vind van niet. Bijstand is om te overleven, niet om een goed leven te hebben.
Van mij mag de bijstand losgekoppeld worden van het minimumloon en dan het minimumloon omhoog en de bijstand niet. Dat verschil moet gewoon groter worden. Werken moet lonen, bijstand is een vangnet.
Exhibitionistische achterlijkheid.quote:Op vrijdag 7 november 2025 16:53 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Het is een soort van badge of honor om door het PVV-volk als grote kwaad gezien te worden, of in ieder geval een teken dat je goed bezig bent.
/r/tokkiefeesboek op reddit is trouwens ook altijd enorm genieten.
quote:Op vrijdag 7 november 2025 16:53 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Het is een soort van badge of honor om door het PVV-volk als grote kwaad gezien te worden, of in ieder geval een teken dat je goed bezig bent.
/r/tokkiefeesboek op reddit is trouwens ook altijd enorm genieten.
Ik denk dat Yesilgöz de PvdA nog geen acceptabele partner vindt als die geleid wordt Klaas Dijkhoff en een kopie propageert van het VVD program van 10 jaar geleden.quote:Op vrijdag 7 november 2025 16:55 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Denk dat de VVD de PvdA geen acceptabele kabinetspartner zal vinden wanneer deze door een voormalig groenlinkser geleid wordt of door Kati Piri of Habtamu de Hoop.
Zit ze nog aan de koffie?quote:Op vrijdag 7 november 2025 16:59 schreef Faraday01 het volgende:
Yesilgoz doet er wel lang over om Nee te zeggen tegen de verkenner
Er is in ieder geval nog geen bericht van de NOS van na het gesprek zoals bij het vorige gesprek wel online kwam ongeveer vijf kwartier na de start van dat gesprek.quote:
Binnenkort een deur livestream dan maarquote:Op vrijdag 7 november 2025 17:05 schreef Faraday01 het volgende:
bij nu.nl wel al nieuws, dat er geen beweging is
https://www.nu.nl/binnenl(...)tie-met-gl-pvda.html
Erg lekkere koffie, of de havermelk die ze tegenwoordig drinkt moest nog gehaald worden bij een ecologische supermarkt.quote:Op vrijdag 7 november 2025 16:59 schreef Faraday01 het volgende:
Yesilgoz doet er wel lang over om Nee te zeggen tegen de verkenner
Het riedeltje dat de altijd mokerirritante Dilan heeft zitten afdraaien kun je dus ook wel uittekenen.quote:Klaver: 'meer campagnegesprek dan formatiebespreking'
Klaver zegt een "goed gesprek" te hebben gehad met de verkenner en VVD-leider Yesilgöz. "Ik had wel het idee dat ik nog meer in een campagnegesprek zat dan in een formatiebespreking", voegt hij daaraan toe. "De campagne is voorbij wat ons betreft, maar niet voor andere partijen."
"Ik kan voor Kerst een centrumrechts kabinet vormen."quote:Op vrijdag 7 november 2025 17:05 schreef Faraday01 het volgende:
bij nu.nl wel al nieuws, dat er geen beweging is
https://www.nu.nl/binnenl(...)tie-met-gl-pvda.html
Hebben ze toch 45 minuten over gedaan
Het rechtse beleid is niet uitvoerbaar, dus ligt het aan links. Juist jaquote:Op vrijdag 7 november 2025 16:37 schreef Gia het volgende:
[..]
Oftewel het ligt niet per se aan 't rechtse beleid, maar meer aan de uitvoerbaarheid ervan, of juist het gebrek aan uitvoerbaarheid ervan. Als gemeentes geen gehoor geven aan nieuwe wetten, dan heeft het niet veel zin ze te maken.
Zo werkt het een beetje als je de vertegenwoordigers van twee verschillende belangen bij elkaar brengt (werkgevers/ondernemers en werknemers) he Dilan. Het is een beetje geven en nemen en niet de bedoeling dat de ene groep de andere vier jaar lang kapot mag drukken.quote:Volgens Yesilgöz zijn de verschillen tussen de twee partijen te groot. "Daadwerkelijk voor elke grote uitdaging hebben wij een andere analyse en een andere oplossing." Ze noemt belastingverlaging, ondernemers die kunnen ondernemen en hervormingen in sociale zekerheid en zorg. "GroenLinks-PvdA wil op alles exact het tegenovergestelde."
Weer onzin!quote:Op vrijdag 7 november 2025 16:37 schreef Gia het volgende:
[..]
Er kan wel een rechtse regering hebben gezeten, maar gemeenteraden zijn over het algemeen aardig links. Hier in de stad is het gewoon gemeengoed dat vrijkomende woningen naar statushouders gaan, want Joris van 31 zit nog prima bij pa en ma op zolder. En ook al zegt het beleid "geen voorrang voor statushouders", de gemeentes houden zich er niet aan.
Zo ook met het Boerka verbod. O.a. Halsema verklaarde dat ze toch niet ging handhaven. Wat heeft beleid maken dan voor zin?
En dan is het ook al zo dat inderdaad de rechtsstemmende gewone man, vrijwel niet geinteresseerd is in stemmen voor de gemeenteraad en al helemaal niet voor de provinciale staten, alsof dat er niet toe doet, waardoor er een groot verschil ontstaat in de samenstelling van de 2de kamer tegenover gemeenteraden en eerste kamer.
Het zijn voornamelijk hoger opgeleiden die wel het belang inzien van stemmen voor de gemeenteraad, waardoor die grotendeels links zijn, terwijl het volk in de stad waarvoor ze werken eigenlijk vooral rechts is.
Oftewel het ligt niet per se aan 't rechtse beleid, maar meer aan de uitvoerbaarheid ervan, of juist het gebrek aan uitvoerbaarheid ervan. Als gemeentes geen gehoor geven aan nieuwe wetten, dan heeft het niet veel zin ze te maken.
Wat een dedain wat een dedain. Mag iedereen zelf bepalen hoe hij of zij de cultuur beleeft? Ik krijg persoonlijk altijd warme gevoelens van weihnachtmarkten met alle kitsch die daar bij hoort. Worst, wijn, sigaret, de warmte, de sneeuw, her en der een kruis van de Heer omgeven met houten eet en drink hutten. Is volstrekt niets mis mee.quote:Op vrijdag 7 november 2025 15:05 schreef Hanca het volgende:
[..]
Mijn traditie en afkomst zit hem niet in vreetmarkten met aangepaste sinterklazen, niet in bepaald eten dat rond bepaalde periodes verkocht wordt en al helemaal niet in allerlei spullen die niets christelijks hebben die met die namen verkocht worden. Dat jij denkt van wel, dat is een teken dat de afkomst allang verkwanseld is.
Moslims en Joden zouden boos zijn als ongelovigen hun feesten zo zouden misbruiken als de commercie met christelijke feesten doet, en terecht. Wij christenen zouden ook wat meer moeten opstaan tegen dergelijk misbruik en veramerikanisering, wat mij betreft,
Linkse leugens.quote:Op vrijdag 7 november 2025 16:56 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Ware het niet dat er inmiddels meer dan honderdduizend arbeidsongeschikten in de Bijstand gedumpt zijn. Jij mag je wel eens realiseren hoeveel geluk je hebt gehad ten opzichte van die mensen…
Heb je overigens al vernomen dat JA21 de arbeidsongeschiktheidsuitkeringen met 20 % wil verlagen?
Als er íets typisch Nederlands is ..quote:Op vrijdag 7 november 2025 17:27 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Wat een dedain wat een dedain. Mag iedereen zelf bepalen hoe hij of zij de cultuur beleeft? Ik krijg persoonlijk altijd warme gevoelens van weihnachtmarkten met alle kitsch die daar bij hoort. Worst, wijn, sigaret, de warmte, de sneeuw, her en der een kruis van de Heer omgeven met houten eet en drink hutten. Is volstrekt niets mis mee.
Ik was vanmiddag iets eten in Duitsland in Nordhorn over de grens. Werd geholpen door een leuke meid (halverwege de 20) en die droeg zo'n best wel groot kruisje.
Dat soort zaken hoort ook gewoon bij onze cultuur. Ik heb helemaal niks met dat betweterige Protestantse vingertje over hoe je dergelijke zaken moet beleven.
Ik ken jou als conservatief liberale VVD'er die zelfs de SGP een leuke partij vond. Ooit.quote:Op vrijdag 7 november 2025 16:56 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Ware het niet dat er inmiddels meer dan honderdduizend arbeidsongeschikten in de Bijstand gedumpt zijn. Jij mag je wel eens realiseren hoeveel geluk je hebt gehad ten opzichte van die mensen…
Heb je overigens al vernomen dat JA21 de arbeidsongeschiktheidsuitkeringen met 20 % wil verlagen?
Ik ben helemaal vóór een vrouwelijke Minister President, maar dan toch zeker niet Yesilgoz.quote:Op vrijdag 7 november 2025 17:22 schreef TheVulture het volgende:
[..]
"Ik kan voor Kerst een centrumrechts kabinet vormen."
De stuitende arrogantie van deze vrouw
Dit spreekt elkaar tegen en bovendien is de Duitse cultuur niet onze cultuur.quote:Op vrijdag 7 november 2025 17:27 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Wat een dedain wat een dedain. Mag iedereen zelf bepalen hoe hij of zij de cultuur beleeft? Ik krijg persoonlijk altijd warme gevoelens van weihnachtmarkten met alle kitsch die daar bij hoort. Worst, wijn, sigaret, de warmte, de sneeuw, her en der een kruis van de Heer omgeven met houten eet en drink hutten. Is volstrekt niets mis mee.
Ik was vanmiddag iets eten in Duitsland in Nordhorn over de grens. Werd geholpen door een leuke meid (halverwege de 20) en die droeg zo'n best wel groot kruisje.
Dat soort zaken hoort ook gewoon bij onze cultuur. Ik heb helemaal niks met dat betweterige Protestantse vingertje over hoe je dergelijke zaken moet beleven.
Het zou al helpen als we eens ophielden aan iedereen die hier aanklopt zomaar rechten uit te delen.quote:Op vrijdag 7 november 2025 15:48 schreef probeer het volgende:
[..]
Nee, ook dat verzin je weer.
Dat 'rechten intrekken' is toch vooral een ding van mensen uit bepaalde rechtse contreien.
Ik heb ook niks gezegd over hoe jij dingen moet beleven, jij zegt wat over hoe ik dingen moet beleven. Nu moet je het niet om gaan draaien.quote:Op vrijdag 7 november 2025 17:27 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat zullen we nog wel eens zien wanneer er over de HRA wordt onderhandeld.quote:Op vrijdag 7 november 2025 17:38 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Walgelijk zo'n politicus die zich aan verkiezingsbeloftes houdt.
quote:Yesilgöz: VVD stapt niet in kabinet dat hypotheekrenteaftrek aanpast
En daar hebben we 'anderen rechten afnemen' radicaal rechts .. Met je 'laten we statushouders en genaturaliseerde Nederlanders van de afgelopen 40 jaar hun huis uitzetten, zodat we woningen hebben voor "ons Nederlanders"' racistische drek.quote:Op vrijdag 7 november 2025 17:34 schreef Alpha0 het volgende:
[..]
Het zou al helpen als we eens ophielden aan iedereen die hier aanklopt zomaar rechten uit te delen.
Oh nee hoor. Ik verwijt op vlak van arbeidsmigratie de VVD enorm veel. Stem er dan ook al heel lang niet meer op.quote:Op vrijdag 7 november 2025 16:14 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
En in een huis 3 huizen verderop wonen 20 uitgebuite Bulgaren die mogen werken in een distributiecentrum van iemand die gezellig VVD stemt, wat natuurlijk als vanouds ook de schuld van linksen, asielzoekers en moslims is.
Ik quote je maar even:quote:Op vrijdag 7 november 2025 17:35 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik heb ook niks gezegd over hoe jij dingen moet beleven, jij zegt wat over hoe ik dingen moet beleven. Nu moet je het niet om gaan draaien.
Jij zegt dat ik er fan van moet zijn dat voor mij belangrijke begrippen als kerst en pasen commercieel te grabbel worden gegooid, ik zeg niks over wat jij moet vinden ik leg alleen uit waarom ik dat niet vind.
Is toch wel een heel duidelijk waardeoordeel. Ik zeg ook niet dat je daar perse fan van moet zijn. Ik zeg alleen dat dat onderdeel is van onze huidige cultuur.quote:Mijn traditie en afkomst zit hem niet in vreetmarkten met aangepaste sinterklazen, niet in bepaald eten dat rond bepaalde periodes verkocht wordt en al helemaal niet in allerlei spullen die niets christelijks hebben die met di
Ja. Dat noemen ze tegenwoordig anti rechtstatelijk.quote:Op vrijdag 7 november 2025 17:38 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Walgelijk zo'n politicus die zich aan verkiezingsbeloftes houdt.
Ik heb het over mijn tradities en afkomst, niets over die van jou. Mijn cultuur is niet Amerikaans.quote:Op vrijdag 7 november 2025 17:45 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik quote je maar even:
[..]
Is toch wel een heel duidelijk waardeoordeel. Ik zeg ook niet dat je daar perse fan van moet zijn. Ik zeg alleen dat dat onderdeel is van onze huidige cultuur.
Mensen (en hun gebruiken) die hier al decennialang leven zijn ook onderdeel van onze huidige cultuur.quote:Op vrijdag 7 november 2025 17:45 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik quote je maar even:
[..]
Is toch wel een heel duidelijk waardeoordeel. Ik zeg ook niet dat je daar perse fan van moet zijn. Ik zeg alleen dat dat onderdeel is van onze huidige cultuur.
Je kan dit een miljoenmiljard keer uitleggen maar feiten doen er niet toe als je ook lekker op buitenlanders kunt kankeren.quote:Op vrijdag 7 november 2025 17:24 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Het rechtse beleid is niet uitvoerbaar, dus ligt het aan links. Juist ja
Dit soort domheid is precies waar het mis gaat. Maar blijf lekker extreem rechts stemmen, probeer de hele asielstroom maar stil te leggen, om er vervolgens achter te komen dat het helemaal niets heeft gedaan tegen de problemen waar asielzoekers de schuld van krijgen
Cultuur bouw je niet in een paar decennia op hoor. Als het er over 400 jaar nog is dan zou het wel eens onderdeel van onze cultuur kunnen gaan uitmaken.quote:Op vrijdag 7 november 2025 17:49 schreef probeer het volgende:
[..]
Mensen (en hun gebruiken) die hier al decennialang leven zijn ook onderdeel van onze huidige cultuur.
Maar die wil jij het land uitzetten omdat ze een migratieachtergrond hebben, want huizen voor "onze Nederlanders".
En net was de kerstman nog onderdeel van onze cultuur, die is hierheen gebracht door Coca Cola...quote:Op vrijdag 7 november 2025 17:52 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Cultuur bouw je niet in een paar decennia op hoor. Als het er over 400 jaar nog is dan zou het wel eens onderdeel van onze cultuur kunnen gaan uitmaken.
Welke mensen bedoel jij eigenlijk?
vermoeiend hè? Misschien maar weer een tijdje op de blokkeerlijst zetten als ik het weer zat ben.quote:
Klopt, hoewel die er prima bijpast. Het is een kleine toevoeging/aanpassing. Maar dat maakt niet zoveel uit voor het gevoel dat de meeste mensen er aan ontlenen. Behalve het bestuur van de UU en een paar koppige Protestanten.quote:Op vrijdag 7 november 2025 17:54 schreef Hanca het volgende:
[..]
En net was de kerstman nog onderdeel van onze cultuur, die is hierheen gebracht door Coca Cola...
Mijn blokkeerlijst zit al aan de maxquote:Op vrijdag 7 november 2025 17:58 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
vermoeiend hè? Misschien maar weer een tijdje op de blokkeerlijst zetten als ik het weer zat ben.
Wel een beetje boter op het hoofd hoor.quote:Op vrijdag 7 november 2025 15:02 schreef capricia het volgende:
https://www.volkskrant.nl(...)w-yesilgoz~be49cb10/
Oef. Dat zijn wel heel zure reacties van de Volkskrant-lezers nu de VVD GL-PVDA uitsluit.
[..]
Dat is inderdaad een van die leuke dingetjes die ze nog wel eens willen vergeten daar. Leuk dat ze nu al met een flink lijstje aan eisen komen, maar daar zullen de andere partijen (D66 en CDA) dan wel wat voor terug willen hebben.quote:Op vrijdag 7 november 2025 17:38 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dat zullen we nog wel eens zien wanneer er over de HRA wordt onderhandeld.
Indachtig:
https://nos.nl/collectie/(...)krenteaftrek-aanpast
[..]
Max is 100 ja. Ik had er een paar afgehaald om ruimte te maken voor andere vervelia's.quote:Op vrijdag 7 november 2025 17:59 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Mijn blokkeerlijst zit al aan de max
https://www.nrc.nl/nieuws(...)ran-mamdani-a4911993quote:Daar ligt de kern van de vierde les van Mamdani: links moet opnieuw leren zijn economische visie cultureel te verbeelden – laten zien dat economische rechtvaardigheid ook gaat over wie je bent, waar je mag wonen en hoe je wordt gezien. In Mamdani’s toespraken is de working class nooit een synoniem voor witte mannen, maar een diverse gemeenschap. Hij legt in glasheldere termen uit dat de rijken er baat bij hebben wanneer mensen die 30 dollar per uur verdienen, denken dat de mensen die 20 per uur verdienen de vijand zijn. En dat racisme geen natuurlijk gevoel is bij witte arbeiders, maar een politieke bijl die bewust werd geslepen door de rijken, om de armen mee tegen elkaar op te zetten.
De worsteling van Frans Timmermans met die realiteit was pijnlijk zichtbaar in zijn verkiezingsinterview in NRC. Op vragen over migratie sprak hij vooral over verdragen en mensenrechten. Toen werd gevraagd wat hij zegt tegen Heerlenaren die zich „niet meer herkennen in hun straat”, antwoordde Timmermans dat hij ze probeert „mee te nemen”, door te wijzen op verbeterde voorzieningen zoals schonere straten. Hij zegt: als je maar genoeg wijst op alles wat er is verbeterd, of waarom het niet klopt wat ze voelen, dan overtuig ik ze wel. Dat is niet luisteren, maar bevoogden. Het is niet genoeg te erkennen, zoals hij doet, dat sommige mensen in Nederland een cultureel „gevoel van verlies” ervaren.
Los van dat ik het er op zich wel mee eens ben, maar Amsterdam is al in handen van GLPvdA.quote:Op vrijdag 7 november 2025 18:08 schreef Firuze60 het volgende:
Goed artikel in de NRC over hoe de 'linkse' sociaal democratisch partijen het ook zouden kunnen aanpakken. Stukje gekopieerd, vermoed dat het artikel achter een betaalmuur zit.
[..]
https://www.nrc.nl/nieuws(...)ran-mamdani-a4911993
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |