Het is ook heel on-VVD-achtig om niet deel te willen nemen aan de regering. Ze hebben zo vaak samen met de PvdA een coalitie gevormd. En de samenwerking met GroenLinks en Jesse Klaver was ook altijd prima onder Rutte. Maar nu is het opeens een enorm probleem, zelfs nu Timmermans weg is. Niemand begrijpt waarom.quote:Op vrijdag 7 november 2025 15:13 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Ik vind het geen zure reacties. Het is ronduit bizar dat de VVD samenwerking met anti-rechtsstatelijke partijen (JA21 en BBB) verkiest boven de samenwerking met een rechtsstatelijke partij (GL/PvdA).
Ja, dat denk ik ook. De VVD heeft in 2023 de doos van Pandora geopend. Ze gaan pas weer groeien als het lukt om die doos weer dicht krijgen, zoals Rutte dat lukte.quote:Op vrijdag 7 november 2025 15:19 schreef DrMarten het volgende:
En ze hebben nog steeds het idee dat dit een goede strategie is terwijl ze er meer dan 1/3e van hun kiezers mee zijn kwijtgeraakt
Het is heel zuur, misschien de volgende keer wat minder vreemde moties verzinnen en misschien niet een verkiezingsprogramma schrijven waarin je de Nederlandse economie vernietigd.quote:Op vrijdag 7 november 2025 15:13 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Ik vind het geen zure reacties. Het is ronduit bizar dat de VVD samenwerking met anti-rechtsstatelijke partijen (JA21 en BBB) verkiest boven de samenwerking met een rechtsstatelijke partij (GL/PvdA).
Tuurlijk, stem gewoon BBB, PVV, VVD, etc. Dan is het zo voor elkaar, toch?quote:Op vrijdag 7 november 2025 13:47 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Ik wil er niet eens een.
Mag dat ook?
Wat betreft de namen voor onze feesten doet het er niet echt toe of je wel of niet gelooft. Kerst is Kerst en Pasen is Pasen. Waarom moet het allemaal 'feest' heten? Is Suikerfeest en Offerfeest dan ook gewoon 'feest'? Of moet het dan wel de juiste naam hebben? Aangezien er ook zoveel afvalligen zijn!quote:Op vrijdag 7 november 2025 14:59 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Het is grotendeels extreem-rechts stemmend volk.
"Er zullen best Christelijke supporters tussen zitten, die overigens totaal niet meer geloven, maar dat terzijde."
Ja wat is het nu. Hebben we hier in Europa nu een Joods-Christelijke cultuur en tradities die nog steeds doorwerken (ondanks dat Europa sterk is ontkerkelijkt) of is dat allemaal bij elkaar verzonnen gelul.
Trouwens, meer dan de helft van de moslims in Nederland ziet zelden een moskee van binnen. Nog los van de vele afvalligen.
En deze dan? Slaat echt nergens op. Het is niet per se vanwege de PvdA dat Yesilgoz de deur dicht doet, maar vooral vanwege Groenlinks. En wie staat er nu aan het roer?quote:Op vrijdag 7 november 2025 15:02 schreef capricia het volgende:
https://www.volkskrant.nl(...)w-yesilgoz~be49cb10/
Oef. Dat zijn wel heel zure reacties van de Volkskrant-lezers nu de VVD GL-PVDA uitsluit.
[..]
quote:Bij dezen wil ik Yesilgöz eraan herinneren dat het laatste kabinet dat niet voortijdig viel, Rutte II, bestaande uit VVD en PvdA, vijf jaar standhield (2012-2017). Het was het langstzittende kabinet sinds de Tweede Wereldoorlog.
Omdat de GLPvdA tegen moderne slavernij is?quote:Op vrijdag 7 november 2025 15:33 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Het is heel zuur, misschien de volgende keer wat minder vreemde moties verzinnen en misschien niet een verkiezingsprogramma schrijven waarin je de Nederlandse economie vernietigd.
+4 krijg je, echt hilarisch hoe ziedend de linkerkant hier is, jullie hadden gewoon tactisch op de VVD moeten stemmen.![]()
LOL, dit gelovenquote:Op vrijdag 7 november 2025 15:42 schreef Gia het volgende:
[..]
En deze dan? Slaat echt nergens op. Het is niet per se vanwege de PvdA dat Yesilgoz de deur dicht doet, maar vooral vanwege Groenlinks. En wie staat er nu aan het roer?
[..]
Nou, als er iets slecht is voor de economie is het wel de toenemende institutionele instabiliteit in Nederland. Het tast het vermogen aan om tot duurzaam en rationeel beleid te komen, en dat is fnuikend voor de investeringsbereidheid van bedrijven en burgers, en dus voor de economie.quote:Op vrijdag 7 november 2025 15:33 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Het is heel zuur, misschien de volgende keer wat minder vreemde moties verzinnen en misschien niet een verkiezingsprogramma schrijven waarin je de Nederlandse economie vernietigd.
quote:Op vrijdag 7 november 2025 14:39 schreef mackinac het volgende:
[..]
https://www.trouw.nl/poli(...)-kan-komen~b3a40017/
Voor de kerst Jetten 1?
Gecorrigeerd.quote:Verkenner Wouter Koolmees kan snel klaar zijn met deze snuffelronde in de formatie. Er tekent zich op de Trouw redactie een duidelijke voorkeur af voor een rechts kabinet met D66, CDA, VVD en Ja21.
Hm, ik lees hier toch ook wel vaak, vooral van linkse users, dat ze graag een IQ test hebben die bepaalt of je wel of niet mag stemmen. Dan verwacht ik dat er ook vele miljoenen af zouden vallen.quote:Op vrijdag 7 november 2025 15:18 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
[..]
Ja, ik moest denken aan de PVV.
Zij willen namelijk miljoenen Nederlanders uitsluiten van het kiesrecht.
Nee, ook dat verzin je weer.quote:Op vrijdag 7 november 2025 15:45 schreef Gia het volgende:
[..]
Hm, ik lees hier toch ook wel vaak, vooral van linkse users, dat ze graag een IQ test hebben die bepaalt of je wel of niet mag stemmen. Dan verwacht ik dat er ook vele miljoenen af zouden vallen.
Ik wilde zeggen, de VVD heeft het land net 2 jaar lang in stikstofgijzeling gehouden.quote:Op vrijdag 7 november 2025 15:43 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Nou, als er iets slecht is voor de economie is het wel de toenemende institutionele instabiliteit in Nederland. Het tast het vermogen aan om tot duurzaam en rationeel beleid te komen, en dat is fnuikend voor de investeringsbereidheid van bedrijven en burgers, en dus voor de economie.
Ik zat toevallig net in de auto BNR te luisteren over onze politiek. En daar kwam voorbij dat men in Den Haag niet goed in kan schatten hoe stabiel JA21 is. Eerdmans was prima, en stelt zich doorgaans constructief op. Daarbij refereerden ze aan een onderwijsbegroting waar D66 met Eerdmans samen gewekt heeft. Maar de rest van de partij was onduidelijk qua stabiliteit.quote:Op vrijdag 7 november 2025 15:43 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Nou, als er iets slecht is voor de economie is het wel de toenemende institutionele instabiliteit in Nederland. Het tast het vermogen aan om tot duurzaam en rationeel beleid te komen, en dat is fnuikend voor de investeringsbereidheid van bedrijven en burgers, en dus voor de economie.
Dit is natuurlijk totale onzin, een beetje uit het Poetin playbook.quote:Op vrijdag 7 november 2025 15:50 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik zat toevallig net in de auto BNR te luisteren over onze politiek. En daar kwam voorbij dat men in Den Haag niet goed in kan schatten hoe stabiel JA21 is. Eerdmans was prima, en stelt zich doorgaans constructief op. Daarbij refereerden ze aan een onderwijsbegroting waar D66 met Eerdmans samen gewekt heeft. Maar de rest van de partij was onduidelijk qua stabiliteit.
Toen werd er gezegd dat men in Den Haag dit ook van de fusiepartij GL-PVDA vindt. Dat het een onzekere factor is hoe stabiel dat gaat zijn. Onduidelijk wie de partijleider gaat zijn en wat de koers dan wordt en of het allemaal wel stabiel gaat met die fusie.
Dat laatste is voor mij nieuw.
Ja joh, dat verzin ik. Hoe vaak ik dat hier niet gelezen heb. "De meeste PVV-stemmers hebben een laag iq. Er zou een test moeten komen hoeveel mensen van de politiek weten, alvorens ze mogen stemmen!"quote:Op vrijdag 7 november 2025 15:48 schreef probeer het volgende:
[..]
Nee, ook dat verzin je weer.
Dat 'rechten intrekken' is toch vooral een ding van mensen uit bepaalde rechtse contreien.
Die moderne slavernij is ook nog eens een van de drijvende krachten achter de achterblijvende ontwikkeling van de arbeidsproductiviteit in Nederland. De productiefactor arbeid wordt simpelweg verkwist aan zaken die economisch gezien relatief weinig waarde opleveren.quote:Op vrijdag 7 november 2025 15:42 schreef -XOR- het volgende:
Omdat de GLPvdA tegen moderne slavernij is?
https://www.bnr.nl/podcas(...)-best-koffie-drinkenquote:Op vrijdag 7 november 2025 15:51 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dit is natuurlijk totale onzin, een beetje uit het Poetin playbook.
BNR = rechts en in handen van Sijthoff, Fentener Van Vlissingen, die al heel lang een rechts kabinet willenquote:Op vrijdag 7 november 2025 15:50 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik zat toevallig net in de auto BNR te luisteren over onze politiek. En daar kwam voorbij dat men in Den Haag niet goed in kan schatten hoe stabiel JA21 is. Eerdmans was prima, en stelt zich doorgaans constructief op. Daarbij refereerden ze aan een onderwijsbegroting waar D66 met Eerdmans samen gewekt heeft. Maar de rest van de partij was onduidelijk qua stabiliteit.
Toen werd er gezegd dat men in Den Haag dit ook van de fusiepartij GL-PVDA vindt. Dat het een onzekere factor is hoe stabiel dat gaat zijn. Onduidelijk wie de partijleider gaat zijn en wat de koers dan wordt en of het allemaal wel stabiel gaat met die fusie.
Ze waren anders ook flink hard op de opstelling van Yeşilgöz.quote:Op vrijdag 7 november 2025 15:54 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
BNR = rechts en in handen van Sijthoff, Van Vlissingen, die al heel lang een rechts kabinet willen
Met Timmermans weg, heeft PvdA niets meer te zeggen. Ze kunnen die partij weer net zo goed Groenlinks noemen. En dat gaat tot instabiliteit leiden omdat de doorgewinterde PvdA'ers weg zullen lopen.quote:Op vrijdag 7 november 2025 15:50 schreef capricia het volgende:
[..]
Neuh, dat begrijpen ze daar wel en praten ze recht.quote:Op vrijdag 7 november 2025 15:55 schreef capricia het volgende:
[..]
Ze waren anders ook flink hard op de opstelling van Yeşilgöz.
Het werd helaas niet uitgediept waar die onzekerheid dan concreet uit bestaat.quote:Op vrijdag 7 november 2025 15:55 schreef Gia het volgende:
[..]
Met Timmermans weg, heeft PvdA niets meer te zeggen. Ze kunnen die partij weer net zo goed Groenlinks noemen. En dat gaat tot instabiliteit leiden omdat de doorgewinterde PvdA'ers weg zullen lopen.
https://nos.nl/liveblog/2(...)verschillen-afgetastquote:BBB wil als kleine fractie toch in bestuur Tweede Kamer
De BBB-fractie is het er niet mee eens dat die straks waarschijnlijk geen deel meer uitmaakt van het presidium, het dagelijks bestuur van de Tweede Kamer. Er ligt een voorstel om dat samen te stellen uit de zes grootste fracties: D66, PVV, VVD, GroenLinks-PvdA, CDA en JA21.
De BBB-fractie heeft nog vier zetels en hoort daarmee straks tot de kleinere fracties. In een brief aan het hoofd van het huidige presidium, Kamervoorzitter Bosma, schrijft BBB-Kamerlid Henk Vermeer dat de BBB "nuchterheid" en "gezond verstand" brengt. "Dat geluid hoort óók vertegenwoordigd te zijn in het dagelijks bestuur."
Het presidium van de Tweede Kamer bestaat uit de Kamervoorzitter en de ondervoorzitters. Zij zitten debatten voor en gaan onder meer ook over de agenda, de begroting, het personeel en de huisvesting. De nieuwe Tweede Kamer wordt woensdag geïnstalleerd. Daarna wordt een nieuwe Kamervoorzitter gekozen en zal ook het voorstel voor het nieuwe presidium worden behandeld.
Een woordvoerder van de Tweede Kamer laat weten dat het voorstel in onderling overleg tot stand is gekomen en dus kan rekenen op een meerderheid.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |