Ik heb die hele fusie vanaf het begin al niet begrepen, want volgens mij hadden ze daarvoor samen meer zetels dan nu. Althans in 2017. In 2021 waren het er iets minder dan nu. Maar ik heb het idee dat PvdA het altijd beter deed zonder Groenlinks. Had ook een beetje het idee dat de fusie vooral tot doel had dat Groenlinks dan mee zou kunnen regeren.quote:Op vrijdag 7 november 2025 15:57 schreef capricia het volgende:
[..]
Het werd helaas niet uitgediept waar die onzekerheid dan concreet uit bestaat.
Vond het ook niet het niveau 'Haagse Zaken' hebben. Maar wel interessant om te horen.
Link maar.quote:Op vrijdag 7 november 2025 15:53 schreef Gia het volgende:
[..]
Ja joh, dat verzin ik. Hoe vaak ik dat hier niet gelezen heb. "De meeste PVV-stemmers hebben een laag iq. Er zou een test moeten komen hoeveel mensen van de politiek weten, alvorens ze mogen stemmen!"
Akkoord, het is geen iq-test, maar komt er wel op neer, want vooral hoger opgeleiden volgen de politiek en heel veel hoger opgeleiden kiezen links. En daarop baseren zij dat links DUS beter is. Hetgeen bullshit is, want in Nederland mag gewoon de domme putjesschepper en vuilophaler ook stemmen. En die mensen wonen vaak in de achterstandswijken waar enorm veel overlast is van, vooral Marokkaans straattuig.
Iedere feestdag is weer smullen voor de commercie. Daarom komen ze ook allemaal overwaaien, vooral uit de VS.quote:Op vrijdag 7 november 2025 14:37 schreef Hanca het volgende:
Als christen ben ik trouwens blij als termen als kerst, pasen en goede vrijdag niet meer worden misbruikt voor commerciële doeleinden, maak er maar feest, december of wat ze tegenwoordig ook gebruiken van wat mij betreft. Op een kalender is wat anders (men mag weten waarom je precies op die dagen lesvrij hebt).
https://nos.nl/artikel/23(...)uit-formatie-impassequote:Op vrijdag 7 november 2025 16:02 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik heb die hele fusie vanaf het begin al niet begrepen, want volgens mij hadden ze daarvoor samen meer zetels dan nu. Althans in 2017. In 2021 waren het er iets minder dan nu. Maar ik heb het idee dat PvdA het altijd beter deed zonder Groenlinks. Had ook een beetje het idee dat de fusie vooral tot doel had dat Groenlinks dan mee zou kunnen regeren.
"Behandel anderen zoals je wil dat ze jou behandelen." Maar dat is te links / sociaal.quote:Op vrijdag 7 november 2025 14:39 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
Die is niet verkwanseld door inclusiviteit maar omdat we ze sinds de jaren 70 nauwelijks meer naar de kerk gaan. Een christelijke traditie heeft christenen nodig.
En zoals Nietzsche al betoogde, met zijn "god is dood en wij hebben hem vermoord", christelijke waarden en moraal zonder christelijke geloof zijn onwaarachtig en werken niet.
Dan kun je iedere dag je, steeds dikkere kinderen verwennen.quote:Op vrijdag 7 november 2025 14:44 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Waar je je druk om maakt zeg. Het heet tegenwoordig feeststol zodat ze ze het hele jaar kunnen verkopen, net als verstopeitjes en de Kerstdagen zijn ook gewoon nationale feestdagen.
Het vergroot de linkse machtspositie, omdat GL/PvdA niet meer uit elkaar kunnen worden gespeeld. En daarnaast waren de inhoudelijke verschillen haast niet meer aan te wijzen. Dus ik zie niet in waarom een fusie niet logisch zou zijn.quote:Op vrijdag 7 november 2025 16:02 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik heb die hele fusie vanaf het begin al niet begrepen, want volgens mij hadden ze daarvoor samen meer zetels dan nu. Althans in 2017. In 2021 waren het er iets minder dan nu. Maar ik heb het idee dat PvdA het altijd beter deed zonder Groenlinks. Had ook een beetje het idee dat de fusie vooral tot doel had dat Groenlinks dan mee zou kunnen regeren.
Behalve als je een kleurtje hebt, een ander geloof aanhangt of vrouw bent, aldus de SGPquote:Op vrijdag 7 november 2025 16:06 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
"Behandel anderen zoals je wil dat ze jou behandelen."
Ik vind dat wel vergezocht. Ik denk dat met het tumultueuze partijcongres (waar Gerdi Verbeet moest huilen) het meest lastige moment wel geweest is. De mensen die nu nog bij GL/PvdA zitten zullen voorstander zijn van de fusie of de fusie in ieder geval aanvaarden. Daar komt bij dat veel tegenstanders van de fusie bij de PvdA toch van de oudere generatie bleken te zijn, die zullen door natuurlijk verloop steeds meer aan invloed inleveren.quote:Op vrijdag 7 november 2025 15:50 schreef capricia het volgende:
Toen werd er gezegd dat men in Den Haag dit ook van de fusiepartij GL-PVDA vindt. Dat het een onzekere factor is hoe stabiel dat gaat zijn. Onduidelijk wie de partijleider gaat zijn en wat de koers dan wordt en of het allemaal wel stabiel gaat met die fusie.
Dat laatste is voor mij nieuw.
Hadden ze op school en werk maar beter hun best moeten doen. Eigen verantwoordelijkheid en dergelijke, wat de rechtse partijen zo belangrijk vinden. Want achterstandswijken aanpakken, da's meer iets voor linkse clubs.quote:Op vrijdag 7 november 2025 15:53 schreef Gia het volgende:
[..]
Ja joh, dat verzin ik. Hoe vaak ik dat hier niet gelezen heb. "De meeste PVV-stemmers hebben een laag iq. Er zou een test moeten komen hoeveel mensen van de politiek weten, alvorens ze mogen stemmen!"
Akkoord, het is geen iq-test, maar komt er wel op neer, want vooral hoger opgeleiden volgen de politiek en heel veel hoger opgeleiden kiezen links. En daarop baseren zij dat links DUS beter is. Hetgeen bullshit is, want in Nederland mag gewoon de domme putjesschepper en vuilophaler ook stemmen. En die mensen wonen vaak in de achterstandswijken waar enorm veel overlast is van, vooral Marokkaans straattuig.
En weet je welke partij die vanoorsprong Marrokkaanse gastarbeiders hier naartoe heeft gehaald?quote:Op vrijdag 7 november 2025 15:53 schreef Gia het volgende:
[..]
Ah ja, zo zat het. Maar het was duidelijk dat PvdA deze keuze maakte omdat ze Groenlinks mee wilden laten regeren. Met 2 aparte partijen lukte dat niet. Maar ik vrees dat ook nu de neuzen binnen die partij niet dezelfde kant op staan. Zeker niet met Klaver aan 't roer. Verwacht meer Groenlinkse plannen dan PvdA-beleid en ik denk dat de die-hard PvdA'ers dit niet accepteren.quote:Op vrijdag 7 november 2025 16:05 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
https://nos.nl/artikel/23(...)uit-formatie-impasse
Het is dus allemaal dankzij Ruttequote:Op vrijdag 7 november 2025 16:05 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
https://nos.nl/artikel/23(...)uit-formatie-impasse
Oh, ik geloof wel dat jij de waarheid spreekt, maar het is van de VVD natuurlijk een onzinverhaaltje waar ze nu mee op de proppen komen. Dat was namelijk helemaal niet de reden.quote:Op vrijdag 7 november 2025 15:53 schreef capricia het volgende:
[..]
https://www.bnr.nl/podcas(...)-best-koffie-drinken
Dit was de uitzending.
Zonder fusie was de PvdA waarschijnlijk nu een zetel of 9 en GL 13 (de tijd dat de PvdA achterban groter is dan de GL achterban ligt achter ons), dat was niet beter geweest.quote:Op vrijdag 7 november 2025 16:02 schreef Gia het volgende:
[..]
Je hoopt dat de die-hard PvdA'ers dit niet accepteren. Dat is wat anders.quote:Op vrijdag 7 november 2025 16:10 schreef Gia het volgende:
[..]
Ah ja, zo zat het. Maar het was duidelijk dat PvdA deze keuze maakte omdat ze Groenlinks mee wilden laten regeren. Met 2 aparte partijen lukte dat niet. Maar ik vrees dat ook nu de neuzen binnen die partij niet dezelfde kant op staan. Zeker niet met Klaver aan 't roer. Verwacht meer Groenlinkse plannen dan PvdA-beleid en ik denk dat de die-hard PvdA'ers dit niet accepteren.
Een kabinet met D66, PvdA én GL wilde de VVD in 2021 al niet, dus dit is niet nieuw.quote:Op vrijdag 7 november 2025 15:23 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het is ook heel on-VVD-achtig om niet deel te willen nemen aan de regering. Ze hebben zo vaak samen met de PvdA een coalitie gevormd. En de samenwerking met GroenLinks en Jesse Klaver was ook altijd prima onder Rutte. Maar nu is het opeens een enorm probleem, zelfs nu Timmermans weg is. Niemand begrijpt waarom.
En lekker de huizenprijzen en huren laten stijgen en lonen laag houden zodat die hardwerkende Nederlander waar ze voor op zeggen te komen ook niet uit die volkswijk weg kunnen.quote:Op vrijdag 7 november 2025 16:08 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Hadden ze op school en werk maar beter hun best moeten doen. Eigen verantwoordelijkheid en dergelijke, wat de rechtse partijen zo belangrijk vinden. Want achterstandswijken aanpakken, da's meer iets voor linkse clubs.
Ja, dat werd echt al heel lang steevast opgemerkt als er verkiezingen waren. Minstens de afgelopen 15 jaar al.quote:Op vrijdag 7 november 2025 16:08 schreef Breekfast het volgende:
[..] En daarnaast waren de inhoudelijke verschillen haast niet meer aan te wijzen. [..]
En in een huis 3 huizen verderop wonen 20 uitgebuite Bulgaren die mogen werken in een distributiecentrum van iemand die gezellig VVD stemt, wat natuurlijk als vanouds ook de schuld van linksen, asielzoekers en moslims is.quote:Op vrijdag 7 november 2025 16:11 schreef DrMarten het volgende:
[..]
En lekker de huizenprijzen en huren laten stijgen en lonen laag houden zodat die hardwerkende Nederlander waar ze voor op zeggen te komen ook niet uit die volkswijk weg kunnen.
Die zullen hun conclusies toch inmiddels al wel getrokken hebben? Dat ene partijcongres (waar Gerdi Verbeet moest huilen) was een totale afgang voor hen.quote:Op vrijdag 7 november 2025 16:10 schreef Gia het volgende:
[..] Verwacht meer Groenlinkse plannen dan PvdA-beleid en ik denk dat de die-hard PvdA'ers dit niet accepteren.
Woke onzin inderdaad. Eten of gegeten worden, dat is de samenleving waar we naartoe moeten!quote:Op vrijdag 7 november 2025 16:06 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
"Behandel anderen zoals je wil dat ze jou behandelen." Maar dat is te links / sociaal.
Precies!quote:Op vrijdag 7 november 2025 16:14 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
En in een huis 3 huizen verderop wonen 20 uitgebuite Bulgaren die mogen werken in een distributiecentrum van iemand die gezellig VVD stemt, wat natuurlijk als vanouds ook de schuld van linksen, asielzoekers en moslims is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |