abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 7 november 2025 @ 16:02:57 #201
3542 Gia
User under construction
pi_219215162
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 november 2025 15:57 schreef capricia het volgende:

[..]
Het werd helaas niet uitgediept waar die onzekerheid dan concreet uit bestaat.
Vond het ook niet het niveau 'Haagse Zaken' hebben. Maar wel interessant om te horen.
Ik heb die hele fusie vanaf het begin al niet begrepen, want volgens mij hadden ze daarvoor samen meer zetels dan nu. Althans in 2017. In 2021 waren het er iets minder dan nu. Maar ik heb het idee dat PvdA het altijd beter deed zonder Groenlinks. Had ook een beetje het idee dat de fusie vooral tot doel had dat Groenlinks dan mee zou kunnen regeren.
pi_219215174
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2025 15:53 schreef Gia het volgende:

[..]
Ja joh, dat verzin ik. Hoe vaak ik dat hier niet gelezen heb. "De meeste PVV-stemmers hebben een laag iq. Er zou een test moeten komen hoeveel mensen van de politiek weten, alvorens ze mogen stemmen!"
Akkoord, het is geen iq-test, maar komt er wel op neer, want vooral hoger opgeleiden volgen de politiek en heel veel hoger opgeleiden kiezen links. En daarop baseren zij dat links DUS beter is. Hetgeen bullshit is, want in Nederland mag gewoon de domme putjesschepper en vuilophaler ook stemmen. En die mensen wonen vaak in de achterstandswijken waar enorm veel overlast is van, vooral Marokkaans straattuig.
Link maar.
"Pools are perfect for holding water"
pi_219215193
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2025 14:37 schreef Hanca het volgende:
Als christen ben ik trouwens blij als termen als kerst, pasen en goede vrijdag niet meer worden misbruikt voor commerciële doeleinden, maak er maar feest, december of wat ze tegenwoordig ook gebruiken van wat mij betreft. Op een kalender is wat anders (men mag weten waarom je precies op die dagen lesvrij hebt).
Iedere feestdag is weer smullen voor de commercie. Daarom komen ze ook allemaal overwaaien, vooral uit de VS.
  vrijdag 7 november 2025 @ 16:05:24 #204
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_219215195
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2025 16:02 schreef Gia het volgende:

[..]
Ik heb die hele fusie vanaf het begin al niet begrepen, want volgens mij hadden ze daarvoor samen meer zetels dan nu. Althans in 2017. In 2021 waren het er iets minder dan nu. Maar ik heb het idee dat PvdA het altijd beter deed zonder Groenlinks. Had ook een beetje het idee dat de fusie vooral tot doel had dat Groenlinks dan mee zou kunnen regeren.
https://nos.nl/artikel/23(...)uit-formatie-impasse
pi_219215206
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2025 14:39 schreef tizitl2 het volgende:

[..]
Die is niet verkwanseld door inclusiviteit maar omdat we ze sinds de jaren 70 nauwelijks meer naar de kerk gaan. Een christelijke traditie heeft christenen nodig.

En zoals Nietzsche al betoogde, met zijn "god is dood en wij hebben hem vermoord", christelijke waarden en moraal zonder christelijke geloof zijn onwaarachtig en werken niet.
"Behandel anderen zoals je wil dat ze jou behandelen." Maar dat is te links / sociaal.
pi_219215227
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2025 14:44 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Waar je je druk om maakt zeg. Het heet tegenwoordig feeststol zodat ze ze het hele jaar kunnen verkopen, net als verstopeitjes en de Kerstdagen zijn ook gewoon nationale feestdagen.
Dan kun je iedere dag je, steeds dikkere kinderen verwennen.
pi_219215228
quote:

[..]
Het vergroot de linkse machtspositie, omdat GL/PvdA niet meer uit elkaar kunnen worden gespeeld. En daarnaast waren de inhoudelijke verschillen haast niet meer aan te wijzen. Dus ik zie niet in waarom een fusie niet logisch zou zijn.
pi_219215229
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2025 16:06 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
"Behandel anderen zoals je wil dat ze jou behandelen."
Behalve als je een kleurtje hebt, een ander geloof aanhangt of vrouw bent, aldus de SGP
A mind with a heart of it's own
pi_219215230
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 november 2025 15:50 schreef capricia het volgende:
Toen werd er gezegd dat men in Den Haag dit ook van de fusiepartij GL-PVDA vindt. Dat het een onzekere factor is hoe stabiel dat gaat zijn. Onduidelijk wie de partijleider gaat zijn en wat de koers dan wordt en of het allemaal wel stabiel gaat met die fusie.

Dat laatste is voor mij nieuw.
Ik vind dat wel vergezocht. Ik denk dat met het tumultueuze partijcongres (waar Gerdi Verbeet moest huilen) het meest lastige moment wel geweest is. De mensen die nu nog bij GL/PvdA zitten zullen voorstander zijn van de fusie of de fusie in ieder geval aanvaarden. Daar komt bij dat veel tegenstanders van de fusie bij de PvdA toch van de oudere generatie bleken te zijn, die zullen door natuurlijk verloop steeds meer aan invloed inleveren.
pi_219215232
quote:

[..]
Ja joh, dat verzin ik. Hoe vaak ik dat hier niet gelezen heb. "De meeste PVV-stemmers hebben een laag iq. Er zou een test moeten komen hoeveel mensen van de politiek weten, alvorens ze mogen stemmen!"
Akkoord, het is geen iq-test, maar komt er wel op neer, want vooral hoger opgeleiden volgen de politiek en heel veel hoger opgeleiden kiezen links. En daarop baseren zij dat links DUS beter is. Hetgeen bullshit is, want in Nederland mag gewoon de domme putjesschepper en vuilophaler ook stemmen. En die mensen wonen vaak in de achterstandswijken waar enorm veel overlast is van, vooral Marokkaans straattuig.
Hadden ze op school en werk maar beter hun best moeten doen. Eigen verantwoordelijkheid en dergelijke, wat de rechtse partijen zo belangrijk vinden. Want achterstandswijken aanpakken, da's meer iets voor linkse clubs.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_219215241
quote:

[..]
En weet je welke partij die vanoorsprong Marrokkaanse gastarbeiders hier naartoe heeft gehaald?
met her in the burgerking, fell in love at the soda-machine
  vrijdag 7 november 2025 @ 16:10:15 #212
3542 Gia
User under construction
pi_219215248
quote:
Ah ja, zo zat het. Maar het was duidelijk dat PvdA deze keuze maakte omdat ze Groenlinks mee wilden laten regeren. Met 2 aparte partijen lukte dat niet. Maar ik vrees dat ook nu de neuzen binnen die partij niet dezelfde kant op staan. Zeker niet met Klaver aan 't roer. Verwacht meer Groenlinkse plannen dan PvdA-beleid en ik denk dat de die-hard PvdA'ers dit niet accepteren.
pi_219215249
quote:
Het is dus allemaal dankzij Rutte _O-
I'm gonna eat your brains and gain your knowledge.
  vrijdag 7 november 2025 @ 16:10:52 #214
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_219215257
quote:
Oh, ik geloof wel dat jij de waarheid spreekt, maar het is van de VVD natuurlijk een onzinverhaaltje waar ze nu mee op de proppen komen. Dat was namelijk helemaal niet de reden.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_219215266
quote:

[..]
Zonder fusie was de PvdA waarschijnlijk nu een zetel of 9 en GL 13 (de tijd dat de PvdA achterban groter is dan de GL achterban ligt achter ons), dat was niet beter geweest.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_219215268
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2025 16:10 schreef Gia het volgende:

[..]
Ah ja, zo zat het. Maar het was duidelijk dat PvdA deze keuze maakte omdat ze Groenlinks mee wilden laten regeren. Met 2 aparte partijen lukte dat niet. Maar ik vrees dat ook nu de neuzen binnen die partij niet dezelfde kant op staan. Zeker niet met Klaver aan 't roer. Verwacht meer Groenlinkse plannen dan PvdA-beleid en ik denk dat de die-hard PvdA'ers dit niet accepteren.
Je hoopt dat de die-hard PvdA'ers dit niet accepteren. Dat is wat anders.
pi_219215269
quote:
2s.gif Op vrijdag 7 november 2025 15:23 schreef Tijn het volgende:

[..]
Het is ook heel on-VVD-achtig om niet deel te willen nemen aan de regering. Ze hebben zo vaak samen met de PvdA een coalitie gevormd. En de samenwerking met GroenLinks en Jesse Klaver was ook altijd prima onder Rutte. Maar nu is het opeens een enorm probleem, zelfs nu Timmermans weg is. Niemand begrijpt waarom.
Een kabinet met D66, PvdA én GL wilde de VVD in 2021 al niet, dus dit is niet nieuw.
Toen was het Kaag die dat per se wilde en het proces wekenlang ophield (overigens had niemand het toen over ‘landsbelang’).
pi_219215270
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 november 2025 16:08 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Hadden ze op school en werk maar beter hun best moeten doen. Eigen verantwoordelijkheid en dergelijke, wat de rechtse partijen zo belangrijk vinden. Want achterstandswijken aanpakken, da's meer iets voor linkse clubs.
En lekker de huizenprijzen en huren laten stijgen en lonen laag houden zodat die hardwerkende Nederlander waar ze voor op zeggen te komen ook niet uit die volkswijk weg kunnen.
pi_219215291
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2025 16:08 schreef Breekfast het volgende:
[..] En daarnaast waren de inhoudelijke verschillen haast niet meer aan te wijzen. [..]
Ja, dat werd echt al heel lang steevast opgemerkt als er verkiezingen waren. Minstens de afgelopen 15 jaar al.
pi_219215311
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 november 2025 16:11 schreef DrMarten het volgende:

[..]
En lekker de huizenprijzen en huren laten stijgen en lonen laag houden zodat die hardwerkende Nederlander waar ze voor op zeggen te komen ook niet uit die volkswijk weg kunnen.
En in een huis 3 huizen verderop wonen 20 uitgebuite Bulgaren die mogen werken in een distributiecentrum van iemand die gezellig VVD stemt, wat natuurlijk als vanouds ook de schuld van linksen, asielzoekers en moslims is.
pi_219215316
PvdD verliest 2 zetels in de Eerste Kamer, houdt er maar 1 over:
https://nos.nl/artikel/25(...)-kamer-door-conflict
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_219215344
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2025 16:10 schreef Gia het volgende:
[..] Verwacht meer Groenlinkse plannen dan PvdA-beleid en ik denk dat de die-hard PvdA'ers dit niet accepteren.
Die zullen hun conclusies toch inmiddels al wel getrokken hebben? Dat ene partijcongres (waar Gerdi Verbeet moest huilen) was een totale afgang voor hen.
  vrijdag 7 november 2025 @ 16:19:35 #223
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_219215361
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2025 16:06 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
"Behandel anderen zoals je wil dat ze jou behandelen." Maar dat is te links / sociaal.
Woke onzin inderdaad. Eten of gegeten worden, dat is de samenleving waar we naartoe moeten!
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_219215383
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 november 2025 16:14 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
En in een huis 3 huizen verderop wonen 20 uitgebuite Bulgaren die mogen werken in een distributiecentrum van iemand die gezellig VVD stemt, wat natuurlijk als vanouds ook de schuld van linksen, asielzoekers en moslims is.
Precies!

Het blijft bijzonder om te zien hoe tig jaar rechts afbraakbeleid er toe heeft geleid dat de schuld van alle problemen bij asielzoekers wordt neergelegd en vervolgens de oplossing nog veel rechtser beleid zou zijn :')

En dan over een paar jaar weer klagen dat er niets is gebeurd en dat er vooral iets moet worden gedaan aan migratie.

Oh en de NPO natuurlijk! Ook al zie je momenteel alleen maar journalisten van WNL overal aan tafel voorbij komen, wat gewoon een onderdeel is van de VVD.
  vrijdag 7 november 2025 @ 16:23:31 #225
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_219215388
Dat PVV stemmers een laag IQ en een laag inkomen hebben is geen geheim, dat is gewoon onderzocht. Xenofobie in welke vorm dan ook heeft helaas altijd een grote aantrekkingskracht op de onderkant van elke samenleving. Dat begint al in de wereld van de voetbalsupporters, janken of geweld plegen omdat je club verloren heeft, hoe debiel kun je zijn?

Wat sinds brexit eigenlijk geen verrassing meer is, is dat rechts voor de economie van een land schadelijker is dan links. Volksmennerij, emotie-politiek, zelfverrijking ten koste van het algemeen belang, het zijn mainstream technieken in de hele westerse samenleving geworden.

Met rechts-conservatieve kabinetten blijven we in de stagnatie van de afgelopen jaren zitten. Kleine belangen van kleine groepen doorkruisen het grotere belang. Het beste voorbeeld blijft de veeteeltsector waar de belangen van enkele tienduizenden mensen voor honderden miljarden aan economische schade hebben toegebracht.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')