abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219215910
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2025 17:22 schreef TheVulture het volgende:

[..]
"Ik kan voor Kerst een centrumrechts kabinet vormen."

De stuitende arrogantie van deze vrouw
Ik ben helemaal vóór een vrouwelijke Minister President, maar dan toch zeker niet Yesilgoz.
pi_219215915
quote:
7s.gif Op vrijdag 7 november 2025 17:27 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Wat een dedain wat een dedain. Mag iedereen zelf bepalen hoe hij of zij de cultuur beleeft? Ik krijg persoonlijk altijd warme gevoelens van weihnachtmarkten met alle kitsch die daar bij hoort. Worst, wijn, sigaret, de warmte, de sneeuw, her en der een kruis van de Heer omgeven met houten eet en drink hutten. Is volstrekt niets mis mee.

Ik was vanmiddag iets eten in Duitsland in Nordhorn over de grens. Werd geholpen door een leuke meid (halverwege de 20) en die droeg zo'n best wel groot kruisje.

Dat soort zaken hoort ook gewoon bij onze cultuur. Ik heb helemaal niks met dat betweterige Protestantse vingertje over hoe je dergelijke zaken moet beleven.

Dit spreekt elkaar tegen en bovendien is de Duitse cultuur niet onze cultuur.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_219215938
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2025 15:48 schreef probeer het volgende:

[..]
Nee, ook dat verzin je weer.

Dat 'rechten intrekken' is toch vooral een ding van mensen uit bepaalde rechtse contreien.
Het zou al helpen als we eens ophielden aan iedereen die hier aanklopt zomaar rechten uit te delen.
pi_219215944
quote:
7s.gif Op vrijdag 7 november 2025 17:27 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Wat een dedain wat een dedain. Mag iedereen zelf bepalen hoe hij of zij de cultuur beleeft? Ik krijg persoonlijk altijd warme gevoelens van weihnachtmarkten met alle kitsch die daar bij hoort. Worst, wijn, sigaret, de warmte, de sneeuw, her en der een kruis van de Heer omgeven met houten eet en drink hutten. Is volstrekt niets mis mee.

Ik was vanmiddag iets eten in Duitsland in Nordhorn over de grens. Werd geholpen door een leuke meid (halverwege de 20) en die droeg zo'n best wel groot kruisje.

Dat soort zaken hoort ook gewoon bij onze cultuur. Ik heb helemaal niks met dat betweterige Protestantse vingertje over hoe je dergelijke zaken moet beleven.
Ik heb ook niks gezegd over hoe jij dingen moet beleven, jij zegt wat over hoe ik dingen moet beleven. Nu moet je het niet om gaan draaien.

Jij zegt dat ik er fan van moet zijn dat voor mij belangrijke begrippen als kerst en pasen commercieel te grabbel worden gegooid, ik zeg niks over wat jij moet vinden ik leg alleen uit waarom ik dat niet vind.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_219215949
-

[ Bericht 99% gewijzigd door probeer op 07-11-2025 17:35:43 ]
"Pools are perfect for holding water"
  vrijdag 7 november 2025 @ 17:35:39 #281
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_219215952
Ik heb niet 80 jaar lang de op Spanjolen hun harses in staan beuken om dan nu via een conservatief achterdeurtje allerhande paapse festiviteiten door mijn strot geduwd te krijgen.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_219215958
Walgelijk zo'n politicus die zich aan verkiezingsbeloftes houdt.
  vrijdag 7 november 2025 @ 17:38:40 #283
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_219215960
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2025 17:38 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Dat zullen we nog wel eens zien wanneer er over de HRA wordt onderhandeld.

Indachtig:

https://nos.nl/collectie/(...)krenteaftrek-aanpast

quote:
Yesilgöz: VVD stapt niet in kabinet dat hypotheekrenteaftrek aanpast
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_219215968
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2025 17:34 schreef Alpha0 het volgende:

[..]
Het zou al helpen als we eens ophielden aan iedereen die hier aanklopt zomaar rechten uit te delen.
En daar hebben we 'anderen rechten afnemen' radicaal rechts .. Met je 'laten we statushouders en genaturaliseerde Nederlanders van de afgelopen 40 jaar hun huis uitzetten, zodat we woningen hebben voor "ons Nederlanders"' racistische drek.

Dank voor het bevestigen van mijn post.
pi_219215969
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 november 2025 16:14 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
En in een huis 3 huizen verderop wonen 20 uitgebuite Bulgaren die mogen werken in een distributiecentrum van iemand die gezellig VVD stemt, wat natuurlijk als vanouds ook de schuld van linksen, asielzoekers en moslims is.
Oh nee hoor. Ik verwijt op vlak van arbeidsmigratie de VVD enorm veel. Stem er dan ook al heel lang niet meer op.
  vrijdag 7 november 2025 @ 17:45:23 #286
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_219215994
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 november 2025 17:35 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik heb ook niks gezegd over hoe jij dingen moet beleven, jij zegt wat over hoe ik dingen moet beleven. Nu moet je het niet om gaan draaien.

Jij zegt dat ik er fan van moet zijn dat voor mij belangrijke begrippen als kerst en pasen commercieel te grabbel worden gegooid, ik zeg niks over wat jij moet vinden ik leg alleen uit waarom ik dat niet vind.
Ik quote je maar even:

quote:
Mijn traditie en afkomst zit hem niet in vreetmarkten met aangepaste sinterklazen, niet in bepaald eten dat rond bepaalde periodes verkocht wordt en al helemaal niet in allerlei spullen die niets christelijks hebben die met di
Is toch wel een heel duidelijk waardeoordeel. Ik zeg ook niet dat je daar perse fan van moet zijn. Ik zeg alleen dat dat onderdeel is van onze huidige cultuur.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  vrijdag 7 november 2025 @ 17:47:48 #287
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_219216011
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2025 17:38 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Ja. Dat noemen ze tegenwoordig anti rechtstatelijk.
Hoe haal je het in je hoofd om niet met de Gl-PvdA te regeren.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_219216012
quote:
7s.gif Op vrijdag 7 november 2025 17:45 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ik quote je maar even:
[..]
Is toch wel een heel duidelijk waardeoordeel. Ik zeg ook niet dat je daar perse fan van moet zijn. Ik zeg alleen dat dat onderdeel is van onze huidige cultuur.
Ik heb het over mijn tradities en afkomst, niets over die van jou. Mijn cultuur is niet Amerikaans.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_219216020
quote:
7s.gif Op vrijdag 7 november 2025 17:45 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ik quote je maar even:
[..]
Mensen (en hun gebruiken) die hier al decennialang leven zijn ook onderdeel van onze huidige cultuur.

Maar die wil jij het land uitzetten omdat ze een migratieachtergrond hebben, want huizen voor "onze Nederlanders".
pi_219216023
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2025 17:24 schreef DrMarten het volgende:

[..]
Het rechtse beleid is niet uitvoerbaar, dus ligt het aan links. Juist ja :')
Dit soort domheid is precies waar het mis gaat. Maar blijf lekker extreem rechts stemmen, probeer de hele asielstroom maar stil te leggen, om er vervolgens achter te komen dat het helemaal niets heeft gedaan tegen de problemen waar asielzoekers de schuld van krijgen :W
Je kan dit een miljoenmiljard keer uitleggen maar feiten doen er niet toe als je ook lekker op buitenlanders kunt kankeren.
  vrijdag 7 november 2025 @ 17:52:10 #291
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_219216033
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2025 17:49 schreef probeer het volgende:

[..]
Mensen (en hun gebruiken) die hier al decennialang leven zijn ook onderdeel van onze huidige cultuur.

Maar die wil jij het land uitzetten omdat ze een migratieachtergrond hebben, want huizen voor "onze Nederlanders".
Cultuur bouw je niet in een paar decennia op hoor. Als het er over 400 jaar nog is dan zou het wel eens onderdeel van onze cultuur kunnen gaan uitmaken.
Welke mensen bedoel jij eigenlijk?
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_219216046
quote:
7s.gif Op vrijdag 7 november 2025 17:52 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Cultuur bouw je niet in een paar decennia op hoor. Als het er over 400 jaar nog is dan zou het wel eens onderdeel van onze cultuur kunnen gaan uitmaken.
Welke mensen bedoel jij eigenlijk?
En net was de kerstman nog onderdeel van onze cultuur, die is hierheen gebracht door Coca Cola...
  vrijdag 7 november 2025 @ 17:58:30 #293
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_219216072
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2025 16:25 schreef probeer het volgende:

[..]
En alweer onzin.
vermoeiend hè? Misschien maar weer een tijdje op de blokkeerlijst zetten als ik het weer zat ben. :)
Alles blijft. Alles gaat voorbij. Alles blijft voorbijgaan. JD.
  vrijdag 7 november 2025 @ 17:58:56 #294
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_219216081
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2025 17:54 schreef Hanca het volgende:

[..]
En net was de kerstman nog onderdeel van onze cultuur, die is hierheen gebracht door Coca Cola...
Klopt, hoewel die er prima bijpast. Het is een kleine toevoeging/aanpassing. Maar dat maakt niet zoveel uit voor het gevoel dat de meeste mensen er aan ontlenen. Behalve het bestuur van de UU en een paar koppige Protestanten.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_219216083
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2025 17:58 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
vermoeiend hè? Misschien maar weer een tijdje op de blokkeerlijst zetten als ik het weer zat ben. :)
Mijn blokkeerlijst zit al aan de max :')
A mind with a heart of it's own
pi_219216096
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 november 2025 15:02 schreef capricia het volgende:
https://www.volkskrant.nl(...)w-yesilgoz~be49cb10/

Oef. Dat zijn wel heel zure reacties van de Volkskrant-lezers nu de VVD GL-PVDA uitsluit.
[..]

Wel een beetje boter op het hoofd hoor.
Tijden was de VVD verschrikkelijk, verantwoordelijk voor slecht beleid de afgelopen jaren, hebben ze de weg opengezet naar Wilders met het afgelopen rampen kabinet maar nu wel klagen dat de VVD hun verkiezingscampagne niet bij het grof vuil wil zetten om in het kabinet te stappen.
pi_219216101
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2025 17:38 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Dat zullen we nog wel eens zien wanneer er over de HRA wordt onderhandeld.

Indachtig:

https://nos.nl/collectie/(...)krenteaftrek-aanpast
[..]

Dat is inderdaad een van die leuke dingetjes die ze nog wel eens willen vergeten daar. Leuk dat ze nu al met een flink lijstje aan eisen komen, maar daar zullen de andere partijen (D66 en CDA) dan wel wat voor terug willen hebben.
  vrijdag 7 november 2025 @ 18:06:52 #298
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_219216126
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2025 17:59 schreef DrMarten het volgende:

[..]
Mijn blokkeerlijst zit al aan de max :')
Max is 100 ja. Ik had er een paar afgehaald om ruimte te maken voor andere vervelia's.
Alles blijft. Alles gaat voorbij. Alles blijft voorbijgaan. JD.
pi_219216131
Goed artikel in de NRC over hoe de 'linkse' sociaal democratisch partijen het ook zouden kunnen aanpakken. Stukje gekopieerd, vermoed dat het artikel achter een betaalmuur zit.

quote:
Daar ligt de kern van de vierde les van Mamdani: links moet opnieuw leren zijn economische visie cultureel te verbeelden – laten zien dat economische rechtvaardigheid ook gaat over wie je bent, waar je mag wonen en hoe je wordt gezien. In Mamdani’s toespraken is de working class nooit een synoniem voor witte mannen, maar een diverse gemeenschap. Hij legt in glasheldere termen uit dat de rijken er baat bij hebben wanneer mensen die 30 dollar per uur verdienen, denken dat de mensen die 20 per uur verdienen de vijand zijn. En dat racisme geen natuurlijk gevoel is bij witte arbeiders, maar een politieke bijl die bewust werd geslepen door de rijken, om de armen mee tegen elkaar op te zetten.
De worsteling van Frans Timmermans met die realiteit was pijnlijk zichtbaar in zijn verkiezingsinterview in NRC. Op vragen over migratie sprak hij vooral over verdragen en mensenrechten. Toen werd gevraagd wat hij zegt tegen Heerlenaren die zich „niet meer herkennen in hun straat”, antwoordde Timmermans dat hij ze probeert „mee te nemen”, door te wijzen op verbeterde voorzieningen zoals schonere straten. Hij zegt: als je maar genoeg wijst op alles wat er is verbeterd, of waarom het niet klopt wat ze voelen, dan overtuig ik ze wel. Dat is niet luisteren, maar bevoogden. Het is niet genoeg te erkennen, zoals hij doet, dat sommige mensen in Nederland een cultureel „gevoel van verlies” ervaren.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)ran-mamdani-a4911993
  vrijdag 7 november 2025 @ 18:13:33 #300
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_219216174
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2025 18:08 schreef Firuze60 het volgende:
Goed artikel in de NRC over hoe de 'linkse' sociaal democratisch partijen het ook zouden kunnen aanpakken. Stukje gekopieerd, vermoed dat het artikel achter een betaalmuur zit.
[..]
https://www.nrc.nl/nieuws(...)ran-mamdani-a4911993
Los van dat ik het er op zich wel mee eens ben, maar Amsterdam is al in handen van GLPvdA.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')