Ik vind het beide niks, maar zeer opgelucht dat Timmermans weg is.quote:Op vrijdag 7 november 2025 16:37 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ik vind Klaver socialer en een grotere bruggenbouwer dan de egocentrische Timmermans.
Opgelucht zelfs. Waar was je bang voor dan?quote:Op vrijdag 7 november 2025 16:39 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik vind het beide niks, maar zeer opgelucht dat Timmermans weg is.
De meeste kiezers stemden op GL voor het klimaat.quote:Op vrijdag 7 november 2025 16:08 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Het vergroot de linkse machtspositie, omdat GL/PvdA niet meer uit elkaar kunnen worden gespeeld. En daarnaast waren de inhoudelijke verschillen haast niet meer aan te wijzen. Dus ik zie niet in waarom een fusie niet logisch zou zijn.
Dat was inderdaad zeer slecht, maar Cohen en Verbeet waren toen al weg uit de Haagse politiek.quote:Op vrijdag 7 november 2025 16:38 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Ik keek er op twee manieren naar, vanuit de persoon gezien was het volstrekt onterecht om hen zo te vernederen. Vanuit het oogpunt van Rutte II vond ik het echter wel terecht. Door het quasi-afschaffen van de Wajong en de invoering van de Participatiewet is er toe een grote groep kwetsbare mensen (+100.000 mensen inmiddels) op nietsontziende wijze voor de leeuwen gegooid.
De gevaarlijke illuminatie driehoek voor boze burgers: Kaag - Timmermans - Halsema.quote:Op vrijdag 7 november 2025 16:40 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Opgelucht zelfs. Waar was je bang voor dan?
Maar onder andere Lodewijk Asscher en Jetta Klijnsma waren toch vertegenwoordigers van dezelfde ideologische kliek. De verloren ideologische veren zijn pas weer opgestoken sinds Timmermans.quote:Op vrijdag 7 november 2025 16:41 schreef -XOR- het volgende:
Dat was inderdaad zeer slecht, maar Cohen en Verbeet waren toen al weg uit de Haagse politiek.
Vergeet ook Jesse 'Yasser Ferras' Klaver en Rob 'Jette' Jetten niet.quote:Op vrijdag 7 november 2025 16:45 schreef Momo het volgende:
[..]
De gevaarlijke illuminatie driehoek voor boze burgers: Kaag - Timmermans - Halsema.
Dat het hier richting het communisme gaat. Iedereen gelijk. Of je nu gestudeerd hebt of niet, "de inkomensverschillen moeten kleiner worden". En het is echt niet zo dat wij rijk zijn, we hebben het goed, maar onze wensen zijn niet zo groot. Ik vind echter het gezeur dat iedereen recht heeft op dezelfde welvaart een beetje onzin.quote:Op vrijdag 7 november 2025 16:40 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Opgelucht zelfs. Waar was je bang voor dan?
Al die mensen die dreigen de situatie van de kwetsbaarsten te verbeteren. Voor de bezittende klasse is er geen groter gevaar.quote:Op vrijdag 7 november 2025 16:49 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Vergeet ook Jesse 'Yasser Ferras' Klaver en Rob 'Jette' Jetten niet.
Klopt, maar ook Timmermans zelf zat in dat kabinet, evenals Ploumen, die ook niet bepaald tot de rechterkant van de partij gerekend kan worden.quote:Op vrijdag 7 november 2025 16:48 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Maar onder andere Lodewijk Asscher en Jetta Klijnsma waren toch vertegenwoordigers van dezelfde ideologische kliek. De verloren ideologische veren zijn pas weer opgestoken sinds Timmermans.
Onze aanstaande vice premier en premier toch?quote:Op vrijdag 7 november 2025 16:49 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Vergeet ook Jesse 'Yasser Ferras' Klaver en Rob 'Jette' Jetten niet.
Het is een soort van badge of honor om door het PVV-volk als grote kwaad gezien te worden, of in ieder geval een teken dat je goed bezig bent.quote:Op vrijdag 7 november 2025 16:51 schreef Perrin het volgende:
[..]
Al die mensen die dreigen de situatie van de kwetsbaarsten te verbeteren. Voor de bezittende klasse is er geen groter gevaar.
Denk dat de VVD de PvdA geen acceptabele kabinetspartner zal vinden wanneer deze door een voormalig groenlinkser geleid wordt of door Kati Piri of Habtamu de Hoop.quote:Op vrijdag 7 november 2025 16:52 schreef Momo het volgende:
[..]
Onze aanstaande vice premier en premier toch?
Ware het niet dat er inmiddels meer dan honderdduizend arbeidsongeschikten in de Bijstand gedumpt zijn. Jij mag je wel eens realiseren hoeveel geluk je hebt gehad ten opzichte van die mensen…quote:Op vrijdag 7 november 2025 16:50 schreef Gia het volgende:
Dat het hier richting het communisme gaat. Iedereen gelijk. Of je nu gestudeerd hebt of niet, "de inkomensverschillen moeten kleiner worden". En het is echt niet zo dat wij rijk zijn, we hebben het goed, maar onze wensen zijn niet zo groot. Ik vind echter het gezeur dat iedereen recht heeft op dezelfde welvaart een beetje onzin.
Zeker waar het mensen betreft die in de bijstand zitten, omdat ze daar prima van rond kunnen komen. En dan moet die bijstand omhoog, omdat het verschil in inkomen met iemand die in 3 ploegen werkt zo groot is. Iemand in de bijstand moet ook auto kunnen rijden! Toch? Nee, ik vind van niet. Bijstand is om te overleven, niet om een goed leven te hebben.
Van mij mag de bijstand losgekoppeld worden van het minimumloon en dan het minimumloon omhoog en de bijstand niet. Dat verschil moet gewoon groter worden. Werken moet lonen, bijstand is een vangnet.
Het is het verschil tussen een goede basis (onderwijs, zorg, OV en uitkeringen) met veel keuzevrijheid en een flink deel van je leven af moeten geven aan andere mensen, zodat ze daar rijk van kunnen worden. Van je hobby je werk maken versus werken om te mogen leven.quote:Op vrijdag 7 november 2025 16:50 schreef Gia het volgende:
[..]
Dat het hier richting het communisme gaat. Iedereen gelijk. Of je nu gestudeerd hebt of niet, "de inkomensverschillen moeten kleiner worden". En het is echt niet zo dat wij rijk zijn, we hebben het goed, maar onze wensen zijn niet zo groot. Ik vind echter het gezeur dat iedereen recht heeft op dezelfde welvaart een beetje onzin.
Zeker waar het mensen betreft die in de bijstand zitten, omdat ze daar prima van rond kunnen komen. En dan moet die bijstand omhoog, omdat het verschil in inkomen met iemand die in 3 ploegen werkt zo groot is. Iemand in de bijstand moet ook auto kunnen rijden! Toch? Nee, ik vind van niet. Bijstand is om te overleven, niet om een goed leven te hebben.
Van mij mag de bijstand losgekoppeld worden van het minimumloon en dan het minimumloon omhoog en de bijstand niet. Dat verschil moet gewoon groter worden. Werken moet lonen, bijstand is een vangnet.
Exhibitionistische achterlijkheid.quote:Op vrijdag 7 november 2025 16:53 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Het is een soort van badge of honor om door het PVV-volk als grote kwaad gezien te worden, of in ieder geval een teken dat je goed bezig bent.
/r/tokkiefeesboek op reddit is trouwens ook altijd enorm genieten.
quote:Op vrijdag 7 november 2025 16:53 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Het is een soort van badge of honor om door het PVV-volk als grote kwaad gezien te worden, of in ieder geval een teken dat je goed bezig bent.
/r/tokkiefeesboek op reddit is trouwens ook altijd enorm genieten.
Ik denk dat Yesilgöz de PvdA nog geen acceptabele partner vindt als die geleid wordt Klaas Dijkhoff en een kopie propageert van het VVD program van 10 jaar geleden.quote:Op vrijdag 7 november 2025 16:55 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Denk dat de VVD de PvdA geen acceptabele kabinetspartner zal vinden wanneer deze door een voormalig groenlinkser geleid wordt of door Kati Piri of Habtamu de Hoop.
Zit ze nog aan de koffie?quote:Op vrijdag 7 november 2025 16:59 schreef Faraday01 het volgende:
Yesilgoz doet er wel lang over om Nee te zeggen tegen de verkenner
Er is in ieder geval nog geen bericht van de NOS van na het gesprek zoals bij het vorige gesprek wel online kwam ongeveer vijf kwartier na de start van dat gesprek.quote:
Binnenkort een deur livestream dan maarquote:Op vrijdag 7 november 2025 17:05 schreef Faraday01 het volgende:
bij nu.nl wel al nieuws, dat er geen beweging is
https://www.nu.nl/binnenl(...)tie-met-gl-pvda.html
Erg lekkere koffie, of de havermelk die ze tegenwoordig drinkt moest nog gehaald worden bij een ecologische supermarkt.quote:Op vrijdag 7 november 2025 16:59 schreef Faraday01 het volgende:
Yesilgoz doet er wel lang over om Nee te zeggen tegen de verkenner
Het riedeltje dat de altijd mokerirritante Dilan heeft zitten afdraaien kun je dus ook wel uittekenen.quote:Klaver: 'meer campagnegesprek dan formatiebespreking'
Klaver zegt een "goed gesprek" te hebben gehad met de verkenner en VVD-leider Yesilgöz. "Ik had wel het idee dat ik nog meer in een campagnegesprek zat dan in een formatiebespreking", voegt hij daaraan toe. "De campagne is voorbij wat ons betreft, maar niet voor andere partijen."
"Ik kan voor Kerst een centrumrechts kabinet vormen."quote:Op vrijdag 7 november 2025 17:05 schreef Faraday01 het volgende:
bij nu.nl wel al nieuws, dat er geen beweging is
https://www.nu.nl/binnenl(...)tie-met-gl-pvda.html
Hebben ze toch 45 minuten over gedaan
Het rechtse beleid is niet uitvoerbaar, dus ligt het aan links. Juist jaquote:Op vrijdag 7 november 2025 16:37 schreef Gia het volgende:
[..]
Oftewel het ligt niet per se aan 't rechtse beleid, maar meer aan de uitvoerbaarheid ervan, of juist het gebrek aan uitvoerbaarheid ervan. Als gemeentes geen gehoor geven aan nieuwe wetten, dan heeft het niet veel zin ze te maken.
Zo werkt het een beetje als je de vertegenwoordigers van twee verschillende belangen bij elkaar brengt (werkgevers/ondernemers en werknemers) he Dilan. Het is een beetje geven en nemen en niet de bedoeling dat de ene groep de andere vier jaar lang kapot mag drukken.quote:Volgens Yesilgöz zijn de verschillen tussen de twee partijen te groot. "Daadwerkelijk voor elke grote uitdaging hebben wij een andere analyse en een andere oplossing." Ze noemt belastingverlaging, ondernemers die kunnen ondernemen en hervormingen in sociale zekerheid en zorg. "GroenLinks-PvdA wil op alles exact het tegenovergestelde."
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |